vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To PostTopic is Locked

Anonym
Eld, fysik, 911
Ta en ordentlig titt på senaste flygolyckan i Spanien! Flygplanet brann helt och hållet. Massvis med tunn plåt var inne i eldhavet, men inte smälte det inte. Hade man därimot lagt dit balkar som var tillverkade utav ca: 4" tjockt stål, så hade dom nog smält, det gjorde det 911 i alla fall.

Sitter ännu pga eld spellen hårt?

Edited by ance on 2008/8/22 10:57:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Eld, fysik, 911
Zink......... nån annan.... Argumentera gärna imot det jag säger. Väntar tålmodigt!

:)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vi kan ju börja med att du bevisar att stål smälte den elfte september :)

Posted on: 2008/8/25 17:07
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:

Om man påstår något tillräckligt många gånger så blir det faktiskt sant utan att man behöver bevisa det...

Posted on: 2008/8/25 17:10

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

Om man påstår något tillräckligt många gånger så blir det faktiskt sant utan att man behöver bevisa det...

Som alla våra Mainstreammediermedier som upprepat Bin Laden did it, Bin Laden did it, Bin Laden did it, Bin Laden did it, Bin Laden did it, Bin Laden did it, Bin Laden did it, Bin Laden did it, Bin Laden did it, Bin Laden did it, Bin Laden did it, Bin Laden did it, Bin Laden did it, Bin Laden did it, Bin Laden did it, ad infinitum menar du då eller?????

Posted on: 2008/8/25 17:23

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

Vi vet vi vet at det är så du "vet" zpz, men här kör vi inte med sånt, vi kräver att du skall svara, men du har ju varken sans eller vett, ingen annann än en gatekeeper skulle stanna här efter sånt som du hostat ur dig, jag kan inte dra mig till minnes en enda sak vi är överens om, du söker alltid upp den motsatta positionen, det är ochså där du är avslöjad, du är så jävla smart, att du UBERSMART, och flaggar GATEKEEPER så långt ögat när, de flesta är inte vana att se detta, men du kan je dig fan på, att när jag är klar med dig, har du intet ett skit för din disinfo.

Käka en kebab istället, det får du hår på bröstet av din disinfofjolla!

Skulle jag ha bestämt här, skulle ni zzz inte kunna förpesta under 20 olika namn. Man ser ju direkt, vilka ni är, ni är sa vimsiga att ni inte kan hålla olika personligheter i rullning, ge mig ditt rätta namn, men du törs inte sätta ut det, för du vet vad priset kommer kosta, den dagen saker hinner ikapp.....

Posted on: 2008/8/25 17:27

Edited by JohnC on 2008/8/25 17:59:00
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Twoofer, ja va ironisk, hoppas du förstod det :)

See User information
Quote:

JohnC skrev:

du söker alltid upp den motsatta positionen,

Man kan lika gärna säga att du gör det, eller?
Quote:
du är så jävla smart,

Det vet jag att många av mina vänner också tycker.

Quote:
när jag är klar med dig, har du intet ett skit för din disinfo.

Which means?
Quote:
Käka en kebab istället, det får du hår på bröstet av din disinfofjolla!

Vilken intelligent förolämpning...
Quote:
Skulle jag ha bestämt här, skulle ni zzz inte kunna förpesta under 20 olika namn. Man ser ju direkt, vilka ni är, ni är sa vimsaiga att ni inte kan hålla olika personligheter i rullning, ge mig ditt rätta namn, men du törs inte sätta ut det, för du vet vad priset kommer kosta, den dagen saker hinner ikapp.....

Jag föredrar nog att vara anonym ja, för man vet aldrig vad en aggressiv och psykiskt instabil person som du kan hitta på.
Dock har jag aldrig haft mer än en användare på detta forum, (tidigare zpz).

Posted on: 2008/8/25 17:47

Anonym
Jag tror knappast man kan få folk att byta övertygelse genom att hota, förlöjliga dem och ta till personangrepp...

Man kunde tex rent teoretiskt bevisa att humlor inte kunde flyga tills för ett litet tag sedan. Vill Zpz2 och de andra leva med den övertygelsen att det inte är något skumt med 9/11, så låt de göra det. Vissa medlemmar här bara postar en massa info de hittar på olika webbsidor utan att bearbeta informationen själva.
Många postar också fakta ena dagen som är direkt motsägande till de fakta de presenterar nästa dag.
Detta gäller bägge sidor.
Ibland tenderar det att bli rena faktaorgier och som i fallet med humlan kan ibland bevisning slå ut det sunda förnuftet...

Zpz2 Grattis till inlägg 911

See User information
JohnC skrev:du söker alltid upp den motsatta positionen,[/quote]
zpz2 skrev:Man kan lika gärna säga att du gör det, eller?

JohnC skrev:Men det var jag som sa det, du repeterar enbart, du kunde inte tanka ut detta själv, och du kan enkelt bevisa vad du har startat för trådar här med nåt som nån har nån som helst nytta av att veta?? Upp till bevis!!!!!!!!!!!!!

JohnC skrev: du är så jävla smart, att du UBERSMART, och flaggar GATEKEEPER så långt ögat när, de flesta är inte vana att se detta, men du kan je dig fan på, att när jag är klar med dig, har du intet ett skit för din disinfo.
zpz2 skrev:Det vet jag att många av mina vänner också tycker.

JohnC skrev: Du har dock mött din överman i mig, du kan enbart fälla mig på ett misstag, inte i resonemang eller logik, viket är bevisat flertalet ggr, du skall fortfarande be om ursakt för att du ljuger, men det skiter du i, för du vet att ingen tycker att du har nån heder att skydda. Här ser man hur du "jobbar, du klipper i mitt citat så att det passar dig till fördel, läser man hela ser man att det inte direkt är till din fördel, allt du ville visa var, "du är så jävla smart" inte resten av mitt resonemang, men ditt svar ser lite lustigt ut nu va, att dina vanner ochså tycker att du är en ubersmart gatekeeper. LOLOLOLOLOL

JohnC skrev: när jag är klar med dig, har du intet ett skit för din disinfo.
zpz2 skrev:Which means?

JohnC skrev: Om du vore hälften så smart som du "trodde" hade du inte ens visat upp dig som en patetisk frågeställare, eftersom du kommer undra detta, tills dagen kommer.

JohnC skrev: Käka en kebab istället, det får du hår på bröstet av din disinfofjolla!
zpz2 skrev:Vilken intelligent förolämpning...

JohnC skrev: Ja visst var det, gillar du inte kebab? Du är säkert vegetarian, eliten förespråkar vegetarisk kost eftersom de vill lura oss att bli mer dumma i huvudet, än vad vi redan är, titta noga och se att jag räknar in mig själv i detta gänng, och ochså orsaken att du måste fråga mig vad det är jag skriver, eftersom du inte hänger med i svängarna. Speciellt soja proteiner är skadligt för processorfrekvensen i pallet, detta har varit känt sedan galärslavarnas tid, då de gav soja till slavarna sa de vart loja och inte ville rymma, slåss eller bråka.....

JohnC skrev: Skulle jag ha bestämt här, skulle ni zzz inte kunna förpesta under 20 olika namn. Man ser ju direkt, vilka ni är, ni är sa vimsiga att ni inte kan hålla olika personligheter i rullning, ge mig ditt rätta namn, men du törs inte sätta ut det, för du vet vad priset kommer kosta, den dagen saker hinner ikapp.....

zpz2 skrev:Jag föredrar nog att vara anonym ja, för man vet aldrig vad en aggressiv och psykiskt instabil person som du kan hitta på.

JohnC skrev: Japp, HAHAHAHA det var mitt fel, hahaha..... man garvar så man skiter i brallan, du är rädd du stackarn. varför är inte jag rädd, den som har sanningen har inget att frukta ser du, och mordförsök har jag redan varit med om, och jag sket inte i brallan för det, men du skiter i byxorna av blotta tanken, ja snart ringer du snuten, och ber dem torka ditt ärsle, fegskitar står inte för vad de tycker, för de har inget att backa upp ett skit med, vilket du precis har erkänt. Att du liksom eliten kommer åka skitskälke innan detta är över kan du knappast anklaga mig för, du får allt ta och stå för vad du har gjort med ditt patetiskska liv, som alla andra!!!!!!!!!!!Skyll inte på mig gatekeeper fjolla, du kan inte ens leva efter enlighet med dina egna instruktioner. Som sgat hitta ett bra träsk, och gräv ner dig där, kommer dock inte hjälpa ett smack.Det finns ett hely universum av felaktiga paradigm du skall förklara hur de funkart, du som motsätter dig "ALLT"

zpz2 skrev:Dock har jag aldrig haft mer än en användare på detta forum, (tidigare zpz).

vJag tror inte du behöver förklara detta, men du har inte förklarat VARFÖR, inte på direkt fråga ens, Jag påstar att du hade postat för mycket skit du inte heller kunde stå för, själv har jag bara bytt namn efter att jag har bannats, och pga av detta inte HAR KUNNAT heta samma sak.

Posted on: 2008/8/25 18:15
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
nicket zpz kanske också är bannat? att zpz och zpz2 är en och samma är ju inte precis svårt att gissa...

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
nicket zpz kanske också är bannat? att zpz och zpz2 är en och samma är ju inte precis svårt att gissa...

Tror det är mer intressant att höra vad slags lögner han kommer med själv, innan du rycker ut för att "hjälpa" honom med en bra ursakt. Han tappade sakert sin emailadress. Eller glömde sitt nick, typ

Posted on: 2008/8/25 18:32

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Jag tror knappast man kan få folk att byta övertygelse genom att hota, förlöjliga dem och ta till personangrepp...

Vad är detta för skitsnack? Kan man få folk att BYTA övertygelse, visa detta i logik exempel eller bevis... TACK TACK

Personangrepp gäller enbart, om karln verkligen är en disinfofjolla, har jag fel, tar han knappast åt sig, han har dock inte beklagat sig över detta faktum, eftersom han ogärna ger sig i kast med den debatten, eftersom det är en enkel sak attt bevisa, att han alltid tar den position, en gatekeeper skulle ha gjort.

Eftersom han inte har sagt sitt namn, kan jag inte ens teoretiskt baktala hans person, hur kan detta vara ens möjligt???

Led detta i bevis, TACK TACK

bara för att du hin ner logga in och ur dina konton, kan du i vart fall inte lura mig, att det verkligen finns en verklig person, som skulle stödja disinfo-fjollträsket, utan att vara helt dum i huvudet, men jag får ju avvakta vad jag får för svar till tals på denna.

MISSA INTE ATT SVARA PÅ DENNA!!!!!Vad har du själv för uppfattning i denna fråga, känns det viktigt att avslöja disinfoagenter, eller spelar det ingen roll? MISSA INTE ATT SVARA PÅ DENNA!!!!!

Själv heter jag Stefan Nyström, kom an alla psykopater, så skall ni få på skallen, innan ni skiter ner er! Men antagligast håller ni med mig, fjollorna är inte välkomna vart de än kommer, inte ens poliser gillar tjallare, vad jag vet. Och hur mycket mer tjallare kan man bli, än disinfo agent?? Svara på denna, ni med bekanta i disinfo-fjollträsket.

Posted on: 2008/8/25 18:39

See User information
Som princip besvarar jag inte folk som använder personangrepp och hot i en diskussion.

Jag anser det dessutom inte vara moraliskt försvarbart att besvara aggressiva konfrontationer från psykiskt instabila och sjuka personer.

Posted on: 2008/8/25 18:49

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
Vad är detta för skitsnack? Kan man få folk att BYTA övertygelse, visa detta i logik exempel eller bevis... TACK TACK
Lägger man fram saker på rätt sätt kan man få folk att skaffa sig en annan övertygelse än innan. Inte alls ovanligt.

Quote:

JohnC skrev:
Personangrepp gäller enbart, om karln verkligen är en disinfofjolla, har jag fel, tar han knappast åt sig, han har dock inte beklagat sig över detta faktum, eftersom han ogärna ger sig i kast med den debatten, eftersom det är en enkel sak attt bevisa, att han alltid tar den position, en gatekeeper skulle ha gjort.

Eftersom han inte har sagt sitt namn, kan jag inte ens teoretiskt baktala hans person, hur kan detta vara ens möjligt???

Led detta i bevis, TACK TACK
Personangrepp omfattas också av att man angriper motståndarens karaktär, förmåga eller avsikter i stället för att debattera sakfrågan.

Quote:

JohnC skrev:
bara för att du hin ner logga in och ur dina konton, kan du i vart fall inte lura mig, att det verkligen finns en verklig person, som skulle stödja disinfo-fjollträsket, utan att vara helt dum i huvudet, men jag får ju avvakta vad jag får för svar till tals på denna.
Jag använder mig bara av ett konto.

Quote:

JohnC skrev:
MISSA INTE ATT SVARA PÅ DENNA!!!!!Vad har du själv för uppfattning i denna fråga, känns det viktigt att avslöja disinfoagenter, eller spelar det ingen roll? MISSA INTE ATT SVARA PÅ DENNA!!!!!
Jo, självklart är det viktigt att avslöja disinfoagenter... Men du använder helt fel retorik för detta. Faktum är att du med dina personangrepp ger sympati till dina motståndare.
Jag tror inte Zink, zpz2, Twoofer eller Gab. är några agenter... De vill helt enkelt inte se det du och jag ser.
Ibland önskar jag att jag inte såg det heller...
Det du håller på med är "argumentum ad personam" och "guilt by association"

Quote:

JohnC skrev:
Själv heter jag Stefan Nyström, kom an alla psykopater, så skall ni få på skallen, innan ni skiter ner er! Men antagligast håller ni med mig, fjollorna är inte välkomna vart de än kommer, inte ens poliser gillar tjallare, vad jag vet. Och hur mycket mer tjallare kan man bli, än disinfo agent?? Svara på denna, ni med bekanta i disinfo-fjollträsket.
Så där höll Al-CIAda på innan han blev bannad. Lugna ner dig istället.
Hur tror du det ser ut för en nyregistrerad användare när de ser dig debattera så här?
Behåll ditt lugn!

Quote:

zpz2 skrev:
Jag anser det dessutom inte vara moraliskt försvarbart att besvara aggressiva konfrontationer från psykiskt instabila och sjuka personer.
Det där är också personangrepp...

See User information
Quote:

ance skrev:
Twoofer, ja va ironisk, hoppas du förstod det :)

Posted on: 2008/8/25 19:20
/

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
Det där är också personangrepp...

Så menar jag inte. Förlåt om jag uttryckte det klumpigt. Jag försöker visa hänsyn mot personer som uppvisar tecken på att inte må riktigt bra.

Posted on: 2008/8/25 19:41

Anonym
JohnC, Du skrev:Vi vet vi vet at det är så du "vet" zpz, men här kör vi inte med sånt, vi kräver att du skall svara.

- Man kan inte kräva att människor svarar. Jag kan fråga zink o alla dom där 1000ggr, men aldrig kräva ett svar, det kan man inte av någon. Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad, de e väl inte så svårt :), ja mena, regeln e ju rätt gammal :).

Vi e snabba med o lära oss alla sms funktioner i mobben, tjäna pengar på att fixa till papper, komma ihåg smågrejjer o kasta på nån lång tid efter osv. Men dom mest fundamentala regler har inte satt sig riktigt ännu, undrar om det är därför vi är här nu

Afton!

På tal om eld, energi och plåt :)

See User information
Det här har gått överstyr, JohnC, var vänlig läs FORUM DISCLAIMERN igen. Se det här som en varning.

"För en respektfull diskussion." - Detta hålls ej.

"Håll dig till ämnet i trådarna och starta inte nya trådar om samma ämnen." - Detta hålls ej.

"Man skriver inte nedlåtande och undvik bedömningar av andra i forumet." - Detta hålls ej.

Skärpning krävs av SAMTLIGA!

Posted on: 2008/8/26 20:08

Register To PostTopic is Locked

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper