vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hur väcka folk mest effektivt?

See User information
Yo.
Det är några månader sedan jag upptäckte illuminati och the new world order etc etc och svalt massor av information sedan dess.
MEN....
...HUR introducerar man eg människor till det här på ett smart sätt? De flesta jag pratat med kan inte ta in det på det sätt som jag presenterat iaf.
Är det någon som har någon bra taktik som verkligen fungerar bra? Kanske man t.ex. ska börja med vissa idiotsäkra fakta eller nån annan modell?
-Shoot!

Posted on: 2008/8/22 18:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hur väcka folk mest effektivt?

See User information
Sök, studera, bilda dig och förkovra dig. STÄNDIGT

Har du en drivkraft och ett stort begär efter sanning kommer du att dra dig den till dig.

"Den bäste läraren är oxå den bäste eleven"

- Alltså: För att kunna få bra argument så behöver man oxå gedigen kunskap och det får du bara om du studerar och bildar dig hela tiden.

"Sök och du skall finna. Knacka på dörren och den skall öppna sig".

"Den som har ögon han ser, den som har öron han hör."

För att kunna se igenom denna Matrix och Illusion som skapats för oss genom de mörka krafternas manipulation och gedigna indoktrinering alltsedan barnsben så behöver de flesta ompropgrammera sig till att se verkligheten som den VERKLIGEN är.

Posted on: 2008/8/22 18:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Man ska inte gå ut för aggressivt med att berätta om allt man nyligen lärt sig. Man kan subtilt "plantera frön" i folks tankar, som att kommentera om Irak-kriget t.ex "det fanns ju inte massförtörelsevapen, allt var bara lögner" osv. Det finns många sätt.. Det här kör jag på... typ :)

Det är svårt som fan ibland men det går inte att tvinga i någon en massa mat om den inte är hungrig.

Posted on: 2008/8/22 18:31

Anonym
Börja med att visa "Bowling for Columbine"... att saker och ting är knäppa
Sedan visar du "Fahrenheit 9/11" för att visa att det också är korrumperat... Sedan kan du gå över till "9/11 Mysteries - Demolitions", "Zeitgeist", "Loose Change", "The esotertic agenda" och de andra filmerna som rekommenderas här: http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=GoodStart

Hmmm... vill du verkligen prata med fåren kan du ju göra som Anti säger

See User information
Bullhorning!

"9/11 was an inside job!"

Resized Image
/

Posted on: 2008/8/22 18:43

See User information
Yo.
Tackar för alla svaren. Jag håller med om att kunskap är avgörande och jag behöver utbilda mig mer.
Tror jag ska vika en halvtimme i helgen till att verkligen filosofera över saken.
Återkommer om jag kommer på nåt genialiskt

Posted on: 2008/8/22 18:59

See User information
Du är välkommen, vill bara lägga till att det finns ingen SÄKERT väg eller sätt.

Ibland går det helt enkelt inte att förmedlar det man vill på ett sätt "målgruppen" eller personnen fattar.

Vi kan inte ÄNDRA en annan, men de kan gör det själv när vi föstår lite hur de FUNKAR.

NLP är en idea, att vara verksamma om HUR de funkar, mår, vaderingar de har att
LÄSA och LYSSNA lite till vad de vill.

Du kan försöka visa en sammband och koppling till hur Makteliten vill förbjuda TV till floken, de bli de rädda haha!

Lycka till!

Posted on: 2008/8/23 11:34
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Jag böjade själv forska i ämnet illuminati för 2 år sedan snart.
Jag bytte ut ändlöst tv-serie kollande mot att ladda ner dokumentärer om ufon och annat. Snubblade över någon film om illuminati och fastnade i det en lång stund.

Under några månaders tid så trodde jag att jag var ensam att tro på dessa konspirationsteorier.
Så jag bombade mina kompisar med massa fakta och slutsatser om den här jätteupptäkten som jag trodde att jag gjort.

Jag har lärt mig den svåra vägen att det är helt fel väg att gå iaf.
Man blir snabbt placerad i i konspirationsteoretiker facket.
Hamnar man i det facket så spelar det ingen roll för dina vänner vilka fakta du presenterar. Dem kommer inte vilja lyssna.

Så jag tror att man måste göra det väldigt långsamt. Visa någon film och väcka intresset. För om personen blir intresserad så kommer han att lära sig resten själv.
Så tipps om bra dokumentärer är nog väldigt givande.

Jag har nu 2 kompisar som inte längre hånar så fort jag jag presenterar mina åsikter om saker och ting. Och bara det känns mycket givande. Även om vi har skillda uppfattningar inom ämnet.
Dem som fortfarande avfärdar alla teorier och tankar är dem som inte ägnat mer än 10 minuter åt att forska i ämnet.

Posted on: 2008/8/23 17:30

See User information
mm mjukstarta är bra. Konstatera uppenbara saker som anledningarna till Irakinvasionen, lista upp USAs tusentals tidigare interventioner i världen, chile, sydafrika, Cuba, vietnam osv osv...
Bra på mjukstart är som sagt Michael Moore och Noam Chomsky, dessa presenterar fakta på ett bra sätt som väcker folks nyfikenhet utan att skrämma iväg.

Vidare har vi journalisten John Pilger med böcker som den dolda dagordningen. Där han extremt detaljerat med källhänvisningar avhandlar Usas och storbritaniens interventioner runt om i världen.

Alex jones, david icke och michael tsarion kan man ta lite längre fram och kanske avvakta med deras mest kontroversiella teorier.

Om folk har tid att titta igenom typ loose change, zeitgeist mfl så är det asbra ögonöppnare, farsan blev typ omvänd efter lc...

Så frön försiktigt men bestämt! Lycka till vi jobbar tillsammans och kommer att lyckas!

Posted on: 2008/8/26 21:03
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Jag har funderat i stil med att man skulle göra något material "för nybörjaren". Men nybörjaren som eg inte är aktivt intresserad. Länksamlingar etc etc. Ska fundera vidare. Eg är det en extremt bortglömt aspekt tycker jag.
De flesta jag pratat med har inte nappat. De kan inte greppa det eller ens föreställa sig att det är sant. De flesta borde ha samma problem om det inte verkligen aktivt funderat på HUR man itroducerar nån för det här.

Posted on: 2008/8/26 21:55

See User information
Gå ut mjukt är og bäst. Jag gjorde misstaget att lägga fram alla fakta jag hittat på en gång till en del jag känner. De flesta vägrar att ens intressera sig för den informationen. Ingen har accepterat det helt. Det är nog bättre att ta det långsamt och få det att låta som om man fortfarande funderar över vad som är sant och inte själv. Försök få dem att "hjälpa dig att förstå" även om du redan är säker själv. De flesta vill nog bidra med sin åsikt i en fråga om man frågar om råd. Värt att prova tror jag.

Posted on: 2008/8/27 9:09

See User information
Visst alla kan kanske inte vakna upp. Men frågan är hur man når dem som har potential. Om man hjälper till lite så kan det gå lite fortare, det har jag själv upplevt när jag vaknade.

Posted on: 2008/8/27 9:49

See User information
KAN NÅN BEVISA ATT MAN ENS KAN VÄCKA NÅN PLEASE!!!!?

väck denne människa tex:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... p?topic_id=11731&forum=11
tror ni det går? LOST CASE! funkar inte detta på henne, funkar det inte på nån, att man gör på ett visst sätt tror inte jag har nån betydelse alls, jag ifrågasatte samhället som BARN, och har alltid varit på den stigen, ingen har väckt mig, och ingen kan heller göra det, jag gjorde det själv, eftersom JAG inte nöjde mig.

Korrekt fråga skall vara, hur kan vi hitta VAKNA PERSONER, inte hur kan vi KONVERTERA trä till metall, vilket är omöjligt, getter är getter och får är får, mn vakna det är nåt annat, det stavas INTELLIGENS, så du kan lika gärna fråga.

Hur kan vi göra människor mer intelligenta,
Svaret enkelt!

1 sluta med fluor
2 sluta med aspartam
3 sluta med tv, radio och tidningar under minst 2 år, helt utan, sen kan man komma tillbaKA.
4 Sluta deras jobb och deras trygga tillvaro, de måste byta yrke för att ryckas ur sina gängor.
MAO de måste aktiveras och börja leva, helst bli egna företagare eller nåt annat som stimulerar hjärnan, komplicerad dator kunskap ett måste anser jag, har inte stött på mer komplext i samhället, an datorer och hur dess system och 2hårdvara funkar.

Alltså internet, och datorer kan man göra sig bekant med, tills man skall kunna jobba proffessionellt med att serva dessa MINST, och sen kan man enkelt bli betydligt rikare på kuppen, an när man jobbade!

GLÖM AT VÄCKA NÅN, du kan bara väcka dig själv, men när du är klar inser du att du inte gjorde detta vid den tidpunkt du trodde, kan man rannsaka sig själv, ser man att processen tagit ett helt liv, tror man annat, har man inte ens vaknat anser jag.

En sån person håller inte med mig i tex denna fråga, och tja HA HA, fortsätter med frågan typ, vilken film skall man visa, och vilken länk skall man ge dem.

Grundtips, testa på ett marssvin först, funkar det iunte på det, funkar det inte.

MAO det kommer inte funka, eftersom ett marsvin inte har genetik att fatta.

Mao, ovaken människa = marssvin.

Tro det eller inte, jag är krass.

Jag har aldrig sett nån jag anser vara vaken, vakna upp. Dessa har aldrig beskrivit processen att vara helt lurad till insiktsfull heller, de har berättat att de i heöla sitt liv undra och funderat, vilket har odlat deras intelligens, vilket har gjort dem, smarta, vilket har gjort dem förmögna att inse, vilket har gkjort att de tvinghats, välja, vilket gjort, att de VALT, och vilket gjort att de valde att VAKNA, vilket inte alla gör, som kommer till förstånd, end del BRYR sig inte, eftersom de skiter i vilken sida de jobbar för, bara de får bra betalt.

Intelligenta personer är och förblir intelligenta, vilken info du än ger dem i början, kommer de lista ut att de har fel info ändå, annars är de inte intelligenta.

Evolutionsteorin skippade jag tex på min egen hand vid 12 års ålder.

Vi har idag personer som aldrig kan knäcka just den, de kan inte göra vad jag kunde som 12 åring?

Varför tror ni att de kan göra det minsta som är io stil med att vara "vaken"?

Posted on: 2008/8/27 9:52
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

Parsifal skrev:
Visst alla kan kanske inte vakna upp. Men frågan är hur man når dem som har potential. Om man hjälper till lite så kan det gå lite fortare, det har jag själv upplevt när jag vaknade.

Man pratar med ALLA, ALTID, och spöar på dem information helt neutralt, och försöker intuitivt,m begränsa sig så man inte överladdar.

Men jag anser att man skall inte spilla mer än max 10 minuter på detta, de flesta skiter i vilket, tro mig som jag ser det:

1-3% är smarta nog att välja rätt
97% har inte gjort det av varierande skäl

av dessa 97% är 99% oförmögna, så fiskar du i denna damm, fiskar du i onödan och spiller din energi för inget annat alls, än att prata skit.

Du skaffar dig dessutom dessa personer som ovänner!

Men om din familj inte redan tycker att du spårat ur, jag då har du kanske inte kommit så långt, detta är en naturlig del av att fatta vidden, de "normala" tycker man är störd.

Helt normalt, helt felaktigt har de indikerat fel person som störd.

det är de som är störda och sjuka, men så kan det ju inte vara, eller hur?? hehe

Posted on: 2008/8/27 10:12
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Ingen idé att lägga energi på folk som tittar på fingret när man pekar på månen....

Posted on: 2008/8/27 10:20
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

gaston skrev:
Ingen idé att lägga energi på folk som tittar på fingret när man pekar på månen....

Om du pekar på månen, slickar jag mig om munnen, hehe månen är en ost, månen är en ost, motsatsen har aldrig bevisats LOL

Posted on: 2008/8/27 12:07

Anonym
Väcka folk mest effektivt, lev enligt det som är sant, och andra ser det och förstår mycket enklare.

Gör och va det som är sant, skrik inte bara om det!

min tanke!

See User information
Quote:

ance skrev:
Väcka folk mest effektivt, lev enligt det som är sant, och andra ser det och förstår mycket enklare.

Gör och va det som är sant, skrik inte bara om det!

min tanke!

Det där lät ju filosofiskt och fint. Men inte mycket att ta på. Jag är nog inte lika desillusionerad som JohnC....ännu.
Jag kan medge att jag alltid varit en person som funderat mycket och ganska aktivt velat veta sanningen om mycket och det skulle kunna betyda att jag har andra förutsättningar att ta till mig NWO än många. Men jag har ännu inte accepterat att det är så svartvitt. Om Alex Jones "väckt" upp miljoner människor så inbillar jag mig att det måste finnas en ganska stor gråzon som kanske inte tar det till sig så lätt men ändå har förmågan att vakna med viss hjälp?
Om det är fel så tror jag nämligen att det är kört. Om det är fel så är vi alldeles för få och det är lika bra att ge upp på en gång.

Posted on: 2008/8/27 18:39

See User information
Kommer ihåg en grej som David Icke sa också apropå det här.
Efter en viss punkt i sina föredrag(som han taktiskt lagt upp för att börja med mer lättillgängliga saker) sker en förändring i folks attityd. De öppnar sig och vill veta mer. Om han hade börjat i fel ände hade de dock dömt ut det direkt

Posted on: 2008/8/27 18:41

Anonym
hmmmmm

Jag tänker inte bara på ett konspirationsuppvaknande, det är en väldigt liten del av att vara vaken/medveten. Vaken blir man inte för att man har koll på en eller konspirationer, man blir endast konspirationsmedveten då.

See User information
Men är det så relevant? Om den nya världsordningen drivs igenom inom de närmaste få åren och vi får en världsdiktatur så borde jag inte vara den enda som tycker att just konspirationen är det vi måste vakna upp ifrån, och det fort?

Posted on: 2008/8/28 7:38

Anonym
Det är inte så relevant att endast vakna till konspirationen.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper