vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Jesus lärling till Buddhas lärdomar?

See User information
De tidiga åren på kristendom är väldigt intressanta och något man sällan får höra om. Zodiac och Astrologi var en accepterat och de tidiga Kristna blev lärda om reinkarnation. Detta påvisar än mer att De tre vise männen kom från Öster med Buddhas lärdomar:

http://www.near-death.com/experiences/origen13.html
http://www.near-death.com/experiences/origen06.html

Vi går in i ett nytt Zodiac år, precis som då Jesus föddes.
Zodiac är ganska nytt för mig, någon som har något intressant att komma med?

Posted on: 2010/2/3 15:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Jesus lärling till Buddhas lärdomar?

See User information
Buddha lärde ut en livsfilosofi hur man skall leva inte en religion i sig.
Jesus grundade sin tro på vad som står i gamla testamentet.

De allra flesta accepterar att man inte skall döda, stjäla, (ljuga) vara elak, så budskapet man lär ut grundar sig ofta i enkla sanningar som kan uttryckas på likartade sätt utan att den för den skull behöver ha influerat varandra.

Men skall man bortse från det så är ju det Jesus lärde ut grundat på läror som var mycket äldre än Buddhas (gammla testamentet)
Skall kanske nämnas att jag är gift med en dam som vuxit upp i ett Buddhistiskt hem.

De vise männen som kom från österlandet omnämns inte som 3 st däremot hade de tre gåvor i form av smyrra guld och rökelse.
De kom till ett hus där Jesus och hans föräldrar var inte till en krubba.

Astrologi var något som man som jude inte var tillåten att utöva.

Judarna var (monoteister)de trodde på en allsmäktig Gud. Buddha lärde ut att alla kan bli gudomliga och gudaväsen och uppnå nirvana. Det fins otaligt med saker som Jesus lärde ut som inte stämmer överrens med Buddhas läror kan inte skriva om det nu jag måste sova, skall jobba tidigt i morgon..

Ha det gött MVH oso1978

Posted on: 2010/2/9 21:27
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hur är det med andra mycket äldre levnadssätt från Egyptens tid eller Mayaindianerna? Perioder som alla haft upplysta kultiverare och som har uppfattat sin sanning utifrån deras sociala och kulturella arv, dess lidande och lycka.

Hur var det på tiden då människan var apa och andra civilisationer levde? Arkeologiska fynd funna från en värld innan oss själva.

Edit: Ville påvisa att jag håller med om det du säger; att det inte behöver vara influerat, men jag tror att buddhism influerade både Judendom, Kristendom och slutligen Islam. Genom att människor slutade att följa reglerna, personliga aspekter gick inte att kombinera på grund av kulturutbytet och oliktänkande. Misstolkningar är arvet av den riktiga sanningen pga. att vi lever i vetenskapens utveckling, vi blir fler på jorden för att vi inte inser devolutionen. Vi är inte här för att stanna, vi är här för att lämna och åter bli Universums enda egenskap: Sanning.

Ta inte mina ord för sanning men tolka dom rätt: Sanningen är, att ni är illusionen av er verklighetsuppfattning = Dålig karma som ni måste komma bort från. Ni har dålig Karma för ni inte har dygd, och dygd finner man i andlighet och inte ateism. Ni är nästan djur som inte tänker i större banor än det era köttsliga ögon ser. Ni är egoister, som katter och alla andra djur. Ni lever för ni har överlevnadsinstinkter och nu försöker ni än en gång överleva och än en gång försöker ni göra er situation lite bättre bara för ni själva vill, genom en moralisk handling att Beskylla andra för era fel, kör Röda Korset stuk med kapitalism blandat med kommunism "Alla ska ha en chans att ha det lika bra". Alla vill åt EN sak men vägrar se den ANDRA saken. Ni kan inte få alla att ha en någorlunda standard för den lägsta delen av standarden kommer alltid att försöka att bli bättre. Det ni vill åt finns redan: En elit som vill sänka världsbefolkningen för vi inte klarar av att vara så många människor på en och samma jord som vi är nu, med 40% av befolkningen som lever på mindre än 2 dollar dagen. Gör man sig av med folk höjs standarden men den blir mindre. Det finns bara en central mittpunkt på standarden, och det är att fly de fem elementen.

Det är "All is one", Peace love and understanding, allsmäktigt medvetande, alla är samma högintellektuella medvetande. Men här på platsen vi är nu är den subjektiv, upplevs från din ande ur ett mänskligt fängelse som en manifestation för hur lågt vi fallit. Från änglar till människor till nästan demoner ur ett kyrkligt perspektiv.

Nu blev fortsättningen lite "ni" men jag talar inte bara till dig utan även andra som läser.

Posted on: 2010/2/9 22:39

Edited by alarik on 2010/2/9 23:01:35

See User information
Från Tao till Välvilja, från Välvilja till Moral, från Moral till Etikett.
Från Etikett till pengar, hur skulle människan varit en apa?

Det är tvärtom. Historien är (om)skriven för att vilseleda människor in i en tolerans för djuriskt beteende ("vi är ju bara däggdjur/apor") och lära dem att frånta sig själva ansvar för att istället skylla på sin natur.

Det står om det uttryckligen i 1984: "He who controls the past controls the future. He who controls the present controls the past."

Men till trådens själva ämne så är kristendomen och buddhismen olika läror även om de har några gemensamma drag, varför vill man se likheter dem emellan egentligen?
Bereder du en väg för Maitreya alarik?

Posted on: 2010/2/10 6:58
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Det är tvärtom. Historien är (om)skriven för att vilseleda människor in i en tolerans för djuriskt beteende ("vi är ju bara däggdjur/apor") och lära dem att frånta sig själva ansvar för att istället skylla på sin natur.

Jo, tvärtom känns som rätt svar. Rent utvecklingsmässigt känns tvärtom också rätt, att vi utifrån tesen apa->människa tar steg i en utveckling som pekar åt människa->apa.

Sitta och glo på TV med en öl i handen brukar rätt bra beskriva bilden av en icke-ansvarstagande person. Att delta i demokratin är att rösta med x antal års intervall. Mellan dessa val gäller soffan och inkomsttagande enligt norm.

Är framtiden Homer Simpson?

Posted on: 2010/2/10 8:07

See User information
Varför skulle inte kunna ha känt till buddas läror? Det finns ju också de som tror att Jesus var i Indien i sin ungdom.

Posted on: 2010/2/10 14:18
Sanningen skall göra oss fria!

See User information
Quote:

Parsifal skrev:
Varför skulle inte kunna ha känt till buddas läror? Det finns ju också de som tror att Jesus var i Indien i sin ungdom.

The 'Missing Years' of Jesus

http://www.tombofjesus.com/index.php? ... w=article&id=90&Itemid=61

http://www.tombofjesus.com/images/stories/PDF/DiaryExtract.pdf

Posted on: 2010/2/10 16:18

See User information
Förstår att du ville märka just Apa i drama, jag skriver inte längre och tänker över det jag skriver för att sudda bort det utan skriver bara på intuition och låter tanken prata. Med andra ord: Jag har kultiverat men inte kultiverat enligt de regler du och jag kultiverar efter, inte längre än 3 kapitel. Med andra ord så vet jag inte vart jag kommer ifrån däremot vet jag varför jag är här. Apan var bara ett sätt att uttrycka mig på för att få andra att förstå perspektivet att vi antagligen inte har varit apor. Om du läser lite närmare så står det:

Hur var det på tiden då människan var apa och andra civilisationer levde? Arkeologiska fynd funna från en värld innan oss själva.

Slutsatsen är att vi inte har varit apor eftersom civilisationer har funnits innan tidsepoken för apans utveckling till människan. Det är lätt att misstolka och än lättare är det att vilja tolka det så att man själv får häva ur sig saker du antagligen tidigare har funderat över och fått svar på.

Edit: Varför vill jag inte se likheter? För att det är meningslöst eller för att du tror att jag ska gå vilse och knyta ihop fel trådar?

Varför VILL JAG se likheter? För att liknelsen mellan människans betéende och natur är intressant. Speciellt hur vi påverkas av den och framförallt hur vi påverkar den.

Ja, dom är olika läror IDAG men frågan är om läran var annorlunda tidigare än Jesus, Ja Buddhism har förändrats och antagligen bytt skepnad och namn också.

Det är viktigt att hålla isär olikheter men minst lika viktigt är att se likheterna och olikheterna mellan svaren i de olika livsideologierna.

Maitreya, vad är det för något?

Posted on: 2010/2/10 17:05

Edited by alarik on 2010/2/10 17:26:45
Edited by alarik on 2010/2/10 17:28:13

See User information
Maitreya = Världsläraren, enligt vissa en ny avatar av universums herre, kallas ibland The Spiritual Lord of the world.
Andra kallar han antikrist, vem/vad ska man tro?

Vissa menar att Läraren, Li Hongzhi är Maitreya, vet inte vad jag ska säga om det. Men den första Dafaövningen heter "Maitreya showing a thousand hands" och vad ska man då säga om det?
Jag vet inte.

Om människan har varit apa och de forntida lämningarna efter avancerade civilisationer egentligen skapats av någon annan "utomjordisk" ras vet jag inte heller men jag skulle tro att det egentligen är människan som skapat dem, senare har den civilisationen gått under tillsammans med sin dokumentation likt det står beskrivet att Babylon straffades av Gud för sitt högmod eller att Syndafloden dränkte hela världen för dess uppror mot Gud, någon form av naturkatastrof sätter stopp för att människan
försöker tävla med det gudomliga här på jorden med materiella medel och gudlös världssyn som den vi ser breder ut sig idag i samma takt som det materialistiska högmodets "välfärd" och "framsteg."
Forskare kliar sig dock fortfarande i huvudet över varför de inte funnit några som helst tecken på någon liknande, "avancerad" civilisation därute i universum.

Om du gått vilse eller gått rätt kan inte jag avgöra, jag kan inte se ditt öde. Det jag ser är att du brukar ord som:
"Ta inte mina ord för sanning men tolka dom rätt: Sanningen är, att ni är illusionen av er verklighetsuppfattning = Dålig karma som ni måste komma bort från. Ni har dålig Karma för ni inte har dygd, och dygd finner man i andlighet och inte ateism."

Är det verkligen i ens verklighetsuppfattning som karman sitter? Hur vet du det?
Slutsatsen vissa kan dra är "jaha, jag ska bara tro annorlunda om verkligheten så blir jag av med karman".
Så trodde jag t.o.m. själv en gång i tiden, men det är en illusion.
Sen att man finner dygd i andlighet kan tolkas lite hur som helst för att många tänker så olika om vad andlighet är.
Vissa tror att andlighet är att sitta hemma och röka gräs för att sen sätta sig och stirra in i väggen och dagdrömma eller "meditera" och få budskap från "andra sidan", det är andlighet för dem, men det är oftast inte mer än en verklighetsflykt och har inget med andlighet att göra.

Man tror så mycket i samsara, som att allt är relativt/subjektivt, tills man verkligen börjar stiga och ser att det finns absoluta sfärer och lagar.

Angående buddhism och kristendom så är de i regel inte förstådda i sin ursprungliga form av sina utövare och har helt tappat sina verkliga funktioner idag så varför inte lika gärna släppa försök att väva samman dem när de båda är ungefär lika tomma?

Posted on: 2010/2/13 12:39
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Allt är ett.

Karma bildas efter vilja , mening, handling, medvetenhet.

Finns inget ont, ont är något människan själv skapar genom okunskap.

Dom som tävlar separerar osv lurar bara sig själva för dom har inte upplevt enigheten därav förstår dom inte den sanna naturen.

Människan är toppen på evolution en sammansättning av allt, det är bara se på kroppens struktur och hur organen jobbar i förhållande till naturens varelser och skapelser och lagar.

Dom säger vi tänker därför finns vi, Jag skulle snarare säga vi tänker därför finns illusion, vi tänker med fri vilja därför finns lidande.
Men det är inte heller hela sanningen, eftersom sanningen inte är några ord snarare är okunskapen lidandets grund.

Men så finns lidande och lidande ochså.

Men folk har olika perspektiv på lidande för mig går lidande och kärlek hand i hand.

Det är vad jag upptäckt en stor sanning.

Tjing tjing

See User information
Du säger att vi är på toppen för du ser inte längre bara.
Som en drottning i ett myrsamhälle tror hon regerar världsalltet för att hon inte kan se över sin egen nivå, det bäddar bara för ens egna fall när högmodet kommer naturligt smygande.

Om allt är ett, vad är då evolution och "utveckling" när det bara finns ett enda?
Det måste finnas åtminstone två, men egentligen finns det fler.
Du tänker väldigt, vad ska man säga; Humanocentriskt.
Men, alltings värde är inte definierat efter människans måttstock.

Är enighet att vara viljelös, utan rörelse eller syfte eller rytm om separation i motsats är att vilja mäta krafter?

"Allt är ett" hallå newage, singularitet, Gaia och borg agenda.

Posted on: 2010/2/13 13:52

Edited by Xtas on 2010/2/13 14:16:10
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Tänker. tänker man när man är ett, det var mer än vad jag visste.

Vem pratar om högmod.

New age är lätt och uttala när man påstår att Chi inte gör något annat än får dig att må bra , visar väl att du inte kan dirigera ditt medvetande.

Jag är inte separat från någon av er snarare är det du som har separerat för du har inte nått din sanna natur än, full med koncept småhat och tävlan som du är och ser ner på skapelsens varelser.

Om du vet så mycket kan du ju säga vad syftet med din plats och alla andras varelsers på jorden nu är, vilket du inte vet eftersom du inte upplevt enigheten, det märks på dina komemntarer.

Sätter mig inte över någon kallar inte folk för saker och tävlar inte med någon.

Att vara ett är att vara i nuet är inte så lätt som du inbillar dig.
Det enda som är separat är ditt mål som själ i jämförelse med var du står nu.

Evolution är chansen för dig att inse att du kan stiga som du själv säger annars vore inte jorden ditt klassrum.

Jag ser inte längre säger du med dina personattacker, nej jag förlitar mig inte på ögonen som vilseleder jag behöver inte se jag behöver inte sträva. För jag kommer ihåg till skillnad från dig har jag varit sann mot mitt hjärta från början av mina livstider då jag har haft bra lärare i mina gammla liv.

Tycker dina kommentarer talar för sig självt om vem som upphöjer sig över andra.

När myror får vatten och socker från floden ser dom inte skogen.

Så Gaija som håller din kropp levande innan din själ tog plats i den har ochså blivigt New age, jag antar att allt som krockar mot dom inlärda dogmernas idnoktrinering är enligt dig New age, det brukar låta så när man inte inser sin anpassning.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen Xtas , jag finner dig högst missledande därav finner jag ochså det meningslöst att diskutera sånthär med dig.

Dina argument visar på att du fortfarande inte inser att Dharman du skapat med tankar är ditt fängelse.

Vilja mäta krafter, vad ska du mäta krafter med tror du du kan leva utan att kopplad till jord och himmel, vart får din kropp energi ifrån? Vem ska du mäta krafter med flödar andra anorlunda från dig eller?
Har inte alla en mun två ögon och äter mat?

Det är som som folk som tar betalt för andliga tjänster för något som inte ens tillhör dem själva.

Illusionister fångna av sina tankar.
Ge upp Dharmans koncept.

Nog för mig jag kom inte tillbaka till vaken för att tävla eller bli kallad för saker, sånt kan du likabra hålla för dig själv.

See User information
gjorde det ont i egot eller?

Inget hat här, kanske det kommer av din tankekarma att tro det, man kan hitta sin egen sanna natur utan att för den sakens skull lägga sig ner och flyta med strömmen som en död fisk för att "allt är ett."
Inte heller skulle jag påstå något sådant som att "Människan är toppen på evolution."
Om du egentligen har några andra ögon än dina köttsliga undrar jag varför du påstår något sådant.

Quote:

New age är lätt och uttala när man påstår att Chi inte gör något annat än får dig att må bra , visar väl att du inte kan dirigera ditt medvetande.

Qi och qi-övningar är ju bara för att hålla sig hälsosam och hålla sig i form för trebarnsmammor som blivit lite pösiga, det verkar vara så det porträtteras för det mesta i dagsläget iaf. Någon talar om ett kroniskt problem de har med hälsan och hur qigong eller yoga löst problemet, att de blivit vegetarianer och sen brukar det vara end of story.
Jag kan dirigera mitt medvetande, höll på med psykiska sköldar hit och balansera chakran dit, wow häftigt.
Sen kom jag på att alltihop bara är ännu ett slags beroende och att det egentligen inte är vad andlighet går ut på.
Äkta andlighet och att erhålla Tao handlar inte om qiövningar utan om att tömma sig och bli av med de gamla föreställningarna och den karman, gå från en lägre Dharman till en högre.
Sen missar de flesta utövare av qigong och andra praktiker att verkligen utveckla gong, de stannar kvar i qiövningar och blir beroende av dem för att behålla hälsan.

Quote:
Jag ser inte längre säger du med dina personattacker, nej jag förlitar mig inte på ögonen som vilseleder jag behöver inte se jag behöver inte sträva. För jag kommer ihåg till skillnad från dig har jag varit sann mot mitt hjärta från början av mina livstider då jag har haft bra lärare i mina gammla liv.

Gjorde det ont i egot när jag råkade märka att det du skrev tyder på att du verkar tro att människan är skapelsens krona och därmed att jag drog slutsatsen att du verkar tro att vi inte kan bli bättre?
Det var inte så jag menade att göra utan jag försökte enbart påvisa att det inte är meningen att förbli människa eller tro att människan står över allt annat, för det gör vi inte, vi bevistar ett fängelse som du verkar ha förstått och då är man inte särskilt högt placerad i status.
Kan man ödmjuka sig inför andra, acceptera och uthärda och samtidigt vara viljestark i att uppnå sina mål har man kommit en bit på vägen.
Men tror man att man redan nått höjden (toppen/högmodet/enighet) är ju allt förlorat, då finns bara en väg "framåt"; Nedåt.

Jag har inte sagt att jag vet mycket, jag tittade mest på vad du skrev och undrade hur du tänkte med "andlighet" om människan är på toppen av "evolutionen." Upplys mig gärna.
Att vara i nuet, har jag inbillat mig att det är lätt?
Peka på var jag antydde det.

Quote:

För jag kommer ihåg till skillnad från dig har jag varit sann mot mitt hjärta från början av mina livstider då jag har haft bra lärare i mina gammla liv.

Märker du inte här att du indirekt påstår att jag ljuger mot mig själv? En slags nedvärdering av mig som det kanske är tryggt att göra för dig för att må bra, fortsätt om det fungerar för dig men försök att se lite mer till vad jag påpekar för logiska brister i vad du skriver och vad det du skriver kan tolkas som och leda till för attityder, att angripa min person genom att säga att jag är den som angriper din person är inte det lite sandlåda?

Quote:

Så Gaija som håller din kropp levande innan din själ tog plats i den har ochså blivigt New age, jag antar att allt som krockar mot dom inlärda dogmernas idnoktrinering är enligt dig New age, det brukar låta så när man inte inser sin anpassning.

Gaia och "andlighet" inriktad på att göra sig ett med jorden är ju inte verklig andlighet, det har bara blivit definierat så i den moderna tiden i "the New Age."
De inriktar sig på att bli ett med materian/jorden så hur kan de egentligen vara andliga när ande är mer åt hållet luft/himmel/Yang?
P.g.a. en reversion av värderingar har verkligt andliga människor idag blivit marginaliserade och kallade för "sekterister", "fanatiker" och "konservativa" (som ett skällsord...).
De som tar upp mer och mer plats med mer och mer tjafs är de "nyandliga" som bryr sig om "jorden/miljön" och således borde ha visat sitt rätta ansikte för alla redan nu:
De är förklädda materialister. Men folk vill inte fatta.
Gaia håller bara deras fysiska kropp levande men ju mer innästlade och nergrävda de blir i jorden/yin desto mindre ande (yang) har de, till slut har de ingen och karman flödar över, det pratas om att människan var apa och att Gud, Himmelen, änglar och ande inte finns eller behövs och till följd degenererar moralen i en otäck takt.
Jag "inser" (godtar) inte att anpassas till en sådan gudlös värld där våld definierar rätt och materiella ägodelar avgör status eller framgång, där har du faktiskt rätt. Jag tänker inte "anpassa" mig för jag vill återvända och inte degenerera/förintas.

Quote:

Jag har sagt det förr och jag säger det igen Xtas , jag finner dig högst missledande därav finner jag ochså det meningslöst att diskutera sånthär med dig.

Vi står för helt olika värderingar så jag förstår varför du tycker det är meningslöst att prata när du inte får den ryggdunk din materialistiska världsbild kanske behöver i diskussionerna.

Quote:

Dina argument visar på att du fortfarande inte inser att Dharman du skapat med tankar är ditt fängelse.

Så låter det i Dharmans sluttid, helt vilse i pannkakan är de flesta tyvärr, även de s.k. "upplysta" tydligen. Få förstår grundläggande: Att följa Lagen/Dharman är vad som kan göra dem fria från deras egna begärs fängelse.
Idag yrkar man istället på att gå "bortom gott och ont", att försöka leva ut alla sina begär utan urskillning och på toppen av allt kalla det att "frigöra sig" som om en otyglad och besinningslös (läs psykopatisk) hedonist hamnar någon annanstans än i fängelset.
Vänd på det.

Posted on: 2010/2/13 16:44
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Ja det är därför du sätter en smiley gubbe framför dina hatfrågor.

Har inget mer och säga dig broder du måste upp några nivåer innan du kan uppfatta enigheten och mitt perspektiv.

Ja dom upplyst betyder vilse oj du är full med överasskningar.

Du faller på dina egna argument .

Men du gör ju det du ljuger ju för dig själv, det är ju fortfarande egot som pratar.

Nervärderar inte dig snarare är det du som nervärderar dig själv därav andra då du väljer att uppfatta det så.

Man ser hos andra vad man vill se .

Med orden tankarna man jagar du kan inte uppnå något såhär om du tror det.

Hmm upplyst betyder vilse det var något nytt antar då att du är världens mest upplyste varelse då du tycker andra är lägre än dig.

Mycket kärlek till dig ochså.

Din själ alltså inte ditt ego.

See User information
Jag misstänker mest att du står för något rätt så ondskefullt och själlöst med ditt "Allt är ett" prat, låter som att du blivit söndertonglad.
Just den där idén lutar mot att man ska sudda ut individen och likrikta alla.

Du tycker jag hatar när jag garvar åt dig?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hat

Jag lägger inte ner tillräckligt med känslomässig energi på dig för att du ska ha någon substans i ditt babbel om "hat" egentligen, men du tycker förvisso om att överförenkla saker har jag märkt.

Exempelvis:
Quote:

Lite som när barn säger "spegel" när någon annan säger nåt retligt till dem. Du går inte in på vad för något specifikt som "faller på sig själv" genom att påpeka någon logisk brist utan säger bara sådär utan motivation.

Quote:

Ja dom upplyst betyder vilse oj du är full med överasskningar.

Jag menar att du verkar vilsen, särskilt då du betraktar Dharma som ett fängelse när det egentligen är vad som kan frigöra en människa.
Upplyst? Nej jag skrev det inom citattecken för att driva lite med din smått uppblåsta självbild, jag tror inte du är mer upplyst än mig, inte för att säga att du "måste upp några nivåer" för att nå dit jag är, vet inte om du ens vet hur man avancerar i nivåer, Dharma har du ju bestämt påstått är något slags "fängelse."
Svårt då att förstå mer.
Har inte sett dig tala om några riktigt djupa ämnen nånstans på hela forumet. Lite qi hit, meditera på olika kroppsdelar, ok.
Men vart har du logiken till att börja med?

Tror ibland att du är övertagen av nåt utifrån som kontrollerar din hjärna och ger dig "info" om att "Allt är ett" eller kanske du fått hjärnsmälta, vet ej.
Att du även avslutar många av dina inlägg med kärlek-och-frid-snacket känns bara bekräftande.
Förlåt mig verkligen för att jag säger såhär, jag syftar bara på ditt ego, älskar din själ.
<-- non-hate

Quote:
Med orden tankarna man jagar du kan inte uppnå något såhär om du tror det.

Uppnå något? På ett internetforum? Nej jag vädrar och bemöter idéer från folk som knappt talar ur skägget.

Quote:
Hmm upplyst betyder vilse det var något nytt antar då att du är världens mest upplyste varelse då du tycker andra är lägre än dig.

Hur var det nu den "vise" FangShen sa?

Quote:
Man ser hos andra vad man vill se .

Så varför vill du se hos högmodet hos mig när du redan klargjort att det är på din planhalva bollen ligger?

Quote:
Har inget mer och säga dig broder du måste upp några nivåer innan du kan uppfatta enigheten och mitt perspektiv.

Ovanpå det passar dina ord också rätt bra;

Quote:

Om du nu hade haft några d.v.s.

Posted on: 2010/2/13 19:02
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper