vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#1


See User information
USA håller på att hamna i total konkurs, republikanerna och demokraterna kommer inte överens om hur man skall dra sig ur den löjligt höga skulden. Men allt detta verkar vara planerat (till och med tjafset mellan republikanerna och demokraterna). Det känns som om man kan förutspå att dollarn kommer att totalkollapsa (senast vid slutet utav detta året), om inte tidigare. Och då kommer man med tvång införa den nordamerikanska unionen, för att "rädda" sig ur en ny våg utav ekonomisk depression som förmodligen kommer att vara värre än 30-tals krisen.

I början på nästa år kommer man att införa den nya valutan "ameron", därefter kommer Asien hoppa på "unionståget" och införa en asiatisk union med en egen gemensam valuta.

Och till sist kommer det förmodligen att bli en "världsunion" inom en snar framtid.

Men det är inte det värsta, det värsta är att majoriteten utav dem europeiska länderna darrar utav rädsla så fort dollarn tippar lite ner i värde.

Vad fan har dollarn med oss att göra? Jag är inte en ekonom men vill gärna bli upplyst kring den frågan.
Har inte riktigt förstått varför dollarn skall styra Europas börser och framtida ekonomiska utvecklingar?

Jag är säker på att dem flesta utav er har sett ameron, men för dem som inte har det, här är en länk till valutan ni förmodligen kommer att få använda om ni besöker staterna nästa år.

http://www.federaljack.com/wp-content ... ry/amero/amero-1-bill.jpg

Posted on: 2011/7/28 1:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#2


See User information
Vi har nästan samma siffror här i Sverige... bara så du vet, vi kraschar samtidigt.


http://www.wolframalpha.com/input/?i=US+debt+%2F+US+population

http://www.wolframalpha.com/input/?i= ... ebt+%2F+sweden+population


Det är lustigt det här med pengar, det är tack vare utlåning som världen blomstrar och producerar massa skönhet (allt från trädgårdar till fina städer).

Samma skulder skapar sedan krig, svält och annat bråk.


http://www.wolframalpha.com/input/?i= ... s+debt%2Fworld+population


Men globalt är det stabilt, det är bara de lånande länderna som kraschar...
http://www.wolframalpha.com/input/?i=all+countries+debt

Humor...
http://www.bbc5.tv/eyeplayer/video/fk ... icit-market-recovery-scam

Posted on: 2011/7/28 2:22

Edited by pingubenji on 2011/7/28 2:38:54
Edited by pingubenji on 2011/7/28 2:39:21
Edited by pingubenji on 2011/7/28 2:53:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#3


See User information
Jag ifrågasätter inte på något vis att det kommer komma en ny valuta (kanske Amero) och/eller någon union framöver, men..

Quote:

peter1980 skrev:

Jag är säker på att dem flesta utav er har sett ameron, men för dem som inte har det, här är en länk till valutan ni förmodligen kommer att få använda om ni besöker staterna nästa år.

http://www.federaljack.com/wp-content ... ry/amero/amero-1-bill.jpg


Jag är ytterst tveksam till dessa sedlars autenticitet. Så vitt jag kan se kommer de från denna sida: http://www.federaljack.com/?p=7560.&pid=147

Det är mycket som är skumt med dessa bilder. Bland annat stavar de John Pierpont Morgan fel (de har skrivit Pierport); bild. Kan ju vara den mänskliga faktorn eftersom dessa i så fall skulle vara prototyper, men.. nja.

Läs kommentarerna på länken jag gav.


Tror inte många fattar det ekonomiska systemet vi nu sitter i klorna på med alla dess exotiska instrument för att hantera "värden" (eller snarare världen).

Posted on: 2011/7/28 2:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#4


See User information
Peter1980, väldigt enkelt förklarat, dollarn är den största reservvalutan världen över med Euron som god tvåa. Med reservvaluta menas att länderna har dollarna som bas för sin utländska valutabank och tex olja handlas i dollar. Mao bestämmer utgivaren av dollarn aka USA(Federal Reserve) dollarns värde med mängden dollar de sätter i cirkulation.

Tidigare reservalutor innan andra världskriget var pound sterling resp tyska mark.

Med enbart en valuta så lyder alla den som ger ut den.

Posted on: 2011/7/28 10:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#5


See User information
Vad dollarn har med oss att göra?

Lol Du tror väl inte folket får ta del av sitt budgetöverskott?

Sverige ägs av Usa.

Vad ska fjuttiga 9 miljoner invånare säga emot 270 miljoner?

Och vad ska dom säga mot en organisation som kan knäppa dig med satelliter.

Fast o andra sidan så är ju den politiska rörelsen bara en del utav samma teater så dom håller ju varann bakom ryggen.

Allt som kan utnyttja medborgaren till förmån till stofiler och hemliga rörelser är välkommet inom politiken så länge politikern kan sko sig själv.

Posted on: 2011/7/28 11:15
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#6


See User information
"När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna."

"När den amerikanska dollarn faller, då börjar den nya unionerna."

Varför skall det vara så jävla svårt att lära sig avvända de, dom och dem och i det här fallet den. VARFÖR?????

Posted on: 2011/7/28 11:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#7


See User information

Posted on: 2011/7/28 12:25
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#8


See User information
Quote:

Pax skrev:
Varför skall det vara så jävla svårt att lära sig avvända de, dom och dem och i det här fallet den. VARFÖR?????


Haha! Av samma skäl som du skriver fel!

Posted on: 2011/7/28 12:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#9


See User information
Lol när det gäller bombningen i Norge så skriver ju media att underättelsetjänsterna ska hålla hårdare koll apå högerextremister.

Kanske man borde ringa dem och tipsa om denhär ubber radikala nazistiska högerrörelsen som heter Usas regering?

Utlämnad för en länk , Sinnesjukt regering detdär.
Och en sådan ska färga av sig på oss.

Brrrrrrr.

Posted on: 2011/7/28 12:54
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#10


See User information
Cupio du har absolut rätt gällande sedlarnas autenticitet på den hemsidan, jag gav bara ett exempel på vad vi kan förvänta oss vid slutet utav detta året. Har tidigare sett klipp gällande idén kring den nordamerikanska unionen, samt gällande den alternativa valutan. Fick en flashback på dessa klipp när jag såg hur Obama gnällande över hur kongressen tjafsar gällande USA's skulder häromdagen.

http://www.youtube.com/watch?v=T74VA3xU0EA

http://www.youtube.com/watch?v=_3jdQxDC7pA

Men hela den här pågående processen i kongressen och oron för den kommande krisen verkar vara planerad, det är så gränslöst löjligt och förutsägbart som bara den.


Posted on: 2011/7/28 13:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#11


See User information
Boparmen,Shen och pingubenji tack för att ni förtydligade mina frågor. Självklart förstår jag till en viss del att dollarn har en koppling till oss och stabiliteten på världsekonomierna. Jag kan bara inte förstå hur det kunde gå så långt att världen har låtit USA förstöra allt.

Och känns som om Sverige är ett andra USA. Sverige är inte Sverige längre och det känns jävligt frustrerande. Jag kan inte riktigt få ihop det i huvudet att vi har förändrats så mycket att vi har tappat vårt ursprung till en viss del.

Det enda vi gör idag är att följa dollarns värde (vilket styr vårt liv), kollar på skitkanaler som endast visar amerikansk smörja, samt idoliserar Anna Anka samt andra (brutalt) meningslösa människor (hollywoodfruar) som bor i Hollywood och lever i en fantasivärld bortom vårt universum.

Det känns som om vi kommer att få betala ett högt pris för amerikaniseringen utav Sverige. Bara genom att titta på vad Europeiska Unionen har lett till så vet man att det inte bådar gott om man bildar den Nordamerikanska Unionen samt slutligen världsunionen. Jag vill inte dela samma valuta med amerikaner. Fan jag vill inte ens dela samma valuta med något annat Europeiskt land.

Posted on: 2011/7/28 14:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#12


See User information
Ja allt detta är planerat i syfte att skapa kaos som ger ordning som ger kontrol eftersom stofilerna är maktgalningar.

För dom är experter på skapa profit och karriärer genom andras lidande.

Kan inget annat än hålla med Peter på alla punter.

Denna falska politiska hierarki som tar makten från folket måste få ett slut.

http://www.youtube.com/watch?v=aE3R1BQrYCw&feature=player_embedded

Posted on: 2011/7/28 14:15
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#13


See User information
Quote:

jadu. När folket blir arga på politikerna. Vem ska polisen egentligen skydda? Politikerna eller folket?

Det kanske är dags att ändra syn på polisens uppgift, polisen kanske borde rensa ut politikerna från sina lyxvillor med samma metoder. Politikerna som utövar "Hets mot folkgrupp(er)". För om politikerna betett sig så illa att folk demonstrerar, ja då har de antagligen gjort något riktigt elakt.

Posted on: 2011/7/28 22:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#14


See User information
"Fin" video Shen!

Det är alltid folket som betalar priset för elitens spel. Det är vi som är insatsen och det är vår framtid som betalar förlusten, men det är eliten som tar vinsten.

Folklig revolution i våra demokratiska länder är snart ett minne blott, fredlig eller ej. När den tredje statsmakten sitter i kapitalets händer, vår rätt att protestera begränsas (free speech video) och Internet ska stoppas.. Vad har vi då? Hur ska man bilda opinion? Det är ju vi som styr? Eller?

Elitens lösning på problemen är alltid att ge mer till de rika genom privatiseringar, avregleringar och upplösande av "handelshinder". Det är ständigt återkommande hur katastrofer och krascher genererar mer pengar åt de verkligt rika. Vi menas tro att ett helt folk kan vara skyldigt till en ekonomisk kollaps men fetnackarna är alltid vita som snö. I själva verket är det bland eliten vi hittar de verkliga parasiterna som likt termiter försvagar hela vårt fundament, inte bland folket på gatan, på försäkringskassan eller hos arbetsförmedlingen (Måste länka till en bra låt här: I didn't fuck it up!.) Så är det i USA, så är det i Grekland och så är det här hemma med, oavsett hur egoistregeringen lindar in det.

Den verkliga ondskan i världen är folket bakom bankerna och de finansiella instituten som lyckats skapa världen efter sina agendor. Dessa tjänar på allt, oavsett vad som händer och det är här intresset finns för unioner som EU och NAU. Allt handlar om pengar. Ditt liv, mitt liv, ALLT! Och deltar du inte i pyramidspelet genom att generera pengar åt någon så är du..?

Posted on: 2011/7/29 1:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#15


See User information
Var är kärleken?

http://www.youtube.com/watch?v=IhQArEnGvFQ&feature=related


Folk mår bra i sin trygghetscirkel och vill inte gå ur den för att sedan förlora allt som dom är så beroende av, en familjefar måste arbeta och försörja sin familj och (Maten växer inte ur fickan) om det skulle komma till ett val att göra oss av med all korruption och alla världsbanker vad återstår då för att få en stabil livsstruktur för alla människor på jorden, Venus Project såg jag lite info om på Zeitgeist dokumentären som lät rätt intressant men jag tror att så länge vi har klassbarriärer så kommer vi aldrig kunna hindra Eliter från att utnyttja oss, dom är för långt bort eller för högt upp för att nå.

Posted on: 2011/7/29 15:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#16


See User information
Ibland känns det som att tidningar kollar in frågorna här på forumet för att skapa relevanta artiklar och besvara människors frågor. (Men så tänker jag om och inser att alla har samma frågor, så de behöver nog inte titta här.)


http://www.dn.se/ekonomi/usa-topprankas-trots-hog-skuldniva
http://www.dn.se/ekonomi/skulder-hotar-varldens-tillvaxt
http://www.dn.se/ekonomi/ki-tillvaxten-dampas

Posted on: 2011/7/29 16:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#17


See User information
Problemet är att Vaken tillhör samma nyandlighet som eliten.
Ni är styrda att tro att ni är i opposition, medan ni springer deras ärenden omedvetet genom att sprida falsk information om verkligheten.

Posted on: 2011/7/29 16:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#18


See User information
Utveckla gärna, jag förstår inte hur du tänker.

Posted on: 2011/7/29 17:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#19


See User information
Det är jäkligt konstigt att samtidigt som USA:s kassa är tom, så får åtminstone jag det ena låneerbjudandet efter det andra! Det kommer också tips via banners på MSN om att man kan tjäna 200.000 i månaden hur lätt som helst. Det är flera sådana banners i omlopp, kanske inte bara på MSN. Jag kollade en av dom och jobbet gick ut på att skicka mail till sina bekanta och få dom att låna pengar!!!!! Mot provision. Visserligen har jag själv flera digra register med adresser men tycker nog att jag inte vill bli förknippad med pengautlåning eftersom min egen ekonomi är ytterst begränsad - men under kontroll.

Men oavsett det: Inte fan är det nån brist på pengar och väntades en större inflation snart skulle dom inte låna ut dom så här lätt heller mot relativt acceptabel ränta!

Samtidigt måste jag erkänna att jag inte begriper det hela, och det är nog inte meningen heller... kanske det ingår i ett spel för att få bort Obama, helt enkelt.

Men detta betyder alltså också att jag är mer kreditvärdig än Obama.

Faktum är att jag inför den stora krisen inom Swedbank härom året var inne och blev avsnäst när jag ville ha ett VISA-kort och när jag lommade ut tomhänt tänkte jag: "Jag har ett par tusen undanstoppade. Det är nog fan mer än vad den jävla banken har!"

Jag blev sannspådd. Och nu har jag tydligen mer pengar än Obama, hur jag nu skall fira det. Kanske jag köper ett hus i Florida... jänkarna har ju inte råd lägga upp femtitusen kontant och att betala femtonhundra i månaden, tydligen. (Jag talar om kronor, inte dollar)

För ett hus med strandtomt och sol hela året

Posted on: 2011/8/1 8:47

Edited by Asgeir on 2011/8/1 9:02:38
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#20


See User information
Hittade denna sida.
En visualisering av Usa's skulder.
http://usdebt.kleptocracy.us/
Ger en enkel bild på hur det ser ut med ekonomin.

Posted on: 2011/8/1 13:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#21


See User information
Quote:

FreedomX skrev:
Hittade denna sida.
En visualisering av Usa's skulder.
http://usdebt.kleptocracy.us/
Ger en enkel bild på hur det ser ut med ekonomin.



Fantastiskt!

Den här kurvan är inte att leka med:
http://www.wolframalpha.com/input/?i=US+debt+%2F+US+GNP

Men nu har de ju tydligen kommit överens om budgeten i alla fall...

Posted on: 2011/8/1 14:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När den amerikanska dollarn faller, då börjar dem nya unionerna.
#22


See User information

Posted on: 2011/8/3 11:09
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
30 user(s) are online (30 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 30

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS