vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

hjärnans frekvenser?

See User information
Jag fick en liten teori för nån dag sedan.

Hjärnan jobbar ju vid en viss frekvens i normala fall, men skiljer den sig när man mediterar? eller är påvärkad av pcykadeliska droger som LSD, THC eller svamp?

Skulle va väldigt intressant att veta.
För om dom ändras förklarar det varför man kan uppfatta världen anorlunda då och känna av olika "övernaturliga" saker.

Kanske har folk med förmågan att känna och/eller se någons aura eller andra kraftfelt eller få kontakt med andra sidan och liknande en annan frekvens än "vanligt" folk som stämmer bättre med andra dimentioner eller vad man ska kalla det.....

När man pratar om att meditera handlar det ju till en början om att synka sig, alltså ändra sin frekvens?

Posted on: 2007/12/5 17:17
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: hjärnans frekvenser?

See User information
jess, detta är ett spännande område att hålla på med.

det är enkelt att själv känna vilken frekvens man har i huvudet om man läst lite om hur de känns.

här är lite grundläggande info:
http://www.psychic101.com/brainwaves-beta-alpha-delta.html

nick begich är en fin forskare som brukar prata om sånt i ett konspirationsmedvetet perspektiv.

Posted on: 2007/12/6 8:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
För att förstå detta med frekvenser och hur allting fungerar så måste vi förstå hur genomhjärntvättade och korrumperade vi egentligen är.

The Matrix spegalar våran verklighet väldigt bra på den nivån att ingeting är verkligt. Vi lever samtidigt - alltid. Allting är ett ögonblick och allting existerar ur samma sak - en oändlighet. ca 70% av kroppen består av vatten. Och vatten går att påverka genom tanken. Se http://en.wikipedia.org/wiki/Emoto

Masaru Emoto gjorde genom att med känsla skriva ner ord som sedan påverkade vatten, och detta är för att allting är vibrationer av energi. Där en tanke som är riktad mot någon som hat verkligen kan kännas som något negativt medan en tanke med kärlek i känns väldigt positivt.

Det är inte så komplicerat när man förstår hur det är. Men att förstå det är lika svårt som det är för Neo att inse att det inte finns någon sked.

Titta upp fibonaccis sifferkombination som går att anpassa på livet, växter, människor osv. Allting går att räkna ut genom att se effekterna av en handling. Vi är skapelser som bor i en form av matris, hur exakt det fungerar kan vi bara spekulera i.

Men spiritualism, droger som är pyskoaktiva osv är något som inte accepteras i allmänhet av samhället? Why? Alla som är inne på detta verkar tala så gott och fridfullt om allt, och det är detta "Illumniati" vill stoppa, eller ignoransen, kraften som ser till att vi hålls separerade och rädda.

Frisätt ditt sinne genom meditation och genom att lära dig om livet och alla hemligheter.

Rekommenderade filmer:
The Secret
What the bleep do we know
Reality Portal
The Corporation - handlar om hur "onda" företagen är
Läs om dem kontroversiella personerna såsom David Icke och liknande. Alla har en historia dem berättar och dem ber ingena tro dem, jag ber ingen att tro det jag säger. Men tro är vikigt att ha och det gäller att ha en tro som gör att man mår bra - mår bra på riktigt! Ingen kan tvinga dig att gå igenom dörren till det som finns bortom sunt förnuft, jag kan bara lämna den på glänt.

The Matrix is real, and its everywhere! :)
Även om det just inte är som i THe Matrix så är metaforen densamma. Kvantfysiken visar detta genom hur allting är samma och atomerna verkar finnas i flera dimensioner och flera positioner samtidigt. Dessutom så ser vi bara en liten liten del av den materia som finns genom det elektromagnetiska synfältet. Så droger som är psykedeliska och drömmar öppar oss inför dem världrar som vi normalt är avskärmade ifrån.

Lycka och kärlek kommer innifrån, revolutionen startar innifrån utan hat, och utan girighet. Förståelse, kärlek och insikten om att accetpera alla andra som man accepterar sig själv är den enda vägen att gå för att få fred och ett lycklig liv - som är evigt efter detta livet! Det finns INGET att frukta, inget att vara rädd för! Men den dagen jag säger att du behöver skaffa en pistol, då kan det vara den dagen vi blir tvugna att försvara vår existens i denna dimension genom att kriga oss fria eller försvara oss. Men idag så kan vi leva i fred och sprida sanningen och hoppas världen är redo för nya spirituella ledare som sprider kärleken.

- seilon

Posted on: 2007/12/6 14:20

See User information
Illusionen med ljus är underbar, kunde vi se snabbare än ljusets hastighet kanske men det gör vi inte och det betyder att allt är dåtid.
Intressant läsning om frekvens, hur mycket påverkar bakterierna i kroppen dessa frekvenser? Kroppen består av 90% bakterier.
Matrix är ännu mer intressant eftersom vi har aldrig lyckats mäta upp något utanför våran existens eftersom allt mätbart mäts efter människans tänk, redan där förlorar vi ju.
Strubens

Posted on: 2007/12/6 15:35

See User information
Quote:

Strubens skrev:
Illusionen med ljus är underbar, kunde vi se snabbare än ljusets hastighet kanske men det gör vi inte och det betyder att allt är dåtid.
Intressant läsning om frekvens, hur mycket påverkar bakterierna i kroppen dessa frekvenser? Kroppen består av 90% bakterier.
Matrix är ännu mer intressant eftersom vi har aldrig lyckats mäta upp något utanför våran existens eftersom allt mätbart mäts efter människans tänk, redan där förlorar vi ju.
Strubens

"90% bakterier..." - är det så illa Rubens... hehe. Det blir inte lätt att inom 100% få in de 60-70% vatten som en människa har.

Posted on: 2007/12/6 15:48
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
ok ok består var fel ordval, täckt är det jag var ute efter. kroppen och organ är täckt med bakterier.
Här får du en hammare gratis.

Posted on: 2007/12/6 16:28

See User information
Quote:

Strubens skrev:
ok ok består var fel ordval, täckt är det jag var ute efter. kroppen och organ är täckt med bakterier.
Här får du en hammare gratis.

Tack. Det var snällt...

Här får du i gengäld en gratis låt

Posted on: 2007/12/6 16:47

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
lol Julafton redan eh? :)

Här är en till, till dig
http://www.youtube.com/watch?v=EMzoBkaFxh4

Strubens

Posted on: 2007/12/6 16:52

See User information
hehe, usch...

alright, här är en till dig, direkt från mars - den tillägnas även wikhall

Posted on: 2007/12/6 17:51

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Tack för länkarna!

Han med is kristalerna har jag läst lite om innan.

Och alla kan väl hålla med om att man kan känna att en persion är arg/glad utan att man behöver se henne/honom.

Jag ska läsa igenom hur man känner av sin egen frekvens, när jag har lite mer tid på mig.

Men det vore bra om det gick att mäta fram den på något annat sätt också? Så man lättare kan gämföra mellan personer och olika påvärkan.
Hittar man ett tydligt mönster då blir det väldigt mycket lättare att få "vanligt" folk att öppna ögonen för det och ta sig ut ur Matrix.

Folk har ju en löjligt stor respekt för siffror på ett papper

Går det att mäta en persions frekvens? Inte hjärnfrekvensen då.
Tänker lite på persion-kemi och liknande, vissa passar man ihop med utan att man kan fatta varför och man känner det innan man äns lärt känna persionen.

Våra sinnen är ju mottagliga för olika frekvenser (man kan inte höra ljus eller se ljud) och på samma sätt är vi många djurs sinnen mottagliga för andra frekvenser är vi.

Orgonit sammlar in vissa frekvenser och omvandlar dom till andra, är ju antagligen joe cellen sägs ha vissa helande efekter (den påvärkar vattnet i kroppen?)

Jag har en liten teori att det borde ju gå att "förvandla" ett matrial till ett annat med hjälp av bara tanken (eller nån mojeng) om man lärde sig hur frekvenserna funkar och hur man förstår dom och kan ändra dom.

Möjligheterna med sådan kunsakap vore oändlig!
Och vad jag kan förstå inte helt omöjlig!

Posted on: 2007/12/6 17:58
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Vad är eran syn på telekinesi? Jag tror att det går att utveckla och om inte annat är det värt att försöka, man får se vart det leder.
Strubens

Posted on: 2007/12/6 23:44

See User information
novax, wuw där har du ett bra band, den här är en gammal favorit:
http://www.youtube.com/watch?v=A6i8KmIKv5I

Posted on: 2007/12/6 23:54

See User information
Ett svenskt gäng som verkar vara sjukt seriösa med att utveckla mänskliga förmågor (som intuition, telekinesi och sånt) bortom den "normala massmedieversionen av verkligheten" är www.soultravel.se.

Men detta är saker att handskas försiktigt med såklart. Det är lätt att få psykoser och liknande.

En vis person som är en trygghet för mig i andlig utveckling är denna dharma-läraren. Han är buddistmunk i den thailändska skogstraditionen och har även en examen i västerländsk politisk idéhistoria. (Vaken både i politisk medvetenhet och i andlig bemärkelse alltså!)
http://www.audiodharma.org/talks/ThanissaroBhikkhu.html

Thanissaro pratar om utvecklande av mänskliga "superkrafter" i serien som heter "Iddhipada - the four bases of sucess".

Posted on: 2007/12/7 5:53

See User information
Quote:
Vad är eran syn på telekinesi? Jag tror att det går att utveckla och om inte annat är det värt att försöka, man får se vart det leder.
Strubens

Jag har varit med om att läsa och få mina tankar lästa av en vän när vi båda varit påverkade av THC.

Det var ganska spännande och andra gången vi gjorde det hade jag gått så djupt ner i kaninhålet så jag tyckte det var helt självklart att det funkade - medan min vän tyckte det var läskigt.

Vi gjorde det enkelt genom att tänka på en färg och se bokstäverna i huvudet i den färgen vi tänkte på.

Första gången så läste han min först och jag sen hans, och när jag såg den färgen han tänkte på så var det en så självklar känsla så jag bara kände vilken färg det var och sa det.

Andra gången läste han bara mina tankar - vi festade med ett par vänner. Så jag tänkte först på en färg, han läste rätt. Det var blå eller röd.. Sen tänkte jag på gul och han läste rätt igen. Sen tänkte jag på rosa - men - skrev PURPLE i mitt huvude, fast i rosa text. Så tänkte jag att purple är inte rosa, men jag kommer inte på vad purple är för färg ändå så jag låtsas att det är rosa. Och så säger min vän : Är det rosa?

Vi ska utveckla detta mer, och jag trodde aldrig jag skulle vara intresserad utav psykedeliska droger, men Carl Sagan är en av dem som inspirerat mig (Bland många andra framgångsrika). Så när folk pratar om moral säger jag att om framgångsrika människor kan ta droger som är olagliga och leva bra och må bra så kan väl jag också göra det - om det gör så jag mår bra när jag gör det.

Idag är jag i princip nykterist rörande alkohol - för utav den mår jag dåligt. Men jag är intressread utav psykedeliska droger och är inte rädd för psykoser eller liknande eftersom jag är så djupt nere i kaninhålet så är är orädd :)

Däremot är jag exalterad och tycker framtiden är spännande, kommer vi få fred och himmelrike på jorden, eller kommer jag få skjuta mig fri för att slippa få ett chip i armen ;). Eftersom jag är orädd så ser jag fram emot vilket scenario som helst, men jag kämpar (Verbalt) och strävar emot fred och harmoni.

Någon annan som haft några framgångar med att läsa tankar?

Posted on: 2007/12/28 11:29

See User information
Quote:

När man pratar om att meditera handlar det ju till en början om att synka sig, alltså ändra sin frekvens?

Ja, så småningom så kan man väldigt snabbt ändra frekevens.
men känner det stegvis. Svårt att förklara hur men det går knappast missa när det händer.
Det känns på ett visst sätt och blir man väldigt känslig för ex. ljud och energier.
I början då man lärt tona in sig så känner man hur man efter en tids meditation (för mig räcker det nu med ca 1 minut, förut tog den kanske 20 minuter) hur man "höjs" en frekvens (det närmsta jag kan beskriva det med ord är att ens medvetande utvidgar sig) och efter ytterligare en tids praktiserande kan man klara av att ta in ett till "hack"/ytterligare en frekvens.
förmodligen finns det mer, men detta är vad jag upplevt hittills.

Jag har ej praktiserad den kemiska vägen (droger av olika slag), men förmodligen kan även droger släppa upp dessa gränser.
Tänker dock att "den naturliga vägen" (meditation) kan vara säkrare på det viset att saker och ting sker i den takten man är redo för det och samtidigt att den här utvecklingen blir mer integrerad med ens vardag.
Vad gäller droger, om vi så håller oss till saker som koffein och nikotion, så är det som om tillståndet man uppnår sedan balanseras ut/kompenserar helheten med ett bakslag sedan när drogen går ur kroppen varför summan av kardemumman blir en bergodalbana medans det. vid utövande av meditation blir en helhet.
Jag tror att det är det som är skillnaden. dessutom är jag osäker på att det är förutsägbart om man tar sig upp eller ned i frekvenser vid användandet av drog, inte ens om det handlar om en och samma drog. att den har förmåga att lösa upp gränser är en sak, men vilka gränser? Förmodligen det som ligger närmst till hands hos personen för tillfället. Och om det är så borde man även kunna hamna i ett tillstånd som man, översatt till frekvenser kan kalla "nedåt". dvs. att man , om man tar en drog när det ligger nära till hands, hamnar på en lägre frekvens istället för en högre. Detta kan antas ses hos personer som , vid ett tillfälle då de använt en drog, blir väldigt begränsad, paranoid osv trots att den , vid ett annat tillfälle med samma drog, istället utvidgade sitt medvetande. Meditation gör att du blir medveten om att du kan välja frekvens, medans en drog tvingar dig att göra det.
sammanfattningsvist är mina tankar i ämnet att droger forcerar gränser medans ex. meditation gör en redo för att gå över gränser. Och jag är inte mycket för forcerandet av gränser.

Posted on: 2007/12/28 13:35
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper