vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Gud är allas jag

See User information
Ok, ett sista svar.

Du säger själv att internet speglar oss som använder det, och du kunde inte ha mer rätt! Bra uttänkt.

Men tänk ett steg till. Internet speglar oss som vi ser ut just nu. Dyker det upp något inbillskt, rasistiskt eller helgalet, så kommer en annan del av internet att kamma till den delen. Nettoresultatet blir att de som sprider lögner och desinformation blir nedtystade och överbevisade av dem som kan något, eller i alla fall har tänkt ett steg längre.

Detta är något unikt i världshistorien! Vi har aldrig tidigare haft den möjligheten, att direkt kunna påvisa något som en lögn, för alla som vill se. Tidningar erbjuder förvisso replikrätt, men det är ändå upp till redaktörerna, och deras personliga preferenser samt direktiv från deras ledning, om repliken ska få något spaltutrymme. Samma sak för andra gammelmedier som TV.

Det enda som behövs nu, är att vi minskar det stigma det är att ha fel. Vi borde fira när någon har fel, för då kan ha ta den kunskapen och vidareutveckla sin bild av världen. Världen har blivit rikare!

Sen önskar jag dig lycka till med ditt genspridande! Blanda din ras styrkor med andra rasers styrkor, så vi kan skapa en supermänniska nån gång i framtiden. På så vis behöver vi inte nöja oss med en genpool som räcker utan en som gör oss perfektare!

Och titta på världen idag! Grova orättvisor, krig och miljöförstöring. Om vi försöker bygga en värld åt våra barn-barn, misslyckas vi kapitalt.
Och ändå har vi resurser, teknik och logistik på plats för att bygga bort det här. Men politikerna säger att det är för dyrt! Bra ursäkt för ett samhälle som skapar pengar ur tomma luften, va?

Så istället för att fantisera om isolering (tro mig, jag vill också bort från allt det fula och skitiga vi har idag) så kan vi väl hjälpas åt för att skapa en värld vi kan vara stolta över. En värld där vi har ett syfte! En värld med plats för alla!

Och det finns så mycket vi skulle kunna göra! Tänk dig att vi bygger en supermodern mag-lev tågbana. Med dagens teknik kan vi bygga tåg som går över 6000 km/h (ja, flera gånger ljudets hastighet) till en bråkdel av energiåtgången som flyg behöver idag! (Jag har tappat bort länken till det här exemplet, men LaRouche pratar om det i en av filmerna jag postade förut). Så kan vi ta vår lunchrast i Tokyo, New York eller var helst vi har lust!

Det finns INGETING som vi människor inte kan göra om vi jobbar tillsammans!

Jag stödjer den etiska revolutionen!

Posted on: 2008/10/8 12:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Det är naturligt att fortplanta sig med sin egen ras. Det gör de flesta människor.

Må så vara, men vilken rätt ger det oss att aktivt försöka förhindra att andra väljer någon från en annan ras? Då det inte är skadligt, snarare tvärt om, bör vi helt enkelt strunta totalt i vilka partners folk väljer.
Och jag har ingen aning om vilka territorier du talar om. Är Sverige under ockupation? Är något västland det?

Quote:
Jag tycker inte att dina science fiction-fantasier skyddar sådana som den 21-åriga tjejen i Södertälje, som nyligen blev sparkad medvetslös av 20 kulturberikare. Etniska svenskar rånas, våldtas och misshandlas varje dag av kolonisatörer från Nordafrika och Västasien. Ungdomsgängens föräldrar ger sitt tysta medgivande till terrorn, annars hade den inte fortfarit. Om du tror att detta är propaganda, så kolla statistiken, som sagt.

Precis som att de flesta väljer partners inom sin egen "ras", väljer även de flesta att stanna i närheten av där de föds. Jag är övertygad om att de hellre skulle bo i sina hemländer, om inte de var i en sådan oordning, och om de kunde åtnjuta den trygghet som drev dem till Sverige från början där. Vi har teknologin att ge dem samma bekvämlighetsnivå som vi åtnjuter, så varför gör vi inte det? Ge dem traktorer, skördetröskor, asfaltsläggare osv men utan lån och räntor.

Att det dessutom finns stora multinationella företag som inte alltid handlar helt etiskt, trygga i förvissningen om att USAs armé ser till att de får göra som de vill, gör ju inte saken bättre. Är det så konstigt att folk är arga på oss i västvärlden, med det överflöd vi roffat åt oss under decennier.

Det du beskriver är ett symptom på att jorden inte är frisk. Folk är inte där de vill vara, folk gör inte det de vill göra. Och det är vi, folket, som kan tvinga nationerna att läka världen.

Jag kanske är en smula överentusiastisk med mina utsvävningar om teknologi, men det förhindrar inte att den logaritmiska ökning i teknologisk nivå inom vissa områden just nu, skulle kunna vara ännu större om hela världen hjälpte till. Vi skulle kunna designa turbiner som drar nytta av tidsvattnet, eller av vågrörelser. Det är fullt möjlig med den teknologi vi ser i våra vitvaror, fast i annan skala. Eller varför inte bygga fler kärnkraftsverk... över hela världen!

Quote:
Säg mig varför jag skall älska att min folktyp håller på att utrotas till förmån för en global marknad. Jag har inte fått svar på det.

Inte för din egen skull, utan för våra barnbarns skull. Förtjänar de verkligen en värld baserad på hat, misstänksamhet och isolering? Dessutom så kommer våra barnbarn vara mer evolverade än oss, och alltså redan en ny folktyp, om än väldigt lika oss. Ty vi är alla väldigt lika varandra. Skillnaderna är ju blott en anpassning till lokala förhållanden. Vi är till och med väldigt lika andra arter.

Och om alla är där de vill vara, och med tillång till billig energi och bekvämlighet, så finns ju knappast någon anledning till krig eller terrorism. Men detta är något som kräver internationellt samarbete, och FN verkar ju knappast kompetenta. De lyckades ju inte ens stoppa USA som invarderat fler länder än något annat land sen andra världskriget.

Vi måste producera så det räcker åt hela världen. För att det ska kunna ske, måste drivkraften efter vinst minska. Men inte på ett kommunistiskt sätt, vi måste behålla pengarna och den fria marknaden (annars försvinner incitamentet att göra något). Med ett system baserat på Bretton-woods där valutan är baserad på produktion, och inte spekulation, som idag, skulle vi kunna åstadkomma det. Jag kan inte alla detaljer, men jag är övertygad om att om vi ger vetenskapsmännen uppgiften, kan de nog finjustera dem.

Jag tror folket behöver agera. Och om den här ekonomiska krisen slår så hårt som vissa tror, så kommer vi nog finna skäl att göra det.

Posted on: 2008/10/8 22:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Skymt. Ja, Sverige är under ockupation. Vad kallar du det annars när vi tar emot nära 100.000 invandrare varje år

Jag kallar det för migration. Det är inget ovanligt eller isolerat fenomen. Svenskar utvandrade, eller emigrerade, i mängder när vi fann "den nya världen", och hjälpte till att bygga ett helt land av invandrare, eller immigranter.

Och vi gjorde det av samma skäl som de som gör det idag. För att finna en bättre framtid för sig själv, och för sina barn.

Quote:
Min morbror jobbar för SIDA. Jag är väl insatt i allt biståndsarbete och hjälparbete i Tredje Världen...

Jag kan inte annat än instämma i att biståndsorganisationerna vi har, kapitalt misslyckats med att rätta till situationen i världen. De har haft tre generationer på sig nu, och inte mycket har förändrats.

Problemet är att den hjälp som kan bidra till tillväxt, alltid kommer med tillhörande lån och ränta. En ränta som de inte klarar av att betala, och då faller produktionen som hjälpen provocerade fram sönder.

Quote:
För de får DESSUTOM möta invandrargängens brutalitet i sin förortstillvaro. Något du uppenbarligen har ZERO INSIGHT i. Å, jag hoppas att jag samarbetar nu - jag vill ju inte motarbeta din pojkrumsidealism. För all del, fortsätt min herre. Din berättelse är förtjusande!

Förortstillvaro.. ja, jag skulle inte heller vara så glad på min omgivning om jag var dömd till en sådan tillvaro. Skulle du vara det? Jag önskar bara att även du kunde nå insikten att det här är ett symptom på ett globalt problem, och ingenting vi löser på sikt, genom att placera de som kommer hit i social misär.

Vi verkar vara överens om att de ledande krafterna i världen idag, inte alltid är de mest godhjärtade, men då du verkar stirra dig blind på lokala detaljer, så försöker jag bara erbjuda en global synvinkel. Jag tror det behövs. Jag tror vi är ovana att tänka på det viset.

Jag vet inte vad din förkärlek för just den del av mänskligheten som vandrade till europa från Kaukasusbergen beror på.. vi kommer ju alla från Afrika ändå, från början. Och kaukaserna gjorde inget som inte Inka, Egypter, Mesopotamier och Babyloner gjort tusentals år innan.
När Egypten byggde sina pyramider, tumlade vi runt i de europeiska skogarna med stenbitar och pinnar som vapen.. WHITE POWER eller vadå?! :P

Och då vi faktiskt debatterar, så är det ju samarbeta att erbjuda andra argument (så länge de är rationella). Så ja, det gör du! Tack för att du är mer sammanhängande och rationell nu, än i de patetiska inlägg du presterade på sida ett i den här tråden.

Jag tycker det är kul att du finner nöje i mina utläggningar! :)
Dock så finner jag det intressant att du kallar dem pojkrumsidealism. Vad ska vi då kalla det när du själv förespråkar en strategi, som garanterat och vetenskapligt bevisat leder till "den kaukasoida rasen"s genetiska och immunologiska förfall? Sandlådeidealism? Dagisidealism? Galenskap?

Posted on: 2008/10/9 8:23

See User information
Quote:
För det första placerar inte Sverige invandrarna nära varandra, de tyr sig till varandra och återskapar den nivå som deras gemensamma medvetenhet orkar med, helt enkelt.

Jag kan erkänna att jag inte gillar den islamifiering vi ser i europa idag, med införandet av sharia-lagar som går stick i stäv med mänskliga rättigheter. Jag gillar inte religion överhuvudtaget... Men det är fortfarande inte anledning nog att utsätta folk för social misär! Vilket ju vår integrationspolitik onekligen lett till.

Vi har ju resurserna att få deras hemländer att blomstra! Idag får de ju välja mellan social misär i Europa, eller förföljelse, censur och ibland politiska fängelstraff eller avrättningar i hemlandet.

Jag anser att den bästa lösningen på det, är att hjälpa dem få ordning på deras hemländer, så att de också kan få känna den stolthet du känner över ditt hemland.

Quote:
För det andra är det rent nonsens att vi inte skulle klara oss biologiskt inom Europa om vi vita fortplantade oss bara med varandra och den vita familjen återställdes som stor och väl sammanhållen. Inom världsdelar som domineras av andra folktyper, har jag alltid sagt att jag rekommenderar vita att föröka sig med de infödda där och blanda upp deras folktyper.

Vad i helvete har du för rätt att säga vilka som får para sig med vilka! Det har du inte med att göra, så håll näsan borta från andras affärer. Och dessutom handlar det inte om att "klara sig"! Det handlar om att bygga den mänskliga rasen så stark som möjligt (vilket är den naturliga ordningen). Varför ska vi nöja oss med hur vi är nu? Varför ska vi inte bli så bra vi kan?

Kolla noga: Jag säger inte att du inte får välja en vit partner om du vill, så om jag vill välja en asiatisk/negroid/indiansk/latinamerikansk/manlig/kvinnlig partner eller flera stycken, så ska du hålla truten, och hålla fingrarna borta från min jakt efter lycka, såvida jag inte skaffar mig partners med lögner, tvång och manipulation.

Posted on: 2008/10/9 11:04

See User information
Quote:
Jag vill inte förbjuda rasmixning, jag snackar om att förespråka, inspirera vit reproduktion inom våra territorier.

Dåså. Då önskar jag dig lycka till med det.
Jag kommer göra mitt bästa för att förespråka en etisk filosofi som griper över hela mänskligheten, istället för att begränsa mina horisonter till en godtycklig delmängd av befolkningen. Globala problem kräver globala lösningar.

Tack för mothuggen, och ha det så bra! :)

Posted on: 2008/10/9 11:57

See User information
Men snälla nån!
En ideologi baserad på segregation och religion, kan per definition inte vara etisk, så sluta att kalla den det. Du har en ideologi baserad på moral (dvs, gamla sagor).

Och du upprepar återigen massa statistik! Ja, de är överrepresentarde. De tjänar också mindre pengar än medelsvensson, de bor sämre, har svårare att få jobb, klarar sig sämre i skolan osv osv osv. Börjar du se ett mönster?

Du upprepar igen och igen att våra "territorier" minskar, men du säger inte vart alla som du inte vill ha här, ska ta vägen!

Har dina fantasier någon som helst förankring i verkligheten?

Posted on: 2008/10/9 13:44

Anonym
Det är inte skillnader, det är olika egenskaper!

Vrid om civilisationens sätt att manifestera sig på, och vips så dyker någon annan fram i rampljuset, och någon annan dyker tillbaka.

Det sätt vi lever på är också bara ett, av flera miljoner.

See User information
Quote:
Ja, jag ser ett mönster: De kan inte hävda sig lika bra, för de är mindre intelligenta som grupper. Koreaner som kom fattiga till USA klarar sig utmärkt. De är mer intelligenta än negroiderna, som klarar sig sämst.

Det här måste vara det dummaste du spottat ut dig hittils.
Man tränar sin intelligens, precis som man tränar sin kropp. Viss skillnad finns människor emellan, ja, men alla kan komma i mental form. Enda anledningen att vi är "intelligentare" än många andra, är för att vi haft tillgång till skola och utbildning sen vi var mycket små.

Quote:
Så 10 Guds bud är inte en rationellt försvarbar etik? Det tycker verkligen jag! Studera dem litet. Ge dem en chans. De ger frid med dig själv och frid mellan de som lyder dem.

Ja, budorden stämmer hyffsat väl överens med en etik, men inte ens deras skapare lyckas ju hålla sig inom dess ramar.
"Du skall icke döda".. hur många tar gud livet av i bibeln? Är det tusen? Hundra tusen? Över två miljoner?

Det är tur att religion är så förstående att det är ok att döda "otrogna".

"Du skall hedra din fader och moder".
Min far är dömd incestbrottsling. Han utnyttjade min syster när hon var blott tre år. Varför förtjänar han min heder? För att nån påhittad snubbe kräver det? Det duger inte.

Dessutom går de flesta av budorden går dessutom stick i stäv med mänsklig natur. Det är meningen att det ska vara så. Det är meningen att de ska ge folk dåligt samvete, så att de betalar pengar för förlåtelse. Om du inte ser vilken enorm bluff det här är, så är jag uppriktigt ledsen för din skull.

Quote:
De som inte klarar att leva enligt dem, vill vi inte ha i våra fastigheter eller på våra företag. Så skall vi skapa Guds Jord Israel - utifrån nya friska celler. Vi inkluderar gärna andra folktyper, men de måste acceptera vår idé om att vita gener är lämpligare att sprida. Annars kan de inte ingå i våra projekt. De får gärna föröka sig med varandra. Men om de inte accepterar Tankegrunden, som sätter vita gener främst, om de mixar inom våra territorier, så måste de lämna oss med sina familjer.

Ingen är ju tvungen att ingå i en Betacell inom FG. Men gör man det, gäller 10 Guds bud och vita gener främst.

Återigen gnäller du en massa på hur det är, men du svarar fortfarande inte på var de ska ta vägen!

Sen är jag lite nyfiken, hur många personer ingår egentligen i dina betaceller?

Posted on: 2008/10/9 15:51

See User information
Quote:

Skymt skrev:

Ja, budorden stämmer hyffsat väl överens med en etik, men inte ens deras skapare lyckas ju hålla sig inom dess ramar.
"Du skall icke döda".. hur många tar gud livet av i bibeln? Är det tusen? Hundra tusen? Över två miljoner?

Det är tur att religion är så förstående att det är ok att döda "otrogna".

Dessutom går de flesta av budorden går dessutom stick i stäv med mänsklig natur. Det är meningen att det ska vara så. Det är meningen att de ska ge folk dåligt samvete, så att de betalar pengar för förlåtelse. Om du inte ser vilken enorm bluff det här är, så är jag uppriktigt ledsen för din skull.

Den mordiske och grymme Guden som framträder i Bibeln visar sig i GAMLA Testamentet och då framförallt i Moseböckerna, Psaltaren och Esiah och Jeremiah, alltså den JUDISKA "religionens" Gud.

Den sk. Jesus utpekar ständigt denna "Religions" Präster-Rabbinerna ( Fariséerna ) för att vara "Djävulens barn", Lögnare och Hycklare.

Du blandar ihop äpplen och Päron i denna frågan.

Det är ju just det du kallar "den mänskliga naturen" som är orsaken till dagens hedonistiskt lagda mänklighet.

Alltså: Förljugenhet, Sensualism, hedonism, egoism och snarstuckenhet.

Att det veritabla helvete som materialiserat sig på denna jord framförallt de senaste 100 åren, SAMTIDIGT som de "humanistiska", materialistiska och ant-kristna idéernas inverkan på individerna accelererat i skolsystemet och medierna är ju knappast en slump.

Som många andra med Politiskt korrekta idéer i denna fråga så skjuter du på Budbäraren istället för att verkligen förstå de Historiska-Politiska och Idéhistoriska orsakssammanhangen.

Posted on: 2008/10/9 16:13

Anonym
Håller du med om att man blir olika i olika miljöer?

See User information
när dör mördaränglarna i bibeln?

Posted on: 2008/10/9 20:22

Anonym
Quote:

Frihetsguiden skrev:
Skymt . Din mor kanske satte dit din far?
Och du kanske hittar på om din brors övergrepp mot dig för att kunna rättfärdiga din egen homosexualitet?

Du är falskheten själv FriHETSguiden. Hur FAN kan du ens säga en sådan sak. Du som anklagar mig exempelvis för att dra snedvridna slutsatser om dig.
Intressant, men skrämmande att se hur du obetänksamt försvarar pedofili och incest.

Anonym
Jag behöver inte fundera på frågan då jag redan har svaret.
Åter igen har jag inte smutskastat dig, utan jag återger enbart vad du själv sagt.

Världen har blivit en smutsig plats och människor tänker inte ens längre igenom vad de står för. Människors moral är på botten.
Om det nu är sant det du säger du ska göra är det jättebra du har kommit till den insikten.

Du har fel om att jag hyser hat, för jag hatar ingen. Däremot har jag väldigt svårt för folk som sätter sig över andra.
Jaja... Jag vet att du anser att jag försöker göra det på dig, men det känns bara som det för att jag kritiserar dig.

Jag vet mycket väl varför jag gör detta, men min energi håller på att rinna ut då man får sitta och traggla dessa fundamentala saker med folk.

Anonym
Frihetsguiden!

- Och Gud skapade människan, [sudd edit]: människorna!

- Och när Gud inte har tid, då kliver HAN in.

- Behandla alla som du själv vill bli behandlad, [ert edit]: förutom om HAN är där.

Sen blir det svårt, han skapade hela planeten för människan, men han gav också plats för andra gudar och sina människor, eller?

Sen blev det ännu svårare:
/// Men Djävulen har också en filosofisk sida, fåfängan att tala om för andra vad som är fel på dem och vad de skall göra med sina liv.///

- Står inte nåt att man skall hänga med den kalrn i Biblen eller hur?

o så en favorit i repris:
- Håller du med om att man blir olika i olika miljöer?

See User information
Likt en lök har vi alla lagt på oss skal efter skal, vi har formats till det vi inte är pga gruppen vi har omkring oss som strävar efter likformighet och innan vi kan säga att "vi är den vi är" så måste alla dessa "lökskal" kläs av oss, den dagen då du kan se dig i spegeln och i ärlighetens namn säga "jag är den jag är" så blir du din egen ledare och behöver ingen utomstående vägvisare, det är farligt att följa en ledare som tappat kompassen.
Samtidigt så är "ledaren" mer beroende av gruppen än gruppen av "ledaren" i många fall.

Posted on: 2008/10/10 9:31
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Det där var VÄLDIGT bra sagt tycker jag!

See User information
gaston: Väldigt vackert uttryckt! :)

FG: Min mor och far var redan skiljda då det inträffade, och min syster berättade inte för någon förrens hon blev vuxen. Att han blev dömd trots att preskribsionstiden gått ut, berodde på att han erkände.

Hur passar förresten ditt angrepp på min mor ihop med budordet "Du skall älska din nästa så som du älskar dig själv"?

Äh, du behöver inte svara. Jag börjar bli trött på att ta dina barnsliga fantasier och försöka sätta in dem i ett globalt perspektiv, för att visa hur tokigt du tänker, så jag avslutar härmed mitt deltagande i den här tråden.

Du verkar ändå mest bara idissla dina redan bemötta argument nu.

Posted on: 2008/10/10 9:55

Edited by Skymt on 2008/10/10 10:10:55

Anonym
/// för att du inte litar på Gud. Du skall inte städa världen ///

- Då får du väl sluta försöka Frihetsguiden!

/// det skall Gud ///

- Är du Gud?

/// Jag sätter mig inte över negroider och andra folktyper ///

- Döm dom inte då!!!

Genom att säga följande:
/// som jag anser har genomsnittligt lägre intelligens ///

/// Djävulen är i grunden det i oss som kan kallas egoism ///

- Typ som, jag är bättre än andra o så!

/// Men Djävulen har också en filosofisk sida, fåfängan att tala om för andra vad som är fel på dem och vad de skall göra med sina liv. ///

- Som att döma andra o bestämma samt veta att det har lägre intelligens osv.

Jag respekterar ditt inre jag som människa, lika mycket som alla andras inre jag, jag lutar mig dock över din axel o säger, Hello Mr Smith! Så ta det inte personligt! I min ungdom hatade jag egoister, rasister, pessimister o allt annat. Sen kom jag på att jag gick runt och var förbannad på energier som tar plats i varje människa, utan att människan själv valt det. Inte så svårt att ändra sig om man ser det så.

Frid o mä väl!

Anonym
/// att allt levande egentligen har ett och samma jag ///
/// Allas bästa sker genom lydnaden mot 10 Guds bud ///

- Känner du dig ännu som en rasist?

See User information
word gaston

Och vad man egentligen behöver veta är det som gaston säger och att allt är baserat på fri vilja. Det är dock vara enkelheten av det, men vad kommer fri vilja ifrån? Kärlek!

Älska dig själv och världen, allt är en underbar kärleksfull värld och allt som får dig på andra tankar t.ex. motsatsen till kärlek som är som en cancer på ditt sinne, är bara där för att distrahera dig och lura dig att du inte kan älska det och respektera det, därmed förlåta det. Men du behöver inte acceptera det, du kan i den mån som möjligt ingripa och visa kraften i kärlek. Men du kan aldrig tvinga någon att tro något annat, alla måste finna sin egna kärlek inom sig själva.

Du vet redan allt, du har bara glömt det.

Alla religioner lurar dig, men kan även hjälpa dig om du går in i dig själv och lär dig av allt som lurar dig.

Posted on: 2008/10/17 21:48

See User information
Yo bro gaston,

Hur va de nu me den biran spiran och äpplet

Orginalet av tråd säger "Gud är allas jag" och då vill jag inte vara med.........det förutsätter en slags bikupa av varande, kanske inte så jävligt ändå................

Jag vill nog hålla mig utanför kupan för tillfället, kanske jag blir drabbad också av 3G/ inmonterad el-box/ allternativt microship

Vi har en el-box i huset, betonglådan, vi får inte se den, låst dörr.
Hur har ni det med era ??????

Jag har orgonitat den som sig bör och hoppas att det funkar för alla i huset.

Orgonera mera

Posted on: 2008/10/17 22:11

See User information
Alla dagens tio budord är förvrängda och bakvända.

Den antika grunden till dem betonar vad du bör göra;

Jag låter andra leva.

Jag respekterar min familj.

Jag tror på en Gud.

Etc.

Så ser sann tro ut. Men när man inte litar till människans egna inre värderingar så faller man ner till nivån där tarvlig etikett är viktigare än hjärtats intention. Då blir budorden bakvända och istället "skall du icke" göra en massa saker som Bibeln m.m. frikostigt och perverst gärna ger exempel på.

Posted on: 2009/10/15 1:40
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Någon verkar få i sig lite för mycket halluconigent här, din tolkning utav de 10 budorden är helt FEL. Fred

Posted on: 2009/10/15 7:16

See User information
Din rädsla skiner igenom när du inte ens vill peka ut vem du menar Genesis.
Återgå till din Bibel nu och börja fundera över vad den där mannan från himlen är som sätter dig i kontakt med Gud.
Studera den också från en grammatisk synpunkt, tips till nästan alla på hela forumet.
Studera framförallt den religiösa symbolikens heliga geometri.

Utan upplevelse har du ingenting annat än meningslös regurgitation, floskler utan verklighetskontakt.

Posted on: 2009/10/15 15:14
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper