vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



En ny vetenskap om medvetandet
#1


See User information
I höst läser jag en distanskurs från University och Arizona som ges av Center For Consciousness Studies. De vill göra något så intressant som att göra en ny vetenskaplig diciplin som studerar medvetandet i sig. I den samlas psykologer, kognitionsvetare, neurobiologer osv för att hitta sätt att kunna studera medvetenheten som fenomen.

Precis så grundläggande och bra som jag tycker att saker bör vara. Grunden för det hela är nämligen att man utgår från sitt eget medvetande och liksom direkt verifierar, åtminstone delar av de forskningsresultat som kommer fram i det egna medvetandet. En fördel att hålla på med meditation i detta fält med andra ord.

Kolla här för mer info:
www.consciousness.arizona.edu

Och konferens i sommar för alla som vill bidra till den nya disciplinen:
http://www.asiaconsciousness.org/TSC/Site/Main_.html

Fint tycker jag.

Posted on: 2008/10/30 15:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ny vetenskap om medvetandet
#2
Quote:

timsan skrev:
I höst läser jag en distanskurs från University och Arizona som ges av Center For Consciousness Studies. De vill göra något så intressant som att göra en ny vetenskaplig diciplin som studerar medvetandet i sig. I den samlas psykologer, kognitionsvetare, neurobiologer osv för att hitta sätt att kunna studera medvetenheten som fenomen.

Precis så grundläggande och bra som jag tycker att saker bör vara. Grunden för det hela är nämligen att man utgår från sitt eget medvetande och liksom direkt verifierar, åtminstone delar av de forskningsresultat som kommer fram i det egna medvetandet. En fördel att hålla på med meditation i detta fält med andra ord.

Kolla här för mer info:
www.consciousness.arizona.edu

Och konferens i sommar för alla som vill bidra till den nya disciplinen:
http://www.asiaconsciousness.org/TSC/Site/Main_.html

Fint tycker jag.


Resized Image


Medvetande... forska... hmmm - så utvecklingstänkigt, alien och NWO-korrekt det luktade plötsligt....

Tidigare postat:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=106996#forumpost106996

Zink?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ny vetenskap om medvetandet
#3


See User information
timsan: Det där låter ju fantastiks intressant! Tänk vilka maskiner man kan bygga om man förstår vad medvetande är, i essens och form.

sebben: Om ditt liv är så tråkigt att du inte ens kan uppbåda entusiasm för något som är en så integral del av dig själv som medvetande, så kan du väl åtminstonde göra din omvärld en tjänst och hålla din arroganta trut stängd! Man vinner inga anhängare av sin livsåskådning genom att bete sig som ett kräk!

Posted on: 2008/10/30 19:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ny vetenskap om medvetandet
#4
Quote:

Skymt skrev:
timsan: Det där låter ju fantastiks intressant! Tänk vilka maskiner man kan bygga om man förstår vad medvetande är, i essens och form.

sebben: Om ditt liv är så tråkigt att du inte ens kan uppbåda entusiasm för något som är en så integral del av dig själv som medvetande, så kan du väl åtminstonde göra din omvärld en tjänst och hålla din arroganta trut stängd! Man vinner inga anhängare av sin livsåskådning genom att bete sig som ett kräk!


Nu skriver du kränkande, du bannas kanske nu. Sorry

Jag har nu två gånger gett entuiasmerande länkar kring detta på pureinsight - då är tex du "stängd". Du vill gärna hålla det på bolibompanivå. Varför är du här då? Har du inte sett att det heter vaken?


Edited by sebben on 2008/10/30 20:26:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ny vetenskap om medvetandet
#5


See User information
På vilket sätt är det kränkande?

Och på vilket sätt är att länka in en 19 sidor lång tråd med titeln "astro NOTS som inte var på månen", relevant för en tråd som handlar om grundandet av en ny vetenskaplig inriktning, samt timsans kommande utbildning?

Som du kanske har märkt, så har jag försökt få igång en dialog med dig, i ett flertal trådar, rörande din syn på saker. En dialog skapar förståelse, idisslandet av dogma gör det inte.

Ändå har du ofta totalt ignorerat mina frågor. Därför är jag glad att lite provokation väckte din uppmärksamhet. Jag förstår att det är en subjektiv upplevelse, huruvida tonen i ditt inlägg stämmer överens med definitionen av arrogans, och eftersom du verkar vara av en annorlunda uppfattning, så vill jag gärna veta hur det stämmer överens med din uppfattning om sanning. Vill du förklara det?

Jag har ställt tre frågor. Av respekt för trådskaparen, bör du skicka svaret på den första och den sista i ett PM.

Posted on: 2008/10/31 0:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ny vetenskap om medvetandet
#6
Quote:

Skymt skrev:
På vilket sätt är det kränkande?

Och på vilket sätt är att länka in en 19 sidor lång tråd med titeln "astro NOTS som inte var på månen", relevant för en tråd som handlar om grundandet av en ny vetenskaplig inriktning, samt timsans kommande utbildning?

Som du kanske har märkt, så har jag försökt få igång en dialog med dig, i ett flertal trådar, rörande din syn på saker. En dialog skapar förståelse, idisslandet av dogma gör det inte.

Ändå har du ofta totalt ignorerat mina frågor. Därför är jag glad att lite provokation väckte din uppmärksamhet. Jag förstår att det är en subjektiv upplevelse, huruvida tonen i ditt inlägg stämmer överens med definitionen av arrogans, och eftersom du verkar vara av en annorlunda uppfattning, så vill jag gärna veta hur det stämmer överens med din uppfattning om sanning. Vill du förklara det?

Jag har ställt tre frågor. Av respekt för trådskaparen, bör du skicka svaret på den första och den sista i ett PM.


Jag förstår inte vad det är med dig. Detta är en tråd som tar upp om medvetandet, "göra skola av det", andra ska säga, lära ut, bestämma, alltså vanlig vitrocksnivå ger en kurs...

Då ger jag respons på det, ger länkar som postats kring "new science"/medvetande på pureinsight - blir du medveten nu...


Man kan bara slå uppi ett lexikon om om medvetande. Nu är det nästan nedsläckt, vill man återfå vad man förlorat i Devolution så är vägen vad all andlighet alltid och enbart varit: Kultivering
Repost:
Confucius said, “Siye, do you think that my knowledge comes from experience and learning?”

Siye answered, “Does it not?”

Confucius said, “No! It’s from One Law (that penetrates all levels).

Here we learn that Confucius’ Tao is not [obtained] from learning. Therefore, Confucius is not talking about learning or knowledge; the real Tao has no relationship with study.”

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=99813#forumpost99813

Återfå=upplysas (till)


There is just 1 struggle and it is now, here on this planet and on a personal level....meaning you only.

There is no enemy you can attack except yourself.

If you are busy attacking something else, you are wasting precious energy and you will fail.

och

I might add this which may sound contrary to what I said but read carefully:

When masses are made to believe something negative, they may create what they did not want, which is how for instance the "NWO" like you people name it, works.

You are believing it is taking shape, so it will take shape and theorists are major players in helping this taking shape by bombarding you with "facts" that it is taking shape.

Claiming you are giving in power everyday, and they control you more...while in reality you are in full control.

So the people who are "waking up" to it are the ones who are creating it.

Det bästa man kan göra med dessa truthkomaister är nog att ignorera dom.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=100591#forumpost100591

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ny vetenskap om medvetandet
#7


See User information
Så vad du försöker säga är att instifta vilken vetenskaplig gren som helst, är fel, eftersom vi människor inte är medvetna på det sätt som vi en gång var?
(Om denna slutsats är korrekt, så är vi verkligen OT just nu...)

Försök att samla kunskap är också fel, för det finns någon kraft, Tao, som man ska följa istället?

Att följa Tao är, enligt den här artikeln på pureinsight (som jag hittade tack vare Google, inte dig), är att kultivera sig, och Konfucius var en "kultivator".

Jag förökte också förstå vad att kultivera sig innebär, men fotnoten i artikeln länkar hit.

Så för att kunna ta del av kunskapen, så måste jag utbilda mig i kinesiska.

Men att samla kunskap är ju inte att följa Tao!

Men för att veta hur jag ska följa Tao, måste jag lära mig hur man följer Tao, plus att jag måste lära mig de verktyg som behövs för att förstå Tao.

(Plötsligt blir likheten mellan Konfucius namn, och det engelska ordet för förvirring, mycket mer lättförståerlig.)

Som du ser, har jag nått en paradox när jag försökte sätta mig in i ditt tänkande. Kan du hjälpa mig komma vidare?


Tillägg:
En fråga till:
Quote:
There is no enemy you can attack except yourself.

If you are busy attacking something else, you are wasting precious energy and you will fail.

Om man inte kan attackera något annat än sig själv, hur skulle man kunna vara upptagen med att attackera något annat?

Posted on: 2008/10/31 12:04

Edited by Skymt on 2008/10/31 12:39:39
Edited by Skymt on 2008/10/31 12:49:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ny vetenskap om medvetandet
#8
Skymt: Vill du förstå daoism/taoism eller vill du förstå "sebben"? Den första kan jag ge dig några tips om , (den andra går inte att nå).

Dao/Tao, går inte att beskriva, bara att uppleva, vilket man faktiskt upplever när man försöker _förstå_ dao/vägen. Mycket njutbart. Vissa har lyckats sätta ord på något som kommer i närheten av dao/tao/vägen iaf, tex Lao Tse.

Läs texterna: Dao De Jing / Tao Te Ching som sägs vara skrivna av honom.

Eller se vad som helst med Alan Watts på youtube. (OBS WATTS, EJ WATT).
http://se.youtube.com/results?search_ ... n+watts&search_type=&aq=f

Den här lilla söta boken är riktigt bra på att "get the feeling across" också. Det är Tao Te Ching fast med bilder till:
http://www.alhambra.se/tecknat/laozi.htm

Du behöver inte lära dig kinesiska. Du kan bara sätta dig ned och andas lugnt ett tag och sedan låta tankarna komma och gå i lugnet, så upptäcker du att du ÄR dao. Kalla "dao" vad du vill, det är bara ett ord för "vägen")

----------------------------------------------------------------

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ny vetenskap om medvetandet
#9


See User information
Jag vill naturligtvis förstå sebben. Den dogma som är daoism/taoism finns fritt tillgängligt på nätet. Men jag kan inte ha en dialog med dogma. Jag kan ha en dialog med sebben.

Jag har inget emot att läsa dogma för att sätta mig in i orsakerna till någon annans synsätt, eller för att berika mig själv, men så fort dogma översätts till kunskap av ens hjärna, så börjar processen att försöka förstå dogmat.

Det finns inget som säger att sebben och jag kommer fram till samma slutsatser, även om vi studerar samma dogma.

Men om vi kombinerar våra förståelser för detta, så kommer vi komma fram till en djupare och sannare slutsats (iom att den är sann för oss båda), än vad någon av oss hade kunnat komma fram till själva.

Sebben är betydligt mer bevandrad i daoism/taoism än jag, och jag ställer honom frågor, för att jag tror att han kan lära mig saker.

När en dialog avslutas finns inga förlorare. Bara vinnare.

Posted on: 2008/10/31 12:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ny vetenskap om medvetandet
#10


See User information
Detta verkar vara den intressantaste tråd jag börjat hittills vilket gör mig glad.

Jag kan rekomendera alla som är intresserade av denna nya vetenskapen att googla upp ett Google Tech Talk med Stuart Hameroff. Samt kolla på Bernard Baars wiki-sajt. Baars är lärare på kursen jag går.

Kärnan i den kursen jag går är något som kallas för Global Workspace-teori. Det går ut på att man ser allt som kommer in i ens eget medvetande som om det kom in på en teater. Din kropp som delvis är omedveten är publiken. Det som kommer in i medvetandet är som skådespelare på en scen. Sedan har man en uppmärksamhet som liknas vid en spotlight och så har man sin egen kontext som är saker runtomkring scenen som man inte ser..... Till sist har man regissörer som är en funktion som man har som liksom väljer vad man skall ha i sitt medvetande. Till exempel tänkte jag snart sluta skriva detta inlägget nu.

Med hjälp av denna teatermetafor kan man sedan ta del av spännande forskningsresultat om medvetenhet, och det är just vad folk i denna nya disciplin vill göra.

Bra tycker jag som en grund i forsning om vad som helst.

Hoppas att du som läste detta tycker detta var lite kul och användbart. Om du intresserar dig för detta mera ingående så skriv gärna pm.

Hejdå!

Posted on: 2008/10/31 12:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ny vetenskap om medvetandet
#11
Skymt: Daoism/Taoism/vägen kommer du till bäst förståelse med om du studerar och sedan praktiserar det själv. Det märker direkt du när du börjar göra det. Bättre att gå nära källan (meditera , kika i tao te ching) själv, än att gå genom tolkare av källan. Enjoy the ride!

Sebben: Du tillhör ju Li Hongzhi-religionen (Falun Gong). Är det då Li Hongzhi:s tolkning och smått&gott plock ur daoism/taoism som ni praktiserar?

Timsan: Ska kolla in det där. Håll oss uppdaterade med mer av det du får ut av kursen!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ny vetenskap om medvetandet
#12


See User information
timsan: Jag kan inte tala för alla, men jag tycker det du skriver är superintressant! :)

Global Workspace.. det låter på din beskrivning lite som något jag försöker göra här...

Om det är så, så tror jag inte att Global Workspace är en ny metod, utan något som används av forskare just för att det är det enda sättet att föreställa sig saker som vi inte kan uppfatta med våra sinnen.

Fast egentligen så vet jag inte så mycket om den metoden. Hur kan man till exempel säkerställa att ens slutsatser från det man observerar på den påhittade teaterscenen är korrekta?

Är det det Global Workspaces-teorin går ut på? Att säkerställa att ens slutsatser är rätt?

void: Jag är inte intresserad av att utöva det, jag är intresserad av att förstå hur de binder samman allt i universum.

Om alla kommer fram till olika slutsatser, men inte upplyser varandra, så upphör ju utvecklingen. Detta kan skapa farliga disharmonier, speciellt när vi låter dogma styra våra moraliska och etiska beslut. Till exempel, bibeln ger oss ingen vägledning vad gäller hur vi ska hantera domedagsvapen som atombomber, vätebomber och sådant.

Därför är det väldigt, väldigt viktigt att vi utvecklar vår förståelse av dogma. Och utan dialog, så sitter vi fast med våra egna slutsatser.

Det finns mycket kunskap och vishet i dogma, men man får aldrig glömma att det är stagnerad kunskap.

Posted on: 2008/10/31 14:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ny vetenskap om medvetandet
#13


See User information
Det låter som vi är inne på ganska lika spår i hur vi tänker, Skymt.

Jag är imponerad av inlägget med Einstein och scenen. Skulle vara kul att prata fysik med dig.

Global Workspace är bara ett sätt att få ihop alla möjliga aspekter av verklighetsupplevelse i ett teoretiskt ramverk. På frågan om det handlar om att komma fram till vad som är korrekt vill jag därför svara både Ja och Nej, jag tror Global Workspace är mer en utgångspunkt för att kunna tänka om saker överhuvudtaget på ett strukturerat sätt. Med hjälp av det tankesättet kan man sedan försöka komma fram till vad som är mer korrekt och vad som är mindre korrekt. Ungefär så. Sedan får vi använda alla knep vi kan (logik, empatisering, resonemang, tolkningskonst.. osv) för att försöka komma fram till vad vi tror är "korrekt" eller sant.

Men det var säkert det du gissade fast med lite andra ord anar jag.

Posted on: 2008/11/1 13:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ny vetenskap om medvetandet
#14


See User information
Kul att du gillade det! :)

Jag antar att man får göra som Einstein själv, och härleda de matematiska sambanden genom den geometri man konstruerar på scenen, och sedan testa dessa experimentellt. Detta förutsätter ju iofs att man kan hitta på experiment från det man föreställer sig också...

Du ska få ett PM till också, när jag har lite mindre jobb. :)

Posted on: 2008/11/3 14:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ny vetenskap om medvetandet
#15


See User information
Tao/Dao är som sagt vi alla som void säger. Tao i sig är medvetande, det genomsyrar allt på alla plan. Tao kallas även för eter (aether) av vetenskapsmän, samt zero-point energy/qunatum field/torsion field/black matter osv.

Allting är skapat ifrån denna genomsyrande energi, den skapar materia, elektromagnetism och graviation. Den innehåller allting och är medveten. Vi är detta medvetande. Därför är allting utanför dig själv också du själv. Du är allting, och allting du ser är en illusion. En illusion som inte är verklig mer än att du tror den är det för att du lever inom den.

Det finns mycket att hämta hos religioner, vetenskapen, filosofer och andra människor som nått ljuset.

Vad många missar är att se sambanden mellan allting, och förståelsen för att vi alla kommer ifrån samma källa. Separation är en illusion den också, vi är inte separerade, vi tror bara att vi är det inom den materiella världen. Målet är att återigen återgå och bli ett med allt.

Vägen dit kan vara olika, men vi kommer att nå dit. Det motsatta är vägen till ingenting, vägen till separation och tron att man är separerad ifrån allt trots att allt är samma.

Allting är medvetet och jag vill verkligen rekommendera David Wilcocks arbete på www.divinecosmos.com då han satt sig in i allting relevant mellan himmel och jord och sammanbinder religionerna och vetenskapen med hur universum fungerar.

Den som avfärdar information utan att sätta sig in i det med ett öppet, objektivt och skeptiskt sinne utan fördomar och förutfattade meningar kommer aldrig att förstå oändligheten bakom vår skapelse.

Bara det att medvetande skapar materia ändrar på hela ens verklighetsuppfattning eftersom vad är då medvetande? Något abstrakt, något som inte är fysiskt. Hur kan man då dö? När man väl förstår att källan till ens medvetande inte är fysisk, man är bara bunden till det fysiska tills man lärt sig förstå hur man kan vara existerande utanför den materiella världen.

Posted on: 2008/11/12 9:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ny vetenskap om medvetandet
#16
Quote:

seilon skrev:
Tao/Dao är som sagt vi alla som void säger. Tao i sig är medvetande, det genomsyrar allt på alla plan. Tao kallas även för eter (aether) av vetenskapsmän, samt zero-point energy/qunatum field/torsion field/black matter osv.

Allting är skapat ifrån denna genomsyrande energi, den skapar materia, elektromagnetism och graviation. Den innehåller allting och är medveten. Vi är detta medvetande. Därför är allting utanför dig själv också du själv. Du är allting, och allting du ser är en illusion. En illusion som inte är verklig mer än att du tror den är det för att du lever inom den.

Det finns mycket att hämta hos religioner, vetenskapen, filosofer och andra människor som nått ljuset.

Vad många missar är att se sambanden mellan allting, och förståelsen för att vi alla kommer ifrån samma källa. Separation är en illusion den också, vi är inte separerade, vi tror bara att vi är det inom den materiella världen. Målet är att återigen återgå och bli ett med allt.

Vägen dit kan vara olika, men vi kommer att nå dit. Det motsatta är vägen till ingenting, vägen till separation och tron att man är separerad ifrån allt trots att allt är samma.

Allting är medvetet och jag vill verkligen rekommendera David Wilcocks arbete på www.divinecosmos.com då han satt sig in i allting relevant mellan himmel och jord och sammanbinder religionerna och vetenskapen med hur universum fungerar.

Den som avfärdar information utan att sätta sig in i det med ett öppet, objektivt och skeptiskt sinne utan fördomar och förutfattade meningar kommer aldrig att förstå oändligheten bakom vår skapelse.

Bara det att medvetande skapar materia ändrar på hela ens verklighetsuppfattning eftersom vad är då medvetande? Något abstrakt, något som inte är fysiskt. Hur kan man då dö? När man väl förstår att källan till ens medvetande inte är fysisk, man är bara bunden till det fysiska tills man lärt sig förstå hur man kan vara existerande utanför den materiella världen.


Nej nej... tokerier - jag har sagt det ju...

Tao kallas inte alls för eter eller det andra som du skriver. Du läser andras grejer, eller blandar ihop saker och ting.

Det eteriska är inte Tao... det eteriska är bara som energi, det fysiska, i princip. Tao är inte som du skriver "en genomysyrande energi som skapar materia..."
Du vet inte heller att allt kommer från "samma källa" - varför skulle det vara så?

"Målet är att återigen återgå och bli ett med allt." - Det är bara NewAge-flum - osant.

Void har inte heller skrivit att Tao "är vi alla", som jag har sett, i alla fall.

Sedan har David W inget annat än idioti att erbjuda - vem vill frivilligt ta in alienkroken i sig?

Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ny vetenskap om medvetandet
#17


See User information
Här är en film som kan vara av intresse:
The Science Of Miracles

Posted on: 2009/1/5 19:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ny vetenskap om medvetandet
#18


See User information
Peter Russell som skrivit flera böcker om medvetandet ger här en föreläsning. Kanske skåpmat för er som funderat på detta länge men jag jag tycker den är saklig och begriplig analys relativt befriad från ismer och värderingar.

http://video.google.com/videoplay?doc ... QKN9bzjAg&q=consciousness

Posted on: 2009/2/21 19:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ny vetenskap om medvetandet
#19


See User information
Lyssnade på första minuterna av Peters föreläsning. Lite torr och brittisk, men Russel verkar vara en sjysst kille tycker jag. Ska lyssna vidare under dagen.

Posted on: 2009/5/8 13:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ny vetenskap om medvetandet
#20


See User information
Medvetande = medveten om själv och omgivning, sen ere klart!

Medveten om vägen på resans gång och man håller sig utanför trubbel, o sen tvärtom åt andra hållet.

Väl medveten stannar tanken = Frid

Posted on: 2009/5/8 13:46
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
39 user(s) are online (39 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 39

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS