Vakencorner
|
Re: Är Israel Dömt Till Sin Egen Undergång?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Här är några till
http://www.oup.com.au/titles/academic ... th_sciences/9780195068177 http://www.khazaria.com/genetics/abstracts.html För er som inte orkar klicka sammanfattar den senare det så här. Särskilt den sista meningen är kul. Palestiniska araber är delvis judar. Så då är ju frågan avklarad. Judarna är ursprungsbefolkning likafullt som palestinierna. Key findings: The main ethnic element of Ashkenazim (German and Eastern European Jews), Sephardim (Spanish and Portuguese Jews), Mizrakhim (Middle Eastern Jews), Juhurim (Mountain Jews of the Caucasus), Italqim (Italian Jews), and most other modern Jewish populations of the world is Israelite. The Israelite haplotypes fall into Y-DNA haplogroups J and E. Ashkenazim also descend, in a smaller way, from European peoples such as Slavs and Khazars. The non-Israelite Y-DNA haplogroups include Q (typically Central Asian) and R1a1 (typically Eastern European). Dutch Jews from the Netherlands also descend from northwestern Europeans. Sephardim also descend, in a smaller way, from various non-Israelite peoples. Georgian Jews (Gruzinim) are a mix of Georgians and Israelites. Yemenite Jews (Temanim) are a mix of Yemenite Arabs and Israelites. Moroccan Jews, Algerian Jews, and Tunisian Jews are mainly Israelites. Libyan Jews are mainly Israelites who may have mixed somewhat with Berbers. Ethiopian Jews are almost exclusively Ethiopian, with little or no Israelite ancestry. Bene Israel Jews and Cochin Jews of India have much Indian ancestry in their mtDNA. Palestinian Arabs are probably partly Israelite.
Posted on: 2009/1/28 12:06
|
|||
|
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Desinformation och halvlögner verkar vara en specialite som ni fascistisraelälskare verkar ha en förkärlek till. Den som gör sig besväret att också läsa din länk kan se att den "imponerande" vetenskapliga DNA-undersökningen gäller en gen som man identifierat och spårat 350 år tillbaks i tiden och geografiskt till Vitryssland och Litauen. Ja ha, hur motsäger det Professor Schlomo Sands rön om att dagens judar (92% inte härstammar från Palestina), utan från ett konverterande asiatiskt-turkiskt folkslag i Kazarien och att idén om ett "Judiskt Folk" fick sin tillkomst i slutet av 1800-talet för att bädda för den sionistiska agendan. DNA-undersökningen går bara 350 år tilbaks i tiden, men stämmer annnars perfekt med Professor Sands rön. För din information så bestämde sig kazarernas Kaghan att konvertera till judendomen för ca. 1150 år sedan. Dessutom, frågan är inte om judarna är ett folk - frågan är om de har någon historisk anknytning till Israel. Kunde det inte vara dags för dig och andra älskare av Fascistisrael att en gång för alla fatta att judendomen är en religion och familj som ärvs på mödernet, hur än mysigt du haft det på någon kibbutz i Fascistisrael? -- Bättre lycka nästa gång med dina halvlögner. Nedan den länk som du inte trodde någon skulle göra sig besvär att läsa: We have examined data on six closely linked microsatellite loci on chromosome 9q34 from 59 Ashkenazi Jewish families with idiopathic torsion dystonia (ITD). Our data show that the vast majority (>90%) of early−onset ITD cases in the Ashkenazi population are due to a single founder mutation, which we estimate first appeared approximately 350 years ago. We also show that carriers preferentially originate from the northern part of the historic Jewish Pale of settlement (Lithuania and Byelorussia). The recent origin of this dominant mutation and its current high frequency (between 1/6,000 and 1/2,000) suggest that the Ashkenazi population descends from a limited group of founders, and emphasize the importance of genetic drift in determining disease allele frequencies in this population.
Posted on: 2009/1/29 2:06
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Du ger dig inte va? Av världens judar av idag så är 92% härstammande från Kazarien, merparten av resterande är de som utvisades från Spanien, endast en lite spillra härstammar från Palestina. David Icke har skrivit om detta, den judiske författaren Arthur Koestler samma sak, andra akademiker och forskare samma sak och förra året den judiske historieprofessorn Schlomo Sand vid Tel Aviv Universitetet. Ingen av ovanstående nämnda författare och forskare har påstått att det inte finns arabiska judar (mizrahi) bland den palestinska ursprungsbefolkningen. Att inte din och den fascistsionistiska logiken är hållbar beror på att den gruppen bara är en obetydlig spillra, kanske 1% av världens judar. - Jämnför tex. om Turkiet/England skulle göra upp om att skänka bort Sverige till ex.vis. zigenarna och de sedan skulle bedriva etnisk rensing och flygbombningar mot oss i de getton vi trängts tillbaka i? Men ge dig inte, tjatar man en lögn tillräckligt många gånger så blir den sann. Det visste också dina fascistiska föregångare Adolf Hitler och Joseph Gobbels. Däremot, om man inte visste att du var en hjärntvättad propagandist för Fascistisrael, så skulle man kunna börja undra hur du har det beskaffat i hjärnkontoret.
Posted on: 2009/1/29 2:47
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
If americans knew;
http://www.ifamericansknew.org/ Bra sammanfattande sida som klär av sionismen och ger oss en sannare bild. Deras dokumentär; http://brasschecktv.com/page/315.html
Posted on: 2009/1/29 18:30
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det där är ju bara snack! Jag har kollat upp en hög med undersökningar nu och alla är sammstämmiga. Alla judiska grupper har gemensamma rötter från mellanöstern. Det finns inget genetiskt som styrker kaxarmyten som du gillar. Mest häpnadveckade är att alla som tillhör chohaniterna (leviterna), dvs det judiska prästerskapet kan föras tillbaka till en enda man ungefär tusen f.kr. Märkligt nog sammanfaller med bibelns geneologi beträffande Aron, leviternas grundare med denna tidsbestämmelse. /M
Posted on: 2009/1/29 18:58
|
|||
|
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag kan inte så mycket i ämnet ännu, men jag håller på att läsa på.
Väldigt många gånger så finns det ofta en viss sanning i begreppet ”ingen rök utan eld”. Jag skulle tro att det är fullt möjligt att det är så även i detta fall. Jag håller iaf med Machiavelli i mångt och mycket och hoppas att det verkligen blir så att Israel försvinner som stat (varför kallas det stat och inte land?). Det var en mycket dålig idé redan från början. Men de lär ju inte ge sig utan ett blodbad. Och de är beväpnade till tänderna. Tack för det sionist-USA…!
Posted on: 2009/1/29 19:19
|
|||
|
Jag vill "bara" ha svar på mina frågor om livet...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
"America rules the world but Israel rules America"; Ariel sharon
Posted on: 2009/1/29 19:51
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
saxat från en ny undersökning
ASHKENAZI LINKS Although the Ashkenazi (European) Jewish community separated from their Mediterranean ancestors some 1,200 years ago and lived among Central and Eastern European gentiles, their paternal gene pool still resembles that of other Jewish and Semitic groups originating in the Middle East. A low rate of intermarriage between Diaspora Jews and local gentiles was the key reason for this continuity. Since the Jews first settled in Europe more than 50 generations ago, the intermarriage rate was estimated to be only about 0.5% in each generation. The Ashkenazi paternal gene pool does not appear to be similar to that of present-day Turkish speakers. This finding opposes the suggestion that Ashkenazim are descended from the Kuzars, a Turkish-Asian empire that converted to Judaism en masse in or about the 8th century CE. The researchers are continuing and expanding their studies particularly of the Ashkenazi community. They are hoping that by examining the DNA markers in Jewish populations from different parts of Europe, they will be able to infer the major historical and demographic patterns in Ashkenazi pop
Posted on: 2009/1/29 22:49
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Mordechai måste ha rökt tunga grejer.
Hamas sköt inte en raketjävel under vapenvilan, och Israel bröt den efter att Hamas föreslagit en förlängning av nyss nämnda vapenvila. Så sluta grina om att det "regnar raketer." Det blev tydligen poppis att ha picknick på gränsen mot Gaza för att se förödelsen, så rädda är israelerna för raketerna. Och ja, det är fan etnisk rensning, det är förtryck, det är fan rena nazi-metoder. Israel: från förintelseoffer till etnisk rensare. Titta på den här bildserien, så jävla sjukt: tyskland 1940, Israel 2009: http://whatreallyhappened.com/IMAGES/GazaHolo/index.html Och kolla min blogg, motbevisar de flesta av Israels propaganda.
Posted on: 2009/1/30 0:32
|
|||
|
"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Sen borde vissa här läsa John Pilgers bok Friheten får Vänta.
Posted on: 2009/1/30 0:34
|
|||
|
"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jesus talar klarspråk till Fariséerna ( Anfäderna till Judendomens "Gudar", Rabbinerna, uttolkarna av Toran vars ord, enligt Judisk "tro" väger högre än "Guds" ord i Moseböckerna )
------------------------------------------- Joh 8:37 Jag vet att ni härstammar från Abraham. Men ni vill döda mig därför att mitt ord inte har trängt in i er. Joh 8:38 Jag förkunnar vad jag själv har sett hos Fadern. Och ni gör vad ni har hört från er fader." Joh 8:39 De svarade: "Vår fader är Abraham." Då sade Jesus: "Är ni Abrahams barn borde ni göra Abrahams gärningar. Joh 8:40 Men nu vill ni döda mig - den som har sagt er sanningen, som jag har hört av Gud. Så gjorde inte Abraham. Joh 8:41 Ni gör er faders gärningar." Då sade de: "Vi är inga oäkta barn. Vi har Gud till fader och ingen annan." Joh 8:42 Jesus svarade: "Om Gud vore er fader skulle ni älska mig, ty jag har utgått från Gud och kommer från honom. Jag har inte kommit av mig själv, utan han har sänt mig. Joh 8:43 Varför fattar ni inte vad jag säger? Därför att ni inte står ut med att höra på mitt ord. Joh 8:44 Ni har djävulen till fader, och ni vill göra vad er fader önskar. Han har varit en mördare från första början, och han står utanför sanningen därför att någon sanning inte finns i honom. När han ljuger talar han med egna ord, ty han är en lögnare och lögnens fader. Joh 8:45 Men jag talar sanning, och därför tror ni mig inte. Joh 8:46 Kan någon av er bevisa att jag har syndat? Om jag talar sanning, varför tror ni mig då inte? Joh 8:47 Den som har Gud till fader, han lyssnar till Guds ord. Men ni lyssnar inte, därför att ni inte har Gud till fader." ---------------------- Inte konstigt att det vimlar av smutsiga anti-kristna påhopp i Judendomens heligaste bok, Babyloniska Talmud. Det är heller inte konstigt att våra mediakontrollörer bland det utvalda folket aldrig rapporterar om den Judiska "trons" ursprung, innehåll och Varför judarna alltsom oftast mött på motstånd och "förföljelser" i framförallt Kristna länder genom historien. Däremot vimlar det av anti-kristlig kritik i våra Judeägda medier, helt i linje med det Talmudiska hatet emot Jesus och hans efterföljare i de Traditionellt kristna leden ( Som senast med det stinkande SVT-"avslöjandena" om en "Förintelseförnekande" Biskop bland de Traditionella katolikerna. Där reportrarna som brukligt knäböjde framför rabbiner och Frimuraragenterna i ADL )
Posted on: 2009/1/30 1:42
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Intressant. Det är ju uppenbarligen så att bäst information om Israel och det judiska folket finns att hämta i deras egna medier för deras eget folk.
I Europa och USA finns så mycket tabun och hämningar , undrar hur det kan komma sig. Staten Israel är kriminell och kom till på felaktiga grunder, vilket vi ju ser tecken på idag att det inte är hållbart , annat än med terror. Statsbildningen är bara delvis ett hemland för judar(andra alternativ föredrogs av Herzl och co) och delvis en bas fören kriminell maktgalen maffia med en inslag av en etnocentrisk religiös indoktrinering. Israel lär inte ha antagit en konstitution och behöver därför inte fastställa landets gränser. Ashkenazijudars uppenbara avvikelse genetiskt från sefarder och andra semiter och deras egentliga ursprung förlöjligar deras "rätt " till det bibliska landet liksom termen antisemit, vilket borde raderas i ett friskare samhälle. Jag tror att många judar och Israeler börjar tröttna på sig själva och den etnocentrism som de blivit uppfostrade till. Man kan fråga sig vat som passar den styrande eliten bäst, men helt klart är att kritik av Israel och Judar är det mest tabubelagda idag , samtidigt som de alltjämt befinner sig i det centrum de vill vara i om än lite osynliga
Posted on: 2009/1/31 22:37
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Helt otroligt att folk fortfarande inte förstår att NWO är just zionism.
De flesta zionister likt Mordocai bor självfallet utanför israel då de bara använder israel som ett verktyg. http://erichufschmid.net/TFC/zionism.html
Posted on: 2009/2/1 17:09
|
|||
|
Nu har du ingen ursäkt att förneka sanningen längre!
Vilka är NWO? vilka är Eliten? Svaret finner du här: http://www.radioislam.org/dom/3svp.htm Mer om zionismen: http://www.radioislam.org/palestine/sv/jude-blottlagger-den-judis... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Bra film där man får bra inblick i hur man i Israel använder rädslan som verktyg för att trycka ner sanningen.
Israels secret weapon-BBC dokumentär
Posted on: 2009/2/1 17:32
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Låt mig göra vissa saker klara eftersom folk här är så hetlevrade. Bara för att Israel inte bär hela skulden för konflikten i palestina, bara för att man har vett att läsa andra nyheter än antesemetismsmörjan som man får läsa i Sverige, bara för att man påpekar att alla judiska grupper härstammar från ett och samma folk och så vidare så betyder det inte att man tycker att Israel handlar rätt i alla situationer. Jag gillar inte när Israel bombar sönder och samman allt runt dem, men jag förstår dem med tanke på vilka grannar de har. Texterna nedan klargör frågan något. Att det bott judar i området i alla tider VET man. 1929 fick palestinier för sig att masakrera 600 judar som hur länge som helst bott i Hebron. När västbanken var erövrad flyttade judar tillbaka (startade en bosättning) dit till omvärldens förskräckelse. Har de inte rätta att vara där då eller? Sedan dess har det hållt på. Amin El Husseini inponerades stort av Hitler och skickde sina män till tyskland på utbildning av SS, han själv drog också dit under kriget och jobbade som SS-man. Väl hemma igen gjorde han sitt bästa för att fortsätta den slutgiltiga lösningen och viglade upp så många araber som möjligt och fick dem att fly alldelses i onödan. Sen tog han till sig sin släkting Arafat och skolade honom och ett gäng andra unga palestinier om hur man skulle krossa Israel. Det var sedan det som PLO ägnade sin tid åt i 30 år innan Arafat kom på att han skulle åka jorden runt på charmoffensiv. Under tiden har de arabiska grannarna gemensamt attackerat Israel fyra gånger, den första när Israel var bara några timmar gammalt. De har fått pisk varenda gång, även om Israel första gången inte ens hade en armé att tala om . I det ljuset är det inte alls märkligt att Israelerna blivit oresonliga och hårdföra.
Läs mer på: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.js ... 4252&previousRenderType=2 Var det rätt av FN och världsamfundet att skicka dit judarna? Det är upp till var och en att svara på men en sak är säker: klockan går inte att vrida tillbaka. PLO har fattat det och försöker få ordning på saker och ting. De har insett att palestina inte klarar sig utan Israel och att Israel är den bäst fungerande staten i hela regionen. En stat där man faktiskt får demonstrera utan att få knäskålarna sönderskjutna, så som Hamas gör med alla oliktänkande. Jo nyhetsförmedlingen kring Israel är verkligen sned. Man kan får för sig att palestinierna inte har gjort en fluga förnär när man hör svenska medier. Nedan har jag saxat lite andra nyheter än dem vi hör: Först angående den etniska rensningen. Ni som anklagar Israel för detta får verkligen klämma fram bevis! Därmed inte sagt att det dör många. Men allt som oftast är dödssiffrorna överdrivna som en del av propagandakriget. "Massakern vid Jenin nämns här tex. Svenskar tror nog fortfarande att 1500 dog, när den exakta siffran enligt Human Rights Watch är 26 hamas, 23 civila och 23 israeliska soldater. Se här vad läkare i Gaza har att säga om det sista kriget som sägs ha dödat 1300: ”Gaza Doctor Says Death Toll Inflated Is there more to the figures than meets the eye?_ YNet News asks: What really is behind the numbers reported on the number of civilian casualties in the Gaza Strip? Italian newspaper Corriere Della Sera reported Thursday that a doctor working in Gaza's Shifa Hospital claimed that Hamas has intentionally inflated the number of casualties resulting from Israel's Operation Cast Lead. "The number of deceased stands at no more than 500 to 600. Most of them are youths between the ages of 17 to 23 who were recruited to the ranks of Hamas, who sent them to the slaughter," according to the newspaper article.... A Tal al-Hawa resident told the newspaper's reporter, "Armed Hamas men sought out a good position for provoking the Israelis. There were mostly teenagers, aged 16 or 17, and armed. They couldn't do a thing against a tank or a jet. They knew they are much weaker, but they fired at our houses so that they could blame Israel for war crimes." The reporter for the Italian newspaper also quoted reporters in the Strip who told of Hamas' exaggerated figures, "We have already said to Hamas commanders – why do you insist on inflating the number of victims?" [i]These same reporters mentioned that the truth that will come out is likely to be similar to what occurred in Operation Defensive Shield in Jenin. "Then, there was first talk of 1,500 deaths. But then it turned out that there were only 54, 45 of which were armed men," the Palestinian reporters told the Italian newspaper. Sderot är en av de närmsta städerna till Gaza. De har inte märkt av att Hamas har haft vapenvila tydligen. ”Sderot is home to 23,000 long-suffering people. Boot reports that at no time during the past eight years has Sderot enjoyed more than four consecutive days without a missile attack”[/i] Vem bröt "vapenvilan?" Följande är udrag från en websida som registerar alla raketer och terrordåd som Israel utsätts för: http://www.jr.co.il/terror/israel/index.html Lägg märke till antalet raketer som avfyrats mot Israel. ”Gaza terrorists escalated attacks on the western Negev Tuesday, pushing to 10,046 the number of mortar and rocket attacks the past eight years. The IDF spotted and hit one rocket-launching cell. One Israeli suffered shock in the latest barrage, which included five Kassam rockets and a mortar shell. One rocket exploded in a soccer field next to the Sapir College, located adjacent to Sderot, and the other rockets landed in open areas outside the city. - December 16, 2008 Gaza terrorists stepped up their attacks, with 11 rockets and five mortar shells hitting southern Israel on Thursday morning and early afternoon. - December 18, 2008 Gaza terrorists launched over 60 rockets into Israel and several directly hit houses. By a miracle, there were no serious injuries. 27 people were treated for shock. - December 24, 2008 An Israeli man was killed and seven other Israelis sustained light to serious wounds after rockets hit a synagogue in Eshkol Regional Council as well as an apartment building in Netivot, the Magen David Adom ambulance service said. The direct hit on the synagogue seriously wounded a man who had been inside, and rescue services had to drag him from the rubble. Another man was lightly injured in the attack. Another rocket fired from Gaza landed on a power line, causing a power failure in three Israeli towns. Gaza terrorists launched over 50 rockets into Israel today. - December 27, 2008 One person was killed and a second was badly wounded in a rocket attack on Nahal Oz on Monday night. A third victim was moderately wounded, and four were lightly wounded. The wounded were evacuated to area hospitals. Gaza terrorists fired two rockets at the city of Ashdod on Monday night. One rocket slammed into a downtown bus station, wounding five people. Two of the victims were critically wounded. Several bystanders suffered psychological shock. One of the critically wounded victims died from her injuries shortly after the attack. Palestinian terrorists in Gaza fired mortar shells at the Shaar Hanegev Regional Council, killing one person and injuring five, one of them critically. Rockets were fired at the town of Ofakim; one person sustained moderate head wounds and was taken to hospital, along with three people who suffered from anxiety. A rocket also landed in the Yavne area, some 40 kilometers away from Gaza, making the furthest point hit by Hamas thus far. - December 29, 2008 A three-year-old boy was lightly wounded on Tuesday afternoon when a group of Palestinian Authority Arabs attacked his family's car, pelting the vehicle with heavy rocks. The attack took place at the Zif intersection near Hevron. The toddler was treated at the scene and then taken to a nearby hospital for further care. - December 30, 2008 Tuesday evening saw a first Grad rocket fired from the Gaza Strip land in Beersheba. The missile hit an empty kindergarten, causing damage to the building and to a nearby house. Thirty-four people were treated for shock at the Soroka Medical Center in the city. The Beersheba Municipality announced Tuesday night that the southern city's schools would not be opened Wednesday morning, including special education institutions. - December 30, 2008” Är det någon som fortfarande undrar varför Israel dundrade in i Gaza vid årsskiftet? Nedan följer utdrag från ARABISKA nyhter. Här framgår med all tydlighet hur trevliga Hamas är och vad de gör med oliktänkande. Undrar om inte Hamas är ett större hot mot Gaza än Israel. Gaza hade hyffsat hög levnadstandard innan den första intifadan, på den tiden när de flesta palestinier jobbade inne i Israel… ”Members of a Gaza family whose farm was turned into a "fortress" by Hamas fighters have reported that they were helpless to stop Hamas from using them as human shields. They told the official Palestinian Authority daily newspaper that for years Hamas had used their property and homes as military installations from which the group would launch rockets into Israel, dig tunnels and store arms. According to the victims, those who tried to object were shot in the legs by Hamas operatives. Palestinian Media Watch quoted the official Palestinian Authority daily, Al-Hayat al-Jadida as reporting on January 27, "The Abd Rabbo family kept quiet while Hamas fighters turned their farm in the Gaza strip into a fortress. Right now they are waiting for the aid promised by the [Hamas] movement after Israel bombed the farm and turned it into ruins." According to the report, the hill on which the Abd Rabbo family lives overlooks Sderot, making it an ideal military position for Hamas fighters. The Abd Rabbo family members emphasized to the paper that they were not Hamas activists and that they were still loyal to the Fatah movement, but that they had been unable to prevent the armed squads from entering their neighborhood at night.” ”PA official: Israel made 'big mistake' Jan. 23, 2009 The PA leadership had decided to take draconian measures to thwart any attempt by Hamas to stir unrest in the West Bank, the official also said. "There's no room for these Hamas thugs in the West Bank," he said. "We won't allow Hamas to turn the West Bank into another Islamic republic." PA representatives have accused Hamas of killing and kneecapping dozens of Fatah activists in the Gaza Strip over the past few weeks. Abed Rabbo accused Hamas of directing its guns against Fatah activists in Gaza before and after the cease-fire with Israel. Hamas had turned hospitals, schools and universities in the Gaza Strip into temporary centers for holding and torturing Fatah detainees on suspicion of collaboration with Israel, he said.” Al-Jazeera TV, January 22, 2009: "Today, Hamas Gangs Are Unleashed Like Packs of Animals on the Streets of Gaza Against Fatah Members" Yasser Abd Rabbo: "Yesterday, we heard Khaled Mash'al talking from Damascus about new, additional preconditions for national reconciliation - the only goal of which is to hinder the achievement of reconciliation. [...] "Today, Hamas gangs are unleashed like packs of animals on the streets of Gaza against Fatah members. Because the military bases and the prisons have been destroyed, they have turned Gaza schools, Al-Nasser Hospital, the radiology department at Shifa' Hospital, Al-Aqsa University, and other places, including mosques, into centers for the detention, interrogation, and torture of Fatah members and members of other national Palestinian factions. [...] "Dozens of people have been shot in the leg, been beaten savagely, and had their bones broken, because they are members of the Fatah movement, which took to the streets of Gaza to confront the occupation, leaving all disagreements [with Hamas] behind, during the battle against the invasion by the Israeli occupation. This is what is happening today in Gaza. [...] "I heard that Abu Marzouq is sanctioning the killing of Palestinians, in an interview with the Qatari Al-Sharq newspaper the day before yesterday. He said that they have [captured] collaborators, and they have already executed some, while others await their turn. What collaborators are you talking about, Mr. Abu Marzouq? Of course he has expanded the list, saying that anyone who criticizes the policy of Hamas a traitor and a collaborator, and that it is okay to kill him. Is this the promised Islamic rule, or is it a blood-soaked lie about Islam? [...] "Who plunders the trucks bringing aid to the Gaza Strip, and distributes it only among the follows of its party and movement, while the children of Gaza are starving? Who is stealing the land of Gaza, dividing it into lots, and giving them to the cronies of Hamas members of the Shura Council?" [...] Så här lät det i Hamas propaganda efter att 600 människor hade dött i Gaza. De anser att det var en seger… http://memri.org/bin/articles.cgi?Pag ... hives&Area=sd&ID=SP220409 Så här tycker Fatah om vad Hamas säger: http://memri.org/bin/articles.cgi?Pag ... hives&Area=sd&ID=SP220009 Vems är landet? http://www.cdn-friends-icej.ca/occupy.html Vilka är palestinierna? http://www.science.co.il/History-Palestine.asp http://www.imninalu.net/myths-pals.htm Den arabiska invandringen till Israel skedde runt förra sekelskiftet. Detta var vad Twain observerade när han var där på 1800-talet;( Galilea är det som idag kallas västbanken) "There is not a solitary village throughout its whole extent (valley of Jezreel, Galilea); not for thirty miles in either direction... One may ride ten miles hereabouts and not see ten human beings. For the sort of solitude to make one dreary, come to Galilee... Nazareth is forlorn... Jericho lies a mouldering ruin... Bethlehem and Bethany, in their poverty and humiliation... untenanted by any living creature... A desolate country whose soil is rich enough, but is given over wholly to weeds... a silent, mournful expanse... a desolation... We never saw a human being on the whole route... Hardly a tree or shrub anywhere. Even the olive tree and the cactus, those fast friends of a worthless soil had almost deserted the country... Palestine sits in sackcloth and ashes... desolate and unlovely...". - Mark Twain, "The Innocents Abroad", 1867 - Ska man riktigt hårddra är det inte araber eller israeler rätt till landet. De enda som verkligen har varit där sedan urminnes tider är Arameer som turkarna gjorde sitt bästa för att utrota i början av 1900-talet. Typ nån miljon dödades. Det är etnisk rensning. En annan grupp är Samarierna, den grupp av halvjudar som bott på västbanken sedan assyrierna erövrade Israel på 700talet f.kr Fast båda de grupperna är så fåtaliga idag att de nog inte har någon intresse av en egen nation. /M
Posted on: 2009/2/2 9:00
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
En lösning kunde kanske vara att Judar,Muslimer...... har förverkat sin rätt till landet. Ingen verkar ju härstamma från området ändå om man går hundratals år ( 2000 år ) tillbaka i tiden Hat och motsättningar går tydligen tillbaka en massa generationer......
Posted on: 2009/2/2 9:34
Edited by Spartacus88 on 2009/2/2 9:50:11
Edited by Spartacus88 on 2009/2/2 9:53:56 |
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2009/2/2 11:56
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Är det verkligen apartheid i Israel?
http://se.youtube.com/watch?v=qa7wQrs6epQ&feature=related
Posted on: 2009/2/2 12:10
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Sionistpropaganda. Inte ens värt att se. John Pilger eller andra oberoende journalister har inga politiska motiv och kan dräför ge en mer sanningsenlig bild av Israel.. BBC filmen jag länkade till tidigare visar tydligt vilken sorts människor som har makten i Israel.
Posted on: 2009/2/2 12:12
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
myten om folkmordet. araber är långt mycket bättre på att mörda varandra än vad israelerna har utsatt dem för...
http://se.youtube.com/watch?v=bmnLud_iIaM
Posted on: 2009/2/2 12:23
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Mossad? Jobbar du direkt för Mossad eller är du bara wannabe? Varför inte ta steget fullt ut och klämma in samma unkna fascistisraelpropaganda som de tungomålstalande Livets Ord i Uppsala försöker sprida? Snyfthistorien om attackpiloten som styr undan sina raketer var häftig - borde gå hem i många läger: Utdrag ur Israelrapport 09-01-16 En IDF-pilot, 25 år, sade i en intervju till AP, att något han var mest stolt över, var att han undvikit vissa mål av fruktan för att skada civila. "De tillfällen jag kommer ihåg är när jag låst in på målet och fyrat av och i sista sekunden ser ett barn i siktet och jag kan leda bort missilen", sa han, "sånt sätter spår". Han har personligen avstyrt många luftangrepp, även med risk att raketavskjutningsrampen hinner flyttas, av fruktan för att skada en oskyldig kvinna eller ett barn. Genom att handla så, säger han, följde han både sina militära order och sitt eget samvete. http://www.livetsord.se/default.aspx?idStructure=6973 Lär av Gobbels Men ni fascister verkar ha missat lite lärdomar från er föregångare Adolf Hitler och hans propagandaminister Joseph Gobbels. Det är inte mängden information som ger utslag, utan tvärsom antalet gånger en lögn upprepas. Dvs. du överarbetar dig i onödan. Skippa massinformationen (ingen är ändå så dum att han går på dina inviter om att börja bevisa ditt och datt, alla vet vad du är för en figur och vad du är ute efter ändå). Gå istället över till Gobbels metod, massupprepning av samma fråga så kanske du lyckas bättre. Ansträng er själva Varför skall vi anstränga oss med att bevisa den etniska rensning som Fascistisrael bedriver. Har inte Mossad lärt er hur ni nyttjar en sökmotor på nätet? Gör i så fall en sökning på Fasistisraels karta sedan tillkomsten och till idag - säger allt för oss ickefascister, men troligen ingenting för dig. Antisemitismen - en omöjlighet Du skriver i inledningen om ..."antisemitsmörjan"... Skall du få någon form av trovärdighet i ditt försvar av fascistisrael så bör du fråga "residenten" om du istället får nyttja ordet "antisionist". Detta eftersom ordet antisemit är en omöjlighet - i varje fall om man inte befinner sig i ett nära tillstånd av hjärndöd. Om vissa folkmord - "bör vi ej berätta"? Du skriver: ..."1929 fick palestinier för sig att masakrera 600 judar som hur länge som helst bott i Hebron"... och ... "myten om folkmordet. araber är långt mycket bättre på att mörda varandra än vad israelerna har utsatt dem för"... Ps: Vore jag i dina kläder så skulle jag ligga lite lågt ang. massaker el. folkmord. Detta eftersom historien är sprängfylld med folkmord utförda av judiska intressen. Enl. författarna Juri Lina och Alexander Solzhenitsyn så var statskuppen 1917 i Ryssland, en mer el. mindre heljudisk affär, liksom de mordpatruller som då initierade världens hittills största blodbad (Enl. Lina så är offren för marxismen hittills ca. 300 milj. - Hitler ligger lite i lä om man säger så?) Dessutom, massaker stavas med två S, glömde Mossad att utbilda dig i svensk rättskrivning? http://www.gnosticliberationfront.com/solzhenitsyn.htm Inte ens era egna israeliska tidningar tycks vara på er sida? http://www.ynetnews.com/articles/1%2C7340%2CL-3342999%2C00.html Förresten du har väl ingen idé om varför det inte finns någon sanningslagstiftning el. goebbelsinstitut (som Forum för Nutidshistoria) avseende det judiska folkmordet på 1,5 milj. armenier under första världskriget? - Nä, tänkte väl det! http://www.jewishracism.com/JewishGenocide.htm Tvåhundra år tillsammans (med judar) Inte heller lär du väl ha någon aning om varför nobelpristagaren Aleksandr Solzhenitsyn's bok, "Tvåhundra År Tillsammans", ännu ej finns utgiven varken på svenska el. engelska? För det skulle väl inte kunna bero på att boken avhandlar judarnas inflytande i Sovjetunionen och deras del i blodbadet? http://firstword.us/2007/11/two-hundred-years-together-chap-1-a/ Untermenchen får smisk Du skriver: .... "Under tiden har de arabiska grannarna gemensamt attackerat Israel fyra gånger,... ....De har fått pisk varenda gång". ... Ps: tabbe att nyttja ordet smisk. Det visar bara att du själv är uppfostrad i den judiska hatreligionen torans tecken, dvs. godnattsagan om att ni judar är världens herrar, medan palestinier och vi andra goijer är "untermenchen" - eller hur? FN skickade judar till Palestina (före sin existens)? Du skriver: ... "Var det rätt av FN och världsamfundet att skicka dit judarna"? .... "klockan går inte att vrida tillbaka". ... Judar började strömma till Palestina redan under första hälften av 1900-talet, medan FN bildades först 1945. Kanske lite svårt att få ihop detta, eller hur? Israels tillkomst baserades på sionismen som i sin tur tillkom som ett verktyg för NWO. läs på lite historia - FN och världssamfundet skickade inga judar till palestina. Vad gäller klockan och dess tillbakavridning, så gick det helt utmärkt i Syd Afrika och det lär inte bli några problem att genomföra samma sak i Palestina. Sned nyhetsförmedling? Du skriver: ... "Jo nyhetsförmedlingen kring Israel är verkligen sned". .... Jaha, det tycks som om den sionistägda och -infiltrerade världspressen inte skött sina kort på rätt sätt då - tex. som i fallet med Solzhenitsyns bok ovan?
Posted on: 2009/2/5 4:09
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
för er som inte är så insatta:
http://www.youtube.com/watch?v=lSp-oIOhq00 Här får vi se bland annat judar som krossar armar på helt oskyldiga araber med stenar enbart för att jävlas och vara så där sviniga som bara judar kan vara. Mycket intressant dokumentär. (sorry om den blivit postad innan)
Posted on: 2009/2/10 13:13
|
|||
|
Nu har du ingen ursäkt att förneka sanningen längre!
Vilka är NWO? vilka är Eliten? Svaret finner du här: http://www.radioislam.org/dom/3svp.htm Mer om zionismen: http://www.radioislam.org/palestine/sv/jude-blottlagger-den-judis... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Och på vilket sätt är det värre än när Hamas skjuter knäskålarna av sina egna landsmän bara för att det inte vill göra som de säger?
Posted on: 2009/2/17 23:03
|
|||
|
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login