vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Ska vi stötta MP för ett maktskifte

See User information
Varför inte rösta på oss själv! Vakenpartiet. Och vi är inte toppstyrda. Kampanjen är ju faktiskt redan igång i pressen. Det är bara att förena oss och värva fler medlemmar. Vi är ju över 3000 och fler lär det bli.

Posted on: 2009/12/3 4:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Som ecoflum sa, för att de kanske har en vettig idé så suger fortfarande resten och är emot det jag står för? Det är inte nog för att jag ska slösa min röst på dom.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Miljöpartiet, är inte det ett sådant där vattenmelonsparti?

Grönt på utsidan, rött på insidan...

Gäller nog hela miljörörelsen, eller nu när jag säger det gäller det nog alla svenska partier, då de alla stämmer upp i sång bakom AGW eller nu heter det visst AGCC (atropogenic global climate change) då uppvärmningen inte längre existerar, orvellliskt och härligt.

Nejdå, jag tänker nog inte rösta mer, annat än med mitt totala avståndstagande från allt politiskt och PK.

Tjo och tjim! Älska alla, onda som goda!

Posted on: 2009/12/3 8:52
"Mig skrämmer ni inte alls, ni eländets herremän...
Beröva oss hoppets stjärna, den skall nog bli vår igen"
-Cornelis Vreeswijk

See User information
Vet inte om PP har möjlighet att komma in, men annars kan jag tänka mig att personrösta på Marcus, jun83 här på vaken och se till att han rör runt i soppan.

Posted on: 2009/12/3 9:22
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
MP är bättre än S och M...till viss del...synd att de kapades som resten av miljörörelsen. Men jag vet inte...själv skulle jag vilja rösta på Icehorn, går det? (för de konsekvent mest klarsynta artikelkommentarer i media de senaste fem åren). Nej, men seriöst, det blir nog PP om vettiga personer går att kryssa där (Amelia "saker som hänt för åtta år sedan är inte viktiga" Andersdotter är ju inlåst i Bryssel nu så vi riskerar ju i alla fall inte att få henne riksdagen.

Posted on: 2009/12/3 13:27

See User information
Flowerpower Du vill, kan och vågar TÄNKA och SKRIVA någonting självständigt - men KUNSKAP att LYDA någonting - är inte frihet utan mentalt slaveri under statisk, logisk eller empirisk mätbar KUNSKAP om någonting, med eller utan vÄrkligt VÄRDE, för EN oändligt medveten självständig individ.

KUNSKAP att FÖRSTÅ någonting vill, kan och vågar ingenting MÄTA!

Posted on: 2009/12/3 14:18
Värderar, värdesäkrar och väljer mentalt och fysiskt i nutid och nära framtid, produkt av humana resurser, med STRIKT produktansvar för producerat resultat med säkerhetsbrist i nutid, nära framtid (10 år) och rum, lokalt i en medlemsstat på den inre ma...

See User information
Ja, röra runt i soppan är precis det som behövs. Känner inte Marcus, trots att vi bor i samma stad, tror jag. Men annars hade jag lagt min röst på dig, Micro. Du är bra och har helt rätt inställning.
Tiden är precis mogen för att göra något drastiskt. Vi måste handla NU, för att rädda Moder Jord och så många liv vi kan. Det är ont om tid.

Posted on: 2009/12/3 14:27

See User information
Quote:

thyra skrev:
Ja, röra runt i soppan är precis det som behövs. Känner inte Marcus, trots att vi bor i samma stad, tror jag. Men annars hade jag lagt min röst på dig, Micro. Du är bra och har helt rätt inställning.
Tiden är precis mogen för att göra något drastiskt. Vi måste handla NU, för att rädda Moder Jord och så många liv vi kan. Det är ont om tid.

Rörigt är det bara INOM komaister.

Ditt tänk är som hämtat från de gajadyrkande personerna som drar agendan därute.

Som "moder jord"... - det är inte fråga om att komaister har något att göra med att "rädda andra liv."

Vakna själv...

Detta klot har aldrig problem, det är inte så det fungerar. Jorden kan bara ruska lite på sig om den vill.

DrKlot har heller inga problem, utan är till för att hjälpa de med problem... Avdelningen är öppen.

Vakna har lämnat komaisttänk, det är för de kallas vakna.

Men det har ingen direkt vanknytning till users här, här får man spana med ljus o lykta.

Posted on: 2009/12/3 14:57

See User information
Scientologer, ska de kallas vakna? Du vet tydligen öppettiderna på Avdelningen. Är du försöksutskriven nu igen?

Vänd på det...och du ska se att illusionen är verklighet och tvärtom.

Du motarbetar och kör över andra med ditt komaist- och pk-tänk.

Posted on: 2009/12/3 18:01

See User information
Varför frågar du mig om scientologer ska kallas vakna?
Så skulle aldrig en Vaken fråga...

Du trotsar och motabetar fakta... det var första gången jag hört att jag är pk... hehe...

Har du exempel på det.

Vänd på det 180 grader, så vet du vem som tänker pk.

Posted on: 2009/12/3 18:05

See User information
Du kommer aldrig med något konstruktivt, som kan inspirera andra, bara motargumentera allas inlägg.

Vem sa att du var pk, läs vad jag skriver och inte vad du tänker. Ditt SNACK om komaist- och pk-tänk är samma inlägg jag har sett dagligen dig. Kom med nått nytt nån gång. Bidra, istället för att motarbeta.

Du får inte fler svar från mig. Du är en tröttsam energitjuv.

Posted on: 2009/12/3 18:29

See User information
Du är new age och har inget att komma med.

Jag postar hela tiden något som är att komma med, komaister som inte vänder på tänk 180 grader projicerar.

Så, var är mitt pk-tänk?

Dina ord - vilket inte är dina, utan en programmering som ekoas ut - om att rädda "moder jord" och annat ,är programmerat pk-tänk, något som de som börjar närma sig ruta ett på vakenplanen aldrig skulle skriva, för de har kommit över det symptomet.

Posted on: 2009/12/3 18:40

See User information
Ja, jag kan tänka mig att rösta på MP... har gjort det förr dessutom. Ett kärnkraftsfritt Norden kan väl inte va fel? Eller e Ni helt insnöade av Club of Rome's bluff?

Posted on: 2009/12/3 18:49
"Livet e bara en period man går igenom"

See User information
Det finns ändå en del vettigt folk inom MP - måtte de bara falla ur Al Gore-hypnosen. En idé är ju att se till att ge så många miljöpartiser som möjligt detta häfte framtaget av Monckton nu i veckan där han på 43 sidor lägger fram alla fakta uppdaterat med det senaste...

http://scienceandpublicpolicy.org/originals/climategate.html

Om man fokuserar på miljöpartister man tror kan vara nåbara...Eriksson och Wetterstrand är helt uteslutna, de har investerat allt för mycket offentlig prestige i klimatfrågan för att våga tvärvända nu...men andra kanske. Värt ett försök, behöver ju inte handla om riksdagsmän bara (tänk att 8000 svenskar idag skrev brev till Fredrik Reinfeldt och bad honom ta bort straffavgifter för reklamradion...suck tänk vad mycket annat 8000 skulle kunna trycka på om som skulle vara liiiite akutare).

Posted on: 2009/12/3 19:13

See User information
Det spelar ingen roll om det finns vettigt folk inom MP - hur skulle en röst på MP vara "maktskifte" - det är ett skämt.

Lägger man sin röst på något av partierna som nu sitter så är det till spillo. Lika till spillo som att slänga den på pp eller "vi komavaknas parti".

Däremot finns SD, de jobbar aktivt i kommunerna, där kan man inverka och få förändringar till stånd inom politik, även om det är tufft i riksdagen, då de är en röst med flera tungor.
SD tar gärna emot de som vill engagera sig och ta uppdrag i kommuner, så inte stolar förblir tomma...

De som äger skådesplet skrattar lika mycket åt de som röstar på MP som något annat - eller som just en sådan elitkommunist sa:

"Det spelar ingen roll om en katt är svart eller vit, så länge den fångar möss."

Rocketbanana har sagt hur det är:

"Grönt på utsidan, rött på insidan..."

Posted on: 2009/12/3 19:22

See User information
Men hur skulle en röst på SD vara mer konstruktiv i riksdagsvalet??? De kommer mest sitta utfrusna i ett hörn om de kommer in. Ja, MP, må vara lite röda på insidan...men de är ändå ett parti som kommit ur en ådra som ville bryta med det etablerade samhället http://schlaug.blogspot.com/2007/12/b ... -2-brnn-blanketterna.html Sen tror jag iofs inte man kan dela ut Monckton-häften till politiker offentligt, då slängs de nog bara, men om de får dem till sig lite diskret - du får gärna skicka till SD-folk med - om det finns folk som behöver klimatomvändas där - så kanske de läser hemma på kammaren och låter vändingen mogna långsamt och sen kan de låtsas att de nya åsikterna bara kom ur dem själva. Sen tror jag inte att min röst i riksdagsvalet spelar så stor roll i det nya EU som växer fram

Posted on: 2009/12/3 19:54

Edited by jin83 on 2018/4/18 9:04:00

See User information
Jo, jag skrev "även om det är tufft i riksdagen..." - men det går, till sist - det går i andra länder.

Men de försöker och via deras media, till att få folk att tänka att det är meningslöst, för de minsann tänker mobba ut de dumma SD:arna, som får deras spel att se just så fånigt ut som det är.... - de är inte olka partier längre.

Enskilda politiker/människor vill också vara som vanligt folk, och även göra gott, så inom de dåliga elitpartierna kan en glidning ske, då SD kommer in i finrummet.

De vanliga partierna är körda till 100% - det är helt meningslöst att verka inom dom. Det finns varken tid eller utrymme för det, de kan inte ändra sig för att bli "goda" - de är inom det fullständiga tvärtomtänket - de har alla fåtts att snabbt vara de som promotar upplösning, alla evil things - de kan som våra företrädare stå i talarstol och säga att mamma pappa barn är förlegat - och de håller tal med läderbögar på arbetstid, eller bygger moskeer...

Posted on: 2009/12/3 20:01

See User information
Quote:

shermjyl skrev:
Att stödja MP låter som årets skämt...

End of discussion.
Period.

Att rösta MP är att säga ja till en världsregering och 1984-idén.

Posted on: 2009/12/3 21:46

See User information
shermjyl: anser du att det är en motsägelse att vara FÖR nationell upplösning och MOT superstaten?

Posted on: 2009/12/3 22:16
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...

See User information
Quote:

VicMolina skrev:
shermjyl: anser du att det är en motsägelse att vara FÖR nationell upplösning och MOT superstaten?

Ja.

Posted on: 2009/12/3 22:31

See User information
Quote:

Therold skrev:
Quote:

shermjyl skrev:
Att stödja MP låter som årets skämt...

End of discussion.
Period.

Att rösta MP är att säga ja till en världsregering och 1984-idén.

Skulle aldrig bli 1984 eller liknande än det som vi har nu förutom att politiken skulle komma ner ett steg...

Det som skulle kunna hända är att när Miljöpartiet lägger fram samma förslag såsom Moderaterna/Alliansen gör, kommer det protester som gör att lagförslagen aldrig skulle gå igenom....

Det är extrema lagar som vi nu får, dom skulle aldrig kunna genomföras med Miljöpartiet/Vänsterpartiet som dom bestämde...

Att moderaterna lägger integritetslagar är inte samma sak som att dom röda skulle göra samma sak...

Allt handlar om psykologi....

Posted on: 2009/12/3 22:41

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper