vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »


Kvinnor, var är ni?
#1


See User information
Av Linda Bjuvgård

http://www.klarsikt.humancreations.se ... 04/Kvinnor-var-ar-ni.aspx

Denna krönika riktar jag till er, mina kära medsystrar. Till att börja med: var sjutton är ni? För let´s face it: sanningsrörelsen består till 95 % av män, killar och grabbar. Och det är inte bra av många olika skäl varav det viktigaste och största kanske är att båda könen bär ett ansvar för hur vår värld ser ut. Båda bär ett ansvar för att rätta till de fundamentala fel vi alla lever med och i.

Men det är som sagt fattigt på kvinnor i den här ”sanningsbranschen”. Inte för att alla deltagande killar och män verkligen deltar på allvar. Majoriteten av de killar som hänger på vaken.se eller andra bloggar och sidor som handlar om konspirationer och sanningsrörelsen är inga ”doers” som kommer att förändra världen. De flesta är bara där för att tjattra om den hobby som hela apparaten kring NWO och Illuminati har blivit för många av dem. Ett lagom kittlande tidsfördriv i klass med att klättra i berg eller spela World of Warcraft. Sorgligt men sant.

Var är kvinnorna då? På någon modeblogg kanske eller så hänger de på familjeliv.se och diskuterar det ”lilla livet”. Det är senaste skötväskan och hur man bäst lindrar blöjeksem som gäller. Och det är inget fel på det lilla livet, faktum är att jag tycker det är en smula nedsättande att kalla det för ett litet liv, för det är det inte.

Att ta hand om, vårda och nära allas våra barn är STORT. Det är vackert och förtjänar all heder men det gör inte tillräckligt med skillnad i världen i stort. Detta är ett faktum som bevisas av vår historia. Kvinnor har fostrat man på man som klivit ut i världen och fortsatt upprätthålla den rådande patriarkala (o)ordningen. Kvinnor har likaledes fostrat och fött kvinna på kvinna som trätt ut i ett ständigt varande förtryck av deras innersta kraft.

Det kan hända att det kommer att finnas modebloggar i ett framtida Orwellianskt kontrollsamhälle, men om våra tankar ägs av staten och våra barn fryser ända in i själen, vad är då modet värt? För det är våra barn som kommer att tvingas leva i den skräckvärld som vi i sanningsrörelsen befarar är på intågande. Våra älskade barn - de som vi nu sitter och näthandlar onödiga skitprylar åt bara för att det kittlar så skönt i konsumtionskistan.

Ibland är jag så trött på allt prat om Illuminati och Bilderberggruppen. Namedropping av gubbar i kostym. Och 9/11 som givetvis är jätteviktigt men… det finns så mycket annat viktigt som måste upp på tapeten!

Och många ämnen är vi kvinnor bättre talespersoner för. Vi behöver lyfta ämnen som barnens situation och hur vi tenderar att värdera barn som lite mindre mänskliga än oss vuxna, människors psykiska illamående, våra trossystem och svara på frågan varför så många faktiskt BER OM ett övervakningssamhälle – det som vi inom sanningsrörelsen fruktar så hårt.

Men mest av allt behöver vi börja skapa visioner. Vi måste våga drömma och prata om den utopi vi önskar oss. För förhoppningsvis kommer det en dag när alla elitgrupper och hemliga gubbsällskap är avslöjade och ute ur sina garderober. En dag när alla stora och omvälvande händelser som 9/11, Estoniaolyckan, invasioner av länder och andra obehagliga händelser är klarlagda in i minsta detalj.

När alla måste börja ta sitt ansvar och alla drabbade kan pusta ut. Men när den dagen har kommit och gått – vad händer då? Vad vill vi då, hur ser den värld ut som vi strävar efter?

Jag tror och hoppas att mina medsystrar har ett och annat att säga om det. Medan män gärna fastnar i detaljer om etnicitet, namedropping och frimurarsymbolik så tror jag kvinnor oftare tar ett helhetsgrepp och vill att ALLA ska med till vår sköna nya värld.

Att alla barn är våra barn att ta hand om, oavsett hudfärg, religion och politik. Personligen är jag dödstrött på allt prat om sionismen hit och Israel dit. ALLA ska som sagt med. Sanningsrörelsen bör ägna sig åt mänskligheten i sin helhet och inte gräva ner sig i detaljer som inte leder någon vart. Kärlek är nyckelordet.

Sanningsrörelsen vill finna sanningen om en mängd olika saker och händelser. Det är av högsta vikt att hitta sanningen och att leva i sanningen.

Och förhoppningsvis kommer det en dag när vi kommit dit. Jag efterlyser som sagt visioner. Jag efterlyser helhet. Vi måste våga börja skapa vår Nya Sköna Värld i våra tankar.

Och om vi ska hedra sanningen och sträva efter att leva i den så måste det första steget bli ett krasst konstaterande att denna gamla unkna värld vi lever i, i dagsläget, i stora drag är skapad av män. På samma gång är det just män som brett ut sig i sanningsrörelsen. Män som påstår sig vilja ha en ny värld.

Men de kan inte lyckas med det. De skulle bara bygga upp en värld som i mångt och mycket är väldigt lik den värld vi redan har. Hur skulle de annars göra? Verktygslådan är densamma. Arkitekterna är desamma. Testosteronhalten är densamma och i bakgrunden sitter kvinnorna fortfarande och snackar barnmat på familjeliv.se.

Nej, männen kan inte bygga något Utopia på egen hand, lika lite som vi kvinnor skulle kunna göra det. Vägen till paradiset är tvåfilig.


Det finns också ett mer personligt och tja, egoistiskt skäl till att jag ropar efter er kvinnor. Jag behöver er. Jag vill ha mina medsystrars stöd och förståelse!

Jag är ganska ensam i den här ”branschen”, i synnerhet här i Sverige. Och många är de gånger jag önskat träffa andra kvinnor som intresserar sig för dessa ämnen OCH faktiskt gör något.
Som kvinna blir jag ofta förbisedd som om jag vore osynlig. Men så är det i vår patriarkala värld. Och jag tror att det mesta sker ganska omedvetet och automatiserat. Med andra ord är det nog inte så ofta som män (och ibland kvinnor) nonchalerar/inte ser på grund av pur illvilja. Nej, det bara sker. Hela vårt normsystem och vår historia backar upp och göder ett sådant beteende. På samma sätt som vi alla tenderar att se mammor som bättre föräldrar än pappor…

Männen kommer aldrig titta upp med förvånade hundögon och förskräckt utbrista:” bröder, var är alla våra systrar?!” Anledningen är två: dels den gamla vanliga att de flesta inte frivilligt släpper ifrån sig makt.

Och makt finns det även i den här "branschen". För så länge det finns prestige, status, kändisskap och liknande så finns det också makt. Den andra anledningen är förstås att de flesta män inte ens SER att det råder en akut kvinnobrist i sanningsrörelsen. Att även sanningsrörelsen är en stor herrklubb är för dem helt naturligt och inget som de ens ids reflektera över.

Vi gör alltså båda fel. Männen håller på sin offentliga makt som talesmän för det STORA. Kvinnorna väljer att smita från ansvaret genom att gräva ner sig i det LILLA. Lösningen är förstås att mötas någonstans i mitten.

Samtidigt är det just det sk lilla livet som bidrar till att suga musten ur många kvinnor. Att agera företagsdirektör i hemmet och familjen är ganska slitsamt.

Det innebär att vara den som leder, organiserar och planerar familjens – framförallt barnens – förehavanden. Köpa present till det där kalaset som lillan blivit inbjuden till, dags att gå till frisören, notera när det är utvecklingssamtal nästa gång – och bestämma vem som ska följa med, påminna mannen om besiktningen av bilen, packa gympapåsar, skriva inköpslistor…

Än idag är det många kvinnor som också tar på sig att hålla reda på sin mans släkt. Som när svärmor fyller år och vad man (hon) ska köpa åt henne.

När kvinnan är företagsdirektör för Familjen AB så spelar det ibland mindre roll att hon delar en massa sysslor lika med sin man.

Att han går på barnens utvecklingssamtal lika många gånger som hon, att de tvättar varannan gång eller lagar middag halva veckan var. För det är tankearbetet och ANSVARET som ledarpositionen innebär som suger kraft ur kvinnan. Så det är kanske inte så konstigt att hon inte orkar rädda världen OCKSÅ…

Men det måste gå i alla fall. Jag vet inte exakt hur. Det enda jag vet säkert är att om ni, mina kära medsystrar, inte ni kliver ut i världen och ”gör er grej” så kommer era små gullråttor till barn i sina supervarma åkpåsar och med perfekt tillagad välling i sina flaskor få ett rent helvete i framtiden. Antingen i den Orwellianska skräckvärlden eller i de manliga ”befriarnas” snedvridna värld. En värld inte helt olik den vi lever i nu.

Det är upp till er. Själv har jag gjort mitt val. I handling.

Linda

Posted on: 2009/12/5 1:51

Edited by The Lorax on 2009/12/5 12:13:21
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#2


See User information
Tycker vaken behöver en forum till just KVINNOFRÅGAN /FEMINISMEN MATRIARKALISK SAMHÄLLE.

En av de MEST centrala frågor genom HIS-story.

Posted on: 2009/12/5 1:53
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#3


See User information
Jag tycker att vaken också behöver ett HBT forum, man kan ju faktiskt inte se hurvida dom vid övergångstället skylten är bisexuella.

Posted on: 2009/12/5 1:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#4


See User information
Heja Linda!
Nu är jag personligen inte så mycket för att tillskriva människor alltför många personliga egenskaper utifrån kön förutom i ett sammanhang där de egenskaperna tvingas på oss, ju mer hjärntvättad desto mer manlig/kvinnlig, typ. Fria människor är individer, inte grupptillhörigheter.
(Sen började jag skriva om varför min tjej inte skriver på forumet innan jag kom på att det berättar hon nog bäst själv!)
Anledningen till att vissa "manliga" vänner inte orkar forumet är att det finns en ganska tydlig "grabbighet" med mycket skällsord, personangrepp, sarkasmer etc.
Jag ville egentligen bara hålla med om huvuddragen och be en bön för lite minskad grabbighet och penismätning. En förtryckt grupp är lätt att se, om man själv inte tillhör den förtryckande. Jag drar en vild gissning på att tråden kommer att innehålla en hel del "pk-feminismkommunistpack" eller dylika kärleksfulla ord.

Man: se ditt ansvar i förtrycket och ta ditt ansvar att bli kvitt det! /Vic

Posted on: 2009/12/5 3:09
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#5


See User information
Nej vi behöver inte ett specifikt forum för
"KVINNOFRÅGAN /FEMINISMEN MATRIARKALISK SAMHÄLLE"
inte heller behöver vi ett "HBT forum"!
Kvinnor, flickor, homo, bi, transar, män och pojkar är väl lika välkomna här på Vaken(på lika vilkor) eller???

Delar vi upp olika grupper så kommer de få olika status och snart strida mot varandra om densamma!

Linda Bjuvgård har en poäng här, flickorna behövs här! Istället för homeparyn; Vakenpartyn!
Det är inte oss, män´s ansvar, det är människornas ansvar(oavsett kön eller ålder)!

:Hej

Posted on: 2009/12/5 3:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#6


See User information
så väldigt bra att linda tog upp detta!
det mesta är saker jag tänkt på när jag funderat över denna rörelse och varför inte fler i min ålder uppmärksammar sånt här, ingen har barn eller familj än så man kan inte skylla på det.
den enda kvinna jag känner som är väldigt insatt o pratat me mig om dessa saker sen jag var relativt ung, är min faster, som däremot har familj.
det är inte ett hållbart argument.
det måste ligga något annat bakom.

inom punk/vegan kretsar i min tonår o 20+ så var det betydligt fler tjejer. men antingen sså slutar folk bry sig eller så kanske de är väldigt insatta i andra saker. oftast feminism.
de killar/män som man umgicks med då var mkt enklare att prata med än många andra.

"Jag tror och hoppas att mina medsystrar har ett och annat att säga om det. Medan män gärna fastnar i detaljer om etnicitet, namedropping och frimurarsymbolik så tror jag kvinnor oftare tar ett helhetsgrepp och vill att ALLA ska med till vår sköna nya värld."

det där gjorde mig lite förvirrad också, vadå vill ha alla med till vår sköna nya värld... associerar till boken brave new world då ju... inte precis en fin vision i den boken

Posted on: 2009/12/5 7:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#7


See User information
Hej!

Mats uppmärksammade mig på att The Lorax kopierat in min senaste krönika hit. Originalet finns för övrigt här:

http://www.klarsikt.humancreations.se ... 04/Kvinnor-var-ar-ni.aspx

Jag kommenterar helst på vår egen sida, men känner att jag iaf vill svara på retardgirls förvirring. Jag leker bara med begreppet "Sköna nya värld". Lite grann som ett sätt att göra uttrycket till mitt, om du förstår vad jag menar. Vi vill väl alla ha en skön ny värld? Det betyder INTE att vi vill ha Huxleys "Brave new world" så som han beskriver den i sin bok.

Vänligen
Linda Bjuvgård

Posted on: 2009/12/5 7:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#8


See User information
tack för det :)
vad otroligt bra att du postade den här lorax
man kan inte bara säga att feminism är till för att splittra familjer.
feminism kan också vara det som numera håller ihop familjer.
det går ju att skilja sig lättare o välja partner nu mot på 40 talet tex o innan det, skulle inte jämnställdhetens utveckling även pågått i hemmet skulle ju varenda kvinna dra därifrån, eller många iaf! det har ju förändrats men ändå inte tillräckligt i grunderna.

det behövs verkligen att kvinnor engagerar sig,
kommunister / socialdemokrater säger först klasskamp sedan kvinnofrågor... (minns inte vem )
det har alltid kommit som en sak helt försig och mindre viktigt,
fastän det för att skapa förändring precis som linda säger måste vara lika mycket beroende av båda könen, annars kommer samhället se nästintill likadant ut, speciellt för kvinnor men finns många saker som har med könsroller att göra som männen förlorar på också...

Posted on: 2009/12/5 8:10
"Whether you think you can, or you cant, either way YOU'RE RIGHT!"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#9


See User information
Här är en gammal tråd som ställer samma fråga...

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =ASC&type=&mode=0&start=0

Posted on: 2009/12/5 9:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#10


See User information
Mina reflektioner kring ämnet:

Jag kan ju inte säga att jag är förvånad. ALLA ämnen som är nördiga i sin natur är befolkade av +95% män. Den aspekten verkar nästan genetisk i mina ögon. Det är så otroligt starkt att nästan alla riktiga nördar är män.

En aspekt som ALDRIG kommer fram i såna här diskussioner är den aspekten som jag tycker är viktigast av alla: KVINNOR VÄLJER OJÄMSTÄLLDA MÄN!!!
Det här lär säkert provocera en och annan men om ni ser bortom den yxiga formuleringen så kanske ni kan känna igen att snälla bräckliga killar kammar noll på "marknaden". Det ÄR så. Visst finns det några undantag men de flesta såna exempel är mer av typen dominant kvinna som vill ha en man hon kan hunsa.
Så innan kvinnor blir medvetna om varför de hellre vill vara "vän" med den snälla killen som är bräcklig och kan prata om känslor och faller för snubben som "är en riktig karl" eller "respekterar sig själv" osv så kommer ni ALLTID trampa vatten i jämställdhetsutvecklingen.

Å andra sidan dömer jag ingen. Det här är ingen viljeakt, eller intellektuell process. Jag kan inte tycka om blomkål hur mycket jag än bestämmer mig för det. Samma sak.

Ang uttrycket "doers" så kanske det stämmer till stor del. Samtidigt vet vi alla att besegrandet av NWO inte görs genom att ställa sig med megafon utanför rosenbad.
Jag är nog ingen "doer" i den meningen som åsyftas men jag har hjälpt en del människor att upptäcka NWO ämnet och jag tror som David Icke säger att det vi behöver är att sluta att passivt delta i vårt eget förtryck och för att komma dit är steg 1 att överhuvudtaget förstå ämnet NWO = informera sig, och kanske även unna sig lite namedropping här på vaken?

Posted on: 2009/12/5 10:17
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#11


See User information
Kanske du Linda kan jobba hos Sahlin, hon är pk-tänkets granmasterinna och utförare, "alla ska med", hudfärg och det...

"Nej, männen kan inte bygga något Utopia på egen hand, lika lite som vi kvinnor skulle kunna göra det. Vägen till paradiset är tvåfilig."

Detta är ingen plats för Utopia, att skapa paradiset på jorden är kommunism, newage och det - det utgår inte från andligt tänk. Vad då "alla ska med", varför lägga sig i andras liv?

Nu styr evil, och får komaister att prata som aktivistpolitiker, "alla ska med" - pervo tillsammans ropar kärlek o frid... över stupskanten.

Vakna.

Posted on: 2009/12/5 10:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#12


See User information
Quote:

hej skrev:
Nej vi behöver inte ett specifikt forum för
"KVINNOFRÅGAN /FEMINISMEN MATRIARKALISK SAMHÄLLE"
inte heller behöver vi ett "HBT forum"!
Kvinnor, flickor, homo, bi, transar, män och pojkar är väl lika välkomna här på Vaken(på lika vilkor) eller???


Denna logik är som att lägga det mesta på vaken under "Konspirationer".

9/11 kunder vara under konspirationer, FRA, övervakning, avlyssning under Den nya världsordningen, osv... DE har plats och är viktiga för sig.

TÄNK PÅ:

Vaken är skapat av MÄN, i ett positivt ande, fast jag tycker vi har som MÄN, missat något för att vi är MÄN under ett Patriarkat påverkan, och vi har tydligen missat det hela..

Iden med vaken är att forska, dela och diskutera.

Visst är ALLA välkommna, men, just den patriarkriska påverkan på KVINNOR (och män) måste tas upp, diskuteras och inte sidosatts.

Läs vad Linda säger, tänk på hur, i TUSENTALS åren kvinnor har varit sidosatt diskriminerade och värre, dödats, hjärn-tvättade, manipulerade osv...

Denna frågan gäller 50% av befolkningen, och om vi inte hantera denna, lika mycket som ekonomiska system, MAKT eliten osv då kommer vi ingenstans...

Russell Means skrev:

Comments on Patriarchy vis-à-vis Matriarchy

Hau Mitaku Oyapi (Hello My Relatives),

A few comments on Patriarchy, vis-à-vis, Matriarchy: Many People believe Matriarchy is the flip side of the coin of Patriarchy (therefore inducing the Patriarchs with fear) in reality, matriarchy is a balanced society. Matriarchy is a highly complex society that would take a book to explain.

I am going to attempt a simple explanation as a way of introduction. But before I can do that, I have to explain why I, a male, am attempting to explain Matriarchy. Matriarchy was the rule of human existence for eons and that is why it is a complex society. The vast majority of Indigenous People of the world are still Matriarchal. For each exception there exists, it only goes to prove the rule. My People, Lakota, also known as Sioux Indians, are Matriarchal. I was raised in a Matriarchal home, and when I married, I married into Matriarchal homes. I know my history and I know my People, therefore I can speak about the values and complexity of Matriarchy.

Matriarchy is a balanced society. Now listen very carefully, and please attempt to grasp the big picture. In our Matriarchal society, all the sexes celebrate our strengths. We are a society completely devoted to not harming another living being's feelings; be it an insect, a tree, our Grandmother, the Earth, or anyone that lives. We understand that all life comes from one Mother and it is our duty to respect our relatives. Another simple explanation is: try to imagine raising a child without the word no, which is another manifestation of Matriarchy. Imagine a society building a structure wherein you do not put anyone in a position to say no. Try to understand how these Matriarchal societies built clan systems that prevent incest at every level and provides for instant conflict resolution.

Women live longer than men can endure more pain and therefore have more endurance than men. It is a natural law to build your clan system based upon the lineage of women. Added to those obvious strengths, the female human being is the only creature in all of life that is purified naturally after every 28 days. Every woman knows that when they live in close proximity with one another, their purification cycles synchronize. When they live in a small village, therefore, they are not only in synch with one another; their purification cycle gets in rhythm with the universe, which is manifested through the full moon. When the holy roman catholic empire conquered the barbarians to the north, one way they instilled Patriarchy was through the creation of Halloween. In other words, when the women honored their purification by removing themselves from their homes and collectively enjoying themselves for four or so days, the men were left with not only their duties, but all those of the women. So the romans with the sword in one hand and their medievil bible in the other hand (those medievil teachings have not changed) would tell the men of the villages that their women were out practicing witchcraft and brewing up evil spells that made them subservient. The rest is his-story.

Now the obvious. Patriarchy is a fear based society where man rules alone. Therefore it is unbalanced. Patriarchy reared its ugly head over 6000 years ago at the same time as the marketplace became his tool.

Patriarchy and the marketplace cannot exist without one another.

The marketplace engenders greed which engenders empire. When one takes a close look at the histories of all Patriarchal empires, you will find that they make the same mistakes over and over and over and over again.

From the ming dynasty to kublai khan to the egyptians, the greeks, the romans, the sun never sets on the english empire, the soviet union, and now the torture ridden empire of america. Nothing has changed for patriarchy, before jesus christ, or after jesus christ, before muhammed or after muhammed, before buddha or after buddha, et al.

Patriarchs fear everything. What does the Patriarch fear the most? It is the Woman. That is why for over 6000 years he has demonized, dehumanized, dominated, terrorized and controlled women. In Patriarchy is there anything the Patriarch does not fear??!

My ancestor Luther Standing Bear wrote circa 1900:"when a man fears the forest, he will want to control the forest, and what he can’t control, he will want to destroy."


Jag tycker att Linda och han har flera väsentliga poänger här.

RIKTIGT feminismen och matriarki handlar INTE om domineringar.

Posted on: 2009/12/5 12:12
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#13


See User information
Hej igen och jag ger mig väl då och diskuterar lite här.

Du är klok du, The Lorax. Och vilken fantastisk text han Russell Means har skrivit.

Och självklart ska det inte inrättas speciella forum för kvinnofrågor. Ett för övrigt typiskt manligt tänk, splittrande och detaljorienterat. Ett sånt forum skulle bli ödsligt tomt oc ter igen skulle de som egentligen borde fundera på dessa frågor "komma undan".

Jag tycker det är sorgligt att du, shermjyl inte ens vill ha ett Utopia. Du tycker alltså att det är bra som det är med människor som våldtas mördas, torteras, tar livet av sig,svälter osv varje dag? Okej...

Linda

Posted on: 2009/12/5 13:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#14


See User information
Quote:



Männen kommer aldrig titta upp med förvånade hundögon och förskräckt utbrista:” bröder, var är alla våra systrar?!” Anledningen är två: dels den gamla vanliga att de flesta inte frivilligt släpper ifrån sig makt.




Ummmhhh...sist jag kollade var jag fortfarande en man.
En man som dagligen, visserligen utan hundögonen, frågar sej
var våra systrar är.
Ve oss, vi är halva.

Men men, det mångbesjungna uppvaknandet är personligt.
Du kan leda en häst till bäcken osv osv.
"Feminismen" är hopplöst hijackad...särartsbejakarna motades
undan i ett tidigt skede.

Methinks the preaching and talking is done.
Att känna igen de vapen som finns oss tillgängliga i kampen är
dock inte alltid det enklaste.
Du vill förändring?
Så lev den då,
man eller kvinna.

Och glädjande nog har jag på sistone mött allt fler unga kvinnor,
som kastat den mentala slöjan.
Här i våra lokala kretsar, fanns det alltid en stark kvinna i gryningens kärna...
den yngre generationen har å sin sida haft en sjujävla
förvirring att tampas med, men det kommer, det kommer.
Fler och fler unga tjejer börjar ta sej ur Storebrors toxiska "kvinnobild"
och slutar proxy-leva i enlighet med "feminismens"
ändlösa PC BS.


Vive la Resistance!

Posted on: 2009/12/5 14:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#15


See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Av Linda Bjuvgård

http://www.klarsikt.humancreations.se ... 04/Kvinnor-var-ar-ni.aspx

Denna krönika riktar jag till er, mina kära medsystrar. Till att börja med: var sjutton är ni? För let´s face it: sanningsrörelsen består till 95 % av män, killar och grabbar. Och det är inte bra av många olika skäl varav det viktigaste och största kanske är att båda könen bär ett ansvar för hur vår värld ser ut. Båda bär ett ansvar för att rätta till de fundamentala fel vi alla lever med och i.

Men det är som sagt fattigt på kvinnor i den här ”sanningsbranschen”. Inte för att alla deltagande killar och män verkligen deltar på allvar. Majoriteten av de killar som hänger på vaken.se eller andra bloggar och sidor som handlar om konspirationer och sanningsrörelsen är inga ”doers” som kommer att förändra världen. De flesta är bara där för att tjattra om den hobby som hela apparaten kring NWO och Illuminati har blivit för många av dem. Ett lagom kittlande tidsfördriv i klass med att klättra i berg eller spela World of Warcraft. Sorgligt men sant.

Var är kvinnorna då? På någon modeblogg kanske eller så hänger de på familjeliv.se och diskuterar det ”lilla livet”. Det är senaste skötväskan och hur man bäst lindrar blöjeksem som gäller. Och det är inget fel på det lilla livet, faktum är att jag tycker det är en smula nedsättande att kalla det för ett litet liv, för det är det inte.

Att ta hand om, vårda och nära allas våra barn är STORT. Det är vackert och förtjänar all heder men det gör inte tillräckligt med skillnad i världen i stort. Detta är ett faktum som bevisas av vår historia. Kvinnor har fostrat man på man som klivit ut i världen och fortsatt upprätthålla den rådande patriarkala (o)ordningen. Kvinnor har likaledes fostrat och fött kvinna på kvinna som trätt ut i ett ständigt varande förtryck av deras innersta kraft.

Det kan hända att det kommer att finnas modebloggar i ett framtida Orwellianskt kontrollsamhälle, men om våra tankar ägs av staten och våra barn fryser ända in i själen, vad är då modet värt? För det är våra barn som kommer att tvingas leva i den skräckvärld som vi i sanningsrörelsen befarar är på intågande. Våra älskade barn - de som vi nu sitter och näthandlar onödiga skitprylar åt bara för att det kittlar så skönt i konsumtionskistan.

Ibland är jag så trött på allt prat om Illuminati och Bilderberggruppen. Namedropping av gubbar i kostym. Och 9/11 som givetvis är jätteviktigt men… det finns så mycket annat viktigt som måste upp på tapeten!

Och många ämnen är vi kvinnor bättre talespersoner för. Vi behöver lyfta ämnen som barnens situation och hur vi tenderar att värdera barn som lite mindre mänskliga än oss vuxna, människors psykiska illamående, våra trossystem och svara på frågan varför så många faktiskt BER OM ett övervakningssamhälle – det som vi inom sanningsrörelsen fruktar så hårt.

Men mest av allt behöver vi börja skapa visioner. Vi måste våga drömma och prata om den utopi vi önskar oss. För förhoppningsvis kommer det en dag när alla elitgrupper och hemliga gubbsällskap är avslöjade och ute ur sina garderober. En dag när alla stora och omvälvande händelser som 9/11, Estoniaolyckan, invasioner av länder och andra obehagliga händelser är klarlagda in i minsta detalj.

När alla måste börja ta sitt ansvar och alla drabbade kan pusta ut. Men när den dagen har kommit och gått – vad händer då? Vad vill vi då, hur ser den värld ut som vi strävar efter?

Jag tror och hoppas att mina medsystrar har ett och annat att säga om det. Medan män gärna fastnar i detaljer om etnicitet, namedropping och frimurarsymbolik så tror jag kvinnor oftare tar ett helhetsgrepp och vill att ALLA ska med till vår sköna nya värld.

Att alla barn är våra barn att ta hand om, oavsett hudfärg, religion och politik. Personligen är jag dödstrött på allt prat om sionismen hit och Israel dit. ALLA ska som sagt med. Sanningsrörelsen bör ägna sig åt mänskligheten i sin helhet och inte gräva ner sig i detaljer som inte leder någon vart. Kärlek är nyckelordet.

Sanningsrörelsen vill finna sanningen om en mängd olika saker och händelser. Det är av högsta vikt att hitta sanningen och att leva i sanningen.

Och förhoppningsvis kommer det en dag när vi kommit dit. Jag efterlyser som sagt visioner. Jag efterlyser helhet. Vi måste våga börja skapa vår Nya Sköna Värld i våra tankar.

Och om vi ska hedra sanningen och sträva efter att leva i den så måste det första steget bli ett krasst konstaterande att denna gamla unkna värld vi lever i, i dagsläget, i stora drag är skapad av män. På samma gång är det just män som brett ut sig i sanningsrörelsen. Män som påstår sig vilja ha en ny värld.

Men de kan inte lyckas med det. De skulle bara bygga upp en värld som i mångt och mycket är väldigt lik den värld vi redan har. Hur skulle de annars göra? Verktygslådan är densamma. Arkitekterna är desamma. Testosteronhalten är densamma och i bakgrunden sitter kvinnorna fortfarande och snackar barnmat på familjeliv.se.

Nej, männen kan inte bygga något Utopia på egen hand, lika lite som vi kvinnor skulle kunna göra det. Vägen till paradiset är tvåfilig.


Det finns också ett mer personligt och tja, egoistiskt skäl till att jag ropar efter er kvinnor. Jag behöver er. Jag vill ha mina medsystrars stöd och förståelse!

Jag är ganska ensam i den här ”branschen”, i synnerhet här i Sverige. Och många är de gånger jag önskat träffa andra kvinnor som intresserar sig för dessa ämnen OCH faktiskt gör något.
Som kvinna blir jag ofta förbisedd som om jag vore osynlig. Men så är det i vår patriarkala värld. Och jag tror att det mesta sker ganska omedvetet och automatiserat. Med andra ord är det nog inte så ofta som män (och ibland kvinnor) nonchalerar/inte ser på grund av pur illvilja. Nej, det bara sker. Hela vårt normsystem och vår historia backar upp och göder ett sådant beteende. På samma sätt som vi alla tenderar att se mammor som bättre föräldrar än pappor…

Männen kommer aldrig titta upp med förvånade hundögon och förskräckt utbrista:” bröder, var är alla våra systrar?!” Anledningen är två: dels den gamla vanliga att de flesta inte frivilligt släpper ifrån sig makt.

Och makt finns det även i den här "branschen". För så länge det finns prestige, status, kändisskap och liknande så finns det också makt. Den andra anledningen är förstås att de flesta män inte ens SER att det råder en akut kvinnobrist i sanningsrörelsen. Att även sanningsrörelsen är en stor herrklubb är för dem helt naturligt och inget som de ens ids reflektera över.

Vi gör alltså båda fel. Männen håller på sin offentliga makt som talesmän för det STORA. Kvinnorna väljer att smita från ansvaret genom att gräva ner sig i det LILLA. Lösningen är förstås att mötas någonstans i mitten.

Samtidigt är det just det sk lilla livet som bidrar till att suga musten ur många kvinnor. Att agera företagsdirektör i hemmet och familjen är ganska slitsamt.

Det innebär att vara den som leder, organiserar och planerar familjens – framförallt barnens – förehavanden. Köpa present till det där kalaset som lillan blivit inbjuden till, dags att gå till frisören, notera när det är utvecklingssamtal nästa gång – och bestämma vem som ska följa med, påminna mannen om besiktningen av bilen, packa gympapåsar, skriva inköpslistor…

Än idag är det många kvinnor som också tar på sig att hålla reda på sin mans släkt. Som när svärmor fyller år och vad man (hon) ska köpa åt henne.

När kvinnan är företagsdirektör för Familjen AB så spelar det ibland mindre roll att hon delar en massa sysslor lika med sin man.

Att han går på barnens utvecklingssamtal lika många gånger som hon, att de tvättar varannan gång eller lagar middag halva veckan var. För det är tankearbetet och ANSVARET som ledarpositionen innebär som suger kraft ur kvinnan. Så det är kanske inte så konstigt att hon inte orkar rädda världen OCKSÅ…

Men det måste gå i alla fall. Jag vet inte exakt hur. Det enda jag vet säkert är att om ni, mina kära medsystrar, inte ni kliver ut i världen och ”gör er grej” så kommer era små gullråttor till barn i sina supervarma åkpåsar och med perfekt tillagad välling i sina flaskor få ett rent helvete i framtiden. Antingen i den Orwellianska skräckvärlden eller i de manliga ”befriarnas” snedvridna värld. En värld inte helt olik den vi lever i nu.

Det är upp till er. Själv har jag gjort mitt val. I handling.

Linda


Texten (kallas krönika) utgår från samma tänk som komaismen, det är komaism, i grunden.

"När alla måste börja ta sitt ansvar och alla drabbade kan pusta ut."

Precis som boken "Robotfolket", jag fick bibban här att köpa in den, och läste en del i den, början. Den kan alla läsa som ett bra exempel på det tvärtomtänk som besitter komaistaktivism.

Då pekar man mot andra, att de är de som gjort tillvaron så jobbig. Man tar andra som orsak, istället för att se det som symptom/en följd av vår allas avvikelse från vår sanna, inre natur/kosmosnatur, kriterier, egenskap... the law.

Dumma andra som av ren elakhet konspirerar mot andra oskyldiga offer... så fortsätter komaister med att ordinera samma tänk som just skapat det där ute, på det som bara är en scen som är till för att återge vad vi själva skapat, det är karma.

Istället för att man ska se inom sig själv, för bara så kan man få ett annat "därute" - så vill komaistaktivister ha allt sjukt normaliserat "alla ska med"och någon räknar upp pervogrupper... - hur sjuttan "tänks" det? Det är ju sådant som inte ska med,kosmos självhindrar det, i det nya som skapas.

Varför räknades det upp, non human-saker/beteenden?

Varför inte räkna upp andra grupper, att de ska med... fågelskådare, pedofiler, vaccinatörer, negrer, bovar, tomtar, företagare... - det som "ska med" bestäms i relation hur man är i relation till en annan måttstock, kosmos natur och det, och har inget med "fjortisaktivisttänk" att göra.

Inga är "drabbade", det är upp till var och en att bättra sig, istället för att vara Don Quijote-promotare.

Posted on: 2009/12/5 15:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#16


See User information
Quote:

Linda_B_ skrev:
Hej igen och jag ger mig väl då och diskuterar lite här.

Du är klok du, The Lorax. Och vilken fantastisk text han Russell Means har skrivit.

Och självklart ska det inte inrättas speciella forum för kvinnofrågor. Ett för övrigt typiskt manligt tänk, splittrande och detaljorienterat. Ett sånt forum skulle bli ödsligt tomt oc ter igen skulle de som egentligen borde fundera på dessa frågor "komma undan".

Jag tycker det är sorgligt att du, shermjyl inte ens vill ha ett Utopia. Du tycker alltså att det är bra som det är med människor som våldtas mördas, torteras, tar livet av sig,svälter osv varje dag? Okej...

Linda


Ja Russell är intressant. Har du feminist länkar som du tycker är bra?
Kvinnor som utala sig?

Vill veta mer.

Vad jag menar var en DEL av forumet likaväl alla andra ämnen som då fungerar som en plats vi kan jobba med frågan.

Detta är ingen LÖSNING, fast jag tycker att vi MÅSTE börja någonstans.

Vad förslår du i vaken.se kontexten?

Posted on: 2009/12/5 15:39
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#17


See User information
Hå och hej! Syftet med min krönika var att locka fram andra kvinnor. Att kanske inspirera en och annan att börja agera. Min tanke är i nuläget inte att skapa nåt här på vaken.se. Jag var heller inte ute efter att agera feminist just nu.

Visst är jag en feminist - det borde alla vara med tanke på vad ordet feminist betyder. Men just nu vill jag jobba för att integrera och väcka.

Det är viktigt att inte göra en kvinnosaksgrej av det här, även fast man vill väl. Vi kvinnor ska ta plats i debatten på samma villkor som männen.

Posted on: 2009/12/5 17:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kvinnor, var är ni?
#18
Jag tycker feminism har en tendens att sträva mot jämlikhet. Feminister brukar vara av den sort att de klagar på männens välde genom att vilja ta deras plats för att bete sig lika illa själva.

Det borde finnas något ord för någon som strävar efter ett jämlikt samhälle utan obalans, men något sådant ord finns inte för att människor tar hela handen om man ger dom lillfingret.

Samma sak med Israelfrågan... De förtryckta blir förtryckare.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#19


See User information
Quote:

computerror skrev:
Jag tycker feminism har en tendens att sträva mot jämlikhet. Feminister brukar vara av den sort att de klagar på männens välde genom att vilja ta deras plats för att bete sig lika illa själva.

Det borde finnas något ord för någon som strävar efter ett jämlikt samhälle utan obalans, men något sådant ord finns inte för att människor tar hela handen om man ger dom lillfingret.

Samma sak med Israelfrågan... De förtryckta blir förtryckare.


Håller med om BEGREPPEN och hur laddade de kan vara.

Skulle vara bra med något annat, fast EGENTLIGEN är FEMINISMEN rätt ord, fast jag vet, de gamla vita gubbar med mycket pengar har infiltrerat denna rörelsen sen 60 talets.... fast det finns fler som inte håla på med något hatiskt eller försöka vara MÄN.

Ungefär som MÄN som försöka vara MÄNNISKOR

Posted on: 2009/12/5 20:24
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#20


See User information
Kolla in Lars von Triers film Antichrist! Jag tror den handlar om denna fråga! Om separationen från naturen och hur det skapar det onda. Som drabbar både man och kvinna.

Posted on: 2009/12/5 22:20
Sanningen skall göra oss fria!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#21


See User information
Quote:

Parsifal skrev:
Kolla in Lars von Triers film Antichrist! Jag tror den handlar om denna fråga! Om separationen från naturen och hur det skapar det onda. Som drabbar både man och kvinna.


Tack för tipset, ska bläddra genom denna (när jag sitter här med ett par trööötta timmer att passa....och undrada VAd jag skall titta på som är inte 3d Animerade hehe...

Posted on: 2009/12/5 22:27
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#22


See User information
Parsifal skrev:

"Kolla in Lars von Triers film Antichrist! Jag tror den handlar om denna fråga! Om separationen från naturen och hur det skapar det onda. Som drabbar både man och kvinna."

---

Well...man behöver inte gå över sundet, jag har sagt det 600 gånger, eller huuuuhuur?

Men det är alltså vår inre (sanna) natur = kosmos natur, egenskap, kriterier, the law... - - - avvikelsen/synd/skuld/differens är det "som blir därute": "yttre naturen".

Det "drabbar" då ingen - man "måste" komma bort från komaist/new age-tänk/offertänk/pk-tänk/humanism-kommunism-ateism-tänk - det vanliga tänket - alltså i vår tid är allt upp och ned på, yin o yang är perverterat, och detta pervotänk får pervo att säga att man är feminist... - då har "de" verkligen lyckats.

De gamla dåliga krafterna har skapat feminism, all borde väl veta detta... och att allt de för ut som kamp och rörelser just är för att få fd mänskligheten att fokusera utanför sig själva, för att då än mer fås att komma ur kurs... busted... - in i kamp mot något Därute"- och aktivisttänk... klasskamp byttes till könskamp... alltid hålla kvar tänk hos folket om att grupper är under förtryck, är orättvist behandlade eller diskriminerade... - så kan samtidigt illusionen om att politiker (de gamla krafterna) fortsatt kan ses som de som minsann är till för att få ordning på dessa orättvisor, diskriminering och problem... så kan fåren fås att fortsätta att gå att rösta på dom... så kan politiker snabba på ödeläggelsen av allting, tex förståelsen om vad man o kvinna är, familjen, all grund... förstöra allt upprätt - så "alla ska med"... - fåren bäar med... visst, alla ska med... normalisera allt, hbt... bääää...

Ingen drabbas, alltså, utan allt är självfallet lagbundet, inga är offer i tillvaron - aktivismkomaism vill ha Andra till att tänka att de är offer, ska gå in i rörelse, och kämpa mot skuggor.


Livet är helt rättvist, när tex en grupp, civilisation eller mänsklighet helt har glömt hur att leva, då försvinner den,den "går under". Nu tror de som"känner" sig hotade att det är andra man ska hålla på med, istället för att se varför man har skapat detta... - det enda man kan förändra är sig själv - på så sätt förändras "den yttre naturen" och ens livs omständigheter mm.

Komaister är de stora smitarna, för de ska förändra något som är som det ska vara, därute på SCENEN, istället för att förändra/förbättra >>>kultivera sig själva. Ju mer de får hålla på ju mer skadar de sig själva och de som har "oturen" att komma i dess väg.

Posted on: 2009/12/5 22:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kvinnor, var är ni?
#23
Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kvinnor, var är ni?
#24


See User information
shermjyl: Med lite medkänsla och kärlek tror jag att man kan hjälpa andra att göra sig fria så att vi tillsammans skapar en bättre värld. Med förakt kommer man ingen vart. Tror jag...
Jag skulle också gärna se lite fler vakna kvinnor! Dom kanske finns men var?

Posted on: 2009/12/5 23:24
Sanningen skall göra oss fria!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS