vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Engla mordet - socialt expriment/en bricka i spelet

See User information
Självklar är den tragiskt men det är nått konstigt med det.

Ända sedan första bilden på när hon cyklade kom ut i tidningarna kände jag på mig att det var nått konstigt på gång.
Jag menar, det försvinner många barn varge år i Sverige men man ser sällan några rubriker om det.
Dessutom hadde någon av en helt otrolig slump lyckats gå på vägen hon cyklade och hadde med sin nya kamera för att prova den och tog en bild på henne.
Som jag har fattat det så var den bilden med i tidningarna redan dagen efter, hur kunde fotografen lyckas gå precis där just då och så fort fatta att han lyckats ta en bild på just henne?

Nån dag senare kommer bilden på bilen ut i tidningarna, av en magisk slump så har fotografen tagit en bild på den också!

Media brusar upp allt lite extra med sorgsna uttalanden från anhöriga för att dra upp moralkakan lite extra och hela svenska folket börjar rasa och tycker synd om lilla Engla.

Det börjar dycka upp kopplingar till Anders, vad han nu heter, och dagarna senare erkänner han mordet + ett i Falun några år tidigare (detta mordet minns ja nämndes i programet Efterlyst för några månader sedan där GW kallade mördaren för en sjuk jävel eller nått :P )

När ja tänker lite på det så har hela grejen gått väldigt fort och känns nästan lite planerad.
Dessutom fäldes mördaren delvis pga DNA bevis och man har nu börjat diskutera om vi ska ha ett DNA regesister där alla ska vara med, och idag såg ja att dagens fråga i lokaltidningen (Hallands nyheter) var om man tyckte att det borde finnas ett sånt register och alla fem dom frågade svarade Ja.

De känns som hela händelsen är planerad för att leda framåt i agendan och ett kontroll sammhelle...

Men sammtidigt så börjar en vettig diskution om att sveriges narkotikapolitik är farlig och baserad på fördommar och lögner, fattar bara inte hur det passar in i pusslet... kasnke det är lättare att kontrolea en massa om den får berusa sig fritt?... men det känns jävligt långsökt.

Posted on: 2008/4/16 20:08
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Engla mordet - socialt expriment/en bricka i spelet

See User information
Just det.

DNA....Sen MICROCHIP för Barnens skull....

Vad var det om en Polis Utredning?

Verkar som de har betet sig knäppigt...?

Posted on: 2008/4/16 20:22
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Mini skrev:
Jag menar, det försvinner många barn varge år i Sverige men man ser sällan några rubriker om det.

Hur många då på ett ungefär, och vad menar du med försvinner? Att de anmäls försvunna och ej återfinns? Att de anmäls försvunna och hittas mördade?

Jag vill minnas att efterlyst om det var i förra avsnittet berättade att det under en tid på ganska många år (kommer ej ihåg exakt) inträffat totalt 4 (inte helt säker på siffran) fall där barn försvunnit spårlöst utan att kroppen återfunnits.

Posted on: 2008/4/16 21:53

See User information
Man kan iaf konstatera hur media älskar såna här vidriga nyheter.

Mainstream media spelar alltid på samma strängar, de uppmuntrar reptilhjärnstänkande hos befolkningen.

Alltid ska det finnas nån individ/individer att projicera all världens ondska på. Konsekvent är det brist på reflektion el analys av samhällets egentliga problem.

Det går bara runt runt hela tiden och varje gång blir alla svenssons lika förbryllade, förbannade och projicerande. Som en guldfisk med tre sekunders minne. Va? En våldtäkt igen?! Osv...

Grundproblemet ligger ju i att det här ytliga samhällets fokus ligger på symtomen istället för på sjukdomen. Samhället kommer således inte att bli friskt och hälsosamt förrän detta förhållande ändras.

Posted on: 2008/4/16 23:45
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Och javisst används såna här händelser oftast till att förstärka och bygga vidare på ett sjukt samhällssytem istället för att göra det motsatta...

Titta på 9/11 hehe...

Posted on: 2008/4/16 23:51
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Quote:

jonte skrev:
Man kan iaf konstatera hur media älskar såna här vidriga nyheter.

Då var det dax att bygga vidare på nästa black ops!!

Femårig dansk pojke bortrövad "Maffia bakom Oliviers bortförande"

Lyder nästa rubrik att man sedan tar in: En helikopter från Søværnets Operative Kommando sökte efter pojken i det skogsområde där den svarta bilen har synts och andra enheter sökte i ett sörre område.

http://sydsvenskan.se/danmark/article316594.ece

http://sydsvenskan.se/danmark/article316681.ece

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2273064.ab

Det till synes väl planerade och kallsinniga bortförandet av pojken bär tecken från den kinesiska maffian Triaderna, säger en anonym polis till Ritzau.

Jag tror(vet) det är nästa fall typ Engla expiriment/bricka nr två så att säga.Men vi får väl se att detta är black OPS

Båda föräldrarna är av kinesisk härkomst, och familjen äger flera restauranger. Polisen ville dock inte spekulera i om barnet bortrövats i utpressningssyfte.

Nästa land nu även Finland ,en tillfälighet?NÄÄ knappast.

”Jag är ju nästan gud”
7 november är med som symbol.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2274213.ab

Posted on: 2008/4/17 8:51

Edited by sale on 2008/4/17 9:24:44

Anonym
Quote:

Mini skrev:

Ända sedan första bilden på när hon cyklade kom ut i tidningarna kände jag på mig att det var nått konstigt på gång.
Dessutom hadde någon av en helt otrolig slump lyckats gå på vägen hon cyklade och hadde med sin nya kamera för att prova den och tog en bild på henne.
Som jag har fattat det så var den bilden med i tidningarna redan dagen efter, hur kunde fotografen lyckas gå precis där just då och så fort fatta att han lyckats ta en bild på just henne?

Nån dag senare kommer bilden på bilen ut i tidningarna, av en magisk slump så har fotografen tagit en bild på den också!

Media brusar upp allt lite extra med sorgsna uttalanden från anhöriga för att dra upp moralkakan lite extra och hela svenska folket börjar rasa och tycker synd om lilla Engla.

Det börjar dycka upp kopplingar till Anders, vad han nu heter, och dagarna senare erkänner han mordet + ett i Falun några år tidigare (detta mordet minns ja nämndes i programet Efterlyst för några månader sedan där GW kallade mördaren för en sjuk jävel eller nått :P )

När ja tänker lite på det så har hela grejen gått väldigt fort och känns nästan lite planerad.
Dessutom fäldes mördaren delvis pga DNA bevis och man har nu börjat diskutera om vi ska ha ett DNA regesister där alla ska vara med, och idag såg ja att dagens fråga i lokaltidningen (Hallands nyheter) var om man tyckte att det borde finnas ett sånt register och alla fem dom frågade svarade Ja.

De känns som hela händelsen är planerad för att leda framåt i agendan och ett kontroll sammhelle...

Men sammtidigt så börjar en vettig diskution om att sveriges narkotikapolitik är farlig och baserad på fördommar och lögner, fattar bara inte hur det passar in i pusslet... kasnke det är lättare att kontrolea en massa om den får berusa sig fritt?... men det känns jävligt långsökt.

Håller me dej!
Jag tyckte oxå att d hela verkade konstit.
att typ alla i msn hade en Ros framför sitt namn o att alla skulle tända ljus. Snacka om att Alla lyssnar verkligen på media.
o alla verkar få fram sina känslor o sorg bara när media säger d.

Man blir så trött!!

See User information
det e detta dom vill,
politiker asen

http://www.dnv.se/indexpodcast.asp

Posted on: 2008/4/17 10:44

See User information
Media = Group mind programming

Posted on: 2008/4/17 12:43
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Man ser många exempel på synkronism mellan NWO-agendan och rubrikerna i media. T.ex. så för ett tag sedan läste jag om FN's och WHO's "Codex Alimentarius Commission" (global kontroll av matvaror, spannmål etc och kontroll av vitaminer och annat kosttillskott). Straxt efteråt dök den här rubriken upp i DN bl.a.:

"Vitaminpiller farliga för hälsan"
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=761247

http://www.codexalimentarius.net/web/index_en.jsp

Posted on: 2008/4/17 20:36

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

Mini skrev:

Hur många då på ett ungefär, och vad menar du med försvinner? Att de anmäls försvunna och ej återfinns? Att de anmäls försvunna och hittas mördade?

Jag vill minnas att efterlyst om det var i förra avsnittet berättade att det under en tid på ganska många år (kommer ej ihåg exakt) inträffat totalt 4 (inte helt säker på siffran) fall där barn försvunnit spårlöst utan att kroppen återfunnits.

Det va nån sida som länkades härifrån, men den visade nog alla försvinnanden, vuxna som barn.

Så jag får väll ta tillbaks det lite, men det ja reagerar över är att media började skriva så fort!
Det dröjde knappt en dag förän det fanns på förstasidorna!
Så där bör jag väll ha rätt iaf? Det är knappast så ovanligt att ungar försvinner i några dar och sen kommer tillbaks.
Men jag kan inte minnas att det ofta finns på förstasidorna redan dagen efter försvinnandet.

Här kan man se allt aftonbladet raporterat (12 sidor):
http://aftonbladet.sesam.se/search/?c=nn&q=engla&offset=110

Posted on: 2008/4/17 20:51
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Det här fenomenet kan nog ha en liten del i det hela:
http://en.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndrome

Posted on: 2008/4/17 21:20

See User information
det kan det säkert, men forfarande är det en majoritet i Sverige som är vita och Engla lär inte va den ända söta vita tjej som försvunnit dom senaste åren.

Man skulle kunna räkna in alla som varit försvunna i mer än 24 timmar och anmälda eftersom det var såpass lång tid det tog för media att börja skriva om det.

Posted on: 2008/4/17 21:34

See User information
Quote:

Mini skrev:

Idiot !

Posted on: 2008/4/18 7:31
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Kan du motivera varför du skriver "Idiot"?

Posted on: 2008/4/18 15:32

See User information
konstruktiv typ den där verkligen...

Posted on: 2008/4/19 2:05

See User information
Quote:

Mini skrev:

Är det inte uppenbart vad ditt stolliga sinne fantisera ihop är det ditt problem.

Att du också skriver:

Quote:

Mini skrev:

visar bara vilket avskum du är.
- Kan man brusa upp "lite extra" när en liten flicka blivit brutalt mördad ?
- Vilken "moralkaka" ?
- Bör man inte tycka synd om Engla ?

Konstigt att du inte även nappade på följande hemliga mail (från infowars.com).

-----Original Message-----
From: Anders Eklund
Sent: den 2 april 2008 15:49
To: Volvo Cars
Subject: Uppdraget utfört

Hej,

Uppdraget är nu utfört och jag var noga med att bli fotografed så
att Saabmärket syntes tydligt.
Lycka till med er lansering av den nya Volvomodellen, det kommer vara uppenbart för alla att pedofiler och mördare kör Saab.
Var vänlig parkera "ersättning" utanför Kumla runt år 2025.

/Anders

Posted on: 2008/4/24 8:29
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Jag har pratat flera gånger med Anders, eftersom han brukade käka på vägkrogen där min tjej jobbar (han frågade henne vid ett tillfälle om hon ville följa med honom och bada efter jobbet, brrr:P), men då visste man ju inte vilken jävla dåre det var.

Men jag visste dock att han hade misstankar mot sig angående vissa grejer. Jag, och alla andra som jobbar där, såg hur han satt och glodde efter i princip alla tjejer, oavsett ålder. Han var utan tvekan en pervers jävel.

Och vilken tur för media att han gjorde nåt sånt, så de riktigt fick överexponera hela händelsen och skrämma folk som fan!

Men, jag tycker också det är jäkligt märkligt att killen med kameran bara råkar ta ett kort på henne, sen på Anders bil när han kommer farande. Så nog fan stinker alltihopa en aning.

Sen måste jag säga att det är tragiskt, att vad som krävs för att folk ska engagera sig om nåt överhuvudtaget är att nån måste dö och slängas upp på expressens framsida. Det sker jävelskap över hela världen varje dag. Folk torteras, mördas, våldtas, osv, men det händer ju "de andra", så då finns det ju ingen anledning att bry sig.

Posted on: 2008/4/24 13:21

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Snuten kollade säkert upp alla som befann sig i närheten vid tidpunkten genom att titta lite närmare på loggarna ifrån mobiltelefon masterna. Vips dyker det upp en sex förbrytare och att någon råkade ta en bild är bara bonus för att dölja deras underrättelse metoder.

See User information
Quote:

verkligen skrev:
Quote:

Mini skrev:

Är det inte uppenbart vad ditt stolliga sinne fantisera ihop är det ditt problem.

Att du också skriver:

Quote:

Mini skrev:

- Vilken "moralkaka" ?

Hej,

Lycka till med er lansering av den nya Volvomodellen, det kommer vara uppenbart för alla att pedofiler och mördare kör Saab.

/Anders

Det är klart som fan det är tragiskt och man ska tycka synd om henne!
Hur det än gick till så är tjejen död och bara det är tragiskt, men bara för att något sorgligt hänt gör inte det aoutomatisk att man inte får fundera över konstiga händelse förlopp.

Dom uttalanden jag syftade på kom några dagar innan man äns viste att hon var mördad och fortfarande trodde hon vad i livet, så du ska inte dra kopligar över det.

Uttalandet jag syftade på var när det var en bild på hennes mamma på nästan alla löpsedlar där det stog "var är min lilla flicka" eller nått sånt. Och det var bara 2-4 dagar efter att nyheten släpptes.

Du får gärna förklara för mig vad som är stolligt med att ifråga sätta oddsen att en fotograf går på en väg ute i skogen i Dalarna precis rätt dag och tid och att han rat kort på precis rätt saker.

Ville jag prova en ny kamera går ja snarare ut i skogen och letar efter några naturmotiv att ta på, inte går jag på en väg och tar kort på varge bil och cyklist som kommer iaf..

Posted on: 2008/4/24 16:21

Anonym
Quote:

verkligen skrev:
- Vilken "moralkaka" ?

Hej,

/Anders

Hmmm... Nästan lite kusligt inlägg med tanke på hur det gått för SAAB.

När jag läste detta inlägg då det postades av verkligen, tyckte jag han var dum i huvudet.

See User information
Att arrangera händelser så att tidningarna har nåt att skriva om och utnyttja dessa händelser till att få dela ut medaljer och skapa karriär är ett känt frimurartrick. Den som beskriver detta på ett humoristiskt sätt är Mark Twain som var en ivrig frimurare. Rörelsen var på den tiden fullständigt dominerande i USA och han lade inte precis band på sig när han berättade. Det fanns ju knappt några oinvigda läskunniga i hans publik...
Jag märker till min förvåning att ni yngre här på forumet har en massa åsikter om frimureriet men tydligen inte är särskilt informerade om vad det är för något.
Om man vet vad man ger sig in på kan det nog vara kul faktiskt men ni skall veta att man rätt vad det är får bege sig ut på kyrkogården en månlös natt och hämta hem avlidna bröders huvuden i en hink...
Rörelsen är avsedd att vara karaktärsdanande och underhållning samtidigt som man sysslar med rötterna till mysterier som rätteligen borde vara glömda för mycket länge sedan

Posted on: 2010/1/7 6:54
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Holy bananas!
Saab har fått nådastöten av regeringen, precis vad som förutspåddes här.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper