vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Tidsresor
#1


See User information
Någon som utövar detta?

Kan ni inte fixa bevis så vi kan forma nuet, eftersom vi inte har någon framtid... (för nuet är framtiden). :)

Tror dock ingen kommer kunna få fram bevis eller har resurserna till det (både teknologi och kunskap).


Det är många som är vilseledda, vi måste börja värna om varandra här och nu. Vi måste säga ifrån och ta tillbaks systemet. Systemet förslavar och begränsar oss just nu. Tiden finns inte, den är en illusion, det är här och nu som räknas. Vad gör du för att förbättra din tillvaro samt andras?

- seilon

Posted on: 2010/1/23 22:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#2


See User information
Resized Image


Googla på "Nazi Bell Experiment"...

Die Glocke som den kallades gick ut på att förbruka en jävla massa elektricitet, platsen var "drei Ecken", trekanten där Tyskland, Tjeckien och Polen möts och där det mesta av nassarnas hemliga vapenutveckling ägde rum under överinseende av Dr. Hans Kammler...

Själva "klockan" handlade om att generera ett s k Torsionfält, för att just kunna möjliggöra tidsresor. Experimentet avbröts när ryssarna närmade sig, alla inblandade vetenskapsmän sköts ihjäl av SS och klockan försvann, teorier finns om att den kan ha dyckt upp utanför Kecksburg, Philadelphia, USA 1964... se "Reich of the Black Sun" av Joseph Farell, finns som e-bok...

Sedan hände ju kufiska grejor under Project Montauk, tidigt 80-tal... det påstås att en maskin byggts som sänt folk 300 år fram i tiden...

Posted on: 2010/1/23 23:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#3


See User information
Torsionfält...

Trist att snubbarna inte lyckades förmedla sina tankar på ett sätt omgivningen kunde förstå. De var säkert någonting på spåret. Synd att forskningen blev nersmutsad av healers, evighetsmaskiner, stargates och annat skit. Jag tror faktiskt att de upptäckte en ny sorts våg.


Lite från wiki som jag reagerade på angående torsionsfält:
"However, advocates of the scientific spin field or torsion field theories claim that spin-spin interaction (itself a well-studied quantum phenomenon) can be transmitted through space similar to electromagnetic waves, does not carry mass or energy, only "information", and does so at speeds up to 10^9 times the speed of light. At the same time they claim that it is carried by neutrinos (which have both mass and energy), that it does not interact with matter but, at the same time, can be generated and registered easily."


Föreställningen av att det måste vara en partikel som flyger fram med energi, massa och information hindrar i många fall människor från att tolka vad som egentligen uttrycktes.

Om det bara är information, inte energi eller massa, som sänds, då kan det inte vara partikeln som flyger fram. Partikeln kan inte heller sända ut en våg, då skulle det varit energi.

Så man undrar ju vad som sändes mellan partiklarna, jag undrar hur deras tankebanor gick. Det som finns kvar genom uteslutningsmetoden är "avsaknaden av energi", en skugga i omgivningens vågor i en viss frekvens, en absorbtionslinje som skulle gå att mäta.

En riktigt hög energiintensitet, högre än elektromagnetiska vågor, skulle kunna ha en annan typ av vågor som mycket väl kan röra sig snabbare än ljuset. Olika vågor har som sagt olika hastighet, beror på vågens energiintensitet. Att vi tror neutrinon är laddningslös är antagligen för att vi inte hittat den energiformen som absorberas och emitteras från neutrinon.


elektro-, jag menar neutrino-magnetiska vågor. (Gravitationen mellan partiklarna som förmedlar informationen är frekvensspecifik till neutriner)

En våg med så mycket energi som krävs för att upprätthålla den frekvensen skulle ha en pytteliten zon där tiden gick mycket snabbare. Det skulle teoretiskt gå att ha en vågutbredningshastighet som var snabbare än ljuset(elektromagnetiska vågor) på samma sätt som en vanlig mekanisk våg blir omkörd av en elektromagnetisk våg.

Men men, detta är bara spekulationer utefter vad jag fått i mitt huvud på sista tiden.


Angående tidsresor

Att resa framåt i tiden kan man teoretiskt göra genom att tömma ett område på nästan all energi. Då skulle tiden runtomkring förflyta snabbare och upplevelsen skulle bli att man reste framåt i tiden. Men resa bakåt i tiden vette fan.

Posted on: 2010/1/24 11:34

Edited by pingubenji on 2010/1/24 11:55:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#4


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
.....Så man undrar ju vad som sändes mellan partiklarna, jag undrar hur deras tankebanor gick. Det som finns kvar genom uteslutningsmetoden är "avsaknaden av energi", en skugga i omgivningens vågor i en viss frekvens, en absorbtionslinje som skulle gå att mäta.
.


Du skrev något om att det var spekulationer - så då hoppar jag på ;)
Varför behöver det vara något mellan partiklarna?
Kan man inte i sådana fall bara skicka en bunt partiklar o kalla det en "på" sedan en annan bunt (mer eller mindre partiklar som skickas i paket --> "av" o "på" eller "ettor" o "nollor") som man kallar "av"... mellan dessa paket sändningar - så är det ett tomrum för att kunna defeniera vilken av de två allternativen det var som skickades.
Det skulle isådana fall också kunna skickas infomation genom ett morse (alfabetet) liknande system...

Posted on: 2010/1/24 14:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#5


See User information
hahaaa - nu klickar det förresten "selion" - för ditt nick kan la inte så för annat än "no-lie's" :D
känns dumt att jag inte tänkt på det innan - hehe..

Posted on: 2010/1/24 14:20
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#6


See User information
Quote:

HuMaHuMHuM skrev:
Varför behöver det vara något mellan partiklarna?
Kan man inte i sådana fall bara skicka en bunt partiklar
...
Det skulle isådana fall också kunna skickas infomation genom ett morse (alfabetet) liknande system...


Det spännande var ju att de inte påstod sig skicka partiklar. Visst kan man ha en digital signal med partiklar och använda "ett alfabet" (i datorvärlden kallar vi exempelvis alfabetet för en byte, 8 bitar, 8 tidsenheter där man kan skicka en etta eller nolla.
Det är 256 symboler/tillstånd/'bokstäver' i det alfabetet).

Men detta är ju inget kul. Vi vill kunna skicka signaler snabbare än ljuset, det var det roliga med deras forskning. (Då får vi det sci-fi kallar "sub-space kommunication") De påstod sig kunna detta, och med de otroliga hastigheterna skulle vi kunna prata utan märkbar fördröjning med varelser i andra solsystem. Vi skulle kunna styra robotar på obemannade uppdrag i realtid flera ljusår bort.

Vi skulle kunna mäta av händelser i solen 8 minuter innan vi kunde se det via de elektromagnetiska vågorna.

Det var detta som var det intressanta. Men förmodligen var det slarvigt tolkade experiment. (Vetenskap handlar nämligen om tolkning av resultat och mätdata, vi trodde exempelvis att elektricitet rörde sig i motsatt riktning mot vad det senare visade sig flöda. Matematiken kan i flera avseenden inte berätta riktningen för energin, bara sambanden, kvantiteterna, osv. Detta är också vad jag tror vi gjort fel kring gravitation, vi tror att det är en enbart attraherande kraft. Finns inget liknande i resten av fysiken, så det är antagligen fel riktning. Kan lika gärna vara avsaknaden av en repellerande kraft, därav en så svag kraft)

Posted on: 2010/1/24 15:45

Edited by pingubenji on 2010/1/24 16:26:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#7


See User information
oj oj ... det var intressanta saker du skrev om här.
O jag har tänkt på samma sak ... men på en betydligt mer blygsam nivå.
Men jag kan inte acceptera att ljusetets hastighet är det snabbaste sättet för energi eller materia att färdas.
Det bygger jag på att ljuset har en vågrörelse.
o bara av den enkla anledningen så känns det som att det skulle gå mycket snabbare om denna våglängd reducerades - ellerentutav totalt tänjdes ut till en "rak" linje.
Materia/energin som kan färdas i sådana hastigheter har vi inte upptäckt än.
Gravidationen är en annan sak som jag inte heller är så inne på - den kraften har tilldelats alldeles för stor betydelse - o jag längtar efter svar på hur det egentligen ligger till..
Jag diggar en ny teori om hur universum hålls saman o denna teori kallas "the eletromagnetic universe" - teorin
Där avskrivs gravidationen sin enorma påverkan o öppnar upp för ett mer simpelt universum, men fortfarande underbart vackert o imponerande.

Posted on: 2010/1/25 12:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#8


See User information
Intressant diskussion!

En teori jag kommit över som verkligen förklarar det jag upplevt är att det finns två krafter. Denna artikeln förklarar det bra: http://thereducingvalve.blogspot.com/ ... black-hole-nature-of.html

En kraft som går ihop och en kraft som expanderar. Det är som att svarta hål är skapelsen själv, vi kommer in i existens genom vi logiskt skapar vår existens.

Det elektromagnetiska är det som expanderar och gravitationen det som minskar. Såhär säger Nassim Haramein:

Quote:
The electromagnetic force, says Haramein, is the expansive force in the universe, and represents the universal fractal (what I wrote about yesterday) moving outward toward infinitely bigger and bigger divisions of space – atoms, coffee mugs, headlights, planets, stars, galaxies.


Det sa han om den expanderande kraften. Den andra kraften som drar ihop sig säger han följande om:

Quote:
He describes the contractive force that pulls the universal fractal down and down into infinitely smaller divisions of space as gravitational force. This gravitational force – this contraction of the lungs that expands the balloon – he says resides within the vacuum of space.


När han pratar om ballongen så tänk på denna bilden:

Resized Image

Nassim förstod att universum expanderade liknande en ballong expanderar åt alla håll. Men han undrade vem personen var på bilden och hur kraften ifrån lungorna fungerade som blåser upp ballongen.

Quote:
Haramein begins to explain this theory using a popular analogy for understanding the expanding nature of the universe. In this analogy, gluing pennies (galaxies) to a balloon (space vacuum) and then inflating the balloon is supposed to show that the universe expands but the galaxies stay the same -- in effect, moving the galaxies apart.


Sist men inte minst:

Quote:
Remember that the atom is 99.99999% empty space, and forces within that space hold atoms together. It makes sense then, that the force within that space – within all of space for that matter – isn’t the expansive force, but is actually the contractive force. If the 0.000001% of the atom that isn’t space is emitting electromagnetic radiation, that energy has to go somewhere, and that somewhere is the space. So, contrary to the logic that space is empty, space is actually filled with energy. And if space comprises 99.99999% of the universe, then the universe is actually held together by the invisible, unmeasured, constrictive force, not the observed expansive force that we assume constitutes reality.


Tänk dig att när vi pratar om "vakum" så är det fullt av energi. Det finns inga begränsningar på vad vi kan göra utefter de nya modellerna av vetenskapen speciellt kvantfysiken. Information kan färdas förbi tid och rum. Drömmar jag är med om är så verkliga att jag förbluffas hela tiden av alla detaljer och händelser som är som här och nu :).

- seilon

Posted on: 2010/1/25 13:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#9


See User information
Du kan se min variant på Le Sage's teori. Jag kastade partiklar i soptunnan och gick direkt till att beskriva allt som vågor.

http://pingubenji.heliohost.org/sammanfattning.html

Långa versionen (som kan verka lite flummig när jag drar in kopplingar till fri-energi, men det är samma teori beskrivet på ett annat sätt med Massor av källor jämförelser)

http://pingubenji.heliohost.org/kaosteorin.html

Posted on: 2010/1/25 13:19

Edited by pingubenji on 2010/1/25 16:10:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tidsresor
#10
Jag tror inte tidsresor kommer att vara möjliga utanför den tid man byggt portaler för tidsresenärer.
Dvs att först måste tidsresandet uppfinnas och man kompletterar det med en portal, som en hållplats för tidsresande.
Sedan bygger man fler och fler portaler vartefter.

Annars borde flera tidsresenärer besökt oss redan och det hade varit allmänt känt att vår tid besökts av tidsresenärer då och då.
Visst att man kanske kan tänka sig att det innebär en tystnadsplikt att resa i tiden, men jag har svårt att tänka mig att ingen tidsresenär skulle brutit mot den sekretessen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#11


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Torsionfält...

Trist att snubbarna inte lyckades förmedla sina tankar på ett sätt omgivningen kunde förstå. De var säkert någonting på spåret. Synd att forskningen blev nersmutsad av healers, evighetsmaskiner, stargates och annat skit. Jag tror faktiskt att de upptäckte en ny sorts våg.


Lite från wiki som jag reagerade på angående torsionsfält:
"However, advocates of the scientific spin field or torsion field theories claim that spin-spin interaction (itself a well-studied quantum phenomenon) can be transmitted through space similar to electromagnetic waves, does not carry mass or energy, only "information", and does so at speeds up to 10^9 times the speed of light. At the same time they claim that it is carried by neutrinos (which have both mass and energy), that it does not interact with matter but, at the same time, can be generated and registered easily."


Föreställningen av att det måste vara en partikel som flyger fram med energi, massa och information hindrar i många fall människor från att tolka vad som egentligen uttrycktes.

Om det bara är information, inte energi eller massa, som sänds, då kan det inte vara partikeln som flyger fram. Partikeln kan inte heller sända ut en våg, då skulle det varit energi.

Så man undrar ju vad som sändes mellan partiklarna, jag undrar hur deras tankebanor gick. Det som finns kvar genom uteslutningsmetoden är "avsaknaden av energi", en skugga i omgivningens vågor i en viss frekvens, en absorbtionslinje som skulle gå att mäta.

En riktigt hög energiintensitet, högre än elektromagnetiska vågor, skulle kunna ha en annan typ av vågor som mycket väl kan röra sig snabbare än ljuset. Olika vågor har som sagt olika hastighet, beror på vågens energiintensitet. Att vi tror neutrinon är laddningslös är antagligen för att vi inte hittat den energiformen som absorberas och emitteras från neutrinon.


elektro-, jag menar neutrino-magnetiska vågor. (Gravitationen mellan partiklarna som förmedlar informationen är frekvensspecifik till neutriner)

En våg med så mycket energi som krävs för att upprätthålla den frekvensen skulle ha en pytteliten zon där tiden gick mycket snabbare. Det skulle teoretiskt gå att ha en vågutbredningshastighet som var snabbare än ljuset(elektromagnetiska vågor) på samma sätt som en vanlig mekanisk våg blir omkörd av en elektromagnetisk våg.

Men men, detta är bara spekulationer utefter vad jag fått i mitt huvud på sista tiden.


Angående tidsresor

Att resa framåt i tiden kan man teoretiskt göra genom att tömma ett område på nästan all energi. Då skulle tiden runtomkring förflyta snabbare och upplevelsen skulle bli att man reste framåt i tiden. Men resa bakåt i tiden vette fan.


Kolla in 2-3 veckor gamla inlägg jag gjort. Det du beskriver är en idé jag fick om att skapa ett holografiskt universum, men det behövs inte för vi lever redan i ett. Hahaha! :D

Posted on: 2010/1/26 3:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#12


See User information
Du lever i framtiden och tillbaka i tiden samtidigt, kanske är det någon som rest till framtiden typ Illuminati som från början var vetenskapsmän. Kommit tillbaka och förändrat världen för att skapa himlen på jorden med 500 000 miljoner människor istället för 6 biljarder där robotar slavar för dessa 500 000 människor. Man insåg att alla människor hade samma energi och att den subjektiva upplevelsen av världen egentligen inte spelade någon roll eftersom alla är ett medvetande.

Portalen är att inse att allt är placebo och att du kan utnyttja den sorts psykologi typ som med boken The Game för att ha ett roligt liv, men för det krävs andra subjektiv (individer). Med andra ord; vi behöver andra för att inte känna oss ensamna!

Himlen på jorden är en värld där det inte krävs en balans.
Synd att jag var tvungen att resa i tiden och inse att illuminati glömde bort att Satan är en motpol till gud, djävulen är teknologin och gud är andlighet.

Jag antar att det jag skriver är ett informationsflöde från framtiden? :).

Posted on: 2010/1/26 4:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#13


See User information
Jag ska se om jag förstår ditt sätt att se på världen...

Det är...

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=141859#forumpost141859

...du syftar på, eller hur?

Posted on: 2010/1/26 10:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#14


See User information
Yapp :>.

Sen om det är en bra sak eller inte är upp till avataren som lever i matrixet att bestämma om lobotemi är moraliskt och etiskt.

Posted on: 2010/1/27 1:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#15


See User information
Om vi kan resa i tiden så borde vi hälsa på oss själva just nu rent hypotetiskt och göra 2012 möjligt :)

Posted on: 2010/2/9 10:43
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#16


See User information
Tidsresande handlar mycket om att vara i ett annat tillstånd än det vi är i då vi identifierar oss med den fysiska kroppen. Tiden är ett begränsat begrepp då den upplevs linjär istället för cirkulär. Linjära tidsregler gäller enbart för det fysiska, liksom gravitationen.


Posted on: 2010/2/9 11:14
Rainbow Warrior
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#17


See User information
Intressant Miri, man skulle enkelt kunna beskriva det som "Tiden går snabbt när man har kul" och vise verca?

Posted on: 2010/2/9 14:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#18


See User information
Quote:

alarik skrev:
Intressant Miri, man skulle enkelt kunna beskriva det som "Tiden går snabbt när man har kul" och vise verca?


Ja, varför inte. Men med tillstånd tänker jag främst på de tillstånd där man inte identifierar sig med kroppen. UKU:s är ett bra exempel.
En variant på det temat beskrivs redan i gamla skrifter som Henoks bok där han "reste i anden" och fick se andra världar.

Posted on: 2010/2/10 19:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#19


See User information
vad är UKUs för något?

Posted on: 2010/2/10 21:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#20


See User information
Utom-Kroppsliga-Upplevelser, gissar jag.

Posted on: 2010/2/10 22:19

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tidsresor
#21
Quote:

Miri skrev:
Tidsresande handlar mycket om att vara i ett annat tillstånd än det vi är i då vi identifierar oss med den fysiska kroppen. Tiden är ett begränsat begrepp då den upplevs linjär istället för cirkulär. Linjära tidsregler gäller enbart för det fysiska, liksom gravitationen.



Hejsan!

Som intresserad skulle jag bara vilja veta vad som får tid att tro att tiden som dimension skulle vara cirkulär?

Att tid är relativ-linjär i den 3:e dimensionen stämmer av allt att döma men var får du att den skulle vara cirkulär ifrån, och betraktad från vilken dimension skulle detta i så fall föreligga?

Det som det talas om att helt tömma en del av rymden på energi och därigenom möjliggöra tidsresande förstår jag inte. Då det att tomma en rymd på att energi skulle innebära att inget heller existerade i tomrummet varpå inget skulle resa i tiden.

Tidsresande är möjligt i den mening att tiden, liksom utspridning eller avstånd komprimeras dessto högre hastighet två objekt i skilda system har relativt varandra. Om det skulle varit möjligt att tex skicka upp en person i omloppsbana runt jorden, eller solsystemet, och accelerera denna till en hastighet nära ljusets skulle vid åderväntandet något att likna vid tidsresande kunna observeras. När denna person återvänder till jorden kommer tiden, enligt AE:s teori, att ha förflutit långsammare i den orbiterande kapseln och person således vara yngre än de tidigare jämngamla som stannat kvar på jorden. På så sätt kan man betrakta detta som att resa framåt i tiden. Det är här inte tal om att åka och hälsa på sig själv i framtiden, utan med ett mer relativt synsätt. Att sedan kunna resa "tillbaka" förefaller omöjligt.

Detta fenomen har i experiment med mycket exakta atomur som sänds ur för att cirkulera runt jorden i hög hastighet kunnat konstaterats stämma överens med teorin.

Detta ger visst utrymme att tro att tiden faktiskt är relativ. Det faktum att jorden rusar fram genom rymden med en mycket hög hastighet betyder således att det sannolikt föreligger en skillnad i tidens utbredning till andra isolerade system.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#22


See User information
Du skrev:

Då får vi det sci-fi kallar "sub-space kommunication"

Tänk om jag säger att det finns en apparat ute på den kommersiella marknaden idag med vilken det går, och dessutom utföra tidsresor, inte i den fysiska s. k. verkligheten utan att man kan gå tillbaka i en persons liv och ändra själva betydelsen av något ex. en handling...

Posted on: 2010/2/11 17:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#23


See User information
Då skulle jag säga att det är nog någon missuppfattning där...

Posted on: 2010/2/11 20:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidsresor
#24


See User information
Quote:

Anonym skrev:

Det som det talas om att helt tömma en del av rymden på energi och därigenom möjliggöra tidsresande förstår jag inte. Då det att tomma en rymd på att energi skulle innebära att inget heller existerade i tomrummet varpå inget skulle resa i tiden.



Tömma, med betydelsen "minska mängden energi i systemet", "tappa ur" är det jag tänkte på. Mindre energi innebär långsammare vibrationer, vilket innebär långsammare reaktioner/vågor. Vilket innebär att mer "tid"/vibrationer förflyter i ett referenssystem som har mer energi. Det är ju trots allt vibrationerna/vågorna/reaktionerna i materia man mäter med ett atomur.

Quote:

Tidsresande är möjligt i den mening att tiden, liksom utspridning eller avstånd komprimeras dessto högre hastighet två objekt i skilda system har relativt varandra. Om det skulle varit möjligt att tex skicka upp en person i omloppsbana runt jorden, eller solsystemet, och accelerera denna till en hastighet nära ljusets skulle vid åderväntandet något att likna vid tidsresande kunna observeras. När denna person återvänder till jorden kommer tiden, enligt AE:s teori, att ha förflutit långsammare i den orbiterande kapseln och person således vara yngre än de tidigare jämngamla som stannat kvar på jorden. På så sätt kan man betrakta detta som att resa framåt i tiden. Det är här inte tal om att åka och hälsa på sig själv i framtiden, utan med ett mer relativt synsätt. Att sedan kunna resa "tillbaka" förefaller omöjligt.

Detta fenomen har i experiment med mycket exakta atomur som sänds ur för att cirkulera runt jorden i hög hastighet kunnat konstaterats stämma överens med teorin.

Detta ger visst utrymme att tro att tiden faktiskt är relativ. Det faktum att jorden rusar fram genom rymden med en mycket hög hastighet betyder således att det sannolikt föreligger en skillnad i tidens utbredning till andra isolerade system.



Frågan är om de placerade atomuret i fronten av farkosten (där energiintensiteten borde vara störst) eller längre bak (där det borde vara lägre energiintensitet än normalt på jorden)

Experimentet kan vara feltolkat, det är kanske inte hastigheten utan energiintensiteten som spelar roll.

Jag erkänner att jag kan för lite om det hela.

Atomur verkar däremot vara mycket känsliga för omgivningens energi

Posted on: 2010/2/11 20:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
37 user(s) are online (37 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 37

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS