vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


rösta eller ej?
#1


See User information
min fråga är, vad är mest populärast att rösta på som en "vaken" person.
eller ska dom flesta inte rösta? varför inte isf?
har tänkt på det där. jag ser systemet som trasigt och tror inte ett parti kan göra allt bättre. men om jag inte röstar säger alla bara att jag inte ska klaga på hur det ser ut eftersom jag inte har gjort någon skillnad i röstningen.
det borde finnas ett sätt att rösta bort bankerna och alla stora företag.

Posted on: 2009/12/15 20:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: rösta eller ej?
#2


See User information
Kapitalismen och maktstrukturen går inte att rösta bort tyvärr, är uppbyggt för att inte kunna röstas bort.

Jag röstar inte i riksdagsvalet, däremot kommunvalet kan jag rösta på. Senast röstade jag på KP, i år vet jag dock ej, ny stad ny politik

Posted on: 2009/12/15 22:05
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: rösta eller ej?
#3
Jag röstar mackan.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: rösta eller ej?
#4


See User information
EN medveten svensk medborgare med HYPERMAKT att värdera, värdesäkra och välja någonting - tar reda på om någonting är INGENTING med framtida VÄRDE, som svensk lagstiftare eller kontrollmakt, i EU-parlamentet, Sveriges riksdag, region, landsting, kommun, myndigheter, företag eller äkta och oäkta föreningar.

Om EN svensk partipolitiker i styrelse, utskott eller nämnd för någonting INTE vill, kan eller vågar redovisa VEM som i tid och rum representerar svenska folket som demokratisk folkvald ELIT i EN trovärdig KÄLLA, (någonting som har retroaktivt STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist i brev till EN enskild medveten individ, med enskild KUNSKAP att värdera, värdesäkra och välja någonting) - så röstar EN enskild SUVERÄN medborgare med hypermakt - INTE på någonting utan vÄrkligt värde för enskild individ, lokalt någonstans på den inre gemensamma svenska marknaden.

Mvh

Posted on: 2009/12/16 17:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: rösta eller ej?
#5


See User information
Anarkipartiet så klart

Posted on: 2009/12/16 21:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: rösta eller ej?
#6


See User information
gaybereal vote for levengod... or even better green or blue/yellow... Säpo räty bllaah... u´r so full off yoerself!!! Gaybereal my ass!

Posted on: 2009/12/16 22:10
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: rösta eller ej?
#7


See User information
Ärligt talat Sve demo eller miljöpartyt står det mellan! Antar att 1 partisverige vinner dock... Sossarna e galna och högern e girihet...

Posted on: 2009/12/16 22:20
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: rösta eller ej?
#8


See User information
Jag brukar hoppa lite inom vänsterblocket, ogillar stora partier så sossarna har det aldrig blivit. Det kommande valet blir det nog piratpartiet, de är ju iaf emot all övervakning av internet och det va ju dem som höll i protesterna mot fra så dem har min röst för tillfället.
Tror ni det finns någon framtid i att skapa ett parti som vill förändra hela banksystemet. Din valkanpanj är att enkelt förklara hur systemet ser ut och av vilka uppenbara skäl det är orättvist och inte fungerar, visa på en bättre lösning och säga att så vill du göra...
Har tänkt på det endel men jag tror inte folk skulle ta åt sig informationen, folk verkar inte vilja vakna...

Posted on: 2009/12/17 2:03
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: rösta eller ej?
#9


See User information
Quote:

eezy skrev:
gaybereal vote for levengod... or even better green or blue/yellow... Säpo räty bllaah... u´r so full off yoerself!!! Gaybereal my ass!


wuuut? im not gay..my name is gabriel and gabriel in english is almost gaybereal, you get it? but my nickname isnt important right now. grow up!!!

Posted on: 2009/12/21 17:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: rösta eller ej?
#10


See User information
Eftersom ett parti står för en uppsättning sakfrågor som aldrig kan passa dig perfekt i alla dina ställningstaganden föreslår jag att du röstar på aktiv demokrati. Sen går du in i deras system och placerar dina åsikter i varje specifik fråga som du bryr dig om.

Detta gör att du inte kastar bort din röst såsom så många människor gör när de inte hittar ett parti som passar dem i alla frågor.

Det e väl det mest logiska skulle jag vilja påstå, du kan ändra din åsikt när som helst och begränsas inte av valdagens datum för att påverka. Du kan ändra åsikt på daglig basis om du så vill, val varje dag!!!!

Ett parti som tillåter såpass snabb förändring skulle kunna manuvrera förbi även bankerna och kapitalismen om det är ditt mål med röstandet

http://aktivdemokrati.se/ads%20websida/partiprogram.html

Posted on: 2009/12/21 18:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: rösta eller ej?
#11


See User information
Givetvis blir det SD!

Enda partiet som vill lämna EU och reducera massinvandringen.

Posted on: 2010/2/17 0:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: rösta eller ej?
#12
Massinvandringen i sig är ingen större fara. Det är segregeringen.

Dvs, massinvandringen är ingen större fråga och piratpartiet vill också ur EU och de kämpar dessutom för vår integritet. Mycket viktigare än att fokusera på invandringen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: rösta eller ej?
#13


See User information
Rösta på vad fan som helst - men rösta!

Posted on: 2010/2/17 11:24
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: rösta eller ej?
#14


See User information
Kan inte välja mellan Aktivdemokrati eller Piratpartiet.
rågan jag ställer mig; Har Piratpartiet lyckats åtstadkomma något än?

Posted on: 2010/2/17 11:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: rösta eller ej?
#15


See User information
De har säkert lyckats med att bränna skattemedel likt alla partier, enfråge som ideologinissar.
Jag röstar och ställer upp för AD.

Posted on: 2010/2/17 13:40
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: rösta eller ej?
#16


See User information
Aktiv demokrati känns intressant. Måste läsa på lite mer där. Har lutat åt Miljöpartiet annars.. men då får man ju Mona på halsen. Hm..

Posted on: 2010/2/17 14:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: rösta eller ej?
#17
Faktist... De små partierna gör egentligen ingen skillnad. Någonting som måste hända är att de stora etablerade partierna måste upplysas och infiltreras...
Med "stora etablerade partier" menar jag INTE miljöpartiet, piratpartiet eller aktiv demokrati... tyvärr... Det är dom gamla vanliga som gäller... Dit måste krafterna riktas.

Se på gamla uppstickar partier som Ny Demokrati och Junilistan... Idag är det ingen som kommer ihåg dom och detsamma kommer att ske med piratpartiet och aktiv demokrati. Miljöpartiet kommer dock att finnas kvar runt 4%-spärren och tyvärr även Sverigedemokraterna som växer alltmer.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: rösta eller ej?
#18


See User information
Det är ju det som är tanken med små nya partier... Att ta röster ifrån de stora partierna så att dessa gamla stofiler tvingas ändra sina egna partiprogram för att få tillbaka sina gamla väljare.

Det går utmärkt att göra som du säger också naturligtvis. Men jag gillar inte infiltration. Bättre att få bort alla gamla associationer som de gamla partiet drar med. Ett nytt namn betyder ibland otroligt mycket. Se bara hur företag byter namn och därigenom tvättar ren sig från oönskade associationer. Händer hela tiden.

Helt nytt parti kan behövas ibland för att leda tankarna in på ett nytt sundare spår.

Posted on: 2010/2/17 23:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: rösta eller ej?
#19


See User information
Whoever they vote for, we are ungovernable
höhö.

Posted on: 2010/2/18 13:03
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: rösta eller ej?
#20


See User information
Tänkte tipsa om en intressant syn på politiken

http://www.newsmill.se/artikel/2009/1 ... ar-frihetliga-str-mningar

Det är inte bara lokalt på vaken.se som frihet blir mer viktigt. Det är en stor förändring i politiken som kan börja urskiljas.

70, 80 och 90 -talisterna lägger mer vikt i att bli fria från 50 och 60 -talisternas herravälde. Snart har 3 decennier fått nog av att utnyttjas och fråntas sin frihet av rädda och paranoida gamla politiker som vill skydda sig (och sina barn) mot allt från vanlig influensa till terrorister som inte finns.

Vill man läsa mer om vilka låtsaslösningar som ungdomarna får kan man läsa lite mer kritik

http://www.folkbladet.nu/?p=167782

Jag hoppas verkligen att de unga generationerna tar tag och röstar på något som gynnar dem. Inte en stenrik 50, 60 -talist som tömmer landet på resurser och ger ungdomar lägre löner.

"Skapa jobb", gör man inte med lägre lön eller bidrag. Inte med arbetsförmedlingens "öva skriva CV -kurser" heller, eller socialtjänstens kränkande behandling när man faller ur systemet. (eller inte ens lyckas komma in)

Att unga människor ska ta makten från "de gamla rävarna" är inget jag tror kommer hända 2010. Men efter det... ojoj. Politiken kommer se helt annorlunda ut om 4 år...

Att få skola sig samtidigt som man söker jobb och "går" arbetslös kanske är något att fundera på som kärnfråga... att få lön för att utbilda sig... man gör ju trots allt samhället en tjänst genom att plugga när det inte finns tillräckligt med jobb för alla svenskar.

Vi måste förändra synen på arbetslösa, de är inte en belastning, de är en tillgång. Företagare älskar arbetslöshet. De kan välja bland fler sökande. Företagen kan skräddarsy sin personalstab med exakta färdighets-mixar.

Posted on: 2010/2/18 22:59

Edited by pingubenji on 2010/2/18 23:16:05
Edited by pingubenji on 2010/2/18 23:16:45
Edited by pingubenji on 2010/2/18 23:20:11
Edited by pingubenji on 2010/2/18 23:21:46
Edited by pingubenji on 2010/2/18 23:28:05
Edited by pingubenji on 2010/2/19 0:19:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: rösta eller ej?
#21


See User information
Bättre än att inte rösta alls är väl att rösta blankt? Jag menar visar man att man inte godkänner några av alternativen. Att inte rösta alls uppfattar många som att maninte är intresserad. Håller ni med?

Posted on: 2010/2/19 1:04
Sanningen skall göra oss fria!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: rösta eller ej?
#22


See User information
Att rösta blankt är samma som att inte rösta... du påverkar ingenting och ger mer makt åt alla andra galningar.

Om ni så bara bryr er om en enda punkt i politiken så är det bättre att stuprörspolitik-rösta

Den som inte bryr sig har inte rätt att utnyttja välfärden tycker jag. Man bryr sig ju ändå inte om man får hjälp vid sjukdom eller arbetslöshet. Man bryr sig inte om att man blir beskattad.

Om jag kunde få disponera alla röster som kastas bort så skulle dessa personer (som inte röstade) få det mycket bättre...

Posted on: 2010/2/19 1:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: rösta eller ej?
#23
Quote:

pingubenji skrev:
Att rösta blankt är samma som att inte rösta... du påverkar ingenting och ger mer makt åt alla andra galningar.
Att rösta blankt är fan värre än att inte rösta alls...
Röstar man inte alls har man visat att man inte bryr sig om politiken överhuvudettaget, vilket är en känga mot politikerna.
Röstar man blankt har man visat att man bryr sig, män inte hittat något parti som passar... Men systemet i sig funkar.

Däremot måste jag tyvärr säga emot mig själv med att jag hellre röstat blankt än inte alls, då jag anser man inte har rätten att beklaga sig angående politik om man inte engagerat sig i att rösta.

Egentligen är det ju ingen motsägelse, men det kan verka som det för vissa.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: rösta eller ej?
#24


See User information
Ja, uttryckte mig lite för milt

Posted on: 2010/2/19 1:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
81 user(s) are online (81 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 81

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS