vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#1


See User information
Fakta
* Krig existerar
* Mat förgiftas (aspartam t.ex.)
* Hemliga Sällskap existerar (sen går det att diskutera deras makt, men kolla bara på vad frimure placerat sin symbolism, t.ex. bakisdan av dollarsedeln).
* Vi vaknar varje morgon i denna verkligheten efter att ha gått till sängs.
* Vi är objektivt skapade organismer.
* Alla (mer eller mindre) följer lagarna och reglerna som samhället upprätthåller med hjälp av t.ex. poliser och politiker.

Dags att agera och organisera IRL med hjälp av Internet
Vaken har mycket diskussion, men jag har diskuterat i 3 år. Jag är trött på att diskutera, jag vill agera. Och jag har agerat i ca 1-2år. Men vi är fortfarande splittrade i vad som ska göras. Men alla är överens om att något behöver göras. Så vad gör du?

Ett alternativ är att skänka 30-300 eller mer kronor per månad till de som gör något. Då hjälper du till att få hjulen att rulla.

Vart är ni människor som organiserar? Vart är ni människor som gör, vill göra, eller har gjort något? Detta forum är fullt av diskussioner, det är mycket snack men liten verkstad? Har jag rätt eller fel?

Vart är nu entreprenörer? Var är nu musiker? Var är ni med inflytande? Ta kontakt med mig, jag har hittat en hel del och har ett nätverk som sträcker sig till USA. Men det roliga är att jag inte har ett lika starkt lokalt nätverk så vi kan jobba tillsammans.

Jag arbetar deltid helt ideellt och lever på existensminimum (nästan inget festande, inga nöjesresor) och pengar jag sparat sedan jag handlade med aktier. Men de är snart slut och jag måste arbeta heltid igen. Som tur är har jag byggt upp allt som tagit mycket tid. Men jag letar nu efter er som gör något, inte bara pratar.

Steg 1 är att skapa nätverk och ha kontakt med personer. Det steget har vi nog alla redan avklarat. Tillsammans lär vi enkelt kunna mobilisera hundratals personer som alla kan skänka 30-300kr eller mer för vår sak - att skapa förändring.


Jag vill inte ha några ogenomtänkta svar. Har du inget att säga så säg inget. Är det något privat du vill säga, så skicka PM.

mvh
- seilon

Posted on: 2010/3/5 14:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#2


See User information
Det är en modern revolution utan en riktig fiende eller motståndare, det är en kamp mot människans samvete och ego.

Det som ska ske är att styrande ska veta att dom kan inte göra vad som helst, vi medborgare kräver korruptionsfritt styrande både på bolagssidan och myndighetssidan.

Piratpartiet var ett bra initiativ i början innan systemet käka upp dom....

Det som fattas är en riktig samlingsplats för oss som vill se en förändring...Alla riktar sin energi åt fel håll med obefintliga resultat som följd.Många små bloggar och liknande överallt, en mera centrering, fokusering runt en sida är det som kan föra förändringen framåt. Så länge det inte finns kommer vi att springa runt runt i en cirkel.

Det som sker nu idag är att vi luftar oss genom besvikelsen på samhället och dess utveckling. Risken är att folk tröttnar. Förändringar tar tid och folk ger upp.

Allt är självklart planerat från eliten, så det vore kul att överaska!



Posted on: 2010/3/5 14:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#3


See User information
Jag tror att lösningen är att agera självständigt eller i små grupper, men att ta det arbetet på högsta allvar. Men jag tror även på att detta arbete bör följas av egen utveckling som empatisk kommunikation.

Just nu arbetar vi med att lägga in en ny växel med exoteriska föreningen som är en utmärkt plattform för att stödja alla som vill vakna.

Vill du hjälpa till så hör av dig till mikael@exoteriska.se.

Posted on: 2010/3/5 15:38
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#4
definera aktivism...?

Tycker du det är att dela ut flygblad på medborgarplatsen som direkt hamnar i papperskorgen eller, ännu värre, på gatan?
Dessutom handlar vakens flygblad enbart om 11/9-attackerna.
Deras aktivism lockar inte heller så många nya medlemmar på forumet, utan de flesta nyreggningar är vakensucks-gänget och Novax.
Klistermärkerna tycker dessutom en hel del människor förfular stadsbilden och det spelar ingen roll vad det står på dom, folk blir negativt inställda ändå.

Den enda riktiga formen av aktivism är enligt mig word of mouth. Att vi gemensamt utvecklar en handlingsplan och sedan övertygar våra vänner och bekanta om vad som bör göras.
Att agera som enskilda celler, men ändå inom ett nätverk.

Ett seminarium som Micro nu håller på att anordna är dock en lysande idé. Även om det förmodligen bara är redan vakna och halvvakna människor som hittar dit.

Jag tror det är väldigt svårt att "väcka" människor med hjälp av flygblad, då det är en form av deprogrammering som måste göras, eftersom de sedan de föddes utsatts för hjärntvätt.
Jag har kommit fram till att det bästa sättet att väcka någon är att visa hur lättlurade de är i övrigt, men en del tar väldigt illa upp av detta och höjer murarna. Ett par tre stycken har även sagt upp bekantskapen.

Ett samtal med någon är det bästa som sagt. Då kan man mjukt parera någon som hamnar i förnekelse och mata på när de är mottagliga. Man kommer längst när man kan läsa den andra människan.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#5


See User information
Tror att det är bra att skapa lokala grupper över hela landet. Här i Malmö finns en grupp som i olika konstellationer skapar varierande aktivism. Alla gör vad de kan och initiativ kan uppkomma spontant utan någon slags toppstyrning.

Exempel är:

* Utdelning av flygblad och samtal med folk på stan.

* Manifestationer mot vaccin med mera.

* Utfrågningar av politiker och spridning av information under föredrag och möten med politiker som för den nya världsordningen framåt.

* Anordning av föredrag

* Spridning av flygblad i brevlådor, bussar med mera

Sedan får man först och främst hjälpa sig själv till god hälsa och försöka samla en grupp som hjälper varandra. Samhället och NWO vill att alla ska stå ensamma mot staten.

Posted on: 2010/3/5 15:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#6
Dock ska man inte nämna NWO och en ny världsordning. Jag brukar bara rätt och slätt säga någonting i stil med "Som politikerna planerar att det ska se ut om en överskådlig framtid"
Så brukar jag nämna EU, AU och det faktum att det mycket väl kan vara på tapeten om en VU (Världsunion).
Man får helt enkelt dela ut sanningen i mindre portioner.

Jag tror också man kommer långt med att väga för- mot nackdelar. Det ger den man håller på att avprogrammera en illusion att de själva väljer.
Försök att undvika att säga "så här är det" IRL.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#7


See User information
hej hej

jag vill gärna vara med och hjälpa till på det sätt jag kan..vet inte hur mer en donera pengar o visst kan jag bidra med något.. allt är bättre än inget.. men känns som det behövs mer än bara så.

jag gör som computerror säger, jag pratar väldigt mkt om dessa saker med mina vänner o familj. o de flesta håller med mig om vad jag säger till största del, om man låter bli o säga de allra (i deras ögon) "knäppaste" saker.
men det räcker inte..
för även fast de just då blir intresserade o låter engagerade så glömmer de lika fort
o jag är lika dålig själv för jag bara snackar o inget gör.
skriver ju knappt ens här.

tycker detta var en väldigt positiv tråd.

jag bor i göteborg o det verkar vara mer träffar i sthlm, o jag kan inte åka så långt, är fattig.
borde finnas en heldel folk från gbg på vaken. o jag känner många runt här där jag bor som är som jag o tror som jag gör.
skulle kanske kunna gå o ordna saker IRL här också, där man kan diskutera mer kring vad som är konstruktivt osv.

jag är inget vidare på att uttrycka mig i skrift, men jag är kreativ, fotar o ritar va nu det kan va till nytta för detta:) jag har A3 skrivare hemma o kan kanske göra afficher o sånt.. om det skulle vara aktuellt med något sådant

jag finns till hand iaf om det finns något jag bidra med o göra :)

ha de gott o trevlig helg till er alla

Posted on: 2010/3/5 16:02
"Whether you think you can, or you cant, either way YOU'RE RIGHT!"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#8


See User information
Jag tror att det som behövs tyvärr är att vi låter folk hamna i fällan än mer, djupt i skiten. Annars kommer dom inte att fatta vad det är som händer.
Alla måste upptäcka det här inifrån och ut inte inte utifrån och in. Som compu säger, vad gör ett flygblad för nytta? Troligtvis så ger det en bakvänd effekt. Jag har alltid backat ett eller två steg när jag möter något dylikt ute på stan.

Jag har märkt att en hel del av de "vanliga" människoran runt om kring mig börjar bli obekväma med vad som händer, dels med vå ekonomi (pyramidspelet), världsordningen, övervakningen etc.

Jag tror fullt och fast att vår viktigaste insats är att inrikta oss på att finnas där och fånga upp de som undrar vad tusan det är som händer. Många kommer att vara förvirrade och oroliga. Först då kan man hjälpa dom. För då vill dom ha svar, då vill dom ha hjälp.
Det funkar inte med att tvinga sig på som nån dammsugarförsäljare.
Exempel, de dryga, besserwisser-veganerna som står med flygblad och filmar folk som kommer ut från McDonalds. Vad uppnår dom med att trakassera en barnfamilj med frågor som "tycker du att det är ok med att..." etc. Troligtvis så kommer vederbörande åka och köpa en stek ihjältorterad sälunge på Lidl i ren protest.

Likaså funkar det vi håller på med. Folkets husträffen som Micro fixar är ett bra alternativ, för då kan folk söka upp oss, inte tvärtom. Det blir så mycket mer positivt laddat då.

Så för att sammanfatta, jag tror det är viktigt att ha en "första förbands låda" redo för alla som kommer till en när det börjar bli läskigt. För dom kommer att komma, "du det där du pratade om sist, fan jag tror du har rätt, finns det någon bra info på nätet" har jag börjat få höra. Förr blev man utskrattad, bara för ett halvår sedan var vaccinationsfrågan en het potatis. Nu visar det sig att vi inte var dom där tokiga foliehattarna ändå.
Bara folk som söker nya vägar,
sina vägar.

Glöm inte: What you fight you will become. Ödmjukhet inför att folk måste få ta det i sin takt är a & o. Man kan ta hästen till vattnet men inte tvinga den att dricka.


Posted on: 2010/3/5 18:29

Edited by metaphor on 2010/3/5 23:07:37

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#9


See User information
@ greensparrow
Centrering kommer när alla i toppen av alla nätverk och organsationer samarbetar och sprider information till sina nätverk. Detta är samma sak som praktiseras utav NWO etc. men i hemlighet. Det vi gör är inte hemligt.

Det gäller att vara lika effektiva som de som manipulerar samhället.

Det fattas ingen plats för oss, vaken finns även om många skriver väldigt omoget och onödigt mycket plus att modereringen var för slapp i början och fortfarande.

Piratpartiet går fortfarande att använda i vår sak. Det är en perfekt plattform även om ledningen inte är insatt i de allra viktigaste frågorna t.ex. hur pengar skapas.

@ micro
Empatisk kommunikation. Tänk om fler kunde praktisera det. Jag försöker alltid se perspektiv ur andras ögon och erfarenheter. Jag bemöter också alla med respekt och empati.

@ computerror
Mycket negativitet i det du säger. Du får gärna ringa mig så ska jag berätta vad. Men tidigast lördag då jag är upptagen idag. Om 1 av 1 000 personer tar till sig ett flygblad och vaknar så är det tillräckligt bra.

Det går inte att fokusera på de andra 999 som inte gör ett skit. Det är vad jag menar med att du säger mycket negativt.

Du sa: "Ett seminarium som Micro nu håller på att anordna är dock en lysande idé." vilket är bra & positivt, men så säger du: "Även om det förmodligen bara är redan vakna och halvvakna människor som hittar dit." vilket är negativt...

Tänk på alla möjligheter och alla chanser som uppstår på ett sådant seminiarum.

@ jin83
Hör av dig till mig på email, seilon at seilon dot org.

Bra råd också!

Något som är viktigare än allt (fast ändå lika viktigt) är att sprida kunskapen kring pengar. Det blir inte lika konspiratoriskt plus att det är NWO/Illuminatis akilleshäl. Eftersom de håller i alla trådar genom manipulation av pengarna.

@ retardgirl
Är också ifrån GBG, ska ha dig i åtanke om jag kommer i kontakt med andra härifrån. Ska på ett möte nu i helgen men vet inte om jag kan ta med andra ännu, isåfall skickar jag ett PM till dig.

Det måste finnas fler i GBG. Ha mig i åtanke om du kommer i kontakt med andra.

mvh
- seilon

Posted on: 2010/3/5 18:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#10


See User information
@ metaphor

Håller med. Men det beror på vilken information man försöker förmedla. Jag bemötar andra på alla plan.

Att prata om 9/11, andlighet, och annat är sånt jag väldigt sällan gör. Däremot pratar jag om det ekonomiska systemet och där finner jag mycket stöd eftersom alla vet vad pengar är och hanterar pengar.

Det går att stoppa NWO utan att blanda in deras agendor genom att ändra systemet som de styr. Men innan de stoppas kommer deras agendor ändå bli tydliga.

Gör vi inte något så händer inte något. :)

- seilon

Posted on: 2010/3/5 18:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#11
Seilon: Jag tycker du missuppfattar mig. Det finns inget negativt i det jag säger, bara att vi måste använda oss av andra metoder. Att tänka till liksom.

Jag kan inte ringa dig, då min telefon havererat med alla nummer i.

1 av 1000 tycker jag faktist är lite lite för det jobb man lägger ner. Det går snabbare då att väcka folk man känner och arbetskamrater osv.

Fester kanske inte är någon dunderidé att prata om såna här saker eftersom de ofta är alkoholpåverkade, men jag brukar göra det ändå... Fast just på fester brukar jag inte diskutera så tungt, utan faktist mest ta upp 11/9-attackerna och då WTC7 i synnerhet.

När folk är berusade är det bra att just ta upp såna saker de inte känner till... Det sporrar dom att dagen efter söka reda på lite info för att se vad den där tomten, dvs jag, snackade om på festen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#12


See User information
att informera om pengarna o systemet är nog faktiskt det jag fått mest gehör från andra kring också,
kanske kan gå o sammanställa texter med info, där det fokuserar mer på sverige o eu, där man har med fakta som går att backa upp med väldigt trovärdiga källor utan att det blir alltför långt och svårt o sätta sig in i.
förutom att de som vill själva får söka information.. som givetvis är bäst, men att veta vart eller vad man kan hänvisa till då någon vill veta mer skulle ju vara bra:)

speciellt då man ofta hamnar i lite svåra sitsar då folk frågar va har du för källa på det. och jag trasslar in mig o säger saker som, dokumentär på internet.. från usa.. o de liksom avfärdar en då bara för, jamen så kanske det är i usa , inte här.
förstår ni hur jag menar.
ni kanske vet vart detta redan finns o vad man kan säga i sådana tillfällen.

jag vet ju att det finns här, men jag menar information i lite snällare o mer "nybörjar"verision, kanske ta bort mkt teorier o ta med det som går att veta säkert..
blir man sedan sådan o vill veta mer kommer de ju stöta på mer o mer information o sedan avgöra själva va de tror o tycker kring det.


seilon:jag ja jag har halva mina pappas släkt tex som pratat med mig om dessa saker läääänge. vet inte hur liten jag var första gången jag hörde om frimurare liksom:P fast min faster är bara 11 år äldre än mig. men hon har samlat info läääänge nu. forskar som hon säger att hon gör. mängder med pärmar o böcker med information hon hittat..
så där har vi en jag verkligen tänker ha i åtanke, hon är utbildad journalist på folkhögskola också och skriver med säkerhet bättre än mig om det skulle behövas :)
kan ju prata med henne om hon är intresserad av nätverkande i göteborgsområdet.


Posted on: 2010/3/5 20:37
"Whether you think you can, or you cant, either way YOU'RE RIGHT!"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#13


See User information
Sluta oroa er, låt spelet löpa loppet ut.ö Inget imperie varar för evigt om så hela befolkningen ska dö.

Någonstanns på vägen kommer människor att börja uppfatta att det finns en möjlighet till en bättre grund för de som har det sämre och det är vi, vi som är i underkant i jämförelse med det vi kallar "elitism".

Det som är viktigt är att det finns en plattform med människor som kan lösa problem, som kan ge världen en turn around när tillfället väl skall ges. Och just nu verkar Aktivdemokrati.se vara det bästa alternativet för Sverige.

Posted on: 2010/3/6 1:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#14


See User information
@ computerror
Nu var det inte negativt, det jag menade med negativt var att peppningen inte fanns där. Det är viktigt att fokusera på det positiva.

Som entreprenör är jag van vid att många fokuserar på problemen. När det man ska fokusera på är målet och visionen. Problemen tar man tag i när de dyker upp. Fokuserar man på dock endast på problemen så når man inte förbi.

En som springer och hoppar häck har fokus på att komma i mål och tar hand om varje hinder när det dyker upp. Att prata om och fokusera på första hindret gör att man tappar fokus på det som är det viktigaste. :)


@ alarik
Quote:
Sluta oroa er, låt spelet löpa loppet ut.ö Inget imperie varar för evigt om så hela befolkningen ska dö.

Tänk på att när man dör så dör man inte, utan går vidare till "livet efter döden". Man kommer dit man innerst inne tror man ska komma. Detta är vetenskaplig fakta enlig flertalet forskare som sedan 1850-talet forskat kring detta. NWO/Illuminati har varit väldigt duktiga på att förtrycka och få människor att inte tro på detta. Speciellt genom trångsinta skeptiker som gett sig på och förlöjligat medium och de forskare som bevisat i sin forskning att livet efter döden finns bortom allt tvivel.

Imperiet på jorden faller. Imperiet bortanför vår verklighet faller. Men det reser sig lika fort om vi står still och inte gör något. Dock är vi fria så fort vi vet att vi är fria, så du har rätt alarik, finns inget att oroa sig för :)

Aktivdemokrati är något skitbra, de borde prata med http://www.riket.se/ <- eller använda riket när det är igång att göra reklam för sig.

De borde också få tag i grundarna av Institutet för en Objektiv Rättsgrund. Så de kan arbeta utifrån ett korrekt objektivt rättsligt perspektiv och bygga en äkta demokratisk grund. (Dagens system är skapat ifrån subjektivism, därför existerar makttekniker och härskarstrukturer).

mvh
- seilon

Posted on: 2010/3/6 9:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#15
Quote:

seilon skrev:
@ computerror
Nu var det inte negativt, det jag menade med negativt var att peppningen inte fanns där. Det är viktigt att fokusera på det positiva.

Ja du Seilon... Jag vet inte vad jag ska säga, men jag ger flera exempel på hur man kan hanskas med problemet. Det känns som om du och andra bara ser den formen av aktivism där man delar ut flygblad.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#16


See User information
computerror, man ska aldrig agera utifrån något man tror eller antar (men jag vet, det är svårt, gör det själv emellanåt, det viktiga är att man lär sig att inte göra det).

Denna tråd handlar om att vi måste organisera oss och skapa samarbeten.

Vi har många intellektuella människor med utbildningar bakom sig som är otroliga resurser, frågan är om vi tar hand om dem?

Jag försöker skapa nya sätt att göra aktivism, främst med hjälp av Internet som är ett otroligt bra kommunikationsmedel. Men att träffas IRL är också viktigt.

Jag försöker komma med något nytt eller något som fungerar. T.ex. min idé om att få in donationer per månad på minst 30kr. Detta är en otroligt bra idé som funkar bra för de som praktiserar den.

Jag har sagt det och säger det igen: Om vaken på något sett erbjuder mig att enkelt och automatiskt gör så jag kan skänka 30kr per månad och få något, t.ex. ett elektroniskt nyhetsbrev, eller kan på ett överskådligt och transparent sätt se vart mina pengar jag skänk går så skänker jag de pengar jag har råd att skänka. Just nu är det 30-50kr då jag har många utgifter samtidigt som jag delvis arbetar ideellt och därmed inte får tillräckligt med inkomst.


Jag lär mig ifrån Rotschild, Rockefeller, Andrew Carneige, Dale Carnegie, Napoleon Hill, Robert Kiyosaki, Bert Karlsson, Ian Wachtmeister, Steve Paulina och andra framgångsrika personer. De är alla entreprenörer och historiska personer som lämnat massor med kunskap efter sig. Även om det i vissa fall handlar om slaveri över andra.

Innan jag kom in på alla konspirationer och ens andlighet så var jag påväg att bli en framgångsrik entreprenör. Jag skapade mig ett 5-siffrigt startkapital genom aktiehandel. Nu har jag istället levt på dessa pengar för att kunna läsa böcker, se dokumentärer (inte av Alex Jones, utan riktiga sakliga dokumentärer, men ja, klart man har kollat in Alex Jones, annars har man inte ett helhetsperspektiv) och så vidare. Jag har alltså arbetat 50% med att studera och 50% med vanligt svensson jobb. Hela tiden har jag levt som jag lär, vilket jag fortsätter göra.

På detta forum är det mycket snack och lite verkstad (om jag har fel, visa mig verkstaden och bjud in mig! :)). Så jag är ute efter att skapa något lika framgångsrikt som nämnda namn skapade sig under sin livstid, eller har skapat sig under nuvarande livstid.

Kreativitet är nyckeln. Vi har redan något som lockar människor, nämligen önskan att få sanningen och att få leva i ett rättvist samhälle där vi har äkta frihet.

Inget jag gör är något jag kan ta creds för, det är vi alla som är i samma båt. Vi har dock olika funktioner, någon måste styra, någon måste läsa kartan, osv. Att göra något litet är otroligt värdefullt även om det är att dela ut flygblad som endast 1 av 1000 tar till sig och undersöker.

Jag gör det jag kan tillföra, men många andra gör ingenting förutom att argumentera över Internet vilket bra ger mat till ens ego när handling är vägen att gå. Informationen finns redan, den försvinner inte om vi slutar argumentera om vad som är rätt och fel. Vi måste vara sakliga och faktabaserade, och arbeta utifrån det.

mvh
- seilon

Posted on: 2010/3/6 14:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#17


See User information
Det är bra att det redan är skrivet i tråden om Aktiv Demokrati, trodde det skulle går omärkt förbi.
Jag har inte hört talas om Riket tidigare men en sak jag använt Vaken till är just att sprida info om AD till en mottaglig och tänkande publik, skrev även en artikel om det på Sourze efter Carlberg visa mig den sidan.

Seilon, ibland är snacket verkstaden

Posted on: 2010/3/6 14:59
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#18


See User information
Xtas, du har helt rätt :)

Men jag är klar med den verkstaden och söker de som också är klara med den. Det är vad denna tråd handlar om :)

Posted on: 2010/3/6 15:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#19


See User information
Att med intellektes "hjälp"förändra sammhället till något bättre går inte.Då blir det bara som med andra,som te x Novax...eller sale.

Papper eller "mony"...

Posted on: 2010/3/6 17:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#20


See User information
Quote:

seilon skrev:
Xtas, du har helt rätt :)

Men jag är klar med den verkstaden och söker de som också är klara med den. Det är vad denna tråd handlar om :)


Jamselagen...håller det flesta på med...Var dig själv(vakensucks....Jag håller med...ta min påse i er hand då...om ni håller med.

Snälla släpp in vår vän...Novax..jag ber er...plz.mvh s.

Posted on: 2010/3/6 17:55

Edited by sale on 2010/3/6 18:19:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#21


See User information
Sale, det går lite djupare än "intellektets hjälp" när det häller Novax.
Så ja snälla sälpp in novax :). Han kommer antagligen säga något i stil med;

Hippierörelsen utvecklade samhället till en viss nivå. Men utveckling och aktivism är inte svaret.

Däremot tycker jag att man moraliskt måste ta ståndpunkt till saker och ting och då kan demokrati och politisk röstning vara viktigt, samtidigt som det kan vara lika viktigt att inte rösta alls för att göra skillnad. Det är endast för sig själv man gör skillnaden och det är endast för sig själv man måste göra rätt.

Viktigt att komma ihåg är att Novax uttryck "vänd på det" inte betyder att Du ska inte rösta för att du ska vända på det. Han menar att man i första hand måste vända på sitt tänkande för att därefter göra skillnad då det endast efter man gjort bot på sig själv man kan göra bot på samhället. Med andra ord: När man hjälpt sig själv kan man hjälpa andra, för det är endast då man vet vad hjälp är.

Posted on: 2010/3/6 18:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#22


See User information
Exakt låt han måla in sig själv(fast det har redan sket(it)sig..så vänd på det ...Gud skapade även sådana...en häst med fem ben...stödet finns likzom jAG HAR MYCKET SKOJ NÄR HAN ÄR MED(/andligt...men gör som ni vill,jag älskar även zink.

Varför ta åt sig, vad jag, eller någon annan skriver en "text"vänd på det.män men.Alla har vi vårA fel...eller hur?Men där är vi nu,lets go vidare,han finns ju likt förbannat här och NU.

Även vi "människor" är flockdjur...jag håller med te x. jamselagen.Varför stötta ut någon som är "vaken"...som jag sa ,ni gör som ni vill.

Posted on: 2010/3/6 18:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#23


See User information
sale och alarik... vad har det ni pratar om med trådet ämne att göra?

Posted on: 2010/3/7 9:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.
#24


See User information
Förstår inte vad Sale pratar om. Seilon jag gav honom svar på tal. Men han förstod inte ^^. Så vidare i tråden.

Posted on: 2010/3/7 11:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
39 user(s) are online (39 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 39

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS