vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Alla är inte gud.
#1


See User information
Jag fick insikten och visste (och vet) att jag är gud. Jag sa till min inre röst: Jag är gud, den svarade: Ja det är du. Och jag frågade: "Vem är gud?". Jag fick svara: "Jag". Sen sa jag: "Haha alla är gud.". Då hörde jag efter en stunds tystnad. "Nä, det är dem inte.".


Diskutera!

mvh
- seilon

Posted on: 2010/3/10 18:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alla är inte gud.
#2
hehe, vilka var de som inte var det, fick du höra det ? frågade du gud vem hans gud var?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alla är inte gud.
#3


See User information
Du borde ignorera den där rösten, innan den tar över.

Posted on: 2010/3/10 18:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alla är inte gud.
#4
Ja, faktist... Börjar bli orolig för dig Seilon.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alla är inte gud.
#5
jag tror Seilon håller på väcks hela tiden och får olika uppenbarelser, tycker faktist han ska fortsätta att lyssna på den där rösten, för den är den han har väckt, det är upp till dig om du vill få han sova igen eller få den bli ett .

Jag har några steg som är standard engligt mig innan du blir helt befriad och universella kunskapen börjar flyta i dig.

1: Besegra det mänskliga galenskapen

2: Inse hur små/värdelösa vi är samtidigt som du inser hur stora/värdefulla vi är.

3: Acceptera dig själv, annars accepterar du en annans tankar.

4: Vet att ingen kommer stå vid din sida när 12:e timmen är inne.

5: Om du tror på evigt liv efter denna, se då till att du får ut som mycket som möjligt i denna begränsade liv och försök se det mesta som finns att skåda , du kommer ha gott om tid i eviga livet ändå.


6: Om allt det du trodde skulle vara fel, det värsta som kan ske är att du får veta sanningen isåfall.


många är vana att lyssna på radio- tv rösten och därifrån tycker de att det är rätt ljud som talar till dig, men de flesta förnekar sig själv....

Många blandar ihop ordet gud med nåt annat, så seilon, vad du än gör fortsätt exakt som du gjort hittills det bara mitt råd.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alla är inte gud.
#6


See User information
Ska jag sluta meditera? :)

Alltså, jag tror ni tror jag tar det väldigt allvarligt. Men det är ju ingen hemlighet att jag tror vi alla är oändlig intelligens. Att vi alla är gud eller oändlig intelligens ser jag som en logisk lösning.

Men jag vill gärna diskutera, ha inte förutfattade meningar. Den inre rösten är ju jag själv. Jag tror att man kan höra sitt "högre jag" när man t.ex. mediterar. Är det ens ego som spelar ett spratt? Kanske, men om det man hör är sådant som gör ens liv enklare t.ex. man finner något man saknar eller får en idé som gör så man komme fram med det man strävar efter osv, är det då dåligt?

Den inre rösten är nytt för mig på det sättet jag ser på den nu. Efter att andra människor berättat för mig att de pratar med inre röster som fantasi började jag tänkte på min inre röst. Förr t.ex. kunde jag tänka "Detta klarar jag" och så hör jag "Ne det gör jag inte". Det var som om jag motarbetade mig själv.

Eller som en kollega sa att hon hörde i huvudet när hon skulle tänka att hon kunde göra något: "Nej det kan du inte", hon upplevde det som att hon pratade emot sig själv.

Som jag berättade i min blogg så hörde jag rätt kort när jag frågade min inre röst om vi alla är gud. Betyder det att det inte finns en skapare som skapat oss? Självklart inte.

Jag är ju skapad av mina föräldrar. Vad är jag? Det är en jag helt enkelt som skriver detta. Alla är vi objektivt skapade organismer.

Denna inre röst är ju något som är vanligt. Folk tänker för sig själva vad de ska göra. När jag tystade mitt ego kunde jag istället höra mitt ego som är närmare "alltet".


So computerror oroa du dig för dig själv ;).

Fred_Alert, haha, den har inget övertag för fem öre. Men tack för rådet!

Orion, alla är gud, du är gud, fråga dig själv. :)



For the record: Jag är utan att tänka. Jag observerar hela tiden. Jag har upplevt tillstånd som många beskriver som "nirvana" osv. Men jag är ändå nyfiken på den inre rösten som kan guida en om man vill. Vad har du för erfarenhet av den inre rösten?

mvh
- seilon

Posted on: 2010/3/10 20:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alla är inte gud.
#7


See User information
Quote:
många är vana att lyssna på radio- tv rösten och därifrån tycker de att det är rätt ljud som talar till dig, men de flesta förnekar sig själv....


Många vill ha något att höra för annars hör de bara sina egna inre problem. T.ex. så uppstår sömnproblem för att man hör (tänker på) sina problem. Många vill höra något för att slippa undan verkligheten och de problem som finns där.

Det gudomliga och oändliga ligger i varandet. Där finns inga tankar eller röster.

Tack Orion för din kommentar! Tack ni andra också!!

Posted on: 2010/3/10 20:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alla är inte gud.
#8
Quote:
Många vill ha något att höra för annars hör de bara sina egna inre problem. T.ex. så uppstår sömnproblem för att man hör (tänker på) sina problem. Många vill höra något för att slippa undan verkligheten och de problem som finns där.


Det var en sjöman som en gång hade sagt till min kompis,
En man som har radion på, är en man som inte vågar höra sina egna tankar. och det exakt som du säger

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alla är inte gud.
#9
Quote:

seilon skrev:
So computerror oroa du dig för dig själv ;).

Jag kämpar att bli människa igen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alla är inte gud.
#10


See User information
Låter nästan som att egot försöker hitta nya vägar att bräcka dig.

Tänkte passa på o slänga in det här klippet från filmen Revolver,
säkert postad i en annan tråd.

Revolver - Battling Ego
http://www.youtube.com/watch?v=q3vM1PcrV0k


Respect

Posted on: 2010/3/10 20:42
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.

The way some people find fault, you`d think there was a reward.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alla är inte gud.
#11
detta film är ett försök att just avleda er från att hitta er själva, och de blandar ihop skitzofreni med andlighet.

Skitzofreni är en sjukdom, och den är inte likadan som att kommunicera med det gudomliga. Isåfall var alla profeter, filosofer, sångare skitzofrena och sjuka typer. och ändå går vi efter deras ideologier än idag.



det är tur att det både finns tomater och gurkor, äpplen och päron...


Edited by Orion on 2010/3/10 22:34:46
Edited by Orion on 2010/3/10 22:39:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alla är inte gud.
#12
Du verkar vara en jättego person Seilon, men ta Freds råd. No offence

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alla är inte gud.
#13


See User information
Och du är duktig på att placera folk i fack snabbt, jag postade
filmen som ett exempel hur stark egot kan vara, och det närmaste
som jag tycker är hyfsat bra gjort i filmväg runt egot är kanske
det klippet.

Kan tillägga att jag faktiskt inte sett den filmen, men blev lite sugen
efter sett det klippet kan jag tillägga.

Jag syftade mer till när seilon frågar "om alla är gud" och det svarar
honom "nä det är dom inte", kan påminna om egot som vill fram.



Respect

Posted on: 2010/3/10 21:51

Edited by Capsolito on 2010/3/10 22:07:31
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.

The way some people find fault, you`d think there was a reward.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alla är inte gud.
#14
förlåt Capsolito .. men jag tycker ni hoppade på han lite väl snabbt med olika skräck propaganda, han vet ju att han inte är skaparen själv, utan känner av de gudomliga känslan som betyder att han verkligen har funnit de riktiga mänskliga rötterna som sätter han i kontakt med det högre medvetandet.


Om han nu skulle gå runt och få för sig att han är en gurka så kommer han se världen ur en gurkans ögon och till slut bli en sallad i någons talrik, känner han Guds krafter och är medveten vara en del av den så kommer han att se på världen ur Guds ögon och handla lika rättvist.


jag förstår också att ni vill skydda honom, men begränsningarna sätts endast där du själv tycker det räcker, och där tar kunskapen slut också. jag tror de flesta strävar efter oändliga kunskaps nivåer , inget är för mycket eller för litet.
Galenskapen besegrar du när du väl har lyckats behärska den innre rösten.

Det är lättare är att gå tillbaks till det normala trygga buren som man känner sig säkrast i om man inte klarar av motstånd.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alla är inte gud.
#15


See User information
Var är du Joshua?

Posted on: 2010/3/10 23:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alla är inte gud.
#16


See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

seilon skrev:
So computerror oroa du dig för dig själv ;).

Jag kämpar att bli människa igen.

Man kan inte bli något man redan är.

Posted on: 2010/3/10 23:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alla är inte gud.
#17


See User information
Alla är inte gud betyder för mig att alla agerar inte som gud. Många dödar t.ex. gud..

Vi är svarta hål. Det är något jag vet och känner och upplever. Jag har länge funderat på "varför nu?" när det gäller min existens. Jag har alltid funderat på "varför är jag medveten nu?". T.ex. så har jag tänkt: "Varför var jag inte medveten på t.ex. 1850-talet?". eller "Varför inte på 2250-talet?". Varför just nu? För det är nu som vi slutar döda gud.

Jag har i alla fall slutat att döda gud. Fast vad innebär det? Det innebär rent praktiskt att det finns två levnadssätt: Medvetet eller Omedvetet. Vilket av dem är du? Jag är ganska säker på att du är medveten, rätta mig om jag har fel.

I vilket fall som helst så vet jag varför jag är medveten nu. När gud slutar att dö kommer det som är motsatsen till gud (det som dödar gud) att dö (t.ex. satan/djävulen/lucifer/RevethawWhatever). Döden är bara ens spegel utav ens glömska. Jag är otroligt glömsk, jag minns bara mina ca 26år här på jorden. Jag tror jag inte levt på ett par triljoner år, liksom många andra. Men vem vet, jag kanske alltid levt och har bara valt att glömma det :).

I vilket fall som helst, nu är jag här och det är nu - inte då, och inte sen.

Likaså är du, och om du inte är det. Snälla hjälp till. Eller gör rätt för dig. Annars gräver du din egna grav.

Allt som inte är gud, dvs det som dödar gud, är döden. Men när döden slutar döda gud så blir gud döden och döden blir gud. Allt som inte väljer att vara gud slipper vara gud (naturligtvis, vi är trots allt levandes i en oändlighet där enda fakta är själva nuet).

Jag möter flertalet gudar varje dag, men ack så många har svarta tomma själar (vandrande döda). Robotar programmerade att rapa upp sådant de matats med. Dessa robotar vågar sen påstå - utan substans och utan att lära känna mig (inte mina ord) - att jag är ditten och datten. Jag är ingenting, låt mig vara ingenting.

En viktig sak har jag lärt mig, och det är att tala är guld och tiga är silver. Men att få uttrycka sig och få andras åsikter är varken dera, för varken guld eller silver är viktigt för mig, det är andra levande ting jag värdesätter. Organiska som inorganiska. Oändliga som Ändliga. Materiella eller Spirituella. Materia eller Mörk Materia. Inget eller Allt. Alpha och Omega.

Jag är trött på att diskutera och istället börja agera genom konstruktiv diskussion. Internet är ett makabert verktyg, varför i h*lvete utnyttar vi det inte? (ursäkta språket)

Det är omöjligt 1000 lösningar på ett problem. Fast det beror på vilket problem vi alla pratar om?

Jag pratar om dessa problem:

* Människor svälter trots att det finns tillräckligt med resurser att mata alla.

* Människor krigar och dödar varandra utan kunskapen om livet efter döden.

* Människor dödar varandra för ära och makt.

* Människor lever på andras bekostnad. En liten klick äger mer än alla andra tillsammans.

* Människor har skapat ett system de kallar samhället som förslavar människor och som skapar ovan problem.

De som förstår allt har systematiskt förslavats innifrån och ut och utifrån och in i all evighet. Jag ser bara en lösning. Lösa problemen. Det gäller att se lösningen.

Har du lösningen på ovan problem?

mvh
- seilon, sailin' on

Posted on: 2010/3/18 22:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alla är inte gud.
#18


See User information
Lösningen på ovanstående problem är enbart ett jag kan finna. Brist på VAKEN(het) hos människor. Det kan ses som lathet brist på medlidande, kunskap etc.

Så länge vi har en majoritet av vad jag kan se brist på folkets vakenhet kommer vi ha dessa problem och mer därtill, men man ska inte tappa hoppet för det. Jag liksom er alla gör våran del och lite till genom att sprida "vakenhet", ideer mm. Så länge det finns ett medvetande med tro på en bättre värld (en enad värld) kan vi nå den framtid, 10, 100 eller rent av 1000 år framöver spelar ingen roll då jag som flera andra har nått en gräns (förståelse) i ens inre medvetande och lärt sig att utveklas är inte möjligt så länge du låter ditt ego styra dig.

Mvh Venus

Posted on: 2010/3/19 14:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alla är inte gud.
#19


See User information
Quote:

seilon skrev:
Många dödar t.ex. gud..


Vad syftar du på då? Att man dödar sin inneboende gudomlighet?


Posted on: 2010/3/19 15:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alla är inte gud.
#20


See User information
Det låter harmlöst att säga "Alla är Gud" tycker vissa. Men tänk på konsekvenserna det kan ha, hur du ser på dina handlingar kan övergå till att rättfärdiga det onda om du inte ser upp.
Bokstavligen se upp alltså, för det finns något ovanför dig och det är vad folk i traditionell mening kallar Gud, vissa vet detta, följer de lagar som mottagits och kan väl på sin höjd kallas gudalika eller rättfärdiga.
Men lek inte med tanken att du är Gud, det kan sluta mycket illa.
Jesus sa det och fick ta en hel del skit för det, så kanske han förtjänade att kalla sig Guds son?

Sen har människors problem ingen lösning i att "Alla är/blir Gud" som i en ordlek eller så, bara att människor kultiverar bort sina begär och fasthållanden kan lösa deras problem. Gud(ar) däruppe ger mer välstånd och lycka till en mänsklighet som är nöjd, som inte begär något, som prisar Himmelen för dess nåd snarare än utmanar den.

Sen över till dina röster seilon, eftersom du inte vet vilka de är eller vad de vill bör du vara aktsam, verkligen tänka över vad de säger och vad det syftar till att du ska göra.
Även om Gud(ar) talar till vissa människor gör demoner det med.

Posted on: 2010/5/16 7:22
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alla är inte gud.
#21


See User information
Slutscenen i revolver,när han riktar pistolen mot jake i hissen tycker jag är genialisk! Se den som om mänskligheten stod i hissen och den styrande eliten höll i pistolen.Ser ni vart jag vill komma?Allt blir så lätt om vi bara kunde sluta att vara så lättskrämda.

Posted on: 2010/5/16 9:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alla är inte gud.
#22


See User information
Spädbarn kan krypa omkring i ett öppet fönster på tionde våningen helt utan rädsla, utan förståelse...

Posted on: 2010/5/17 17:00
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alla är inte gud.
#23


See User information
Jag kan flyga omkring på 1700 meter utan rädsla, tills plötsligt vid 500 meter så inser jag att jag är ganska högt ändå, tänk om något händer. Ojojoj vad jag blev rädd, jag spände åt selen och landade.

Posted on: 2010/5/17 17:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alla är inte gud.
#24


See User information
Jag tror inte svaret på frågan är vakenhet, utan respekt.

Respekt för sig själv, andra, planeten vi bor på och allt på den.

Men jag har också känt mig som "gud" några gånger, även om jag inte vill kalla det för gud utan ser det som att jag bara varit 100% medveten i nuet. Det är en underbar känsla eftersom jag inte längre känner någon rädsla för något men känner mig otroligt levande :)

(Ist ser jag Gud som något mycket högre dit jag inte tror man kan nå i detta livet, utan möjligen bara börja förstå det.)

Är minnet av den känslan som får mig att orka gå till jobbet varje dag för att en dag bli helt fri.

Edit:

Postade denna film i en annan tråd, men alla som inte sett den tycker jag bör göra det:
http://www.youtube.com/watch?v=g7cylfQtkDg

Möjligen den bara berättar saker många här redan vet och har insett själva, men ändå värd att se.

Posted on: 2010/5/20 13:43
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
75 user(s) are online (75 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 75

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS