vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Fri Energi är här - tack och lov (coast 2 coast)

See User information
http://www.youtube.com/view_play_list?p=42999F1725FF969D

Filmmaker Bradley Lockerman and the "Godfather of Free Energy" Professor John Searl discussed Searl's invention of a magnetic generator and how he believes the device could save our planet from
economic and environmental disaster. "Scientists are 'yesterday people,'" Searl declared, "but inventors are a special group of people who see the future and they bring the future out into reality.
" Lockerman, who has been investigating Searl's research since 1994, called the inventor's tale "the wildest story I've ever heard in my life."

Recounting his remarkable story, Searl detailed how he first conceived of the device via a series of recurring dreams. Years later, he assembled the early prototypes of the invention and saw that
it mysteriously floated, non-stop, upwards. Eventually, Searl managed to develop a means of controlling the device. It was during this time that sightings of his experiments in England were dubbed
'UFOs' by an unsuspecting public as well as the newspapers who knew of his work but desired to keep it under wraps. Should the technology ultimately be used to create a vehicle, he claimed that
it could travel from London to New York in 15 minutes and a trip to the moon or the ISS would be the equivalent of "a bus ride."

On why the device has yet to be harnessed by companies or governments, Searl explained that one issue surrounds ownership of the creation because "once they see it, they want to own it." As such,
Searl said that he has to "protect the technology so the whole world owns it, not a particular group." To that end, he has resisted getting a patent on the machine in order to keep the precise
details of the invention secret. Additionally, he noted that, despite seeing the invention at work, experts simply could not believe that it was a magnetic powered device. "They are brainwashed to
a particular concept," Searl lamented. For those that do believe, Lockerman observed, there is a different kind of effect: one of sadness that such a device is not being put to good use.

http://www.johnsearlstory.com

Posted on: 2010/4/16 13:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Fri Energi är här - tack och lov (coast 2 coast)

See User information
hmm, hans magnet grej är lik den gubben som gjorde Coral Castle använde (han påstod sig veta hemligheten bakom egyptiernas teknik till att bygga pyramiderna). Folk menar att han lyckas skapa antigravitation.

Posted on: 2010/4/16 15:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det är lustigt att det inte finns tusentals små elförsäljare som blir stenrika på att sälja elektricitet till sina grannar...

Är jag den enda människan som skulle ge bort presenten "ekonomiskt oberoende" till hela min bekantskapskrets som en gåva om jag fick chansen?

Jag skulle vara miljardär på ett år om jag fick tag på en fungerande version... därför tycker jag det är så roligt när uppfinnarna alltid är fattiga människor...

Posted on: 2010/4/16 17:10

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Det är lustigt att det inte finns tusentals små elförsäljare som blir stenrika på att sälja elektricitet till sina grannar...

Är jag den enda människan som skulle ge bort presenten "ekonomiskt oberoende" till hela min bekantskapskrets som en gåva om jag fick chansen?

Jag skulle vara miljardär på ett år om jag fick tag på en fungerande version... därför tycker jag det är så roligt när uppfinnarna alltid är fattiga människor...

Stackars Tesla dog uttfattig ...

skulle man ha tillgång till frienergi så är det enda chansen att ge bort det till alla annars är det kört....

Posted on: 2010/4/16 18:10

See User information
JFK var ju intresserad av att finansiera John Searl's teknik. Hade kunnat gått vägen redan då... har inte haft det lätt gubben.

och man ska tydligen inte ta patent på fri energi då är man körd, om man vill planetens och folkets bästa så att säga=)

Posted on: 2010/4/16 19:30

See User information
Jo man lär ju få två val: sälja patentet eller sikta mot stjärnorna så att säga =)

Posted on: 2010/4/16 19:48

Anonym
Quote:

pingubenji skrev:

Haha! Precis!

See User information
En bra uppfinning brukar kosta två äktenskap och tre egna hem, sa en uppfinnare av klass till mig en gång....

Posted on: 2010/5/7 22:07
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Baltzar von Platen, kylskåpets och värmepumpens uppfinnare, visade en gång i TV hur en kombinerad kompressor/kolvmotor som drevs med ammoniakgas som sedan kondenserades fungerade. Men fastän alla var med på att gastrycket kunde generera mer energi än vad som gick åt för att förånga gasen förnekade man ändå att det skulle kunna fungera.

Såvitt jag vet har det aldrig gjorts några försök med motortypen. Energivinsten uppstod vid kondensationen som ju var bonusen.

Tyskarna hade nån sorts cylinder med en kolv som åkte fram och tillbaka inuti en spole och genererade el om man värmde den i ena änden. Men den försvann i krigsslutet. Annars var ju idén med ammoniak och direkt elproduktion intressant tycker jag, den utvecklades för att sitta i ubåtar.

Men idag är alla lösningar som intresserar tydligen inom det elektromagnetiska området. Vi hade ju en tråd om vädurspumpar och den visade ju att det kan finnas smarta uppfinningar att botanisera bland flera hundra år tillbaka i tiden.

Posted on: 2010/5/9 19:03
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Lyssnar just nu på detta och ska snart titta på filmen som gjorts. Det verkar helt fantastiskt. Men det är så frustrerande att teknologin inte kan få komma till sin rätt. Att det alltid i dagens värld ska sättas käppar i hjulet.

Det verkar väldigt bra både för ens egna hälsa och miljön, sen att det är underhållningsfritt och verkar fungera livet ut är ju ingen nackdel. Men såklart då kommer inte någon tomte kunna ta betalt varje månad för allt man förbrukar.

Synd att många är så giriga och inte kan låta något som är bra för alla komma fram. Undra hur man själv skulle göra på bästa sätt för att få en liknande teknologi att komma ut till massorna? (förmodligen skulle man väl försöka bli rik på det och antingen dödas eller köpas av nått stort elbolag) :)

Posted on: 2010/6/30 16:28

See User information
http://isohunt.com/torrent_details/14 ... n+Searl+Story?tab=summary

länk till att tanka ner filmen för de som vill se..

Posted on: 2010/6/30 16:41

See User information
Några kommentarer/frågor vill jag leverera. Rolig tråd förresten.

Pingu, hur blir du miljardär på en [1] fungerande enhet. Behövar du inte tillverka några tusen, och vad kostar det? Kan du montera ihop sådanna, vem skall sälja och hur, var, när? =)

Gaston, jo, det kostar skiten ur dig att få fram en produkt. Ibland familj och ibland hem. Egen erfarenhet! Men jag har nåt på g som blir jävligt kul. Men jag blir inte miljardär på ett år, Pingu, jag lovar att det är något klurigare än så. Men om tio, kanske.

Asgeir, det som 99% av uppfinnare och 'entrepreneurer' gör fel är att inte förstå marknadsföring, marknaden och dess extrema krafter. Om alla höll sig under radar'n tills produkten fått fäste så skulle möjligheterna öka drastiskt att få den att fungera på en marknad. Man måste bygga sitt eget kapital. Ingenting - what so ever - säljer sig självt. Framför allt inte produkter/tjänster som inte figurerar i media/reklam.

Den vanliga skocken skulle tro att det var lurendrejeri/förbraförattvarasant om du knackade dörr och sa att du kan leverera fri energi till priset "av endast 19.990 kr, om du skriver på nu"!

Det finns miljoner fantastiska produktidéer i byrålådorna. Men. Alla uppfinnare skriker efter pengar, vilka de sällan får, om de inte säljer sin själ. När de får pengar så har du en psykopatdrakjävel i knät som äter upp dig.

Jag går just igenom en sådan resa, och jävlarimig vad jag har lät mig. Om någon har en killer-idé så kommer jag att kunna delge 90 % av fallgroparna, vilket då öer chansen. Vi bor i ett system som intre vill ha uppstikare - vilket lätt kan begripas om man inte sover. Systemet ger sken av att stå på entrepreneurens sida. Bull-fucking-#OOPS# är det. "Men vi har ju ALMI företagspartner" De är i grunden så inkompetenta så man yrar ta mig faen.

Posted on: 2010/6/30 18:56
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Om jag fick tag på en fungerande maskin så skulle jag köpa utrustning för att göra aluminium. Sedan sälja aluminium för en miljard på 1 år... lätt.... eller så mycket jag orkade... är ju lat också

Hemligheten, dvs hur jag får fram all den energi som behövs för smältelektrolysen skulle jag behålla själv tills jag hade råd att bygga fler maskiner...

Gäller att börja i rätt håll....

Sen skulle jag köpa en sjö och värma sjön året runt och sälja/hyra ut badstrand till alla som ville bada på vintern....

Posted on: 2010/6/30 19:21

See User information
Youtube säger att klippet är borttaget.
Någon annan som ser det?
Detta bidrar verkligen till den Fria Energins mystik.

Får kolla filmen online från sidan istället.

Posted on: 2010/6/30 20:33
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Pingu, jag gillar din humor, men har du degen framme för att köpa dessa utrustningar och maskiner? Låter som en investering på kanske 10-100 mille...

Om jag fixar en maskin till dig for free, delar vi på vinsten ?

Posted on: 2010/6/30 20:54
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Humor är viktigt....men att diskutera dessa frågor men människor som inte ens vet om universum är ett slutet eller öppet system syns vara fullständigt meningslöst då dessa skiljer sig åt på ett markant sätt....

Vad tror du ?...är universum ett öppet eller ett slutet system gäller den euklidiska geometrin i universum ? finns det andra matematiska system ? visst ...humor är viktigt...

Posted on: 2010/6/30 21:26

See User information
Jag erkänner att jag var lite oseriös.

Men att värma en sjö ett år är inte en dum idé om man vill bevisa att konceptet håller. Och har man redan en fungerande maskin kostar det inget... Det skulle bli förstasida i tidningar och världsnyhet på tv...

Jag skulle bli stenseriös den dagen jag fick skåda en fungerande maskin som levererade mer än några ynka watt...

Posted on: 2010/6/30 22:16

See User information
Don_Juan verkar vara den riktiga fantasten, har han måhända en egen overunity-generator hemma eller har han sett en fungera i verkligheten?

Alltså vill jag gärna se en sådan här apparat som jag kan ta på och undersöka innan jag lägger ett rött öre på det.

Posted on: 2010/7/1 1:02
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Henry Moray var den verklige fantasten...

http://www.free-energy.ws/t-henry-moray.html

During the 1920's, Thomas Henry Moray was one of the most talented electronic circuit designers in the emerging field of radio. After hundreds of experiments designed to improve radio reception, Moray discovered a source of energy transmission apparently available everywhere. Using advanced ideas in solid state detectors, he developed a power source that produced 50,000 watts of a cold form of electricity. By the early 1930's, dozens of people had witnessed demonstrations of this astonishing technology.

Posted on: 2010/7/1 9:07

See User information
Det är säkerligen mycket intressant men jag är mer praktiskt inriktad, vill som sagt se en magnetiskt driven generator IRL innan jag fortsätter läsa om all teori bakom.

Posted on: 2010/7/1 18:07
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Du skrev:

vill som sagt se en magnetiskt driven generator IRL

Ja, vi står på kö. Och:

Den bör generera mer än någon stackars liten watt, endast tillräcklig för att driva en bordsfläkt eller en glödlampa...

Posted on: 2010/7/4 18:49

Anonym
"fri" energi existerar. punkt slut.

eliten med deras oljiga fingrar skyr dock INGA medel för att undanröja detta i all dess form, närhelst det dyker upp.

att tro att det "bara" går att få fram några watt eller liknande med halvtaskiga garage-uppfinningar är precis det vi ska tro.

den som tvivlar på detta kan ju undersöka GM's hydrobil som går, endast på vatten (!)

Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
Quote:

patrik1975 skrev:
"fri" energi existerar. punkt slut.

Det beror nog på hur man ser på det hela.

En in en ut. Som man bäddar får man ligga. Nu ligger vi i kaarantänen... skulle något där vara "fritt", inte ha sitt pris, nejdå...

Period.

Posted on: 2010/7/4 21:42

See User information
Vindgenerator som laddar batteri eller tryckluft pack = Fri energi!

Plus den här som ett ex: http://www.youtube.com/watch?v=yq67pNwLKdQ

Eller den här: http://www.youtube.com/watch?v=A_AFnW1bZL8

Posted on: 2010/7/4 23:04
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper