vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Revolten i Grekland

See User information
Ja nu händer det grejjer!

Nu eldas det banker och attackerar parlamentsbyggnader på löpande band!
Följer det här med spänning jag! Allt fler "elitiska" människor verkar dömma ut Grekland och utrycka sin oro för framtiden! de är rädda nu! mkt mkt mkt rädda!
hahaha!

http://www.expressen.se/Nyheter/1.197 ... trationer-i-aten-tre-doda

Posted on: 2010/5/5 16:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Revolten i Grekland

See User information
Quote:

KingX skrev:
Ja nu händer det grejjer!

Nu eldas det banker och attackerar parlamentsbyggnader på löpande band!
Följer det här med spänning jag! Allt fler "elitiska" människor verkar dömma ut Grekland och utrycka sin oro för framtiden! de är rädda nu! mkt mkt mkt rädda!
hahaha!

http://www.expressen.se/Nyheter/1.197 ... trationer-i-aten-tre-doda

RÄDDA???Det är ju precis detta dom vill ha!KAOS!!!Allt går planenligt

Posted on: 2010/5/5 17:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
landet har blivit ekonomiskt vådltaget - av sina egna folkvalda!

inte av illuminati, inte av bilderberger, inte av tomten, försök inte ens fabricera ihop massa efterblivna konspirationsstorys om detta.. det är kort och gott GIRIGHET som sabbar för människan.. grekiska banker och myndigheter har säkert fått låna massa dollars o euros av smartare banker.. finklädda börsfixare på höga nivåer som "representerar" folket skiter ju i vad som händer sen..

kvar finns polisen och en o annan politiker som kanske vill försöka reparera detta.. så vad blir egentligen bättre av att nån av dem får en molotov på sig? man bör gå till den absoluta grunden av det ekonomiska systemet för att se till att sånt här inte ska kunna inträffa snarare än att försöka hitta syndabockar.. klart som fan folk blir arga nu, men det är ändå bra att det kommer fram...

nu blir det säkert en o annan örfil på grekerna från nån flott centralbank... men sen kommer ju pengarna börja rulla igen.. hur ska de annars kunna få ännu mer ränta av hela grekiska folket? lån som tas av företrädare som antagligen får enorma summor själva bara för att sälja ut sina egna medborgare..

Posted on: 2010/5/5 18:39

See User information
Varför vill eliten ha kaos i Grekland? Med kaoset kan ju euron kalopsa.

Och då borde rimligtvis länderna skaffa sig egen valuta och då blir det svårare att ena Europa till ett.

Länder kan komma att bli självständiga utom kontroll för eliten...

Utan kaos skulle vi lätt kunna ha en världsregering, en valuta, tvångsvaccineringar utan att nån av oss hade reagerat...

Jag tror inte att länders regeringar kommer använda våld i den omfattning som nu skulle ses som diktatur, förutom några få länder såsom USA, UK....

Det är så stort projekt och ingen kan förutse vad som händer, människor idag är så upplysta att man kan välja vägar som eliten inte trodde skulle kunna ske...

Alla mallar och olika scenarier som olika katastrofer baseras på är egentligen värdelösa i ett modernt upplyst internet samhälle. Vi går i en ny tid där ingenting kan förutses som det kunde göras förr. Och allt beror på att människor börjar vakna och börjar få ett medvetande som inte har existerat förr!

Posted on: 2010/5/5 19:41

See User information
men sluta fantisera.. allt är inte fabricerat av eliten.. man kan inte tvinga en nation att ta lån under dåliga förutsättningar.. det krävs faktiskt en större mängd idioti än vad det behövs illuminati för att något ska behöva gå fel i den här världen.. vakens trovärdighet sjunker som en sten i vattet om allt ska påstås vara "elitens" fel.. ni har fått det om bakfoten.. för att någon ska bli lurad så krävs det minst en korkad idiot i ena änden av avtalet.. det är liksom flera parter inblandade.

om regeringar är så korkade att de vill låna sönder sin nation så får de väl skylla sig själva? men nån som valt att bo i ett sådant land och leva ett sådant liv kan nog i slutändan bara anklaga sig själv.. varför tror ni själva att FN är så ivriga att införa "demokrati" i resten av världen? jo för att då kommer det kunna rinna in ränta baserad på fula lån man gett till fattiga länder.. som sen ännu fattigare bondefolk tvingas betala.

Posted on: 2010/5/5 20:18

See User information
girl_boy:

Du pratar mycket om vi, ni, vaken etc etc, det är olika tankar som måste diskuteras och tyckas om. Och förstår man inte, så innebär det att en tanke inte per automatik representerar en större massa, den tanken splittras på vägen där det blir olika teorier beroende av olika faser erfarenhet i livet!!

En tanke teori som är verklig och rimlig blir tillslut en sanning om massan tycker att så är rimligt. Utan tankar eller teorier kan en sanning aldrig skapas. Därför ska en tanke oavsett hur tokig den är primieras och tas till beaktning.

Det finns ingen som representerar nån eller nått i det här forumet, alla är fria till att tänka utan att det ska knytas till nått. Valet är fritt till att läsa eller att låta bli att läsa...

Posted on: 2010/5/5 21:40

See User information
pga att du uttalade denna tes angående eliten.. något som är lite utav vakens trademark.. dvs den policy som den här sidan driver som hårdast... "det finns en maktelit som vill förslava dig, om du inte håller med så blir du BANNAD fattar du!!!??" hehe

Posted on: 2010/5/5 21:58

See User information
Girl_boy.

Kom igen. Självklart så vill makt eliten förslava dig. Det är ju den mest effektiva arbetskraften, Eftersom dom inte kan förslava folk i väst världen och eftersom dom styr våra regeringar så har vi tillåtit dom att tullfritt förslava folk i andra delar av världen.

Kan dom sen för sin förslavningsagenda närmare den väl bildade och väl UTbilate västvärlden så är det ju till deras gang. Det fattar ju vem som helst. Därför är det viktigt att ha ett lagsystem som gangear individen och inte odödliga organsisationer som totalt saknar mänsklig empati.

Posted on: 2010/5/5 22:08
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

Anonym
Det finns inga folkvalda, det finns utvalda.

Av Bilderberg etc.

See User information
Quote:

girl_boy skrev:
pga att du uttalade denna tes angående eliten.. något som är lite utav vakens trademark.. dvs den policy som den här sidan driver som hårdast... "det finns en maktelit som vill förslava dig, om du inte håller med så blir du BANNAD fattar du!!!??" hehe

Nej girl_boy du blir inte bannad om du själv inte vill.

Men att orytmiskt och ogenomtänkt svara på trådar som att forumskribenter skulle vara förståndshandikappade är ju liksom en frågeställning till moderaterna vad gör han här?

Finns ju liksom inget bättre än fortsatt tankeverksamhet om vad som är rimligt eller orimligt.

Ekonomin är det starkaste medlet för att få igenom sin agenda.

Lite som att erbjuda knark till ett billigt pris, för att senare höja priset.

För mig är det solklart att även Sverige genom sin privatisering av Bostäder påbörjade sitt arbete med ekonomiska slavar där medborgare varken vågar eller kan säga nej.

ps, rytmen påminner om novax....

Posted on: 2010/5/5 22:18

See User information
Quote:

greensparrow skrev:
ps, rytmen påminner om novax....

Girlboy är inte Novax. Han/hon är Vakensuxx. Och troligtvis transsexuell med tanke på namnet.
Resized Image

Posted on: 2010/5/5 22:41

See User information
om eliten nu vill förslava mig, varför är jag ens fri till att börja med?
låter ju spontant som att något blivit väldigt fel i den stora planen =)

Posted on: 2010/5/5 23:22

See User information
Quote:

girl_boy skrev:

Den stora planen går ut på att låta dig "välja fel" för att hålla din själ snurrandes i själstombolan för evigt och ge energi till negativa entiteter i astralvärlden mm. Då och då tillåts en och annan att lämna hjulet då du till slut penetrerar slöjan som ligger som ett lock på denna världen. Detta sker inte genom att du "förstått" hur det ligger till, utan att du blivit så upplyst att du inte längre går att lura.
Låter som ett verk av en falsk och "sjuk" gud i mina öron, jag menar vad är meningen med det? Rebellion nu!!!

Posted on: 2010/5/5 23:42

See User information
Det som händer i Grekland tror jag absolut inte ligger med på Elitens dagordning! Du får inte till ngn new world order när folket gör revolt emot dig! för att skapa en new world order behövs lydnad, det e inte riktigt vad som sker i Grekland just nu!
Ibland undrar jag om folk som vet om bilderberg, elitismen och annat själva inte vill att det ska vara en new world order, för så fort folk börjar sätta sig upp mot systemet så är det helt plötsligt också ngt som eliten vill.
Sitter vi på arslet går det elitens vägnar bra mkt mer än om vi minsann inte tänker tillåta dem fortsätta vara korrupta och totalt skita i vanligt folk, för det e juh vad som hänt i Grekland!
Deras politiker har juh betett sig helt sinnesjukt illa åt!

Nåja, jag följer iaf det här med spänning! Dock vore det intressant om det för en gångs skull kunde hända ngt riktigt fint ur det här, vilket det nog inte gör. Det blir kaos, folket som styrt kommer bli avsatta och ngt nytt byggs fram som kommer värna om det monetära systemet och korruptionen kommer fortsätta och folket får dra korta strået, men det är inte helt o hållet omöjligt ngt bra händer!
Vore ännu mer ballt om det här spred sig inom hela EU! England next :P

Som så många är inne på i denna tråd också så är det här ett litet tillfälle också och verkligen belysa de stora bristerna som finns med dagens ekonomiska system, hur lätt det är att vara korrupt och hur det ALLTID är folket som ska betala när de styrande fuckat upp det! För så ser det ut i det här underbara monetära systemet! Det är alltid vi, de vanliga människorna, som ska få betala för saker vi inte har värst mkt kontroll över!
Jag hoppas innerligt att iaf flesta människor som ser på krisen i Grekland iaf försöker en uns och ta reda på vad som verkligen ligger bakom de här massiva upploppen! För mainstream media har allt slängt runt det här lite grand! De vill inte gärna lägga ut hela sanningen utan bara en liten del, och givetvis då också passa på o känga de som är rent utsagt förbannade så det ska se ut lite som att folket nu beter sig dumt "som inte vill foga sig under de nya hårda åtstramningarna"

nåja, den som lever får se vad som sker härnäst

Posted on: 2010/5/6 9:40

See User information
Quote:

KingX skrev:
Det som händer i Grekland tror jag absolut inte ligger med på Elitens dagordning! Du får inte till ngn new world order när folket gör revolt emot dig! för att skapa en new world order behövs lydnad, det e inte riktigt vad som sker i Grekland just nu!

Word.

Posted on: 2010/5/10 18:04

See User information
Någon som vet hur det går? Har det dött ut?

Posted on: 2010/5/10 18:09

See User information
Quote:

KingX skrev:

Ordning ur kaos. Dvs först kaos, sedan nya strängare lagar/system som ska "motverka" detta i framtiden. Dvs mer inskränkningar av individens rättigheter.

Quote:

Deras politiker har juh betett sig helt sinnesjukt illa åt!

Nej då, inte i jämförelse med företag och banker världen över...

Exempelvis telenor, som har massa telefonförsäljare som lurar nya kunder att de köper telenor Surfa Bas när de sedan skriver telenor Surfa i kontraktet. När väl första räkningen kommer har ångerrätten gått ut... Jag har 4 vänner som berättat om denna scam av egen erfarenhet! (Personligen tycker jag det är värre att ljuga än att bara utnyttja folket helt öppet så som Grekernas politiker gjort, de var iaf ärliga med sin korruption...)

Quote:

Vore ännu mer ballt om det här spred sig inom hela EU! England next :P

Så länge det inte införs några idiotiska lagar som stryper medelklassens ekonomi tillbaka till fattigdom.

Vi får inte öka klasskillnaderna, vad som än händer.

Posted on: 2010/5/10 20:02

See User information

Hej Girl_boy, har tänkt precis som dig, en svår fråga..
Om jag är fri, hur kan jag vara förslavad?

Sen såg jag denna 13min långa film, kolla, den är icke dogmatisk och klar på alla punkter.

The Story of Your Enslavement

Säg vad du tycker, bara kärlek här ifrån/Rocketbanana

Quote:
om eliten nu vill förslava mig, varför är jag ens fri till att börja med? låter ju spontant som att något blivit väldigt fel i den stora planen =) Postat den: 5/5 23:22

Posted on: 2010/5/10 20:42
"Mig skrämmer ni inte alls, ni eländets herremän...
Beröva oss hoppets stjärna, den skall nog bli vår igen"
-Cornelis Vreeswijk

See User information
Klockren film Rocket!! Girl boy kan även ta en titt på denna rulle. http://www.youtube.com/watch?v=Cd-SLRyuRq0&NR=1 Free my ass!!!!!!

Posted on: 2010/5/10 21:08

See User information
Funderat lite ang Grekland, kan det vara så att situationen medverkar till strängare regler för valuta medlemmar och eventuellt andra eu-länder. Såg en artikel i tidningen om att man nu utarbetar olika regler för att liknande situationer inte ska uppstå.

Troligtvis blir det ännu mera överstatligt mot medlemsländerna, sånt som man inte skulle få igenom eller ta mycket långtid i den lugna vardagen. Men nu fixar man olika lagar som träder ikraft utan att nån hinner blinka...

Håll utkik efter dom nya förordningarna, kul att se vad det blir...

Fyfan vad alla är korrumperade, kolla på nyheterna igår, det var det värsta jag sätt på länge. Det blir bara värre och värre för varje dag.

Nästan så att tv1 och 2 börjar bli värst, nyhetsuppläsarna börjar ta parti för det som dom blivit tillsagda om eller för att det ska vara populistiskt. Ska vi skattebetalare betala för sånt skit NÄÄ! lägg ner skiten låt det bli privat, spelar liksom ingen roll.

Vilket fascistiskt samhälle vi lever i, det är unikt att se snaran knytas ihop mer och mer för varje dag. Vi är så upplysta idag men dom flesta har gått in i trans och ser ingenting.

Posted on: 2010/5/11 0:19

See User information
Quote:

girl_boy skrev:

Resized Image

Posted on: 2010/5/11 9:06

See User information
Självklart kommer eliten att försöka motverka uppror genom hårdare tag, det är väl inget nytt i historien? Dessa metoder har fint implementerats ända sedan Imperialismens födelse vad gäller ännu större klasskillnader så är det upp till var och en att enas, som man gör i Grekland och INTE ger med sig! Man kan inte driva igenom varken, lagar eller förordningar så länge folket vägrar anpassa sig efter det! Det monetära systemet existerar enbart i våra psyken, det är inget fysiskt som vi kan ta på!
Om de flesta av er är någorlunda till ålder 20+ och läst en del historia osv. så har ni säkert lagt märke till att hårdare kontroll av människor aldrig fungerat i ngn civilisation innan den vi idag lever i, så det e rätt naivt av dagens elit och tro det ska funka nu. Visst de har tuffare vapen *wohooo för det* eller nått, men vad hjälper det?
Personligen dör jag hellre på mina fötter i kampen för sann frihet, än dör på mina knän slickandes överhetens rövar och jag e inte knappast ensam om o tycka så i den här världen som den ser ut just nu.
Så hur långt är de villiga o gå innan de "förlorar" Grekland till folket?
Grekland skulle mkt väl kunna bli en bra grogrund för en framtida RBE.

pingubenji: Givetvis finns det flera andra som beter sig illa i världen, men gör det Greklands politiker mindre idiotiska? Oavsett vad andra gör i världen så har Greklands politiska kår betett sig som rövhål gentemot folket, det kan inte telenor ändra på :P

Posted on: 2010/5/11 10:32

See User information
girl_boy, du skrev: "ni har fått det om bakfoten.. för att någon ska bli lurad så krävs det minst en korkad idiot i ena änden av avtalet.. det är liksom flera parter inblandade."

Det sker hela tiden, det senaste här som var i blåsväder var pandemiavtalet mellan Svenska staten och GSK..
Dock krävs det inte att det är en korkad idiot i endera änden, kan räcka med att h*n är köpt.
Men det är mer troligt att det är eliten som lattjar lite, den som förminskar deras inflytelse och makt är rejält på efterkälken.

Posted on: 2010/5/15 15:42

See User information
Själv så tror jag att allt går enligt planen, Grekland är först att falla sen är domino effekten i full gång. Man påstår sig försöka rädda Euron genom räddningspaket men man gör bara samma sak som förut, man upprätthåller systemet så att det ser ut som om maskineriet är i full rulle. Men tillslut spricker nästa bubbla, skillnaden mot nu och då är att hela världen är på gränsen att gå åt helvete.

Helt enkelt; vad händer när Dollarn och Euron har gått under om några år? Det som varit på tal många gånger på detta forum:

Att vi måste ställas inför en global kris, där ekonomin är i botten. Då ges vi ett alternativ; global valuta med en global regering som till en början bara tar hand om ekonomin men som smyger sig in och tar över på regeringsnivå.

Posted on: 2010/5/15 17:12

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper