vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)


Re: Shaman sökes!
#49


See User information
"När ska du berätta ditt genombrott i vetenskap till resten av världen? tar du bort din hjärna och visar hur det går till?. vi tänker med vår hjärna och ingen annan tänker åt oss, även om du tror att det finns något program över hjärnan som gör tänkandet så är det fortfarande du och ingen annan som tänker. Vetenskap finns och det är vetenskap att du inte ska förstå det, för du har blivit hjärntvättad."

Det här du kallar vetenskap är inte ute efter och kommer nog aldrig förstå vad som är anledningen till universum - vad som skapar materian - därför att vetenskapen är född av och rotad i materian som i sig är ett program.

Tar man bort hjärnan och kroppen som inte fungerar utan hjärnan kommunicerar man (Jaget) på ett annat plan, men givetvis kan du inte visa det för någon på det här planet, hur skulle det gå till så länge som de har en hjärna?

Vi översätter tankar till bilder, ljud och andra uttryck via hjärnan men nej, tanken har inte sitt upphov där. Den världen där tankarna har sitt upphov kallas just för den mentala världen, luftsfären där matrisens beteende och utseende planeras.
Hjärnan är ett sinnesorgan att fånga upp tankarna i den sfären med.

Det finns ett flertal program som arbetar i bakgrunden av det här materiella programmet, men du kommer aldrig att finna dem med ett mikroskop eller något annat materiellt mätinstrument, du måste använda ditt eget sinne som instrument. Så länge som vetenskapen nekar till bruket av enbart sinnet i vissa observationer kommer vetenskapen stå utan viss essentiell kunskap. Du som tror på DMT borde veta vad epistemologi är kanske?

Du har inte förstått riktigt vad hjärntvätt är tror jag.
Allting som du blir påverkad av (framförallt i form av talat språk) är hjärntvätt, alltså även vetenskapen.
Det är bara det att hjärntvätt är ett negativt epitet använt när man benämner "deras" påverkan, dem som inte hör till samhällets mainfåra vilka är "onda" och måste således förlöjligas, men tekniken används i mainsamhället också, de säger bara inte till dig att de hjärntvättar dig (förstås).

"Det enda sättet vi är en och samma är att vi alla är energi men vi tänker med vår hjärna. vår hjärna är bara en illusion men vi är uppkopplade till en verklighet där vi har fri vilja. det är vad mycket vetenskap säger idag och ja vi förstår hur en bil funkar, alltså är vetenskap något som finns."

Energi är lika mycket hologram som när hologrammet är fast (när energin "fångats"). Vi är i absolut mening inte ett vi, vi är ett Jag och Jaget i sin renaste form är inte energi, det är ingenting, inget ting alltså.
Vår hjärna är en illusion, börja där och väv vidare.
Vetenskapen är också en illusion, även om forskare och doktorer är skickliga i att suggerera dig (hjärntvätta dig) till att tro att just deras vision av sanningen äger större vikt än egna observationer så är det fortfarande inte mer än ett trolleritrick utfört med fina titlar och vackra papper på stela institut som kan lika mycket om livet som en utslagen lodis.

Sanningen är den sanningen du väljer att tro på och kommer alltid vara det, det är därför som allt fungerar om du tror på det, även "mirakel".

Men välj med omsorg, väljer du vetenskapen måste du godta att vi inte kan förändra något om vi inte arbetar tillsammans för att skapa gigantiska maskiner som kan utföra saker åt oss, vetenskapen innebär en människa avskild från skapelsen som försöker erövra naturen.

Det finns bättre sanningar att tro på som ger den enskilde större makt över sitt egna liv.

Posted on: 2009/7/10 5:18

Edited by Xtas on 2009/7/10 5:34:30
Edited by Xtas on 2009/7/10 5:43:23
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Shaman sökes!
#50
Quote:
Jag tror du har fått fel bild av mig..
Jag tror inte på vad någon säger, inte ens vad jag själv säger, utan bara på mitt sunda förnuft.

Angående Schamanism och schitzofreni så är dom väldigt lika!
saxxar från wikipedia:

"Forskare som studerar schamanism har spekulerat om att schizofreni och liknande tillstånd i vissa kulturer kan predestinera en individ till att bli schaman[50]. Upplevelsen av att ha tillgång till multipla verkligheter är inte ovanlig i schizofreni, och detta är också en kärnupplevelse i många schamanistiska traditioner. Schamanen kan ha färdigheten att styra vissa av de alternativa medvetandetillstånd som psykiatrer kallar för sjukliga. Många har spekulerat i huruvida olika viktiga religiösa gestalter hade schizofreni. En del har omfamnat idén om att viktiga religiösa gestalter upplevde psykoser, hörde röster och uppvisade storhetsvansinne."


Jag ser att skeptikerrörelsen är här igen. Du har säkert många följeslagare på dina axlar, oavsett om du hör röster eller inte.

Mojos, mojos, ständigt dessa mojos.

Och att du inte vet ett jädra färn om schizofreni torde vara uppenbart.
Är det någon "vetenskap" som bör kallas pseudovetenskap så är det psykiatrin med sitt blodiga socialdarwinistiska förflutna.

Det har sagts att det finns nazister på Vaken.se. Javisst, här kan det vara så att vi har en av dem. Inte sällan kommer de bomberjackor och rakade skallar förutan. De hör till skeptikerrörelsen snarare än till sanningsrörelsen.

Svenska Wikipedia ljuger förbannat bra i mer än ett avseende. Har ni slut på toapapper, skriv ut från Wikipedian, gärna om frimureri eller elöverkänslighet eller mängder med andra ämnen som "modererats" för att passa in i den reduktionistiska vetenskapens ramverk.

Jag har hittat ett antal shamaner, och har en bekants bekant som är det också vilket jag inte visste om. Tack till alla er som hjälpt till.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Shaman sökes!
#51
"Vi översätter tankar till bilder, ljud och andra uttryck via hjärnan men nej, tanken har inte sitt upphov där. Den världen där tankarna har sitt upphov kallas just för den mentala världen, luftsfären där matrisens beteende och utseende planeras.
Hjärnan är ett sinnesorgan att fånga upp tankarna i den sfären med."

Min poäng är att det är vi som tänker, vi har fri vilja. ingen tänker åt oss och vi är inte någon annan än oss själva. sedan kan vetenskap bevisa hur olika delar av vår hjärna fungerar, för vår hjärna är designad att funka på ett visst sätt i denna verkligheten. alltså kan vi ta reda på det, det finns mycket vi inte förstår idag men en hel del vet vi redan.

"dem som inte hör till samhällets mainfåra vilka är "onda" och måste således förlöjligas"

Inte säker på om det är detta du menar, men försöker du säga att ondska inte finns?.

"Sanningen är den sanningen du väljer att tro på och kommer alltid vara det, det är därför som allt fungerar om du tror på det, även "mirakel"

Om jag åker över en båt med ett stridsplan och släpper bomber på båten så är det en sanning att jag gjorde det, det finns ingen annan sanning än att jag släppte bomberna. det är en sanning att pearl harbor tog plats, så sanningar är inget man tror på man VET det. något jag tror på är något jag inte vet sanningen om.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Shaman sökes!
#52


See User information
Quote:
"Sanningen är den sanningen du väljer att tro på och kommer alltid vara det, det är därför som allt fungerar om du tror på det, även "mirakel"

Om jag åker över en båt med ett stridsplan och släpper bomber på båten så är det en sanning att jag gjorde det, det finns ingen annan sanning än att jag släppte bomberna. det är en sanning att pearl harbor tog plats, så sanningar är inget man tror på man VET det. något jag tror på är något jag inte vet sanningen om.


Vi - som människor - är konstruerade att skapa vår egna verklighet. Vi justeras in i denna verkligheten när vi föds. Allting är möjligt men som bebisar och barn påverkar våra föräldrar vår verklighet och vad som är möjligt samt omöjligt. Egentligen är ingenting omöjligt, vilket vi kommer få vara med om vi väljer att sträva emot det omöjliga.

Jag vet att det jag tror på är det som är sant, men givetvis kan det feltolkas när jag säger så. Jag menar att allt är möjligt och för mig är det möjligt när jag förstår det logiska bakom det. Som t.ex. att flyga. I drömmarna flyger jag enkelt genom och i verkliga livet kan jag inte flyga, men jag vet att det är möjligt :).

- seilon

Posted on: 2009/7/10 17:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Shaman sökes!
#53


See User information
Quote:

seilon skrev:
Quote:
\"Sanningen är den sanningen du väljer att tro på och kommer alltid vara det, det är därför som allt fungerar om du tror på det, även \"mirakel\"

Om jag åker över en båt med ett stridsplan och släpper bomber på båten så är det en sanning att jag gjorde det, det finns ingen annan sanning än att jag släppte bomberna. det är en sanning att pearl harbor tog plats, så sanningar är inget man tror på man VET det. något jag tror på är något jag inte vet sanningen om.


Vi - som människor - är konstruerade att skapa vår egna verklighet. Vi justeras in i denna verkligheten när vi föds. Allting är möjligt men som bebisar och barn påverkar våra föräldrar vår verklighet och vad som är möjligt samt omöjligt. Egentligen är ingenting omöjligt, vilket vi kommer få vara med om vi väljer att sträva emot det omöjliga.

Jag vet att det jag tror på är det som är sant, men givetvis kan det feltolkas när jag säger så. Jag menar att allt är möjligt och för mig är det möjligt när jag förstår det logiska bakom det. Som t.ex. att flyga. I drömmarna flyger jag enkelt genom och i verkliga livet kan jag inte flyga, men jag vet att det är möjligt :).

- seilon


\"Jag vet att det jag tror på är det som är sant,...\"

Jag tycker du ska gå med i vändningsrörelsen.

Det du tror på är snarare osant.

Posted on: 2009/7/10 17:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Shaman sökes!
#54


See User information
Quote:

iwarrior skrev:
Jag håller på att skapa någon form av oneness shamanism, och mig veterligt så har shamaner bla haft koll på vad som behövs för nästa steg i utvecklingen, personligt eller för gruppen, dock inte för många på en gång. Vi grupperar varandra efter tycke och smak, vi är väldigt olika i vårt tycke!

I dagens läge så finns det mer än djungel, vår väld i dag innehåller så mycket mer än bara träd och djur. Min ide med oneness shamanismen är att ha god koll på vad omvärlden är för något, och sen stablilisera sig i det som behövs i ens liv, och inte för mycket, då blir det för kollrigt och stressigt. Visst behöver man ha styrka och förståelse för stressiga miljöer, men bara för att man klarar av det så skall man inte vistas där.

Min ide är att ta bort så mycket som möjligt i vardagen, i alla fall av det mönster vi bygger på oss. Sen \\\"tuna\\\" in till det som redan finns där. Vi trivs i naturen och det är där vi får höra den egentliga omgivningen, såsom djurläten, pluppande vattendroppar, susande träd och parningsrop från både det ena och det andra. Jag tror också att man behöver stor förståelse och kunskap om den levande omgivnigen, den kan bjuda på både mat, sköna stunder och medicin.

Tankarna stör som sagt, dom drar man igång då och då, annars skall det vara relativt tyst, tanken håller bort omgivningen. Den ploppar dock upp när man hör ett djur, ex, vad är det för djur, finns det något jag kan relatera till av det jag hört förut etc.

oneness shamanismen går också ut på att hjälpa andra komma dit där du är så fort som möjligt, men utan stress, så att vi båda kan uppleva stunden, på samma sätt, och finna gemenskap.

Avslutningsvis så tycker jag att att man sommänniska bör kunna både livnära sig samt bygga sitt eget hem, det kan alla andra arter, kanske inte alla i form av byggande, men dock hitta det ställe där du kan bo över natten, eller längre.

Livsfrid!

Peace!


\\\"...mig veterligt så har shamaner bla haft koll på vad som behövs för nästa steg i utvecklingen...\\\"

oops... shamaner har inte koll på något alls. Det där är bara som att vända på en gammal disktrasa och se vad det finns för smutsliv och fenomen där i vecken.

Om du till och med säger \\\"nästa steg i utvecklingen...\\\", då är du ju helt ute och snurrar. Vilken utveckling?

Skojar du med oss eller?

Du borde veta att det utvecklingstänk är inom agendan för att sopa bort all mänsklighet. Vi är inom devolution - sluta gärna sprida newage/kommunism/ateism/evolutionstänk - det är bara aliens som ligger bakom det där - spana efter vad som ligger bakom den yttersta eliten här.

Posted on: 2009/7/10 17:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Shaman sökes!
#55


See User information
Den enda som devolverar här på forumet kan ju bara vara den som tror på det och försöker projicera det över på andra.

"Om jag åker över en båt med ett stridsplan och släpper bomber på båten så är det en sanning att jag gjorde det"

Inget av vad du säger här motsäger vad jag sa, du tror att du ska flyga, släppa bomber antagligen, and surprise, surprise det är precis vad som sker i din upplevelse...

"Min poäng är att det är vi som tänker, vi har fri vilja. ingen tänker åt oss och vi är inte någon annan än oss själva. sedan kan vetenskap bevisa hur olika delar av vår hjärna fungerar, för vår hjärna är designad att funka på ett visst sätt i denna verkligheten. alltså kan vi ta reda på det, det finns mycket vi inte förstår idag men en hel del vet vi redan."

Min poäng är inte annorlunda, vad har jag sagt hela tiden om skaparen bakom allt? Det är Jaget, så det kan inte finnas något annat som är medvetet för Jaget finns i allt. Vetenskap kan inte bevisa ett jota utanför den sfären som är den jordliga, det fysiska universumet (här räknar jag in allt holografiskt, även energi). Vetenskapen ägnar sig åt att studera hologram så vad är det för kunskap de har egentligen? Flyktig kunskap.

Vetenskapen kan uppfinna olika apparater som visar att du har lite mer sockerförbränning i en del av din holografiska hjärna än en annan och sen tycker dem att det bevisar att tankar hör hemma där, tankfullt eller hur?

Vår hjärna finns enbart i den här fysiska verkligheten, i en annan bakomliggande verklighet är det en annan sida av oss som sköter den funktionen att fånga upp tankar.

En hel del vi vet?

Jämför en miljon klossar med en oändlig mängd klossar, en miljon är fortfarande och kommer alltid vara obetydligt lite jämfört med oändligheten. Hologrammet har oändliga möjligheter, oändliga variationer av hur naturkonstanter och mängder med energi kan sättas ihop, därför är vetenskapens stela och snäva syn på hologrammets möjligheter extremt begränsad.

Men sen vet ju Jaget allt förstås

Posted on: 2009/7/10 18:38
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Shaman sökes!
#56


See User information
Quote:

Xtas skrev:
Den enda som devolverar här på forumet kan ju bara vara den som tror på det och försöker projicera det över på andra.

\\\"Om jag åker över en båt med ett stridsplan och släpper bomber på båten så är det en sanning att jag gjorde det\\\"

Inget av vad du säger här motsäger vad jag sa, du tror att du ska flyga, släppa bomber antagligen, and surprise, surprise det är precis vad som sker i din upplevelse...

\\\"Min poäng är att det är vi som tänker, vi har fri vilja. ingen tänker åt oss och vi är inte någon annan än oss själva. sedan kan vetenskap bevisa hur olika delar av vår hjärna fungerar, för vår hjärna är designad att funka på ett visst sätt i denna verkligheten. alltså kan vi ta reda på det, det finns mycket vi inte förstår idag men en hel del vet vi redan.\\\"

Min poäng är inte annorlunda, vad har jag sagt hela tiden om skaparen bakom allt? Det är Jaget, så det kan inte finnas något annat som är medvetet för Jaget finns i allt. Vetenskap kan inte bevisa ett jota utanför den sfären som är den jordliga, det fysiska universumet (här räknar jag in allt holografiskt, även energi). Vetenskapen ägnar sig åt att studera hologram så vad är det för kunskap de har egentligen? Flyktig kunskap.

Vetenskapen kan uppfinna olika apparater som visar att du har lite mer sockerförbränning i en del av din holografiska hjärna än en annan och sen tycker dem att det bevisar att tankar hör hemma där, tankfullt eller hur?

Vår hjärna finns enbart i den här fysiska verkligheten, i en annan bakomliggande verklighet är det en annan sida av oss som sköter den funktionen att fånga upp tankar.

En hel del vi vet?

Jämför en miljon klossar med en oändlig mängd klossar, en miljon är fortfarande och kommer alltid vara obetydligt lite jämfört med oändligheten. Hologrammet har oändliga möjligheter, oändliga variationer av hur naturkonstanter och mängder med energi kan sättas ihop, därför är vetenskapens stela och snäva syn på hologrammets möjligheter extremt begränsad.

Men sen vet ju Jaget allt förstås


\\\"Den enda som devolverar här på forumet kan ju bara vara den som tror på det och försöker projicera det över på andra.\\\"

ord.

Kan du på något sätt sy ihop att mänskligheten/historien aldrig har varit inom Devolution så vore det ett mirakel.

Det är bara ruta ett, basic things om man tycker sig kunna förstå något överhuvud taget. Gör man inte det så utgår man från 180 grader fel, och allt blir fel man säger.

Har du tex lyssnat på vac Cremo sa på Coast to Coast?

Här är ljudfilerna:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=42019#forumpost42019

Här står om det (mina inlägg... klot/Drklot/Novax etc...)
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25485#forumpost25485

+

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=27339#forumpost27339

\\\"Man\\\" har\\\"alltid\\\" vetat att i kosmos gäller som tre principer, eller allt genomgår tre faser: 1 skapelse >> 2 upprätthållande >>3 degenerering/förfall/död - eller huuur...

Inom newagegoja, komaismen och det där shamanspökeriet så vill man gräva i den där soptunnan jag skriver om här:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=117447#forumpost117447
+ inlägg där längre ned...

...där var tex postat (apropå de där tre faserna... maya... vad detta tidsrum ska genomgå, vad som pågår därute, är ni på...):
Som sagt, det pågår... inte undra på att:
Scientists Say Our Milky Way is Getting Lonelier
http://pureinsight.org/node/2641


----------------------------


New age’ is a broad movement characterized by alternative approaches to traditional Western culture, with an interest in spirituality, mysticism, holism, and environmentalism.

These include martial arts, Tai Chi exercise, Yoga exercise and meditation, transcendental meditation, Eckankar movement, new thought, automatic writing as in ‘ A Course In Miracles’ and ‘Conversations With God’, and other New Age books like ‘Celestine Prophecy’ , ‘A Return To Love’, \\\'The Wheel of Life\\\', \\\'Lessons from the Light (near death experience)\\\' , The Aquarian Gospel, wicca, druidism, shamanism, neo-paganism, voodoo and some environmental movements.

Some offer peace of mind, even healing and miracles. They are sometimes effective in providing solutions to apparently insurmountable problems.

---

... 1. New Age religions and cults are frequently founded upon or undergirded by dangerous shamanistic motifs. New religions authority, Dr. Robert S. Ellwood, Jr., at the University of
Southern California remarks that this “cult phenomena could almost be called a modern resurgence of shamanism.”

2. New Age philosophy and practice is characteristically undergirded by a spiritually menacing nosticism and related pagan ideologies.

3. Yet the similarities between the culturally more acceptable Gnosticism and shamanism on the one hand, and the more overtly evil witchcraft and Satanism on the other, under-
score the long-term social and individual consequences of New Age practice generally.

The late New Age Hindu guru, Bhagwan Shree Rajneesh, actively endorsed witchcraft to his followers as constituting “one of the greatest possibilities of human growth.”


Further, according to the late comparative religions scholar and authority on shamanism, Mircea Eliade, “All the features associated with European witches are... claimed also by Indo-Tibetan yogis and magicians.”

Satanist high priest, Dr. Michael Aquino of the Church of Set, also described his brand of Satanism as a more refined and concentrated version of New Age philosophy and practice.

All this helps explain why former Spiritual Counterfeits Project researcher, Dr. Robert Burroughs, remarks, “The new religions are not always among the land’s most upright citizens.
There is a dimension of decadence and criminality among them that cannot be dismissed.”

Dr. Raschke cogently argues that, The upsurge of Satanist practices... must be interpreted not as some kind of odd wrinkle in the present-day texture of religious change, but as a culminating phase of the “New Age” movement, for which the so-
called “new religions” of the past two decades have provided a fertile environment in which to flourish.

Satanism... represents the core tendencies of the new religions project.

Common elements in all four categories (shamanism, gnosticism, witchcraft, and Satanism)
include the acceptance of spiritism;...

_________________________________________

Disclaimer:

This website exists for entertainment purposes only. The reader is responsible for discerning the validity, factuality or implications of information posted here, be it fictional or based on real events. Moderators on this forum make every effort to review the material posted on this site however, it is not realistically possible for our small staff to manually review each and every one of the more than 5 posts vaken.se gets on a daily basis.


Not all posts on this website are intended as truthful or factual assertion by their authors. Some users of this website are participating in internet monitoring for the government, with or without the use of an avatar. NO post on this website should be considered factual information on face value alone. Users are encouraged to USE DISCERNMENT and do their own follow up research while reading and posting on this website.

We do not discriminate against the mentally ill!

Fair Use Notice:
This site may contain copyrighted material the use of which has not always been specifically authorized by the copyright owner.

______


Fredagshumor:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=55272#forumpost55272

hehe...

Posted on: 2009/7/10 22:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Shaman sökes!
#57


See User information
Det roligaste med ditt senaste inlägg är att du är Dafaist, vilka är New Age-papegojor.

Posted on: 2009/7/13 4:40
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Shaman sökes!
#58


See User information
så xtas har inget att säga om det hela, tex det kring devolution, undviker... - vore det inte väääldigt hett nyttigt och logiskt för komaismen att se på det hela, börja gå framåt:

CITIES DESTROYED - SURVIVORS DEGRADE

This raises THE SECOND QUESTION: why do primitive
tribes worldwide have NO traditions of having evolved UP
from a sub-human past, but rather that they DE-volved from superior ancestors?

Är du med...?

Hela:

xxx, this news is from Jonathan Gray -
www.beforeus.com You authorized this mailing when
you requested your free report on our web-site.
See below for removal directions.

Today you are getting two SHOCKING answers to two
outrageous questions...

1. SO HOW OLD IS IT?

This whole thing started when Fred (my neighbour) plopped
down on my porch. And he asked me, \\\"Did you see that TV
program that said the Amazon jungle was several million
years old?\\\"

\\\"Yes,\\\" I responded. \\\"But, Fred, what if it\\\'s only 3,000
years old?\\\"

\\\"You\\\'re having me on,\\\" he laughed. \\\"Why, everyone
knows...\\\"

No, I\\\'m not kidding.

Were you aware that huge stone cities, very ancient, with
paved streets and tall pyramids choked with forest, have
been sighted in the Amazon jungle by several explorers in
recent years?

These mysterious cities were built when the climate in the
Amazon basin was more temperate and the rivers drained a
fertile area, but BEFORE the jungle took over.

(By the way, that\\\'s the very climatic situation one might
expect in the aftermath of a global Flood.)

Did you know that when cities were first built in South
America, the whole Amazon basin was a shallow inland sea?
And some Brazilian scientists say they have evidence that
this Amazon Sea existed AS RECENTLY AS 1200 BC?

BEFORE THE JUNGLE GREW

In those early days, when South America was still free of
jungle, the human race had already settled and built a
civilisation.

Perhaps you have no idea how wonderful and elaborate these
cities were. The citizens wall-papered their houses with
thin sheets of beaten gold. You can see further details in
the book Dead Men\\\'s Secrets - available at
http://beforeus.com

The cities were built by people with fine features. They used
gold coinage and operated fleets. Their buildings were of
shining white stone. Their cities boasted magnificent plazas,
paved streets, ornamented temples, round-topped pyramids,
mansions and fountains.

They erected lighthouses and used lenses and reflectors, the
elements of the telescope.

And the cities were walled - not against savages, but the
mighty gulf, or sea, of the Maranon (the Amazon Sea).

Some of their ruins have been seen, so this is not fantasy.
Many of their alphabetic letters are identical with those of
the Phoenicians and Greeks, 3,000 and 4,000 years ago.

According to native traditions, they used a light source akin
to our electric bulb.

\\\"EXPERTS\\\" IN DENIAL

Recently a scientific \\\"expert\\\" wrote that the Amazon jungle
has been there for millions of years, that only primitives
have lived there.

Traditional \\\"experts\\\", I fear me, often constitute near
tragedy.

Little of what is known has found its way into textbooks.
Our sacred theory of evolution is at risk if this
information gets out.

The truth is: Overwhelming evidence exists that South
America was well known in antiquity.

Before the jungle took over, it was resplendent with great
cities. Mighty empires spanned the continent. They knew
how to write. And global communication in the distant past
equalled that of modern times.

It is abundantly clear that history needs to be rewritten.

2. CITIES DESTROYED - SURVIVORS DEGRADE

This raises THE SECOND QUESTION: why do primitive
tribes worldwide have NO traditions of having evolved UP
from a sub-human past, but rather that they DE-volved from
superior ancestors?

Here is the truth. After the cities were destroyed by
earthquakes, volcanism or war, the survivors degenerated
into a primitive lifestyle.

Before long, the green forest covered the whole landscape.

Many ancient traditions survive of an advanced culture
which flourished thousands of years ago to the north and west
of the Brazilian highlands.

Their descendants are now scattered as primitive tribes
throughout the jungle.

PRIMITIVE DESCENDANTS RETAIN LEGACY

Again, traditional \\\"experts\\\" tell us that writing was
unknown in South America.

Wrong again!

Books of wonderfully executed paintings and hieroglyphics
have been found among naked Panos savages of the deep
Peruvian forests near the gorge of the Ucayle, in the Amazon
headwaters, in the eighteenth century. The Indians explained
that the books, handed down, contained a history of events in
the days of their ancestors.

The pages of fine cotton, in external appearance resembling
modern quarto leaves, were bound with a cover, glued
together and fastened by agave threads.

One of these ancient books was acquired by Fray Narcissus
Gilbar and sent to Lima to be inspected by P. Cisneros,
compiler of a periodical called El Mercurio Peruano. A
number of people inspected it.

Every page was covered in paintings and organised lines of
hieroglyphic style characters.

So here we have modern savages, living in a primitive state,
but with a heritage passed down from superior ancestors.

In an email as brief as this, it is impossible to reveal very
much and also provide evidence, but if you are interested,
there is much more available. Please go to
http://www.beforeus.com/third.php

Evolution? No, de-volution. That\\\'s the pattern, worldwide.

Oh boy, I\\\'m in for it now!

Best wishes
Jonathan Gray

DO YOU HAVE ANY QUESTIONS?

Please email me your questions. I am here to help you
with any questions on ancient mysteries. Just email
me at info@archaeologyanswers.com

---------------------------------------------
PLEASE TELL YOUR FRIENDS
---------------------------------------------

Did you enjoy this information?

If you know someone who would find these facts
interesting, Click the URL below now to email it to
them, or copy and paste the URL below into your
browser.
http://www.beforeus.com

You are welcome to put it on your own website
exactly as it is, without change, including our email
address.

======================================================
International explorer, archaeologist and author
Jonathan Gray has traveled the world to gather data on
ancient mysteries. He has penetrated some largely
unexplored areas, including parts of the Amazon
headwaters. The author has also led expeditions to
the bottom of the sea and to remote mountain and desert
regions of the world. He lectures internationally.
======================================================

If you have received this mailing in error, or do not wish
to receive any further newsletter mailings from us, simply
click \\\"Reply\\\" and type IN THE SUBJECT LINE \\\"unsubscribe\\\".
Or write to
Surprising Discoveries
Pacific Coast Hwy
PO Box 785
Thames
New Zealand

Posted on: 2009/7/13 12:02

Edited by finger on 2009/7/13 12:17:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Shaman sökes!
#59


See User information
Hjärnan är en minnesbank som sparar och känner våra upplevelser. Vi relaterar till allt som finns i den när vi tar steg för steg framåt i livet.

Vi kan välja att accessa denna bank när vi vill, eller stänga av den när vi bara vill uppleva.

Den vänstra sparar på fakta, den högra känner av vad man tycker om denna fakta.

Min uppfattning!

Posted on: 2009/7/13 16:10
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Shaman sökes!
#60


See User information
Våra upplevelser sparas aldrig mer än i ljuset, eller så ligger de sparade i rymdvävens extra dimensioner, eller allra mest prominent i DNAt vilket kan förklara att en bekant till mig mindes ett tidigare liv som i beskrivningen mycket väl stämde in på en av hennes släktforskade förmödrars liv.

Vad jag tycker om evolution eller devolution Finger? Finns och läsa här:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ASC&type=&mode=0&start=24

Eftersom du troligen har läst det kan jag lätt sammanfatta det till att evolutionen eller devolutionen om du vill kalla det så bara är en förändring, åt vilket håll som helst. När vi gör det medvetet (som du kallar kultivation) blir det väl bäst kanske, men att vi alltid utvecklas "uppåt"? Vettefan, vad finns "ovan" naturen?

Alltså, jag tror givetvis på att det folk kallar änglar är någon form av väsen gjord av substanser vetenskapen inte kan eller kanske aldrig någonsin kommer förklara. Men såsom ovan så också nedan och här tycker ju många att det finns mycket skit så vad finns där "uppe" egentligen?

Allt är, vissa saker är på annorlunda sätt från dig själv, högre eller lägre vet jag ej om man kan peka ut när allt till skenet är runt. Men skenet bedrar eller?

Posted on: 2009/7/13 23:31
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Shaman sökes!
#61
Quote:
CITIES DESTROYED - SURVIVORS DEGRADE

This raises THE SECOND QUESTION: why do primitive
tribes worldwide have NO traditions of having evolved UP
from a sub-human past, but rather that they DE-volved from superior ancestors?

Är du med...?

Hela:

xxx, this news is from Jonathan Gray -
www.beforeus.com You authorized this mailing when
you requested your free report on our web-site.
See below for removal directions.

Today you are getting two SHOCKING answers to two
outrageous questions...

1. SO HOW OLD IS IT?

This whole thing started when Fred (my neighbour) plopped
down on my porch. And he asked me, \\\"Did you see that TV
program that said the Amazon jungle was several million
years old?\\\"

\\\"Yes,\\\" I responded. \\\"But, Fred, what if it\\\'s only 3,000
years old?\\\"

\\\"You\\\'re having me on,\\\" he laughed. \\\"Why, everyone
knows...\\\"

No, I\\\'m not kidding.

Were you aware that huge stone cities, very ancient, with
paved streets and tall pyramids choked with forest, have
been sighted in the Amazon jungle by several explorers in
recent years?

These mysterious cities were built when the climate in the
Amazon basin was more temperate and the rivers drained a
fertile area, but BEFORE the jungle took over.

(By the way, that\\\'s the very climatic situation one might
expect in the aftermath of a global Flood.)

Did you know that when cities were first built in South
America, the whole Amazon basin was a shallow inland sea?
And some Brazilian scientists say they have evidence that
this Amazon Sea existed AS RECENTLY AS 1200 BC?

BEFORE THE JUNGLE GREW

In those early days, when South America was still free of
jungle, the human race had already settled and built a
civilisation.

Perhaps you have no idea how wonderful and elaborate these
cities were. The citizens wall-papered their houses with
thin sheets of beaten gold. You can see further details in
the book Dead Men\\\'s Secrets - available at
http://beforeus.com

The cities were built by people with fine features. They used
gold coinage and operated fleets. Their buildings were of
shining white stone. Their cities boasted magnificent plazas,
paved streets, ornamented temples, round-topped pyramids,
mansions and fountains.

They erected lighthouses and used lenses and reflectors, the
elements of the telescope.

And the cities were walled - not against savages, but the
mighty gulf, or sea, of the Maranon (the Amazon Sea).

Some of their ruins have been seen, so this is not fantasy.
Many of their alphabetic letters are identical with those of
the Phoenicians and Greeks, 3,000 and 4,000 years ago.

According to native traditions, they used a light source akin
to our electric bulb.

\\\"EXPERTS\\\" IN DENIAL

Recently a scientific \\\"expert\\\" wrote that the Amazon jungle
has been there for millions of years, that only primitives
have lived there.

Traditional \\\"experts\\\", I fear me, often constitute near
tragedy.

Little of what is known has found its way into textbooks.
Our sacred theory of evolution is at risk if this
information gets out.

The truth is: Overwhelming evidence exists that South
America was well known in antiquity.

Before the jungle took over, it was resplendent with great
cities. Mighty empires spanned the continent. They knew
how to write. And global communication in the distant past
equalled that of modern times.

It is abundantly clear that history needs to be rewritten.

2. CITIES DESTROYED - SURVIVORS DEGRADE

This raises THE SECOND QUESTION: why do primitive
tribes worldwide have NO traditions of having evolved UP
from a sub-human past, but rather that they DE-volved from
superior ancestors?

Here is the truth. After the cities were destroyed by
earthquakes, volcanism or war, the survivors degenerated
into a primitive lifestyle.

Before long, the green forest covered the whole landscape.

Many ancient traditions survive of an advanced culture
which flourished thousands of years ago to the north and west
of the Brazilian highlands.

Their descendants are now scattered as primitive tribes
throughout the jungle.

PRIMITIVE DESCENDANTS RETAIN LEGACY

Again, traditional \\\"experts\\\" tell us that writing was
unknown in South America.

Wrong again!

Books of wonderfully executed paintings and hieroglyphics
have been found among naked Panos savages of the deep
Peruvian forests near the gorge of the Ucayle, in the Amazon
headwaters, in the eighteenth century. The Indians explained
that the books, handed down, contained a history of events in
the days of their ancestors.

The pages of fine cotton, in external appearance resembling
modern quarto leaves, were bound with a cover, glued
together and fastened by agave threads.

One of these ancient books was acquired by Fray Narcissus
Gilbar and sent to Lima to be inspected by P. Cisneros,
compiler of a periodical called El Mercurio Peruano. A
number of people inspected it.

Every page was covered in paintings and organised lines of
hieroglyphic style characters.

So here we have modern savages, living in a primitive state,
but with a heritage passed down from superior ancestors.

In an email as brief as this, it is impossible to reveal very
much and also provide evidence, but if you are interested,
there is much more available. Please go to
http://www.beforeus.com/third.php

Evolution? No, de-volution. That\\\'s the pattern, worldwide.

Oh boy, I\\\'m in for it now!

Best wishes
Jonathan Gray

DO YOU HAVE ANY QUESTIONS?

Please email me your questions. I am here to help you
with any questions on ancient mysteries. Just email
me at info@archaeologyanswers.com

---------------------------------------------
PLEASE TELL YOUR FRIENDS
---------------------------------------------

Did you enjoy this information?

If you know someone who would find these facts
interesting, Click the URL below now to email it to
them, or copy and paste the URL below into your
browser.
http://www.beforeus.com

You are welcome to put it on your own website
exactly as it is, without change, including our email
address.

======================================================
International explorer, archaeologist and author
Jonathan Gray has traveled the world to gather data on
ancient mysteries. He has penetrated some largely
unexplored areas, including parts of the Amazon
headwaters. The author has also led expeditions to
the bottom of the sea and to remote mountain and desert
regions of the world. He lectures internationally.
======================================================

If you have received this mailing in error, or do not wish
to receive any further newsletter mailings from us, simply
click \\\"Reply\\\" and type IN THE SUBJECT LINE \\\"unsubscribe\\\".
Or write to
Surprising Discoveries



Tänk vad en liten kontaktannons kan göra.

Detta var det första riktigt intressanta i den här tråden.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Shaman sökes!
#62


See User information
Quote:

iwarrior skrev:
Hjärnan är en minnesbank som sparar och känner våra upplevelser. Vi relaterar till allt som finns i den när vi tar steg för steg framåt i livet.

Vi kan välja att accessa denna bank när vi vill, eller stänga av den när vi bara vill uppleva.

Den vänstra sparar på fakta, den högra känner av vad man tycker om denna fakta.

Min uppfattning!


Gott försök... men tyvärr, det håller inte.... hehe...

Posted on: 2009/7/14 11:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Shaman sökes!
#63


See User information

Posted on: 2010/5/14 19:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Shaman sökes!
#64


See User information
*Gör avkall på allt jag sagt tidigare i tråden*

Posted on: 2010/5/16 5:06
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Shaman sökes!
#65
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Quote:

Xtas skrev:
*Gör avkall på allt jag sagt tidigare i tråden*


Det är rätt, rakt och riktigt!

Du får ett "finger": Tummen upp.




Posted on: 2010/5/16 11:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
36 user(s) are online (36 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 36

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS