vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#1


See User information
http://www.infowars.com/big-pharma-sc ... rbs-will-disappear-in-eu/

Medicinska örter och all alternativ medicin kommer att försvinna från EUs marknad den 1.4.2010. Alex har tydligen skrivit nåt brev han rekomenderar man skickar till varenda eu-parlamentariker i sitt land. Tycks int öppnas på min dator, men ifall nån kunde översätta brevet och posta en lista på alla svenska eu-parlemenatariker med respektive addresser skulle det ju inte skada.

Posted on: 2010/9/21 21:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#2


See User information
2010 menar du väll inte?

Posted on: 2010/9/21 21:41
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#3


See User information
Quote:
Tycks int öppnas på min dator, men ifall nån kunde översätta brevet och posta en lista på alla svenska eu-parlemenatariker med respektive addresser skulle det ju inte skada.


..egentligen spelar det ingen roll på vilket språk
du skriver..till EU-Puppets..
..so

Quote:
ISSUE: Traditional herbal medicinal products directive

Dear _________________________

I am a great supporter of long-standing traditional medicinal systems, including those that have developed over thousands of years in non-European countries.

So far not a single Chinese or Indian (Ayurvedic) herbal product has been licensed under the scheme provided by the directive. I am very concerned that herbs from these traditions that I have been using as food supplements for the last __ years will be banned when the directive’s transition phase expires on 31 march 2011.

Amendments to this directive are urgently needed, to make them more applicable to non-European herbal cultures.

I urge you to put pressure on our government and Directorate General for Health and Consumer Affairs (DG SANCO) to initiate such amendments.

Very best wishes
och made by Google transl...Quote:
PROBLEM: Traditionella växtbaserade läkemedel direktiv

Kära _________________________

Jag är en varm anhängare av långvarig traditionella läkemedel, inklusive sådana som har utvecklats under tusentals år i icke-europeiska länder.

Hittills har inte en enda kinesiska eller indiska (ayurvediska) växtbaserade har licensierats enligt det system som direktivet. Jag är mycket bekymrad över att örter från dessa traditioner som jag har använt som kosttillskott under de senaste åren __ kommer att förbjudas när direktivet är övergångsfasen löper ut den 31 mars 2011.

Ändringar av detta direktiv finns ett akut behov, att göra dem mer tillämplig på icke-europeiska växtbaserade kulturer.

Jag uppmanar er att sätta press på vår regering och Generaldirektoratet för hälsa och konsumentfrågor (GD SANCO) att inleda sådana ändringar.

Mycket vill bästa
..so dom små förändringar kan
lät editeras på svenska version..or..?..eller..?

Posted on: 2010/9/21 22:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#4


See User information
Vad kan jag göra ??
jag vill ha dessa örter kvar ??

Posted on: 2010/9/22 18:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#5


See User information
Berättade detta för tjejen,, hon sa det måste väl en mytoman ha hittat på.

Är det inget skämt så väntar en käftsmäll dem ansvarige några sparkar i röva några flaskor i skallen ett bildäckspår över ansiktet en hammare i ryggen och några knivar i magen ett bål och värma sig på och ett stup att kastas ner för.

Inte populärt.

Posted on: 2010/9/22 19:17
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#6


See User information


Skall man inte ha ett namn på det man protesterar emot? Alla förslag som görs, har ett direkt namn eller nummer.
Pålitikern eller den man skickar detta till har nog inte en aning vad det handlar om, men om namnet på förslaget finns, så kan dom söka upp den. Har man inget sådant, hamnar det nog tyvärr i "runda arkivet".

Bara en tanke.

Posted on: 2010/9/22 19:53

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#7
Skulle inte förvåna mig.
Häxjakter har skett förr.

Men att generellt förbjuda örter låter lite långsökt.
Ungefär som nåt Alex Jones skulle kunna koka ihop

Hur har dom tänkt att vi ska krydda maten?

Nä, riktigt så långt ner i nwo-träsket är vi nog inte riktigt än...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#8


See User information
Är detta sant borde det nästan bli löjligt enkelt för många att öppna ögonen och se vilka intressen som egentligen styr här i världen. Men säkert kommer det komma många vetenskapliga rapporter som stödjer ett förbud och med tiden kommer alla som vill använda naturmedicin betraktas som missbrukare och mötas av förakt.

Jag har aldrig skrivit in till någon EU-snubbe och förstår inte riktigt vem eller vilka jag ska vända mig till och vad man ska hänvisa till.
Någon som förstår och är snäll kanske vill reda upp vad som gäller?

Posted on: 2010/9/22 20:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#9


See User information
Svårt att få grepp om vad som egentligen händer, dock ser jag att örter ska ses som medicin och bara säljas som medicin efter godkännande...

Det innebär att örter inte får säljas annat som godkänd medicin, Apotek och sånt....

Alltså inte hälsokostaffärer och liknande, spännande och få se listan på förbjudna örter...

Att smuggla stora mängder av densamma kommer att ses som ett mycket grovt brott med fleråriga fängelsestraff...

Posted on: 2010/9/22 20:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#10


See User information
Det blir väl till å hålla illegala MMS-fester på svartklubbarna framöver då...eller kanske byta en liter kollodialt silver mot en tusing på svarta börsen?

Posted on: 2010/9/22 21:11

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#11


See User information
Hmm, ska försöka hinna in på hälsokost imorrn och fråga om dom har korn på det här.
Senast jag frågade så sa dom: "äähh, det där kommer aldrig gå igenom. Dom har försökt med det där i åratal"
Får se vad dom säger nu...

Posted on: 2010/9/22 22:50
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#12


See User information
Jag har 80 gram ingefära 350 gram kammomil och 45 gram ginseng och sälja.
Du får det för 150 kr gramet.
Vi kan träffas upp på Carlsbergs tågstation, ha en gul mössa på dig och dansa lite breakdance och vissla samtidigt så jag vet vem du är.

Posted on: 2010/9/23 10:52
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#13


See User information
shit!!! tänk på vad du skriver...... ;)))


Posted on: 2010/9/23 11:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#14


See User information
Blir intressant att se hur de ska försöka begränsa egen odling. >.< Många läkeörter växer dessutom fritt i nordisk fauna. Måhända får vi stationära örtplockarvakter inte bara i skog och mark - utan även i den egna trädgården. Vad blir nästa galenskap undrar jag intresserat. Monsantoisera lingonskogen? Syntetisera blåbär?

Posted on: 2010/9/23 16:29
Rainbow Warrior
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#15


See User information
Quote:

Shen skrev:
Jag har 80 gram ingefära 350 gram kammomil och 45 gram ginseng och sälja.
Du får det för 150 kr gramet.
Vi kan träffas upp på Carlsbergs tågstation, ha en gul mössa på dig och dansa lite breakdance och vissla samtidigt så jag vet vem du är.

Hur är kvalitén? Är det utspätt med laxermedel eller nåt?

Posted on: 2010/9/23 16:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#16


See User information
Kalla det för "Jordbrukverktyg" Det mesta går igenom tullen då. Vapen kan säljas som jordbruksprylar...

Så sälj dessa örter som "åkerförädlare"....

Jag tror inte det är så farligt. Samma örter kommer kallas "smart mat"/livsmedelsprodukt och undvika medicinstämpeln...

Posted on: 2010/9/23 17:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#17


See User information
Mycket intressant blir det... och se ;)))

Antagligen blir det den mjuka linjen eller den hårda....

Troligen förbud att sälja men inte att köpa...

Posted on: 2010/9/23 19:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#18


See User information
lol wavemaster , Nej det är inte rent det är utblandat med Prozac.

Mjuka eller hårda linjen .

Jadu jag har något hårt dom kan få smaka på om dom tänker genomföra dyl.

Hoppas dom kan tugga stål då.

lol hahaha.

Snart får vi höra förbjud fostervatten , alla barn måste födas upp i provrör och man får köpa syrgas och gå runt och andas för luften har dom förstört.
Id kort och drogprover vid toalettbesök.

Posted on: 2010/9/23 20:35
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#19


See User information
Dom måste tala om produkter som marknadsförs som läkemedel. Detta är en sannskyldig djungel eftersom en hel del medel visst har en påvisbar effekt men det sägs inte mycket om styrkan. Det är en jäkla skillnad på olika vitaminpreparat exempelvis.

I USA får man ofta tag på betydligt starkare inblandningar av dom verksamma substanserna. Problemet med en del "örter" är att verkan är irreversibel och är det nåt som påverkar hormonbalansen är det inte så käckt.

Ett preparat kan exempelvis i och för sig bota exempelvis en depression men samtidigt ta kål på kroppens förmåga att själv tillverka hormonet som behövs och så måste man fortsätta behandlingen med medlet livet ut.

Jag har haft kundkontakter med de flesta stora naturmedelskedjorna och producenterna och vet hur knivigt det kan vara både med produkterna och marknadsföringen. Det måste faktiskt finnas regler och det räcker inte att de skapas av en branschorganisation.

I slutändan finns det ingen egentlig skillnad mellan "hälsokosten" och den vanliga läkemedelsindustrin.

Vill ni ha ett tips? Skaffa lite hajolja...


Posted on: 2010/9/23 21:18
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#20


See User information
Det är väl tillverkares och försäljarens skyldighet att informera isåfall inte fan ska man berövas sitt fria val bara för några få inte vet bättre eller pga några inte kan informera korrekt eller tänker med röva?

Det vore ju som att förbjuda alla borrmaskiner pga man kan råka borra sig i handen, eller köksknivar för att man kan råka skära sig?

Eller förbjuda olja och bensinen pga den är farlig och dricka.

Lite får man ochså tänka själv, och tillverkare måste informera detsamma gäller försäljare försäljare får då inte ta in preparat som inte markerats rätt osv.




Posted on: 2010/9/23 21:23
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#21


See User information
Codex Alimentarius.

Var det ingen som var på Ian Cranes föredrag 2008??? Har ni glömt???
Nu händer det!

Posted on: 2010/9/24 9:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#22


See User information
Förbjud örter.
Förbjud odla egen mat.
Förbjud fånga regnvatten.

http://www.youtube.com/watch?v=AQv-sdMCClQ

Ja så himmla normalt.
Högst civiliserat beteende.
Väntar bara på att det förbjudet och skita pissa prata och tänka?


Posted on: 2010/11/1 13:15
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#23


See User information
Förbjudet för alla personer :)

Posted on: 2010/11/1 15:20
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Medicinska örter förbjuds i EU 1.4.2011!!!
#24


See User information
Rima Laibow: Codiex Alimentarius 1/5

1. http://www.youtube.com/watch?v=Tqm61qfDXiE

Posted on: 2010/11/1 15:57
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
47 user(s) are online (47 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 47

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS