Vakencorner
|
Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Shen, du resonerar bakvänt. Bara för att det finns saker att missbruka betyder inte att man ska släppa på restriktioner och öka på utbudet av alternativ att missbruka, att folk missbrukar andra saker har faktiskt ingenting att säga som argument för att tillåta knark.
Vad jag sagt är däremot att knark är extra farligt att missbruka eftersom det uppmuntrar av sig själv att missbruka andra saker. Om du känner att du får ut mer av att se på TV hög, ja men då tittar du ju mer på TV när du röker. Det är alltså en multiplier av missbruk eftersom den ökar aptiten.
Posted on: 2010/10/28 9:55
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Folk blir borta, kan inte sköta arbetet lika ordentligt som i nyktert tillstånd.
De stänger av inombords och lider socialt. Lider socialt och stänger av gör folket redan efter grundskolan det har inget med cannabis och göra. Alla har inte samma upplevelser av cannabis som du utgå inte ifrån att alla upplever sin vardag som du har gjort. Vi är alla olika. Finns andra saker som gör mycket större skada det är bara se vilka alternativ folk hittat pga förbuden. Jag resonerar inte bakvänt , jag använder inte min egen uppfattning utan skyddar dom utsatta för jag har känt många sjuka som lider pga förbud. Det är inte Knark som ger folk hjärtattacker finns många ggr farligare saker. Krig kemikalier lögner missledande stimuli falsk kunskap osv osv. Du säger at det förhöjer och leder till mer konsumerande och tv tittande osv osv. Ja det är som en krydda i ett känslomässigt torrt samhälle. Pga dess natur, som jag sa innan förstå dess natur istället. Kan du inte förstå dess natur hur ska du då fårstå din egen om du inte kan inse varför det fungerar som det gör? Det finns alltid en orsak bakom orsaken : )
Posted on: 2010/10/28 9:56
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tycker Xtas ska knalla ner till polisstationen och erkänna sitt 7åriga cannabisbruk. För om du anser att det är rätt att en grupp människor ska kunna stjäla pengar (böter) eller låsa in en människa för ett drogbruk eller drogmissbruk så borde det väll också gälla dig. Eller tänker du som en politiker att lagar bara ska gälla andra.
Jag är så jä**a trött på detta ständiga överförmynderi i det här landet. Det enda detta överförmynderi skapar är en befolkning av vuxna bäbisar. Att lära sig av andra och lära sig av sina misstag är det ända sättet för en människa att bli mentalt vuxen. Vad är det sossarna brukar säga nu igen hmmm (moral är bra men dubbelmoral är dubbelt så bra) ;)
Posted on: 2010/10/28 12:05
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Bästa forumvänner, kan ni svara på en fråga. Hur kan man hänga på VAKEN, och sedan göra allt för att fly verkligheten med droger?
Den ekvationen får inte jag ihop. Är det inte verkligheten vi vill åt? Så oförfalskat som möjligt. Fri från gifter, droger, alkohol och kött. Så är vi ämnade att leva.
Posted on: 2010/10/28 14:32
|
|||
|
Bring on the apocalypse...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Verkligheten.
En vanligt använt ord av folk som inte vet vad verklighet är. Det dom flesta av er tror är verklighet är inte verklighet. Det kommer ni märka en dag.
Posted on: 2010/10/28 14:51
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Fri från gifter, droger, alkohol och kött. Så är vi ämnade att leva.
Posted on: 2010/10/28 15:20
|
|||
|
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Om man pratar om Hallucinogena droger så är det mer en resa som låter tripparen se verkligheten ur ett helt annat perspektiv, vilket kan vara enormt utvecklande för ett uppvaknande. Många av dom som tagit DMT beskriver den verkligheten som mer verklig en den vanliga verkligheten.
Posted on: 2010/10/28 15:26
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
När jag var i sexton- sjuttonårsåldern var jag fullständigt fanatiskt militärintresserad. Jag var med i frivilligorganisationer, sträckläste böcker som Döden på larvfötter och dräglade när jag såg vapen och mitt största problem var att tillgången på ammunition var begränsad. Varannan helg drog jag i uniform och åkte land och rike runt på olika läger. Vi marscherade miltals i mörker, jag deltog i massor av övningar där vi tränade allt som hade med militärlivet att göra. Stämningen var god och vi kände att om det skulle bli allvar, så skulle vi rusa mot fronten i tävlan om att komma i första linjen. Jag var kort och gott en riktig liten attackmops. Hade det funnit möjlighet att åka till Afghanistan på den tiden hade jag anmält mig direkt!
Men så kom dagen då någon stack en pipa i munnen på mig och sa "Sug!". Eftersom jag var fullständigt fanatiskt lydig gjorde jag så och sedan dess har min världsuppfattning närmast kunnat klassificeras som "kaleidoskopisk". Det innebär inte att jag tagit fullständigt avstånd från min tidigare personlighet. Men jag har fördjupat den och lagt till fler dimensioner än att stå framåtlutad i sextio grader väntande på order...
Posted on: 2010/10/28 15:59
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Den tog dig till roten.
Det är vad den gör. Om du använder en växt med blå aura blir din aura ochså blå. Man blir vad man konsumerar. Varför den tar en till roten är för att den är ett symbios med en del av vårt tidigare jag. Det gör det logiskt att det är eld ochså eftersom djuret den är en symbios av härstammar från havet och är just ett djur. En eld varelse med andra ord.
Posted on: 2010/10/28 16:06
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Att tänka på, den mentala biten vad det gäller droger är väldigt smittad, vi vet ännu inte riktigt vilken effekt som drogerna egentligen har.
Du sitter o käkar en glass och dricker en coola på centralen i stockholm, du vet att alla accepterar dessa 2, du kastas inte ur vänskapliga grupper eller blir nedsvartad av familjen och samället. Nå, säg att glass och coola är lika fett oaccepterat som dagens droger, hur känns det nu att inta dessa? Du gömmer Dig, du drar Dig undan, vågar inte visa Dig, ljuger och är tvungen att skapa ett annat liv som hör till den delen, därav schizophrenic behavior, de e ganska enkelt! En personlighet utåt, en i hemliget! Må gott
Posted on: 2010/10/28 16:58
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Trodde inte det fanns så mycket okunskap om "droger" på detta forumet, men där ser man.. Man kan tro att visa här är propagandaministrar i denna frågan.
Quote: Kaliyuga skrev: Bästa forumvänner, kan ni svara på en fråga. Hur kan man hänga på VAKEN, och sedan göra allt för att fly verkligheten med droger? Hur man kan hänga på vaken och vara emot något som kan rädda mänskligheten och se på något som är helt naturligt och ofarligt för dom flesta som "droger" är frågan du borde ställa. Svaret på många av världens problem är magiska svampar, om tillräckligt många blir höga på "droger" som svamp och ayauscha eller bara installerar en "Isolation tank" i sinna hem som sätter en i en djup medetation där man precis som ayauscha tvingas att analysera sig själv så att allt man döljer för sig själv kommer fram så att man tvingas att ta itu med allt som stör en, hur man behandlar sina vänner etc, vilket gör en till en bättre person. Att konfrontera sina djupaste tankar är vad alla är rädda för och försöker fly från, men det är det nyttigaste som finns och gör en till en bättre person. Man blir även påmind om allt som betyder något för en, vilket ger en närmare relationer till nära och kära. Vilket är nyttigt för folk i ens närhet, även dom vinner på att du blir en bättre människa. Sjukhus i länder som brasilien ger t.ex ut ayauscha till heroinmissbrukare och det funkar verkligen och får dom att aldrig mer röra det, för man blir medveten om att man skadar sig själv och tänker "vad fan håller jag på med". Ayauscha ger en även ett klarare kortvarigt minne och fler seretoninrespectorer och gör så att seretoninen som redan är där tas upp lättare, istället för att förstöra många receptorer och lägga till mer seretonin utöver det som redan är där natruligt som gör att man blir fast och måste ha mer för att inte må dåligt som antidepressiva gör. Att inte varje skola i världen har en sk Isolation tank till deras elver är tokigt. Barn behöver lära sig att tänka och analysera sig själva och vad som händer runt om kring dom samt inuti dem själva. Quote: Xtas skrev: Kontra med lite psykbabbel om cannabis "fördelar" nu och hur ond jag är som uttalar mig emot det. ]Folk blir borta, kan inte sköta arbetet lika ordentligt som i nyktert tillstånd, slarv kan leda till ännu värre saker, de stänger av inombords och lider socialt, vissa mentala funktioner trubbas av, den fysiska hälsan försämras. Varför är det psykbabbel att cananbis har fördelar? det har varit vetenskapligt bevisat i flera år nu att det nästan inte har något annat än fördelar. Du vet det finns något som heter cannabinoider i cannabis. Och cannabinoidreceptorerna är dom som dominerar vår hjärna, det är MENINGEN att vi människor ska få i oss cannabinoider, faktum är att det är rena hjärngodiset för oss och hjälper till att MOTARBETA saker som psykoser, hjärnskada etc, inte tvärtom. Den naturliga källan som har flest cannabinoider är cannabis. Nobelpristagaren Kary Mullis har sagt att han aldrig skulle kommit fram till sin upptäckt om det inte vore for LSD. Kary B. Mullis som är en amerikansk kemist tilldelades, tillsammans med Michael Smith, Nobelpriset i kemi 1993 "för insatser för metodutvecklingen inom DNA-baserad kemi" och mer specifikt "för hans uppfinning av PCR-metoden (Polymerase Chain Reaction)". Han kom på mycket i sin forskning medans han var hög på LSD, att påstå att folk fungerar bättre utan psykoaktiva droger och kan tänka klarare i deras arbete är total bullshit, för personer som är intelligenta är det ofta bränslen dom behöver för att just komma fram till saker som kräver mycket tänkande. Dom få nackdelarna med cannabis är när man under längre perioder får i sig höga halter THC, vilket gör att ens kortvariga minne blir sämre, ens inlärningsförmåga blir lite sämre och ens IQ går ner några poäng, men allt går tillbaka till normalt när man slutar röka. Vissa kan koncentrera sig bättre och göra bättre ifrån sig i skolan av små halter till och med, det är olika från person till person, många av världens mest framgångsrika människor använder cannabis. Det är också därför det behöver vara lagligt så att ungdomar inte går och köper någon hemodlad skunk som har extremt höga halter THC och röker det varje dag. När det är kontrollerat så vet man aldrig vad man får på gatan och kartellerna tjänar stora pengar. Så fort det blir lagligt går kartellerna i konkurs och folket vet vilken kvalite dom får. Samt att folk inte åker i fängelse för att dom röker hjärnvitaminer, vanliga fredliga människor förtjänar inte att sitta i fängelse för att dom tar hand om sin hälsa och röker lite cannabis som gör en lugn och härmonisk. Forskare vid universitetet i Lausanne i Schweiz tillfrågade 5.263 studenter, däribland 455 som endast röker marijuana och 1.703 som röker både marijuana och tobak och 3.105 som inte röker något av det. Undersökningen, som publicerades i Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine, visade att marijuana-rökare hade bättre relationer med vänner, bättre betyg och var mer benägna att idrotta än tonåringar som rökt tobak och de som avstod från båda ämnena. Fördelarna med cannabis, är bland annat att det hjälper celler i hjärnan att växa fortare, ens vita massa i hjärnan växer och blir större, alltså att man får en större hjärna, samt att ens IQ går upp ett par poäng (när man inte röker varje dag). Det hjälper även mot Glaucoma och nervskada. Studier har visat att det kan skydda en från hjärnskadan alkohol orskar, att det blir ett skydd runt nervvävnaden, folk som röker och dricker har i studier visats ha mindre hjärnskada än de som endast dricker och man har sett i mös att små halter THC skyddar mot över 60% av deras hjärncelldöd orsakad av alkohol. Det finns också bevis för att cannabis är skyddande mot de neurotoxiska effekterna av stroke och skallskador. Ytterligare bevis finns för att cannabis är effektivt för att bromsa utvecklingen av olika neurodegenerativa sjukdomar som Alzheimers, MS, Parkinson och ALS (Lou Gehrig's sjukdom). Dödligheten av visa sorters av influensa har med det häftiga inflammatoriska svaret drivet av Tumör nekrosis faktor (TNF) att göra. Endocannabinoider är naturens väg av att kontrollera TNF aktivitet. Phytocannabinoider kan imitera naturliga endocannabinoider för att förhindra häftiga inflammatoriska immun svar. Cannabis är rikt på cannabinoider, och ges redan ut som medicin i USA för att hjälpa emot influensa. Att röka cannabis när man är infekterad av influensa kan ge svåra konsekvenser, det får endast ätas. Cannabis får inte heller användas mot infektioner som tuberculosis, Legionella, pneumophila, och Leishmania. Det finns många studier som visar förmågan av cannabinoider att reglera kaskaden av pro-inflammatoriska immun svar. Neutrophil och monocyt migration i hämmas genom att aktivera CB2 receptorer , cannabinoider minskar svaret till pro-inflammatoriska chemokines och cytokiner inklusive Tumör nekrosis faktor (TNF). Effekten av THC på influensa inducerad lunginflammation har också undersökts. Dessa studier visade att THC kan förhindra influensa framkallad lung-epithelial celldöd. Cannabinoider har även blivit visat att vara effektivt för att krympa tumörer. Cannabinoider blockerar kärlväxten genom att halta växten av blodkärlen som ger tumören liv. Quote: Vanliga drag om man frågar folk; de flesta blir mer eller mindre paranoida av rökat. Munchies, släppa loss lustar d.v.s. Manier, göra samma saker om och om igen, ett psykotiskt drag. Många har detta, kanske alla fastän de inte erkänner. Många blir paranoida dom första gångerna dom röker ja, helt sant. Men varför blir dom det? svaret är att dom har saker dom rymmer från, om du är en person som är nervös så kommer du bli skit nervös, om du är en person som har skit bra självförtroende så kommer du få ännu bättre självförtroende, om du är glad och nöjd med livet kommer du bli super nöjd med livet. Cannabis tvingar dig att tänka, och vi människor älskar att fly från våra tankar och trycker bak saker längst bak i huvet och tar aldrig fram det, sedan när folk provar något som cannabis eller svamp blir dom paranoida, för att dom tvingas att tänka. En vanlig anledning till att folk blir paranoida är för att dom röker för mycket också, det räcker med några bloss i början, det är inte meningen att man ska röka en hel joint själv i början så att det känns som att en svärm av fiskar åker förbi ögonen på en hela tiden och att man inte hinner fånga en enda. Quote: Cannabis är en del av problemet, som ett åksjukepiller i karusellen konsumentsamhället, något för att få folk att sluta tänka, sluta bry sig om världens nedhalkande i träsket Motsatsen är sant. Man blir inte lat, folk som blir lata är redan lata. Man kan inte ge bränsel till en liten hjärna, det hjälper inte en om man är en idiot. Många atleter använder cananbis innan dom tränar, några av världens bästa ju jutsu utövare röker cannabis innan dom tränar och det är en väldigt fysiskt krävande sport på elit nivå. Cananbis/svamp ger dig en otrolig sympati till omvärlden och tvingar dig att tänka, spec Ayauscha, alla som har provat detta och som har en hjärna och som inte är fast i deras ego och inte är rädda för att släppa kontrolleren över dom själva vet detta. Där var t.ex en studie för inte så länge sedan som även CNN rappoterade på, där en kvinna med en ovanlig räddsla för döden fick svamp, på grund av hennes problem att hon var så rädd för att dö hade hennes relation till hennes man blivit sämre. Under hennes svamptripp började hon gråta och forskarna trodde det var för hon tänkte på döden, fast hon berättade sedan att vad hon tänkte på var hur hon hade skadat sin man med hennes negativa tankar och räddsla för döden, och kom honom närmare igen efter trippen och hennes räddsla för döden minskade. Inse att du inte är i kontroll, släpp ditt ego, ta Ctrl+Alt+Del på din hjärna och in med ett nytt operativsystem, och du kommer aldrig absorbera propaganda på samma sätt igen. Gemensam kulturell programmering, förutbestämda beteendemönster, politisk och social hjärntävttning och kontroll kommer aldrig bita på dig igen. Mycket läsvärd artikel: http://www.ayahuasca.com/science/the-ayahuasca-effect/
Posted on: 2010/10/28 17:47
Edited by TreeOfLiberty on 2010/10/28 18:05:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Anledningen till att Soros vill legalisera marijuana är nog inte för att hjälpa dom sjuka, det är nog snarare så att han nog hellre vill ha en befolkning som är stenade än en befolkning som är på väg att göra revolution när väl ekonomin i Kalifornien störtdyker..
Posted on: 2010/10/28 18:21
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är mer farligt att bygga och gå med på maktnätverk för människor än att människan pillrar i sig lite flugsvamp och andra örter.
Posted on: 2010/10/28 18:24
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Anledningen till att Soros vill legalisera marijuana är nog inte för att hjälpa dom sjuka, det är nog snarare så att han nog hellre vill ha en befolkning som är stenade än en befolkning som är på väg att göra revolution när väl ekonomin i Kalifornien störtdyker.. Detta stämmer nog. Men det är en mycket dålig taktik, man såg i holland när det blev lagligt där att det inte blev mycket mer populärt bara för det, folk tröttnar. Tror inte det kommer vara annorlunda i kalifornien, endast i början. Även om personer kan bli lite nerdummade i flum av att röka hela tiden så kan intelligenta männsikor bli betydligt visare än vad dom redan är, så det är en fara mot eliten också. Sedan när det är lagligt får man mer renare gräss, dom säljer mycket gräss i kalifornien redan som har låga THC halter och som gör att du knappt känner dig bäng i huvet utan bara mer klartänkt och pigg, dom flesta har aldrig provat sådan gräss då det bara odlas fram till folk som köper medicinsk marijuana, medans det ofta är höga THC halter som gäller på gatan ibland.
Posted on: 2010/10/28 18:53
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Snarare tvärtom isåfall när det gäller revolution.
Se romarikets historia. Finns gräs med glaspulver i ochså som sabbar mångas lungor. Sup ner barnen istället med lösningsmedel gör dem ju så myyyycket smartare. Bättre låta dom sjuka få tillgång till sitt gräs eftersom läkarna är för inskränkta störda och hjärntvättade för att kunna något om dess effekter och skriva ut det i pillerform till patienterna. Soros tänker på pengar.
Posted on: 2010/10/28 20:07
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
http://www.youtube.com/watch?v=AljmtpbQ7Oc
Quote: 50,000,000, years of history ...
Posted on: 2010/10/29 0:26
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
TreeOfLiberty skrev:
Quote: Sedan när det är lagligt får man mer renare gräss, dom säljer mycket gräss i kalifornien redan som har låga THC halter och som gör att du knappt känner dig bäng i huvet utan bara mer klartänkt och pigg, dom flesta har aldrig provat sådan gräss då det bara odlas fram till folk som köper medicinsk marijuana, medans det ofta är höga THC halter som gäller på gatan ibland. Ett par bilder bara på att du har rätt...[länk] Sedan kan man alltid jämföra...den stora bilden:)
Posted on: 2010/10/29 1:43
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
För introspektion, se kultivering och meditation som är en helt inre process.
Varför binda upp sig vid en yttre substans, otympliga tankar med saltvatten m.fl. krångliga och de facto psykiskt beroendeframkallande tekniker, substanser, apparater och annat? Man kan skåda inåt och rannsaka sig själv helt nykter. Egentligen gör man det ännu effektivare när man är nykter eftersom man är klarsynt, inte grumlad av en drog. Jag har hört det här snacket om snillen och knark jättelänge, det är på allas läppar i knarkkretsar när man försvarar sin fix. Men det är tröttsamt blasé och mest likt urban legends för du säger samtidigt att det "sänker IQ." Som jag uttryckte det trubbar det av mentala funktioner, framförallt ens matematiska och logiska kapacitet. Sen finns det folk, jag var en, som njöt av att tänka mycket under rus, filosofera och prata o.s.v. Men de sakerna man tror man "kommer på" är helt bortglömda dagen efter och har man skrivit ner eller spelat in det blir det ändå helt oföreståeligt i nykter tillstånd så vad hjälper det? Det är skillnad på att tänka fritt och att tänka rätt, för det finns en hel del tokigheter som uppstått genom att flumma ut för mycket, verklighetsfrånvända ideologier för att nämna en sak. Kan du tänka dig att reklamationen av knark + snille = sant är helt och hållet falsk? Att den skapats av krafter som vill förslava intellektuella med narkotika? Ja kanske jag ska gå och anmäla mig själv till strafftjänstgöring och arbeta som droginformatör till ungdomar, kan behövas.
Posted on: 2010/10/29 2:32
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag måste säga att jag anade "ulvar" när jag läste om detta i media, jag kan inte riktigt sätta fingret på vad dock... Oavsett tycker man kanske att en person som du bör sätta mer tillit till indianerna och deras shamaner. Du verkar blanda ihop cannabis med effekterna från allehanda andra droger och den lilla tyngd du lyfter fram gällande negativa aspekter går förlorad innan du når till punkt. Var lite ärlig istället och erkänn att majoriteten av problemen med cannabis direkt hänger ihop med förbudet, därav denna debatt öht. Jag kan lätt dra en analogi på nackdelar med TV-tittande eller forumanvändande likaså. Det går även att tillämpa din retorik på intagandet av föda med lustiga resultat. Tanken på att rada upp ett gäng av dina taskiga argument och verbalt arkebusera samtliga ståndpunkter infinner sig. Eftersom lättja dock dominerar mig efter en lång natt i arbete så vill jag istället be dig att hörsamma jargongen på detta forum under tiden som jag gör det motsatta. Seså, sluta svamla och läs inlägg #36 av TreeOfLiberty ordentligt. Jag tittar in "imorgon" och försöker lista ut om skadeverkningarna efter dina sju svåra år var permanenta eller om du ännu går att lära.
Posted on: 2010/10/29 6:27
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag känner mig lite delskyldig och vill gärna deklarera min uppfattning om drogfrågan nu när jag har funderat i fyrtio år!
Det är inte så käckt att använda droger om man exempelvis har hand om ungas uppfostran. De skall inte behöva se föräldrarna berusade, det borde vara självklart. Varken på piller, svampar, champagne eller röka. Det är svårt att kritisera droger på grundval av subjektiva värderingar. Men alla droger har skadeverkningar, alkohol inte minst. Att vara helt opåverkad har ett värde i sig, jag brukar kalla det "det tredje tillståndet" (alltså varken full eller hög). Men vetenskapen visar att vi kan vara påverkade av förut helt okända saker i vår omgivning. Saker som ingår i omgivningens kemi, ljusförhållanden eller till och med virus som kan styra våra tankebanor (exempel viruset som finns i kattskit och misstänks för att vara orsaken till schizofreni). Så jag inser att det ligger någonting i vad samtliga tyckare säger och tror knappast att frågan kan bli ordentligt utredd på detta stadium!
Posted on: 2010/10/29 7:13
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag får också hålla med om att de flesta problemen som rör Cannabis är skapat av förbudet. Det viktigaste är att få bort Cannabis som inköpsport till tyngre narkotika och den enda anledningen att den är en inköpsport är p.g.a förbudet som stoppar ner Cannabis i samma påse som exempel; amfetamin, syra, kokain.
Det är just när en person tvingas träffa kriminella i parken som en inköpsport etableras och det är p.g.a. förbudet. Kanske då kan man lägga ännu mer resurser hos polisen för att bekämpa heroinet, samtidigt som det tar bort en ekonomisk vinst hos den organiserade brottsligheten. Dock hur en legalisering eventuell avkriminalisering av Cannabis skulle se ut, vet jag inte, men vår narkotikalag måste i helhet reformeras den är ett fatalt misslyckande och i Europa ett skräckexempel hur man bekämpar narkotika. Jag tror inte att gräset skulle bli mildare vid en legalisering som hävdas av Tree of liberty, de människor med gröna fingrar och kärlek till växten kommer fortsätta att producera. Vänner till mig odlar så starkt Cannabis att om jag nu efter flertal år drogfri skulle röka skulle jag råka ut för en temporär psykos(en haschpsykos ;) ) det är väldigt hög THC halt. Det finns även negativa aspekter av Cannabisbruk som man ska vara ärlig med om man förespråkar det men jag tror människor är medvetna om dem. Vad jag är negativ till är tramset om drogbruk och andlighet, Cannabis har aldrig lärt mig någonting, förutom hur snabbt jag faktiskt kan ta mig till McDonalds på cykel, meningslösa filosofiska tankar blandat med bitvis ångest och ett uppvaknade med grusiga ögon. En tripp på syra eller svamp må vidga dina tankar under ruset, men det räcker där , det kommer aldrig leda till stabil väg att vandra i kultivering, det är bara flum. Jag minns en vän som ritade ner livets mening på ett papper under rus, dagen efter upptäckte vi att det var teckningar likt en 4 åring på dagis, han övernattade under databordet där han hade byggt en kojja och julpyntat en bra tid innan första advent. Samt om man ser upp till Shamaner som godtyckligt lämnar sina kroppar för andra väsen att besätta och med hjälp av dem förespråkar droger och andlighet, ja då är man illa ute kanske finns en anledning att man ofta bara hade en Shaman i var stam. Så slutar med det här drogromantiken det är bara meningslöst att fylla sin kropp med berusade substanser, rena kroppar är vad vi ska ha, finna vägen och kultivera i ett klart medvetande och därigenom nå upplysning inte genom att bedöva och berusa vårt medvetande. Det är fusk och doping är inte tillåtet enligt himmelen
Posted on: 2010/10/29 9:07
|
|||
|
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
(BIREAL)
Vad jag är negativ till är tramset om drogbruk och andlighet, Cannabis har aldrig lärt mig någonting. För du vet inte hur det ska användas och du känner inte till dess natur. Att tramsa är att skapa lidande pga okunskap och förbud och förkasta det naturliga.
Posted on: 2010/10/29 9:32
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Lägg ner det Shen, det är bara Cannabis det är inte någon helig graal.
Posted on: 2010/10/29 10:19
|
|||
|
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login