vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



George Kavassilas
#1


See User information
Hej
Jag såg denna föreläsning av George Kavassilas på
Youtube
för ett tag sedan. Han påstår att det är den Universella sanningen som alla söker. Jag kände själv att det var svaret på alla frågor jag har haft men sedan efteråt tänkte jag att det nog inte kan vara så. Känslan säger ja och tanken nej, jag väljer dock känslan men vill gärna höra hur detta resonerar hos er.

Posted on: 2010/1/21 16:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: George Kavassilas
#2


See User information
Jag tror ditt högre Jag redan givit dig svaret.....



Posted on: 2010/1/21 18:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: George Kavassilas
#3


See User information
Innan jag såg något som George pratar om så var jag med om att uppleva att vi alla var varsitt Universum. George fyllde i det jag saknade, men jag visste att jag var ett Universum innan han sa det, eftersom jag upplevt det.

Posted on: 2010/1/21 22:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: George Kavassilas
#4


See User information
http://fredsprojektet.nu/

George Kavassilas på turne i Sverige.

Huvudbudskapet verkar vara att vi inte ska åka iväg i rymdskepp när helvetet brakar lös här, utan ta vårat öde på jorden och se om vi kommer in i himlen (5:e dinemsionen).

Annats snackar han bara en massa om vad/när/hur allt sker vilket för min del bara fyller ut huvudet med onödig information.


Posted on: 2011/3/30 9:42
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: George Kavassilas
#5


See User information
Lyssnat litet på honom, var väl en del om galaktiska rådet och liknande New age-aktigt.

Posted on: 2011/3/30 13:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: George Kavassilas
#6


See User information
Han är väldigt religiös och inne på 2012 och påstår att han har varit i kontakt med och pratat med ett flertal olika utomjordiska raser. Han har inget vettigt att säga, bara fyller ut huvudet med onödig information som micro påpekar.


Posted on: 2011/3/30 13:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: George Kavassilas
#7


See User information
jin83
George är inte "New Age".

Han har sedan barn varit bortförd av utomjordingar, både de som varit snälla och gett honom fantastiska upplevelser, dels av tidigare familj ifrån andra planeter och dels utav negativa utomjordingar som gett honom hemska upplevelser.

Om något så är han realist och andlig.

2003 så plockades han fysiskt upp på jorden och fick åka i ett litet rymdskepp till ett stort rymdskepp. Där lämnade George kroppen med hela sitt medvetande. Allting han är lämnade kroppen och då skulle hans kropp ha dött om inte andra utomjordingar använde sin livsenergi till att hålla kroppen vid liv. Detta skedde helt utan teknologi, utan var naturligt/organiskt.

När han lämnade kroppen färdades han upp igenom alla dimensioner och ut ur detta universum där han fick se och igen minnas att han existerar bortom detta universum. Vilket vi alla gör, varenda en av oss existerar bortom detta universumet och har kommit in i detta för att lära oss om hur ett ljusbaserat universum fungerar. Därför är vi här på jorden just nu.


TreeOfLiberty
Väldigt religös? Han var uppvuxen som katolik men att han är väldigt religös kan misstolkas för religion i alla fall ur mitt perspektiv är ett sätt att förslava. George säger att han är "into Christianity and not Churchianity", men han är inte kristen på ett sätt som man i vanliga fall tolkar en kristen.

Att han inte har något vettigt att säga håller jag inte med om, men alla har rätt till sin åsikt och jag accepterar din fullt ut TreeOfLiberty.

Det är dock viktigt att vara saklig.


Ang. 2012 så säger han att jorden kommer aktivera sin ljuskropp och bli en sol i de lägre delarna av universum. Toppen av de lägre delarna av universum tar fysiskt sett mest utrymme i vårt universum och innehåller ofantligt många dimensioner, densiteter och frekvenser (olika verkligheter). Här finns t.ex. lagen om en som jag förr pratat om på detta forumet.


Att jorden ska bli en sol tror jag själv då jag en kväll fick kontakt med jorden och frågade henne.


Ang. att han fyller ut huvudet med onödig information. Att han vill dela med sig av sin upplevelse som visade honom att vi alla är oändliga och är egna universum (något jag visste innan jag kom i kontakt med George) kallar jag knappast onödig information.

Sen att han har träffat diverse eliter, diverse utomjordiska kabaler och falska gudar såsom Yaweh (som spelar Gud men som är del av det falska ljuset, d.v.s. de vill ha dyrkan, och är av villkorlig kärlek), att han pratar om annat som t.ex. supersoldat programmet och diverse saker är kanske inte viktigt om man inte är intresserad utav det, eller vill veta.

Mycket av det som vaken handlar om är för andra onödig information och det är upp till var och en att välja vad man vill veta.

Men att välja bort att höra om någon som har erfarenhet av att se och komma ihåg att vi alla är oändliga, det är väl bara dumt?? :) Men alla har ju som sagt valet att välja vad man vill veta.

Jag dömer ingen, men jag håller med Pettan. Känslan säger att George har fått ta del av något som få fått ta del av. George vill stärka andra genom att få andra att komma ihåg sin oändlighet. Vi har alla sanningen inom oss. Men vi har blivit otroligt manipulerade, men allt finns inom oss - precis allt.

Och när man vet om hur han levt så är jag tacksam att någon valde den resan han gjorde, för att bli bortförd och torterad dels av utomjordingar och dels av eliten på jorden... Det är ingenting jämfört med de hemska upplevelser jag varit med om, så jag hedrar George precis som jag hedrar alla er andra. T.ex. dig TreeOfLiberty, jin83, Spartacus88, Pettan och micro.

Men det är viktigt att inte döma andra och att vara saklig.

Kärlek till er alla!
- seilon

Posted on: 2011/4/13 22:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: George Kavassilas
#8


See User information


Jag har pratat med George live,

Lyssna till vad han säger som berör era hjärtan, förkasta allt annat. Vägen är din och den är inom er. Har den alltid varit. Religioner eller inte, religioner eller new age, falska profeter och politiker... Spelar ingen roll.

Jag känner att han har både rätt och fel i det han säger, men som sagt, ser han "världen" från ett annat perspektiv.

Posted on: 2011/4/13 23:15

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: George Kavassilas
#9
Nej det är inte fråga om "perspektiv".

Aliens New Age är det bara, och det är ju vad ni är, ni som inte förstått något av värde:

George Kavassilas
http://www.whale.to/b/george_kavassilas.html

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: George Kavassilas
#10


See User information
Quote:

away skrev:
Nej det är inte fråga om "perspektiv".

Aliens New Age är det bara, och det är ju vad ni är, ni som inte förstått något av värde:


Jag är lite trött på att höra "Så är det bara"... Är inte heller intresserad av lite "saxning".

Posted on: 2011/4/13 23:28

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: George Kavassilas
#11
Ok, då vet vi två saker:

Du är lite trött:
+
Är inte intresserad.

Tredje viktiga punkten är att du primärt (nästan enbart), ÄR New Age, men du vill aldrig inse det. Precis som Seilon, vad skrev grabben... att George inte var New Age... hahahaha... och att det var fråga om andlighet...

vojne vojne... ni är så lurade så det är sjukt.

Det ni tror är sant och "andligt" är raka motsatsen

... But those who evade this doctrine of scientific nihilism often find themselves drawn to contemporary sources of ‘wisdom’, namely, television gurus and pseudo-spiritual intellectuals; that is to say, mainstream New Age philosophy, which is a chimerical amalgamation of spiritual teachings fused together with progressivist undertones, in particular the ‘evolution’ of consciousness of humanity and the dawn of a new era of wisdom and peace.

... As an alternative, Icke promotes the standard New Age rhetoric: we create our own reality, the world’s consciousness is evolving and we are on the brink of a ‘collective transformation’, which offers another example of how the New Age concept of evolving global consciousness is merely a transposition of the Darwinian concept of evolution into the field of spirituality...

osv:
http://mindunclouded.blogspot.com/201 ... ds-spiritually-inept.html

.................

... ‘When I arrived at this retreat I remember feeling that there was something really strange about all of the people that were there. There seemed to be this look on their faces of exhaustion. They all seemed to have dark circles around their eyes. I just remember having a really bad feeling. As the meditation sessions progressed, I was appalled as he not only embarrassed and ridiculed people...

Del 2:
http://mindunclouded.blogspot.com/201 ... ds-spiritually-inept.html

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: George Kavassilas
#12
GK, sirianernas man... hehe, kanske det ska vara syrianernas...

... mjuka fingrar som kan töjas och spännas... jo jag tackar ja...

http://alienbeach.tripod.com/id2.html

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: George Kavassilas
#13


See User information

gatlopp,

Det är enbart dina dömanden och tolkningar, inte mina. Får stå helt för dig och enbart dig. Du får helt stå för dina egna begränsningar och tolkningar.

Sköt om sig.

Posted on: 2011/4/14 12:49

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: George Kavassilas
#14
Dom som har fastnat i New Age borde varit de som "begränsat" sig för länge sedan, istället för att fylla vaken med evil crap av utvecklingstänkstjosan.

Det är bara alienism och den vanliga kommunistgrejen.

Få som kunde stå emot, det är tydligen svårt för de som har svår uppväxt, liten inblick och begränsade liverfarenheter etc..., de kan nästan inte göra urskiljning längre. Det mesta av det som krokar dagens sökare och komaister är från de gamla krafterna i kosmos, det vill inte dö, utan söker ta över "människors" sinnen och kroppar. Så alla fås att söka utanför sig själva, tror istället på att livet "utvecklas", hjärntutvecklingsprogram, eller vad GK håller på med. Det är uppstigning hit, evolution dit, transformation dit...

Nonsens.

Samsara är i mitten, ett fängelse/karantän. Ingen kommer hit frivilligt, eller som inte är på flykt för att söka klara sig då det blir nytt... De som själva då nästan inte längre är human här, kastar de här alienkrokarna i ansiktet på andra, postar ideligen falsarierna.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: George Kavassilas
#15


See User information
Jag tycket att han verkar ha en bra grundsyn med skepticism och kärlek. Det som jag reagerar på är att 95% av pratet handlar om hur världen ser ut, alla dimensioner mm. Allt detta är bara prat. Jag kan varken veta om det stämmer eller är en saga, men en sak vet jag: Det är inte viktigt för mig att höra om intergalaktiska intriger. Jag har nog att göra med nuet och kultivera min moral. Vad ska allt snack leda till? Kom till poängen!

Posted on: 2011/4/16 0:20
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: George Kavassilas
#16


See User information
micro,

poängen med George föreläsningar är att du ska komma ihåg vem du är. Att du alltid funnits alltid kommer finnas och att du existerar bortom ljus, att ljus inte är början på livet. Att vi existerar i oändligheten och att inget existerar bortom oss.

Det är poängen.

Få förstår det just nu, men fler och fler kommer ihåg. Det är glädjande.

Allt annat snack är för att förstå vad vi gör här på planeten, hur vi hamnade här och varför.

Allt snack på vaken om alla manipulationer härstammar ifrån de som George pratar om. Problem, reaktion och lösning är inte enbart ett jordligt påfund, det sker på intergalaktisk skala.

Väldigt många är förblindade av att ljuset är allt, men vi fanns innan ljus fanns. Vi har alltid funnits. Vi är det som är medvetet om våra jag, våra tankar, våra känslor, vår moral, vårt samvete, vårt sinne. Vi är just det som är. Och detta varande är evigt och allsmäktigt som gått igenom en upplevelse utav dualitet (mörkt/ljust, ont/gott, positivt/negativt) och polariteter inom ljuset. Vi har glömt vad vi är för att uppleva det vi inte är, vi har upplevt att vi alla inte är sammankopplade, att vi alla har olika sanningar när den största sanningen är att vi alla är oändliga och alltid har varit det. Att ingen av oss är separerade och att inte ens vad vi nu upplever i form av separation är separation, det är en illusion vi skapat för att få erfarenhet av separationen, därför är det så verkligt och vi inte bara sådär kan veta allt.

Inom oss har vi allt, och det är poängen George försöker få de han föreläser för att minnas. Att du är evig och att du alltid funnits, och att du är allsmäktig.

Med värme och kärlek,
- seilon

Posted on: 2011/5/14 14:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: George Kavassilas
#17


See User information
Seilon, vet du varför Adam och Eva kastades ut ur edens lustgård?

Posted on: 2011/5/14 15:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: George Kavassilas
#18


See User information
Kan jag inte bara få veta hur jag kommer ihåg ven jag är i några meningar utan att behöva lyssna på alla utlägg om utomjordingar?

Posted on: 2011/5/14 16:20
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: George Kavassilas
#19


See User information
alarik, för att de åt av den förbjudna frukten. Vad vill du insinuera? Vad har det med vad jag sa att göra? :)


micro, jo helt självklart :). Jag kan säga det till dig: Du är Gud - ett oändligt medvetande utan början och utan slut som kan defineras som allsmäktigt.

Det tog inte ens några meningar, utan endast bara en :).



Men vi har en resa bakom oss. T.ex. en enkel förklaring av ens resa vi alla har är att:
Vi föddes.
Vi växte.
Vi har gjort massa val genom skola, arbete etc.
Vi är där vi är nu.

Det är en resa vi alla gjort beskriven i 4 steg.

Men vi har även en resa innan vi föddes. För vad vi är består inte enbart utav vår männisokropp vi utvecklat ifrån cell till embryo till bebis och genom de 4 ovan beskriva stegen. Vi är inte ett medvetande som skapades utav hjärnan, utan medvetandet använder sig av hjärnan som skapats genom en födelseprocess och vår själ samt vår medvetenhet har tagit plats i det vi skapat genom att en kvinna blivit gravid.

När denna kroppen jag har nu inte längre existerar så lever jag vidare, jag och det bortom mitt jag som är min medvetenhet. Jag har haft många liv innan jag föddes in i detta och för att komma ihåg det behöver jag veta mer än att jag faktiskt alltid funnits. För det är genom att förstå min resa jag kan förstå hur jag hamnade på jorden just här och just nu.


Jag har full förståelse för de som tror att slumpen skapade livet här eller att en Gud skapat oss eller vår själ. Men det är inte min sanning och vad livet visat mig. Så om du vill diskutera med mig micro så förstå gärna det perspektivet jag talar ifrån, och jag vill gärna förstå ditt perspektiv likaså!

Det är något som jag verkligen älskar att göra vilket är att lära mig se livet ur andras perspektiv och vad andra tror eller vet om sin existens. Kanske är det för att jag älskar alla så otroligt mycket, vän som fiende :).

Som alltid önskar jag alla som läser kärlek!
- seilon

Posted on: 2011/5/16 20:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: George Kavassilas
#20


See User information
@Seilon, Ok, vi har en liknande förståelse av medvetenadet, och sedan finns den här kroppen med dess växande och död, samt alla eventuella tidigare/senare kroppar som haft detta medvetande.

Men hur kan jag förstå världen och kroppen och vad har det för syfte?

Jag hoppas mest att allt det här fysiska ska reda sig själv och att jag gör det som faller mig in under tiden.

Sen vet jag så lite om "världen". Är det en skapelse av medvetandet eller av ett kollektivt medvetande, eller har den någon oberoende form?

Dessa frågor ser jag lite som meningslösa i ett större perspektiv, iom att det inte går att svara på. Det kan ju i alla fall vara medvetandes som skapar det som jag tror är sant, så jag kan ju inte veta om allt är medvetandet från början eller inte.

Nej, jag försöker att luta mig tillbaka och njuta av föreställningen. Och då och då är det jag som är huvudpersonen. Då är det bara att spela med inlevelse.

Frid

Posted on: 2011/5/17 9:41
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: George Kavassilas
#21


See User information
Förklaringen om hur fantastiskt medvetandet är som skapelse förklaras med orsaken till varför det bara finns ett medvetande eller vetande. Medvetandets enda syfte som skapelsen är att via en våg leda det som leder kärlek från 1 till en annan.

Medvetandet kan också förklaras som skapelsen vilken ytterst är en fraktal oändlig kärleks skapelse som finns i allt, balanspunkten i all verkan, ett ljus av medvetande.

Detta är något vi alla vet men tror oss vara blockerade ifrån, det ingår också i medvetandets syfte, vi kan inte saknat något utan att ha möjlighet att sakna det.

Att luta sig tillbaks är ett fantastiskt sätt att uppleva medvetandet och åka med på dess vibrerande våg av kärlek.

Posted on: 2011/5/17 10:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: George Kavassilas
#22


See User information
Jag håller med dig micro. Intergalaktiska intriger och interdimensionella väsen är just nu bara en massa snack och liten verkstad. Det hindrar mer än det utvecklar.

Jag vet exakt vem jag är. Jag vet vilka mina föräldrar är och vilka mina förfäder är ett antal generationer tillbaka. Om jag härstammar från något annat solsystem eller inte är för mig helt irrelevant.

Det bästa är att börja med sig själv. Just här, just nu. Ta tag i det fysiska precis där du befinner dig. När du har chansen, fånga den, gör ditt stämma hörd och din fysiska närvaro kännbar. Ta kampen i den här världen NU och underskatta inte det fysiska. Allt annat är ganska meningslöst. För våra skyldigheter ligger inte mot någon eller något i en annan dimension eller en annan värld, utan mot oss själva och allt annat. Idag, här och nu.

Vi kommer aldrig kunna bygga ett hus genom att börja med taket och tro att det kan sväva fritt när vi fortsätter med grunden och stommen.

Men det här är bara min personliga åsikt och syn på saken. :)


Posted on: 2011/5/17 10:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: George Kavassilas
#23


See User information
@EvoultionQuest...
Då törsten efter kunskap är det största intresset och utan någon mening att vara oförskämd, kittlade följande citat:

"Jag vet exakt vem jag är"

Vill du förklara mer... ?

Peace and Love
T1

Posted on: 2011/5/17 12:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: George Kavassilas
#24


See User information
Det jag menade är att jag vet exakt vem jag är just nu och just här. Inte vem jag skulle kunna vara i en annan verklighet, dimension, tid osv.

Posted on: 2011/5/18 16:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
40 user(s) are online (40 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 40

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS