vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Ron Paul - får han fortsätta?
#1


See User information
Tycker som många andra att Ron Paul är något av en nyttig frisk fläkt som rör runt en hel del i grytan i världens supermakt. Även om jag inte håller med om en hel del han vill så har han mycket intressanta och realistiska idéer gällande det monetära systemet och USAs inblandning i världen, både militärt och i det dolda. Han verbaliserar ofta vad man tänker.

Ron Paul Vs GOP Warmongers: Congressman Romps To Victory In Iowa Debate (två intressanta videos.)

Vad jag undrar lite är hur ni andra ser på hans chanser att bli president? Han är mycket populär bland folket men knappast hos den militära biljonindustrin eller FED/bankirerna. Han har ju utan tvekan mäktiga fiender och jag tror, tyvärr, att han löper mycket stor risk att råka ut för något som sätter stopp för honom. Kanske en ny "lone nut", en pinsam historia, eller kanske ett sjukdomstillstånd (han är ju trots allt lite till åren vilket gör detta till ett trovärdigt scenario).

Om vi för en stund låtsas att NWO & co finns, ser ni då något som gör att han kanske "tillåts" bli president, ungefär som en nyttig idiot eller för att hans mål gynnar dem? Har dessa parasiter kanske sugit ut USA tillräckligt och lämnar dem i ett passivt och degenererande tillstånd för att inta en ny värd?

Man blir lätt förblindad av någon sorts "Messias" och det kan därför vara bra att lufta tankar så man ser bortom sin egen begränsade horisont. Kanske får man nya tankar och vaknar lite till!

Posted on: 2011/8/13 0:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#2
Han är inte av dom 13 blodslinjerna, då blir han inte president. Han jobbar åt satan precis som dom andra...
http://www.youtube.com/watch?v=UyGFtml3E6E

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#3


See User information
Vad ska den där videon bevisa egentligen?

Posted on: 2011/8/13 9:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#4


See User information
Quote:

EvolutionQuest skrev:
Vad ska den där videon bevisa egentligen?


Den är bara för att visa Ron Pauls retorik och hur aggressivt han motsätter sig USAs militära eskapader utomlands, men även FED.

Den sätter färg på Ron Paul om man inte vet vem han är eller vad han säger och vill.


Edit: Sorry.. Förstod nu att du inte menade videon jag länkade överst.

Posted on: 2011/8/13 10:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#5


See User information
Ron Paul får aldrig makten med sina argument eftersom dom strider mot elitens.

Om han inte får makten och vänder sig 360 grader.

Tror ni han skulle vara i livet om han inte hörde till eliten själv?

Men en sak har man ju ochså lärt sig.

Ett parti raserar och sen kommer nästa parti och låtsas reparera.

Spelar man inte den charaden kan man inte upperätthålla sin politiska makt länge eftersom folk revolterar.

Men får man folket och tro att det finns olika sidor kan man lura dem hur länge som helst och utnyttja deras hopp för det bättre..


Posted on: 2011/8/13 11:06
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#6


See User information
Quote:

Shen skrev:
Ron Paul får aldrig makten med sina argument eftersom dom strider mot elitens.

Om han inte får makten och vänder sig 360 grader.

Tror ni han skulle vara i livet om han inte hörde till eliten själv?


Det är just detta som gör mig nyfiken. Det är motsägelsefullt. Därför undrar jag om någon ser att Ron på ett konkret sätt gynnar eliten (inte genom hemliga handskakningar eller tecken) eller om han kan gynna dem utan att veta om det (en nyttig idiot).

En sak jag kan tänka mig som exempel är att han kan användas som ett verktyg för att skapa nya, mäktigare fiender. Exempelvis Iran med kärnvapen eller dylikt. Oavsett vad man tycker om det så skulle det ge goda ursäkter för en framtida president/administration att utöka USAs militära operationer istället för att minska dem. I detta fall har Ron varit en nyttig idiot, eller en pjäs i spelet, som du också påpekar (söndra-reparera).

Posted on: 2011/8/13 11:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#7


See User information
Cupio med tanke på att alla hierarkier som centraliserar makt korrumperar folk så kan jag inte dra någon annan slutsats än att han är en puppet.

Posted on: 2011/8/13 11:37
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#8


See User information

Posted on: 2011/8/13 23:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#9


See User information
Då får jag gå emot strömmen och säga att jag tror dels att Ron Paul faktiskt är vad han säger att han är och dels att jag tror att han mycket väl kan bli näste president.

Detta baserar jag på flera omständigheter.

Dels så har Paul varit med i många år och faktiskt sagt exakt samma sak som han säger nu. Han har alltid varit för konstitutionen; emot USA´s militära inblandningar runt om i världen; emot FED, emot den enorma statsapparat som landet har osv.
Dels så bygger han verkligen sin kandidatur på finanser genom insamlingar från folk och inte företag, som tex Obama fick oss att tro under förra valet. Han har bla samlat in mer pengar från aktiva militärer än vad samtliga andra republikanska kandidater lyckats med och mer än Obama. Mao stödjer även de som vill att systemet skall falla men kanske inte vågar visa det på ett annat sätt.

Visst har han åldern emot sig och det kanske talat för att etablisemanget låter honom vara. Men hade man tagit livet av honom så hade det varit så oerhört uppenbart att vi hade nog sett ett folk som tagit lagen i egna händer och fått kravallerna i England att verka mesiga.
Han har även sin son, Rand Paul med sig som propagerar för samma saker. Så där finns en naturlig ersättare vilket innebär att de skulle behöva få bort båda, vilket inte underlättar situationen.

Vad man gör nu tror jag är att man skickar in en ny Bush - Rick Perry. Han är en blåkopia av Bush Jr med Texasbakrunden och oljepengarna i botten. Och honom lägger de i ett läge där han står med en fot i varje läger, för att på så sätt vinna över Paul´s anhängare. Men man behöver bara titta på Perrys leende för att se vad som döljer sig bakom hans agenda.

Paul har fått utstå allt ifrån medias baktalande och undvikanden. Gång på gång undviker man att ens nämna honom trots att han vinner omröstning efter omröstning. Man kallar honom saker och idiotförklarar honom.

Jag tror inte på systemet men jag tror att Paul kan vara den siste med möjlighet att göra något bra av det och genomföra de förändringar som skulle kunna vända på skeppet och ge mänskligheten hoppet tillbaka.

Jag tror att Paul har lyckats med något så unikt som att utnyttja systemet emot systemet självt och det verkar fungera, kanske pga att tiden är rätt och folket ser att alla politiker fram tills nu bara ignorerat dom, gett dom falska löften och låtit läget bero så att företagen och staten kunnat förtsätta att suga ur dom allt.

Jag tror att Ron Paul kan vara den sista "politiska" utvägen innan systemet brakar ihop.

Posted on: 2011/8/14 11:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#10


See User information
Ron paul är bara en puppet annars vore han död vid dethär laget.

Dom är alla puppets, hur kan dom inte vara puppets när dom deltar i att vara ledare för en hierarki som är raka motsatsen till demokrati?

Man kan ju inte vara en delegat till en diktatur och sedan säga att man vill folkets bästa.

Det motsäger sig självt.

Argumenten kan ju låta hur bra som helst men diktator hierarkin kvarstår.

Genom att göra valen åt folk kommer folk själva aldrig lära sig.

Posted on: 2011/8/14 11:26
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#11


See User information
Det pågår en omröstning just nu på Aftonbladets framsida. Där finns, hör och häpna, Ron Paul med som ett av valalternativen.. Bara att gå in och klicka på Paul. Just nu ligger Paul tvåa, efter Obama.

Posted on: 2011/8/14 11:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#12


See User information
Folk är lättlurade.

Posted on: 2011/8/14 11:59
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#13


See User information
Quote:

Winterface skrev:
Det pågår en omröstning just nu på Aftonbladets framsida. Där finns, hör och häpna, Ron Paul med som ett av valalternativen.. Bara att gå in och klicka på Paul. Just nu ligger Paul tvåa, efter Obama.

Paul fick en röst till!
Efter många timmar av Ron Paul tal jag hört så har jag svårt att se honom som en "puppet", visst, blir han president så kan han mycket väl hamna i klorna på andra och motvilligt bli en puppet, men jag hoppas innerligen att han står emot. Och förresten, har inte de tidigare Puppetarna suttit i knät på pentagon och federal reserve? Ron Paul är minst sagt kritisk mot dessa, varför skulle han vara det om han satt i knät på dom. Av alla republikankandidater, så tror jag Paul är den som allra minst kan misstänkas vara puppet i dagsläget. Men som sagt, väl vid makten så kanske alla blir en puppet vare sej dom vill eller inte?

Posted on: 2011/8/14 14:23
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#14


See User information
varför skulle han vara det om han satt i knät på dom.


SVAR.

För att vinna folks förtroende vad annars.

Varför tror du det finns olika partier för överhuvudtaget?

Hur annars fortsätta sitt monopol och undvika folkets revolt om inte manipulera deras förhoppningar genom att det finns olika sidor som igentligen är samma sida ?

När ska ni inse att man kan inte ha en demokrati i en diktaturisk hierarki som cetraliserar makten bort från individen som korrumperar politikerna ?

Det enda man gör när man lägger sitt livs ansvar i händerna på andra är att lura sig själv.

Människans okunskap godtrogenhet högmod och känslor är vad dom nyttjar till att bibehålla sin struktur.


Posted on: 2011/8/14 14:34
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#15


See User information
Shen, visst är man cynisk och många av oss som ifrågasätter är extremt cyniska men allt är inte vitt eller svart.

Om Ron Paul är ett lockbete så har man skapat den mest invecklade varianten hittills. För Ron Paul stöttas av inte bara oss som ifrågasätter, uppgivna amerikaner, men också av alternativ press och alla de som blivit åsidosatta och förlöjligade för ifrågasättandet av "verkligheten".

Jag hade nog gått på din version om det inte varit för att Ron Paul har i alla år sagt det han säger idag. Att han fått hållas i alla år är nog för att tidigare fanns inte det missnöje som idag stödjer honom. Då var han bara en "lallande idiot" men idag sprider han ett budskap som folk inte bara känner igen men även ställer sig bakom.
Hade han bara dykt upp som gubben i lådan så hade jag ifrågasatt honom starkt.

Allt är inte svart och vitt och här tror jag att vi har ett s.k. grått alternativ, där man kanske sammanför det bästa av båda världar. Nu får du också tänka på att han är en produkt av systemet men även systemet gör bort sig ibland i sitt val av representanter. Vi behöver folk från systemet som ser bristerna och är villiga att sätta sig emot dom.

Posted on: 2011/8/14 14:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#16


See User information
Lol Om han inte säger det han säger hur ska han annars få folks förtroende?

Dom vet ju själva att om dom inte kontrar sina egna lögner så blir det revolution dom är ju inte dumma.

Det gäller att för varje plan man gör upp så ligga ett steg före den planen.

Det är så dom tänker, många steg före det vi ser.

Posted on: 2011/8/14 15:01
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#17


See User information
13:00



Posted on: 2011/8/14 17:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#18


See User information
Alla presidenter i Usas historia har varit och är Frimurare så jag tror knappast Paul är ett undantag.

Eftersom jag inte tror på politiska hierarkier och vill att folket ska lära sig själva genom deras misstag så dom kan ta ansvaret i egna händer så ser jag inget annat än propaganda.

Det har funnits ledare innan i Usas historia som gjort gott trots sitt medlemskap men vad har det mynnat ut i i slutändan?

Mer makt åt ett par få.

Makt korrumperar och det slår aldrig fel.

Posted on: 2011/8/14 18:31
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#19


See User information
Du får tycka som du vill Shen men jag tycker att du generaliserar för mycket. Vad skulle syftet för eliten vara med att föra fram Paul när de redan har så många bättre kandidater som säger det som de vill höra?

Du menar att det inte kan finnas en politiker som skulle vilja gå emot systemet och vilja förändra det? Hur osannolikt låter inte det? Du skriver att alla presidenter är och har varit frimurare och ändå har några av dom motsatt sig med följd att några fått sätta livet till.
Vid 76 års ålder har han kanske insett att han inte har så mycket mer att förlora utan kan satsa på detta?

Om Paul är frimurare och elitens lakej så har jag förlorat all form av människokännedom som hjälpt mig väl genom åren.

Posted on: 2011/8/14 21:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#20


See User information
Shen du är beroende av konspirationer verkar det som, du studerar inte historia och världen på ett logiskt och sunt sätt.

Du skrev "Dom vet ju själva att om dom inte kontrar sina egna lögner så blir det revolution dom är ju inte dumma." Om du tror på detta själv har jag en brygga att sälja dig på månen.

Ron paul har alltid ståt för det han står för, och har genom hela sitt liv kämpat mot FED bankerna, och så kommer det folk och anklagar de som verkligen är ute i stridsfältet och gör något för "oäkta", som vanligt ser man ett mönster i dessa personer, det är söndriga personer som tagit skada av samhället och inte kan se klart och fått konspirationer som en medicin, den procenten finns inom den s.k. sanningsrörelsen också, tyvärr gillar median att fokusera på dessa personer.

Posted on: 2011/8/14 21:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#21


See User information
Jag tror på hjärtat anden och ljuset.

Politiker berör mig inte ryggen.


Nej jag studerar inte historian för den skrivs av vinnare jag studerar hellre förnuftet.

Paul har säkert stått för det han står för men det frångår inte fortfarande att hierarkin är korrumperad alltid kommer och vara korrumperad.

Lol Ska du säga att jag inte studerar världen på ett förnuftigt sätt , lägger du normen då eller vem sätter den?

Verkar som världen har förlorat förmågan och se det självklara om du frågar mig.

Förmodligen därför folk gör sig själva beroende av andra som dom lägger sitt ansvar i händerna på.

Så du påstår att folk lär sig bli politiskt medvetna genom att ha en ledare som ska säga till dem vad som är rätt och fel.

Varför vet inte folk det själva eller?
Kan inte folk känna efter själva?
Varför skulle dom kunna det människan är ju en anpassning av sin omgivning och tankarna en produkt därav.
Och vad har ni lärt er?
Lita inte på er själva utan på er påhittade historia.

Jovarrs det låter ju väldigt insiktsfullt.

Att folk kan föredra och låta någon annan göra jobbet åt dem.

Det är sannerligen en tokvärld.

Sen klagar man över konflikter lol man strävar ju efter dem så vad ska man förvänta sig.

Inte så konstigt att munken säger , Dont get involved with politics.


Posted on: 2011/8/14 22:02
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#22


See User information
Du svamlar, Ron paul vill ha en Konstitutionell republik utan FED bankerna, IRC och CIA etc. Vilket är det säkraste systemet som någonsin skapats och garanterar mest frihet till folket. Det finns ingen annan lösning än att staterna och kongressmedlemmarna t.ex passerar deras "10th Amendment Resolution" och tar ifrån så mycket makt som möjligt från den federala regeringen.

I USAs nuvarande system har man en president, självklart hjälper det folket då om en kandidat som står för frihet blir hörd, fast det viktigaste av allt är inte att folket hör folk som Paul, utan det är folket på insidan och i positioner som Paul som kan påverka saker mest om de vaknar, inte du och jag, även om vi kan sätta press på dom, så måste vi ha vänner på insidan, och vi har alltid haft vänner på insidan som kämpar för oss, vi har genom historien haft patrioter inom CIA, Pentagon, överallt, som är på vår sida. Att misstänka någon som Paul, visar bara att ens logiska förmågor är söndriga.

Posted on: 2011/8/14 23:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#23


See User information
I Usas system har man en president.

Lol i Usas system har man diktatur.

Precis som här och i alla andra länder där man stjäl makten från medborgaren genom att centralisera den.

Ja jag svamlar det är därför jag är beroende av politiker för att göra mina val som er.


Posted on: 2011/8/15 6:04
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ron Paul - får han fortsätta?
#24


See User information
I omröstningen i republikanska partiet i Iowa var det snubblande nära att Ron Paul vann. Han var 152 röster ifrån att vinna. Men det har visat sig att det fattas 218 röster i den officiella röstsammanräkningen.

MSNBC säger att 162 förlorade röster gick till kandidater som fick mindre än en procent av rösterna och därför inte redovisas. Vem litar alltid på MSNBC? OK, ibland kanske men det fattas ändå 56 röster.

http://www.prisonplanet.com/the-iowa-straw-poll-mystery.html

Eftersom det är väldokukumenterat i svurna vittnesmål inför parlamentariska utskott etc att det förekommer fusk med rösträkning i amerikanska val är de förlorade rösterna något att uppmärksamma.

Posted on: 2011/8/15 9:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
50 user(s) are online (50 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 50

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS