vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Svar till rätten och andra bolag efter erbjudanden!

See User information

Hej,

Sitter och klurar på svar till dessa företag som agerar som en myndighet. Detta är något jag vill dela med mig till er, för att nyttja i möjliga affärs-uppgörelser som sker, eller har skett under tvång.

Detta är ett för-utkast, men skulle vilja ha er feed back på denna.

Quote:

Datum:

Till: AB Tjatteverket

Från: Allmänt kallad: Kalle

Svar till kallelse: XXXXXXXXXXXX

Villkorligt godtas förhandlingen förutsatt att följande punkter kan styrkas före och/eller inför en förhandling.

1. Kallelsen skall gälla Persona vera, ej persona ficta. Jag agerar ej i och godtar ej ingående i kommersiell handel.

2. Uppvisande av orginal laga kontrakt som förbinder mig själsligen till förhandlingen.

3. Uppvisande av orginal laga kontrakt att annan får agera i bemyndigande över mig i någon form.

4. Att under förhandlingen sker laga utan risk för jäv och/eller till lika ageras utan tex. på kommersiell grund. Full underställelse av RB 1942:740, skall styrkas.

5. Att domareden upprätthålls under förhandlingens fulla längd.
RP 1942:740 Kap 4 11 § Vilken lyder;
"Jag N.N. lovar och försäkrar på heder och samvete, att jag vill och skall efter mitt bästa förstånd och samvete i alla domar rätt göra, ej mindre den fattige än den rike, och döma efter Sveriges lag och laga stadgar; aldrig lag vränga eller orätt främja för släktskap, svågerskap, vänskap, avund, illvilja eller räddhåga, ej heller för mutor och gåvor eller annan orsak, under vad sken det vara må; ej den saker göra, som saklös är, eller den saklös, som saker är. Jag skall varken förr, än domen avsäges, eller sedan uppenbara dem, som till rätta gå, eller andra de rådslag rätten inom stängda dörrar håller. Detta allt vill och skall jag som en ärlig och uppriktig domare troget hålla."
Ed skall avläggas inför domstol eller inför rättens ordförande. Lag (1975:1288).

Kan ej och inga styrkningar uppvisas efter ovan villkor, skall förhandlingen avskrivas/ förkastas/ likvideras med omedelbar verkan, utan registration

och/eller annan följd utgå, vilket kan leda till hinder för rätten till liv och hälsa (1998:204).

Fortgår förhandling, utan ovanstående villkor möts;

All medverkan, under tvång eller annan, utgörs under fredlig protest där alla rättigheter och ära står bibehållna. Inget bemyndigande avgivna och samtliga tidigare avgivna är återtagna.

Domare, advokater och/ eller annan tjänsteman, har ej mitt medgivande/bemyndigande att föra talan i någon form, utan i orginal styrka laga kontrakt.

Kommer och vid ingåendet av förhandlingen, via tvång eller annan, utgå en ersättningsgrund av 15.000.000(Femton Miljoner) SEK, av räknar av sakligt värde av guld (2012-01-01) och skall med egenmäktigt underställas av acceptans via handling/ord utgöras till . Faktureringsgrund utgörs som påtvingad tjänst under 2001:732, samt Sveriges åtagande av mänsklig rätt.

Vidare förbehålls full rätt att vid senare tillfälle agera gentemot tjänstemän (I och ur tjänst), som ej fullt åtlyder de förpliktelser vilket skall i anförande underställts via universiella, internationella, och nationella lagar. Och i egenskap som

Mottagaren har efter 10 dagar att svara på denna skrivelse, eller godta i acceptans fulla innehållet där av.

Denna skrivelse skall äras i sin helhet, samt hörsammandet av utfärdaren.

I fred.

---------------------
Allmänt kallad: Kalle
Suverän
Agent för person: KALLE ANKA, 140101-0101

Skit än så länge i stavfel eller annan kosmetika, utan nu är innehållet viktigast.

Tacksam för sakliga svar.

Fridens på er!

Posted on: 2012/3/17 17:55

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Svar till rätten och andra bolag efter erbjudanden!

See User information
Avatar, det här är så vackert. Jag jobbar på samma sätt. Det ger viss frid i lilla själen : )

Posted on: 2012/3/17 21:14
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tack,

jag gör bara allt för att hjälpa... Utan egen vinning, vill bara få en bättre värld. Denna omoraliska hantering, är omedveten...

Byt ut 1. Mot "Krav av en skadepart"! osv... Ni som vet, borde fixa detta... annars fråga.

Bara hjärtat är med!!! Gör du detta i egen-rätt... annars... -Låt bli!

Som en löjlig fotnot (inför den okunniga), KAN inte domareden upprätthållas ifall en domare är av laga vittne... (Glöm inte att en fotbolsplan har en domare och vad berör dig den?)

Sök bara upp (allabolag.se);

SVERIGES DOMSTOLAR
Jönköping
Org.nummer: 202100-2742
Registreringsår: 1975

Hur kan ett kommersiellt bolag underställa sig ett (utom egen vinning) utom jäv?

Detta går inte, i laga sak...

Sedan att SOC (Domenic osv) AB polisen osv.. jagar UTOM tjänst (Tjänare som utgår av folket §1 regeringsbildningen!)

Vad har vi som freds bevarare idag? Skatteindrivare vi inte behöver ha...

Posted on: 2012/3/18 2:00

Edited by Avatar on 2012/3/18 2:26:33
Edited by Avatar on 2012/3/18 2:31:17

FRI

Bättring för alla!

See User information

Vaken vill inte ha ett egen del gällande detta, så jag vill vara försiktig... Har omfrågat detta tidigare... Den står ju öppen för alla...

Inte alla behöver, klarar av denna kunskap...

Kan ADM fixa detta ?

Posted on: 2012/3/18 3:25

FRI

Bättring för alla!

See User information
Tack för det Avatar!

Vi är inblandad i en Muppetshow av elaka karaktärer.
För att befria sig av dem, är det här breven en bra skylt på vägen.

Själv har jag en således satanisk grej på gång, att jag även överväger lämna in mitt personnummer.
Bara sådär, utav förtvivlan.
Ochså vet jag, att det kommer inte att hjälpa ett dugg och det skulle även förvärra saken.

Men det hela beror på att jag passar inte längre i det här systemet, byggd på förtryck och hat.

Skulle du kunna förklara följande lite mer?
"Byt ut 1. Mot "Krav av en skadepart"! osv... Ni som vet, borde fixa detta... annars fråga"

Posted on: 2012/3/22 7:18

See User information
Funderade över den där regeringsformen:
Makt utgår från folket och regeringen blir vald.
Invandrare får inte rösta, så regeringsformen är diskriminerande, och således förtrycker människor.

Angående domareden: som jag förstodd finns det ingen konsekvens när de hoppar över den.
So who cares.

Allt är byggd på arrogans och förtryck, väldig sorgligt.
Och vem har hittat på att det får sitta politiker (nämndemän)i rättsalen som får döma?
Vilken dockteater!

Sveriges förtryckare lever mitt i Medeltiden, men låtsas att de är modernaste (= mest civiliserade) samhället med varje elev en dator.
Och folket har levt så länge på en ö att de vet inget annat.
Dessutom har de aldrig varit med i krig så f a s c i s m hann de inte säga adjö än.

Blir intressanta tider när de vaknar då, för att djup gömd i svenskarnas själ bor en ung och stark lejon...
Och som vi vet är en lejon en suverän varelse.

Posted on: 2012/3/22 7:40

See User information
Kan det mesta handla om att ta fullt ansvar för sina tankar ord och handlingar och acceptera att allt man gör får konsekvenser, samt att syftet är ren demonstration så att omgivningen har chans att ta lärdom.

ps. själv vet jag ingenting utan det var bara en tanke som kom från nånstans. ds

Posted on: 2012/3/22 8:37

See User information
Jo Nomad; då är vi tillbaka på ruta 1:
Allt hänger ihop med allt.
Alla arrangerar vi vår egen skola på denna vackra planeten.
Mycket mer hann jag inte lära än, tyvärr.

Vad är fult ansvar för den ena, betyder en total annan grej för den andra.
Det är faktiskt JAG som bestämmer vad är ansvar.
Angående mitt eget liv.
Know Thyself!

Men sedan då?
Kanske du har en total annan uppfattning av innebörden av ansvarsprincipen och då blir det krock.

Dessutom kan vi inte göra mycket mot fascism.
Då tar jag ansvar i mitt spirituella liv, och försöker skapa harmoni endå, utan att vilja eller behöva skada någon.

Våran själ eller ande räknas de inte med i deras lagböcker, och då har vi en liten issue...
Det är även motsatsen: så fort de känner doften av en fri själ, blir man offer av deras vampyrrörelse.

Det är således JAG som måste ändra sig.
Vilken väg ska jag gå?
Går det över huvudtaget att upprätthålla freden i en värld var man blir jagad?

Vad är fred och för vem?
Allt ska definieras om, det är klart.
Det är jag som är fredförsvarare.
Inte de, för att de har en annan definition.

På mina villkor.
Mina villkor är väl inget annat än mitt eget ansvar.
Villkor som synonim till ansvar.
Jo, det var ochså en spännande tanke som kom bara upp i gråa massan.

Posted on: 2012/3/22 9:55

See User information

Hej,

Gällande bytet med 1. mot "presentering av skadepart" är om dessa företag som allt ohämmat jagar era plånböcker via P-boter, cannabis, kliat sig på näsan, drack en öl på fel ställe, ej betalat för att du andas osv...

Vi som undersökt detta lite djupare, vet att, Sveriges domstolar, polisen, skatteverket, Sverige i sig, enbart är kommersiella entiteter/företag, som enbart verkar som en myndighet... Och deras grund är att skapa pengar, i businessområdet av en myndighet... Vilket kommer strida mot domareden... (Läs vad som står under själva eden...)

Det finns enbart civilmål och brottsmål, kontraktmål och fredsbrott...

Hela denna lappen är för att stoppa den kommersiella handeln, vilket dessa skolade förhandlare (Advokater) enbart är skolade att göra.

Ja, det egna ansvaret är det absolut viktigaste. Precis detta är orsaken till varför jag inte vitt och brett trummar ut allt till allt och alla. Bara föreställ er om vissa kriminella grupper fick skolning i detta?

Som jag ser det, är tyvärr detta som skedde i USA i de få fall Suveräna vände sig med våld mot Poliser och sköt ihjäl dom... Se bara vilken skada detta åsamkade mot andra som enbart vill bli kvitt skiten och bara leva i fred.

Jag är övertygad att detta hykleri som pågår i vårt samhälle(Ab Sverige) aldrig skulle klara en belysning i det öppna, där beholkningen kunde öppet se vad som verkligen föregår i det vi tror är en myndighet. Se bara på Afton Blaskan senaste undersökning av AB Polisen (Som bara börjat skumma på ytan) nu börjar lösa upp. Hyser litet hopp om att dom kommer se djupare in i detta.

Vi kan lösa detta tillsammans, innan det blir för jäkla illa... ENsam är stark, men en kedja är inte starkare än den svagaste länken...

Och tyvärr, är kanske våra Poliser dom mest lurade av alla... Jag skulle inte kunna tro att det kan vara på annat sätt... Hur kan samtliga fredsbevarare kunna ingå att agera på detta sätt, om så inte var fallet? Även dom har blivit skolade att tro deras beteende är rättvisa och är att bevara freden... Är freden bevarad genom att jaga plånböcker vid våra vägar, medans brott klaras av allt i mindre skala? Och ju mer ekonomin går nedåt och en allt ihärdigare jakt på människors plånböcker skapar en ellt större friktion mot Polisen själva, klagas det att det är allt fientligare klimat mot dom... Jag menar, tänker ingen längre i dessa företag? Och allt värre kommer det bli, om vi börjar att svinga bollträn eller bara låta dom fortsätta i allt vansinnigare takt...

Lösningen är för mig enkel... Fredligt påminna dom om varför dom är där och via deras egna skapade regelverk hålla dom ansvariga och försvåra "hjärndöd" verksamhet vilket dom (Polisen) skapades för att hindra och skydda oss mot.

Jag har själv mött flera tjänstemän och när dom upptäcker att en kan sin sak, är viljan att agera mot en inte så stor mot en. Kanske dom väljer att ändra på sig och gå på en svagare medmänniska istället för att nå sina kommersiella mål, det kan jag inte säga. Kan enbart säga för att komma tillbaka till nomad, att ta ansvaret är viktigt.

I fred!

Posted on: 2012/3/22 11:51

FRI

Bättring för alla!

See User information
Som ett litet tillägg till posten ovan, då jag inte kan editera den...;

Detta kontrakt vilket "personen" (Laga perspektiv, ej det vi blivit lärda) grundar sig på, är och kan inte vara laga på något sätt i någon form av kontraktsskapande. Detta är en "praxis", en inlärd tro. Ytterligare en fiktion, som om jorden fortsatt var platt!

Detta vill jag på det bestämdaste belysa och göra gällande med detta svarsbrev från företagen. En som lyfter blicken och rent ser detta som en affärshandling, vilket det är, ser att allt faktiskt följer lagar och stadgar (Och andra bolagspolicyn), inkl mänskliga rättigheterna.

Däremot är grunden till allt grusad och genom okunskap inlärts att glömma saker som "Vem utgör folket?", Vad betyder "All offentlig makt utgår från folket" osv.

Vidare vill jag även peka på att detta med Tjänstemäns agerande vilket i så många fall i okunskap och/eller annan inte ser eller väljs att ignorera, gör det inte lättare.
Oviljan till att svara på frågor och agera efter vad dom verkligen får betalt för, är anmärkningsvärd... Jag har pratat med många av dessa tjnstemän och när mina frågor/krav blir väldigt obehagliga för dom.

Ju lägre tjänsteman, ju konstigare bemötande. Däremot, ju högre tjänstemanna titel, ju genomgående märker du att dessa vet vad det talas om... Och en oro sprids över deras ansikten.
Det är ett sant nöje att se en advokat vrida sig i stolen och på alla sätt ser ut att vilja komma iväg från en. Tyvärr är inte advokater skolade i detta heller... Dom är bara utbildade för att förhandla, inget mer. Devide and conquer.

Jag är vidare övertygad att när väl detta kommer på tal och lyfts upp, kommer detta "kontrakt" att implodera och gå upp i rök i bara tanken på att komma ut i ljuset. Detta försöker samtliga myndigheter, tjänstemän och andra som glömt sin funktion undvika på alla sätt, även genom att bryta mot sin egna lag dom är där för att upprätthålla.

Många av dessa tjänstemän är lika lurade som vi andra varit och allt för människans äldsta på hitt, de fås makten över andra.

Detta vill jag ändra på och jag hoppas vi kommer till en punkt där kedjan kan bara brytas, om samtliga länkar bryts på en och samma gång.

Fundera på följande klipp och reflektera över vem du är...

I fred!

Posted on: 2012/3/22 13:32

Edited by Avatar on 2012/3/22 14:08:54

FRI

Bättring för alla!

See User information
DE försöker överskrika deras räddslan med att utöva ännu mer förtryck.
I kombination med den här Janteslagen, funkar detta alldeles utmärkt.

Individualitet och rättigheter hör ihop.
Detta är skrämmande, för då måste tjänstemannen öva empati för människans enskilda behov.
Detta är skitläskigt, för de tänker att detta kan kosta dem deras karrier eller jobb.

Säkraste är alltså att följa lagar/regler man kan och vet, och ger snabbaste resultat att bli av med "ärendet" dvs skicka (ansvaret) vidare till nästa skrivbord.
Allt är räddslan för en annan människans individualitet.
Det finns en stark misstro mot den andra.

Räddslan för kärlek.
Att se varandra och ge varandra respekt; jo detta är skitläskigt.
Föreställ dig att de medborgarna vill ta över MAKTEN!

Posted on: 2012/3/23 6:54

See User information
Man kan undra sig vad är "erbjudande"?
När man blir utsatt för våld har de för mig gått över en viktig gräns.

Det är inte längre obehag de bjudar oss på, men det är rena rama sadism.
De väljer att vara EVIL, det är något väsentligt annat än dummhet ("jag gör bara mitt jobb")

Posted on: 2012/4/20 17:36

See User information
Jag har inte riktigt förstått vad ni talar om. Är det samhällskontraktet?

Posted on: 2012/4/20 19:09

See User information
Free man konceptet är svårt att genomföra i Sverige, men det går. Här så finns det en oskriven lag, att du behöver en myndig som tänker för dig, och att du inte klarar dig själv. Nästa problem är att vi inte står lika inför lagen, dom flesta säger att vi gör det, men i verkligheten så är det inte alls så, långt ifrån!

Posted on: 2012/4/20 23:04
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Jo, det är inte lika tydligt under civil law... Men grunden finns där alltid oavsätt påliggande truktur... När ni än är "mogna" nog och grottat er i detta, kommer ni se att du inte behöver klättra upp i trädet, för att sedan välja common law grenen eller civil law grenen... Varför klättra, när du kan såga av träden vid roten... Dessa skolade förhandlare (advokater) tar dig gärna upp till trädkronorna, vilket är deras jobb att veta hur trädkronan ser ut...
Jag vill enormt påvisa att detta kanske inte är lämpligt för en som inte är mogen för det... Allt görs efter eget handlande och ansvaret för det. Det är din skyldighet att veta vad du gör, även om leken är fiktiv... Jag är ingens ledare eller elev...

Så, nu skrev jag om detta svar till vem ni är väljer att svara ett brev till... Kanske du behöver "twinka" den för att passa precis ditt förslag... Kanske även rätta nån "fat-finger" grej jag lyckats med.

Lycka till och posta gärna en comment om hur det går eller vad som händer.

OBS: Ser ni något som jag missat eller som inte stämmer/står irakt, posta gärna en comment eller skicka PM.

Quote:

Datum: 2012-12-21

Till: AB Tjatteverket

Från: Allmänt kallad: Kalle

Svar till: XXXXXXXXXXXX

Villkorligt godtas förhandlingen förutsatt att följande punkter kan styrkas före och/eller inför en förhandling.

1. Skadad part med styrkt skada skall styrkas.

2. Kallelsen skall gälla vera, ej persona ficta. Jag agerar ej i och godtar ej ingående i kommersiell handel av fri vilja.

3. Uppvisande av orginal laga kontrakt som förbinder mig själsligen till förhandlingen.

4. Uppvisande av orginal laga kontrakt att annan överlåts agera i bemyndigande form över mig.

5. Att under förhandlingen sker laga utan risk för jäv och/eller till lika ageras utan tex. på kommersiell grund. Full underställelse av RB 1942:740, skall styrkas.

6. Att domareden upprätthålls under förhandlingens fulla längd.
RP 1942:740 Kap 4 11 § Vilken lyder;
"Jag N.N. lovar och försäkrar på heder och samvete, att jag vill och skall efter mitt bästa förstånd och samvete i alla domar rätt göra, ej mindre den fattige än den rike, och döma efter Sveriges lag och laga stadgar; aldrig lag vränga eller orätt främja för släktskap, svågerskap, vänskap, avund, illvilja eller räddhåga, ej heller för mutor och gåvor eller annan orsak, under vad sken det vara må; ej den saker göra, som saklös är, eller den saklös, som saker är. Jag skall varken förr, än domen avsäges, eller sedan uppenbara dem, som till rätta gå, eller andra de rådslag rätten inom stängda dörrar håller. Detta allt vill och skall jag som en ärlig och uppriktig domare troget hålla."
Ed skall avläggas inför domstol eller inför rättens ordförande. Lag (1975:1288).

Kan ej ovan styrkningar uppvisas efter villkor, skall förhandlingen avskrivas/ förkastas/ likvideras med omedelbar verkan, utan registration
och/eller annan följd utgå, vilket kan leda till hinder för rätten till liv och hälsa (1998:204).

Fortgår förhandling, utan ovanstående villkor möts;

All medverkan, under tvång och/eller annan, utgörs under fredlig protest där alla rättigheter och ära står fullt bibehållna. Inget bemyndigande avgivna och samtliga tidigare avgivna är fullt återtagna.

Domare, advokater och/ eller annan tjänsteman, har ej mitt medgivande/bemyndigande att föra talan i någon form, utan i orginal styrka laga kontrakt.

Kommer och vid ingåendet av förhandlingen, via tvång och/eller annan, utgå en ersättningsgrund av 15.000.000(Femton Miljoner) SEK, av räknar av sakligt värde av guld (2012-01-01) och skall med egenmäktigt underställas av acceptans via handling/ord utgöras till mig. Faktureringsgrund utgörs som påtvingad tjänst under 2001:732, samt Sveriges åtagande av mänsklig rätt. Ersättningsverkställande skall utgå med omedelbar verkan, dock högst 30 dagar.

Vidare förbehålls full rätt att vid senare tillfälle agera gentemot tjänstemän (I och ur tjänst), som ej fullt åtlyder de förpliktelser vilket skall i anförande underställts via universiella, internationella, och nationella lagar. Och i egenskap som fri. agerandet kan så ske via tex. tribunal och/eller jurydomstol.

Mottagaren har efter 10 dagar att svara på denna skrivelse, eller godta i acceptans fulla innehållet där av.

Denna skrivelse skall äras i sin helhet, samt hörsammandet av utfärdaren.

I fred.

---------------------
Allmänt kallad: Kalle
Suverän
Agent för person: KALLE ANKA, 140101-0101

Posted on: 2012/4/21 12:13

FRI

Bättring för alla!

See User information
Det var ett tjat om mognad här. Var så mogen och tala så jag förstår dig Avatar. SAKLIGHET, vad är det du försöker säga till dem? Om jag inte förstår dig kan väll omöjligt STATEN AB göra det.

Posted on: 2012/4/21 22:10

See User information
Quote:

alarik skrev:
Det var ett tjat om mognad här. Var så mogen och tala så jag förstår dig Avatar.

"Med stor makt kommer stort ansvar" brukar det väl heta, vilket våra självvalda ledare tydligt visat att dom inte besitter... Precis av den orsaken jag tjatar, då jag delger informationen jag gör... Det är inte direkt "blaj", utan kan nyttjas fel och oansvarigt.
Jag har ingen kontroll gällande vem som läser mina poster i detta öppna forum, så jag hoppas du har lite tålamog med mitt tjat. Hur vi reagerar på saker har det en tendens att det bara speglar något inom oss själva.

Posted on: 2012/4/21 22:22

FRI

Bättring för alla!

See User information
#14 Skrev inwarrior igår 01:04

1.”Free man konceptet är svårt att genomföra i Sverige, men det går.”
- Ja det går att resurssnålt lära och träna humana resurser [tid x (rum + arbete + eFergi)], att i tid och rum utveckla mental kunskap, tänk och handling, med hjälp av David Ickes mentala trafikljus Stop, Think and Act.

2.”Här så finns det en oskriven lag, att du behöver en myndig som tänker för dig, och att du inte klarar dig själv.”
- Men varför behöver EN myndig medborgare lyda en oskriven lag som diskriminerar EN enskild medborgare lokalt i EU?

3. ”Nästa problem är att vi inte står lika inför lagen, dom flesta säger att vi gör det, men i verkligheten så är det inte alls så, långt ifrån!”
- Problem löser kollektiva pronomen och folkvalda kollektiv av svenska laglösa ideella föreningar, som i styrelse, utskott eller nämnd, styr och ställer, med hjälp av lydig partipolitisk målvakt och felprogrammerade tjänstemÄn.

En äkta FreemEn vill, kan och vågar mentalt och fysiskt i nutid och nära framtid skydda sina enskilda mänskliga rättigheter och skapa möjlighet till skattefritt skadestånd av det allmänna, om lagstiftare, domstol eller exekutivt organ i värdesäkrat brev till EN drabbad enskild medborgare, producerat säkerhetsbrist i handläggning eller beslut, som kan vara fördragsbrott lokalt i EES/EU.

Hälsar EN freemEn som i fria val inte överfört enskild hypermakt till kollektiv av laglösa ideella föreningar u.p.a., som lagstiftare och kontrollmakt i styrelse, utskott eller nämnd, med makt att beskatta och bestraffa, enskild medborgare som vill, kan och vågar förstå varför.

Posted on: 2012/4/21 22:41

See User information
Det är en fråga om att arbeta sig igenom korruptionen ja, eller den ojämna rätts-skydds utdelningen/hanteringen. För att en människa skall kunna vara fri så behöver systemet följa lagen och ge bägge parter samma grund. Om detta inte är möjligt så handlar det om slaveri, vilket är mer än ett litet tjänstefel och allmänt lagbrott.

Posted on: 2012/4/22 5:34
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Iwarrior & whistleblower, tack då förstår jag.

Posted on: 2012/4/22 10:14

See User information
Demokrati bygger på frivillighet, precis som Diktatur bygger på tvång. Allt som sker i en demokrati är alltså frivilligt.

Om våldshandlingar förrättas av någon "myndighetsutövare"
(polis, väktare etc) är det övergrepp, alltså.

Däremot finns det inget i demokratin som säger att man inte får luras, och luras gör man.

Ett stort lurendrejeri är just att elementet av diktatur som någon s k myndighetsutövare kan ta sig för är helt riktigt och lagenligt. De kan bötfälla dig, trycka upp dig mot väggen och handfängsla dig osv för det är deras "rätt"
Bara om de säger till dig något ska du lyda, för de är "överheten"

Men det är bara en gigantisk bluff baserad på okunskap.

Ingen kan alltså inte tvinga någon till något.

Det var vad vår son på 12 år sade till gymnastikläraren härförleden när denne ville han skulle ha på sig skor på gympan... han är en fri människa och gör som han vill...

sonen var med när Avatar var här häromåret och föreläste

Posted on: 2012/4/23 6:22

See User information
Ifall ni har brottom till jobbet... Och det finns en samåknings-fil...

https://www.youtube.com/watch?v=ARECNYRhCF0

Posted on: 2013/1/6 12:32

FRI

Bättring för alla!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper