vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Free slave

See User information
Hur bövulens svårt skall det vara att få leva fri?

Min avsikt i alla dess former är inte att ställa till det för något eller någon, inte heller för natur eller djur. Dock så behöver man sätta sin lilla bak i en grundförutsättning som sedan leder till förutsättningar som gör att man kan vara snällare mot både sig själva och allt i sin omgivning, men!!! Efter att ha testat allt möjligt i laglig väg så står jag fortfarande kvar på samma ställe, samhället anser sig ha rätt att styra och ställa över mig som om jag vore ett litet barn som behöver hjälp ifrån det!

För att då ta med en poäng som är viktig i samband med "free man", visst är jag besviken och ledsen samt arg, men är jag bitter och har blivit aggressiv för det, nej, jag vet bättre! Trots detta så anser människor (aggerande som tjänstemän) att dom äger mina val och mitt liv och kan bestämma över dessa och det.

Jag ser min livspartner falla gång på gång på grund av yttre påtryck (läs om vårt fall) och illa behandling, bryr sig någon tjänsteman om det, nej, inte ett enda dugg.

Vart finns bot mot detta? Har det gått så långt att vi tappat kontrollen över våra liv och har det gått så pass långt så att lagen inte är vårt verktyg längre? Vem vet?

Deklarationen pratar om människors rätt, men när jag nämner den så tittar alla bort. Europakonventionen talar om människors rätt och samhällsmedlemmens rätt, kan jag använda den, nej, inte den heller.

Kan jag ta till författningar och skydda mig med dom, nej inte det heller, så vart finns dokumentet eller texten som ger mig ett uns skydd, ja så fort du hittar något i den stilen, säg gärna till!

Posted on: 2012/11/7 23:46
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Free slave

See User information
Du vill inte leva i samhället, så samhället mobbar dig. Precis som det fungerar när barn vill vara för sig själva.

Du är annorlunda, och precis som en varg vill då samhället sätta tänderna i din strupe.

Jag har en vän som är arbetslös efter en sjukskrivning och han har fel på hjärtat. Han vill jobba, men alla erbjudanden han får på jobbtorg är fysiskt krävande. Han berättade igår om ett rivningsjobb och asbestsanering de erbjudit han.

Killen är civilingejör till och med, men kommer inte tillbaka eftersom han varit sjukskriven. Alla arbetsgivare är rädda att han ska sacka igen.

Därför ger de honom jobb för de man kan avvara.

Posted on: 2012/11/8 0:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har inte för avsikt att kliva undan, bara bestämma själv över mitt eget liv, vilket jag har full rätt till. Det är inte mig det är fel på, det är istället mobbaren, som i alla andra fall!

Tanke, ger man inte sitt barn tid att vara för sig själv om det så vill, så är man en dålig förälder!

Posted on: 2012/11/8 0:19
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Jag klandrar dig inte. Jag säger bara hur det är. Jag har full respekt för att du ska få leva ditt liv hur du vill så länge du inte skadar andra.

Posted on: 2012/11/8 0:23

See User information
Skulle vilja säga så här, så här skall det inte vara enligt lag, rätt samt alla andra överenskommelser och riktlinjer, men det är så här det har blivit pga att dom flesta tjänstemän inte läser eller bryr sig om Dina och mina rättigheter.

Jag har läst mig till vilken rätt jag egentligen har, men när jag presenterar denna (lag/rätts) text för berörda så händer ingenting, ingenting förändras. Det är samma sak som att bli blåst av en försäljare eller liknande, dock så handlar detta om liv och inte hårdvara och dom flesta tar väldigt lätt på hur samhället har blivit, sitter rädda och tror att man kommer undan. Undan kommer man, dock endast om man blir nåt som man inte är, vill eller drömmer om!

Genom att gömma sig i massan så lurar man också sina barn.

Posted on: 2012/11/8 7:16

See User information
Vad är en "lag" egentligen

Det sunda förnuftet föreslår att det är nåt man inte kan stifta, ändra eller ta bort, den bara är, allt annat är manmade policy/regler.

Även tidiga ( läääänge sen ) manmade lagar skapades till skydd för män, kvinnor och barn, så mao. så är alla policys maskerade som lagar som skadar liv och egendom nånting vi snarast bör göra nåt åt.

En tankeslinga om sk. auktoritet, ställ följande fråga : Vem ÄGER mig ?

För om nån enfaldig jävel påstår sig äga nån så kan det ju vara trevligt att lyssna till denne dåres försvarstal.

Börjar 25 öringen trilla ner angående sk. representativ demokrati och majoritetsbeslut vilket inget annat är än ett verktyg för slavägarna att behålla stastus Q där Bertil och Nisse bestämmer hur mycket Kalle ska pynta.

Återerövra funktionen på höger hjärnhalva så är hälften vunnet.

ps Det samlas inte damm på den som är ute i blåsväder ds

Posted on: 2012/11/8 12:05

See User information
iwarrior, tack för att du inte ger upp, utan mentalt vill, kan eller vågar arbeta, med stöd av dina enskilda mänskliga rättigheter och möjlighet till skadestånd av det allmänna (SOU 1997:194).

Det är din i livet mentalt utvecklade kunskap, att lyda ELLER förstå, som i nutid styr och ställer med ditt tänk och din mentala handling (beslut) att i tid och rum värdera, värdesäkra och välja produkt av humana resurser med eller utan STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist i nutid och nära framtid (10 år), mot EN enskild förälder, medborgare eller mänsklig rättighetskämpe, lokalt i en medlemsstat på den inre marknaden i EES eller Europeiska unionen.

Du skrev i #1, ” att man kan vara snällare” - pronomenet ”man” är ett laglöst kollektiv, som inte har enskilda mänskliga rättigheter, rättskapacitet eller rätt till skadestånd av det allmänna vid fördragsbrott. Varför skrev du man om du mentalt vill, kan OCH vågar värdera nytta, ansvar OCH risk, med rättspraxis i SOU 1997:194?

Du skrev i #1, ”Trots detta så anser människor (aggerande som tjänstemän) att dom äger mina val och mitt liv och kan bestämma över dessa och det.” - ”Människor” är inte ett rättssubjekt med STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist i handläggning eller beslut, i nutid mot EN medborgare.

Du frågade i #1, ”Vart finns bot mot detta? Har det gått så långt att vi tappat kontrollen över våra liv och har det gått så pass långt så att lagen inte är vårt verktyg längre? Vem vet?” - Jag vet (vill, kan OCH vågar förstå) när, var och VARFÖR du i nutid blir blåst/lurad på dina enskilda mänskliga rättigheter och möjlighet till skadestånd av det allmänna (SOU 1997:194), lokalt i en medlemsstat på den inre marknaden i EES eller Europeiska unionen.

Vill, kan OCH vågar DU mentalt lära din mentala fyrarummare förstå när, var och VARFÖR?

Mvh

Posted on: 2012/11/8 12:24

See User information
Tackar!
En behöver slänga ut lite tankar ibland, så att gemenskapen tar ytterligare ett steg. Jag låser fast mig själv då jag är tvungen att stänga av, känner mig som power lampan på TV:n ibland, dom minnen som jag bär på ala livsupplevelse är inte en dans på rosor dom senaste 10 åren precis.

Vi säger precis det vi behöver veta, när man är i lag med varandra så är man också överens, vilket är en smärre uppgift då det finns "aktörer" i vårt samhälle som tror sig ha makt över alla andra och allt som händer.

Jag har en eller ett par lösningar på problemet som skall filas ner till en smärt missär för dom som anser sig äga andra människor!

Återkommer lite senare, nu skall jag ringa bäste båttillverkare i byn :)

Posted on: 2012/11/8 12:57

See User information
Jag hejar på dig! Keep it together!

Posted on: 2012/11/8 14:24

See User information
@ iwarrior

Detta är så äckligt att ord finner inget värde att beskriva hur jäkla fel allt blivit/gjorts. Hur snevridet systemet gjorts till hur allt tvinkats upp och ner.

Jag säger som jag ser det, detta är bedrägeri och förräderi, vilket legaliseras via kommersiella labels och tvång via hot om-/ regelrätt våld och kränkningar.

Dock, verkar det som (sista två omgångarna) att vinden vänt, så keep up the direction/ momentum brother!
Jag har jävligt svårt att dessa kommer undan med detta, bara en feeling jag har. Verkar bara svårare och svårare för dom att sopa sina "misstag" under mattan och lådsas, visslande, att det regnar...

Enträgen vinner, jag och så många andra stöttar och önskar lösning på detta hyckleri och svineri, vilket gjorts mot er!

Som fler av er kanske läst, är jag nu mer övertygad att detta skifte inte går att stoppa.

"They are f*cked, what ever they try! They will simply fall on their own sword!"

Stå på dig broder!
<3!

Posted on: 2012/11/8 15:18

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Tackar go vänner!
Som jag nämnt tidigare, jag har hört mycket skit förr, läst om alla möjliga konstiga fall, dock så trodde jag inte att det skulle vara så här frenetiskt jobbigt. Jag var den jag var en gång i tiden, vem jag är när detta är färdigt har jag ingen aning om!

Jag förstår dom som jobbar för allas rätt, så fort man är med om något liknande så vet man hur det är när någon tar över ens liv och förstör det, och vad gör media, nej vi vågar inte, vi vågar bara hålla tyst och betala dom (skatt).

Ett tyst medhåll är också ett val!

Frid

Posted on: 2012/11/8 15:30

See User information
Först och främst vill jag bara säga att jag tror dom flesta här på forumet har råkat ut för alla möjliga typer av problem som har fått dom att vakna till och ifrågasätta saker. Lever man ett perfekt liv i sin trygga "bubbla" så finns det ingen anledning att ifrågasätta.

Jag tror att det ligger i människors natur att skapa sina egna bubblor av illutioner. Problemet idag är nog övertron på lycka och framförallt materiel lycka. I den enkelriktade verkligheten så måste människor skapa väldigt många "bubblor" av illusioner för att kunna leva ett liv där "solen alltid skiner".

Symboliskt talat så blir vi alla brända i helvetet ibland. Men vad som verkligen knäcker människor är när man blir bränd för "evigt", även om denna evighet bara är en illution.

Jag tror att detta är den stora fördelen med att vara en fritänkare. Visst ibland spricker dom bubblor av illutioner som att fått dig att vara lycklig, men som sannings sökare och fritänkare kan du också lättare spräcka dom illutioner om ett evigt helvete.
På så sätt utvecklas vi som människor.
Det argumentet väger för mig tyngre en, en naiv strävan efter konstant lycka.

Posted on: 2012/11/8 16:44

See User information
Jag ställer mig frågan, kan vi nånsin kommer vara fria från det som vi anser berövar vår frihet. Vad är att vara fri, när jag tittar runt, allt och alla levande ting är dikterad av nån form av lag, låt det vara dikterad från det fundamentala lagen av fysik eller det vi människor har skapat i socialspelet.

Jag ställer mig frågan kan vi människor vara fria? Jag undrar hur kommer det sig att vi har värdens resurser på vårt köksbord men ändå har en känsla av att nån, något berövar vår frihet? Från söder, läser vi om de utan mat som är i ständig kamp om överlevnad, ändå sitter vi mätta för dagen och fortfarande är det nåt som saknas. Vi är den generation som är uppväxt i artificiell miljö. Har du nånsin reflekterat över hur barnens leksaksplatser är uppbyggda? Vad är skillnaden mellan barnens leksaksplats från hamsterns i sin bur?

Vi är sociala varelser, det är i vår natur, däremot finns det några få av oss som är ensamvarg men även de måste nångång komma tillbaka i spelet. Ja, det är socialspel för nuet och vi har våra regler i den, precis som andra sociala varelser. Vi har behöv av att kontrollerar varandra och med tiden har det kommit teorier efter teorier om hur bäst vi ska komma överens och komma i sammas i en gemensam socialdiskurs. Teorier, lättare sagt än gjort, för att då och då kommer vi till en punkt där bara en revolution blir det sista utvägen, sedan åter igen är vi i ruta ett och skriker om frihet. Vad hjälper det om vi är ute på gatan och skriker " Occupy this and that street" eller " We are the 99 percent" som om friheten finns hos andra människor, i pengarna eller ute på gatorna.

Kan människan vara fri? Fri från vad? Fri från andra människor? En måste nog reflektera över dessa frågor. En människa kan sitta mitt på torget men ändå känna sig fängslad, medan en annan sitter i en bur och känner sig fri.

Posted on: 2012/11/10 16:20

See User information

Jag är ledsen Abyssinia, jag misstänker att du inte riktigt har grepp om vad som beskrivs i denna tråd, det handlar om lite "mer" än så... Det handlar om lite mer än "Occupy this and that street" eller " We are the 99 percent"... Dessa är bara en symptom i mina ögon av något annat.

Jag kan naturligtvis ha fel, dock kanske posten du skrev kanske inte tydlig nog för mig helt enkelt. Är perspektivet du skriver ifrån av en person, människa eller själ? För svaren skiljer sig med tanke från med vilka ögon det synas genom. Precis som lagar och annat mänskligt påfynd...

Må väl broder och jag hoppas på klarhet, kör gärna PM, så tråden inte tappar sitt sammanhang!

Posted on: 2012/11/10 19:39

FRI

Bättring för alla!

See User information
Abyssinia menar antagligen att om du är van med förtryck så kommer lite mindre förtryck nästan kännas som frihet. Kom ihåg en person som pratade om detta som hade vuxit upp i ett koncentrationsläger i Nordkorea. När han lyckades fly från koncentrationslägret så kunde han inte förstå hur fritt allt såg ut att vara bland bönderna och han var endå fortfarande kvar i Nordkorea.
Lyckas man inte se igenom lagren av förtryck och aldrig lär sig vad verklig frihet är så kan man känna sig fri även om man lever i någon typ av fängelse.

Posted on: 2012/11/10 21:26

See User information

Kanske så han menade, dock är detta precis hur vi hamnade i denna sörjan från första början...
Där vi i bekvämlighets-/okunskap-/manipulations- syfte vilseleddes/övergav det egna ansvaret för vårt handlande.
Vi "övertalades" att bli ledda... Vi trvingades efter hand att aldrig bli vuxna, utan behandlads som ett barn, från BB till sista sucken.

Denna lag dom diktat upp är ett utmärkt verktyg att se igenom hela charaden, tyvärr har det gått så långt nu att dessa bolag/myndigheter, vilka har tagit monopol på våld, och har sitt egenintresse att bibehålla denna "status quo".

Vi är våra värsta fienden och frälsare...

"Give me your childrens 6 first years and I dont care what you do with the rest" - A. Hitler

Posted on: 2012/11/11 11:04

FRI

Bättring för alla!

See User information
Quote:

Kanske så han menade, dock är detta precis hur vi hamnade i denna sörjan från första början...
Där vi i bekvämlighets-/okunskap-/manipulations- syfte vilseleddes/övergav det egna ansvaret för vårt handlande.
Vi "övertalades" att bli ledda... Vi trvingades efter hand att aldrig bli vuxna, utan behandlads som ett barn, från BB till sista sucken.

Denna lag dom diktat upp är ett utmärkt verktyg att se igenom hela charaden, tyvärr har det gått så långt nu att dessa bolag/myndigheter, vilka har tagit monopol på våld, och har sitt egenintresse att bibehålla denna "status quo".

Vi är våra värsta fienden och frälsare...

"Give me your childrens 6 first years and I dont care what you do with the rest" - A. Hitler

Vad jag tror är att det finns två sidor av att bli vuxen. En sida vill veta mera, ha ett friare liv och sinne eftersom vi ständigt utvecklas.
Men att bli vuxen betyder också att man blir mer konservativ och har lättare att acceptera den värklighet man lever i.
Om staten driver igenom någon typ av förtryck som folket hatar så blir majoriteten oftast förbannad men det dröjer inte länge för en stor del av befolkningen slutar att göra motstånd. När det bara återstår en väldigt liten minoritet som aktivt gör motstånd så börjar vanligt folk att se "ner" på dom eftersom dom stör majoritetens nya "harmoni".

Mutualism är ett ord som används i naturen för att beskriva hur växter och djur anpassar sig till sin omgivning. Men vi människor är också väldigt duktig på att anpassa oss efter den natur vi lever i. Oftast bättre en andra djur.
Om det inte finns någon enkel utväg och våldet blir förutsägbart så kan det lätt bli en naturlig del i människors liv.

När det går så långt att våld blir något naturligt så kommer oftast offret själv att se till att han eller hon fortsätter att vara offer.
Eftersom det blir lättare att vara offer en att acceptera att man själv har accepterat att vara offer.

Liknande psykologi hittar vi bland kvinnor som har sexuella fantasier om att bli våltagen. När våltäckten väl inträffar så blir det mycket värre för dom kvinnorna eftersom det blir mycket svårare att skaka av händelsen på grund av "skammen" från sina egna fantasier.

Posted on: 2012/11/11 13:27

See User information
Om vi ska ta diskussionen världsligt, vi kan inte bara leva som barbarer där alla kör efter sitt eget race. Realistiskt så måste vi ha nån form av lag och regler. Kanske problemet är inte heller att vi har lagar och regler. Kanske problemet är att världen vi lever i är så pass sofistikerade att vi ännu inte hittat en heltäckande metod om hur vi ska komma till en gemensam socialdiskurs.

Intressant inlägg av FreedomX, att om majoriteten blir missnöjd så tar det inte långt tid innan förändring sker, men om det är väldigt liten minoritet kommer de bara upplevas som ett problem av majoriteten. Detta i sig belyser problematiken av dagens demokratiska system vilket är, att om man har en majoritet som inte har kommit till djupare insikt om de förändringar som sker, med stört sannolikhet kommer majoriteten lösa dagens problem med gårdagens metoder...

Posted on: 2012/11/11 20:41

See User information
Eller också så kan man hålla sig till det som jag började med. Politiker i Sverige har ännu blöjor på sig och vågar inte ens stå kvar om Du säger hej med hög stämma. Nämndemän och andra tjänstemän har tappat respekten för allmänheten och poliser vet inte om vilka rättigheter som egentligen finns och skiter i det mesta så länge dom får betalt.

Gemeneman räknar med att någon annan skall ta hand om problemen, dom flesta gömmer sig bakom byrokrati och större delen av befolkningen är för upptagna att bry sig om varken!

Få har läst och intresserat sig av rättigheter och känner man inte sig själv (repsekterar sig själv) så respekterar man heller ingen annan.

Man måste vilja skapa föräbättring på alla nivåer, eller också så går det som går det, åt pipan!

Posted on: 2012/11/11 20:47

See User information
Att vara kvar där man börjat är inte alltid bästa. Politiska världen är inte som det var förr. Idag är vi så pass fragmentiserade ”vi” känslan som var aktuellt under 1900-talet ersätts med ”jag” känsla under 2000-talet. Som om alla är inne i systemet för sig själv. Vad hände med välfärdssamhället? Det är av det förflutna för vi är inte där längre…

Posted on: 2012/11/11 21:04

See User information

Tack, iwarrior för att du i #19 vill, kan eller vågar skriva och värdera kvalitet och säkerhet på politiker, nämndemän, tjänstemän eller poliser, - men de är alla i pluralisform och därmed ett laglöst kollektiv u.p.a. (utan peronligt ansvar) och risk för producerat resultat (produkt) med säkerhetsbrist i handläggning eller beslut, som berör EN drabbad enskild svensk medborgare med rätt mental kunskap, tänk och handling om det allmännas ansvar och risk, som dagens JK EN-tydligt redovisar i SOU 1997:194.

Du, skrev även ”Få har läst och intresserat sig av rättigheter och känner man inte sig själv (repsekterar sig själv) så respekterar man heller ingen annan.” - men vem är ”man” som känner och ”man” som respekterar ingen annan?

Så länge din mentala kunskap, lurar ditt tänk och mentala handling, att det är smart att fysiskt tala, skriva eller rösta på laglösa kollektiv u.p.a., är du EN äkta ”free slave” som inte har enskilda mänskliga rättigheter eller MÖJLIGHET till skadestånd av det allmänna, om svensk lagstiftare, domstol eller exekutivt organ, producerat säkerhetsbrist som är fördragsbrott, lokalt på Gotland eller lokalt i en medlemsstat på den inre marknaden i Europeiska unionen.

Mvh

Posted on: 2012/11/12 14:16
Värderar, värdesäkrar och väljer mentalt och fysiskt i nutid och nära framtid, produkt av humana resurser, med STRIKT produktansvar för producerat resultat med säkerhetsbrist i nutid, nära framtid (10 år) och rum, lokalt i en medlemsstat på den inre ma...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper