vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



SVD.se : Kontanter fasas ut hos bankerna
#1


See User information
Kontanter fasas ut hos bankerna
http://www.svd.se/naringsliv/bransche ... -hos-bankerna_7775408.svd

"Antalet bankkontor som tillhandahåller kontanter har sjunkit drastiskt de senaste åren. Hos tre av de fyra storbankerna saknar nära 530 av 780 kontor kontanter i dag. Och det blir färre snabbt. Bara Handelsbanken går mot strömmen."

Undrar om inte mitt nyårslöfte blir att byta bank till Handelsbanken..

Posted on: 2012/12/25 0:37
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se : Kontanter fasas ut hos bankerna
#2


See User information
Ja, det är skrämmande. Kände inte till det där med Handelsbanken. Funderar på att gå över dit också, så länge de nu kan hålla sig kvar mot strömmarna. Bra idé eftersom det är en av de små sakerna man har makt att göra!

Posted on: 2012/12/25 1:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se : Kontanter fasas ut hos bankerna
#3


See User information
Dags för chip i handen nu kanske så vi slipper alla dessa jobbiga kontanter och kreditkort, mycket enklare att scanna handen.

Vi har ju redan obemannade affärer i Sverige och ICA och andra startat mass-avskedning av människor antgaligen för deras självbemanningkassor är mycket billigare och ni vet ju hur det är med fejkpengar..

Konstant sjunkande värde på en valuta så länge banken/privatföretaget knappar in mer summor i deras dator.
Klart vi måste spara in på allt nu gemensamt, låt oss nöjja oss med mindre nu medans bankerna får mer.. eller vänta en frälsare kommer nog och erbjuder "säkerthet" genom chip i handen och ni får bli miljonärer, alla skulder styrk.. Klart många skulle avguda trots at det är fejkpengar fortfarande..

Och nu skall vi betala gott folk, nu kommer bankägarna för att kräva tillbaka räntan på fejkpengarna, hela världen ska betala .. NUUUU!

Närå gott folk jag ska inte skrämmas sådär..

Men media kanske skrämmer bättre än mig ändå för dom är proffs, jag har just börjat hahaha närå..

Kram gott folk och god fortsättning..


Posted on: 2012/12/25 1:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se : Kontanter fasas ut hos bankerna
#4


See User information
Har märkt samma sak här. Swedbank har försvunnit i byn men handelsbanken står kvar.

Posted on: 2012/12/25 15:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se : Kontanter fasas ut hos bankerna
#5


See User information
http://mobil.svd.se/c.jsp?cid=2565157 ... ile%26articleId%3d7776686 - små företag får problem när kontanterna försvinner.

Anvenernamn: Privatföretag skapar inga krediter, det är endast banker som gör. Sen kan stora företag med mycket egna pengar låna till väldigt låg ränta, men det är inte alls inflationsdrivande på samma sätt som konsumtions-krediter.

Men visst är det skrämmande!

Ja kan dock inte se hur det skulle funka i längden? Kontanter och fysiska värdebevarare som guld/silver/varor behövs i en ekonomi för att den inte ska bli för kännslig mot störningar.

Alla problem idag beror på för stor centralicering av makt och att makten över kapitalet ligger i händerna på en liten grupp i troppen av centralbanker och global banker, nu påstår dom att vi ska göra det änu mer centraliserat för att skydda sig mot små tjuvar?! Kan det bli mer naivt?!

Pga skit som detta blir bankerna ännu mer systemviktiga än dom redan är. Vilket betyder att kollapsen bli ännu mer oundviklig än den redan är, och då är den redan oundviklig!
Vad händer tex den dag swedbank eller nån annan storbank går omkull?

Dom kommer garanterat, som många vet sen länge, börja elta chips osv snart, men det är ingen lösning på problemet utan gör oss bara änu mer låsta.

Den svarta marknaden kommer växa om den vita snart och då faller hela deras system.
2013 blir ett spännande år :P

Posted on: 2012/12/27 9:53
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se : Kontanter fasas ut hos bankerna
#6


See User information
Federal Reserve är ett privat företag som har förstört värdet av pengar och vi beralar alla tillbaka på USAs krigsäventyr och pengarna som är fejk..

Federal Reserve har inget kontrakt längre för det gick ut 21 December..

Tråkigt nog så visste inte folk om att det fortfarande är fejjkpengar som gör att vi alla har skulder på grund av deras krigsvilja..

Och nej säger du, bankerna hänger inte ihop i världsekenomin och världsbanken har nog bara rent mjöl i påsen för det är väl äkta pengar nu? njaeeeeee

Och det här med Bitcoins är en scam också för hur i helvete ska det fungera om dom rika idag kan köpa bitcoins för fejkpengar..

Men jag håller tummarna för att ni löser detta.

Jag tänker inte ens bry mig om skådespelet politik..

Jag mediterar bort sånna här problem istället för att ens försöka slänga fram en idé som skulle gynna alla sidor involverade..

Grejjen är att vi inte förstår att bankägare måste ha hjälp med ett svårt beroende.. Ett beroende som går ut på att trycka upp fejkpengar, och sen äga allt precis som ett stort monopolspel..

Hur många sjukhus och skolor såldes till amerikanske miljardärer för några år sedan när allt privatiserades?

Klart fejkpengar används här i Sverige och svenska politiker gör saker hand i hand med amerikaner som har mycket fejkpengar från Federal Reserve..

Men som sagt jag ska försöka vara tyst jag så vissa av oss får tro att detta är äkta pengar som skapat så alla har skulder..

:(

Posted on: 2012/12/27 19:23
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se : Kontanter fasas ut hos bankerna
#7


See User information
Quote:

anvendernamn skrev:

Federal Reserve har inget kontrakt längre för det gick ut 21 December..





Källa på det?

Hur ska man byta från en valuta/typ av pengar utan att kunna växla fiat mot valutan infråga? Bitcoin blir inte fake bara för att det går att växla fiat mot den.

Jag vet vad du tror om pengar som medium för byteshandel, men oavsätt hur mycket du mediterar bort dom så behövs dom när du betalar din hyra/räkningar/mat.

Dagens valutor och systemet i sig funkar om bara stater tog sitt ansvar och inte räddade banker när dom föll.
Fiatvalutor bygger på värde från arbete och ens förmåga att betala tillbaks gammla skulder.
Ett sätt att prissätta och använda metoden av tjänster/gentjänster som en valuta.

Problemet nu och det som gör att folk kallar pengarna för fake är att skulderna har blivit för stora efter 30-40år av kreditexspansion och oansvariga regeringar.

FED är unikum i sig, skapat och styrt av banker för att skydda och uppehålla ett system där bankerna styr.

Bitcoin/guld/silver är och kommer alltid va det bättre alternativet eftersom ingen har makt över dessa och kan trycka fram oändliga mängder.

Om du anser bitcoin fake bara för att rika kan växla sig till dom så kan man också argumentera för att osthyvlar är fake och av ondo bara för att även rika och massmördare använder dom.

Posted on: 2012/12/28 10:03
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se : Kontanter fasas ut hos bankerna
#8


See User information
13th Sun säger att Federal Reserves kontrakt gick ut 21 December. Sen får du skriva in federal reserve på youtube och trycka enter själv och kanske sortera efter datum,.

Och om dom med fiatvalutor köper upp alla bitcoins innan deras valutor krashar, vad har då bitcoins för värde egentligen?

Guld och silver hahaha, jag tror inte en sekund på att vi skulle överleva på att samla på oss guld och silver..


Men jag vill inte vara en partypooper för er som samlar på guld och silver så låt mig skriva att förslaget NESARA inför guldstandard igen.. Och det är pågång.

Valutor är så värdelöst..

Det är buren vi sitter i och när vi tar bort valutor då öppnas dörrarna till den bästa teknologin som är möjlig istället för cyklisk konsumtion av produkter som tillverkas gratis..

När ska vi folket köpa egna fabriker så vi kan anställa robotar och maskiner som gör arbeten och produkter åt oss?

Internet kan organisera oss om vi vill göra det, men hittils så verkar det bara vara jag i Sverige som pratar om att teknologi kan göra människors arbete.. Eller okej kanske bara jag ssom skriver om det som att vi borde kanske göra detta nu eller äta sot i helvetet.. oj.

Sen är det 50+ miljoner människor som stöttar venusprojektet, men det är utanför Sverige..
Dom har borjat med Venusprojektet i Cuba som jag förstår det.

Pengar är våran bur, fejkpengar..

Posted on: 2012/12/28 12:10
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se : Kontanter fasas ut hos bankerna
#9


See User information
Var inne på banken i dag och skulle växla valuta, dom meddelade att snart kommer inga pengar att lagras i banken. Kontanter kan efter detta endast tas ut i automaten, samtidigt så tas fler och fler automater bort.

Insättningar kommer då att tas bort, med andra ord kommer kontanter att strömma tills vart företag har en kortmaskin, efter det så är sedlar ett minne blott och man kan inte längre göra affärer mellan varandra annat än att föra över pengar från konto till konto digitalt!

För övrigt så har Guld och silver alltid ett ganska genuint och stadigt värde! Alla ädelmetaller har det! Pengar är bara fake så länge dom inte är uppbackade med guld, silver eller något annat av värde, det är från början en växel till det som är värt något, standarden togs sedan bort.


Posted on: 2012/12/28 12:21
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se : Kontanter fasas ut hos bankerna
#10


See User information
Enda anledningen till att guld har värde är för att utomjordingar behöver guld som skydd från strålning på deras förstörda planet..

Och vi människor har användts för att få upp guldet och nu samlar dom in det ..

Sälj ditt guld står det tammefan i Sverige, i USA .. överallt..

Jag har lyssnat på 13th Sun och jag kan bara hålla med att det är underligt att man satte igång och samla in allt guld helt plötsligt..

Det är han som menar att utomjordingar behöver guld för att överleva och dom samlar in guld från oss.


Posted on: 2012/12/28 12:24
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se : Kontanter fasas ut hos bankerna
#11


See User information
13:th sun verkar vara grabben för Dig, cool kille!

Guld används till mycket!

Sen om det finns någon som hämtar upp det är bara teorier som det inte finns tillstymmelse till bevis på, endast hörsägen.

Posted on: 2012/12/28 12:28
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se : Kontanter fasas ut hos bankerna
#12


See User information
Ahaa!! Där har vi utomjordingen som samlar guld!
iwarrior är utomjordingen , tammefan jag förstår det nu , allt klarnade..
Det är därför du samlar guld nu, ska du hem till planeten med guldet eller?
Ta han innan han sticker!! Admin! adress ut på forum, snabbt!!

Posted on: 2012/12/28 12:34
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se : Kontanter fasas ut hos bankerna
#13


See User information
Samlar inte guld!

Posted on: 2012/12/28 12:38
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se : Kontanter fasas ut hos bankerna
#14


See User information
Förnekelse är första tecknet på att det är en utomjording gott folk.. Dom förnekar alltid.

Admin PMa hans adress jag går ut och pumpar cykeln så jag hinnar ta han innan han drar med guldet till sin planet..

Kram

Posted on: 2012/12/28 12:42
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se : Kontanter fasas ut hos bankerna
#15


See User information
Användande av guld som valuta låter som en god idé med flera goda argument som förs fram, t ex att bankirerna inte kan trycka guld ur tomma luften.
Men jag har ett problem med det ändå. Med tanke på att bankirer och annat löst pack under århundraden bedragit världen genom att trycka upp egna pengar och genom att byta sina papperslappar mot något med ett värde i sig själv gjort sig själva till vinnare oavsett hur det går. Händer inget fortsätter man helt enkelt med att producera nya pengar på löpande band och blir förmögna som troll. Skulle fiat-systemet falla ihop och guld ta över som valuta förlorar de sin förmåga att trycka fiatpengar men då man ackumulerat guld i sådana mängder att man inom gruppen har en överväldigande andel av tillgängligt guld som nu helt plötsligt är det enda med värde och skjuter iväg som en raket och man har kanske möjlighet att utöva t.o.m ännu mera makt än i nuläget?
Känns nog inte som att vi små människor skulle få ta del av det välstånd som en valuta uppbackad fullt ut av ädelmetall egentligen skulle kunna erbjuda.
Silver kanske är ett snäppet bättre alternativ?

Har inte så mycket pengar att jag kunnat investera i ädelmetaller annat än i små mängder med det jag kunnat avvara. Jag får det svårt att laga hålet på den utomjordliga planeten med mängden jag lyckats samla ihop!

Men jag tror att oavsett vad som beslutas representera värde i framtiden kommer den rike med makt idag inte bli mindre rik eller mäktig den dagen. För att rätta till det felet skulle det behövas andra metoder, tragiskt men sant men parasiter slutar inte att leva på andra och börjar bidra själva utan söker nya metoder att uttnyttja någon annan så länge den lever.

Posted on: 2012/12/29 2:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se : Kontanter fasas ut hos bankerna
#16


See User information
Det finns ju en simpel anledning till att vissa alltid är rika och andra fattiga..

Rika har generellt sett bättre koll på sinna tillgångar och plaserar dom pengar dom har i saker som håller sitt värde eller ökar i värde, medans fattiga köper skräp som sjunker i värde. (Sen finns det extremt superrika som får sin förmögenhet genom hur systemt är byggt med banker osv men dessa verkliga parasiter spelar i en egen liga och ska inte gämföras med folk som blivit rika på ärligt sätt!)

Skillnaden med guld/silver som valuta är att även om en extremt förmögen elit sitter på majoriteten av alla ädelmetaller, vilket dom ändå alltid gör oavsätt vad vi väljer ska reppresentera värde (dom är ju rika just för att dom sitter på dessa tillgångar, duh!) så minskar inte DINA besparingar i värde trots att du förvarar dom i madrassen eller ett kassaskåp i källaren, vill man få avkastning på sina tillgångar/besparngar får man gå till en bank som lånar ut dom till någon, detta innebär en viss risk och det är den du får betalt för i form av ränta.

Vill man ha chansen att tjäna mer får man investera sinna besparingar i saker med högre risk.

Idag med fiatvalutor är man tvingad att ta en viss risk för att inte förlora värde i takt med inflatonen. När vi som idag också har en central styrd ekonomi med extremt låga räntor blir det ännu svårare att inte förlora värde eftersom det nästan inte finns några placeringar med hög säkerhet som håller jämn takt med infalaitonen.

Kort sagt och sammanfattat så ska en frisk ekonomi ha svagt sjunkande priser över tiden, inte stigande som är det "normala" med fiatvalutor.

Sen är det inget som har ett värde förän det omsätts, speciellt gäller detta pengar (oavsätt vad dessa "pengar" är). Även rika måste äta och spenderar därav en liten del av sina pengar. Detta gäller bitcoins såväl som guld/silver osv.

Måste också säga att dessa extremt superrika som tex Rockerfeller eller andra höjadare som sitter i toppen av globala banker troligen inte kan existera i ett system som inte är baserat på kredit som det vi har idag, eftersom det då blir omöjligt att tjäna pengar på det sätt dom gör nu.

Men håller helt med, något måste brista innan vi kan nå någon typ av rättvisa.. Människans historia är ju ganska full med historier om hur "vi" brukar lösa dena typ av problem.. Senaste exemplet med en extremt rik överklass som störtades har vi väl i Frankrike 1789? Frågan är väl om det blir mer eller mindre blodigt denna gången..

Användernamn: FED har inte och har aldrigt haft något kontrakt på hur länge dom ska hålla på. Din 13e sun är ute och cyklar.. Gissar han läst något om obligationer/bonds vars löptid gått ut eller något hjälppaket som slutar gälla.

Posted on: 2013/1/7 23:46
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS