vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Nationalism är kärlek
#1


See User information
Long time no see Vaken. Diskussionsunderlag för tråden:

https://www.realisten.se/2013/03/08/nationalism-ar-karlek/

Posted on: 2013/3/9 18:19
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#2


See User information
Skall bli kul att läsa den. Läst ingressen och gör det med ett leende på läpparna. Jag funderar, eftersom retoriken grundar sig så vackert i vetenskaplig dogmatik, om inte det är bättre med Länism? Ju mer lokaliserat desto bättre: "alla vet väll att ingen gillar skåningar?"

Jag minns en sida som hette ge-bort-skane-till-danmark.se

Som du kanske förstår Xtas så menar jag att författaren inte riktigt förstår vad han säger när han menar att nationalism är en del av den mänskliga naturen: "etnocentrism och tendensen till nationalism är även någonting primordialt och inherent i människor."

Normativ vinkling av biologisk altruism; som är det evolutionsteorin hävdar gjorde det möjligt för människan att ta nästa evolutionära steg; social organisation. Som vi då får förmoda inte var mer än ett antal om 10-40 individer.

Med andra ord är inte tendensen till nationalism något primodrialt och inneboende i människan utan en biologisk egenskap som möjliggör eller krävs för att säkerställa sin evolutionära överlevnad. (Det har vi ju gjort?) Med andra ord går att tänja och vrida på den biologiska altruismen genom kulturell betingning. Det kanske mest intressanta projektet är nog ändå det mångkulturella USA som fungerar rätt bra trots den "inneboende etnocentrismen".



Posted on: 2013/3/9 18:28

Edited by alarik on 2013/3/9 18:49:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#3


See User information
Författaren studerar molekylärbiologi vad jag läst/hört så han vet definitivt vad han pratar om.
Han vänder sig därutöver emot dogmatism av alla slag i artikeln om du läser hela.

Det du kallar "att tänja och vrida på den biologiska altruismen genom kulturell betingning" är i själva verket en diskussion om social identitet, som också avhandlats i en tidigare artikel av samme författare på Realisten.

https://www.realisten.se/2013/02/08/so ... edomning-av-ratt-och-fel/

Det som åsyftas i artikeln länkad i OP är hur genetisk likhet (etnicitet) är den ursprungliga sociala identiteten som inte kräver intellektuell inlärning på ett ungefär, som jag tolkat det.
Det grundar sig i hur en genvariant vill sprida sig själv och kan göra det genom inclusive fitness, alltså en gruppevolutionär strategi där genvarianten skapar ett begränsat altruistiskt beteende i individen för andra individer som innehar samma genvariant, vilket förklarar varför modern offrar sig för barnet eller brodern för brodern (de har samma genvariationer som vill sprida sig).
Det går dock längre än direkt släktskap och involverar förutom genetik även biokemiska mekanismer, läs gärna artikeln först.

Posted on: 2013/3/9 18:57
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#4


See User information
Ber om ursäkt, har inte ens läst klart artikeln. Fick för mig att Ledar-författaren (som jag avsåg med den oförstående författaren) inte var Martin själv.

Som du säger är det en diskussion om social identitet. Med andra ord kan man använda vetenskapliga teorier och använda dem i retoriska syften, precis som advokater gör med bevismaterial.

Ska läsa klart båda artiklarna så fort jag kan. Låter himla intressant. Problemet som jag ser är när politiska ideologier använder sig av vetenskapliga teorier i retoriska syften. Framför allt när det gäller genetik och rasbiologi så är gränsen hårfin för vad som är etiskt problematiskt och försvarsbart i fråga om ideologiska värderingar.

Posted on: 2013/3/9 19:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#5


See User information
Nationalism, ideoogi för de hjärndöda....

Posted on: 2013/3/9 20:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#6


See User information
Islam: Religion för pedofiler.

Eller så kan vi hålla en god ton istället, vad säger du som ska förespråka "fredens religion" om det?

Posted on: 2013/3/9 21:21
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#7


See User information
Hehe. Katolicismen är en religion för hjärndöda pedofiler.

Posted on: 2013/3/9 22:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#8


See User information
Ta och titta runt, världen är så mixblandade att
nationalism har ingen plats i 2000 talet som ideologi.

Posted on: 2013/3/10 0:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#9


See User information
I vissa delar av världen förvisso...

Jämförelsevis har vi Norden haft väldigt hög etnisk homogenitet ända fram till ungefär 70-talet däromkring då den moderna mångkulturagendan tog steget in i realpolitiken, åtminstone i Sverige, främst tack vare en viss David Schwarz (definitivt en person att kolla upp för de som på allvar vill studera dolda maktstrukturer).
Den blandning som skedde innan dess var nästa uteslutande från andra europeiska länder.

"Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden."
Tage Erlander 1965

Abyssinia, hur känner du jämförelsevis inför judarnas invandring till Palestina?
Om de alla är blandade redan spelar det väl ingen roll?

Posted on: 2013/3/10 1:49
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Nationalism är kärlek
#10
Islam, ideologin för rasister.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#11


See User information
Så frågan är vilken ska jag slå på käften.

Posted on: 2013/3/10 5:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#12


See User information
Xtas
Du pratar om 60-talet, vi är i 2013, Du drömmer en mardröm om
en tråkig homogen samhälle.
Världen är inte som det var på 60-talet,
människor är i rörelse likt ingen annan tidsepok.

Sverige består av blandade människor, Lär dig Leva med det!

Posted on: 2013/3/10 11:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#13


See User information
Jumalauta
"Kill Yourself"

Posted on: 2013/3/10 11:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#14


See User information
FreedomX
"Easy Rider on Freedom" = Intar det neutrala position,

Posted on: 2013/3/10 11:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#15


See User information
Nej, bara för att något funnits och försvunnit betyder inte att det inte går att återskapa. Helt utan att vara reaktionär och tro att det går att vrida klockan tillbaka och återskapa det exakt så som det var då.

Det är mångkulturen som är en mardröm, fråga exempelvis Elin Krantz föräldrar.
Den kommer aldrig accepteras av sunda människor och jag motarbetar den gladeligen och med ära.

Muslimer har givetvis ett intresse av att vidmakthålla den, eftersom målet är ett globalt kalifat eller?

Posted on: 2013/3/10 12:52
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#16


See User information
Om vi slutar upp med häxjakt så kan det här bli en riktigt kul tråd. Det intressanta om man läst artikeln är hur man ser att FreedomX som tillhör den på vaken homogena grupp anti-demokrater inte vet vad han ska vara fientlig till; nationalism som ideologi eller Islam som religion. En fråga som är värd att betänka är då hur långt steget är för etnocentristen att gå från förkärleken till den egna gruppen till att vara just fientlig mot andra grupper. Én annan fråga gällande grupper är vart man från individen (eftersom det är genetik och psykologi som artikel-författaren utgår ifrån) kan dra gränser för vad som räknas som in-grupp eller in-grupper.

Som i FreedomX fall så verkar det finnas en tendens som pekar mot att han tillhör flera grupper. Och ena sidan är han en individ vars kultur har ett kristet historiskt arv vilket då placerar Abysinna i en ut-grupp (även om inte FreedomX nödvändigtvis identifierar sig med sina kulturella rötter) medan och andra sidan tillhör han en grupp som är kritisk till nuvarande kulturella system.

Först och främst skulle jag vilja veta vad du har för tankar själv Xtas om den första artikeln du lade in?

Sen undrar jag: Om vi förutsätter att det finns flera in och ut grupper inom en homogen in-grupp: Innebär inte det för individen problem, som i FreedomX fall, att veta vilken grupp som han identifierar sig med och således hur han ska kunna välja vilka grupp han ska känna förkärlek till?

Posted on: 2013/3/10 13:39

Edited by alarik on 2013/3/10 14:02:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#17


See User information
Jag trodde att vi hade kommit längre filosofiskt sett. Om Lasse har rött könshår och Bertil också har det skall vi per automatik dela samma filosofiska värderingar ? Skall vi gruppera människor efter samma hudfärg och där med förvänta att vederbörande dela samma värderingar, då är man lite väl mekanisk i sitt tankesätt. Hur har det sett ut i Sverige tidigare innan vi hade dessa medel att transportera oss med, hade vi inte kulturella skillnader i Sverige ? Va alla vikingar vänsterpartister ?

Posted on: 2013/3/10 14:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#18


See User information
Peteristen1 Håller med. Genetiken är strängt reduktionistisk och deterministisk och eftersom det vetenskapliga etablissemanget håller dessa som enda sanning och knuffar undan annan vetenskap så är den dogmatisk. Men det är en intressant diskurs ändå. Samma fråga ställde jag mig också när jag läste artikeln. Hur ser förhållandet ut mellan medvetandet och genetik. Om man håller de vetenskapliga undersökningar som Martin utgick från för sant, så existerar det en korrelation mellan genens mål att fortskrida och hur individen och gruppen undermedvetet strävar efter samma mål.

Problemet med Martins reduktionistiska hållning är att han glömmer bort dels den kulturella och samhälleliga evolutionen men också att han håller evolutionen som en statisk naturlag vars kraft inte förändras. Med andra ord skulle man kunna ställa en hypotes ur ett holistisk perspektiv: Eftersom den mänskliga arten i förhållande till andra rovdjur har säkerställt sin egen evolutionära överlevnad kan man tänka sig att den evolutionära överlevnadsstategin kan komma att förändras eller gör så nu, vilket tar sig uttryck i globalism.

En annan poäng som Martin utelämnar är att homo sapiens parade sig med andra arter :).

Ny molekylärgenetisk forskning visar att vi kan tacka neandertalarna och and­ra arkaiska människoarter för en del av den utvecklingen. Forskningen tyder nämligen på att den moderna männi­skan parade sig med bland andra neandertalare, som Homo sapiens mötte på sin väg över kontinenterna.
Neandertalarna hade då existerat i 200000 år, och deras immunsystem var därför anpassat till de lokala sjukdomarna. De ägde med andra ord nyckeln till överlevnad, och genom att para sig med neandertalarna tillfördes den moderna människan nya gener, som gjorde henne motståndskraftig mot sjukdomarna och i förlängningen garanterade artens överlevnad.

Som sagt, han glömmer bort den kulturella och historiska kontexten.

Posted on: 2013/3/10 14:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#19


See User information
Quote:
Först och främst skulle jag vilja veta vad du har för tankar själv Xtas om den första artikeln du lade in?


Du får gärna ställa mer specifika frågor.

Quote:
Sen undrar jag: Om vi förutsätter att det finns flera in och ut grupper inom en homogen in-grupp: Innebär inte det för individen problem, som i FreedomX fall, att veta vilken grupp som han identifierar sig med och således hur han ska kunna välja vilka grupp han ska känna förkärlek till?


Ja detta är självklart, några som kan nämnas i den genetiska kontexten är familj och släkt.
I kulturell kontext: Subkulturer, sportlag, hobbygrupper, socioekonomiska intressorganisationer, religiösa samfund, etc.

Quote:
Jag trodde att vi hade kommit längre filosofiskt sett. Om Lasse har rött könshår och Bertil också har det skall vi per automatik dela samma filosofiska värderingar ? Skall vi gruppera människor efter samma hudfärg och där med förvänta att vederbörande dela samma värderingar, då är man lite väl mekanisk i sitt tankesätt. Hur har det sett ut i Sverige tidigare innan vi hade dessa medel att transportera oss med, hade vi inte kulturella skillnader i Sverige ? Va alla vikingar vänsterpartister ?


Genetisk likhet och etnicitet begränsar sig inte vid hår- eller hudfärg. En mängd faktorer ingår, både genetiska, sociala och kulturella.
Det som den första artikeln avhandlar är hur homogenitet skapar harmoni och omvänt. Samtidigt står det i den att det finns risk för problem med för hög genetisk likhet (som inavel), så en lagom likhet/olikhet förordas som jag kan utläsa av den.

Posted on: 2013/3/10 14:52
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#20


See User information
Xtas: Med andra ord så finns det inte en homogen Svensk kultur och därför kan vi inte bygga ett samhälle som utgår från genetiken. Det skulle innebära att vi får Lokalisera Sverige ännu mer om syftet är ett system som främjar grupper. Sen tänker jag att samhället och världen är inte en steril miljö som i en spel-model. Modellen kan bara ta hänsyn till de kriterium som vi tillgett den. Om modellen tar hänsyn till naturresurser, totalitära diktaturer, metafysiska frågor som berör mänskliga fri och rättigheter osv så är det en högst intelligent uppfinning.

En specifik fråga: Om det inte finns en homogen svensk kultur eller etnicitet. Varför ska Sveriges politiska statsskick utgå från nationalism?

Posted on: 2013/3/10 15:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#21


See User information
Xtas jag förstår inte hur du kan blanda ihop genetik och kultur, om du nu inte syftar på eppigenetik som formar oss fysiskt i kommande generationer.

Jag kanske har fel men jag utgår från att du är ateist och skall därmed ge ett biologiskt köttklumpsexempel som visar tydligt att djur inte grupperar sig efter ras.

Hunden är ett djur med många olika raser men grupperar sig inte i Dobbermangäng eller Labradorgäng, de grupperar sig i vilt tillstånd med alla möjliga raser, där den främsta egenskapen för överlevnad är vad hunden har innanför pannbenet.
Att vi är vita är på grund av evolution och vår anpassningsförmåga efter naturen, vilket betyder att du Xtas har lika mycket negerblod som rinner runt i dig som alla andra på denna planet. Att det finns olika kulturer beror på människors olika särintressen och drömmar om vad och hur livet skall se ut.
Dessa kulturella skillnader existerar även i Sverige mellan "etniska" svenskar, förr i tiden uttrycket vi det i termer som utomsockens eller inomsockens, de där jävla stockholmarna eller bräkjävlarna från gottland etc
Jag tycker hela artikeln som du hänvisar till kan användas som toapapper trotts att artikelförfattaren hänvisar till forskare etc
Det är ett av mänsklighetens största problem i dag, så fort en forskare eller expert utalar sig så bockar var ända jävul utan att använda hjärnan själv.

Posted on: 2013/3/10 15:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#22


See User information
Så länge vi har en stat så borde det vara ganska ologiskt om den inte jobbade för Svenskarnas bästa. Den geografiska plätt som den har makt över.

Om man suddar bort ras och hudfärgs diskutionen och focuserar mer på den ekonomiska biten.
Jag tror att dom flesta som inte är fientlig mot människor från andra länder, inte har något emot invandrig så länge personen ekonomiskt kan stå på sina egna ben.
Frågan är hur vättigt det är att ta in människor från länder där 80% av dom som redan bor i Sverige är arbetslösa eller på ett eller annat sätt är ekonomiskt beroende av Svenska skattepengar.

Om det hela har altruistiska skäl där Svenskarna är kassa kor som ska rädda världens fattigdom så håller inte det heller specielt bra.

Bland annat för att självkänslan brukar inte bli specielt stark bland dom som hamnar i en ekonomisk beroende ställning. Dom som kommer hit tillhör aldrig den fattigaste delen i världen heller och med tanke på hur många människor det finns globalt, specielt i asien och afrika så är invandringen igentligen väldigt liten. Men den har så klart stor betydelse bland en befolkning som nationelt är rätt så få som oss svenskar.

Så frågan är...
Ska vi med Våld tvingas betala för att passifisera invandrare i getton? "Vilket är verkligheten för många idag"

Posted on: 2013/3/10 15:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#23


See User information
Quote:
Med andra ord så finns det inte en homogen Svensk kultur


Du frågade om interna skillnader, interna grupperingar. Självklart finns en nationell kultur samtidigt, där man inkorporerat eller uppfunnit egna kulturyttringar som blivit allmän sed, annars är det svårt att upprätthålla en gemensam nation. Vissa interna mindre grupperingars kulturyttringar kan exempelvis bli den statsbärande och centrala genom revolutioner och maktövertaganden.

Quote:
Xtas jag förstår inte hur du kan blanda ihop genetik och kultur


Jag citerar nu mitt egna inlägg från ett annat forum om samma fråga:

Även om utforskningen av beteende i relation till gener ännu är i barndomen har man ju hittat ex. genetiska riskfaktorer när det gäller psykiska sjukdomar.
Eftersom beteende är känt att kunna påverkas av kemikaliska agenter såväl som biologiska (ex. rabiesviruset) är det givetvis så att geners kodning av olika endokrina ämnen står för mycket av beteendets naturliga tillstånd i en organism.
Det blir väl rätt självklart att om enklare beteenden styrs/influeras av genetiskt kodade hormoner så kommer också de mer avancerade och gruppspecifika beteendekoderna bero på dem.
Hur dessa seder sen gett upphov till eller införlivats i kultur, religion och språk är oerhört komplicerat men gruppens genetiskt predisponerade vanor tror jag definitivt är kopplade till och påverkar dessa.

Quote:
Jag kanske har fel men jag utgår från att du är ateist och skall därmed ge ett biologiskt köttklumpsexempel som visar tydligt att djur inte grupperar sig efter ras.

Hunden är ett djur med många olika raser men grupperar sig inte i Dobbermangäng eller Labradorgäng, de grupperar sig i vilt tillstånd med alla möjliga raser, där den främsta egenskapen för överlevnad är vad hunden har innanför pannbenet.


Jag är inte ateist men anser religion och existensen av gudomar vara separata fenomen. Religion är som sagt etniskt specifikt.

Ett djur som domesticerats av en annan art har lärts/tvingats/avlats till att undertrycka många instinkter.
Idag försöker man även domesticera oss...
Bättre om du drar ett exempel på en art som styr sitt egna partnerval och gruppselektion.

Quote:
Att vi är vita är på grund av evolution och vår anpassningsförmåga efter naturen, vilket betyder att du Xtas har lika mycket negerblod som rinner runt i dig som alla andra på denna planet.


Nja. Mänskligheten har alltid haft vissa former av eugeniska program, kulturellt influerade urval av partner, ättesamhällen, politiska och ekonomiska giftesmål.
Det har avgjort mycket av vår utveckling som vita också.
När det gäller negerblod och den afrocentriska världsbilden är den knappast outmanad som teori.

http://hyperborearising.wordpress.com ... -evidence-for-hyperborea/

Quote:
Jag tycker hela artikeln som du hänvisar till kan användas som toapapper trotts att artikelförfattaren hänvisar till forskare etc
Det är ett av mänsklighetens största problem i dag, så fort en forskare eller expert utalar sig så bockar var ända jävul utan att använda hjärnan själv.


Det är snarare din sociala bias som talar. Social bias mot stigmatiserade frågor, som exempelvis den heliocentriska världsbilden under Inkvisitionens dagar, har alltid varit det som hållit tillbaka människan från att göra nya upptäckter och komma till nya slutsatser.
Så är det även med din och andras rabiata inställning till denna vetenskap, tyvärr.

Posted on: 2013/3/10 16:23
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nationalism är kärlek
#24


See User information
Quote:

1. Du frågade om interna skillnader, interna grupperingar. Självklart finns en nationell kultur samtidigt, där man inkorporerat eller uppfunnit egna kulturyttringar som blivit allmän sed, annars är det svårt att upprätthålla en gemensam nation.

2. Vissa interna mindre grupperingars kulturyttringar kan exempelvis bli den statsbärande och centrala genom revolutioner och maktövertaganden.


1. Hur skulle du beskriva den Svenska kulturen?

2. Vilka mindre grupperingars kulturyttringar ska en Nationalistisk ideologi byggas på? Ska valet av kulturyttring inkludera en majoritet av Svenska befolkningen? Och om man utgår från en viss grupps kulturella normer och seder, kan man då kalla det Nationalism?

Quote:
Hur dessa seder sen gett upphov till eller införlivats i kultur, religion och språk är oerhört komplicerat men gruppens genetiskt predisponerade vanor tror jag definitivt är kopplade till och påverkar dessa[...]
Nja. Mänskligheten har alltid haft vissa former av eugeniska program, kulturellt influerade urval av partner, ättesamhällen, politiska och ekonomiska giftesmål.
Det har avgjort mycket av vår utveckling som vita också.


Om vi förutsätter att det du Tror är riktigt. Uppfattar du det som något positivt eller negativt om människor blandar etniskt skilda genom?

Jag skulle vilja veta hur du ser på korrelationen mellan genetik och nationalism ur ett politiskt perspektiv.




Posted on: 2013/3/10 19:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS