vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 45 46 47 (48) 49 50 51 ... 61 »


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
En tråd som grundar sig i en monolog, där en dialog utdöms, är inte konstuktiv i mitt synsätt.
Där monologförhållaren själv vidtar alla former av medier för styrka sin monolog och förkasta försök till en dialig, blir klankad för att inte följa trådens topic...

Tråden i sig, har som admin påvisar, ej en konstruktiv utgångspunkt.

Har själv försökt ett otaligt antal gånger att skapa en dialog inom topicen, men min erfarenhet är att det är lönlöst.
Jag vet själv att jag ej följt topicen, men hur går det att göra det när skaparen av tråden själv nyttjar allt som finns för att visa sin vy i en monolog?

När dialogen uteblir, uteblir även trådens mening...
Utan en dialog, hur kan båda utvecklas och ta lärdom? En monolog, skapar enbart "repeaters", där förr eller senare hamnas folk i ett läge vilket vi ser i stora vida världen i så många former...

Visa mig en som har samtliga svar? Vore det inte ignorant att självt ställa sig inneha alla svar och stå att "predika", utan att självt öppet reflektera en annans vy vilket inte alla gånger är den samma? Är inte detta det värsta vi själva kan göra oss själva?

I fred och <3!

Posted on: 2013/7/1 0:07

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Jag instämmer i det Avatar säger; tråden är ett klotterplank med mediala projiceringar och utdrag ur koranen. Det kan man ha en blogg för t.ex. Samtidigt tycker jag inte om censur så av principsak så gör det mig inget om Abyss skriver; tvärt om så är det nog därför den har kanske störst antal inlägg på hela vaken; många har en gudagiven uppfattning här inne, - men på olika sätt och många vill ge uttryck för det: Denna tråd kanske inte är bäst för det så jag gjorde en ny. Med andra ord finns det inget syfte att ta bort denna.

Posted on: 2013/7/1 0:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Avatar
<ul>Om du nu själv säger att du inte följer topicen, vad är det du skriver här? Ska ”skaparen” av tråden ha ett konstruktivt förhållningssätt till varje person som kommer in här och svävar iväg från ämnet. Så här börjar första raden i första inlägg av tråden ”Till alla er som kallar sig för vakna. Jag måste säga att Koranen är den ända och obestridliga sanningen från GUD!” - Detta uttalande i sig säger det hela. Om du vill diskutera/läsa kunskap från Koranen, varsågod! Annars om inte, det finns andra intressanta trådar.

Posted on: 2013/7/1 0:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Kära bror/syster,

En topic som heter "Det matematiska miraklet med siffran 19" kan handla om taktik i spelet Black Jack på krogen för att vinna denna fiktiva cash... Kanske snackar vi hur mycket packad data i Linux vi kan åstakomma? Att hålla sig till "topic", är en svårt tolkningssak.

Quote:

Abyssinia skrev:
Avatar
Om du vill diskutera/läsa kunskap från Koranen, varsågod! Annars om inte, det finns andra intressanta trådar.



Kära bror/syster, du själv postar Bob Marley vids osv... Sedan säga, vill du diskutera Koranen (eller get outa here)?
Jag har aldrig sagt koranen, eller bibeln, är fel (inkl andra texter)... Tvärt om... Jag försöker visa att det finns mönster i dessa "ledsagarböcker" som verkligen går genom samtliga böcker, inkl. urbefolkningarnas förhållningssätt. Jag försöker visa detta, utan att klamra vid en... Däremot vet jag inte allt, det gör du inte heller.

En som läser alla dessa böcker (Vilken av dom du än väljer), förloras i vem som tolkar(Här faller vi 99%)... Samma gäller den där AB Sveriges företagspolicy kallad Sveriges rikes lag... Här finns ingen skildnad!

Hitta åskådaren, så e saken biff, dock inte den fiktiva!


ADMIN, tråden borde leva, men kanske ligga i "Fight Club"

Gällande ett konstruktivt förhållningssätt, borde kanske samtliga deltagare förhålla sig som, inkl dig, mig, vem som på ett likvärdigt plan i sund natur? Utan glåpord, kalla folk hit och som dit, döma, eller kasta skit!?

I fred, <3 och gärna en grillning på vänskapliga grunder!

Posted on: 2013/7/1 1:10

Edited by Avatar on 2013/7/1 1:30:09
Edited by Avatar on 2013/7/1 1:31:55

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Jag skulle gärna lära mig kunskaper ur koranen, men så länge det står om att det inte är en synd om en människa mördar ett djur utan att se det som en synd..

Då blir jag oundvikligen skeptisk eftersom jag änker väldigt logiskt hela tiden och går koranen ifrån det logiska och nån istället börjar skrika att man inte ska ifrågasätta koranen..

Då har gud skapat mig på fel sätt för mitt logiska tänkande skyddar mig från att bli lurad av religioner, antar jag..

Det känns lite som att dom största idioterna kunde gå med i en religion för dom tänker inte logiskt speciellt ofta..

"mellanidioterna" däremot dom kunde inte gå med i religioner eftersom det som sägs är ologiskt.. Och med dessa mellanidioter så ignorerade dom guds existens istället eftersom dom trodde att guden som religionerna prata om är den enda riktiga guden.

Och sen har vi dom som tänker logiskt i allt dom gör så som gud designade oss för att vara, logiskt tänkande och kärleksfulla varelser som står för sanning och frihet helt fria från rädslor.

Står det nått i koranen om abyssen?

För abyssen är ett svart hål, en lägre dimension där dom flesta kommer hamna inom några år bara.. Det är iaf vad jag hört av en viss 13th Sun som talar om abyssen och att det är ett hemskt ställe.

Föresten abyssina, har ditt användarnamn nåning att göra med abyssen eller kom du på namnet utan att du besökt abyssen?

För det verkar ju oundvkligen som att du är här för att promota abyssen genom att promota koraner och vad som helst så länge människor inte kollar inom sig själva och förstår att gud finns inom oss och inte i nån jävla koran eller bibel..

Jag tycker din tråd ska få vara öppen dock för börjar dom stänga trådar så vet ni vems trådar som ligger pyrt till, det borde ingå i yttrandefriheten att du får vara här och försöka lura in stolpskott i abyssen också.

Precis som att jag borde få vara här och försöka väcka en av tio människor som kan tänkas vilja hänga med till paradiset och bli guds folk om 4-7 år bara genom att leva rätt och naturligt.

I dessa dagar när yttrandefriheten är under attack så kanske ni borde säga detsamma att låt oss ha yttrandefrihet på Vaken.se istället för en åsiktdiktatur som flashback.org står för där jag bli avstängd för att moderatorn inte vet lika mycket som mig om ett ämne eller att moderatorn inte hängt med i tråden och tolkar det som offtopic är väldigt drygt och nånting som skulle helst undvikas på det här forumet.

Flashback har faktist stängt ute en av dom flitigaste författarna i deras forum på grund av att jag gillar att skriva ibland medans moderatorerna inte gillar att läsa i onödan och därför tolkar dom det jag skriver som offtopic även om det uppenbarligen inte är offtopic.

Ingen vill hålla på och tänka på om det är on eller oftopic när man börjar skriva och ALLT kan tammefan tolkas som offtopic så snälla mörda inte det här forumets yttranefrihet också nu när vägarna blir färre för oss att dela info.

Javisst skulle tråden ligga i fightclub dock så tror jag att vakens ägare har ett gemensamt mål med abyssina för jag tror nämligen att dom båda vill ha med er in i abyssen efter att ni blivit mat åt utomjordingarna som styr politikerna som ni tror är vanliga människor.

varför skulle dom vilja att trådar om koraner stängs när tråden handlar om att få med sig folk in i abyssen?

Jo för att jag skriver här nu klart dom måste stänga eller förflytta nu för det blir inga människor in i abyssen sålänge jag skriver här så tror jag ingen är så pass nerdummad så dom följer med in i abyssen genom att avguda koraner och trams samtidigt som man ignorerar sitt trdje öga.


Jag lyssnade faktist på kristna idioter häromdagen och dom vet om att the mark of the beast sätts innanför huden på människor nu, men dom vet också att dom bara behöver säga att jesus är den man avgudar och älskar, och vipps så blir man räddad från the mark of the beast och domedagen och allt blir man räddad ifrån bara man säger att gud har ett barn som kommer och räddar mig sen..

Det som var anmärkningsvärt var att den kristna idioten sa att astralresande och meditering är fejk för jesus är den enda vägen.. Och det var ganska enkelt att se deras bluff just nu och jag vet inte om ni kan göra det men jag får hoppas det för dom ska lura olk att lucifer som ser ut som Jesus, har kommit för att rädda dom kristna för att dom inte avgudade sig själv utan för att dom istället såg sig själv som underlägsen guds enda barn.

Tyvär gott folk, det kommer ingen och räddar er från er själva, ni vet vad som är rätt och fel så lyssna på eran inre röst så vet ni vägen till pånyttfödelsen, och den är inte genom nån jävla koran för gud är ingen idiot som skrivit böcker, din inre röst är guds röst så där kan vi snacka intelligent design.

Vad tror du m det abyssina?

Att din inre röst som säger att det är fel att mörda ett djur tex. att den rösten är guds röst ?

Har du aldrig hört den när du tex. läser i koranen om att människor kan mörda djur utan att det är en synd och sånnt där?

Min röst inom mig skriker direkt att det är fel att skada djuren.. Jag kan förstå att du inte lyssnar på din inre röst för då skulle du nog sprungit från koranen för länge sen.

Men så du står fast vid att gud skrivit böcker medans din inre röst bara är jobbig och har ingenting med gud att göra?


Posted on: 2013/7/1 1:53
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Avatar
<ul>Ingen anklagat dig det du inte vet. Sedan vad du nu du har försökte visa möjligtvis har du varit otydlig med det. För att oftast upplever jag dina texter diffusa. ….. Vidare, som jag skrev innan, tråden hette ”Koranen” innan men sen har det ändrats av admin till ”Det matematiska miraklet med siffran 19”. Ja jag postat upp Marleys låtar (inte bara hans) många gånger, för att flera av hans låtar går i linje med vad som står i Koranen, sen i vilken tillstånd han dog i bara Gud vet för att han var idoldyrkare på grund av Rastafaris påhitt om att Haile Selassie var en gud. Det är samma sak med bibeln det finns många fina gudomliga verser i den men de är sammanflätade med människans påhitt. Och min ståndpunkt är att Koranen är den som rättar till allt och vägleder människan på den raka vägen utan kontradiktioner.

Salaam

Posted on: 2013/7/1 2:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Men vart ska koranen leda läsaren?

Djurplågeri utan att känna skuld?

Jag lyssnar på en intelligent kille som talar om att en tro är att man inte vet..

Så alla religiösa människor går runt och inte vet om gud är riktig eller inte, medans prästen skriker om att dom ska tro dvs inte veta om gud är äkta eller inte eller om religioner har med godhet eller ondska att göra..

Jag vet att naturen är designad eftersom människor lär sig designa genom att kolla på hur naturen är designad.

Och du vet att du måste tro och be, som är att tigga..

Och du vt att du måste tro, dvs inte veta.. Om naturen är designad eller om din inre röst är guds röst eller nånting jobbigt som man inte behöver lyssna på.

Posted on: 2013/7/1 3:24
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information


Håller med dig... Åter(dock) igen har du en tolkning, ingen av oss är mer eller mindre... Skämtsamt kanske vi kan kalla det som en teater(spegla lite humor med?)?

Vad som är diffust, ligger alltid hos "tolkaren"... Vem äger smärtan? Det är precis därför jag tjatar om att se inåt!

Quote:

Och min ståndpunkt är att Koranen är den som rättar till allt och vägleder människan på den raka vägen utan kontradiktioner.


Det e helt Ok, din hållning är din RÄTT! Hoppas dock i heta stunder du självt kan respektera inom motsatta ha en egen åsikt, respekterad av den andra, på samma grund.

Dialog?

I frid och <3?

Posted on: 2013/7/1 3:25

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Men vi har ju en kristen i tråden, och en som läser koranen.. Och sen mig som lyssnar på den inre rösten och tänker logiskt.

Såklart så skriker min inre röst såfort ni börjar dra upp sånna där saker om djur som det står om i era kära böcker och att ni får bete er lite som ni vill emot dom alla.

Men eran bibeln och koranens inre röst skriker ingenting på mig om jag säger bränn bibeln, eller riv en sida och rulla upp lite cannabis så får ni se på guds medecin, designad för att få ett positivare , hälsosammare, längre och gladare liv..

Jag vet att religioner är emot cannabis, psykadeliska svampar, meditering och astralresande.. För dom vet att det blir inga bra offer för den religiösa hjärntvätten om dom har en kontakt med den riktiga guden på insidan genom meditering, astralresor eller droger.

Religionerna vill inte att människan mediterar och förstår att gud finns på insidan, för då skulle dom inte ge en enda krona till religionerna eller avguda guds enda barn som kommer sen och ska rädda dom från sig själva.

Nu är det slutspel gott folk och religionerna är i full gång och ska vilseleda dom vilsna, jag vet inte hur många kristna som skrivit till mig med deras jävla propaganda som inte biter på mig alls.

Slutspels-skägg nu gott folk, det är redan fixat långt innan 13th Sun förklara att håret egentligen är antenner till den spirituella världen och det är nånting som håller oss i balans..

Jag vet att frälsningsarmen och kyrkor är emot droger och speciellt cannabis , trots att inte en enda människa dött av cannabis nånsin, så tycker dom ändå att det är en planta som ska utplånas.. Den kan bota cancer och en hel lista med sjukdommar, men det är bäst att den utplånas för alltid enligt dom religiösa som inte gillar så mycket vetenskap så dom måste erkänna att det dom håller på med är ren idioti som enbart kommer få dom själva rakt in i abyssen.

Och den här demonjäveln abyssina har antgaligen ingen själ utan det är antagligen en jävulsk demon som sitter borta i abyssen och styr en människas kropp utan själ här på Jorden, så slösa inte eran tid på demonjäveln för det enda abyssina vill är att ni kommer till abyssen som är rakt in i ett svart hål och därinne är det en dimension som är mycket värre än helvetet på Jorden enligt det lilla jag hört om den där abyssendimensionen.

Altså abyssen är helvetets dimension i princip, visst vi är i helvetet nu men i abyssen uppfattar jag det som att alla är missbildade och ingen fattar nånting och ingenting stämmer när det gäller lagar och allt är snett helt enkelt.

Jag såg bara en bild som sitter kvar i minnet och det var nån film jag såg och då visade dom en bild som skulle beskriva abyssen och det var missbildningar på allt och alla, inget hängde ihop och jag tror mig komma ihåg en människoliknande varelse som hade en hand som växte rakt ur huvudet och dyligt.

Varför skulle en religiös människa inte vilja veta om astralresor?

När man är guds barn borde man minst sagt vara intresserad av vad man kan göra med sin själ, eller?

Jag är överintresserad så jag kan inte göra det när det går ut på att inte tänka, inte än dvs..

Att prästen säger att det är farligt att meditera skulle inte få mig att bli mindre intresserad men kanske tvärt om för jag vill veta vad dom gömmer så allt som dom säger är farligt vill jag göra som tex. astralresor och naturliga droger..

Och tacka fan för det för annars hade jag varken vågat eller orkat se bevis för vad som händer med den här världen som redan är förstörd bortom reparationsstadiet..

Men öj lyssna jag ska inte trackasera eran tråd om vägen till abyssen genom koranar och biblar.

Ni kanske har märkt att jag inte skriver som en galning längre utan at tar istället lite tid för mig själv och går ut i naturen eller solar lite och då kanske jag inte skriver på ett tag.

Och om 4 år så sticker jag , såfort dom första portarna öppnar så drar jag för jag tänker inte stanna kvar här jag är så jävla trött på skiten så jag spyr, och tiden går så långsammt så man undrar om vi nånsin kommer bli pånyttfödda innan 90% hinner bli utrotade av sin egen ignorans.

Jag dyker upp lite då och då här i forumen under dom kommande 4 åren och bara påminner er om vägen till pånyttfödelsen men jag tänker inte trackasera nån som grinar för att jag påpekar att en mördare mördar dom.. Det är fortfarande jag som är boven när jag berättar om mördaren som mördar folk som inte vill veta att dom blir mördade..

Men sen om 4 år gott folk, då får ni börja lyssna på 13th Sun eller komma ihåg det jag skrev om vad som sagts i han filmer, för då finns jag inte för att skriva nå djupt åt er längre för då har jag användt det jag lärt mig för att ta mig vidare från den här jävla kaosdimensionen fylld med kaosmänniskor som inte vill prata om mördaren som mördar dom dvs chemtrails och georgia guidestones där dom redan skirvit vad dom ska göra mot er nu , 33 år sedan skrev dom vad dom ska göra så håll i hatten och börja grina om ni inte fattat budkspaet och hur ni skyddar er mot chemtrailsen och genmodifiering.

Man ska kunna se på serienummret på en gröda om den är GMO eller inte, iaf i USA kan man göra det och kanske ni vet om vi kan se det på nått nummer här i Sverige också för isåfall kunde vi alla undvika GMO ganska enkelt genom att kolla på serienummret på grödor i affären.

Frukter som inte har frön i sig är genmodifierade så kanske det går att se på serienummret på kärnfria frukten bara för att se vad som är speciellt på serienummret när det är genmodifierad gröda.

Jag återkommer om detta för det kan vara livsviktig info som jag vet inte om ni kollat upp det än men jag ska kolla upp det om inte ni har nått svar redan.

Fred medmänniskor!

Posted on: 2013/7/1 6:12
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information


Muslim, Kristen, trädkramare eller 13thsun anhängare!?

Vart i ligger skildnaden, utöver den egna hjärnspökens försök att förklara allt och inget efter den egna pipan?

Finns det en som kan se bortom allt detta, utan att rapa efter andras varianter av "sanning"?

Och åter igen nej, jag är inte emot religioner, utan återrapare av saker som redan finns inom... Vare sig det är ur en bok eller på andra sätt utom sig självt. Vad är det som sammanbinder oss alla, även ateisten?

Glöm heller inte att religionerna utgjorde staten för inte så länge sen... Som "ädel" kristen/muslim, lallas det fortsatt att betala skatt, ge fiktiva skuldsedlar åt en parasit som gör allt för att du skall älska din träldom, utan egna ställningstaganden.

"Saliga är dom korkade, då dom flyter" hörde jag som ung... Bekymmerslösa stigtraskare, som enbart påvisar yttre ting för andras bot... Att apa efter andra, som sig självt, bygger ingen bättring, mer än andra påskrivit dig!

BTW LetsHugEm, logiken är inte alltid din "vän". Än är många "slavar" under denna logik, men jag tackar min stjärna att den "kullen" växer för var dag om att mina medmänniskor mognar upp och utan ursäkt slutar bete sig som vuxna 6-åringar.

Säg mig, i vilken rätt har religioner haft i samtliga krig av dräpanden, för att konvertera en annan åt sitt tankesätt?

Är det människans religion, eller det högre syftet av kärlek för allt som är, vilket är grunden för alla dessa läroböcker i sig? Är det människans egna påhittade viktighet(hjärnspöken) som utgör och definierar sin egna rätt för sin aktion åt andra?


I fred och <3!


Posted on: 2013/7/1 10:31

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Letshug, Kristna kyrkan har meditation nu mer; exploatering av andra läror kan man kanske tycka men det är väll bra att även kristendomen reformerar sig.

Avatar: Vad gäller skatten så kan du be om att inte få betala den skatten. Jag känner flera som inte gör det. Personligen skulle jag vilja gå ur sporten och vapenexporten också. :)

Nu byter jag tråd om det inte gäller koranen.


Posted on: 2013/7/1 13:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
LetsHugEm
<ul>Du pratart så mycket om djur, kan du visa en vers i Koranen där det säger att man ska behandla djuren illa? Kom fram med en vers utan att flumma iväg i så kallade dimensioner. Vad gäller namnet ”Abyssina”, jag tidigare i tråden beskrivit betydelsen av namnet. Vilket betyder blandning/förvirrning/sammansmältning. Ordet ”abyss” som du syftar på nämns två gångeri Koranen (vid översättning).

<ul>[12:10] One of them said, "Do not kill Joseph;
let us throw him into the abyss of the well.
Perhaps some
caravan can pick him up, if this is what you decide to do."


[12:11] They said, "Our father, why do you not trust
us with Joseph? We will take good care of him.


[12:12] "Send him with us tomorrow to
run and play. We will protect him."


[12:13] He said, "I worry lest you go away with him, then
the wolf may devour him while you are not watching him."


[12:14] They said, "Indeed, if the wolf devours him,
with so many of us around, then we are really losers."


[12:15] When they went away with him, and unanimously
decided to throw him into the abyss of the well,
we inspired him:
"Some day, you will tell them about all this, while they have no idea."
</ul>

En annan intressant reflektion kring fenomenet ”abyss”,
läs följande inlägg som jag postat upp innan.
<ul>
[Länk]#241
[Länk]#242

Posted on: 2013/7/1 13:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Det var ju du som klistrade in vad koranen säger om djurslakt och att det inte blir en synd om människan inte ser det som en synd ungefär..

Klart jag pratar mycket om djur för det är ett bra sätt att se om ni har nån kontakt med eran inre röst, jag förstår att du inte har nån inre röst längre abyssina eftersom du har nog både örfilat och sparkat ditt högre själv i pungen genom att avguda en religion istället för dig själv.

Om en religion skriver att människan får plåga djur genom att äga dom och låta dom leva ett onaturligt liv, och dom menar att det är guds ord..

Så är det väl minst sagt ett dilemma när jag säger att eran inre röst är guds röst som säger att det är fel att plåga djur genom att skicka känslor till er om att djurplågeri är fel, om ni skulle se djurplågeri dvs. (stäng dörren till slakteriet bara så kan du ta livet av dig själv genom att tro att du är ett asätande djur utan empati)

Såklart att du måste ha ignorerat din inre röst för länge sen om du kan läsa om djurplågeri utan att det är en synd i koranen, utan att din inre röst skickar känslor till dig som förklarar för dig att det är fel och att du bör ta en annan väg.

Enligt mig så är det djurplågeri om ett djur inte har rätten till sitt naturliga liv dvs gillar du att äta ost så tvingar du indirekt en kossa att stå som en mjölkslav åt ett annat djur och inte sitt barn.

Så fråga dig själv frågan innan du äter nästa bit ost..

Skulle du vilja vara en mjölkslav åt en kossa ?

Skulle du vilja ha ett runkbås där kossan fängslade dig så du får sitta med en runkmaskin som kossan hängt på ballen din bara för att du är en mjölkslav åt kossan?

Om detta skulle kännas jobbigt för dig och du känner för att behandla djur som du själv skulle vilja bli behandlad, ja då ger man fan i ost och kött eftersom man bli indirekt skyldig till vad djuren upplevt innan slakt eller kossan som står i båset och är en slav.

I en värld där människor är slavar så är det dags att ifrågasätta sig själv om det är rätt att vara en del i nånting korrupt som att en kossa är en mjölkslav i hela sitt liv. Om jag är delaktig i att ett djur är en slav på grund av att jag vill äta ost så finns det absolut ingenting som skyddar mig från att bli en slav åt ett annat djur, tex som människor idag antgaligen är slavar åt en utomjordisk ras som inte visar sig än uan dom skickar politiker som dom styr istället och sen fattar vi ingenting.

Ta avstånd från korruption och allt onaturligt gott folk, det är enda vägen till paradiset och tro mig, det är slut för den här planeten så det enda man kan göra är att skärpa till sig själv nu och dra till paradiset om 4-7 år medans den här planeten blir en öken vilket jag skulle kunna bevisa för er varför det är för sent men jag antar att ni skulle börja grina och skaka innan jag han berätta och visa klart.. Så ni får helt enkelt välja att lyssna på nån eller stoppa huvudet i sanden för nu är det slutspel gott folk, skitmånga som vill lura och distrahera er nu.

Abyssen är inget fenomen utan abyssen är en dimension under oss dvs ett svart hål, och det är en dimension med helt andra regler än den här, rättare sagt inga regler som går att jämföra med den här, näst lägsta dimensionen.

Posted on: 2013/7/1 18:42
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
LetsHugEm
<ul>Var är versen om djur som du syftar på?

Posted on: 2013/7/1 21:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Ja den texten du skrev i tråden som du fick från koranen om slakten av djur och hur man gör det till att inte vara en synd..


Posted on: 2013/7/1 22:05
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
LetsHugEm
<ul>Det finns ingen synd i att äta djur.
Så länge djuren slaktas på rätt sätt i Guds namn


<ul>[2:173] Det enda Han förbjuder er, är att äta av djur som
dör av sig själva (utan mänsklig inblandning), blod, köttet på
grisen, och djur som dedicerats till annat än GUD.
Om någon
tvingas (äta dessa) utan ondska eller avsikt, ådrar han sig
ingen synd. GUD är Förlåtare, Barmhärtigast.
</ul>
Om du föredrar att inte äta kött, ingen kan tvingar dig det. Detsutom, att inte äta dagens massproducerat kött är klokt val. Själv äter jag kött fåtals gånger om året för att riktig "hallal kött" (djur som slaktas i Guds namn) är inte lätt tillgänglig. Så kallade Sunnis muslimer slaktar djur i Muhammeds namn och kallar det "hallal kött" fast ändå som versen ovan säger att det är förbjudet att äta djur som dedicerats till annat än GUD.

Posted on: 2013/7/1 23:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Wow nu när du skrev hallal kött så kom jag på att det var hallalkött-tillverkning som jag beskådade och slutade äta kött direkt när jag såg maskinen skära upp kossan som föll till marken och börja sprattla..

Vilket dilemma när det intelligentaste växtätannde djuret på planeten blev lurad av en fejkgud att hon är ett asätande djur som saknar empatin som är guds röst på insidan av alla som har en själ.

Det är ju så befängt och säga att ett djur som dör på naturlig väg inte får ätas utan att det är en synd, men om människan mördar djuret i guds namn då är det lungt hahahahaaa

Uppenbart att dom som skapat religionerna saknar själ som skull innebära att dom hade lite mer fantasi när dom skrev sånnt där idioti som vem som helst som har en själ borde kunna se enligt mina beräkningar hahaha

Oj man blir inte tvingad att äta kött, nu vela du bara understryka att ni inte gillar tvång mot människor efter att ni tvingat ett djur att dö i guds namn hahahahaa vilka stolpskott

Det är uppenbart att en demon skrivit koranen som ett hån till gud och guds barn..

Eller tycker du att det är normalt att ett växtätande djur blir lurad av sin designer att hon är ett asätande djur som enbart mördar djur för guds skull hahahahahaaa

Den demonen som skrev koranen skrattar röven av sig när han ser er göra det där tillägnat gud lixom när man är ett växtätande djur enligt vetenskapen och som har mängder med empati och kärlek för djuren .. Som mördas i guds namn medans den inre rösten ignoreras.. Som tyvär är guds röst som säger till dig att det är fel att mörda ett djur.

Står det nåmer om djur?

Tammefan ska jag behöva läsa biblar och koraner för att skratta åt demonerna som skrev dom och deras sjukt perversa nöjjen som innebär att få "det intelligentaste" djuret på planeten att TRO att hon är ett asätande djur som ska ignorera sin inre röst och lite på en okänd röst i en bok som säger att man ska döda djur i guds namn, jooorå det är guds som tlar, han som designade dig till ett växtätande djur, jo det är han, mörda djuret nu i mitt namn i guds namn hahahahahahahaaaa sjukare demonjävlar tror jag vi får leta efter.

Jaja tack för pratstunden det var roligt, medieringsdags gott folk den här världen är för sjuk för mig jag måste börja hänga i 4e dimensionen mer för det här är långt ifrån normalt.

Fred!

Posted on: 2013/7/2 1:45
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Ramadan 2013
Ramadan i år startar 9 July och slutar 7 Augusti.

<ul>[2:185] Ramadan är den månad under vilken Koranen uppenbarades,
för att förse människorna med vägledning, tydliga läror, och lagboken. De
ibland er som bevittnar denna månad ska fasta däri. De som är sjuka eller
reser får använda sig av lika många andra dagar i stället. GUD önskar
bekvämlighet för er, inte svårighet, så att ni ska kunna uppfylla era
förpliktelser, och prisa GUD för att ha väglett er,
och för att uttrycka er tacksamhet.

Posted on: 2013/7/2 17:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Om koranen innehöll guds ord så skulle gud inte ha fel på vilke djur människan är designad för att vara här..

Ganska dålig designer eller hur?

Om han inte ens kan skriva i boken att människan designades för att vara ett växtätande djur, om han istället håller på och tjafsar om att det är okej att ignorera sin inre röst och vara ett annat sorts djur än vad du är..

Är det inte konstigt enligt dig?

Alltså att gud skrivit fel i koranen och skrivit om att mord på djur är okej istället för att skriva om människans naturliga mat som deras kropp är designad för att äta?

Är det "fejkvetenskap" som säger att växtätande djur har tänder som ser precis ut som människors tänder och käkar som kan tugga i sidled för att kunna mala grödor bättre, medans rovdjur har käkar som tuggar rakt.. Att växtätande djur har jättelånga tarmar som är gjorda för att suga näring ur grödor under en lång tid medans rovdjur har korta tarmar gjorda för att suga näring ur kött fort och skita ur det innan det ruttnar.. Att växtätande djur saknar ämnen i magsäcken som gör det möjligt att äta råa köttbitar vilket gör att ett växtätande djur måste koka och steka kött om det inte ska vara direkt livsfarligt på grund av försurningen av kroppen som följer.

Är vetenskap satans påhitt eller är koranen satans påhitt?

För det är uppenbart att nån bluffar här när det gäller vilken sorts djur människan är..

Antingen så är det vetenskapen eller koranen som ljuger om vilket djur som människan är.

avgör själv om du kan antar jag.

Posted on: 2013/7/2 17:35
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Abyss: Jag har länge velat följa Ramadan; är det några särskillda verser som ska läsas; hur brukar traditionen följas?

Posted on: 2013/7/2 20:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
alarik
<ul>Läs Sura 2, där hittar du svar till dina funderingar om Ramadan [Länk]

Posted on: 2013/7/3 22:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Abyssinia
<ul><iframe width="480" height="360" src="//www.youtube.com/embed/oUIl6JKqqz4?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2013/7/3 23:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Quote:

LetsHugEm skrev:
Och om 4 år så sticker jag , såfort dom första portarna öppnar så drar jag för jag tänker inte stanna kvar här jag är så jävla trött på skiten så jag spyr, och tiden går så långsammt så man undrar om vi nånsin kommer bli pånyttfödda innan 90% hinner bli utrotade av sin egen ignorans.


Vart ska du ta vägen? Du har nämnt en speciell tid, men jag vill gärna veta mer om det.

Gör inte nån Heavens Gate-ritual bara, ok?

Quote:

LetsHugEm skrev:
Men det är uppenbart att Lucifer kommer se ut precis som Jesus gör på alla bilder, för det har planerats sen tusentals år tillbaka att ni kommer avguda enmänniska som ser ut som Jesus gör på bilderna, bara han kommer med ekonomiska lösningar som NESARA förslaget som går ut på att du sätter ett microchip innanför huden och sen får du faitpengar i miljonmängd som du får göra vad du vill med, tex. skapa fred och harmoni.


NWOs New Age-rörelse försöker lansera sin egen Messias, "Maitreya", till exempel, men vi vet att det inte är den äkta Messias.

Quote:

Matteus 24:24-26:
23 Om någon då säger till er: ’Se! Här är Messias’, eller: ’Där!’ så tro det inte.+ 24 Ty falska messiasgestalter och falska profeter skall träda fram och göra stora tecken och under för att om möjligt vilseleda även de utvalda. 25 Se! Jag har förvarnat er. 26 Om man alltså säger till er: ’Se! Han är i vildmarken’, så gå inte ut; ’Se! Han är i de inre kamrarna’, så tro det inte.

De som lyder Bibeln kommer inte gå på sådant.


Posted on: 2013/7/4 5:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Xenophile
<ul>Tror du på bibeln?

Posted on: 2013/7/4 13:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 45 46 47 (48) 49 50 51 ... 61 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
30 user(s) are online (30 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 30

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS