vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 46 47 48 (49) 50 51 52 ... 61 »


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Jag läste följande och tyckte detta var mycket intressant. Hur tolkar muslimer denna profetissa i allmänhet ?

Är den andra bestraffningen något som skall komma eller är det något som har hänt.
Jag är inte så insatt i muslimsk/Judisk historia innan de två världskrigen.


"[17:2] På liknande sätt gav vi Moses skriften och gjorde den till en ledstjärna för Israels Barn att: "Ni ska inte ha någon idol som Herre och Mästare vid sidan av Mig."

[17:3] De är ättlingar till dem vi forslade med Noak; han var en tacksam tjänare.

[17:4] Vi tilltalade Israels barn i skriften: "Ni kommer att begå grov ondska på jorden två gånger. Ni är ämnade till att förfalla i mycket stor arrogans.

[17:5] "Första gången det sker kommer vi att sända ut tjänare till oss med stor makt emot er, och de kommer att invadera era hem. Detta är en profetia som måste äga rum.

[17:6] "Därefter kommer vi att ge er övertag över dem, och vi kommer att förse er med mycket rikedom och många barn; vi kommer att ge er överhanden.

[17:7] "Verkar ni rättfärdighet gör ni det för ert eget bästa, men begår ni ondska gör ni det till skada för er själva. Så när det sker för andra gången, kommer de att besegra er och gå in i moskén, precis som de gjorde första gången. De kommer att utplåna alla de tillgångar ni förvärvat."

[17:8] Er Herre öser Sin nåd över er. Men om ni återgår till överträdelse kommer vi att besvara med straff. Vi har förutbestämt att Gehenna ska vara en slutlig boning för de som inte tror."

Posted on: 2013/7/4 19:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Quote:

admin skrev:

Känner alla sig klara med denna tråd och skulle det kännas okej om vi stängde detta kapitel nu? Vi skickar ut denna fråga så alla blir hörda. Tack för visad förståelse.

..//..

Väl mött.



Ja tack!

1. TS proklamerade att koranen var gudomlig, som stöd ges en komplicerad matematisk uträkning.

2. Trots "svar på tal" i de flesta huvudargument fortsätter TS med oförminskad övertygelse vilket vittnar om;

a) Intellektuell ohederlighet.
b) Hjärntvätt.
c) Brist på moderering.
d) Allt ovan.

Alltså, TS vräker ur sig en massa koranverser och orelaterade musikvideos, klarar inte av att bemöta argumenten utan hänvisar till ytterligare verser för att slippa svara själv på hånande frågor och kritik.

Jag har påpekat grundbristerna i argumentationen, t ex med antalet alifs, hur Rashad har fördärvat sin utgåva. I långa svar har jag visat hur det går att hitta på talserier med tusentals siffor som ändå går att vända och redigera utan att förstöra "den gudomliga" relationen med just 19. Jag har argumenterat varför 7 har betydligt större relevans i Koranen än "19". Jag har visat hur man godtyckligt letar mirakel, i mängder av exempel, jag har även förklarat hur mirakel bevisligen går ur tiden som senast med exemplet gällande "fördelningen av land och hav i koranen".

Abyssinia, ODDSEN ÄR 1:19. DETTA ÄR INTE VÄRDIGT GUD!

...Och denna tråd är fan inte värdig vaken.se.


Posted on: 2013/7/4 20:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
sWiFt
<ul>Du är inte den första som inte tror på Koranen och inte heller det sista. Bara för att du inte tror betyder inte att det är slut diskuterat. Om du anser att nummer 7 har en större relevans, varsågod som du anser. Ingen tvingar dig att läsa denna tråd och kom överens med mig om inte komma överens.

Posted on: 2013/7/4 21:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Peteristen1
<ul>Det är intressant fråga, det är verkligen djupa verser. Jag personligen vet inte hur den bör tolkas. Kanske den första tjänare som sändes mot Judarna var Jesus, eller kanske var det Muhammed. Möjligtvis den andra profetia är inte uppfylld ännu, jag menar med tanke på Israels makt och inflytande på den internationella makt hierarkin. Det var de första tankar som kom till mig, jag vet inte svaret till den.

<ul>Nedan lämnar jag en länk där du kan jämföra verserna med andra översättningar. Sidan visar en vers taget och för att gå till nästa klicka på [Next Verse] upp till höger. Direkt under arabiska versen är verserna direkt översatta till engelska och därefter nedan har du en lista på olika översättningar. Som sagt en vers i taget börjar med vers 17:4

[Länk]
Tack för frågan Salaam

Posted on: 2013/7/4 21:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
sWiFt
<ul>Du är inte den första som inte tror på Koranen och inte heller det sista. Bara för att du inte tror betyder inte att det är slut diskuterat. Om du anser att nummer 7 har en större relevans, varsågod som du anser. Ingen tvingar dig att läsa denna tråd och kom överens med mig om inte komma överens.



Du predikar mer än diskuterar, det är skälet till klagomålen. Bara för att klargöra, din yttrandefrihet förhindrar inte min. Med tanke på hur du använder din så blir min rentav nödvändig.

Frågan är fortfarande inte om vi är överens eller ej, utan om koranen verkligen är gudomlig. Du proklamerar att koranen är gudomlig för att gud har gömt en matematisk signatur i en bok som tog typ 21 år att sammanställa. Sedan har den förvaltats, översatts och tolkats ofantliga gånger, senast av en kultförklarad typ som vart mördad av "sina egna", eller?

Till svar hursomhelst, får du då långa utlägg som visar hur dåligt underbyggda dina argument är, då fortsätter du att spamma färglada dikter från boken...

Varför så desperat att sprida och försvara Islam? Vad är du så rädd för?

Jag själv fruktar att det du håller på med är skadligt för fler än dig själv, även om ditt vägval må ha räddat ditt liv redan. Detta var skälet att ens ge sig in i den här tråden, men efter 49 sidor (7x7) vore det helt enkelt på sin plats med en fet punkt.

Godnatt.

Posted on: 2013/7/4 22:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
sWiFt
<ul>Här är en simpel 19 matematik, - Koranen består av 114 suror. Surorna har olika antals verser och ser ut vara slumpade i sina antal av verser [L]. Om vi adderar alla och delar de med 19, summan går jämt ut och blir 6346 (6 + 3 + 4 + 6 = 19). Nu kan du säga att det är slump, vi troende säger att det finns ingen slump I Koranen och för den delen det finns inte heller nåt så kallad slump i all skapelse. Bara det i sig är bevis för oss.

Sovgott må Gud vägleda dig och oss alla.

Posted on: 2013/7/4 22:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information

Hur svårt gör vi inte annat än att bara vara vänner?

Idétröskan skapar så mycket påhitt för oss själva i vår träldom att det kan bara visa mot dess poläritet... Bara för jag läst en sak som står inom rätt, förkunnar jag den rätten över andra...

Alla oss, motstridiga, är mer än vi i skallen tror...

Hur svårt skall vi göra för friden och acceptansen för var och En?

I fred och <3!

Posted on: 2013/7/4 23:08

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Abyssinia

Jag vet inte om Jesus var sänd specifikt MOT judarna utan snarare FÖR Judarna, eller kanske mer för människor på den tiden.

Det inom judendomen som Jesus kritiserade var de skriftlärda som tyngde Judarna med lagar och regler som styrde deras liv.
Eftersom religion på den tiden hade stor makt över folket så var de skriftlärda också kallade fariséer lite som politikerna och de med makt i dag, som vill styra dig och mig i allt vi gör, hur DU SKALL SE UT, vad du skall TÄNKA mm.

När jag läser de Engelska översättningarna av dessa verser så blir det mer tydligt vad det är för makter som det handlar om " those of great military might" första gången, och andra gången

"Then when the final promise came, [We sent your enemies] to sadden your faces and to enter the temple in Jerusalem, as they entered it the first time, and to destroy what they had taken over with [total] destruction"

De sista orden i det sista citatet är intressant

"and to destroy what they (Judarna?) had taken over with [total] destruction"

Att militära makter skall förstöra vad de (Judarna) har tagit över med förstörelse.

Så Judarna har tagit stor makt med (total) förstörelse....av vad ?

Jag vet inte men det kanske är långsökt att säga att första attacken som dessutom är specifikt inriktad mot Judar kommer från Hitler, som också hade en enormt stark militär.

Och i dagens läge har det getts Israel stor makt...de har kärnvapen och de styr större delen av utbudet från Hollywood som hjärntvättar människor.

Så andra löftet kanske kommer i framtiden ?

Ja ja... you never know !



Posted on: 2013/7/4 23:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Peteristen1
<ul>Jag tänkte också i samma spår som du om Hitler och hans militär makt. Problemet jag stötte på var att som det står i vers [17:5] att den personen som sändes var "servants of ours" [L] alltså att personen var en av Guds tjenare. Jag tror inte att Hitler var den personen.

Den första profetia, din uppfattning låter mer rymligt för mig, för att Jesus kanske hade inte just en sådan militär makt. Möjligtvis var det Muhammed för att han hade militär makt. Vad gäller den andra profetia jag tror det har inte uppfyllts än, iaf. det lutar sig mer åt det hållet.

Posted on: 2013/7/5 0:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
sWIFT; jag håller faktiskt med dig i ditt resonemang men vad en sådan aktion då innebär är att det fungerar som praktexempel på möjligen nya forumregler: Att trådar/diskussioner måste vara utformade på vissa sätt och ha specifika syften.

"Bara för att du inte tror betyder inte att det är slut diskuterat."

Problemet som du inser är att den diskussion som uppstår är trivial i sammanhanget och är flyktigt och smyger sig runt omkring men när kärnan nås så undertrycks den med "du tror inte, du har fel" etc.

Så har trådarna ett oberoende telos, - isåfall visar det att denna tråd har misslyckats. Om den inte har det; vad ska trådarna ha för mål?

Posted on: 2013/7/5 23:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Det kan tyckas att jag är nedlåtande och onödigt offensiv i min argumentation, detta kan närmast förklaras med att grundidén i tråden och bemötandet av TS är skarpt provocerande.

Quote:

Abyssinia skrev:
sWiFt
<ul>Här är en simpel 19 matematik, - Koranen består av 114 suror. Surorna har olika antals verser och ser ut vara slumpade i sina antal av verser [L]. Om vi adderar alla och delar de med 19, summan går jämt ut och blir 6346 (6 + 3 + 4 + 6 = 19). Nu kan du säga att det är slump, vi troende säger att det finns ingen slump I Koranen och för den delen det finns inte heller nåt så kallad slump i all skapelse. Bara det i sig är bevis för oss.


Alltså, forfarande FEL FEL FEL!

Nu kommer fler av dina korkade cirkelresonemang fram.
Att du ser ovan som bevis för gud är främst ett mått på din (oerhört låga) intellektuella kapacitet.

VAR ÄR 9:128 och 9:129 i ekvationen?!!?!

Ni har medvetet struntat i att räkna 2 st suror för om man gör det så finns inget mirakel med 19! Det räknas godtyckligt hela jävla tiden, allt för att passa in resultatet med 19. Jag får väl upprepa mig lite:

På sidan 238 i Rashads publikation [QURAN: Visual Presentation of The Miracle (ISBN 0-934894-30-2)]
så omnämns initialen N som "nun" i arabiskan.
Men på sidan 90, när totalet av "nun" räknas i sura 68, (Al-Qalam) så REDIGERAR Rashad i koranen!!

Han gör tillägg för hand och gör "nun" till "nun waw nun"
Med detta extra "nun" så stämmer antalet igen med 19.

Resized Image


Resized Image


I versen 30:21 räknas "lam" 7 gånger istället för 8, igen för att passa in med "miraklet". Jag har tidigare i denna tråd givit rätt genomgående utlägg för ovanstående fel.

Rashad Khalifa påstår:

"Det tredje ordet (Al-Rahman=Most Gracious) nämns 57 gånger i koranen (19x3)"

Sanningen:

Ar-Rahmaan återfinns 169 gånger i koranen, detta är ej delbart med 19!

För att vara delbart med 19, exkluderade Rashad alla förekomster i inledningen av kapitlen, förutom i det allra första. (Alltså i 1:1 av Hafs version av koranen)

När jag tidigare påtalat detta väljer Abyssinia att först ignorera alla fakta ovan och efter några musikvideos eller dikter sedan återgå till predikandet om vilket "mirakel" den förvanskade versionen av koranen är.

Rashad hittar bevisligen på mirakel, precis som med fördelningen av "hav och land", bara en punkt bland många som Abyssinia inte ens vågat adressera.

Detta inlägg har egentligen inte med tolkningar eller översättningar att göra, utan poängen är:

1. SAMTLIGA verser har INTE räknats.
2. Det är mycket annat som redigerats för att passa den förutbestämda tesen.
3. Rashad är en "falsk profet", Abyssinia följer denne slaviskt.

Abyssinia, antingen reder du ut eller försvarar ovanstående problematik, genom att med ord redogöra för hur alla mina observationer är felaktiga/misstolkade. (Även de som komma skall)

...Alternativt kan du inse att du liksom Rashad är avslöjade som ohederliga bedragare.

Posted on: 2013/7/6 12:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Quote:

alarik skrev:
sWIFT; jag håller faktiskt med dig i ditt resonemang men vad en sådan aktion då innebär är att det fungerar som praktexempel på möjligen nya forumregler: Att trådar/diskussioner måste vara utformade på vissa sätt och ha specifika syften. ..//..


För mig fyller trådarna här oftast ett upplysande syfte. Jag ser inte hur den här tråden med inlägg efter inlägg av färglada dikter möjligen kan berika vaken.se. Det var lite intressant i början då de matematiska uppläggen presenterades, men bristerna i dessa var uppenbara och jag har visat hur dessa uträkningar för det första är på godtyckliga premisser, men även lätt går att manipulera utan att rubba delbarheten med 19.

(Vilket bevisade att det numeriska miraklet har oddsen 1:19)

Jag ställer kritiska följdfrågor till TS om det mesta och denne låtsas då som att det regnar eller svarar med saker som "Du förmår inte förstå, du är vilsen, du är ovärdig, du behöver vägledas av gud, läs denna dikt" istället för att peka på VAR i resonemanget som jag felar.

Att så länge upplåta yta för denne religiöse fanatiker med kultinfluenser är vad jag kallar brist på moderering, och ovärdigt en sida kallad vaken.se

Posted on: 2013/7/6 13:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
sWiFt
<ul>Jag personligen tycker inte att du är nedlåtande eller offensiv, jag uppfattar dig helt enkelt frustrerad och bitter för att det är så dina texter kommer fram. Till exempel fabricerar dina egna fakta sen kritiserar du mig med den. Jag har inte sagt att jag är blind troende av Rashad. Som muslim ska man inte ens vara blind troende, som muslim måste man reflektera och det är ett krav. Det finns flera saker som jag inte håller med Rashad, till exempel om det ska vara 5 eller 3 böner om dagen. Jag är mer övertygad om att det ska vara 3 och det är 3 jag praktiserar. Däremot om det finns nåt Rashad har bidragit med så är det att vi som muslim ska tro på enbart ”Koranen” och inget annat Hadith eller liknade. Vad gäller om han är Profet, som sagt du fabricerar ditt eget fakta. Alla troende muslimer vet att Muhammed är den sista profeten för hela mänskligheten.

Frågan om initialen N som ”nun” är en legitim kritik. Rashads uttal kring detta är - ”The other common error is the writing of NOON as a singel letter N, insted of spelling out the letter into NOON, WOW and NOON: as is the case in the original Quran. In the original Quranic writings, the Quranic initial NOON IS is the only one that is spelled out.” Han menade att det är först med matematiken som man kunde finna detta.

Dina frågor om sura 9 och de sista verserna. Jag har längesen utförligt förklarat och länkat till dig en sida med minst 70 anledningar till varför sura 9 ursprungligen har 127 verser. En av de tydligaste anledningar är avsaknaden av ” GUDs namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste” i sura 9 och matematiken på det. Varför tar du dig inte tiden och utforska kontroversen om de två verserna i muslim världen långt innan Rashad kom och räknade bort de?

Vad gäller ”land” och ”hav” [L]#561 det är inget som Rashad kommit med, jag räknade ut det och fann det fascinerande och postade det. Vad gäller de video jag postar, det blir svårt för dig att se sammanhanget i det jag postar när du kommer in var 5:e sida i denna tråd. Saken är om jag är inspirerad av nåt jag postar upp det, om de är färglada text, vad är fel på det. Funktionerna är där till för oss att använda. Till sist det är ”öppen forum” och du ser mig inte gnälla över när andra postar sina personliga åsikter i denna eller andra trådar.

Posted on: 2013/7/8 23:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Måste säga att du är underbart engagerad Abyss ochg det ska du ha beröm för. Även för att du med sådan passion tar ställning för din Tro.

Med andra ord... Så förstår jag även dig. Men när du skriver att "[du] inte sagt att [du] är blind troende av Rashad. Som muslim ska man inte ens vara blind troende, som muslim måste man reflektera och det är ett krav" så undrar jag:

Vart går gränsen för vad som räknas som reflektion, och då i trådens syfte; för koranen? Kan man diskutera eller prata om koranen i förhållande till Ting som inte utgår från koranen, - exempelvis som jag gjort - utan att det går "off topic"?

Är medveten om att du ignorerar mig (som du själv skrev) kanske för jag ställer för bra frågor Jag valde att inte svara dig men ångrade mig kort därefter som du minns; men om trådskaparen eller de som för talan för en viss hållning inte besvarar frågor, har då inte tråden gått för långt eller ur topic?

Personligen förstår jag inte varför det blir så personligt till den grad att inte du kan gå bortom ramen för Islam i dina diskussioner? Jag menar inte att du inte ska följa Islam eller koranen men att du inte ens kan försöka finna "synonymer" i andra texter eller föreställningsvärldar bortom Koranen, som t.ex. Bibeln eller Toran som jag har gett sken av?

Då är det som Swift påpekar, att det blir monolog, propaganderande och förtryck av andra åsikter i trådens namn för den "senaste" världsbilden, eller profeten, eller hur man nu vill uttrycka det, (om det är en uppfinning eller ej låter jag stå osagt). På tal om det... Hur många anhängare krävs det för att någon skall räknas som profet? Om inte antal kan sättas som gräns, hur många profeter har det funnits sedan muhammado?

Posted on: 2013/7/9 0:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Quote:

Abyssinia skrev:

Blah blah...

Vad gäller ”land” och ”hav” [L]#561 det är inget som Rashad kommit med, jag räknade ut det och fann det fascinerande och postade det.



...Och precis så blir "mirakel" till. Mitt argument var hur mirakel fabriceras. Det som återfinns är inte en "gudomlig kod" utan en fascinerande slump. De lite mindre begåvade ser det som ett stort tecken från gud och jag har redan visat hur boken MOBY DICK är minst lika profetisk som koranen.
...Dessutom är du varken först eller ensam att upptäcka detta ICKE-mirakel.

Hur kommer det sig att du ser samma argument som "löjligt" i fallet med moby dick men fullt möjligt i fallet med koranen?


Ingen kommentar från dig då heller, men du vågar säga att jag "fabricerar fakta". SOM VAD, OCH DET SKA KOMMA FRÅN DIG!?! LOL!

Man kan notera hur du svarar min kritik genom att försvara dig utan att ens ta hänsyn till vad jag kritiserat.

Du ÄR blind troende, Rashad är skaparen av sin teori/sekt och du har tagit i princip allt från honom.

Jag skiter fullständigt i om det ska vara 5 eller 3 böner, om ni håller med varandra till 100% eller bara 98%. BYT INTE FOKUS! Du har en inställning som majoriteten av muslimer inte delar, och jag försöker att föra en intelligent diskussion med dig om detaljer av vikt.


Lätta frågor:

1. Kan koranen förändras och har det skett förut?

2. Hur förklarar du att Rashad´s översättning av koranen är den enda som inkluderar hans eget namn, på åtminstone 8 platser?! Ingen annan översättning har någonsin i islams historia sagt eller ens antytt att någon budbärare dyker upp efter Muhammed.

3. Varför finns så många versioner av koranen, inklusive på arabiska, som INTE innehåller Rashads namn?!

4. Varför finns det två extra verser i alla andra olika översättningar av samma koran?!




Svara på 1-4 tack så kan vi se det innan som "snack".


Posted on: 2013/7/9 18:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Quote:

alarik skrev:

..//.. Så har trådarna ett oberoende telos, - isåfall visar det att denna tråd har misslyckats. Om den inte har det; vad ska trådarna ha för mål?


Humor?

Läs koranen, säger Abyssinia:

27:17-19
[En dag] lät Salomo sina arméer av osynliga väsen, människor och fåglar samlas och han formerade dem [till marsch och de marscherade] till dess de kom till Myrornas dal. [Då] hördes en MYRA ROPA: "Myror! Skynda er in i era bostäder så att inte Salomo och hans soldater trampar ihjäl er utan att de [ens] märker det!" Salomo log glatt åt myrans ord och han [bad till Gud och] sade: "Herre! Låt min tacksamhet för Dina välgärningar mot mig och mot mina föräldrar förbli levande, och hjälp mig att leva rättskaffens så att Du kan se [på mina handlingar] med välbehag, och gör mig av nåd till en av Dina rättfärdiga tjänare!" (Mohammad Knut Bernström, Koranens budskap)



Posted on: 2013/7/9 18:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
En snabbkurs i logik medan vi inväntar Abyssinias svar på 4 frågor.

Resized Image


Resized Image

Posted on: 2013/7/9 18:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
sWiFt
<ul>Jag lämnar dig en [Länk]som kanske ger dig svar på alla dina frågor och en bild från från vår tidigare diskussion([#572] och [#566]). Du må reflektera över bilden i sitt sammanhang. För min del, jag vet att du inte förstår detta men, nu går jag in i Ramadan. Utöver det Må Gud vägleda dig och ge dig svar på alla dina frågor. </ul>

Resized ImageResized Image





Posted on: 2013/7/9 22:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
alarik
<ul>Först svar till din fråga. Profet är inget man väljer själv att bli, den besluten är i Guds händer. Faktum är att till exempel, en av Guds mäktigaste Profet Moses, när han fick Profetskap var han först motvillig för att ansvaret är inte lätt att bära. Vad gäller om Muhammed han är Guds sista profet och det kommer inte komma en ny.
<ul>
Vidare - Saken med Koranen är att det den ger svar på alla människans frågor. Principen är att "Sanningen är alltid Absolut" och "Lögnen är alltid diffus". Medan det finns 1000 lögner finns det bara EN sanning. Så jag säger - Gå igenom de 1000 lögner först, sen läs Koranen, kanske det klarnar upp vad det är jag pratar om här. Så när du är ute "bortom ramen för Islam" jag tänker, du är i letande tillstånd och du må fortsätta leta tills du hitta sanningen. Fram tills det, jag som muslim, måste inte gå dit du går (bortom ramen för Islam) för att jag vet att jag var där för inte så länge sen. Så det är inte dig jag ignorerar utan det är dit du går jag inte följer med.

Salaam

Posted on: 2013/7/9 23:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
sWiFt
<ul>Jag lämnar dig en [Länk]som kanske ger dig svar på alla dina frågor och en bild från från vår tidigare diskussion([#572] och [#566]). Du må reflektera över bilden i sitt sammanhang. För min del, jag vet att du inte förstår detta men, nu går jag in i Ramadan. Utöver det Må Gud vägleda dig och ge dig svar på alla dina frågor. </ul>



Jag gav dig först en kritisk respons och sedan avslutade jag med att informera att jag enbart önskade svar på fyra frågor;

1. Kan Koranen förändras och har det skett förut?

2. Hur förklarar du att Rashad´s översättning av Koranen är den enda som inkluderar hans eget namn, på åtminstone 8 platser?! Ingen annan översättning har någonsin i islams historia sagt eller ens antytt att någon budbärare dyker upp efter Muhammed.

3. Varför finns så många versioner av Koranen, inklusive på arabiska, som INTE innehåller Rashads namn?!

4. Varför finns det två extra verser i alla andra olika översättningar av samma koran?!

Du nämner inget om detta... Alls?!

Ok? Som svar istället, får jag en länk till en bokaffär, samt en referens till samma bild som i ett tidigare svar där den var svar på min kritik mot ditt sätt att försöka förena vetenskap med religion... (?)

Jämförelsen med flödesschemat illustrerar hur oförenliga de två är, jag förstår inte riktigt vad du vill säga genom att lägga den på varsin hjärnhalva. Jag kan tänka mig diverse betydelser, men tror du att jag skriver till dig i denna tråd för att jag vill ha svar av mig själv?

Förresten, var inte det där strax innan du försökte göra gällande att handen består av 19 ben? Dvs fram till att jag länkade en drös bilder över handens egentliga anatomi. Det var visserligen ett av dina privata "mirakel" men hur många exempel behöver du innan vetenskapen besegrar tron?

Jag använder vetenskapliga verktyg som logik och matematik.
Vad håller du på med om inte ljuger för dig själv?

Quote:
Abyssinia skrev:

Vet du inte att du bara har tillgång ca 1/10 av din hjärnas kapacitet . Så att säga, i en mening förstår du bara 1/10 av verkligheten, om ens det, och du sitter med en begränsad hjärna och säger att du kan förstå universums uppbyggnad på egen hand.


Fel, det är en gammal myt och samtidigt ett bra exempel på din oärlighet och smått otroliga okunskap. Verkligen rätt person att predika om begränsade hjärnor alltså...

"Sanningen är att vi vet att människan använder hela sin hjärna. Det går att studera elektrisk aktivitet i hjärnan, eller hur värme fördelar sig i huvudet när blodet strömmar till olika delar av hjärnan. Genom att studera dem samtidigt som man ger en person olika uppgifter syns det snabbt att hela hjärnan används, till olika saker."
Källa

Quote:
Abyssinia skrev:

Allt har med siffran 19 att göra och den är det gemensamma nämnaren av hela koranen och även all skapelse från atomen till hela multiversum


Så vad har exempelvis 3.14(pi) och 1.618(gyllene snittet, fibonacci) att göra med talet 19?
Dessa ÄR bevisligen exempel på vad du beskriver ovan.

Jag lämnar dessa frågor här, du får lov att fundera ut några bra svar tills att din bok tillåter dig att besvara mig.

Kom ihåg hur det blev såhär, sluta bidra:

Resized Image


Posted on: 2013/7/10 19:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Ramadan
Som ni säkert vet, Ramadan har börjat och en månad framöver fastar
troende muslimer världen över. Här är verserna om Ramadan och Fastan.

<ul>[2:183] O ni som tror, fasta har fastställts för er, precis
som för de före er, så att ni ska kunna uppnå räddning.


[2:184] Specifika dagar (har dedicerats för fasta); om man är
sjuk eller reser, kan lika många andra dagar användas i stället.
De som kan fasta, fast med stor svårighet, kan i stället ge mat till
en fattig person för varje dag som fastan bryts.
Om någon frivilligt
erbjuder (mer rättfärdiga verk), är det bättre.
Men att fasta
är det bästa för er, om ni bara visste.


[2:185]Ramadan är den månad under vilken Koranen uppenbarades,
för att förse människorna med vägledning, tydliga läror, och lagboken. De
ibland er som bevittnar denna månad ska fasta däri.
De som är sjuka eller
reser får använda sig av lika många andra dagar i stället.
GUD önskar
bekvämlighet för er, inte svårighet, så att ni ska kunna uppfylla era
förpliktelser, och prisa GUD för att ha väglett er,
och för att uttrycka er tacksamhet.


[2:186] När Mina tjänare frågar er om Mig är Jag
alltid nära. Jag besvarar deras böner när de ber till Mig.
Människorna ska besvara mig och tro på Mig för att vägledas.


[2:187] Sexuellt umgänge med era fruar är tillåtet för er under fastans nätter.
Det är de som bevarar era hemligheter, och ni bevarar deras hemligheter. GUD
visste att ni brukade bedra era själar, och Han har benådat er och ursäktat er.
Hädanefter får ni ha sexuellt umgänge med dem, i strävan efter det som
GUD har tillåtit för er.
Ni får äta och dricka tills den vita randen av ljus
går att urskilja från den mörka randen av natt vid gryningen.
Sedan ska ni fasta till solnedgången.
Sexuellt umgänge är förbjudet
om ni bestämmer er för att dra er tillbaka till moskén. Detta är GUDs lagar;
ni ska inte överträda dem. GUD klargör på så sätt Sina uppenbarelser
för människorna, så att de ska kunna uppnå frälsning.
</ul>
Som ni säkert märker, att fasta i Sverige är lite svårare än nere i söder. Till exempel idag har jag fastat från kl 02:00 och ännu inte brutit min fasta. Bland många anledningar till fastan är, att man ska visa sin uppskattning till Gud och göra goda verk genom att avstå från världsliga behag, bekvämligheter och genomgå en inre kamp. Jag ska under denna Ramadan beskriva mina upplevelser av fastan.

Posted on: 2013/7/10 22:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Som svar på frågorna om "hur många anhängare krävs det för att någon skall räknas som profet? Om inte antal kan sättas som gräns, hur många profeter har det funnits sedan muhammado?" svarar du att en


Quote:

<ul>profet är inget man väljer själv att bli, den besluten är i Guds händer. Faktum är att till exempel, en av Guds mäktigaste Profet Moses, när han fick Profetskap var han först motvillig för att ansvaret är inte lätt att bära. Vad gäller om Muhammed han är Guds sista profet och det kommer inte komma en ny.
<ul>
Salaam


Cirkulationsargument... Om bara gud kan välja ut profeter och om muhammed är den sista så innebär det att all trosövertygelse som inte utgår från Islam och de abrahamitiska religionerna är falsk trosuppfattning. Ett retoriskt verktyg för att främja den egna religionen... Lite som motivationen för monarki; "Av guds nåde".

Återigen till diskussionen om att läsa sig till gud... Är människor som inte är eller varit i kontakt med muhammed eller med Islam - låt säga Dakota-indianer på andra sidan atlanten - "lurade", på "fel väg" eller har på ett eller annat sätt fel i sin gudatro?

Om så är; borde inte de känna till samma gudom som Muslimer tillbett? Om det inte är samma "sanning" som du har sökt dig fram till men ur annat perspektiv: Hur kommer det sig att den är så ofullkomlig och Icke-universell som du och religionen ger uttryck för?



Detta är kärnan i varför denna tråd är på gränsen till upplösningstillstånd; det finns inte ett Jag-Du-förhållande i diskussionen, det är inte dialog som kan gå bortom ramen för sin egen förståelse. Det handlar inte som jag ser det om rätt eller fel utan om identifikation i vad andra talar om.

Posted on: 2013/7/10 22:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
alarik
<ul>Islam är religionen (systemet) av Abraham. Det är han som först kallade oss "Muslim" och Muhammed var hans följare, läs i Koranen. Alla Profeter som har kommit efter Abraham hade en och samma budskap och det är att Islam (Fred) är det sanna vägen till Gud. Avslutar: Har du set en ny profet efter Muhammed, om du har, kan du nämna hans namn?

Posted on: 2013/7/10 22:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Och du undviker frågorna med andra urklipp. Du är så fanatisk att du inte ens kan tro att det kunde ha varit en kvinnlig profet som kom efter Muhammed. Ja jag vet om flera; Li Hongzhi skulle man kanske kunna säga är något av en profet - om man räknar buddha-natur till sådan karaktär - men inte av abrahamitisk trosuppfattning.

Posted on: 2013/7/11 10:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 46 47 48 (49) 50 51 52 ... 61 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
27 user(s) are online (27 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 27

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS