vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: enkel Freeman/Strawman förklaring

See User information

Här är en annan förklaring till detta olagliga kontrakt dom styr "oss" via, vilket bara enbart är antaganden om att vara något verkligt. Den som rotar lite, märker fort att allt förr eller senare bottnar till denna "greatest hoax presented to mankind"-Kontraktet.

Eller som Eddie sjunger... Bara nu vi börjat fatta hur dom matat oss med denna hoax...

Posted on: 2012/10/8 10:39

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Om jag har fattat det hela rätt nu så är det så att "Sweden Kingdom of" aka Sverige, är registrerat på sec.gov och alla "myndigheter" är igentligen företag, som drivs utan vinst.

När jag födds lurades mina föräldrar till att skriva under mitt födelsebevis som sen cerifierades för att det ska vara lagligt och när dom registrerar oss så använder dom sig utav Captius Dimunita Maxima.

Dom ger oss även ett efternamn, jag som människa har aldrig haft eller kommer ha ett efternamn, dock så har jag ett släktnamn som liknar det väldigt mycket, men stavas helt annorlunda och är inte speciellt intressant.

nån som kan tipsa om något speciellt man kan kolla upp mer noga på födelsebevis 120 (eng) aka "EXTRACT OF THE POPULATION REGISTER" som jag fått certiferat och singnerat på skatteverket? alla tips mottages!

I fred

Posted on: 2012/10/15 23:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tillägg

varför dessa drivs "utan vinst " är att man försatt sig i konkurs på typ 30 talet och opererar under kapitel 11 ( typ konkursförvaltning ) man glömmer givetvis att nämna att vinst kallas det som blir kvar när blodsugarna tagit sin provision typ 92 % ( City of London ) så det blir uppenbarligen inte så mycket vinst kvar HaHa

Där av den dubbla bokföringen, siffror ska balansera, var kom kontantkonfiskeringen in i bilden ?

För nybörjare finns en lättsedd YT filmserie med 5 minuters snuttar "Oh Canada movie" där även vår allas Ingvar Carlsson figurerar WTF ?

Ex: bla. dagens elräkning är ingen räkning ( vad är en räkning 1234 osv eller ?) utan en "påståendekopia" med noll juridiskt värde, hade man följt sina egna monopolspelsregler så skulle A4V funka även här om man istället fått en signerad faktura ( Bill ) hemsänd även om all slags sk. ekonomi inte ens är en återvändsgränd utan den raka vägen till undergång.

OBS varje gång man TILLSTÅR eller väljer att bli BETRAKTAD som en av många LEGALA FIKTIONER som ex. vis Herr, medborgare, fordonsförare, skattebetalare, svarande mm. mm. mm att man ÄR NISSE HULT XXXXXX-XXXX. så är man rökt ( upp med plånboken ) är den moderna vilda västern

Fundera på vad följande kommentar kan innebära i kontakt med div vilseledda auktoriteter : Jag hör dig men jag förstår dig inte, jag väljer i detta ärende att INTE bli betraktad som en person, dessutom accepterar jag inte dina antaganden och objektifiering rörande mig och mina privata angelägenheter.

Den som påstår nåt har bevisbördan ( trots vad vissa hävdar ) och saknas ett lagligt bindande kontrakt eller en skada som kan hävdas av den det berör så är loppet teoretiskt kört för den som hävdar sin auktoritet, ibland behöver detta backas upp av stenhård vilja och gärna av ens vänner och grannar typ, för än så länge så har inte vissa fattat i vems tjänst dom verkar och deras skjutjärn har en avsvalnande effekt på majoritetens vilja att hävda sin rätt.

Mycket nöje med studierna. är stundtals mycket givande.

Posted on: 2012/10/16 7:25

See User information

Denna länk fick jag av en broder, mycket nöje och hoppas bitarna faller dit dom skall.

http://www.dailypaul.com/258853/bombs ... s-are-private-contractors

Posted on: 2012/10/20 16:50

FRI

Bättring för alla!

See User information
Nu har jag läst på en massa.

en sak jag fastnade på är om man kan skriva en

"Notice of Understanding and Intent And Claim of Right(s)"

Dock alla jag hittat på nätet så skriver dom något liknande "Whereas it is my understanding The United States of America is a common law jurisdiction"

har problem med common/civil law, jag vet skillnaden men vad ska man skriva istället för Common law jurisdiction.

Vet att vi haft sedvanerätt i sverige, och vi använder oss även av det genom internationella lagar, t.ex havsrätten, inte den svenska utan internationella om jag förstått det rätt!

t.ex på sedvanerätt är att alla länder har rätt att ha 12 natuiska sjömil från kusten som territorium, och att fartyg får passera fredligt

Posted on: 2012/11/19 12:19

See User information
Law of the land kan översättas som Civil Law!

http://www.youtube.com/watch?v=jlOUXWQP-KM

Det finns dock en annan sak man skall tänka på, i alla fall då Du inte säger annat så slås du ihop med Din strawman, den juridiska personen, det måste man säga att dom inte får. I deklarationen om MR står det också tydligt på vissa ställen, alla har rätt, eller också, som samhällsmedlem har Du rätt.

Det jag uppfattat så här långt är att 99,9% av alla tjänstemän inte bryr sig om vilket eller vad Du säger! Dom tycker ändå inte att Du har någon makt och vill inte se det som så heller!

Posted on: 2012/11/19 20:36
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Varesig det uttrycks som civil-, eller common law, handlar det enbart om att bevara freden!

Detta är varför vi har domstolar, för att fredligt avgöra tvister/ dispyter... Och fredsbevarande tjänstemän(poliser).
Sedan att den nu allt mer enbart handlar om fiktonen pengar är något som jag skrivit om så många gånger.

Sedan att dessa självutnämda nötter har satt en möjlighet att sko sig, genom att idka möjligheten för handel för bolagen (Allt från AB Sverige, AB Polisen, AB Sveriges Domstolar, AB Socialen osv till AB Regeringskansliet du lätt finner på allabolag.se) är regelrätt bedrägeri/förräderi.

Tillskriv att dessa tjänstemän (Översatt till "tjänare" på SAOB) behöver i förlängningen din röst vart 4e år att klia sig i häcken för din tjänst, är många glömda, speciellt av dessa näringsidkare och allt knyts samman av detta "samhällskontrakt", som omöjligt kan vara laga och giltig.

Ordboken är din vän, för att se genom denna illusion... Kom bara ihåg att allt göms i ord och omskrivningar och det är viktigt att "förstå" vem allt handlar om.

Detta med person, är knyckt från Kyrkan (Vilket är bolag i sig), dock har detta med person en spirituell betydelse. Undersök gärna den historiska betydelsen av detta infekterade ord...

Allt efter du knyter säcken och får ett allt mer övergtiplig syn på hur det hänger samman, kommer du även erfara att folk, tjänstemän, börjar "rätta sig i ledet"...

På min egna resa, har jag sett hur "krigandet" sällan ger någon utdelning (Snarare tvärt om), dock med några enkla omsorgsulla ord fått en skildnad på reaktionen. Med andra ord, kommer du mycket längre med fredligt bemötande, än en krigisk inställning...

I detta, kommer du senare se hur allt bokstavligt hänger samman, från MR till regler för fiktioner... Du står i centrum för detta vill jag syfta till... När du når hit, har du svar på alla påhitt, vilket du e presenterad...

Allt handlar faktiskt om dig, hur Du vilseleds, hur Du hålls som ett batteri, hur folk skor sig på Dig... Denna Egots självsyfte är gränslös... Samt dess ignorans...

Friheten, ansvaret, freden och rätten, har tagits som gisslan inför illusionen av vad du är presenterad...

Det finns inte en lag, som inte är giltig... Däremot vem/vad den berör skiljer sig avsevärt... Även ett parti Monopol, har sina egna regler, sen är valet ditt, om du vill spela spelet...

Jag är tacksam för att även du nu avprogrammerar/genomskådar/söker efter sanningen om dig själv/ vilseledandet du försatts i! Jag tackar dig ödmjukt, för ju fler som ser genom deras hoax, ju svårare får dom att fortsätta sko sig på dig/mig/oss!

Hur sedan kan du sedan "gå tillbaka", när du vet att allt du sagts och hur du lärts, är en lögn?

Jag kan lugnt säga att pengar är inte roten till allt "ont".
Det är människans missförstånd om sig själv, vilket all skit grundar sig i.
När vi väl får denna insikt, kommer även fiktioner som pengar, Regeringar, Bolag, fiktioner att sakna all form av värde/betydelse. Och den tiden kommer, var så säkra!
All it takes, is just preasure and time...

I fred och <3!

Posted on: 2012/11/20 12:21

Edited by Avatar on 2012/11/20 12:40:08
Edited by Avatar on 2012/11/20 13:05:32

FRI

Bättring för alla!

See User information
Min enkla förklaring av begreppet Freeman/Strawman är att EN äkta ”Freeman” mentalt vill, kan OCH vågar FÖRSTÅ när, var och VARFÖR, det allmänna (regeringen som rättssubjekt), har skadeståndsansvar mot EN drabbad enskild ”freeman”, som mentalt i sin enskilda fyrarummare utvecklat EGO-smart mental kunskap, tänk och handling, att i tid och rum kvalitetssäkra produkt producerat av svensk lagstiftare, domstol eller exekutivt organ, som svensk tillsynsmyndighet och rättssubjekt, lokalt i en medlemsstat på den inre marknaden för fred och frihet i EES eller EU.

”Strawman” har i livet utvecklat mental kunskap, tänk och handling att LYDA när, var HUR och älskar att i tanke och handling använda ord som är kollektiva pronomen u.p.a. och överför utan att värdera hypermakt till EN valsedel med partinamnet överst på kollektiv av laglösa ideella svenska föreningar u.p.a. (utan personligt ansvar) och risk, för producerat resultat, med säkerhetsbrist som är fördragsbrott, lokalt i en medlemsstat på den inre marknaden för fred och frihet i EES eller EU.

Mental kunskap, tänk och handling är enskild ägd egendom som du inte kan köpa eller sälja.

Hälsar ”Stop, Think and Act”

Posted on: 2012/11/20 23:44
Värderar, värdesäkrar och väljer mentalt och fysiskt i nutid och nära framtid, produkt av humana resurser, med STRIKT produktansvar för producerat resultat med säkerhetsbrist i nutid, nära framtid (10 år) och rum, lokalt i en medlemsstat på den inre ma...

See User information

Posted on: 2013/1/27 16:59

FRI

Bättring för alla!

See User information
Jag har försökt förklara skillnaden mellan vår Person/Strawman och oss som av naturen skapade människor i dessa artiklar på NewsVoice:
http://newsvoice.se/2013/06/03/skilln ... mellan-dig-och-dig-sjalv/
http://newsvoice.se/2013/06/14/kent-b ... ch-marken-kallad-sverige/
Jag har lite mer i ämnet på bloggen:
http://fredofrihet.blogspot.co.uk/

Här är en annan populär Juridisk Ordbok från Amerika, vilken kompleterar Blacks Law:
http://www.constitution.org/bouv/bouvier.htm

Posted on: 2013/8/11 1:01

See User information
Quote:
Min enkla förklaring av begreppet Freeman/Strawman är att EN äkta ”Freeman” mentalt vill, kan OCH vågar FÖRSTÅ när, var och VARFÖR, det allmänna (regeringen som rättssubjekt), har skadeståndsansvar mot EN drabbad enskild ”freeman”, som mentalt i sin enskilda fyrarummare utvecklat EGO-smart mental kunskap, tänk och handling, att i tid och rum kvalitetssäkra produkt producerat av svensk lagstiftare, domstol eller exekutivt organ, som svensk tillsynsmyndighet och rättssubjekt, lokalt i en medlemsstat på den inre marknaden för fred och frihet i EES eller EU.

För att få skadestånd, så måste det finnas ett system som stödjer Din egentliga rätt, vilket vi inte har i Sverige!

Åklagarre, förvaltningsrätt samt de lokala rättsinstanserna måste respektera Dig som en människa med rättigheter, vilket är nåt som inte stämmer i dag.

Hade vi haft ett rättsystem som fungerade någolunda så skulle vi som ett exempel inte ha problem i vårt LVU mål, och skulle också fått betalt för sveda och värk.

Istället för att få ett uns rätt så småler man åt åss och säger nej överallt.

Jag har också kört free man grejjen fullt ut, det fungerar inte för att vi inte längre står lika inför lagen, det är näst intill bullshit att free man funkar i Sverige, så fort det handlar om nåt som betyder nåt.

Jag har en deklaration signerad av Riksdagens registrat, har inte haft någon effekt ännu i vårt mål, alla har förbisett denna "free man" deklaration 100%.

Som jag har sagt ett par 1200 gånger, free man koncemptet är något som behöver förvekligas i Sverige, så länge det inte är gjort/genomfört så fortsätter vi att leva som vackra små slavar.

Jag har ställt ut skadestånd, krävt jurisdiktion, noll resultat, ingen brydde sig för fem öre.

Posted on: 2013/8/11 8:04
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Väl mött KentB,

Nog är det som iwarrior säger att AB Sveriges handelsgränser längre från sunt förnuft än AB UKs... Common law vs civil law, fungerar endast om deltagarna ställer sig lika. Detta land är väl förbi gränsen av vad som ens kan nämnas som korrupt, spelarna gör vad dom kan inom ett system som är så genomrötet att i hopp sömmarna ej brister.

Min egna erfarenhet av detta ynkedom(av bara ett erd och dålig ursäkt) till rättssamhälle är helt otroligt.

Som ett hop barn, i en sandlåda, skall träta på sitt egna sätt. Ens peta på en fråga i detta, faller helt utom reson hos dessa och det är en "stolpe ut"-reaktion. Det är att ställa en moralisk fråga till din egna kaffekokare.

I hela rättssystemet i detta land, är ljuset på, men ingen hemma.

Nån glömde "kaffekokaren" på innan dom gick, nog var det väl tur det...

Ett sånt monster vi skapat, utan rim och reson, ens en möjlighet till förmåga att ens reflektera och ta ansvar.
Någon ens förmåga till moral och etik, sprang nog sin kos, före bolagiseringen av dessa fiktiva entiteter. Att bolagisera dessa, kan ej skett om nån rim å reson fortsatt fanns kvar... Att förvänta sig rättvisa inom ett sådant här system, borde föranleda till att köpa sig en lott!

I fred!

Posted on: 2013/8/11 10:45

FRI

Bättring för alla!

See User information
Tack för välkomnande ord Avatar.

Jag har inte testat något av detta i Sverige, och kan tänka mig att det kan vara svårare där, än i de Engelsktalande länderna som fortfarande erkänner Common Law och där du inte automatiskt blir en "Person" bara för att du föds - det krävs en registrering också.

Men principerna är i grunden de samma. Fråga en myndighetsperson om vi är slavar. Om svaret är Nej, så kan enda återstående alternativen vara att vi antingen är fria och kan göra och leva som vi vill så länge vi inte orsakar skada i någon form, eller så har vi frivilligt givit upp våra fri- och rättigheter för att träda in i rollen av medborgare - vilka har skyldigheter likväl som rättigheter och vilka lyder under de interna reglerna av AB Sverige.

Om någon skulle vara dumdristig nog att säga att det är det sista alternativet, be dem förklara var, när och hur vi frivilligt och medvetet gav upp våra naturliga rättingheter och friheter, för att underställa oss en av människor skapad papperskonstruktion (Regeringen). Observera hur de börjar svammla och skurva på sig.

Om allt annat misslyckas, så återstår att försöka få tillräckligt många att Vakna, så att det blir allmän kännedom hur saker och ting egentligen ligger till. Här tror jag Vakna.se kan spela en viktig roll.

Och kom ihåg att när ni pratar med dem som är helt nya till detta, att vi också var nya till detta och det tog ett tag för de flesta av oss att acceptera denna nya verklighet och då bara vissa saker. Personligen, under mitt första år, så skapade varje svar två nya frågor och det tog ett bra tag av lyssnande och läsande innan det hela började se enklare ut.

Något som de flesta kan se är att "Skaparen är överordnad Skapelsen". Om vi skapades av Naturen/Gud och vi skapade Lagar och Regeringar, hur kan då våra skapelser vara överordnade oss om vi inte uttryckligen stipulerat att så är det (och om vi kan stipulera detta så kan vi givetvis upphäva detsamma närhelst vi finner att vår skapelse inte fungerar som den borde). Detta får de flesta att tänka till lite, men som Churchill sade:

”Människan snubblar ibland över sanningen, men för det mesta så reser hon sig bara, borstar av kläderna och fortsätter som om inget hänt.”

Posted on: 2013/8/11 12:14

See User information
Jag har haft många diskussioner med lagmän/domare och anställda inom rättsväsendet. Dom tycker att Din/vår frihet är en filosofiskt fråga, alltså inte enligt lag. Dom tycker så för att dom anser att dom vet bättre och skall bestämma över Dig. Det finns inget inom någon tjänsteman i Sverige som liknar respekt samt likhet inför lagen.

Det enda jag lyckats med är att peta en domare o på så vis flytta fram ett brottsmål (hämtade min son "olovligen" från soc), efter det hämtade polisen mig från hemmet.

Det är en fars att tro att vi kan leva fria enligt free man konceptet i Sverige, Du är inte fri i Sverige. Spelar ingen roll vad Du lägger på bordet, dom tycker inte att Du skall ha egen makt, därför får Du det inte.

Kanske i några små obetydeliga fall, men inget som ens liknar frihet.

Även om man drar den ekonomiska biten, handling genom avtal mm, så spelar det absolut ingen roll så som det ser ut nu.

Posted on: 2013/8/11 13:36

See User information
För att lösa ett problem så måste man först förstå det, just nu är vi slavar inför rättsväsendet samt polis, ingen ide att tro något annat. Så fort det handlar om makten över Dig, så tar dom den vare sig Du rabblar avtal, lag, rätt etc, Du hörs helt enkelt inte och Du står inte på samma laglig grund som samhället. Jag har testat väldigt grundlig i många år, fått allehanda myndigheter att hålla emd om att, ja jo, Du är fri, ja jo, Du äger din juridksa person, ja jo, Du är inte en juridisk person. Men, i dömandet så går allt detta bort! Fullständigt!

Det finns en lösning, vilket jag dragit för många, men ingen har backat upp än, så fortsätta sitta åsidosatt med var och ens rätt inför lagen.

Posted on: 2013/8/11 13:39

See User information
Hej kära vänner,

Som jag ser detta i dagsläget som även haft mina "duster", med något som enbart spelar spelet Rättssamhälle.

Under flera år har jag både hållt föredrag och sett med egna ögon vilket bevittnar om att allt detta är så förljuget att ens sammanföra ordet rättvisa med vad som pågår på är en styggelse. Att ens vilja klä på sig en "uniform" idag, tyder på sin egna ignorans.

Allt lever på lånad tid, både i avsaknad av sunt förnuft, där ansvarstagandet friskrivits... Vi har själva valt denna väg till absurdums brant, där maktgalningars vansinne fått fria händer.

Ett maktsystem, utan ansvarstagande... Skulle på det bestämdaste påtala att allt detta är väl over due, vars återfödelse gått långt över tiden.

Skulle moral och etik ha ett tillhåll, är det sen lång tid igenbommat, igenspikat, slaget i kedjor och en dammig skylt med vara bokstäver "Gone fishing!" sakta vaja för en bris.

Vad som inte framgår är att moralen och etiken på sin fisketur, tog och naja en sten runt sitt ben och hoppa i sjön, för att slippa se denna utveckling mot vart det vankas...

Först efter att ens frivilligt inse problematiken, är steg 1. Systemuppbyggnaden idag och hur den driftas, är ett smörgåsbord av vansinne, vilket allt fortare löper amok.

Dock är det alltid mörkast före gryningen, så nog finns det fortsatt hopp. Det sägs att hoppet är det sista som dör... Kanske även den, lever på belånad tid...

I fred och <3!

Posted on: 2013/8/11 14:34

FRI

Bättring för alla!

See User information
Tack Iwarrior för dina erfarenheter, och Avatar för kloka ord.

Jag antog att det kommer att vara svårare att tillämpa freeman principer och lösningar i SVerige, då jag försökte ta reda på vad som händer när ett barn föds i Sverige. Då fick jag klart för mig att den juridiska personen skapas vare sig någon fyller i och skriver under ett formulär eller ej. Du föds i Sverige och du blir (får en juridisk person) automatiskt medborgare med personnummer och namn i stora bokstäver.

Men jag anser inte att det är omöjligt. Det skulle vara intressant att snacka med er som provat olika saker för att se var ni gjorde och inte gjorde. Det finns olika grupper och filosofier i den engelsktalande frihetsrörelsen, och några få har goda framgångar medan andra bara blir mer och mer bittra och uppretade för att myndigheterna är ohederliga, svekfulla och ljuger.

Jag tror det är mer konstruktivt att anta att om man inte får rätt, eller det man vill ha, på ett eller annat sätt, så saknar man en bit av pusslet, snarare än att beluta att alla mynighetspersoner är skurkar eller idioter och det går inte att få en lösning.

När allt kommer omkring så är deras jobb (som dom ser det) att skydda det nuvarande samhällssystemet och att se till att ingen som inte har rent mjöl i påsen får en lösning (och helst ingen alls som inte spelar enligt deras regler).
Och de kommer att använda alla möjliga trick och knep för att se om man verkligen förstår hur saker och ting ligger till och om de kan få dit en i alla fall.

Om det var alltför lätt skulle det då vara roligt, och skulle inte sanna brottslingar då hoppa ombord och använda freeman teknologier för sin egen vinning?

Om allt annat misslyckas så återstår bara att väcka tillräckligt många människor för att hela folket skall börja vakna. När detta sker så är det Game Over för vår kära elit.

Posted on: 2013/8/13 19:40

See User information
Quote:

KentB skrev:

Om det var alltför lätt skulle det då vara roligt, och skulle inte sanna brottslingar då hoppa ombord och använda freeman teknologier för sin egen vinning?

Om allt annat misslyckas så återstår bara att väcka tillräckligt många människor för att hela folket skall börja vakna. När detta sker så är det Game Over för vår kära elit.

Här håller jag med dig, dock har jag sett att om du nyttjar dig av denna info för eget syfte, kommer du göra det svårt för dig. Det är inte bara att du både försvårar för dig självt, utan även för andra. Vidare tar jag denna free man-grejen som en egenlärdom, på samtliga plan , borde väl tyda på envars enorma potential.

Har själv fått flera tjänstehjoner att själva börja fundera i dessa banor, så nog sker detta inom deras egna ranker med, så det är inte vi vs dom, det är något som behöver göras tillsammans. Titta bara på denna överläkare som vill arrestera Osa.... Obama.

Nog är det "Game over" redan, nu skall bara jobbet göras och skräpet bäras ut! Failure is not an option!

En fin dikt i ämnet;

Quote:

"Such a One"

Any son or daughter who conquers fear,
and chooses to be free,
is thereby powerful.

Naked, weaponless, blessed, armed only with humanity,
mighty indeed is such a One.
An inspiration to mankind is such a One.

Tyrants instill fear and hopelessness,
hunger after submission,
try to destroy such a One.

Tyrants know deep in their shriveled soul,
at most they can kill,
but never vanquish such a One.
Tyrants tremble before such a One!

Sons and daughters of humanity in chains,
believe freedom is external,
wait to be handed freedom.

Tyranny will dissolve disintegrate die
on the day we realize,
freedom is a decision.
And we become such a One ... and One ... and One!
-Barry Clemson, December 2007

Posted on: 2013/8/14 10:33

FRI

Bättring för alla!

See User information
Iwarrior: Frihet ÄR en filosofisk fråga! Alla lagar skapas både direkt och indirekt på grundbasis av filosofiskt populära idéer därför att etik utgår från rationellt tänk och där med retorik... Utiliteralismen är den politiskt mest användbara basis som man utgår ifrån idag, när vi bara är siffror, som man applicerar på sina Ideologiska filosofier som Liberalism eller socialism, feminism etc. Allt är filosofi / tankar.

Det kan vara värt att tillägga att Etik i princip är undertryckandet av Frihet. Ännu har ingen kommit fram till en universell moral-etik som överenstämmer med verkligheten (förutom religiösa budbärare som påstår det) så det är bara att ställa dig frågan: Vad är frihet? Besvara den och försöka få den publicerad. Har du tur så lyckas du omdana nuvarande paradigm, precis som John Stuart Mill, Locke, Rousseau, Hobbes, Kant och alla andra som trodde de hade rätt... Personligen är jag av följande hållning:

Quote:
"Tolkningen av, - och i förlängningen hur människan förhåller sig till - natur, kultur och samhälle; bygger på i grunden felaktiga, illusoriska eller missvisande filosofiska premisser, därför att felaktighet krävs för att någon av Muserna ska vara trovärdig."

Konkretisering av Miljöproblematiken, sid.3 - 2013

Med andra ord är allt "bara" fixidéer, - oberoende positiva eller negativa konsekvenser... Även Freeman.

Quote:

Avatar: Först efter att ens frivilligt inse problematiken, är steg 1. Systemuppbyggnaden idag och hur den driftas, är ett smörgåsbord av vansinne, vilket allt fortare löper amok.

Absolut!!!

Problemet är att inse att problemet är "pragmatiskt". Problemen är många, ofta sammankopplade med andra och innefattar olika aspekter i sig själva. Apati infinner sig redan innan foten lämnat marken för att ta sitt första steg. Försvarsmekanismer infinner sig och det är helt enkelt enklare att blunda.

De två betydande aspekterna av detta grundläggande problem - av att inse, förstå och lösa problem - som jag ser ur globalt perspektiv #1 Det finns ingen helhetlig beskrivning av vad som är underliggande problem och symptomatiska konsekvenser och #2 det finns inget allomfattande och gemensamt alternativ som majoriteten i den eurocentriska kulturen är redo att annamma: Det krävs för stora uppoffringar för att de medberoende ska vilja implementera nödvändiga förändringar.

Även om dessa två aspekter uppfylls kvarstår det faktum att kulturella, sociala och mentala svårigheter infinner sig vid en eventuell övergångsperiod från dagens X-moment till morgondagens Z, som kan vara Freeman, voluntarianism, anarki, Venus-project eller vad nu det gemensamma alternativet är.

Med andra ord kräver situationen en mångfald av lokala lösningar, och inte en gemensam lösning. Häri ligger aspekter av ekonomiska och sociala svårigheter för att förändra ett globalt system på lokal nivå. Varför har inte Vaken startat en vakenby än? Hur svårt kan det vara att finna en "lämplig" plats att slå sig ner i Portugal på, eller i Sverige? Varför är det ingen på vaken som hittils flyttat till redan aktuella ekobyar i Sverige istället för att bygga egna?

Fokus kanske bör flyttas från problemställning till alternativa lösningar som inte är beroende av system-problematiska motivationer..? Det kanske man försökt eller försöker men snart inser man att de flesta lokala alternativ är beroende av eller kräver av situationen att utföras inom nuvarande kulturella samhälls-paradigm.

Inte undra på att många inte vill lämna Platons grottor... Många stenar att rulla undan innan de ens kan se öppningen och solen.

Frågan är, vilka stenar behöver rullas undan? Många glor på skuggorna, en del av oss har tagit oss ur bojorna men få har hittat utgången än mindre har rullat undan stenar... Men avatar har klivit ut i solen :).

Posted on: 2013/8/14 18:28

Edited by alarik on 2013/8/14 18:53:04
Edited by alarik on 2013/8/14 18:53:33
Edited by alarik on 2013/8/14 18:56:55
Edited by alarik on 2013/8/14 19:00:08
Edited by alarik on 2013/8/14 19:00:40
Edited by alarik on 2013/8/14 19:05:16
Edited by alarik on 2013/8/14 19:06:32
Edited by alarik on 2013/8/14 19:07:47
Edited by alarik on 2013/8/14 19:08:56

See User information

Här är en film som kom ut i dagarna och vilken jag väntar på skall komma upp på förstasidan... Har inte hanterats av moderatorerna än, men hoppas den kommer upp där, då många enbart läser den sidan.

Denna är en av dom absolut bästa, vilken belyser hela denna problematik.

FREEDOM: A Complete Picture (Full Film) HD

Quote:

alarik skrev:

Fokus kanske bör flyttas från problemställning till alternativa lösningar som inte är beroende av system-problematiska motivationer..? Det kanske man försökt eller försöker men snart inser man att de flesta lokala alternativ är beroende av eller kräver av situationen att utföras inom nuvarande kulturella samhälls-paradigm.

...

Men avatar har klivit ut i solen :).

Tack broder, en gör så gott en kan! Har under flera år sökt efter möjliga eco-byar inom AB Sveriges handelsgränser. Befinner mig fortsatt på resande fot och funderar på möjligen en båt för sökandet vidare utanför. Tyvärr vill jag nå längre än vad som redan är gjorts i dessa eco-byar, jag tagit del av och läst om... Framför allt utan nån form av anslutning till något "träldoms-verktyg" eller andra "hållhakar". Tar jag inte ansvaret själv, kan jag heller inte förvänta mig andra skall ta det i mitt ställe...

I fred och <3!

Posted on: 2013/8/14 19:11

FRI

Bättring för alla!

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper