vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »

Organiserad attack???

See User information
Det nya generalpuckot på vaken, Gab. verkar vara en av flera som den senaste tiden satsar heltid på att skriva evighetsinlägg a´la zink och zpz på VOFarnas uppdrag för att få nyvakna att åter falla in i Elitens fårskock igen.

Må de brinna i helvetet!

( Det kommer de få göra också på ett eller annat sätt om de inte snart illa kvickt börjar inse sitt fatala misstag när de hela tiden försvarar Satanistelitens alla jävelskap som de serverar oss genom den förljugna läkemedelsindustrin, massmedierna, Politiken, ekonomin m.m m.m )

Någon annan som gjort likNnande observationer??

Posted on: 2008/8/18 19:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Organiserad attack???
Quote:

bennybear skrev:
Det nya generalpuckot på vaken, Gab. verkar vara en av flera som den senaste tiden satsar heltid på att skriva evighetsinlägg a´la zink och zpz på VOFarnas uppdrag för att få nyvakna att åter falla in i Elitens fårskock igen.

Må de brinna i helvetet!

( Det kommer de få göra också på ett eller annat sätt om de inte snart illa kvickt börjar inse sitt fatala misstag när de hela tiden försvarar Satanistelitens alla jävelskap som de serverar oss genom den förljugna läkemedelsindustrin, massmedierna, Politiken, ekonomin m.m m.m )

Jo jag har zett ett och annat...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Vaken är så infiltrerat att man blir mörkrädd...

GAB står förresten för "General Adjustment Bureau" (Han har ju en punkt efter som var brukligt för förkortningar förr...

Anonym
Tänkte just påpeka detta här om dagen...

See User information
Det är man inte helt främmande inför..... Plan B då va? (nästa växel)..

Posted on: 2008/8/18 21:34
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Tror även att jag är en av dessa som rör runt lite bland er "nyvakna" :) Är väl trevligt med lite friska fläktar?

Posted on: 2008/8/18 22:59
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Tror även att jag är en av dessa som rör runt lite bland er "nyvakna" :) Är väl trevligt med lite friska fläktar?

Ja, det är du högst definitivt. Lurad och mannipulerad till det.

Posted on: 2008/8/18 23:07
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Quote:

Twoofer skrev:

Jodå!

Anonym
Quote:

Twoofer skrev:
Njae... du är inte organiserad som de Bennybear räknar upp.

See User information
Quote:

bennybear skrev:

Må de brinna i helvetet!

Jovisst har man det, men jag tycker det är viktigt att hålla diskussioner på en nivå utan personangrepp och pajkastning. Och de gör nytta genom att komma med motargument som gör att man måste tänka igenom sina teorier.

Fast man kan ju undra vad de gör här egentligen. Är de oroliga för oss och vill att vi fångas in i fårskocken igen? De behöver ju knappast försvara de offentliga myterna, det har de ju hela statsapparaten och media som gör åt dem. Om man inte ens inser att 9/11 var ett inside job så finns det ju knappast något hopp om att förstå konspirationen i ett större perspektiv.

Posted on: 2008/8/19 11:53

See User information
Quote:

miksjo skrev:
Quote:

bennybear skrev:

Må de brinna i helvetet!

Jovisst har man det, men jag tycker det är viktigt att hålla diskussioner på en nivå utan personangrepp och pajkastning. Och de gör nytta genom att komma med motargument som gör att man måste tänka igenom sina teorier.

Fast man kan ju undra vad de gör här egentligen. Är de oroliga för oss och vill att vi fångas in i fårskocken igen? De behöver ju knappast försvara de offentliga myterna, det har de ju hela statsapparaten och media som gör åt dem. Om man inte ens inser att 9/11 var ett inside job så finns det ju knappast något hopp om att förstå konspirationen i ett större perspektiv.

Jag kan bara tala för min del, men jag är här för att jag älskar att debattera samt att just konspirationsteoretiker är fascinerande. Sen tycker jag även att det, precis som du säger, är viktigt att det finns kritiker. Det är när det sker en sådan debatt, mellan troende och kritiker, som argumenten tenderar att bli vassare och man lär sig även ett och annat på vägen.

Posted on: 2008/8/19 13:02
/

See User information
"Det nya generalpuckot på vaken, Gab. verkar vara en av flera som den senaste tiden satsar heltid på att skriva evighetsinlägg a´la zink och zpz på VOFarnas uppdrag för att få nyvakna att åter falla in i Elitens fårskock igen.

Må de brinna i helvetet!"

Tack för din trevliga ton och intellektuella diskussionsförmåga, det är dokument som detta som verkligen övertygar genom att ägna sig åt ämnet och inte leta billiga poäng eller angripa personligen...

Att jag skrev mycket beror på att jag hade lite tid över och att det var mycket att kommentera (förintelseförnekelse, homohat, månlandningskonspirationer och hat mot kontroll på påstådd underbara läkemedel tex...)

""( Det kommer de få göra också på ett eller annat sätt om de inte snart illa kvickt börjar inse sitt fatala misstag när de hela tiden försvarar Satanistelitens alla jävelskap som de serverar oss genom den förljugna läkemedelsindustrin, massmedierna, Politiken, ekonomin m.m m.m )"

Någon annan som gjort likNnande observationer??"

Jovisst har man det, men jag tycker det är viktigt att hålla diskussioner på en nivå utan personangrepp och pajkastning. Och de gör nytta genom att komma med motargument som gör att man måste tänka igenom sina teorier."

Exakt min åsikt också, det spelar ingen roll om du älskar, hatar eller inte bryr dig om mig som person, kom med intelligent kritik mot vad jag säger istället för personangrepp är du snäll (för att inte tala om, du blir mer värd att lyssna på, även av andra!)

"Fast man kan ju undra vad de gör här egentligen. Är de oroliga för oss och vill att vi fångas in i fårskocken igen? De behöver ju knappast försvara de offentliga myterna, det har de ju hela statsapparaten och media som gör åt dem. Om man inte ens inser att 9/11 var ett inside job så finns det ju knappast något hopp om att förstå konspirationen i ett större perspektiv."

Du, jag är inte med i någon konspiration (har dock sagt vara med i medicinska maffian (eftersom jag anser att testning av produkter för att se om dom fungerar, respektive förkastning av icke-fungerande preparat, samt att jag är lite partisk mot "förbjud all medicin och läkarvård eftersom vi hade det mycket bättre under medeltiden och i länder som inte har sjukvård (jag är diabetiker som sagt var, dvs naturmedel mot det dödar mig, samt att jag har en HIV-positiv vän som hade AIDS) respektive med i någonslags "MIB-maffia", och naturligtvis den diaboliska judiska konspirationen, samt den fruktade homokonspirationen och de onda "evilutionisterna"...). Men jag uppskattar kritik som är seriös (exempelvis sådant från förintelseförnekare, evolutionsförnekare, homofober eller månlandningskonspirationer som INTE är motbevisbara med fem minuters (OK, 2minuters) kontroll de borde gjort själva!). Innan man är helsåld på en idee (förbjud alla mediciner/sjukvård, testning är för veklingar, förintelsen inträffade aldrig osv.) är det bra om man i alla fall kollar upp kritiken mot ens kritik först (och kritiken mot den om den existerar osv.)

(om 9/11)
Om det var mig så hade jag som sagt var två bra argument att det inte var Bush...

1. Det fungerade

2. Det krävde planering
----
Skämt å sido, jag tror inte Bush låg bakom, däremot var det en kriminell nonchalans av underrättelserapporter från hans sida, och hans kompetens är helt enkelt inte tillräckligt hög...
(se klantet i Irak, Afghanistan mm.) Diaboliska konspirationer kräver oftast lite mer kompetens....
De konspirationer de sysslat med är direkt talanglösa...

De bevis på konspiration med wtc jag sett är inte direkt övertygande, men jag har inte påstått jag är expert på detta, min specialitet är rymd, teknik, naturvetenskap och jag har även skapliga kunskaper i medicin och sexuella jämlikhetsfrågor, så jag håller mig till dessa i praktiskt taget alla fall, jag uppskattar kritik, men det är även bra om folk svarar på mina frågor (se påstått "ljugande" offer för utrotningen i ww2 mm.)

Posted on: 2008/8/19 13:12

See User information
Quote:

Gab. skrev:

Du, jag är inte med i någon konspiration (har dock sagt vara med i medicinska maffian (eftersom jag anser att testning av produkter för att se om dom fungerar, respektive förkastning av icke-fungerande preparat, samt att jag är lite partisk mot "förbjud all medicin och läkarvård eftersom vi hade det mycket bättre under medeltiden och i länder som inte har sjukvård (jag är diabetiker som sagt var, dvs naturmedel mot det dödar mig, samt att jag har en HIV-positiv vän som hade AIDS) respektive med i någonslags "MIB-maffia", och naturligtvis den diaboliska judiska konspirationen, samt den fruktade homokonspirationen och de onda "evilutionisterna"...). Men jag uppskattar kritik som är seriös (exempelvis sådant från förintelseförnekare, evolutionsförnekare, homofober eller månlandningskonspirationer som INTE är motbevisbara med fem minuters (OK, 2minuters) kontroll de borde gjort själva!). Innan man är helsåld på en idee (förbjud alla mediciner/sjukvård, testning är för veklingar, förintelsen inträffade aldrig osv.) är det bra om man i alla fall kollar upp kritiken mot ens kritik först (och kritiken mot den om den existerar osv.)

Hmmm.... du kommer att tappa ditt förstånd helt om du bygger upp din världsbild på en massa lögner. Verkligheten kommer att bli ännu mer absurd, omänsklig och ondskefull. Om du då kommer att rationalisera detta och avfärda all kritik som befängda konspirationsteorier, så kommer du själv att bli.... absurd, omänsklig och ondskefull. Om du vet sanningen så kommer sanningen att göra dig fri. Inte osårbar, men fri.

Quote:

(om 9/11)
Om det var mig så hade jag som sagt var två bra argument att det inte var Bush...
1. Det fungerade
2. Det krävde planering

Jag tror ingen "konspirationsteoretiker" påstår att Bush och hans administration ligger bakom 9/11. Bush visste om att något skulle inträffa den dagen, ja, helt säkert, men organisationen bakom det är internationell, förmodligen "avknoppad" från underrättelsetjänster som CIA, MI6, Mossad etc. Jag tror att org påminner om den i Operation Gladio, som låg bakom flera "false flag" terrorattentat i Europa på 70 o 80-talet. Just Op Gladio är intressant att studera eftersom det i alla fall delvis har rullats upp i rättegångar, och många inblandade har berättat om sina roller i det hela.

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Gladio

Det finns en bra dokumentär (BBC, 1992) på google video.

Posted on: 2008/8/19 14:54

Edited by miksjo on 2008/8/19 15:12:15

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Vaken är så infiltrerat att man blir mörkrädd...

GAB står förresten för "General Adjustment Bureau" (Han har ju en punkt efter som var brukligt för förkortningar förr...

(suck, det finns faktiskt en mikroskopisk minoritet enstaka människor som INTE är med i världsomspännande konspirationer bara för att man inte håller med dig!)

"Gab." är föresten tyvärr bara en förkortning av "Gabriel" som jag använde som sig. för några miljoner år sedan annorstädes, sen blev det förkortat till "Gab." (därav punkten fö...)

Ps, om det var humor så ursäkta, men jag har redan påståtts vara medlem i en zillion hemliga konspirationer, och detta var oskiljaktigt från dom beskyllningarna!
(göra ironi på dylika beskyllningar går helt enkelt inte!)

Posted on: 2008/8/19 15:05

Anonym
Quote:

Gab. skrev:
(suck, det finns faktiskt en mikroskopisk minoritet enstaka människor som INTE är med i världsomspännande konspirationer bara för att man inte håller med dig!)
Fast just det faktum att du är en av flera som inte håller med mig visar att det är just en konspiration mot mig

See User information
"Hmmm.... du kommer att tappa ditt förstånd helt om du bygger upp din världsbild på en massa lögner."

Det går två vägar, om man helt litar till vad man finner på nätet och inte kollar efter kritik mot påståendena så är det snabbt att man börjar bära aluminiumfoliehatt....

"Verkligheten kommer att bli ännu mer absurd, omänsklig och ondskefull. Om du då kommer att rationalisera detta och avfärda all kritik som befängda konspirationsteorier, så kommer du själv att bli.... absurd, omänsklig och ondskefull. Om du vet sanningen så kommer sanningen att göra dig fri. Inte osårbar, men fri."

Jag avfärdar inte teorier som bygger på någotsånär oemotsagd kritik lätt, men månkonspirationer, förintelsekonspirationer och homofobi, samt påståenden om att all medicin är ondskefull/verkningslös och "naturläkenmedel" skall ha en magisk egenskap (iom. att de är naturliga?) som gör att det är farligt att testa om de verkligen fungerar, samt att kontroller bara händer andra människor! är svåra att ta på hörsägen, (eller tom. i extremistböcker i vissa fall) då krävs det lite mer bevis, framförallt sådant som inte går att hitta motbevis till inom 2min.

Notera att sanningen är lättare att hitta om man inte bara söker kritik, utan kritik till kritiken osv. liksom att det visseligen är bra att ha ett öppet sinne, men inte så öppet att hjärnan ramlar ut
(allmän kritik, inte riktad till någon speciell)

Posted on: 2008/8/19 15:21

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Quote:

Gab. skrev:
Fast just det faktum att du är en av flera som inte håller med mig visar att det är just en konspiration mot mig

ÄSCH....
Avslöjad!
Nu får jag gå till alla de underjordiska, rökfyllda kamrarna hos etablisemanget, NWO, läkemedelsmaffian, homomaffian, den internationella judisk/zionistiska konspirationen, Satanisterna (samma rum som evolutionisterna och ateisterna tack och lov) liksom MIB-lookalikes (det är i alla fall i ett UFO, mycket roligare!) och sluta turen med "intellektuella elitens" nödmöte (sista nämnt för att skrämma de här som tycks tycka att "okunnighet är styrka" (ur 1984 till de som inte läst boken)).
Det tar MYCKET längre tid att förklara sig där än att förvilla folk här nere med elaka fakta!

Posted on: 2008/8/19 15:32

See User information
Quote:

Gab. skrev:
Quote:

Paradoxer skrev:
Quote:

Gab. skrev:

ÄSCH....
Avslöjad!
Nu får jag gå till alla de underjordiska, rökfyllda kamrarna hos etablisemanget, NWO, läkemedelsmaffian, homomaffian, den internationella judisk/zionistiska konspirationen, Satanisterna (samma rum som evolutionisterna och ateisterna tack och lov) liksom MIB-lookalikes (det är i alla fall i ett UFO, mycket roligare!) och sluta turen med "intellektuella elitens" nödmöte (sista nämnt för att skrämma de här som tycks tycka att "okunnighet är styrka" (ur 1984 till de som inte läst boken)).
Det tar MYCKET längre tid att förklara sig där än att förvilla folk här nere med elaka fakta!

Gab!

Du är typexemplet på en som en bekant brukar kalla "De som gnäller mest med en dåres övertygelse emot sanningen är allt som oftast de som studerat minst."

Om jag hade haft tid ( Jag har ingen dator själv, jag har bara några timmar om vecken på bibliotekens datorer till förfogande ) och möjlighet att besvara dina infantila och okunniga inlägg hade jag gjort det.

Jag tipsar dig till att läsa igenom 3-4 års inlägg på bl.a vaken.se INNAN du kommer med dina patetiska inlägg här på sidan.

Posted on: 2008/8/19 17:26

See User information
Quote:

bennybear skrev:

Må de brinna i helvetet!

Visst. Jag märkte det.
Barnen måste leka...

Fast vaken är ingen lekplats och det finns en del av forummet just till för SKEPTIKER.

Som vi vet, blir de bannade så småning om....

Är tröött på idioter som bara sabba ett tråd, medvetnet eller inte.

Fucking kids ; )

Posted on: 2008/8/19 17:32
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

Twoofer skrev:

Jag kan bara tala för min del, men jag är här för att jag älskar att debattera samt att just konspirationsteoretiker är fascinerande. Sen tycker jag även att det, precis som du säger, är viktigt att det finns kritiker. Det är när det sker en sådan debatt, mellan troende och kritiker, som argumenten tenderar att bli vassare och man lär sig även ett och annat på vägen.

Det går inte och Vaken är inte till för detta.

Kritiker finns i hela dagspresse och MASSMEDIAN, det vet vi alla, kritiker finns i Vita Huset, Riksdan, EU parliament och alla andra etablirade organizationer i väst världen.

Du är välkommen att hålla din SKEPTICISMEN till SEPTIKS forum.

Vi har haft många flera time-wasters här, och även att jag håller med dig med debatt, det redan finns en plats.

Anting märker du själv att dina inlägg störs, eller inte, men nu har du fått det klart för dig.

Nu får du SJÄLV väljer hur länge du vill delta i Vaken forummet ; )

The choice is yours...

Posted on: 2008/8/19 17:47
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Du menar alltså att om någon exempelvis påstår att jorden är platt, eller att datorer egentligen är medvetna varelser från yttre rymden så skall man inte få säga emot direkta lögner och felaktigheter?

OK, det lät seriöst....

Posted on: 2008/8/19 21:09

See User information
Quote:

Gab. skrev:
Du menar alltså att om någon exempelvis påstår att jorden är platt, eller att datorer egentligen är medvetna varelser från yttre rymden så skall man inte få säga emot direkta lögner och felaktigheter?

OK, det lät seriöst....

Åtminstone förut hette det såhär:
"Vaken.se är en sida för att sprida alternativ information, skeptiska inlägg ska hålla sig på en låg och ödmjuk nivå."
http://web.archive.org/web/2007010919 ... ndex.php?page=ForumRegler

Denna formulering verkar dock numera vara borttagen från reglerna.

Posted on: 2008/8/19 21:46

See User information
Gab. Som påpekats flera gånger är världen full av koncensus människor som dig. Hela etablissemanget inom politik och massmedia. Vaken är som också tidigare påpekats en plats för folk som vill söka genuin och icke av hor-massmedia besudlad information.
Därför är det således extremt påfrestande att se dina inlägg övertallt oavsett om du står på nwos lönelista el bara är ett patetiskt koncensus får i mängden.

Håll dig till skeptikerdelen snälla!

Posted on: 2008/8/19 21:50
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
jonte skrev:
"Gab. Som påpekats flera gånger är världen full av koncensus människor som dig"

Inte speciellt, det finns många mer som påstår lögnaktiga saker och undviker kritik...

. Hela etablissemanget inom politik och massmedia. Vaken är som också tidigare påpekats en plats för folk som vill söka genuin och icke av hor-massmedia besudlad information.

(och det fanns några enstaka brev där, det verkar inte finnas så många som jag där heller (men de som kritiserar dom får vara där, trots att det då alltså borde vara i "huvudämnet"
dessutom verkar det ganska dött där...

"Därför är det således extremt påfrestande att se dina inlägg övertallt"

Nix, bara i de änen jag har kunskaper i... (framförallt när jag ser att orginalet inte har några!)

"oavsett om du står på nwos lönelista el bara är ett patetiskt koncensus får i mängden."

Det är ju onekligen effektivare än att bemöta argument eller svara på besvärane fakta (antingen har du fel och är okunnig, eller också har du fel och är med i (minst) en världsomspånnane ond konspiration, bevis eller argument för att du har fel är onödiga eftersom du inte håller med orginalpostaren blint och därmed har fel!)

(lite som sovjet på den gamla goda tiden!)

Posted on: 2008/8/19 22:03

(1) 2 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper