vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Reflektioner
#1


See User information
Jag måste skriva några rader efter den senaste tidens uppmärksammade s.k. "sanningsrörelse". Har själv sätt både "Loose Change" och Zeitgeists film på liknande tema.

Det är mycket "en blind leder en blind" i denna diskussion och få verkar kritiskt granska påståenden och utspel från folk i de egna leden. Om man säger sig "söka sanningen" borde det vara nummer ett att backa upp sina teorier med fakta. Jag är tillräckligt begåvad för att inse att USA:s regering inte är skruppelfri, men att påstå att 9/11 skulle vara ett insiderjobb är enligt min högst personliga uppfattning att skjuta över målet å det grövsta.

Jag tycker mig se ett mönster av vilsna människor som inte känner sammanhang och delaktighet i vårt samhälle och det oroar. Om här pågår en sanningsrevolution måste jag ta tillfället i akt och påminna om att sanning ses som betecknande av en egenskap hos ett påstående, som kan sägas vara sant eller osant, dvs. antingen sant eller inte sant dvs. falskt. Kort sagt, om någonting (den officiella utredningen, världsordningen, teori x eller y) betraktas som osanning måste ju detta bevisas!

Bevisa gör man inte genom att som konspirationsteoretiker teoretisera om allt från att flygplanen skulle vara hologram till att byggnaderna skulle rasat p.g.a. utplacerade sprängmedel.

/Erik

Posted on: 2009/11/10 21:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#2


See User information
Nej, men man bevisar saker genom en ny utredning.
Många kräver en ny utredning pga. att den officiella utredningen brister.

För att tillrättavisa dig i hela sanningsrörelsen så är det här inte en egentlig rörelse, det är ett forum med många oliktänkande personer som diskuterar och debatterar. Tyvärr har väldigt många olika organisationer och vanliga individer "sammanslutits" av media som en enda stor grupp som har en ledare. Man kan jämföra situationen med Pirat Partiet där media skapade en missvisande bild av att Piratebay skulle ha något med Partiet att göra. Men det har det inte.

Posted on: 2009/11/10 22:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#3


See User information
Bevisa vad då, bevis bördan ligger på USAs regering eftersom de gick i krig med Irak och Afghanistan, precis som Hitler invaderade Polen för att han påstod att de attackerade hans radiostation i Gleiwitz.

Posted on: 2009/11/10 22:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#4


See User information
Erik, den enda anledningen till att du och alla andra som avfärdar alla alternativa åsikter är att establissemangets media inte godkänner det! Ni följer blint deras konspirations teori blint!

I själva verket är det vi som är dem riktiga skeptikerna och ni som är dem blint troende.


Hade median gått ut och sagt 911 was an inside jobb, hade du trott på det, för ni avfärdar all och åter all fakta om det inte passerar media establissemangs testet!

Posted on: 2009/11/10 22:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#5


See User information
Quote:

mrswe skrev:
Erik, den enda anledningen till att du och alla andra som avfärdar alla alternativa åsikter är att etablissemangets media inte godkänner det! Ni följer blint deras konspirations teori blint!

I själva verket är det vi som är dem riktiga skeptikerna och ni som är dem blint troende.


Hade median gått ut och sagt 911 was an inside jobb, hade du trott på det, för ni avfärdar all och åter all fakta om det inte passerar media etablissemangs testet!



Bra sammanfattat...

Posted on: 2009/11/10 22:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#6


See User information
De flesta som har hängt på Vaken ett tag har gått igenom mycket mer information än dessa två filmer. Genom åren har alla argument vridits fram och tillbaka många gånger. Det finns alltför många fakta som inte stämmer med den officiella konspirationsteorin.

Posted on: 2009/11/10 22:58
Sanningen skall göra oss fria!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#7


See User information
Erik är den enda som har vettiga åsikter.
De andra konspirationsteorierna är minst sagt horribla.
Jag har inte så mycket till övers för Buch, men jag tror inte att han skulle mörda flera tusen amerikaner för att få anfalla Afganistan.
Vad i helvete rör sig i huvudet på övriga insändare?
Nerolf

Posted on: 2009/11/10 23:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#8


See User information
Vem fan är ERIK?

Posted on: 2009/11/10 23:03

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#9


See User information
Erik/casimir, du gör rätt som kritiskt granskar de filmer du nämner, men hur kritiskt har du granskat den officiella amerikanska förklaringen till vad som hände 11 september?

Precis som mrswe påpekat, så är den officiella förklaringen en konspirationsteori. Att Usama Bin Laden konspirerade med minst nitton Al Qaida-anhängare, för att begå illdåd i USA, är per definition en konspirationsteori!

När Ed Haas 5 juni 2006 ringde och frågade FBI varför inte Usama Bin Laden på FBI:s hemsida var efterlyst för 11 september-attentaten, så fick han svaret "...because the FBI has no hard evidence connecting bin Laden to 9/11"

FBI - Most Wanted

Vilka bevis har du sett som FBI missat?


När du granskar de bilder som skall föreställa Amerikan Flight 77 som flyger in i Pentagon, kan du då verkligen identifiera ett trafikflygplan?

Jag skulle kunna räkna upp mer, men slutsatsen blir densamma. Det är som i "Kejsarens nya kläder" - man får berättat för sig vad man förväntas att se, men det krävs ett barns öppna sinne för att se sanningen och våga påpeka att Kejsaren faktiskt är naken.



Avslutningsvis kan jag rekommendera dig en film till - Zero: An Investigation Into 9/11. Om inte för annat så kolla den för att få se Nobelpristagaren Darion Fo såga den officiella konspirationsteorin.

Posted on: 2009/11/10 23:49
Första regeln för hur man handskas med en fanatiker: Låt bli!

-Michael A Gilbert, Handbok i argumentation
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#10


See User information
"Vad i helvete rör sig i huvudet på övriga insändare?"

Fakta som du aldrig har studerat.

Det finns otroligt mycket som starkt pekar på ett insider job. Allt från kopplingar till terrorist-banken BCCI och spår av sprängämnen i dammet, till bilar som exploderade och information som döljs från utredare.

Ditt största problem är nog som alla andra "varför skulle USA attackera sig själva" om du vet något om politik så vet du att det inte bara är amerikanare som styr USA det är folk från olika länder som sitter på toppen och tillsammans styr dom USA och dom har genom historien dödat otroligt många fler än dom som dog i tornen genom att ha finansierat terrorister och korrupta militärer och tränat dom till att utföra terror som t.ex vad som hände i El salvador där USA gav 6 miljarder i support till terrorn fast att barn och kvinnor blev slaktade.

Läs State Terrorism and the United States: From Counterinsurgency to the War on Terrorism Frederick H. Gareau

Posted on: 2009/11/11 3:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#11


See User information
I huvudet processar EN individ som är lärd LYDA någonting utan ansvar och risk, ingenting av VÄRDE för EN enskild läsare som utvecklat KUNSKAP att FÖRSTÅ!

Posted on: 2009/11/11 3:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#12


See User information
Whistleblower:

"I huvudet processar EN individ som är lärd LYDA någonting utan ansvar och risk, ingenting av VÄRDE för EN enskild läsare som utvecklat KUNSKAP att FÖRSTÅ!"

Det farliga är att du i och med att säga så till mig avfärdar mina åsikter och min världsbild när det i själva verket är du som lyder blint utan att ta ansvar och förmå tänka kritiskt.

Det är ganska sektlikt faktiskt.

Posted on: 2009/11/11 7:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#13


See User information
Quote:

casimir skrev:
Whistleblower:

"I huvudet processar EN individ som är lärd LYDA någonting utan ansvar och risk, ingenting av VÄRDE för EN enskild läsare som utvecklat KUNSKAP att FÖRSTÅ!"

Det farliga är att du i och med att säga så till mig avfärdar mina åsikter och min världsbild när det i själva verket är du som lyder blint utan att ta ansvar och förmå tänka kritiskt.

Det är ganska sektlikt faktiskt.



Sektlikt. Det går att vända på.

Vilken sekt tillhör du.

Välkommen.

Posted on: 2009/11/11 9:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#14


See User information
En travhäst har skygglappar för att den inte ska se resten av banan och de andra hästarna.

Se inte bara 9/11. Se helheten. USA, Storbritannien, Israel, Nazityskland, Sovjet, Rom, Babylon... alla är de bara verktyg i någons verktygslåda.

Posted on: 2009/11/11 10:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Reflektioner
#15
"jag tror inte bush skulle mörda flera tusen amerikaner för att få anfalla afghanistan"

som om de inte har mördat tillräckligt med folk?

hehe.. tror du de är kristna eller?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#16


See User information
911 har inget med Bush att göra, han som många presidenter före honom är nickedockor som signerar lagar och gör uttalanden som talskrivare skrivit..

Lyssna och begrunda detta tal av Eisenhower:

http://www.youtube.com/watch?v=8y06NSBBRtY

Posted on: 2009/11/11 10:53
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#17


See User information
Quote:

metaphor skrev:
Vem fan är ERIK?

En gammal lärare från Lötsjöskolan i Sundbyberg som på 60-talet utmärkte sig bland eleverna som.......idag skulle han ha anmälts för "tafs" på elev men på den tiden var han bara känd bland brudarna för att lukta svett när han kom å la armen om dem när har skulle hjälpa den med matematiken....

Posted on: 2009/11/11 10:57
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#18


See User information
Det finns en sorts "åsiktspaket" för de extremt välanpassade: 1. Christer Pettersson var den som mördade Olof Palme 2. Kärnkraft är den enda möjliga energikällan 3. Estoniaförlisningen berodde på att bogvisiret lossnade.

Posted on: 2009/11/13 8:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#19


See User information
Och nu: 9/11 var uteslutande ett terrorattentat helt hemlighållet av förövarna som givetvis leddes av en man som världens mäktigaste underrättelsetjänst förgäves jagat i årtionden trots att han lyckas hålla kontakten med sin familj, har ett dåligt ben och är två meter lång!

Posted on: 2009/11/13 8:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#20


See User information
Casimir mfl

Vad är det i den officiella versionen som gör den så trovärdig?

Det finns många frågetecken....här är en till: Branden vid ground zero varade i ca 100 dagar, vad i hela fridens namn kan brinna i 100 dagar när man inte ens tillser branden med mer brännbart matrial???

Bråten bestod av stål...kontorsmatrial förvandlat till småflis inbäddat i 100 tals ton damm av glas och betong....hur kan det brinna så länge?

Var det brand...eller en kemisk reaktion.....av tex nanothermit?

http://www.youtube.com/watch?v=AFinXm6cydw&NR=1

Posted on: 2009/11/13 19:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#21


See User information
Extremt välanpassad? Säg inte att du tror att den ryska underrättelsetjänsten sänkte Estonia...

Posted on: 2009/11/13 20:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#22


See User information
Du låter ungefär som om du tror att "konspirationsteoretikerna" sysslar med att skapa konspirationer. Det är lika begåvat som att tro att Läderlappen ligger bakom brottsligheten i Gotham City. En stor brist som kan bli ödesdiger i ett debattklimat är en alltför stor räddhåga att ventilera misstankar och kritik. Jag är medlem i ett parti och låter likadant internt i partiet som i dessa spalter - men dom har vant sig. Lustigt nog till skillnad mot (v)!

Posted on: 2009/11/14 9:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#23


See User information
Quote:

casimir skrev:
Extremt välanpassad? Säg inte att du tror att den ryska underrättelsetjänsten sänkte Estonia...


Vilka var det som kapade Arctic sea i Östersjön, Fartyget som försvann och senare dök upp utanför Afrikas kust så sent som i år?

Fartygen misstänktes för att smuggla vapen enligt massmedia,men i huvudsak har det varit tyst om hela ärendet sedan fartyget återfanns.

Posted on: 2009/11/14 10:02
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Reflektioner
#24


See User information
Jo men ett så högt hus har en massa våningar under jord. Jag var där redan sommaren 1966 och då grävde dom redan på platsen. Jag frågade en kille vad det var man byggde och fick svaret att det var "the world trade center". Jag genmälde då att det lät lite förmätet (jag tyckte förstås att det borde ligga i Göteborg...)

Posted on: 2009/11/14 10:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS