vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#1


See User information
Kunde inte se att någon har kommenterat detta ännu.
För er som är intresserad av vad humanitär lag på internationellt farvatten säger så har ni den nedan.

http://www.icrc.org/ihl.nsf/FULL/560?OpenDocument

Läs sektion 5.

För övrigt anser jag att detta är hemska nyheter, men dock detta bidrar till en negativ opinions bild för Israel. Vilket i sin tur minskar sannolikheten för att Israel provocerar fram en konflikt med Iran inom en snar framtid. Planerna finns med största sannolikhet där men blir svårt att hålla en informations blockad av en så kontroversiell händelse som detta är. Fördömmandet av detta är på världsbasis så denna gång har nog Israel tagit sig lite vatten över huvudet.

Vilka tankar har ni om framtiden?

Ha en trevlig kväll!

"it's not the evil in the world that's the problem its the people standby watching."

Posted on: 2010/5/31 19:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#2


See User information


Hoppas jag inte har några Zionister i min vänkrets, i så fall är ni bojkottade för tid och evighet . Bojkotten innebär att jag aldrig mer kommer att prata med er om ni inte tar avstånd från denna terrorsstat, Is-Ra-El.............


Posted on: 2010/5/31 20:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#3
Jag skulle vilja höra vad dessa personer/företag tycker om den Israeliska Massakern:

Bonnier Koncernen

Torbjörn Elensky

Vetenskap och Folkbildning(?) (VoF)

Olle Wästberg

Peter Lindgren TV4 + Kalla Fakta Redaktionen

MFL...

(VIKTIGT DOCK ATT VI BEVAKAR UTVECKLINGEN KRING SVENSKA GRUNDLAGEN+BILDERBERG 2010 TROTS DENNA MASSAKER IDAG...)



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#4


See User information
Jag är nyss hemkommen från en stöd manifestation i Malmö, med lite musik, lite tal och en trotts läget ganska god stämning.

Det var även en judisk kvinna där som på ett mycket bra och lämpligt sätt förklarade, eller snarare klargjorde skillnaden mellan Sionism och judendom överlag.

Såg på nyheterna att det skulle vara en stor grej i Stockholm, nån som varit där?

Posted on: 2010/5/31 21:34
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#5


See User information
Quote:

Arsarmandi skrev:
Kunde inte se att någon har kommenterat detta ännu.
För er som är intresserad av vad humanitär lag på internationellt farvatten säger så har ni den nedan.

http://www.icrc.org/ihl.nsf/FULL/560?OpenDocument

Läs sektion 5.

För övrigt anser jag att detta är hemska nyheter, men dock detta bidrar till en negativ opinions bild för Israel. Vilket i sin tur minskar sannolikheten för att Israel provocerar fram en konflikt med Iran inom en snar framtid. Planerna finns med största sannolikhet där men blir svårt att hålla en informations blockad av en så kontroversiell händelse som detta är. Fördömmandet av detta är på världsbasis så denna gång har nog Israel tagit sig lite vatten över huvudet.

Vilka tankar har ni om framtiden?

Ha en trevlig kväll!

"it's not the evil in the world that's the problem its the people standby watching."


Här var vi vaken tidigt.. http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... p?topic_id=18830&forum=10 ..
Postat den: Idag 08:55

Posted on: 2010/5/31 21:43
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#6


See User information
Skulle ju gärna vilja höra från de civila på fartygen, t.ex. från Henning Mankelö, såg de israeliska videorna som visar tydligt våld ifrån aktivisterna, men det är så klart viktigt att förmedla en sådan bild samtidigt som vittnena tystas.

Hur som helst, Israel borde gå i någon media kurs i hur man bättra på sin image, jag föreslår att de ringer och lär från diktaturen i Kina.

Posted on: 2010/5/31 23:06
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#7


See User information
Aktivister? ehh...
Om någon från röda korset åker till ett fattigt land i afrika med mediciner och mat, är dom då "aktivister"?

och vadå brukar våld? kaptenen säger ju klart och tydligt till alla att inte bruka våld, och med tanke på situationen så brukades det mycket lite våld..från "aktivisterna".. blir man nedbrottad av ett par beväpnade skurkar så är det rätt svårt att inte instintivt försöka göra motstånd/skydda sig...

Posted on: 2010/5/31 23:28
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#8


See User information
http://www.dn.se/nyheter/varlden/mili ... ild-av-attacken-1.1114822
Bilderna från Israelerna (om dessa bilder är på riktigt, glöm inte hur lätt det vore att fejka) visar att soldaterna får duktigt med stryk. Men vem kan klandra dom på skeppet eller soldaterna. Klandras ska idioten som skickade ner soldaterna i repen. Rakt ner i getingboet. Idiot till befäl. Eller så skulle det bli kaos. Kanske hade ett befäl direktiv långt uppifrån?

Posted on: 2010/5/31 23:32

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#9


See User information
Skyll på befälet för fan, det är varje befäls fel för varje palestinskt barn som dör också förmodar jag.

Hela Gaza frågan är befälens fel.

Posted on: 2010/5/31 23:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#10


See User information
Lixom, anfaller man man på folk med dragna vapen har man väll inte direkt rätt att gnälla om övervåld..

Jag kan mycket väl tänka mig att den filmen är påriktigt, men ser inget fel i turkarnas beteende..

Posted on: 2010/5/31 23:36
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#11


See User information
Såklart det är en hearkisk fråga.. Befälens befäl, lixom..

Posted on: 2010/5/31 23:37
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#12


See User information
Quote:

alarik skrev:
Skyll på befälet för fan, det är varje befäls fel för varje palestinskt barn som dör också förmodar jag.

Hela Gaza frågan är befälens fel.


Om du betänker mitt påstående ett tag till så inser du att jag har rätt, rent tekniskt. Jag tillade inte mina känslor kring situationen i Gaza eller vad jag anser om Israel. Det är liksom inte frågan kring denna incident. Den kommer helt att hijackas av andra krafter.

Om vi tillåter oss att se allt genom ideologiska eller känslomässiga filter nu i denna stund av allmänt kaos kommer vi att tappa fattningen och spela bollen fel, rent av göra självmål. Vi vet alla ändå vem/vilka som orkestrerar det HELA högst upp.
Det är nu som det behövs nyktert tänkande (vakna?) individer som vet att det inte står rätt till. OCH som agerar, på nätet, IRL osv

Frågan är mera vad är det vi har på spelbordet nu:
1.Gaza aid attacken.
2.Oljekatastrofen
3.Regeringspropositionen ang. grundlagsändring.

...som om allt det andra inte räckte. Glöm inte bort att vi har gått och snackat om det här länge på forumet. Vi visste alla att det skulle komma en intensiv tid med flera olika givar på en gång från våra vänner högst upp i pyramiden.

Så låt oss agera som en inte en kacklande syjunta. Då gör vi NWO en tjänst, dom liksom räknar inte med att någon kommer att lyckas få folk att se igenom bluffen.

Edit:
WOW insåg just att jag passerade 666 inlägg med denna post. Och ett litet brandtal blev det också...

Posted on: 2010/6/1 0:07

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#13


See User information
Hmm, youtubevideorna på det som hände är iaf gjorda av samma person/organisation. Samma stil. Tror dock knappast att någon privatperson direkt fick tag i filmerna. Så förmodligen är det från högsta ort det har kommit att dom ska släppa filmerna.

Mycket möjligt att att dom är äkta, men är inte helt säker. Man får aldrig se personernas ansikten. Halvtaskig kvalitet.

Sen foliehatten inom mig undrar om det var planerat eller bara ett missöde. Eller ville Israel statuera ett exempel och skrämma folk från att försöka liknanade saker i framtiden. Är det några stora saker som är på väg att hända/genomföras inom dom närmsta dagarna som eliten vill ta bort fokus från? Är Sveriges grundlagsändring det enda stora som händer i Europa?


Posted on: 2010/6/1 0:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#14


See User information
Vad har soldater att göra på ett fartyg som är där för att hjälpa? Vad det gäller framtiden och tankar om den så ser det ut som dom flesta börjar bli spritt språngande galna rent ut sagt. Allt går i våldets tecken, på många olika plan, och håller man inte med överallt så får man fan för det också.

Posted on: 2010/6/1 1:03
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#15


See User information
Det är klart att Israel har handlat fel, att tungt beväpnade gripa personer på internationellt vatten strider ju mot folkrätten. Men för att rikta kritik mot båtarna så är det inte så man beter sig om man är på fredligt uppdrag, då är man helt enkelt fredlig.

De visste att konvojen skulle stoppas och tas in i hamn, men jag antar att det även finns intresse att det blev mer uppmärksamhet än så, hade inget våld utbrutit så hade det bara varit ett misslyckat försök att nå Gaza som många andra. Nu är det ett blodbad och på dagens agenda över hela världen.

Iwarrior ; ja allt går i våldets tecken, världen är så instabil att det är dags att inse att striden är inuti inte där ute, spelar ingen roll hur folk samlar sig på sergelstorg och ger sin energi, skriker och slänger hätska glåpord mot Israel, det göder bara samma brasa.

Posted on: 2010/6/1 10:13
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#16


See User information
Nej, på med foliehatten för tusan. Det är precis så det kan vara, Ship to Gaza är en skenmanöver, visst.

Leta vidare: http://www.google.se/search?hl=sv&sou ... =f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=


Posted on: 2010/6/1 10:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#17


See User information
Ja man gör juh inte direkt bra reklam för judar när de agerar så här.
Trist då de flesta judar i världen starkt tar avstånd från sådana här bandit uppdra, det har INGET med judendomen o göra utan det här är rena o skära diktator fasoner måste jag säga men det lär väl världen överlag inte bry sig om *suck*

nåja, snart är det väl storkrig i världen


Posted on: 2010/6/1 13:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#18


See User information
Själva resan stöds av en stor del av stora organistioner och partier:

Läs här:

http://www.shiptogaza.se/sv/st%C3%B6d-oss

Men det finns säkert stora aktörer i bakgrunden efter som både kändisar och andra var med. Mer än vad som sägs och skivs i våra dagliga nyheter.

Men kränka mänskiga rättigheter är ju Israel mästare på, ända sedan de komm till landet. Desutom så får de ju stora pengar från USA, för vapen och för annat.

Desutom så har vi i Sverige en Militärattache där, som det var prat om att ta hem.

Men vi är ju inte skyldiga till Israels övergrepp i Gaza och Västbanken??


Posted on: 2010/6/1 13:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#19


See User information
hela världen är skyldig till övergreppen och problem från båda sidor i västbanken.
Nu menar jag inte att folk ska behöva gå runt o känna sig tramapde på tårna för det som Israels militär/regering pysslar med - det jag menar är att i sådana här händelser så har faktiskt politiker i världen ngt att säga till - men vad gör man? jo en typisk "demokratisk" aktion och "fördömer" dådet.. wow! fördömer.. det är skrämmande, sist ngn lade av med usligheter pga fördömelse från omvärlden..var.. hmm vänta nu, har det nånsin hjälpt?

Nej, det gäller att visa Israels regering och även USA's regering på allvar att världens alla länder inte tolererar det här buset längre, men det är det aldrig ngn som gör - här körs det bara via FN som fördömer aktioner till höger och vänster vilket aldrig har fungerat.
En massiv sanktion som världen har mot Nord Korea är nog ärligt talat ngt som skulle bita på Israel tyvärr kommer folket i Israel kunna bli lidande om regeringen fortsätter och bete sig uselt, men det kan vara värt o prova om viljan från alla nationer som är emot det här verkligen genomförde det och inte bara snackar sin smörja.

Posted on: 2010/6/1 15:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#20


See User information
Israelis celebrating attack on Turkish Aid Ship - infront of Turkish Embassy,Tel Aviv

http://www.youtube.com/watch?v=sMzc1N1Cx3s

Och firandet visste inga gränser.....

Posted on: 2010/6/1 20:47
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#21


See User information
Fy riktigt illa av de människorna , antar de vill bättra på Israels image som sagt.

Posted on: 2010/6/1 21:20
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#22


See User information
Att Israel alltid är snabba med att använda övervåld är väl ingen hemlighet. Men denna gången har dom gjort bort sig duktigt. Att ge sig på och döda folk ur en hjälpkonvoj på internationellt vatten...Undra hur detta ska sluta.Det positiva som kan komma ur denna händelse är kanske att det ökar chanserna för att blockaden ska upphävas. Vittnesmål från det grekiska fartyget
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/akt ... r-sin-version_4801781.svd

Posted on: 2010/6/1 23:58
kolla gärna in min blogg på passagen: http://blogg.passagen.se/infinituss/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#23


See User information
Såg någonstans att Israel sagt att det fanns Al-qaida på skeppet. Hittade en kille, kanske ingen Al-qaida, men en vapensmugglare till palestinska frihetsrörelsen.

Hilarion Capucci

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to:navigation, search
Hilarion Capucci (born 2 March 1922, in Kfarborom, a village in Northern Galilee) is the retired titular archbishop of Caesarea for the Melkite Greek Catholic Church.

He was ordained a priest of the Basilian Aleppian Order on 20 July, 1947. On 30 July 1965 he was appointed archbishop and consecrated.[1] During his time in office he was a fierce opponent of Israel, aligning himself with the Palestinians. In 1974 he was convicted by an Israeli court of using his diplomatic status to smuggle arms to the Palestine Liberation Army and sentenced to 12 years in prison.[2] Capucci was among the prisoners whose release was demanded by the Palestinian hijackers of Air France Flight 139 in 1976. He was released a year later due to intervention by the Vatican. The governments of Iraq, Libya, Sudan and Syria have honored Capucci with postage stamps.

An opponent of the Iraq War, Capucci wrote the foreword for the book Neo-Conned!: Just War Principles a Condemnation of War in Iraq, by John Sharpe.

In 2009, Capucci was on a Lebanese ship bound for Gaza which was seized by Israeli forces when the ship attempted to violate the Israeli naval blockade.[3][4]

In 2010, he was interviewed by Al Jazeera aboard one of the boats heading to Gaza, which was seized in the early hours of Monday 31st May 2010 on the high Sea by members of the Israeli Navy.[5]
http://en.wikipedia.org/wiki/Hilarion_Capucci


Posted on: 2010/6/2 3:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan
#24


See User information
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7228289.ab

Man får visst göra precis vad som helst nu för tiden! Fler och fler händelser tyder på det...

Skämtsamt men ändå en poäng, Vare sig dom finns eller inte, skulle jag vara en Alien i ett UFO så skulle jag inte våga landa här, och till vilken nytta? - Hi, we are the violent planet, doing everything we can to kill each other, for no reason...

http://www.youtube.com/watch?v=eB_CKL5h2_8&feature=popular
http://www.youtube.com/watch?v=HtXgouPoxDg&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=xFEBbDkyrqQ&feature=popular

Posted on: 2010/6/2 5:08

Edited by iwarrior on 2010/6/2 5:30:13
Edited by iwarrior on 2010/6/2 5:33:03
Edited by iwarrior on 2010/6/2 5:37:35
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
50 user(s) are online (50 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 50

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS