vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 »


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#49


See User information
Jag undrar allt vem som är bäbisen
Sist jag kikade på andra arter i naturen spärrar dom inte in varandra och utsätter varandra för onödigt lidande så hela din jämförelse med vilda djur och de djur du så glatt äter upp och stödjer dina kära vänner i eliten känns ganska långsökt.

Ditt resonemang håller säkerligen bra på scans styrelsestämma så gå du dit och fortsätt parasitera på jorden som eliten lärt dig!

puss o kram

Posted on: 2010/6/9 20:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#50


See User information
kingx och treeofliberty, kom igen nu. Vissa är mer inblandade i flame wars än andra, jag ser vart det här barkar.

PS. Kika gärna på rutan ovanför rubriken nästa gång du skriver kingx och treeofliberty.
Där står något ni behöver tänka innan ni fortsätter posta.

Posted on: 2010/6/9 21:17

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#51


See User information
"Sist jag kikade på andra arter i naturen spärrar dom inte in varandra och utsätter varandra för onödigt lidande"

Vad pratar du om?. Dom gör det precis varje dag för sport! och springer fram utan att dom är hungriga och biter varandra i halsen etc. inte bara för att ha något att äta så att dom kan överleva, vilket dom MÅSTE göra för att överleva, så dom MÅSTE döda varandra, vilket är meningen, allt dom är här för är för att bli dödade, när vi pratar arter som man kan leva nyttigt på. har ett djur aldrig hoppat på ett barn utan anledning?.

Om vi ska använda ditt sätt att tänka så betyder det att vi borde döda alla djur på jorden för att dom plågar varandra... ser du inte hur sjukt programmerad du är? vilken olycklig människa du måste vara. ta ut nappen ur munnen och bli vuxen.

Din manlighet har blivit sugen ur dig, från all hjärntvättning, lek inte att du är en bra människa som vill jorden väl, du vill motsatsen, du är inte bättre än nazister.


Posted on: 2010/6/9 21:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#52


See User information
Quote:
Vissa är mer inblandade i flame wars än andra, jag ser vart det här barkar.


Vad är dåligt med det?. Hur ska man bemöta dårar som vill att jordens befolkning ska dö?. seriöst, lägg ner allt med att personangrepp inte är okej, och låt oss föra vuxna diskussioner ifred, detta är väl inte något dagis där man inte får svära?. det hjälper ingen att vara vän med alla, det bara ger idioter en plattform att sprida deras dynga. man måste bemöta skit när man ser det.

Posted on: 2010/6/9 21:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#53


See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Quote:
Vissa är mer inblandade i flame wars än andra, jag ser vart det här barkar.


Vad är dåligt med det?. Hur ska man bemöta dårar som vill att jordens befolkning ska dö?. seriöst, lägg ner allt med att personangrepp inte är okej, och låt oss föra vuxna diskussioner ifred, detta är väl inte något dagis där man inte får svära?. det hjälper ingen att vara vän med alla, det bara ger idioter en plattform att sprida deras dynga. man måste bemöta skit när man ser det.


Det är intressant hur vissa kan se känslosvallande angrepp som vuxna diskussioner. Mina ungar 3 & 7 år har hövligare ton än detta.
Du behöver inte vara vän med nån, framför allt inte med mig även om jag inte har något emot dig alls, jag är bara intreserad av att slippa se ytterligare trådar med sida ut och sida in med ogenomtänkta impulsiva svar, i en evig loop, tills det spiller över på nästa tråd osv. Vaken är ingen chat.
Det var kul att det tog en stund innan en av er tillämpade Godwins lag


Må väl.

Posted on: 2010/6/9 21:50

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#54


See User information
aha så det är inte vuxet med känslosvallande angrepp mot nazister och folk som vill att mänskligheten ska gå under. utan ilska blir inget gjort på denna jorden, folk som inte är vuxna blir inte arga och använder inte personangrepp, det finns fall där det är okej med personangrepp men har man svensson mentaltitet så har man.. amerikas förfäder gjorde mer än att skrika på folk, dom misshandlade poltiker som inte ville folket väl. varför?, inte bara för det var rätt, inte bara för det är kul, utan för man mår bra av det, det ligger i vår natur att vara aggressiva, det gör en till en bättre människa. Vi var krigare för i tiden, slogs mot vargar etc och gick runt med stora sår överallt på kroppen av strider, vi var starka mentalt, idag är folk små flickor och därför är vi kontrollerade som får.

Posted on: 2010/6/9 22:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#55


See User information
Resized Image


Det här gäller inte dig tree, utan faktiskt nåt jag tänkt på alltsedan jag började forum-hänga, men jag kom att tänka på följande i ikväll:

"Varför är det ibland så, att dom som har minst att tillföra, är dom som har mest att säga?"

Återigen, må väl.

Posted on: 2010/6/9 23:18

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#56
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Quote:

metaphor skrev:

"Varför är det ibland så, att dom som har minst att tillföra, är dom som har mest att säga?"


Med "dom" kanske du avser det där infobergets ord som attackerade void via UPS?


Posted on: 2010/6/9 23:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#57


See User information
Du kan ju faktiskt vara riktigt rolig när du vill.
:D
Annars är det ju fritt för tolkning.

Posted on: 2010/6/9 23:48

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#58


See User information
Lite som halft off-topic.

Men, Rothschild ligger kanske bakom det här med att pengar skall sluta existera as we know it. Om de ser kapitalismens slut komma, skall de då inte vara kraften bakom denna reformation för att maximera sin egen särställning inför detta faktum?

Den ständiga tillväxten a´la IMF (och skuldsättning) innebär ju att man bygger upp bubblan i omgångar (inflate-deflate) för att den sedan till slut inte kan rekonstrueras enligt gällande formel. Något nytt måste till - är det det som Zeitgeist II bl.a. beskriver? The final deflation into a new world order of economics and power?

En stilla tanke inför att matlagningen tar vid...

Posted on: 2010/6/10 14:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#59


See User information
Maskinernas diktatur skrämmer mig något enormt. Påminner lite om Star Trek "the Borg", när dom snackar om hur alla ska bli ett. En dator är ingen kreativ sak i sig själv. Man kan programmera in vissa variabler men längre en så kan inte en dator tänka. tekniker och ingenjör kan lösa vissa problem men är knappast svaret på allas problem och allas möjlighet till självständighet.

Alla cilivisationer faller till slut, jag tror att det beror på att dom blir för statiska och samtidigt för komplexa.
Människan är levande och därför väldigt dynamisk i sina behov. Jag är inte samma människa som jag var för 5år sedan tex.

Om vi tittar på vårat eget system så har staten en förmåga att vara just en Statisk Maskin och utveckligen går alltid till att den blir mer och mer komplex och tränger djupare och djupare in i människans liv. Därefter uppstår korruptionen till slut på alla nivåer i ett land, bland annat för att människan söker frihet på olika sätt.

Posted on: 2010/6/19 10:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#60


See User information
Teknologi har ALDRIG varit någon lösning på någonting någongång i mänsklighetens kända historia. Men det hindrar ju ej att finns en hel del användbar information inom Zeitgeist-movement - och "snyggt förpackat" är det ju också, faktiskt...

Posted on: 2010/6/20 19:32
Det finns Något i Allt... Samverkan Är Win-Win (http://en.wikipedia.org/wiki/Win-win_game) för Alla. Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett... Men Wi gör ALLA så gott Wi kan i händelseögonblicket.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#61


See User information
En annan synpunkt och vinkel:

Vem kommer äga flertalet av maskinerna?
Även om det inte finns pengar, måste det väl finnas privata ägodelar, annars vore det ju till och med värre än nuvarande Kina.

Så om det finns privata ägodelar, men inga pengar, kan vissa basvaror som finns i överflöd ges bort. Emellertid kommer unika saker, lyxvaror och framförallt produktionsmedlen vara det viktigaste och dyraste även om man inte kan sätta ett pris på dem, eftersom man enbart kan byta till sig dem, åtminstone i teorin.
Hur byter du till dig produktionsmedel som del av underklassen, genom att spara på överflödiga basvaror?
Idag kan någon från underklassen faktiskt göra klassresor om de är ekonomiskt taktiska, i TVP kommer det bli fullständigt omöjligt.

Det finns mig till synes ingen plats för småföretagare eller egna mindre initiativ i TVP, om inte produktionsmedel kommer räknas till gratisvaror vilket är högst osannolikt. Bara stora korporationer får plats i produktionen. De som äger maskinerna kommer aldrig släppa dem ifrån sig om inte en statlig, kanske t.o.m. överstatlig "lösning" sveper in och nationaliserar allting.
En annan fråga är förvisso vad för mening korporationer kommer känna i att förvalta produktionsmedel som producerar varor de ger bort utan att begära något tillbaka, en statlig förvaltning av allting blir alltså uppenbar som det enda sättet att sköta ekonomin i TVP.

Så mycket för viljan att skapa nya saker när ingen får något individuellt erkännande då. Alla självdrivna entreprenörer kommer att tvingas arbeta ideellt. Det blir omöjligt att vara någon annan än bara en i mängden av drönare som fyller TVP:s gator och torg, vad kan särskilja individer i sådant samhälle?
Vilken normalt funtad människa vill inte ha en personlig identitet och distingerade drag?
Planekonomi och konkurrensbrist kommer avstanna all tillväxt vilket alla kan se om ni "lär er av historien" som kommunister så ofta säger men aldrig gör.

På tal om det paradigmet som så tydligt styr TVP om allting ska ges bort: "Av var och en efter förmåga åt var och en efter behov."

En gemensam kassa betald i natura ska fördelas på något slags rättvist sätt utan att kunna avgöra vad en individ ska ha i lön annat än vad hans "behov" är. Det blir alltså alldeles för godtyckligt för att kunna fungera i praktiken. Vilken slashas som helst kan komma till lönekontoret och berätta att han har behov av en ny plasma-TV, en swimmingpool i trädgården och vad helst han ser sig ha nytta av. Bara hederliga människor kommer lida under en sådan tyranni.

Kanske någon invänder med att man ska ha ransoneringskort, tillåt mig då garva en aning åt ironin i att inte vilja erkänna att monetära enheter behövs men ändå motvilligt erkänna att någon form av enhetligt sifferbaserat system för rättvis resursfördelning måste finnas för ordningens och ärlighetens skull.
Ransoneringskort blir alltså en form av monetärt system, fast värre än pengar för de som inte äger annat än sin hederlighet och arbetskraft.

Säg att i nöjesransonen får alla en biobiljett och en timmes internettid. Men din granne tycker mer om bio och du tycker mer om att surfa. Även om ransoneringskorten är privat utfärdade kommer någon ganska snart hitta ett kryphål och ni kommer byta varandras bio och internetransoner. Någon kommer se en affärsmöjlighet förr eller senare och en svart marknad kommer uppstå där. Det blir en byteshandel där alla lyxvaror och tjänster kommer byta händer och de som blir "rika" och tjänar något blir de som inte följer lagen eller arbetar.

Posted on: 2010/6/30 15:39
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#62


See User information
Quote:

Xtas skrev:
En annan synpunkt och vinkel:

Vem kommer äga flertalet av maskinerna?
Även om det inte finns pengar, måste det väl finnas privata ägodelar, annars vore det ju till och med värre än nuvarande Kina.




I dagens samhälle som du verkar förespråka så är det väldigt få individer som kommer äga alla maskiner inom en snar framtid. I TVP så äger alla/ingen dem. Varför skulle man behöva äga en matfabrik när man har gratis mat? Varför måste det finnas privata ägodelar? Ifall saker finns i överflöd så kommer man inte behöva säga att den här är min och ingen annans. Man använder en sak när man behöver den sedan lämnar man tillbaka den då man inte behöver den längre.

Quote:

Så om det finns privata ägodelar, men inga pengar, kan vissa basvaror som finns i överflöd ges bort. Emellertid kommer unika saker, lyxvaror och framförallt produktionsmedlen vara det viktigaste och dyraste även om man inte kan sätta ett pris på dem, eftersom man enbart kan byta till sig dem, åtminstone i teorin.
Hur byter du till dig produktionsmedel som del av underklassen, genom att spara på överflödiga basvaror?
Idag kan någon från underklassen faktiskt göra klassresor om de är ekonomiskt taktiska, i TVP kommer det bli fullständigt omöjligt.


Ja, i två kommer det bli fullständigt omöjligt för underklassen att göra saker då det inte kommer finnas en underklass. En underklass kan endast finnas om saker är ojämnt fördelade, som idag. Vilka "lyx varor" pratar du om? Såklart att inte alla kan ha en egen rymdfärja men det är himmla mycket bättre att man måste dela på såna extrema saker än att 1 miljar människor ska svälta. Eftersom resandet även kommer vara gratis kommer alla kunna resa hur mycket de vill, om de är i en klass eller inte.

Quote:

Det finns mig till synes ingen plats för småföretagare eller egna mindre initiativ i TVP, om inte produktionsmedel kommer räknas till gratisvaror vilket är högst osannolikt. Bara stora korporationer får plats i produktionen. De som äger maskinerna kommer aldrig släppa dem ifrån sig om inte en statlig, kanske t.o.m. överstatlig "lösning" sveper in och nationaliserar allting.
En annan fråga är förvisso vad för mening korporationer kommer känna i att förvalta produktionsmedel som producerar varor de ger bort utan att begära något tillbaka, en statlig förvaltning av allting blir alltså uppenbar som det enda sättet att sköta ekonomin i TVP.


Okej, nu börjar de gå upp för mig att du inte läst så mycket om tvp, du skulle kunna börja med att se en film som heter Zeitgeist addendum. Men det kommer inte vara en korporation eller stat som äger det, alla äger det och ingen äger det. Det är en teknisk lösning och inte så mycket mer, föreslår att du läser om det på thevenusproject.com. Nej, det kommer inte finnas så mycket till småföretagande. Däremot kommer du kunna genomföra saker mer som en hobby, utan att behöva spendera pengar på det. Som till exempel, vill du utveckla en produkt eller liknande och jobba med andra så är det bara att köra igång, du får det du behöver och de som vill får hjälpa dig.

Quote:

Så mycket för viljan att skapa nya saker när ingen får något individuellt erkännande då. Alla självdrivna entreprenörer kommer att tvingas arbeta ideellt. Det blir omöjligt att vara någon annan än bara en i mängden av drönare som fyller TVP:s gator och torg, vad kan särskilja individer i sådant samhälle?
Vilken normalt funtad människa vill inte ha en personlig identitet och distingerade drag?
Planekonomi och konkurrensbrist kommer avstanna all tillväxt vilket alla kan se om ni "lär er av historien" som kommunister så ofta säger men aldrig gör.


Du har rätt i att många är materialister och endast ser sig själv i deras saker, platt-tv, bilar, status och mycket pengar. Men du måste förstå att det finns mer i livet än det. Vad kan särskilja individer? Kanske det faktum att alla är individer? De uttrycker sig på olika sätt, klär sig på olika sätt, agerar på olika sätt, gillar olika saker och så vidare. Det kommer vara maximal frihet att uttrycka sig som individ utan att vara begränsad av klassskillnader. Man behöver inte trycka ner andra för att må bra själv, tro det eller ej ;)
Quote:

På tal om det paradigmet som så tydligt styr TVP om allting ska ges bort: "Av var och en efter förmåga åt var och en efter behov."

En gemensam kassa betald i natura ska fördelas på något slags rättvist sätt utan att kunna avgöra vad en individ ska ha i lön annat än vad hans "behov" är. Det blir alltså alldeles för godtyckligt för att kunna fungera i praktiken. Vilken slashas som helst kan komma till lönekontoret och berätta att han har behov av en ny plasma-TV, en swimmingpool i trädgården och vad helst han ser sig ha nytta av. Bara hederliga människor kommer lida under en sådan tyranni.


Varför kommer hederliga människor lida? Och varför använder du tyranni? Vem som helst kan gå och vilja ha en tv och få det, är det tyrrani jämnfört med att man låter 1 miljar svälta för att de "inte gör rätt för sig" när de egentligen inte får en chans plus att de borde vara mer värd än alla pengar i världen bara för att de helt enkelt existerar.
Quote:

Kanske någon invänder med att man ska ha ransoneringskort, tillåt mig då garva en aning åt ironin i att inte vilja erkänna att monetära enheter behövs men ändå motvilligt erkänna att någon form av enhetligt sifferbaserat system för rättvis resursfördelning måste finnas för ordningens och ärlighetens skull.
Ransoneringskort blir alltså en form av monetärt system, fast värre än pengar för de som inte äger annat än sin hederlighet och arbetskraft.

Ja det är lugnt, jag kan låta dig skratta ett tag och sedan tillägga att jag vet inte vad du pratar om.
Varför kan inte alla få gratis mat om det är möjligt att skapa tekniskt? Ska de "ohederliga" ta all mat för att sedan, bränna den? Så att inte alla får? Man kan bara äta en viss mängd mat, och vi har mer än nog med mat för alla. Varför ska man begränsa vilka som får? Så att man ska kunna kasta bort överflödig mat och se dem vara utan som idag?
Quote:

Säg att i nöjesransonen får alla en biobiljett och en timmes internettid. Men din granne tycker mer om bio och du tycker mer om att surfa. Även om ransoneringskorten är privat utfärdade kommer någon ganska snart hitta ett kryphål och ni kommer byta varandras bio och internetransoner. Någon kommer se en affärsmöjlighet förr eller senare och en svart marknad kommer uppstå där. Det blir en byteshandel där alla lyxvaror och tjänster kommer byta händer och de som blir "rika" och tjänar något blir de som inte följer lagen eller arbetar.

Jo, jag tycker att ransoneringskort lät dumt med. Ett resursbaserat system låter mycket vettigare! Du borde kolla upp det. Varför inte ge alla den maximala internetuppkopplingen som är teknisk möjlig hela tiden? Jag håller med om att det är ett problem om man begränsar saker som med rasoneringskort, då är man tillbaka i samma skit som idag, även om det skulle förbättre liven för alla människor så skulle det vara oerhört onödigt och svårt att anpassa till varje individ då alla har olika behov.

Posted on: 2010/7/5 16:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#63


See User information
Det den där killen skrivit i bloggen är helt icke relevant till the venus project och det är väldigt enkelt att kolla upp det han säger. Varför heter the the venus project? Jo, för att basen för det är i venus florida, där Fresco jobbar ständigt med nya idéer. Såg även att någon nämnde att tvp inte var spirituellt, vad kan vara mer spirituellt än att vilja trygga alla människor fysiskt så att de kan växa spirituellt och som individer??

Sedan gillar jag starkt denna kommentar;

"Teknologi har ALDRIG varit någon lösning på någonting någongång i mänsklighetens kända historia. Men det hindrar ju ej att finns en hel del användbar information inom Zeitgeist-movement - och "snyggt förpackat" är det ju också, faktiskt..." från JosefBoberg.

Nej men visst, då kan du väll ta bort ditt internet, din dator, din cykel, din mat, din bostad och sedan gå ut i skogen och bevisa det du säger! Glömt inte bort att ta av dig alla kläder med, och lämna glassögonen hemma om du har såna. Ingen kvin eller annat verktyg får du ta med dig, när du väl är där så får du inte vässa en pinne emot en sten då du manipulerar materia för att skapa något nytt, vilket är teknologi. Att ens använda en pinne för att fiska myror är teknologi. Kom tillbaka om en månad och säg hur det gått för dig!

Faktum är att teknologi är det ENDA som lett oss frammåt, det är de enda som fört människligheten frammåt.. Inte politik, inte religion eller något liknande. Men sätt inte ord i min mun och säg att de sakerna inte har haft någon mening, för det är verkligen meningen med livet för vissa människor. Men det har inte lett människligheten i stort till någon utveckling.

Posted on: 2010/7/5 17:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#64
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Quote:

Sunchax skrev:

Nej men visst, då kan du väll ta bort ditt internet, din dator, din cykel, din mat, din bostad och sedan gå ut i skogen...

Faktum är att teknologi är det ENDA som lett oss frammåt, det är de enda som fört människligheten frammåt...
Men det har inte lett människligheten i stort till någon utveckling.


Om du tar din dator och sätter dig framför tv:n... tänk så framåt du har letts...

Faktum är att teknologi/science är det som har rodret att föra mänskligheten bakåt.

I det som är verkligheten - att det är devolution och inte utveckling är teknik till för att klara sig då man lämnar det mänskliga livet bakom sig, och det andliga, då kommer tekniken som på beställning för att sätta spiken i kistan.

Posted on: 2010/7/5 20:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#65


See User information
Quote:

gatlopp skrev:
Quote:

Sunchax skrev:

Nej men visst, då kan du väll ta bort ditt internet, din dator, din cykel, din mat, din bostad och sedan gå ut i skogen...

Faktum är att teknologi är det ENDA som lett oss frammåt, det är de enda som fört människligheten frammåt...
Men det har inte lett människligheten i stort till någon utveckling.


Om du tar din dator och sätter dig framför tv:n... tänk så framåt du har letts...

Faktum är att teknologi/science är det som har rodret att föra mänskligheten bakåt.

I det som är verkligheten - att det är devolution och inte utveckling är teknik till för att klara sig då man lämnar det mänskliga livet bakom sig, och det andliga, då kommer tekniken som på beställning för att sätta spiken i kistan.


Faktum är att datorn uppfanns efter TVn. Du får gärna visa logiken till hur du kan komma fram till att teknik har stagnerat rodret för mänskligheten.

tillägg: kan verkligen se hur din spirituella värld förstörs när teknik tillåter dig att få mat.. Det måste vara enormt jobbigt att inte behöva svälta och sånt =)

Posted on: 2010/7/5 21:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#66


See User information
Sedan kan man tillägga att man kan antingen använda en hammare för att bygga ett hus, eller slå ihjäl någon. Det är mentaliteten som det idag är fel på, så tekniken används fel.

Posted on: 2010/7/5 22:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#67


See User information
Quote:

Sedan kan man tillägga att man kan antingen använda en hammare för att bygga ett hus, eller slå ihjäl någon. Det är mentaliteten som det idag är fel på, så tekniken används fel.


Gissa varför mentaliteten är felguidad? Därför att folk är materialistiskt sinnade. En teknokrati kommer inte ändra på några noter där, snarare föra allting ut på ännu halare is. Ignorera mänsklig natur som att det leder samhället framåt och inte utför ett stup...

Quote:

I dagens samhälle som du verkar förespråka så är det väldigt få individer som kommer äga alla maskiner inom en snar framtid. I TVP så äger alla/ingen dem. Varför skulle man behöva äga en matfabrik när man har gratis mat? Varför måste det finnas privata ägodelar? Ifall saker finns i överflöd så kommer man inte behöva säga att den här är min och ingen annans. Man använder en sak när man behöver den sedan lämnar man tillbaka den då man inte behöver den längre.


Min kritik av TVP grundar sig inte på att si-eller-så samhälle är bättre, att något system kan lösa mänsklighetens problem "effektivare", egentligen är "samhällslösningar" så väl som tekniska "lösningar" hokus pokus för att betrygga de som inte orkar bekämpa devolutionen som råder inom och utanför, för att de inte orkar kultivera.
Därför talas det om "evolution" i darwinistisk mening, "nästa kvantsprång" etc. Man vägrar i grund och botten se sig själv som den största boven och erkänna sin egna räddning från vad som orsakar allt ont: Begär och resulterande karma. Att övervinna det är första punkten för att nå en bättre värld, men man vägrar alltså erkänna kultivering för att det känns svårt att utföra, svårt att förstå p.g.a. massiv karma, ja då tittar man utåt istället, tror på att ismer ska förbättra samhället eller att prylar kan rädda oss... det är ju så bakvänt.
Det samhället ska göra är bara att erbjuda en fristad för de som vill kultivera och en möjlighet för folk att alltid kunna påverka sina egna öden i den utsträckning att de inte begränsar andras förmåga till det.
I ett samhälle som menar att allt av människans goda kommer från prylar kan ingenting av ovanstående säkras vilket du säkert förstår, där kommer materian dyrkas och de som motsäger den blir statsfiender.

Men apropå det du skriver ovan är det ändå blott och bart en fantasi, kommunismens onda spöke förnekar ju hur den mänskliga naturen ser ut, den som Joseph och Fresco också de nekar till existerar för att de vill påpeka att beteende är anpassningsbart, ett annat ord för "programmerbart"... Till vadå kan man fråga?

Att du själv inte ser just hur borttagandet av lagar i samhället förbereder för godtyckliga tolkningar av friheter och rättigheter är ju omåttligt farligt, liksom den breda allmänheten fattat nada av vad lagar som Patriot Act kommer leda till för samhälle, istället känner de sig trygga med det.
Läs 1984 innan du sitter i fällan: Även där har de tagit bort skrivna lagar, enbart Storebror avgör vem som lever eller vaporiseras.

Det låter alltid så vackert i teorin: Alla ska äga allt tillsammans, men när det kommer till kritan: Vem ska se till hur arbetsfördelningen ska skötas, vem ska avgöra vem som har behov av vad när det inte finns till alla - för oavsett vad Joseph så idealistiskt påstår kan det aldrig finnas i överflöd av allt, var god och sluta repetera denna lögn - vem avgör när någons tanke inte är "alignerad" med Projektet och måste "rekonditioneras"?
Lyssna på intervjun för Joseph säger att det behövs för att anpassa nutidens människor till TVP, andra fans här på forumet har skrivit samma saker i debatter, KingX för att nämna en.

Sen ser jag att du anser att privata ägodelar inte behövs...
Nej okej, så din mormors släktklenoder, guld som ligger och skräpar, fotografier, din kaffemugg, datorn du sitter och använder, bilen, ditt hus, din egna tandborste, dina plomber, ditt liv och din kropp (som är en ägodel), de är bara att "lämna tillbaka" när du inte behöver?
Det kommer alltid finnas makt att utöva över objekt och har inte du den eftersom du inte äger dem så kommer någon utse sig som samhällets förvaltare och styra över dem, och även dig.
Återigen: "Lär er av historien."
Förstår du inte faran i att ta bort privata ägodelar är du nog redan kanske bortom räddning, förövrigt förstår jag inte vad du gör på Vaken heller med en så verklighetsfrånvänd och frihetsfientlig inställning.

Betänk nu: Det måste finnas någon som har det sista att säga om vad i samhället som ska produceras, vilka som ska sköta vad, vilka som har vilka behov (för det kan inte finnas i överflöd av allt åt alla). Ska alla vara med och bestämma?
Det tror du eller hur?
Men nej, det finns ju inga lagar, det finns ingenting som ger folk några rättigheter. Så vem kommer bestämma?
Det kommer bli en militärjunta med all säkerhet där "all makt kommer ut ur en gevärsmynning" för att citera en av era föregångare.
Kanske du invänder: "Nej, det är ett nytt paradigm, folk kommer tänka annorlunda, vara konditionerade annorlunda, etc."

Vem kommer få dem att tänka annorlunda då om de inte vill och motstår hjärntvätten i exempelvis skolorna (där många lärare idag i hemlighet redan för fram den där sjuka agendan)?
Om folk vill ha rätten att få fortsätta vara giriga, ha begär, avundsjuka och svartsjuka och sådant som kommer göra ett laglöst och statslöst samhälle omöjligt?
Då kan TVP antingen inte fungera eller som sagt bara vara en militärdiktatur, så erkänn om du är uppriktig att mänsklig natur existerar och att den i sina lägsta uttryck står i strid med vad TVP försöker göra.
Du kan inte anpassa hela miljön till att få folk att sluta ha begär, sluta att vara otrogna, sluta avundas andra.

Sen i övrigt är "laglös" och "statslös" egentligen bara ordvrängerier eftersom ett godkänt och ett icke godkänt beteende alltid kommer existera i alla samhällen, vilket är vad en lag definierar.
Samhällen behöver alltid organiseras och samordnas vilket är vad en stat definierar.
Så varför säger de "laglös" och "statslös"?
För att de säljer dig en fantasi, en massa fluff som egentligen ytterst onda och despotiska intressen står bakom.
Jämför med hur kommunistiska agenter infiltrerade hippierörelsen, exakt likadant fenomen.

En person kan bara vara naiv eller bakslug om den stöttar TVP.

Quote:
Ja, i två kommer det bli fullständigt omöjligt för underklassen att göra saker då det inte kommer finnas en underklass. En underklass kan endast finnas om saker är ojämnt fördelade, som idag. Vilka "lyx varor" pratar du om? Såklart att inte alla kan ha en egen rymdfärja men det är himmla mycket bättre att man måste dela på såna extrema saker än att 1 miljar människor ska svälta. Eftersom resandet även kommer vara gratis kommer alla kunna resa hur mycket de vill, om de är i en klass eller inte.


En fantasi återigen. Vad kommer människor arbeta med? Kommer det inte finnas människor som arbetar med planering, ritningar och att koordinera arbete p.g.a. sitt intresse? Fresco själv är ju arkitekt.
Kommer det inte finnas människor som står vid ett löpande band eller sitter på ett kontor och fyller i blanketter och bara tar order p.g.a. att de inte har mer engagemang eller förmåga?
Då har du klasser. Du fabulerar likt Sovjetunionen när de påstod att de hade trätt in i de klasslösa samhället, du ljuger för dig själv för klasser kommer alltid finnas sålänge människan är människa.
Eller kommer TVP konditionera alla att tänka, tycka och vilja arbeta med exakt samma saker så att alla blir identiska kloner?
Ja då blir ju kritikens grund bara allt mer tydlig.

Det kommer även finnas även i TVP lyxiga, unika och personliga objekt alla inte kan ha samtidigt eller som de inte tänker dela med varandra utan att tvingas till det under vapenhot eller hjärntvätt.
Jag kan dra fler exempel men om du läste ovan har du nog redan förstått vad jag syftar på.

Ditt tänkande utgår helt klart från en allt för bortskämd unges tillstånd i ett överdignande I-land som tänker att eftersom han har alla grundläggande behov täckta är allting vi behöver tänka på bara att alla ska ha tillgång till att kunna resa och äga rymdfärjor tillsammans. Hur långt därute är du egentligen?

Sen slänger du in att 1 miljard svälter som ett argument för att nationalisera allting och låta en osedd skuggregering ("alla/ingen") styra över hur samhället ska ordnas, som att dagens svältande människor kommer ha råd att skaffa inträde i TVP.
För jag menar, hur tror du projektet kommer inledas ärligt talat?
Hur ser övergången ut?
Kom nu och säg ärligt: Kan Joseph och Fresco genomföra det här?
Ska de börja bygga sitt samhälle och låta folk flytta in redan när första huset byggs? Gratis dessutom, undrar hur många som kommer stå i kö för gratisbyggen...
Nej just det, då måste ju pengarna avskaffas först!
Hur kommer det ske utan total global panik då?
Bara om folket är totalt neddrogat, hjärntvättat eller under vapenhot skulle ordning kunna hållas medan pengar avskaffades och folk "anpassades" till ett sånt samhälle.
Stater måste alltså nationalisera allting innan TVP kan bli en realitet, sen kommer staten aldrig släppa ett jota ifrån sig eftersom ingenting annat än en stat kan organisera ett helt samhälle, de kanske döper om staten, men det är fortfarande en stat.
"Lär er av historien."

Quote:

Du har rätt i att många är materialister och endast ser sig själv i deras saker, platt-tv, bilar, status och mycket pengar. Men du måste förstå att det finns mer i livet än det. Vad kan särskilja individer? Kanske det faktum att alla är individer? De uttrycker sig på olika sätt, klär sig på olika sätt, agerar på olika sätt, gillar olika saker och så vidare. Det kommer vara maximal frihet att uttrycka sig som individ utan att vara begränsad av klassskillnader. Man behöver inte trycka ner andra för att må bra själv, tro det eller ej ;)


Nej det har jag inte sagt heller, jag mår fint av att meditera och kontemplera andliga principer.
Men du, det finns en verklighet också, i den lever otroligt många människor som är materialister, alla är inte lika godtrogna som dig.
Du förstår att alla är olika funtade, har olika sätt att leva, och det inkluderar att ha tillgång till olika materiella ting för att visa upp sin individualitet.
TVP är rakt igenom kommunistiskt, som du ser av vad de säger om projektet, hur de resonerar kring att teknologisk utveckling är den enda måttstocken för framsteg och hur de i grunden och botten dyrkar materialism, även om de får idealister att gå i täten för att försöka förverkliga gojan, precis som alla kommunistiska rörelser fungerat, från inspirerade studenter till gamla hårdnackade gubbar med pengar och makt på hjärnan.

De vill avskaffa pengar, lagar, stat och ha vetenskap som enda vägledande princip. Du vet säkerligen om att även marxismen vill se sig själv som vetenskaplig?
Det lilla de pratar om vad du kallar det "spirituella" som med "enighet," "allt är ett" o.s.v. i Zeitgeist och Addendum är newagegoja och dessutom fler ledtrådar till att de vill ha diktatur om du fattar vinken "Allt/alla är ett."

Somna inte in i deras floskler och ögongodis, saker som låter så himla smarta och övertygande, men drivna till handling blir de genomruttna. Precis som kommunismen.

Quote:
Okej, nu börjar de gå upp för mig att du inte läst så mycket om tvp, du skulle kunna börja med att se en film som heter Zeitgeist addendum. Men det kommer inte vara en korporation eller stat som äger det, alla äger det och ingen äger det. Det är en teknisk lösning och inte så mycket mer, föreslår att du läser om det på thevenusproject.com. Nej, det kommer inte finnas så mycket till småföretagande. Däremot kommer du kunna genomföra saker mer som en hobby, utan att behöva spendera pengar på det. Som till exempel, vill du utveckla en produkt eller liknande och jobba med andra så är det bara att köra igång, du får det du behöver och de som vill får hjälpa dig.


Tänk igen. Jag har sett Addendum. Det är bara flera grader värre än första i och med sin vilseledande "lösning."
Men jag kan citera från deras hemsida om du vill se just hur de tänker exempelvis kring maktövertagande som sanna kommunister:

"The prime conditions that would really effect social change will come about when conditions have deteriorated to such an extent that governments, politicians, and social institutions no longer have the support and confidence of the people. What once worked is acknowledged to be no longer relevant. If the public were better informed, only then would it be possible to introduce a new and improved social arrangement."

De väntar på social oro med andra ord för att kunna genomföra sin plan, låter det bekant?
Strax under avslöjar de sin syn på hur mycket inflytande du och Svensson kommer ha i TVP om ni kommer in:

"True social change is not brought about by men and women of reason and good will on a personal level. The notion that one can sit and talk to individuals and alter their values is highly improbable. If the person one is talking to does not have the fundamental knowledge of the operation of scientific principles and the processes of natural laws, it is difficult for them to understand how the pieces fit together on a holistic level."

Återigen: De vill inrätta en vetenskaplig diktatur där ledarna är "kunniga" på en "holistisk nivå," det står där ovan klart och tydligt.
De talar om en New World Order som sin "lösning" om du behöver hjälp att föra tanketåget vidare;

"The ultimate survival of the human species depends upon planning on a global scale and to cooperatively seek out new alternatives with a relative orientation for improved social arrangements. If humankind is to achieve mutual prosperity, universal access to resources is essential...
...What is needed to attain a global society is a practical and internationally acceptable comprehensive blueprint. Also needed is an international planning council capable of translating the blueprint and the advantages that would be gained through world unification. This proposal could be presented in the vernacular, in a way that non-technical people can easily understand."

Det är snarare du som snöat in en aning kanske?
Fastnat på alla vackra löften och glömt bort hur man går tillväga rent praktiskt för att försöka genomföra sånt där.
Gå inte på deras snygga formuleringar och ordvrängerier, det är bara ett sätt för dem att försöka göra ondskan attraktiv.

Quote:

Varför kommer hederliga människor lida? Och varför använder du tyranni? Vem som helst kan gå och vilja ha en tv och få det, är det tyrrani jämnfört med att man låter 1 miljar svälta för att de "inte gör rätt för sig" när de egentligen inte får en chans plus att de borde vara mer värd än alla pengar i världen bara för att de helt enkelt existerar.


Är det inte uppenbart?
De som har arbetsmoral, som på eget bevåg går och bidrar till samhället, de tvingas att ge av arbetets frukter även till de som inte vill arbeta eftersom en global medborgarlön ska betalas i natura till alla.
Du ser inte det omoraliska i detta?
Du ser inte heller det ekonomiskt katastrofala?
Då är du nog bortom räddning.
Det är en tyranni där slashasarna kommer sko sig på de rättfärdiga, precis som i kommunismen.

Quote:
Ja det är lugnt, jag kan låta dig skratta ett tag och sedan tillägga att jag vet inte vad du pratar om.
Varför kan inte alla få gratis mat om det är möjligt att skapa tekniskt? Ska de "ohederliga" ta all mat för att sedan, bränna den? Så att inte alla får? Man kan bara äta en viss mängd mat, och vi har mer än nog med mat för alla. Varför ska man begränsa vilka som får? Så att man ska kunna kasta bort överflödig mat och se dem vara utan som idag?


Du räknar ju inte efter, du ser inte ens den matematiska fallgropen, än mindre den moraliska avgrunden.
Vart du än kommer, om du har ett samhälle där de som inte kan eller vill sko sig blir uppburna av resten i samhället kommer slaveri, skuld, svält och nöd alltid breda ut sig eftersom det finns fler munnar att mätta än händer som gnor.
Så för att TVP inte ska ha produktionsmässigt överflödiga människor men ändå förse alla med gratis mat, hur ska de gå tillväga? Det kommer genomföras massmord på eller internering av alla parasiter förutom ledarna, precis som i kommunismen.

Mat behöver odlas, växa och skördas av arbete, de som sliter vet, bara när man bor bland molnen fattar man inte detta.
Så det är ju alltså inte underligt att Fresco började sin karriär som designrådgivare i ett företag som tillverkar helikoptrar...
TVP är ett samhälle enbart överklassen kommer kunna flytta in i om det ska vara frivilligt, globalt kan det bara bli som en fullfjädrad ny sovjetisk stat.

Posted on: 2010/7/6 4:42
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#68


See User information
Xtas, en sån samling ord du får fram - och allt är skitprat. Om du vill uppmuntra till diskussion så får du nog försöka ha lite fokus på de punkter du vill argumentera för. Allt du skrev är ju bara en samling påhittade skräckvisioner och projiceringar mot en framtidsvärld som ingen av oss kan beskriva i detalj idag.

Första steget är att förstå våra problem i dagens värld. Har du något förslag på lösningar inom det monetära systemet som gynnar mänskligheten ?

Posted on: 2010/7/6 11:17
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#69


See User information
Quote:

Gissa varför mentaliteten är felguidad? Därför att folk är materialistiskt sinnade. En teknokrati kommer inte ändra på några noter där, snarare föra allting ut på ännu halare is. Ignorera mänsklig natur som att det leder samhället framåt och inte utför ett stup...


Jag behöver inte gissa så mycket, Mentaliteten är felguidad för att man blivit lär det, är fortfarande osäker på om du verkligen sett filmen måste jag säga. Vi bor i ett konkurenssamhälle som beror på att vi har ett fördelningssystem som går ut på att man ska konkurera. Hur ska människor kunna agera bra ifall de är anpassade efter ett sjukt samhälle?

I ett tvp samhälle har jag svårt att se att männskligheten går ut på tunnare is, det är den enda lösning som går igenom och har de mänskliga aspekterna i grund för hur man kan bygga ett samhälle. Gå gärna in på thevenusproject.com och kolla deras FAQ så får du bättre koll på läget.

Quote:

Min kritik av TVP grundar sig inte på att si-eller-så samhälle är bättre, att något system kan lösa mänsklighetens problem "effektivare", egentligen är "samhällslösningar" så väl som tekniska "lösningar" hokus pokus för att betrygga de som inte orkar bekämpa devolutionen som råder inom och utanför, för att de inte orkar kultivera.


Okej, jag måste få börja med att svara på detta. "hokus pokus", låt oss se vad en teknisk lösning är. Ifall du har vatten på ett ställe och en by på ett annat så kan en teknisk lösning vara att bygga hinkar att bära vatten i, om man utvecklas så kan man även ha vagnar med hjul på eller till slut vattenledningar. Jag har ingen aning vad du tror att tekniska lösningar är eller varför det är hokus pokus men ja, du kanske verkligen anser att man inte ska använda sig av teknik för att lösa de fysiska problem vi har.

Quote:

Därför talas det om "evolution" i darwinistisk mening, "nästa kvantsprång" etc. Man vägrar i grund och botten se sig själv som den största boven och erkänna sin egna räddning från vad som orsakar allt ont: Begär och resulterande karma. Att övervinna det är första punkten för att nå en bättre värld, men man vägrar alltså erkänna kultivering för att det känns svårt att utföra, svårt att förstå p.g.a. massiv karma, ja då tittar man utåt istället, tror på att ismer ska förbättra samhället eller att prylar kan rädda oss... det är ju så bakvänt.
Det samhället ska göra är bara att erbjuda en fristad för de som vill kultivera och en möjlighet för folk att alltid kunna påverka sina egna öden i den utsträckning att de inte begränsar andras förmåga till det.
I ett samhälle som menar att allt av människans goda kommer från prylar kan ingenting av ovanstående säkras vilket du säkert förstår, där kommer materian dyrkas och de som motsäger den blir statsfiender.


Jag håller med att detta samhälle är helt åt helvete och att man köper saker istället för att bry sig för att man mår bättre när man köper saker, det är en central punkt i tvp att man inte kan ha vinstmotiv som ledstjärna som du nu verkar argumentera för. Så tänker TZM oxå, man bör ta tag i problemen i grunden och inte bara hitta på nya lösningar som plåster till detta samhälle. Men jag inget i texten som är kritiskt emot tvp eller tzm så antar att jag inte behöver skriva mer.



Quote:

Men apropå det du skriver ovan är det ändå blott och bart en fantasi, kommunismens onda spöke förnekar ju hur den mänskliga naturen ser ut, den som Joseph och Fresco också de nekar till existerar för att de vill påpeka att beteende är anpassningsbart, ett annat ord för "programmerbart"... Till vadå kan man fråga?


TVP är en teknisk lösning på hur man kan få fred på jorden och ge maximal standard till alla, det må vara en "fantasi" för dig men det är något som kan bli verklighet! Underskatta inte krativiteten som kommer från fantasier. ;) Vad kommunismen säger vet jag inte varför du drar upp men ja, att något skulle ligga i människan "natur" är ett väldigt konstig påstående som inte stämmer. Vad man kan programmera människor till? Ja vi kan ju ta idag till exempel, då har samhället lyckats få människor att anpassas till ett zombiliknande tillstånd där de bara jobbar, skiter, har sex, sover och köper massor med saker. Väldigt få som stannar upp och undrar varför vi har krig, svält med mera. Om man bygger ett samhälle som TVP så kommer människor kunna anpassa sig till att må bra och sträva efter att nå sin fulla potential. Men andra exempel på vad man kan få människor att göra är att milltären ständigt utbildar vanliga människor till kallblodiga mördare som till och med känner sig stolta över sitt dödande och så vidare.

Quote:

Att du själv inte ser just hur borttagandet av lagar i samhället förbereder för godtyckliga tolkningar av friheter och rättigheter är ju omåttligt farligt, liksom den breda allmänheten fattat nada av vad lagar som Patriot Act kommer leda till för samhälle, istället känner de sig trygga med det.
Läs 1984 innan du sitter i fällan: Även där har de tagit bort skrivna lagar, enbart Storebror avgör vem som lever eller vaporiseras.


Att du själv inte förstår TVP och att man endast tar bort lagar för att de inte behövs. Till exempel, sitället för en lag som säger att man inte får köra över 50 kilometer i timmer på ett ställe så bygger man bilar som inte kan det. Istället för en lag som säger att man inte får krocka med andra bygger man bilar som inte kan krocka och så vidare. Detta kommer göra så att lagar inte behövs, och antagligen kommer de försvinna. De flesta brott idag är av ekonomisk natur och de kommer såklart att försvinna när de inte finns en ekonomi. Såklart att man kan behålla lagarna men det är ju egentligen inte nödvändigt, det kommer bli som att stifta en lag att man inte får flyga in i flygplan om man skulle få superkrafter, det kan hända men känns ändå relativt onödigt.

1984 så finns det en storebror eller stat, det finns inte i tvp så det är inte relevant. Patriot act och liknande är galenskap och ett resultat av det monetära spelet, sånt kommer inte finnas i TVP och det är ett skäl varför vi måste lämna detta system med makt och liknande galenskap.

Quote:

Det låter alltid så vackert i teorin: Alla ska äga allt tillsammans, men när det kommer till kritan: Vem ska se till hur arbetsfördelningen ska skötas, vem ska avgöra vem som har behov av vad när det inte finns till alla - för oavsett vad Joseph så idealistiskt påstår kan det aldrig finnas i överflöd av allt, var god och sluta repetera denna lögn - vem avgör när någons tanke inte är "alignerad" med Projektet och måste "rekonditioneras"?
Lyssna på intervjun för Joseph säger att det behövs för att anpassa nutidens människor till TVP, andra fans här på forumet har skrivit samma saker i debatter, KingX för att nämna en.


Hur allt ska ägas och hur de ska gå till, vänligen läs på tvp.com.

Ja, du har rätt att vi inte har oändligt med resurser, solen kommer till slut att dö och så vidare. Men som jag sa tidigare, alla kommer inte kunna ha en rymdfärja, men det kommer vara galet mycket bättre än idag! Och vi har all möjlighet att skapa det mesta vi har idag till alla, det kommer nya substitut till materia som är ändlig och så vidare. Så du har både rätt och fel, det är rätt att saker inte är oändligt men vi har nog för att skapa överflöd.

Jag har hört den intervjun, och ja han säger att de måste anpassas. Vad trodde du? Man måste förstå hur TVP fungerar, om man skulle bara ändra alla städer med ett en hokus pokus stav så skulle folk få för sig att börja äga igen och så vidare. Vi måste först få till stånd en ändring av det ekonomiska systemet.

Du får gärna ge ett exempel på ett projekt eller tanke som man inte skulle kunna genomföra.

Quote:

Sen ser jag att du anser att privata ägodelar inte behövs...
Nej okej, så din mormors släktklenoder, guld som ligger och skräpar, fotografier, din kaffemugg, datorn du sitter och använder, bilen, ditt hus, din egna tandborste, dina plomber, ditt liv och din kropp (som är en ägodel), de är bara att "lämna tillbaka" när du inte behöver?


Varför skulle jag behöva äda något av dem när jag har tillgång till dem när jag vill? Varför skulle jag behöva äga datorn jag använder ifall jag ändå har tillgång till de filer jag vill ha och behöver från andra datorer? Det gör väl inte mig nått om någon använder den när jag inte använder den. Tandborste spelar väl inte heller någon roll när jag kan få en ny när jag vill, kaffemugg samma där, varför skulle jag vilja äga en bil om jag enkelt kan få tillgång till en ny om jag behöver färdas? Min kropp, inte gör det mig nått om någon får användning av den när jag är klar med den och dragit vidare. Så ja, det är bara att lämna tillbaka när jag inte behöver! =D Varför skulle jag bry mig när jag ändå inte behöver det längre?

Quote:

Det kommer alltid finnas makt att utöva över objekt och har inte du den eftersom du inte äger dem så kommer någon utse sig som samhällets förvaltare och styra över dem, och även dig.
Återigen: "Lär er av historien."

I historien så har man alltid haft samhällen med liknande system som idag, fattar du inte konceptet med att ändra det ekonomiska systemet? Men vi har lärt oss av historian och vill inte gör samma misstag om och om igen.

Quote:

Förstår du inte faran i att ta bort privata ägodelar är du nog redan kanske bortom räddning, förövrigt förstår jag inte vad du gör på Vaken heller med en så verklighetsfrånvänd och frihetsfientlig inställning.


Som jag förklarat så finns det ingen fara i att ta bort privata ägodelar, inte att man inte kommer få ha det, mer att det bli onödigt. Men fotot du nämnde låter som en bra privat ägodel som man helt klart borde kunna få ha kvar =) Vad jag gör här är att svara på en massa konstiga och verklighetsfrånvarande kommentarer på ett så repektfullt sätt som möjligt! Jag förstår inte det där med frihetsfientlig, du får gärna utveckla det.

Quote:

Betänk nu: Det måste finnas någon som har det sista att säga om vad i samhället som ska produceras, vilka som ska sköta vad, vilka som har vilka behov (för det kan inte finnas i överflöd av allt åt alla). Ska alla vara med och bestämma?
Det tror du eller hur?


Man använder den vetenskapliga metoden och inte männskligt tyckande för att se behovet och vad som ska produceras. Eftersom du antagligen bara kommer missförstå så kan jag väl förenkla och säga, ifall man behöver mer av en produkt än som finns så skapar man mer av det. Man behöver itne ha en person som bestämmer, man kan använda automatiserade system för sånt. Jag anser inte att alla behöver vara med och bestämma om allt, huvudsaken alla har makt att bestämma över sina egna liv och känner frihet =)

Quote:

Men nej, det finns ju inga lagar, det finns ingenting som ger folk några rättigheter. Så vem kommer bestämma?
Det kommer bli en militärjunta med all säkerhet där "all makt kommer ut ur en gevärsmynning" för att citera en av era föregångare.
Kanske du invänder: "Nej, det är ett nytt paradigm, folk kommer tänka annorlunda, vara konditionerade annorlunda, etc."


Lagar kommer endast försvinna ifall man inte behöver dem, man tar inte bort lagar och hoppas sedan att allt kommer lösa sig. Det skulle inte vara så smart. Hur kan det bli en militärjunka när man tar bort medlen för att ha makt över andra som finns i dagens samhälle?

Quote:

Vem kommer få dem att tänka annorlunda då om de inte vill och motstår hjärntvätten i exempelvis skolorna (där många lärare idag i hemlighet redan för fram den där sjuka agendan)?
Om folk vill ha rätten att få fortsätta vara giriga, ha begär, avundsjuka och svartsjuka och sådant som kommer göra ett laglöst och statslöst samhälle omöjligt?
Då kan TVP antingen inte fungera eller som sagt bara vara en militärdiktatur, så erkänn om du är uppriktig att mänsklig natur existerar och att den i sina lägsta uttryck står i strid med vad TVP försöker göra.
Du kan inte anpassa hela miljön till att få folk att sluta ha begär, sluta att vara otrogna, sluta avundas andra.


Nu börjar du komma med lite bättre argument tycker jag! =)
Ja, det är svårt att få folk att vilja ändra sig så länge de har det bra här och inte bryr sig om andra då de är vad de har lärt sig. Och det är vad vi håller på att göra idag igenom tzm, men jorden kommer mer eller mindre att gå åt helvete framöver och vi försöker få så många som möjligt att vilja detta. Om inte tillräckligt många vill så finns det inte så mycket man kan göra, förutom att gå ihop, bli självförsörjande och lämna de andra att leva som de vill.

Om folk vill ha rättighet att vara giriga? Men låt dem vara det då? Men eftersom man kommer ta bort skälen för dem att vara det så blir det mest bara konstigt, ska man spela golf och ta hem klubban istället för att ställa tillbaka den endast för att kunna titta på den? Det blir ju bara drygt för dem att bära runt på klubban när man får en minst lika bra på banan och slipper bära runt den då.
Som sagt, mänsklig natur är ett påhitt för att man inte orkar eller vill förklara beetenden som olika människor har, och den står absolut inte i strid med TVP. Om det finns något som skulle kunna kallas männsklig natur så skulle det vara hur människan fugnerar rent fysiologiskt och vi får belöningar från hjärnan när vi sammarbetar med varandra och mår dåligt när vi är elaka emot varandra vanligtvis. Men även det går att ändra i en människa, så det är knappt så det kan kallas för människans natur. Att anpassa miljön är ju precis det TVP handlar om och vi har en teknisk lösning på hur man kan göra det, såklart kan man inte få bort ALLT, göra så att ingen blir arg på någon och så vidare. Men man kan få det rejält mycket bättre än idag.

Quote:

Sen i övrigt är "laglös" och "statslös" egentligen bara ordvrängerier eftersom ett godkänt och ett icke godkänt beteende alltid kommer existera i alla samhällen, vilket är vad en lag definierar.
Samhällen behöver alltid organiseras och samordnas vilket är vad en stat definierar.
Så varför säger de "laglös" och "statslös"?
För att de säljer dig en fantasi, en massa fluff som egentligen ytterst onda och despotiska intressen står bakom.
Jämför med hur kommunistiska agenter infiltrerade hippierörelsen, exakt likadant fenomen.


Okej, nu börjar du projektsera in saker som inte finns baserat på din egna världsbild.

Laglös och statslös betyder att man inte kommer ha någon stat eller tillslut behöva några lagar. Såklar att sociala "lagar" kommer att fortsätta finnas, men det är en annan sak än de lagar som en stat använder sig av för att få orning i ett land av konkurans.
Quote:

En person kan bara vara naiv eller bakslug om den stöttar TVP.


förstår att du tror det eftersom du inte verkar veta vad TVP är.

Quote:

En fantasi återigen. Vad kommer människor arbeta med? Kommer det inte finnas människor som arbetar med planering, ritningar och att koordinera arbete p.g.a. sitt intresse? Fresco själv är ju arkitekt.


Förstår att du tycker det låter som en fantasi om du inte förstår konceptet. Människor kommer inte "arbeta" å det sätt som idag. Tänk dig mer att man har intressen och hobbys, endel gillar att klättra träd, andra gillar att vara arktiket som Fresco själv, vissa tycker att läkare är spännaned och så vidare.

Quote:

Kommer det inte finnas människor som står vid ett löpande band eller sitter på ett kontor och fyller i blanketter och bara tar order p.g.a. att de inte har mer engagemang eller förmåga?


Nej, såna jobb kan automatiseras så det kommer inte behövas, såklart att man kan hålla på med sånt om man verkligen skulle vilja men ah, låter tråkigt.

Quote:

Då har du klasser. Du fabulerar likt Sovjetunionen när de påstod att de hade trätt in i de klasslösa samhället, du ljuger för dig själv för klasser kommer alltid finnas sålänge människan är människa.

Jag har redan tagit bort grunden till dessa påståenden innan, men kan tillägga att sovjet aldrig skulle lyckats med ett klasslöst samhälle då de fortfarande har ett monetärt system.

Quote:

Eller kommer TVP konditionera alla att tänka, tycka och vilja arbeta med exakt samma saker så att alla blir identiska kloner?
Ja då blir ju kritikens grund bara allt mer tydlig.


Behöver jag ens kommentera detta? Det kommer bli mer invidualitet än idag. Varför har jag redan skrivit.

Quote:

Det kommer även finnas även i TVP lyxiga, unika och personliga objekt alla inte kan ha samtidigt eller som de inte tänker dela med varandra utan att tvingas till det under vapenhot eller hjärntvätt.
Jag kan dra fler exempel men om du läste ovan har du nog redan förstått vad jag syftar på.


ja, har förstått va du menar och antar att du inte längre har belägg för dessa argment. Om du behöver mer förklarat på det så säg gärna till.

Quote:

Ditt tänkande utgår helt klart från en allt för bortskämd unges tillstånd i ett överdignande I-land som tänker att eftersom han har alla grundläggande behov täckta är allting vi behöver tänka på bara att alla ska ha tillgång till att kunna resa och äga rymdfärjor tillsammans. Hur långt därute är du egentligen?


Ditt tänkande är nedlåtande och inte baserat på konstiga refferenser. Är det logiskt att tro att jag är bortskämd då jag säger att dagen samhälle som det ser ut idag är hemskt på grund av allt lidande som finns och att vi bör ändra det så att ALLA har det bra, inte bara jag? Då förstår jag inte din deffinition på bortskämd.

Quote:

Sen slänger du in att 1 miljard svälter som ett argument för att nationalisera allting och låta en osedd skuggregering ("alla/ingen") styra över hur samhället ska ordnas, som att dagens svältande människor kommer ha råd att skaffa inträde i TVP.


Har jag aldrig gjort, det är du som projektserar. Det kostar inget att vara med i tvp och det kommer inte finnas skuggregeringar som idag. Jag slängde in en miljar människor för att var sjunde person svälter idag, inte för att vi inte har resurser men på grund utan vinstintresse, det du kallar girighet och ett korrupt samhälle.
Quote:

För jag menar, hur tror du projektet kommer inledas ärligt talat?
Hur ser övergången ut?


Det inleddes med Jacque frescos idéer som nu är stöttade av en rörelse som växer enormt snabbt. Eller egentligen så bygger hans idéer på andras så det är svårt att sätta en punkt på när det inleddes.
Quote:

Kom nu och säg ärligt: Kan Joseph och Fresco genomföra det här?
Ska de börja bygga sitt samhälle och låta folk flytta in redan när första huset byggs? Gratis dessutom, undrar hur många som kommer stå i kö för gratisbyggen...

Jag kan inte säga om de kan eller inte kan, kan endast säga att deras idéer är det bästa allternativet jag hört och jag själv ser det som när det kommer bli så och inte om det kommer bli så.
Nej de ska inte bara börja bygga, de sakerna är sekundära och det är på grund av problematiken du nämner de säger att man inte bara kan sätta in folk i en TVP värld, man måste ändra det ekonomiska systemet först.
Quote:

Nej just det, då måste ju pengarna avskaffas först!
Hur kommer det ske utan total global panik då?


Varför skulle det ske med global panik?

Quote:

Bara om folket är totalt neddrogat, hjärntvättat eller under vapenhot skulle ordning kunna hållas medan pengar avskaffades och folk "anpassades" till ett sånt samhälle.


Man ändrar inte samhället om folk inte vill det. Man ändrar för de som vill, det är fullt möjligt för vissa länder att fortsätta som vanligt medans andra går över till en resursbaserad ekonomi.

Quote:

Stater måste alltså nationalisera allting innan TVP kan bli en realitet, sen kommer staten aldrig släppa ett jota ifrån sig eftersom ingenting annat än en stat kan organisera ett helt samhälle, de kanske döper om staten, men det är fortfarande en stat.
"Lär er av historien."


Varför måste man nationalisera? Man kan börja bygga de tekniska lösningarna för att möjliggöra en RBE ekonomi bara.
"lär er av historien" Antar att du syftar på kommunismen vilket är något helt annat.

Quote:

Nej det har jag inte sagt heller, jag mår fint av att meditera och kontemplera andliga principer.
Men du, det finns en verklighet också, i den lever otroligt många människor som är materialister, alla är inte lika godtrogna som dig.


De är endast materialister för att de inte vet bättre, men även de som är materialister kommer förstå att de kommer få tillgång till mer materiella ting än tidigare av högre kvalite.

Quote:

Du förstår att alla är olika funtade, har olika sätt att leva, och det inkluderar att ha tillgång till olika materiella ting för att visa upp sin individualitet.


So?

Quote:

TVP är rakt igenom kommunistiskt, som du ser av vad de säger om projektet, hur de resonerar kring att teknologisk utveckling är den enda måttstocken för framsteg och hur de i grunden och botten dyrkar materialism, även om de får idealister att gå i täten för att försöka förverkliga gojan, precis som alla kommunistiska rörelser fungerat, från inspirerade studenter till gamla hårdnackade gubbar med pengar och makt på hjärnan.


Ja, om man inte kan tala för sig så får man väl kalla det for olika ord så det låter dåligt. Det är inte kommunistiskt, kommunism är mer likt kapitalism än vad det är likt TVP.

Quote:

De vill avskaffa pengar, lagar, stat och ha vetenskap som enda vägledande princip. Du vet säkerligen om att även marxismen vill se sig själv som vetenskaplig?
Det lilla de pratar om vad du kallar det "spirituella" som med "enighet," "allt är ett" o.s.v. i Zeitgeist och Addendum är newagegoja och dessutom fler ledtrådar till att de vill ha diktatur om du fattar vinken "Allt/alla är ett."


Kommunismen vill egentligen inte avskaffa pengar, de vill ha en planekonomi och det pratar om sociala ändringar. De har aldrig lagt fram någon teknisk lösning på problemen.

Mhm, jag fattar att du tolkat All/alla är ett som att det skulle betyda att alla skulle bli slavar under robotar eller liknande. Men faktum är att alla vi är en del av jorden, och vi kan inte låtsas som att våra handlingar inte påverkar våran omgivning och aldrig har några konsekvenser, vi bör se över jorden ut ett helhetsperspektiv och värna om den. Om vi dödar den kommer även vi att dö.

Quote:

Somna inte in i deras floskler och ögongodis, saker som låter så himla smarta och övertygande, men drivna till handling blir de genomruttna. Precis som kommunismen.


Eftersom du inte har några belägg för detta påstående så finns det inte så mycket att svara på än att säga, skojigt påstående.

Quote:

De väntar på social oro med andra ord för att kunna genomföra sin plan, låter det bekant?
Strax under avslöjar de sin syn på hur mycket inflytande du och Svensson kommer ha i TVP om ni kommer in:


De säger imperiska faktan? Folk vill inte ändras förän de märker hur ruttet detta system är. Vad är det för nått med det?

Quote:

Återigen: De vill inrätta en vetenskaplig diktatur där ledarna är "kunniga" på en "holistisk nivå," det står där ovan klart och tydligt.
De talar om en New World Order som sin "lösning" om du behöver hjälp att föra tanketåget vidare;


Nej, de påstår inget sånt. De säger bara att man egentligen inte tjänar så mycket på konversationer som denna. Eftersom du inte förstår det jag pratar om så tolkar du saker efter egen förmåga och så blir det fel. Bevisligen så har de rätt i vad de säger.

Quote:

Det är snarare du som snöat in en aning kanske?
Fastnat på alla vackra löften och glömt bort hur man går tillväga rent praktiskt för att försöka genomföra sånt där.
Gå inte på deras snygga formuleringar och ordvrängerier, det är bara ett sätt för dem att försöka göra ondskan attraktiv.


Har jag någonsin sagt att det inte är som de säger där? Och varför skulle det vara nå negativt i den quoten? Kan dock förstå att du tror att vinstmotiv och liknande fortsätter att finnas och tror att man kommer ha en makt över andras liv, så är inte fallet. Men ah, hoppas du ändrat din bild även på detta baserat på det jag sagt tidigare.

Quote:

Är det inte uppenbart?
De som har arbetsmoral, som på eget bevåg går och bidrar till samhället, de tvingas att ge av arbetets frukter även till de som inte vill arbeta eftersom en global medborgarlön ska betalas i natura till alla.

So? Om du skulle uppfinna en ny teknisk lösning på ett problem som skulle göra det bättre för alla på jorden, skulle du må dåligt över att veta att alla får det bättre?

Quote:

Du ser inte det omoraliska i detta?

Nej, jag har inget emot att andra kommer och värmer sig vid min eld om jag lyckas göra upp en eller liknande, jag förlorar ju inget på det. Och det skapar även möjligheter för dem att förbättre min teknik och så får jag helt plöttsligt möjlighet att göra något ännu bättre tack vare andra.

Quote:

Du ser inte heller det ekonomiskt katastrofala?


I detta samhälle ser jag orättvisan av något sådant, men inte i TVP
Quote:

Då är du nog bortom räddning.


räddning till vad? Att tycka att det är bättre med dagens samhälle eller tro att om man bara ropar illuminati och klagar så komemr saker bli bättre?
Quote:

Det är en tyranni där slashasarna kommer sko sig på de rättfärdiga, precis som i kommunismen

Ett påstående utan backning.

Quote:

Du räknar ju inte efter, du ser inte ens den matematiska fallgropen, än mindre den moraliska avgrunden.
Vart du än kommer, om du har ett samhälle där de som inte kan eller vill sko sig blir uppburna av resten i samhället kommer slaveri, skuld, svält och nöd alltid breda ut sig eftersom det finns fler munnar att mätta än händer som gnor.

Idag har vi slaveri, i tvp kommer ingen ha en makt över en annan människa på så sätt. Ingen skuld kommer finnas, ingen svält eller nöd. Hur kan det finnas fler munnar att mätta än häner som gnor? Man kommer ha den mesta matproduktion automatiserad och ekologisk så att det blir väldigt få människor som behöver göra nått. Knappt någon.


Quote:

Så för att TVP inte ska ha produktionsmässigt överflödiga människor men ändå förse alla med gratis mat, hur ska de gå tillväga? Det kommer genomföras massmord på eller internering av alla parasiter förutom ledarna, precis som i kommunismen.


Jag har ingen aning vad du snackar om nu.. Ifall det är tekniskt mäjligt att automatisera och skapa mat i överflöd utan att någon kommer behöva jobba typ. Så att all svält är borta och alla får mat, varför skulle man behöva mörda någon??? Och vilka är ledare?

Quote:

Mat behöver odlas, växa och skördas av arbete, de som sliter vet, bara när man bor bland molnen fattar man inte detta.
Så det är ju alltså inte underligt att Fresco började sin karriär som designrådgivare i ett företag som tillverkar helikoptrar...
TVP är ett samhälle enbart överklassen kommer kunna flytta in i om det ska vara frivilligt, globalt kan det bara bli som en fullfjädrad ny sovjetisk stat.

[/quote]

Okej, om du nu har sett Addendum så måste du ha sovit igenom den! XD Även om den mesta informationen finns på TVP så kan du ju inte missat när han pratade om sånt här. Du borde gå in på FAQn på tvp.com och kolla upp saker innan du bara påstår en massa saker! Inte kan jag väl gå till en kristen kyrka och påstå att de är idioter som offrar getter. Eftersom de inte gör det så kommer de inte leda till nått =P

Men om man ändrar ditt påstående till en fråga, hur ska alla få mat? Det krävs många som jobbar.
Svar: Nej det gör det inte! Idag så kan vi automatisera hur vi gör mat så att vi knappt behöver någon som jobbar, man kan även göra det på sätt så att man får ekologik mat av bästa kvalite. För ett exempel på sån automatisering kan du kolla in denan sida: http://www.verticalfarm.com/

Kramar på dig! =D

Posted on: 2010/7/6 14:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#70
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Quote:

Sunchax skrev:
Quote:

gatlopp skrev:
Quote:

Sunchax skrev:

Nej men visst, då kan du väll ta bort ditt internet, din dator, din cykel, din mat, din bostad och sedan gå ut i skogen...

Faktum är att teknologi är det ENDA som lett oss frammåt, det är de enda som fört människligheten frammåt...
Men det har inte lett människligheten i stort till någon utveckling.


Om du tar din dator och sätter dig framför tv:n... tänk så framåt du har letts...

Faktum är att teknologi/science är det som har rodret att föra mänskligheten bakåt.

I det som är verkligheten - att det är devolution och inte utveckling är teknik till för att klara sig då man lämnar det mänskliga livet bakom sig, och det andliga, då kommer tekniken som på beställning för att sätta spiken i kistan.


Faktum är att datorn uppfanns efter TVn. Du får gärna visa logiken till hur du kan komma fram till att teknik har stagnerat rodret för mänskligheten.

tillägg: kan verkligen se hur din spirituella värld förstörs när teknik tillåter dig att få mat.. Det måste vara enormt jobbigt att inte behöva svälta och sånt =)


"Faktum är att datorn uppfanns efter TVn.".

Jaha, och även efter sprutor och kylskåp, men än sen då?

Ska en annan person behöva visa på hur mänskligheten gått bakåt, och teknik varit sida vid sida, nej inte alls, det ser den som inte är bortkollrad väldigt lätt själv.

Du verkar stå fast innan ruta ett börjar, fortfarande, och snappar inte grundbultar - därför är det bra om du inte skriver ord som "lösningar" mm, då inte orsak inses - för då är hela resonemanget fel - precis som hela grejen på kommunismutopiabyggandet med dessa herrar är från början.

Vet inte varför du talar om "spirituella" värld - då spirituell bara betyder "förmågan att kunna uttrycka sig på ett kvickt och elegant sätt".
Men så är det när man utgår från 180 grader fel - det blir tabu och komaism kring ordet andlighet.




Posted on: 2010/7/6 18:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#71
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Xtas, en sån samling ord du får fram - och allt är skitprat. Om du vill uppmuntra till diskussion så får du nog försöka ha lite fokus på de punkter du vill argumentera för. Allt du skrev är ju bara en samling påhittade skräckvisioner och projiceringar mot en framtidsvärld som ingen av oss kan beskriva i detalj idag.

Första steget är att förstå våra problem i dagens värld. Har du något förslag på lösningar inom det monetära systemet som gynnar mänskligheten ?


Inte alls - jag har läst vad han skrev.

Vänd på det fullständigt.

Zeitgeist är sedan länge fullständigt debunkat på detta forum.
Att Du då skriver "Första steget är att förstå våra problem i dagens värld." - gör en väldigt fundersam... har du alls fattat vad "våra problem" handlar om?

Nej, det har du inte. Du blandar ihop orsak och verkan, och vet inte att verkan kan vara orsak vidare - sekundära orsaker blir orsaker/effekter... men var är grundproblematiken... - det är inte "därute", har verkligen inget med "system" si eller så att göra såsom det monetära... - allt som uppkommer i det yttre är en följd av vårt eget förfall som mänsklighet, och vi får ligga som Vi själva bäddat - hur ska vi annars få veta att man bäddar fel om det inte känns knöligt? Toktänkare vill ta bort knölarna, men vill inte bli en som bäddar som man ska bädda.

Smitare och komaister, till ingen nytta, annat än att spilla sin och andras dyrbara tid på fantasier.

Posted on: 2010/7/6 18:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#72


See User information
Quote:

gatlopp skrev:
- allt som uppkommer i det yttre är en följd av vårt eget förfall som mänsklighet, och vi får ligga som Vi själva bäddat - hur ska vi annars få veta att man bäddar fel om det inte känns knöligt? Toktänkare vill ta bort knölarna, men vill inte bli en som bäddar som man ska bädda.

Smitare och komaister, till ingen nytta, annat än att spilla sin och andras dyrbara tid på fantasier.


Fan gatlopp, you nailed it. Dessutom i ett av dina mer trevliga inlägg på länge. Vad har hänt är det du som blivit blödig, eller jag som börjat haka på ditt tänk?

Posted on: 2010/7/6 19:07

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3) 4 5 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS