vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 6 »


Re: Zeitgeist addendum - online
#25


See User information
"Man känner ju inte för att lägga ner tid på jobb, prylar eller planera nåt direkt. Man har ju funderat över hur världen skulle kunna se ut utan pengar men inte gått så djupt som dom gör. Läskigt trodde jag redan knallat ur matrixen men tydligen inte helt."

Jag har känt väldigt länge att jobb inte är annat än en fom av slaveri. Och utan det, om man inte behövde jobba och kunde leva ändå, tänk vad lyckliga människor skulle vara, tror jag iaf. De kunde lägga ner mycket mer tid på familjen, till exempel.

De kunde göra det som gör dem riktigt lyckliga hela tiden. Och utan pengar skulle som sagt väldigt mycket av dagens brottslighet försvinna.

Jag blev väldigt inspirerad och optimistisk av filmen faktiskt.

Posted on: 2008/10/5 1:58


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#26


See User information
Väldigt bra film, första delen förklarade vårat monetära system väldigt bra och isar att det är ohållbart. Den har verkligen kommit ut lägligt också. Jag gillade också hela iden med att skippa pengar och att det finns ideer och lösningar på det. Det är exakt vad som behövs. Nya ideer, the venus project är något jag kommer kolla upp mer.

Posted on: 2008/10/5 8:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist addendum - online
#27
Quote:

Seraph skrev:
"Man känner ju inte för att lägga ner tid på jobb, prylar eller planera nåt direkt. Man har ju funderat över hur världen skulle kunna se ut utan pengar men inte gått så djupt som dom gör. Läskigt trodde jag redan knallat ur matrixen men tydligen inte helt."

Ersätt alla dom till de/dem?
Om det någon gång sägs i dokumentären "you", skriv ni och inte du?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist addendum - online
#28
Efter att jag sett dokumentären så fick jag underlig känsla. Zeitgeist-serien hackar så troligt på religion men visar inte så mycket till alternativet förutom ateismspåret. Det pratar om vanliga energikällor för att ersätta kol och olja men nämner inte ett pip om fri energi. Det känns som något inte stämmer.


Ett par intressanta citat i ett inlägg:
http://thepiratebay.org/torrent/4428324/Zeitgeist_II_addendum_(divx)


Lite väl snygga animeringar och datorgrafik? Snyggare än de i Alex Jones dokumentärer.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#29


See User information
35 minuter klart nu!

Tänkte att jag skulle ha en timme avklarad imorgon.

Peace.

Posted on: 2008/10/5 13:29


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#30


See User information
Quote:

Flowerpower skrev:
Efter att jag sett dokumentären så fick jag underlig känsla. Zeitgeist-serien hackar så troligt på religion men visar inte så mycket till alternativet förutom ateismspåret. Det pratar om vanliga energikällor för att ersätta kol och olja men nämner inte ett pip om fri energi. Det känns som något inte stämmer.


Att slå ner på religion är huvudsyftet med Zeitgeist-filmerna. De serverar först lite godis (redovisningen av det korrupta bank/finans-systemet i filmen är ju bra gjort), sen får man lite utopia (the venus project), sen är det dags att såga religion. Jag skrev ner det som sägs ca 1:37 i filmen:

Quote:

Islam, Christianity, Judaism, Hinduism, and all of the others,
exist as barriers to personal and social growth. For each group perpetuates a closed world view, and this finite understanding that they acknowledge is simply not possible in an emergent universe. Yet religion has succeeded in shutting down the awereness of this emergence by instilling the psychological distortion of faith upon its followers where logic and new information is rejected in favour of traditionalised outdated beliefs.


"... simply not possible" OK, det verkar upplagt för en konflikt här.


Mera Luciferian speak:

Quote:

Joy comes from that bliss of connectedness, that's our God spirit, that's that side of ourselves, that you can feel deep inside, it's an amazing wonderful feeling ...


... samtidigt visas "the eye in the triangle" i filmen (ca 1:43):

Resized Image

Posted on: 2008/10/5 15:59

Edited by miksjo on 2008/10/5 16:27:29
Edited by miksjo on 2008/10/5 16:28:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#31


See User information
Nja, oavsett vilket. Religion är bogus. Politik är bogus. Den främsta poängen med denna film, är som jag ser det, att blottlägga att vårt monetära pengasystem är icke-demokratiskt och har aldrig och kommer heller aldrig att eftersträva sådana mål. Så länge vi har detta profitsystem så spelar det ingen roll vilka andra uppfattningar man har om religion eller politik, utan de blir bara olika delar i detta korrupta system de också.

Alltså vill de slå på religionen och tom. även har en baktanke med detta, så kan de gott göra detta eftersom religionen också är en komponent i detta korrupta system.

Posted on: 2008/10/5 16:09
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#32


See User information
Religion är ett kontrollsystem. precis som pengar, och terrorism, som filmerna har visat. Och filmernas syfte är inte att hacka på religion, utan att få folk att tänka kritiskt och öppet och acceptera att alla människor står på samma nivå, ingen kan vara över någon annan - vilket är något religion absolut inte förespråkar.

Nej, bort med skiten.

Posted on: 2008/10/6 9:59


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#33


See User information
Religion är pengar = makt!!!

Jag tror också att tack vare religion så bromsar vi våra personliga utvekling, vårat inre. Att tro och skylla/tacka en Gud i situationer där man egentligen borde titta på sig själv.
Precis på det sättet som Credo Mutwa påstår att språken gör, att det finns en tanke bakom varför vi har så många olika språk. För att vi ska ha svårare att förstå varandra, och svårare att utvecklas.

Posted on: 2008/10/6 14:34
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#34


See User information
47 minuter översatt!! Imorgon är 1 timme avklarad!

Jäklar vad det går undan.

Posted on: 2008/10/6 14:42


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#35


See User information
Finns den som hög kvalié torrent?

Posted on: 2008/10/6 15:18
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#36


See User information
Fractional reserve banking system=

Banksystem byggt på marginella ( monetära ) tillgångar

Posted on: 2008/10/6 21:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#37


See User information
Quote:

Seraph skrev:
47 minuter översatt!! Imorgon är 1 timme avklarad!

Jäklar vad det går undan.


Ren översättning eller med insättningar och synkning också ?

Posted on: 2008/10/6 23:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#38


See User information
Quote:
Joy comes from that bliss of connectedness, that's our God spirit, that's that side of ourselves, that you can feel deep inside, it's an amazing wonderful feeling ...


Vi är alla sammankopplade, vi är som George Carlin och Bill Hicks säger; En och samma. Vi är alla en.

Det är inget "lucifarian" över det.. Alla kommer vi ifrån energi och alla är vi sammankopplade, hela jorden är en organism som inte klarar sig utan vissa element. Vi behöver t.ex. syre, och växterna ger oss det. Allt är sammankopplat.

Även våra tankar är sammankopplade. Och när vi hatar eller dödar varandra så är det mot oss själva vi gör det.

En sak är säker, vi måste stoppa bankerna.

Posted on: 2008/10/7 11:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#39


See User information
miksjo - *Upplysning* utan religioner som bara finns där för att dela upp och kontrollera människor. Kul att läsa på "the net" att Peter Joseph jobbar för Illuminati :D

Posted on: 2008/10/7 23:00
* By opening oneself to truth, one will know when reality is spoken *
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#40


See User information
Hej jag är helt ny här. Råkade komma in här av en slump när jag sökte google: "kranvatten florid". Florid, som tas upp i dokumentären "Esoteric Agenda". Men i alla fall, Har sett Zeitgeist Addendum och tom som politisk student måste jag säga att den drog in mig till en djup pessimistisk ställning mot, ja hela systemet.

Dom menade att politik är fel yrke för att förändra världen, men saken är att för att förändra något så måste du veta spelets regler. En massa forskare skulle inte kunna revoltera och krossa systemet. (Om det nu ska krossas som dokumentären vill) Till alla som har eller ska se den, här kommer ett liten förberedelse till filmen: Det finns godhet i världen, annars skulle det inte finnas konflikter mellan goda och onda handlingar, många saker är relativa (som sagt inget svart och vitt).

Hur reagerar man?
Sprida filmen? ja det kan man göra om man vill, dok ger det information, det skapar inga konkreta förändringar som du gör.
Arbeta lokalt, jag tycker det handlar om att stänga av TV:n med dess extrema demoraliserande budskap. Att stanna fokuserad är nog det viktigaste som finns och att tänka själv OCH säkert veta att man tänker själv.

Posted on: 2008/10/7 23:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#41


See User information
Quote:
Hej jag är helt ny här. Råkade komma in här av en slump när jag sökte google: "kranvatten florid". Florid, som tas upp i dokumentären "Esoteric Agenda". Men i alla fall, Har sett Zeitgeist Addendum och tom som politisk student måste jag säga att den drog in mig till en djup pessimistisk ställning mot, ja hela systemet.

Dom menade att politik är fel yrke för att förändra världen, men saken är att för att förändra något så måste du veta spelets regler. En massa forskare skulle inte kunna revoltera och krossa systemet. (Om det nu ska krossas som dokumentären vill) Till alla som har eller ska se den, här kommer ett liten förberedelse till filmen: Det finns godhet i världen, annars skulle det inte finnas konflikter mellan goda och onda handlingar, många saker är relativa (som sagt inget svart och vitt).

Hur reagerar man?
Sprida filmen? ja det kan man göra om man vill, dok ger det information, det skapar inga konkreta förändringar som du gör.
Arbeta lokalt, jag tycker det handlar om att stänga av TV:n med dess extrema demoraliserande budskap. Att stanna fokuserad är nog det viktigaste som finns och att tänka själv OCH säkert veta att man tänker själv.


Välkommen till detta forum. Har också varit inne på att man måste göra något förutom att sprida information, de flesta politiska partier i detta land är toppstyrda men visst finns det många sätt att ändra på saker, om alltfler vill väl och vet vad de gör så blir det svårare att stänga dem ute och tysta ned dem. Stänga av TV:n är positivt och att göra något lokalt istället för att oroa sig för mycket för USA, Kina, Ryssland och regioner långt borta.

Posted on: 2008/10/8 0:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#42


See User information
Quote:

metaflex skrev:
Hej jag är helt ny här. Råkade komma in här av en slump när jag sökte google: "kranvatten florid". Florid, som tas upp i dokumentären "Esoteric Agenda". Men i alla fall, Har sett Zeitgeist Addendum och tom som politisk student måste jag säga att den drog in mig till en djup pessimistisk ställning mot, ja hela systemet.

Dom menade att politik är fel yrke för att förändra världen, men saken är att för att förändra något så måste du veta spelets regler. En massa forskare skulle inte kunna revoltera och krossa systemet. (Om det nu ska krossas som dokumentären vill) Till alla som har eller ska se den, här kommer ett liten förberedelse till filmen: Det finns godhet i världen, annars skulle det inte finnas konflikter mellan goda och onda handlingar, många saker är relativa (som sagt inget svart och vitt).

Hur reagerar man?
Sprida filmen? ja det kan man göra om man vill, dok ger det information, det skapar inga konkreta förändringar som du gör.
Arbeta lokalt, jag tycker det handlar om att stänga av TV:n med dess extrema demoraliserande budskap. Att stanna fokuserad är nog det viktigaste som finns och att tänka själv OCH säkert veta att man tänker själv.

Välkommen flex, väl valda ord vittnar om att du redan gått i funderingar om tillvaron, många av filmerna i den här soppan har nog mannen på gatan svårt för och blotta tanken på revolt mot systemet avskräcker för att tillvaron är trots allt väldigt enkel om man är behäftad med ett mått tunnelseénde, men det är som du säger även om det myckna goda kan döljas i det grå.

Så att lyfta fram det goda är en bra föresats när ett system krumbuktar under sin egen tyngd, allt som överorganiseras har en benägenhet att upplösas, och det är nog där vi befinner oss i dessa dagar.

Posted on: 2008/10/8 0:21
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#43


See User information
Jag kommer vänta några dagar innan jag fortsätter. Jag fick nyligen reda på att min mamma är väldigt sjuk, så jag har ingen kraft eller tid över just nu åt att sitta och traggla med en film.

Det antar jag att ni förstår. Kanske nån annan får ta över. Men kan även hända att jag kör på snart igen bara för att ockupera tankarna med annat.

Aja, peace.

Posted on: 2008/10/8 22:40


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#44


See User information
Med symbios menas egentligen inte att vi alla är en, utan att vi lever med och för varandra. Detta är något som jag funderat på tidigare och jag blev glad att de tog upp det här.
Sysslar man med biologi så är detta något som är självklart. Det gör inte jag iofs men jag lyckades snappa upp det ändå.

I en symbios bidrar alla delar av symbiosen till att en helhet fungerar. I våra kroppar arbetar alla våra organ tillsammans för att kroppen ska fungera så effektivt som möjligt och likadant fungerar det med våran planet. Alla delar av planeten behövs för att planeten ska må så bra som möjligt. All människor har sin funktion, alla djur har sin funktion och alla växter och oorganiska meterial har sin funktion. Tillsammans fungerar allt optimalt, icke tillsammans så har vi den skit vi har idag.
Troligtvis finns denna symbios även i mikrokosmos och även i kosmos bland sambandet mellan planeter och deras solar, solsystem och andra galaxer.

Lite flummigt men man fattar nog innebörden. Om man då tävlar med sina medmänniskor, eller tillochmed för krig mot dessa, så kämpar man ju egentligen inte mot en fiende utan mot en del av den symbios vi alla tillhör, mot sig själv till viss del.

Få folk att fatta detta och världens problem är över.

Posted on: 2008/10/9 2:20
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#45


See User information
Hmm... Skrev upp mej på Zeitgeist Movement. Fick ett rätt läskigt svar när jag gett namn, land och email. Det blev svart och så stod det "We'll be in contact". Som sagt, var lite halvläskigt. Det är inte bara jag som tycker det heller, var en drös folk inne på ATS som reggat sej och också tyckte det verkade lite läskigt.

Ah, well, vi får väl se.

Posted on: 2008/10/11 2:27
Your shoelace is untied.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#46


See User information
Haha please help!!

And, regarding reserve requirements, as stated in modern money mechanics, a bank must maintain legally required reserves, equal to a described percentage of its deposits

-------------------------------------------------


det betyder helt enkelt att banken måste ha motsvarande kapital.
.. jämnt balanserad mellan pengarnas värde och det tillsatta värdet genom deposits/lån/uttag--> innefattar många saker det ordet ;)



PS: hur fixar man sådana citatrutor?

Posted on: 2008/10/11 11:33
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#47


See User information
Quote:

HuMaHuMHuM skrev:
Haha please help!!

And, regarding reserve requirements, as stated in modern money mechanics, a bank must maintain legally required reserves, equal to a described percentage of its deposits

-------------------------------------------------


det betyder helt enkelt att banken måste ha motsvarande kapital.
.. jämnt balanserad mellan pengarnas värde och det tillsatta värdet genom deposits/lån/uttag--> innefattar många saker det ordet ;)



PS: hur fixar man sådana citatrutor?

Tryck på "svara" under den posten du vill citera och sen "citera"

Posted on: 2008/10/11 12:09
Bruna skjortor och hakkors tillhör 40-talet. Dagens nazister har slips och kavaj...
http://www.peakoil.com/
http://technocracy.org/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist addendum - online
#48


See User information
Jag har inte sett hela än, men angående religion så är den islamska ekonomin mycket intressant. Kanske ett bra alternativ till dagens system.

Posted on: 2008/10/11 20:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 4 5 6 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS