vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Skapa sin egna verklighet.

See User information
Många forskare säger att vi skapar vår egna verklighet. Om jag utgår ifrån det är jag bara ett program skapat av livet. Vad är livet? Det är en oändlighet av möjligheter.

Många av oss lever på autopilot, andra är mer medvetna. Jag har märkt att om man följer råden hos de som säger hur man får lycka och rikedom så får man det.

Ett citat som passar bra in på hur jag ser på livet är: "När jag drömmer så är det mina personliga drömmar, när vi alla drömmer tillsammans kallar vi det livet / verkligheten".

Min framtid ser jävligt bra ut ifrån min verklighet, trots att det finns otroligt mörka scenarios för de som ser mörkret men inte ljuset...

Vad tror du om att skapa sin egna verklighet, och använder du dig av den kunskapen i vardagen?

"Do you serve a purpose, or do you pruposely serve?"

- seilon

Posted on: 2009/8/23 14:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Skapa sin egna verklighet.
Skapa verkligheten för vem?

Vem vill rena jaget gynna?

För sanningen.

Så vi skapar det som gynnar sanningen.

3 sätt och skapa, jobba för sanningen då jobbar den med dig.

Skapa med flödet och sinnet.

Skapa med kroppen.

Ljus komemr från mörker och vice versa. en möter en öppnar , inget skiljer dem åt.

Vem sover med ljuset tänt och ögonen öppna?

Lol ögonen är bara ett verktyg , man inte bör lite på för mycket.

Lev i frid.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Humana resurser med KUNSKAP att LYDA skapar alltid sin egen vÄrklighet i tid och rum.

Humana resurser med KUNSKAP att FÖRSTÅ, när, var, hur och varför, - värderar, värdesäkrar och väljer produkt (producerat resultat) av resurser med retroaktivt STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist som inte SKYDDAR enskild person, husdjur eller egendom, samt enskildas hälsa, miljö, säkerhet och ekonomiska intressen, lokalt på den inre gemensamma svenska marknaden.

Denna rätt till skadestånd vid säkerhetsbrist gäller bara om skadan är > 3.500- svenska kronor och inom 10 år från den dag näringsidkaren satte produkten lokalt på den inre gemensamma svenska marknaden.

Säkerhetsbrist kan utvecklas till FÖRDRAGSBROTT mot EN drabbad enskild VAKEN svensk unionsmedborgare och som vill, vågar och kan kräva det allmänna på skattefritt skadestånd, som inte diskriminerar EN svensk VAKEN medborgare från någon annan medlemsstats medborgare.

Posted on: 2009/8/23 20:45

See User information
"Verkligheten" är ju intryck från sinnena som i vi i hjärnan gör oss medvetna om. På så sätt är det alldeles riktigt att vi skapar "verkligheten". Vi gör oss medvetna om det vi vill göra oss medvetna om från omvärlden och i den inre världen så tänker vi på det vi vill vara medvetna om. Hela tiden fokuserar vi på det vi vill bli medvetna om, vare sig det kommer från den "yttre" eller "inre" världen. Således har vi även massa saker vi vill vara omedvetna om både i "yttre" och "inre" världen. Antingen väljer vi alltså att skapa något medvetet eller omedvetet. Vi kan leva i en värld av bara medvetenhet eller omedvetenhet. Det beror på vad vi vill fokusera på (bli medvetna om) eller inte fokusera på (förbli omedvetna om). "Verkligheten" är alltså något vi medvetet själva skapat. Samma sak gäller sanning, tid och rum osv. Viljan är medvetenhetens drivkraft. Passiviteten blir reslutatet av omedvetenhet om att man kan göra något (bli medveten).

Posted on: 2009/10/27 23:56
Viseman - Kunskapens försvarare!
(dock inte smartare än den kunskap som för tillfället råkar befinna sig i honom)

See User information
YES SIR HELT RIKTIGT VÅRA TANKAR SKAPAR EN VERKLIGHET FÖR OSS SJÄLVA MEN ÄVEN FÖR ANDRA! DINA TANKAR KAN BLI EN VERKLIGHET ÄVEN FÖR ANDRA! DETTA HAR ELITEN KÄNT TILL OCH DET ÄR DÄRFÖR VI ÄR DYGNET RUNT UTSATTA FÖR MANIPULERING, OCH REN PROPAGANDA, SOM MAN BARA MÅSTE TA SIG UR!

1. LYSSNA INTE POLITIKERNA, UTAN SE ISTÄLLET PÅ VAD DOM HAR GJORT MED VÅRT SAMHÄLLE! ALLT AV VÄLFÄRD ÄR SNART BORTA, SÅ SLÅ AV DUMBURKEN, HJÄRNTVÄTTAREN! LETA HÄDANEFTER DIN EGEN INFORMATION, KÄNN INOM DIG VAD SOM KÄNNS RÄTT ELLER FEL BARA DU SJÄLV AVGÖR INGEN ANNAN!!

2. VID DENNA TIDPUNKT PÅ JORDEN ÄR DET DAGS ATT DU/VI NU SÄTTER NER FOTEN OCH TAR STÄLLNING FÖR RIKTIG FRIHET, HÄLSA OCH SÄGER TILL OSS SJÄLV ATT DET FINNS EN ELIT, COMMITTEE OF 300

http://www.whale.to/b/300.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Committee_of_300

SOM VERKAR I DET FÖRDOLDA, OCH KONTROLLERAR FULLT UT VÅRA 2 POLITISKA BLOCK, DET HANDLAR INTE OM RÖDA ELLER DET BLÅA LAGET LÄNGRE, ÄR DET FÖRSTÅTT!

COMMITTEE OF 300 AGENDA ÄR INGET VIDARE FÖR MÄNSKLIGHETEN OCH MÅSTE BARA EXPONERAS, VISAS UPP I LJUSET SÅ ALLA SOM ÄR UTE EFTER RIKTIG KUNSKAP FÅR VARNINGARNA I TID OCH KAN DÅ BÖRJA BLI MERA SJÄLVGÅENDE OCH HJÄLPA ANDRA!

2. STUDERA OCH KÄNN INOM DIG VAD SOM KÄNNS RÄTT, GÅ SEDAN I DENNA RIKTNING OCH TESTA OLIKA TESER HELA TIDEN SÅ KOMMER DU TILL SLUT ATT FÖLJA DEN RÖDA TRÅDEN!

SE EX: THE SECRET
http://www.thesecret.tv/

the Secret reveals the most powerful law in the universe. The knowledge of this law has run like a golden thread through the lives and the teachings of all the prophets, seers, sages and saviors in the world's history, and through the lives of all truly great men and women. The Secret - Hemligheten
The Secret redan en bästsäljare – nu tryckt i över 5 miljoner exemplar!

Fragment av den stora hemligheten har funnits tillgänglig i många berättartraditioner, i litteraturen, inom religionen och filosofier i århundraden. Nu finns för första gången alla pusselbitar samlade i en bok som kan vara livsavgörande för den som tar in budskapet. The Secret – Hemligheten innehåller praktisk kunskap som gör att läsaren får en större förståelse för och insikt om hur man blir mästaren i sitt eget liv.

I boken lär man sig att tillämpa The Secret på alla sätt i livet, vare sig det handlar om hälsa, relationer, lycka, yrkeslivet eller pengar, och dessutom i samspelet med andra i världen. Budskapet handlar om att återupptäcka den dolda, outnyttjade kraften i sitt inre och den vetskapen för med sig glädje på alla områden i ens liv.

The Secret innehåller visdom från samtida lärare och inspiratörer – kvinnor och män som är läkare och medicinare, psykologer, historiker, teologer och vetenskapsmän, samt ledande inom näringsliv och ekonomi – som har använt sig av hemligheten för att uppnå hälsa, välbefinnande och lycka. Genom att börja tillämpa kunskapen i The Secret visar de hur sjukdomar kan botas, hur man kan uppnå bättre levnadsstandard, bemästra hinder och begränsningar, samt nå dit många vanligtvis anser vara omöjligt – sina drömmars mål. Boken är svaret på vad många hoppas på – ett skifte på vilket sätt människor i hela världen tänker, går från ord till handling och därtill bemöter varandra.

The Secret – Hemligheten är boken som bygger på den enastående och inspirerade filmen med samma namn. The Secret hör hemma bland dessa nya filmer som håller på att förändra vår världsbild.

Posted on: 2009/10/28 4:54

See User information
Napoleon Hill skrev en bok som heter: Think and grow rich. Han talar om hemligheten. Han avslöjar aldrig hur, det förstår man när man är öppen och vaken. "Tänk dig till framgång"

Om propaganda kan påverka människors sätt att tänka så är det självklart att man kan "propagera" för sig själv. I detta tankesätt, eller i denna filosofi gror den fullkomliga friheten.

Här ÄR hemligheten. Äntligen snuddar vi vid det avgörande.

Jävla bra tråd Seilon!

Posted on: 2009/10/28 6:46
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
säg att en människa föds blind, och döv. Hur är tankebanorna hos den personen? vilken verklighet skapar man då?

Posted on: 2010/2/28 15:36

See User information
Quote:

nanosapiens skrev:
säg att en människa föds blind, och döv. Hur är tankebanorna hos den personen? vilken verklighet skapar man då?

Min instinktiva reaktion är det kanske var meningen att man skulle födas så. Din frågeställning är förstås väldigt intressant...

Posted on: 2010/2/28 16:54

See User information
Vi vet att vissa som fått syn för första gången i sitt liv genom operation blir galna och tar självmord för att de chockas av de nya intrycken.

Hur de tänker kan vi nog aldrig utröna exakt.

Posted on: 2010/2/28 17:01

Anonym
Off topic men The secret måste vara det största skämtet på länge. Fall inte för newage skiten som sprids idag...

Google, Youtube: The secret exposed

See User information
The Secret är bara reklam, se filmen så är det de största hokes någonsin.

Tänk dig till vad du vill ha, ja om du som barn spelar trummor så drömmer du om att bli känd trummis. Resultatet är att du blir passionerad och motiverad, spelar trummor när du är som minst inspirerad och det är konstens lidande: Passion i gott och ont, för att nå sitt mål.

Att "signaler" skulle skickas ut från bob när han tänker och att kosmos skulle lägga ner en bil utanför huset är ju helt otroligt, eller vadå? Ska jag KÖPA bilen? :O HOKES!

Posted on: 2010/3/1 12:10

See User information
Det är inte det att Lagen om Attraktion i The Secret är påhittad eller fejk, den är högst verklig och arbetar utefter universums fraktala natur.

Det som är högst tvivelaktigt med kulturen som utmynnat i och hyllar The Secret är att man BÖR/MÅSTE använda sig av den för att gynna sig själv, få det bekvämt för sig etc.
Lagen om Attraktion är bara en av många lagar, de har blivit myntade på olika sätt genom historiens åldrar och cykler.

Vad de bekvämt "glömmer" att berätta i The Secret är exempelvis Lagen om Kompensation;
Den som vinner något måste förlora något annat.
Om man till synes vinner något "gratis" vad är det då man förlorar?
Det man förlorar kallas dygd, eller dé och vad newagare m.fl. kortsiktande människor med materiell vinning som mål för det mesta inte vet är att de förlorar dygd ju mer de vinner i den här världen.
Ju mindre dygd ju mindre återhållsamhet, lägre moral, mer besinningslöst beteende, våld, avundsjuka, bitterhet och allt annat negativt kommer för att avlösa det goda.
Karman kommer in där dygden går ut.

Mer om alla dessa lagar;
http://www.falundafa.org/Swedish/files/ZF03.HTM

Posted on: 2010/3/1 23:53
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Det är inte det att Lagen om Attraktion i The Secret är påhittad eller fejk, den är högst verklig och arbetar utefter universums fraktala natur.

Det som är högst tvivelaktigt med kulturen som utmynnat i och hyllar The Secret är att man BÖR/MÅSTE använda sig av den för att gynna sig själv, få det bekvämt för sig etc.
Lagen om Attraktion är bara en av många lagar, de har blivit myntade på olika sätt genom historiens åldrar och cykler.

Vad de bekvämt "glömmer" att berätta i The Secret är exempelvis Lagen om Kompensation;
Det man förlorar kallas dygd, eller dé och vad newagare m.fl. kortsiktande människor med materiell vinning som mål för det mesta inte vet är att de förlorar dygd ju mer de vinner i den här världen.
Ju mindre dygd ju mindre återhållsamhet, lägre moral, mer besinningslöst beteende, våld, avundsjuka, bitterhet och allt annat negativt kommer för att avlösa det goda.

Mer om alla dessa lagar;

Xtas:Det inte gjort så att man skall "veta"då skulle vi aldrig behövt att "vara#här och nu...så lätt är det inte...Är inte detta "skryt"?Ditt ego eller mitt?Vilket är störst?

Posted on: 2010/3/2 18:10

See User information
Secret???
Istället för att sitta och drömma om nåt så kan man göra nåt som för en närmare drömmen också, bit för bit, dag för dag, sen är man där!

Posted on: 2010/3/2 22:31
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Seriöst är man skicklig kan man bara ligga hemma och drömma och pengarna dras till en som en magnet....Och det är ingen fantasi eller skämt har själv en bekant som arbetar på det sättet...

Det är ansträngande och man blir lätt utbränd...

Alla använder sig av tankens kraft men genom olika uppväxtmiljöer och hjärntvätt blockerar vi oss omedvetet och tanken får inte fritt spelrum...

Svårast är att lägga pusselbitarna som läggs ut framför oss dagligen...

Posted on: 2010/3/2 23:20

See User information
Lustigt... =)! Min bror har fick jobb på en arbetsplats 6 mil härifrån men han trivdes inte så bra, han saknade ett jobb han hade 2 mil här ifrån för 1 år sedan. Jag berättade lite om kultivering, att slumpen inte är någon tillfällighet (om man väljer att se det eller ej) och att man kan välja hur man vill leva sitt liv. Men för att leva ett liv på ett sätt måste man inse baksidan av myntet, att man måste ge något för att få något:

Dagen efter förlorade han körkortet då han åkte för snabbt, vår far sa 10 sekunder innan, kör inte för snabbt nu. Istället för att sakta ned så trampade han på gasen och la på telefonen(omedvetet) då de avslutade samtalet. Polisen stannade honom. Han ville inte gå till jobbet dagen efter då det kändes meningslöst. Däremot kände han sig glad för att han förlorat körkortet och kunde då söka ett nytt jobb och kanske det han hade haft tidigare. men samtidigt så gav jag honom tipset att gå dit ändå och ta "den lilla skammen" (om det nu räknas som det, jag försöker att i varje tanke och handling agera rätt och moraliskt samt icke-egovinnande). Men han blev övertygad då jag förklarade för honom att det endast handlade om en skam han kände för att han förlorat körkortet som dessutom kunde leda till något gott.

Han fortsatte jobba och har åkt buss, har inte sökt något jobb alls. För någon vecka sedan fick han 63% Fast vikarie-anställning på SAS där han tidigare jobbat, utan att ha pratat med någon på det jobbet, utan det var hans kompis som hade berättat att min bror var tillbaka i Norge. (kompisen visste inte om att min bror inte trivdes eller att han ville ha tillbaka samma jobb som tidigare).

Viktigt i hela denna process av att tillfälligheten inte är en slump, att det man ber efter får man till bekostnad av något annat; En annan kompis som jobbat där tidigare sökte också jobb men fick det inte. Antagligen pga. att min bror valde att inte åka iväg på resa i 3 månader som kompisen gjorde.

Flyt? Kanske.
Han fick det han bad om? För 8000 i böter, minus ett körkort samt lite extra slit med bussar och att han jobbade kvar längre; Absolut!

Quote:

Xtas skrev:

Mer om alla dessa lagar;

Posted on: 2010/3/3 1:30

See User information
Quote:

Xtas:Det inte gjort så att man skall "veta"då skulle vi aldrig behövt att "vara#här och nu...så lätt är det inte...Är inte detta "skryt"?Ditt ego eller mitt?Vilket är störst?

Jämförelsevis:
En fängelsekund vet nog om vad lagen säger om mord, rån, etc.
Han visste vad som skulle hända men gjorde det ändå mot bättre vetande.
Så har han inte hamnat där han är trots att han visste?

Jag lägger inte fram mitt ego, vart ser du det någonstans?
Jag är ingen, skryter inte, vill dig ingenting, ingen lust att mäta mig.
Så, what is up med ditt svar?
Är det ditt ego det gör ont i eller?

Posted on: 2010/3/3 3:06
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Quote:

Jämförelsevis:
En fängelsekund vet nog om vad lagen säger om mord, rån, etc.
Han visste vad som skulle hända men gjorde det ändå mot bättre vetande.
Så har han inte hamnat där han är trots att han visste?

Jag lägger inte fram mitt ego, vart ser du det någonstans?
Jag är ingen, skryter inte, vill dig ingenting, ingen lust att mäta mig.
Så, what is up med ditt svar?
Är det ditt ego det gör ont i eller?

Xtas:Du tog åt dig,det var inte dig personligen jag menade...förlåt det var jag som inte var tydlig nog(som vanligt):)Jag läste din länk lite snabbt,där var detta:Benägenhet att skryta *...

Mycket fint jobb du gjort jag skall läsa allt senare tillfälle... har fullt upp nu förtiden.Men som jag ser det ser ut så här ungefär hoppas ni fattar nu då...

Det är inte livets mening människor undrar mest över-det är vad folk skall säga...mvh sale,Jag gillar er alla men mig själv mest.

Posted on: 2010/3/5 16:10

See User information
Quote:

seilon skrev:

Min framtid ser jävligt bra ut ifrån min verklighet, trots att det finns otroligt mörka scenarios för de som ser mörkret men inte ljuset...

Hej selion:Ljuset finns endast i mörkret...

Posted on: 2010/3/5 16:30

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper