vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 »


Re: Explosion i Oslo C
#73


See User information
Staten har bästa läget nu vem som helst kan vara terrorist, kontroll på alla! Mer lagar.

Posted on: 2011/7/24 22:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#74


See User information
De flesta som skriver här tror oftast på konspirationsteorier.

Men ge er ALLT som händer i denna värld är inte styrt av Illumunati/WHO/NWO osv.

Ibland är det inget annat än ett psykfall som råkar vara duktig på att planera, att han inte "tog självord" är ett mycket bra tecken på att det.

Och ni som säger att vi fått hela hans liv utlagt på några dagar och att det är "skumt", vad fan är det som e skumt:

-Han skrev ett 2500 sidor långt Manifesto som mailades ut överallt

-Han hade Facebook och var aktiv på Internet på forum osv osv

Vem som helst av er kan ge mig sådan info om er och har ni vart lika aktiva som han bevisligen var på nätet så kommer jag ha erat liv utlagt på några timmar.

Jag trodde aldrig jag skulle känna behovet av att debunka något på denna sidan men vissa av er går för långt ni borde skämmas.

94 mestadels väldigt unga liv har släckts för ingenting sörj det och skärp er för inihelvetes skull!

Posted on: 2011/7/25 0:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#75


See User information
Hörde ni förresten Normannen som ringde in till Alex Jones i fredags? Han berättade något om att Norges TV2 rapporterat om några män i "svarta omärkta uniformer" som kvällen före attentatet skulle ha "sweepat" området runt platsen där explosionen ägde rum.
http://www.youtube.com
/watch?v=O-BhqrBiix0

Edit:
Förmodligen hade rapporteringen om de svarta uniformerna med en väldigt läglig "terror manöver" i centrala Oslo bara 48 timmar före dådet att göra.

http://www.prisonplanet.com/oslo-poli ... fore-terrorist-blast.html

Posted on: 2011/7/25 1:00
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#76


See User information
Jag håller till stor del med dig sliparn. Däremot tycker jag det är viktigt att utbyta tankar och fundera utanför massmedias ramar. Historien har visat att det är viktigt.

Det finns saker som är underliga, men inte på något sätt är fällande. Som exempel tycker jag det är underligt att någon som är rädd för att åka fast samtidigt skriver en dagbok (eller loggbok som han kallade det?) där han erkänner allt, precis som "the bad guy" ofta gör i filmer mot slutet för att alla som ser filmen ska förstå handlingen/konspirationen/whatever.

"Redan på hösten 2009 funderar Anders Behring Breivik kring vad som skulle hända om han upptäcktes. Han har då just startat upp det företag som ska göra det möjligt för honom att beställa stora mängder konstgödsel utan att väcka uppmärksamhet. I dagboken resonerar han kring vad som skulle hända om han arresterades redan då. "Jag tänker att de kommer att få svårt att bevisa att min intention är att bidra och kämpa i det pågående Europeiska inbördeskriget". Han skriver sen att han inser att han kan bli misstänkt för terrorbrott men att man inte kommer att ha tillräckligt mycket bevis för att fälla honom." (Aftonbladet)

Det blir inte ett dugg svårt att bevisa hans intentioner efter att ha funnit denna dagbok (vilket de kanske hade gjort om han var skäligen misstänkt för något och råkade ut för en husrannsakan). Vidare är det mycket underligt i mina ögon att han samtidigt skriver mycket graverande fakta på forum och annat. Detta ökar risken att åka dit.. 100000-falt?

För att vara så smart och målmedveten verkar han osannolikt dum och äventyrande.

Vad som är viktigt nu är att "chilla" lite med anklagelserna och samla värdefull information för att sedan jämföra med medias bild av verkligheten samt vittnesmål. Annars gör vi samma sak som vi anklagar media för! Vi hastar fram en färdig lösning som passar "mallen".

Posted on: 2011/7/25 1:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#77


See User information
Det finns en del obesvarade frågor, som vilka männen med svarta uniformerna dagen innan och den andra skytten på ön var etc, men det är mycket som fattas för att det ska se ut som en tydlig falsk-flagg operation.

Om det nu var t.ex hemliga underrättelsetjänst agenter som gav honom bomberna etc, så tycker man dom borde ha valt någon bättre, som inte var anti al-Qaida och vi borde fått höra förslag på något nytt lagförslag som dom vill passera eller liknande. Mk-ultra hjärntvättnings program är väldigt verkliga, men får inte känslan av att detta nödvändigtvis var något större än en galen person bara.

Posted on: 2011/7/25 1:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#78


See User information
TreeOfLiberty: Det går upp och ned i livet, men uppfattningen om livet behöver ju inte gå upp och ned. Det är ju en stor skillnad på livet kontra uppfattningen.

http://www.redicecreations.com/article.php?id=16207


Posted on: 2011/7/25 3:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#79


See User information

Posted on: 2011/7/25 4:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#80


See User information
Lenin talade om bruket av "nyttiga idioter" som en viktig del av en världshärskares vapenarsenal. Att försöka hitta tecken på att Fjordman använts som sådan är inte utslag för sjukliga misstankar. Det är vår förbaskade plikt som sanningssökare och bevarare av både demokratin, rättssamhället och den personliga friheten att utföra ett sådant arbete!!!!!

Posted on: 2011/7/25 7:44
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#81


See User information
Menade i mitt tidigare inlägg att svara Sabin, inte sliparn. =)


Läser på Aftonbladet nu hur han (Breivik) tydligen ska passera området där det sprängdes på sin väg till häktningsförhandlingar. Polisen har ett massivt säkerhetsuppbåd eftersom Breivik troligen är en av världens mest hatade personer just nu.

Ändå väljer polisen, tydligen, att avslöja både vilken väg och vilken tid Breivik kommer transporteras (eller snarare inställas) till dessa förhandlingar. Snacka om säkerhetsrisk? Det är nästan som att be om trubbel!

Skjuts han inför dessa förhandlingar så upprepas historien igen.

Posted on: 2011/7/25 12:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#82


See User information
Quote:

Cupio skrev:
Jag håller till stor del med dig sliparn. Däremot tycker jag det är viktigt att utbyta tankar och fundera utanför massmedias ramar. Historien har visat att det är viktigt.

Det finns saker som är underliga, men inte på något sätt är fällande. Som exempel tycker jag det är underligt att någon som är rädd för att åka fast samtidigt skriver en dagbok (eller loggbok som han kallade det?) där han erkänner allt, precis som "the bad guy" ofta gör i filmer mot slutet för att alla som ser filmen ska förstå handlingen/konspirationen/whatever.

"Redan på hösten 2009 funderar Anders Behring Breivik kring vad som skulle hända om han upptäcktes. Han har då just startat upp det företag som ska göra det möjligt för honom att beställa stora mängder konstgödsel utan att väcka uppmärksamhet. I dagboken resonerar han kring vad som skulle hända om han arresterades redan då. "Jag tänker att de kommer att få svårt att bevisa att min intention är att bidra och kämpa i det pågående Europeiska inbördeskriget". Han skriver sen att han inser att han kan bli misstänkt för terrorbrott men att man inte kommer att ha tillräckligt mycket bevis för att fälla honom." (Aftonbladet)

Det blir inte ett dugg svårt att bevisa hans intentioner efter att ha funnit denna dagbok (vilket de kanske hade gjort om han var skäligen misstänkt för något och råkade ut för en husrannsakan). Vidare är det mycket underligt i mina ögon att han samtidigt skriver mycket graverande fakta på forum och annat. Detta ökar risken att åka dit.. 100000-falt?

För att vara så smart och målmedveten verkar han osannolikt dum och äventyrande.

Vad som är viktigt nu är att "chilla" lite med anklagelserna och samla värdefull information för att sedan jämföra med medias bild av verkligheten samt vittnesmål. Annars gör vi samma sak som vi anklagar media för! Vi hastar fram en färdig lösning som passar "mallen".

Om du läser hans dagbok ser du att han varit noga med att förstöra hårddiskar mellan olika faser i sitt arbete, och att han lagrat kompendiet på en "säker plats".
Jag vet inte om han skrivit nå

Quote:

1. Conclude email farming
2. Conclude the writing of 2083 and secure it. This post will be one of my last entries. I will have to
secure the compendium at a safe location until the week before operation (today is Feb 7th btw).
3. Change hard drives (phase shift), purge all evidence from other phase.
4. Initiate the research phase: research the possibilities for the acquirement of weaponry and
armour, the making of WMDs (explosives), acquirement of components of WMD, research of
logistics and storage opportunities.


Quote:
The compendium is in its last phase. I have worked quite hard the last two months to
complete it. I estimate that I will be able to complete it within 2 weeks.
Time is of the essence, and I really need to start the research phase (for the actual
operation) and begin on the physical transformation phase. I have to wait until I have
secured the compendium at multiple locations and purged and destroyed my hard drives.


Quote:
I have now changed my hard drive, again, and I’m now going to start the “explosives
research phase”. I’ve been looking forward to this phase for a long time.


Quote:
I have now cleared out all of the information (evidence) from the previous phase and
changed my hard drive once again. I am now ready to start the chemical acquirement
phase…!


Quote:
I have a
large Pelican chest in my room where I have secured items that might raise questions.
Besides that, everything is on my PC and individual storage pins which I keep stored safe in
the attic (they are 3 very small USB pins which are stored inside walls and properly
concealed). They contain the required information for each of the coming phases. As soon
as I have completed one phase I extract the information for the next phase from my pin,
after I destroy my old hard drive. This has worked flawlessly so far. However, when I will
start the actual manufacturing phase in a few months time, I will have no choice but to
rent a cottage and/or small farm as I will require total anonymity while manufacturing and
storing tons of materials.
I will not be able to update this log for a couple of months as I have to purge my old
harddrive and store this information on a chip, externally. When this is done I will initiate
the most critical of all phases; the “chemicals acquisition phase”. If I succeed with this
phase I will have everything needed except the AN.



Han verkar också vidtagit åtgärder för att vara anonym på nätet

Quote:
Use Tor network (while following all Tor guidelines) or use an equivalent service which will
mask your PC/IP identity when browsing the net. Alternatively, you can use an
anonymous PC from a LAN network provided by Mc Donald’s or any available commercial
services as long as they do not require you do ID yourself.

Posted on: 2011/7/25 12:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#83


See User information
Känns som hela manifestet kan utnyttjas som en lärobok för de styrande att kunna "förutse" och vidtaga förebyggande åtgärder mot potensiella framtida "terrorister".

Detta kan vara det perfekta verktyget för att skapa en ny typ av terrorism som kan finnas överallt och ingenstans. Men hade detta släppts av statsmakten eller liknande så hade allmänheten nog aldrig accepterat det, precis som terrorister som numera ska kunna operera in bomber i sina kroppar, för att lättare kunna implementera behovet av body-scanners.

Det hela luktar begraven hund. Såg även en artikel i Dagbladet där AUF-ledaren pratar om ekonomiska sanktioner mot Israel och som vi vet så gick Israel ut för några vecko sedan och jämställde sanktioner mot landet med rena krigshandlingar.

http://www.dagbladet.no/2011/07/20/ny ... k/innenriks/auf/17367745/

Jag håller även med ovanstående skribenter om att det inte är vår uppgift att varken anklaga eller döma någon utan belysa all information som vi kan hitta, så att vi och andra får en möjlighet att bilda oss en egen uppfattning, baserad på förnuft, rättvisa och magkänsla. Vi har fortfarande rättigheten att tycka olika vilket inte alla gillar, även här inne.

Posted on: 2011/7/25 14:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#84


See User information
Det första som dök upp på Youtube var en sekvens som visar rökkvastar över husen som tyder på en explosion på taket, men det var tydligen desinformation. Snacket om folk på platsen dan innan dådet är kanske men inte säkert desinfo.

Nu skall jag vara riktigt rå och brutal och vråla fram en oerhört cynisk fråga:

Varför tog det så lång tid att komma till Utøya? Var det för att polisen väntade på att Breiviks ammunition skulle ta slut?

Eller var det för att han skulle ha tid att avsluta jobbet?

Kan man inte vara rå nog att ställa såna här frågor skall man nog inte vara undersökningsledare, men så tänker jag.

Posted on: 2011/7/25 16:10
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#85


See User information
Intressant artikel som menar på att polisen kände till Anders identitet innan de tog honom i förvar.

http://www.infowars.com/police-knew-gunmans-name-before-arrest/

Posted on: 2011/7/25 18:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#86


See User information
Quote:

Boparmen skrev:
Intressant artikel som menar på att polisen kände till Anders identitet innan de tog honom i förvar.

http://www.infowars.com/police-knew-gunmans-name-before-arrest/

Han hade ju tidigare under dagen skickat ut sitt manifest till tusentals epost-adresser. Efter att bomben gick av har såklart polisen fått tillgång till detta manifest och man kan ju anta att säkerhetspolisen började jobba för högtryck med att tolka detta.

Att lista ut avsändarens identitet med hjälp av manifestet kan inte varit svårt, även om han använde ett alias, han har ju lagt ut större delen av sitt liv i manifestet.

På de ca 3 timmar som förflutit mellan bombdådet och gripandet skulle jag tycka att polisen varit ganska inkompetent om man inte hade lyckats lista ut identiteten under denna tid.

Personal facts:
Name: Andrew Berwick
Nationality: Norwegian
Born: February 1979

2002-2004: Director of Anders Behring Breivik ENK) (part time from May 02 (shortly after my inclusion in
PCCTS) – des. 02, full time from March 03.


Q: Can you describe your childhood?
A: My father...

Här berättar han om hela sin familj. Av hänsyn till dem klistrar jag inte in resten av texten här.

Posted on: 2011/7/25 18:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#87


See User information
Här har ni om Oslo:

Alex Jones Show - 2011 July 24 SU

http://thepiratebay.org/torrent/65628 ... July_24_SU_%5Bsebaygo1%5D

Posted on: 2011/7/25 20:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#88


See User information
Alla kvällstidningarna hade idag en historia på löpet och ettan om att Breivik gått runt och hittat gömda barn genom att ringa till deras mobiler och sedan skjutit dom när han hörde var dom ringde.

Men när jag sedan vill titta på nätupplagorna är detta bortplockat.

En anka eller total förvirring i Norge just nu?

Jag menar, hur i hela Fridens namn skulle han kunnat haft tillgång till nummer att ringa?????

Ni som varit ute idag och varit inne där dom säljer blaskor har säkert noterat samma sak!

För övrigt kan man notera sig att Expo är tvärtysta trots att detta milt sagt är deras hjärtefråga i kubik och kvadrat!!!!!

Posted on: 2011/7/25 20:56
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#89


See User information
Jag har svårt att tro att detta skulle vara någon slags false flag operation, Hans manifestation till hans dagbok med datum och möten verkar vara genuina, Men alla kan ha fel fan vet jag egentligen, bara till att förhöra dom han påstod sig träffa under de datumen han skrev upp kolla upp var han fick tag i allt för att tillverka bomben m,m.

Detta förvånar mig inte särskilt mycket heller då det står en sak som ^döda alla icke muslimer i Koranen^ i klar text som inte ens en efterbliven jävel kan missa, och dessutom så hjärntvättas folk på Internet att islam kommer att ta över hela världen, Samtidigt så har vi New World Order, Zionism, Illuminati USA, Luceferians, Aliens os,v folk har tappat fotfästet helt och hållet och det är som en jävla cirkus, det är som en te kanna som står på spisen på full värme och ingen är hemma och den tjuter som fan.

Jag tror det här är den stora orsaken till varför folk föredrar att vara ignoranta och följer hellre massmedia än så kallade konspirations teorier och även om jag tror på en relativ del av dessa teorier så utgår jag ändå utifrån att vi människor är fortfarande primitiva åsnor. Min åsikt bara ingen behöver ta illa upp,


Posted on: 2011/7/25 21:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#90


See User information
"döda alla icke muslimer i Koranen" är en feltolkning.

Posted on: 2011/7/25 21:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#91


See User information
Förklara lite mer är du snäll..På vilket sätt är det en feltolkning?

Posted on: 2011/7/25 21:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#92


See User information
Har inte tid att debattera detta just nu, men det finns gott om information på nätet om man väljer sidor med samma ideologi som oslobombaren. ;)

Posted on: 2011/7/25 21:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#93


See User information
Pennan
Re: Explosion i Oslo C

Har inte tid att debattera detta just nu, men det finns gott om information på nätet om man väljer sidor med samma ideologi som oslobombaren. ;)




Kan du åtminstonde rekomendera en länk som förklarar vad,Döda alla otrogna betyder,? eller hur det nu skall tolkas?


Posted on: 2011/7/25 21:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#94


See User information
Är det någon här som har Koranen i sin bokhylla ??

Posted on: 2011/7/25 22:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#95


See User information
Zpz2, om de nu fick fram så mycket ur manifestet på så kort tid, varför går de inte ut med det?
Varför tog det så lång tid för polisen att komma ut til ön? Precis som under 9/11 där planen flög ut till havs innan de vände tillbaks mot land så fick polisen motorstopp?

I båda fallen "tillåts" gärningsmännen fullfölja sina dåd utan inblandning. Säkerligen kan polisen hävda efter detta att de behöver mer resurser för att se till att dyligt inte inträffar igen - precis som Pentagon gjorde. Det här kommer att få konsekvenser och värst blir det för norrmännen tror jag.

Jag personligen köper inte denna historia rakt av. Här finns mer att hämta.

Posted on: 2011/7/25 22:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#96


See User information
Angående telefonnummer så kan han ha hittat namnen på någon anmälningslista för lägret och sedan helt enkelt kollat upp telefonnumren på nätet eller i telefonkatalogen och lagt in i sin telefon. Han hade ju själv varit ordförande i framskrittspartiet för partidistriktet västra oslo i två år så han lär veta hur anmälningar och sådant till politiska läger går till.

Angående PCCTS. Den sidan är nerplockad nu och det står ett meddelande:

"WE ARE IN NO WAY CONNECTED TO THE IDIOT IN NORWAY! THIS WEBSITE WAS BUILD IN 2010 TO SHOW THE WORLD HOW EASY IT IS TO START A CONSPIRACY! CARIPS.COM ALSO IS PART OF THE HOAX!! THIS PROJECT IS PART OF QFF - QUO FATA FERUNT - HTTP://WWW.QUOFATAFERUNT.COM - AND QFF IS A CONSPIRACY / ALTERNATIVE MEDIA WEBSITE /FORUM"

Och det bevisar mer eller mindra att ABB har hittat på hela skiten med "tempelherreorden". Antingen det eller så har han blivit lurad av någon säkerhetstjänst, manipulerad till att tro att han tillhör en exklusiv orden. Jag tror på det första alternativet. Att han har fantiserat ihop hela historien om PCCTS och sedan knutit ihop det med texter som han lånat från olika högersajter på nätet.

Men själva PR-biten har han i alla fall lyckats med. Det där "manifestet" är förmodligen den mest lästa texten på hela internet just nu.

Posted on: 2011/7/25 22:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 3 (4) 5 6 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
43 user(s) are online (43 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 43

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS