vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 42 43 44 (45) 46 47 48 ... 61 »


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Så vad är din poäng? Var är det du vill säga?
Svenska Kyrkan - kanske bör du prata med de.

Posted on: 2013/6/13 19:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Att Gud nog är lite för stor för ett parti. Ett parti är ju en formation som ett fotbollslag ungefär.

Men Gud... står liksom över vad vi tycker och vad vi gör, han är så mycket större att han överlåtit oss till oss själva eftersom han omöjligen skulle kunna ingripa utan att ställa till det.

Skönheten i gudsfruktan ligger i att se hur bra det kan bli om man följde Hans anvisningar snarare än att bilda grupper och mänskliga organisationer till Hans ära.

Posted on: 2013/6/13 20:36
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
Så vad är din poäng? Var är det du vill säga?
Svenska Kyrkan - kanske bör du prata med de.


WOW...En Smart Arab...Abyssinia Så vad är din poäng mad hela tråden?Men innan du svarar så läs smart arab baklänges(ps) det bör inte vara så vakensvårt...Eller har jag fel?

Posted on: 2013/6/13 21:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Asgeir skrev:
Men Gud... står liksom över vad vi tycker och vad vi gör, han är så mycket större att han överlåtit oss till oss själva eftersom han omöjligen skulle kunna ingripa utan att ställa till det.

Svar:
<ul>Det stämmer helt, Guds ord är alltid över människans ord, alltså som troende tar vi "Guds Parti". Det vill säga att när två grupper, personer tjafsar fram och tillbaka en troende person tar Guds Parti.</ul>
Du skrev:
Skönheten i gudsfruktan ligger i att se hur bra det kan bli om man följde Hans anvisningar snarare än att bilda grupper och mänskliga organisationer till Hans ära.

Svar:
<ul>Vad gäller om att bilda grupper, det finns inget fel med att bilda grupper, det är vad vi människor gör. Faktum är att Koranen uppmanar oss troende att förena oss. Dessutom allt vi gör är till Guds ära, men för att förstå vad det innebär måste man kanske läsa Koranen. </ul>
<ul><ul>[3:200] O ni som tror, ni ska vara ihärdiga,
ni ska hålla ut, ni ska vara förenade, ni ska
iaktta GUD, så att ni ska kunna lyckas.



Posted on: 2013/6/13 23:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Sale: Förstår inte varför du är tvungen att ge uttryck för att det är trams och dessutom inte genom att göra det baklänges? Är din poäng att Smarta araber som tror på gud är tramsiga eller vadå? Det finns araber som är muslimer men alla muslimer är inte araber: Retorik.

Hade varit mer intressant att höra en mer djugående motivation till Partiet och gärna vissa punkter innan man förkastar det.

Vad som slår mig är att idéen om att människan tar guds Parti, talar och handlar i guds ställe går hand i hand med jude-kristen förvaltar tanke vilket kanske inte är helt fel, men kanske inte riktigt rätt heller. Beror på hur man definierar gud. Men med bakgrund av tidigare diskussioner i tråden tvivlar jag på att det finns någon uppfattning alls eftersom teologiska dialoger om gud inte verkar kunna ges uttryck för; mer än att den som vet... Vet.. :P

Posted on: 2013/6/13 23:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Senast uppdatering
<ul>Håller fortfarande skissa fram skalet av sidan därför är den
fortfarande tom men den börjat forma sig någorlunda, iaf i huvudet.

<ul>[Länk]460



Posted on: 2013/6/15 5:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Jag har hört att vi kan komma till himmelriket när vi dör om vi bara är rädda för gud och låter religioner utnyttja oss finansiellt, är detta sannt?

Jag funderar nämligen på att börja bli rädd för gud bara för att slippa brinna i helvetet när jag dör, visst, det kanske kostar lite pengar åt religionerna men såklart är det värt varenda öre om jag får komma till himmelriket när jag dör.

Hur skulle detta gå till, är det bara att börja bli rädd för gud nu och börja donera pengar till religioner så kommer jag till himmelriket när jag dör?

--------------

Skämt åsido.

Ursäkta men nu kom du faktist över till min tråd och skrev när jag givit fan i din värdelösa tråd så du får räkna med att jag kommer till din tråd och skriver djupt för mina medmänniskor så dom kanske undviker att bli lurade av religioner och dig.

Gud har inget med religioner att göra, religionerna målade upp en bild av gud som en människa och därför kunde dom flesta inte tro på gud och dom blev ateister, medans stolpskotten gick på religionernas bluff och dom tror att gud faktst är en människa på ett moln som dömmer dig när du dött och om du betalat mycket pengar till religioner och bett på dina bara knän till denna människoliknande gud så kommer han dömma dig till ett efterliv i himmelriket.

Vill ni håna gud på det sättet precis som att gud designat biblar och religioner, när gud designat naturen och DNA och är långt ifrån ointelligent idiot som vill att ni ska slava för att tjäna pengar till att ge till religioner medans ni är rädd för en människoliknande fejkgud som dömmer er efter livet och han bli gladast om ni håller tyst och sätter er och ber till ett kors eller till en låda hahahhaaa

Ni är ena jävla stolpskott tyvär, både ateisterna och ni som är religiösa och jag tror inte ni har en jävla aning om vad verkligheten är, tyvär..

Posted on: 2013/6/15 15:00
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Tror du på allvar att gud vill att man avgudar religionerna som är den största uppdelningen mllan människor på hela planeten?

Kristen-dom, muslimerna och judeism är den största uppdelningen mellan människor, och du tror att detta är nånting gud vill?

Nej just det bara en religion är riktig enligt er och det är eran religion som är rikktig och dom andra har fel för annars skulle religionerna inte fungera för att dela upp mänskligheten i stora grupper och sen få dom att kriga mot varandra.

Jag tror faktist att gud inte ens vill ha gränser mellan länder utritade som gör att politiker kan starta krig mellan länder, så får jag säga vad jag tror gud vill så är det att vi tar avstånd från religioner och regeringar som delat upp människor i grupper för att sen skapa krig mellan grupperna..

Jag förstår att du inte kan se det Abyssina men visst tåls det att tänkas på i dessa dommedagstider.

Fred!

Posted on: 2013/6/15 15:35
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Åh, religionstråd? Är det här alla håller till? Får jag hoppa in?

Quote:

LetsHugEm skrev:

Jag tror faktist att gud inte ens vill ha gränser mellan länder utritade som gör att politiker kan starta krig mellan länder, så får jag säga vad jag tror gud vill så är det att vi tar avstånd från religioner och regeringar som delat upp människor i grupper för att sen skapa krig mellan grupperna..


Du har helt rätt, mon ami. Gud vill inte ha gränser mellan människor. Varken politiska eller religiösa. Varför? För att vi alla är Guds barn, vi är alla människor, bröder och systrar med mer likheter än skillnader.

Men är situationen i världen till Guds belåtelse? Hur skulle en god gud kunna vara belåten med en sån hemsk värld? Det skulle vara ologiskt, inte sant? Det är något som inte stämmer, eller hur?

Den Bibliska berättelsen om Adam och Eva ger svar. Denna berättelse är en som Judar, Kristna, Muslimer och till och med Mormoner bör acceptera, eftersom deras respektive religioner bygger på varandra och har bland annat denna historia gemensamt.

I historien om Adam och Eva levde de från början i perfektion, men valde att göra uppror mot Gud. De blev frestade av djävulen att göra detta. I och med att detta hände har Guds suveränitet, eller rätt att styra världen, blivit ifrågasatt inför mänskligheten och miljontals andevarelser. Frågan är "Är Gud verkligen den bäste härskaren?"

Hur besvarar man en sån fråga?

Tänk dig ett klassrum där en lärare visar hur man löser ett svårt matteproblem. En smart men uppkäftig elev påstår att han kan lösa det bättre. Läraren vet att han inte kan det, men om han bara påstår det så kommer inte de andra eleverna tro honom. Och om han kör ut eleven från klassrummet kommer de andra eleverna bli väldigt misstänksamma och tappa respekten för läraren, eller hur?

Bästa sättet vore att ge eleven kritan och låta honom misslyckas så att alla ser vem som är kvalificerad att vara lärare.

Gud var i en liknande situation. Djävulens utmaning kunde bara besvaras på ett sätt: att låta djävulen styra världen tills det är utan ett tvivel bevisat att han inte är kapabel att göra det.

Därför ser vi världen som vi ser den idag: genomsyrad av ondska. Den återspeglar bara dess härskare: djävulen. Till och med Jesus sa att världen ligger i Den Ondes våld.

Djävulen har prövat varje styresform som finns och alla har visat sig otillräckliga. Den senaste flugan är demokrati, vilket falerar mer och mer.

Snart kommer "läraren" ta tillbaka "kritan"...

Posted on: 2013/6/15 18:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Det du skriver är idioti för religionerna tog människors spiritualitet och gav oss biblar och koraner..

Den enda delen i bibeln som är sann och går att bevisa att den är sann är den delen om domedagen och mark of the beast för bestens märke placeras innanför huden på människor just nu och märket finns även på varor och bankomatkort.

Folk fick välja mellan att bli kristna eller dö, för inte så länge sedan, och idag så betalar svenska befolkningen 10% av sin lön till kristen-domen utan att förstå att det är människan som är christ och går man med i kristen-domen så är man doomed.

Det verkar som att du är fullt lurad till att tro att gud är en gubbe som liknar en lärare och kristen-domen är inte så illa trots allt,.

Men skulle jag tvinga 10% av eran lön rakt ner i min ficka så skulle såklart ni tycka att det är ett hemskt fult rån.

Skulle jag säga att ni får välja mellan att dö eller tro på mig så skulle det också vara korrupt, men det är sånnt som religioner gjort.

Svenska banker tar bort kontanter, som planerat.. så nu väntar vi på att USA och ekonomin ska krasha och sen får vi förslaget om att sätta ett microchip i handen eller i pannan, för allas eget bästa såklart.

Sen kan inga brott göras förutom av bankägare för utan kontanter blire inga brott..

Jag tycker det är väldigt vilset av dig att skriva precis som att gud ger tillåtellse åt djävulen att styra hahahaa

Gud har gett oss alla fri vilja så du väljer själv om du vill tro på djävlar och gudar men jag kör på det som är mest logisk istället och det logiska är att det inte är nån djävul som styr utan lucifer är en utomjording som hatar mänskligheten och han har styrt "våra" politiker i tusentals år och startat krig och hållt maktpositioner i ett stålgrepp medans människor går runt och tror att det dom ser men 2 ögon är sanningen.

Kännde mig nästan lite yr själv av att försöka förstå vad du skriver och vart du kommer ifrån med det du skriver men visst verkar du vara kristen som absolut inte vill förstå att det är du som är krist medans det inte är så smart att gå efter kristen-domen och vänta på nån Jesus som ska komma och rädda er från er själva.

Ni har ansvar för allt ni gör mot andra individer och behandla andra som ni vill bli behandlade själva , inklusive djuren annars kommer ni tyvär brinna upp nu för ja, läraren kommer och tar tillbaka kritan genom att bränna upp alla parasiter som går runt och tror att man inte behöver tänka på andra individer.

I bibeln står det för fan om att gud vill att människan äter djur så det som står där går totalt emot vetenskap som säger att människan är ett växtätande djur som får cancer av att äta djur, så vilken gud tror du egentligen du avgudar?

En gud som gillar att människor får cancer och skapar karma genom att äta djur som gör att människan kommer återfödas som ett bodskapsdjur för att få lära sig det perspektivet som dom vela blunda för?

Fred!

Posted on: 2013/6/15 19:53
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information


Det här var helt sjukt att snubbla över efter att ha skrivit det där, svensktextat också så det finns nog budskap åt er i det här videoklippet bara ni kan ignorera vad den svenska kärringen säger och texten i början:

Native American Elder Explains Why Our Planet Will Not Survive - Are You Awake? http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=pVm5iT4M578&NR=1

Fred!


Posted on: 2013/6/15 20:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Senast uppdatering
<ul>[Länk]809
[Länk]CHATT
[Länk]KALENDER








Posted on: 2013/6/16 16:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Denna låt handlar om det du talar om Letshugem. Personen som talar är citerad Rodrigo de Bastidas: (1460 – July 28, 1527) was a Spanish conquistador and explorer who mapped the northern coast of South America and founded the city of Santa Marta.

http://www.youtube.com/watch?v=NR1iOfY4bMg

I assure you, that with the help of God, I will let war on you in every place and in every way that I can. And I will subject you to the yoke and obedience of the church. And I will take you peasants and women and your children and I will make them slaves. And I will make them slaves. And I will do you all the evils and harms which I can.

They've taken so much. They've taken the guardians of the sun and the stars, the world will go black.

Posted on: 2013/6/17 10:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Ja tyvär så är det en av dom största synderna att gå med i en religion och börja avguda nånting annat än sig själv. För när man älkar sig själv älskar man gud för det är exakt vad gud vill och gud berättar det genom våran inre röst och inte genom biblar och koraner, gud skrev inga biblar och koraner han skrev DNA och naturens designer, satan eller människan skrev biblar och koraner om ni frågar mig och jag har vetenskapliga bevis för att det som står i bibeln är totalt idioti för om gud vela att människan skulle äta djuren så skulle han inte designat oss som ett växtätande djur som blir sjukt av att äta djur och bete sig som ett asätande djur likt råttor eller gamar helt utan empati för individen dom äter.

Att religioner hatar homosexuella, naturliga droger, andra religioner och låter kvinnor vara under männen är ett solklart tecken att det inte har med godhet att göra utan snarare motsatsen till godhet.

Det finns många som talar om det nu men jag vet inte vem som ska tjata om det för svenska folket så jag hoppas ni gör eran del och talar med alla ni känner om det så dom kan göra sig redo om du vill fortsätta leva mer än max 7 år till för det är tide som återstår på planeten, det kommer dock bli massa kaos tills dess så det kan vara bra att göra det såfort som möjligt.

Ta ut pengarna från kontot säger dom i USA nu för nu kommer den planerade krashen och kaoset som kommer efter krashen.

Jag säger stoppa fötterna i Jorden och börja gå ut i naturen och krama och rör vid träden och visa att ni älskar moder Natur och dotter Jord så kommer ni få hänga med när dotter Jord blir en äkta moder jord i en högre dimension där korruption inte kan existera för alla som kommer dit har förstått karma och att det här livet går ut på karma. Vi behöver energierna från Jorden genom våra fötter för solen befinner sig innuti planeten och det är våran själ så ta av er gummit på fötterna såfort ni kan för vi isolerar oss själva från energierna från våran egen själ som finns innuti planeten.

Som den där gammle idianen sa så har vi samma öde som träden och ett gemensamt mål trots att politikerna skiter fullständigt i hur många regnskogar som försvinner och hur många tusenåriga träd som huggs ner.

Religioner skriver tammefan ingenting om att ta hand om naturen utan det handlar bara om att avguda nånting utanför sig själv och ignorera sin inre röst/ kontakten med gud.. Och det är en solklar bluff som borde bli tydligare och tydligare för alla ju närmre vi kommer.

välj eran egen väg gott folk, ignorera eran inre röst / kontakten med gud, på egen risk i dessa dommedagstider.

Fred!

Posted on: 2013/6/17 12:31
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
LetsHugEm:
Ojdå, jag förstår att du är upprörd över hur många religioner uppfört sig illa länge. Men du kan glädja dig med att det enligt Uppenbarelsebokens profetior snart är slut på dem.

På tal om profetior, du säger att biten om vilddjurets tecken stämmer? Varför just den biten av flera tusen kapitel och verser? Vad är ditt kriterium för att just den ska stämma?

Sen undrar jag om det att äta djur. Kan du visa vart i Bibeln Gud befaller människorna att äta kött?

Abyssinia: Jag har totalt missat poängen med talet 19 och orkar inte leta igenom 45 sidor. Kan du ge mig en sammanfattning?

Posted on: 2013/6/17 17:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
@ Xenophile

Quote:

Sen undrar jag om det att äta djur. Kan du visa vart i Bibeln Gud befaller människorna att äta kött?


Det e faktiskt tvärt om...

Ur Den så kallade heliga skriften, AKA Bibeln;

Af anno 1917 av Konungen, citat;

1a mosebok, Kap 2:19-21
Quote:

19. Och Herrens Gud danade av jord alla markens djur och alla himmelens fåglar och förde dem fram till mannen för att se, huru denne skulle kalla dem; ty såsom mannen kallade var levande varelse, så skulle den heta.

20. Och mannen gav namn åt alla boskapsdjur, åt fåglarna under himmelen och åt alla markens djur. Men för Adam fanns icke någon hjälp, sådan som honom hövdes.

21. Då lät Herren Gud en tung sömn falla på mannen, och när han somnat, tog han ut ett av hans revben och fyllde dess plats med kött.



Jag har varesig en religion eller en "humper" av denna bok... Ej fått en religiös uppväxt (Tack å lov).

Ville bara ge en anekdot i din fråga. Kan själv inte käka rött kött utan att hamna i fosterställning av magkramper, men ser sammanhanget av vad denna bok och vad den verkligen försöker förtälja.


I fred och <3!

Posted on: 2013/6/17 20:40

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Det står i bibeln om att besten får alla att mottaga bestens märke och ingen kan köpa och sälja om dom inte mottagit märket, och om sen Obama står och säger att alla bör ta ett microchip innanför huden som ingen kommer kunna köpa eller sälja om dom inte mottagit chippet. Då tycker jag personligen att besten har visats sig genom att chippet har visat sig. Svenska banker tar bort kontanter redan och allt enligt planen.

Jag diskuterade med en kristen som berttade att före floden så fick människor äta grödor och efter floden så fick människor äga och utnyttja djuren för sin egen vinning, det kanske inte står så ordagrant men det är guds ord enligt många kristnas tolkning.

Bara några julaftonar kvar nu, Christ-mas brukar förkortas X-mas och om det är människan som är christ så kan jag förstå varför x-mass kan X:a christ genom karmskapande traditioner som julgrisar och kalkoner som ligger styckade och stekta på julborden..

Men jag antar att det är en annan diskution.

fred!

Posted on: 2013/6/18 6:38
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
När det gäller skillnaden mellan traditionell judisk och judisk/muslimsk matkultur å ena sidan och kristen dito uppstod den när Paulus i en dröm såg ett bord hissas ner från himlen med julskinkor, kräftor och annat godis bland de tillagade rätterna och hörde en röst från ovan:

"Allt detta skolen I äta"

Sen har vi ju historien om bröderna Kain och Abel där den snåle Abel försökte smussla med offren till Herren och brände av lite gammalt korn när han utförde seden medan Kain slängde fram lammstekar på offerelden.

Den Fruktansvärde sniffade belåtet till doften av det nystekta lammet och lät Kain ostraffat slå ihjäl sin snåle brorsa.

Konstigt egentligen att en så rå och brutal bok som Bibeln tryckts upp för allmänt bruk.

Posted on: 2013/6/18 9:38
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
@LetsHugEm
Det är lovvärt att du är såpass alert att du märker en sådan sak och kan dra en sådan slutsats!
Är det korrekt att anta att du tror på just den profetian om vilddjurets tecken för att du själv kan se den uppfyllas just nu?

Den kristne du talade med har en poäng. Om du vill bilda dig din egen uppfattning så kan du läsa Första Moseboken kapitel 1, vers 29 och 30. Fundera gärna på ifall det stämmer med vad du säger om att människor ska äta växter?
Sen kan du läsa Första Moseboken kapitel 9, vers 2 till 4. Fundera gärna på varför det kom nya direktiv efter Noaks flod? På vilket sätt hade situationen på Jorden förändrats för att rättfärdiga detta tillägg? (Hint: 1 Mos 1:6,7)
Om du känner att du är på hugget kan du jämföra livslängderna på folk i kapitel 5 och kapitel 11. Fundera gärna på varför det helt plötsligt är så markant skillnad?
Klicka här om du inte har en egen Bibel.
(Blir det för krångligt hjälper jag gärna till, men jag tror du är smart nog att lägga ihop pusselbitarna.)


Jag är mycket intresserad av att höra vad du har att berätta om varför det bara är några år kvar. Vad har du kommit fram till, och hur?

(Sen har ju Julen inget med varken Bibeln eller Jesus att göra, men det är som sagt en annan diskussion. )

@Asgeir
Vad Petrus demonstrativt fick veta var att den Judiska lagens förbud mot "orena" djur inte längre gällde utan nu var det tillåtet att äta även djur som förr ansågs "orena". Är upphävandet av ett förbud samma sak som en befallning, påbud eller ens en rekommendation?

Och nu har i och för sig historian om Kain och Abel ingenting med sakfrågan att göra, men eftersom du fått de flesta detaljerna helt om bakfoten får du gärna dubbelkolla... 1 Moseboken kapitel 4.

@Avatar
Jag ber om ursäkt men jag förstår inte riktigt vad skriftstället har med saken att göra? Kan du förklara hur du tänker?

Posted on: 2013/6/18 20:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Vilddjurets tecken är våra personnummer, utan det kan vi inte göra ett skit, inte handla jobba skaffa bankkonto. Detta är ett system som romarna började med, folkbokföring. Och de som såg vad detta system var ämnat till insåg direkt vilka konsekvenser detta skulle få. Ingen kan i dag leva i samhället utan ett personnummer !

Posted on: 2013/6/18 22:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Enda frågan jag ställer mig är om vilddjurets metafor upplevs som verklighet? Låter illusoriskt, som om första stadiet var att vakna upp från mainstream drömmen till ytlig sömn av alternativ media-dröm... Att personnummer eller microship är vilddjurets tecken är lika metaforiskt riktigt som att säga att människor på vaken är konspirations teoretiker. I övrigt tycker jag Xenophile kommer med friska vindar!

Posted on: 2013/6/18 23:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Xenophile
<ul>Du frågade om en kort sammanfattning av vad tråden handlar
om och vad det har med 19 att göra. Titta gärna in i följande länkar.</ul>
<ul>[Inlägg #222] En kort sammanfattning 19 miraklet
[Inlägg #221] 19 matematiken på sura 1 som heter "Nyckeln"</ul>

________________________
Vidare om de senaste inlägg handlat om,
om vi får äta djur eller inte, så här säger Koranen:

<ul>[2:173] Det enda Han förbjuder er, är att äta av djur som
dör av sig själva (utan mänsklig inblandning), blod, köttet på
grisen, och djur som dedicerats till annat än GUD.
Om någon
tvingas (äta dessa) utan ondska eller avsikt, ådrar han sig
ingen synd.
GUD är Förlåtare, Barmhärtigast. <ul>
Lite mer detaljerat...
<ul>[5:3] Förbjudet för er är djur som dör av sig själva, blod,
griskött, och djur som dedicerats till annat än GUD. (Djur som
dör av sig själva inkluderar de som) strypts, träffats av ett föremål,
fallit från höjd, attackerats av ett vilt djur såvida ni inte räddar ert djur
innan det dör, och djur som offras på altare.
Det är även förbjudet att
fördela köttet genom ett hasardspel; det är en avskyvärd handling.

I dag har de icke troende gett upp beträffande (utrotningen av)
er religion; ni ska inte frukta dem, utan frukta Mig i stället.
Idag har jag fullbordat er religion, fulländat Mina välsignelser
över er, och Jag har fastställt Underkastelse som religionen för er.

Om någon tvingas (äta förbjuden mat) på grund av svält, utan att
vara avsiktligt syndig, är GUD Förlåtare, Barmhärtig.
</ul> </ul>
[6:145] Säg, "I de uppenbarelser jag fått finner jag
ingen mat förbjuden för någon som äter, förutom:
(1) kadaver,
(2) rinnande blod, (3) griskött, för det är orent, och (4) köttet från djur
som hädiskt tillägnats annat än GUD."
Tvingas man (äta dessa)
utan avsikt eller illvilja, är er Herre Förlåtare, Barmhärtigast.
</ul>

Som det står i verserna är det 4 kategorier av kött som är förbjudna.
Alltså dött djur, blod, gris kött och djur som slaktats i annat än Guds namn.

Övrigt
<ul>Diskussionen om bibeln, ingen förnuftig människa kan tro på
det som står i den är från Gud. Gud förbjuder slaveri, förtryck, mord
och promiskuöst beteende. Bibeln är full av sådana saker därför är den
inte från Gud. Om du anser att du kan hitta sådan saker i Koranen (vilket
du/ni inte kommer hitta), posta gärna opp det.



Posted on: 2013/6/19 0:18

Edited by Abyssinia on 2013/6/19 0:35:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
@Alarik
Tackar för erkännandet. Glad att kunna komma med friska vindar.

@Abyssinia
Tack för länken, det var intressant att läsa. Påminner mig lite om filmen The Number 23. Har du sett den?

Vad gäller köttet säger Bibeln nästan samma sak: Quote:
28 Den heliga anden och vi har beslutat att inte lägga någon börda på er utöver följande oeftergivliga krav: 29 att ni avhåller er från kött som offrats till avgudar, blod, kött från kvävda djur och otukt. Om ni undviker allt sådant handlar ni rätt. Allt gott!”
(Apg 15:28,29)
I stort sett samma, förutom det med griskött (som inte längre ansågs orent).

Quote:
Diskussionen om bibeln, ingen förnuftig människa kan tro på det som står i den är från Gud.

Hittar ingen Svensk Koran, så Engelska får duga. Länk

Sura 4:136
Quote:
O ye who believe! Believe in Allah and His messenger and the Scripture which He hath revealed unto His messenger (Koranen), and the Scripture which He revealed aforetime(Bibeln). Whoso disbelieveth in Allah and His angels and His scriptures and His messengers and the Last Day, he verily hath wandered far astray.

Så enligt Koranen måste du tro på Bibeln, annars har du vandrat vilse.

Sura 3:2,3:
Quote:
(2) He hath revealed unto thee (Muhammad) the Scripture with truth, confirming that which was (revealed) before it, even as He revealed the Torah and the Gospel. (3) Aforetime, for a guidance to mankind; and hath revealed the Criterion of right and wrong. Lo! those who disbelieve the revelations of Allah, theirs will be a heavy doom. Allah is Mighty, Able to Requite (the wrong).

Så Allah uppenbarade Torah och Evangeliet. Om du inte tror på dessa kommer du få en tung dom.

Sura 2:135
Quote:
Say (O Muslims): We believe in Allah and that which is revealed unto us and that which was revealed unto Abraham, and Ishmael, and Isaac, and Jacob, and the tribes, and that which Moses and Jesus received, and that which the prophets received from their Lord. We make no distinction between any of them, and unto Him we have surrendered.

Här erkänns samtliga Bibelskribenters uppenbarelser. Är du muslim måste du tro på dessa, utan att göra skillnad på dem.

Sura 4:149-151
Quote:
(149) Lo! those who disbelieve in Allah and His messengers, and seek to make distinction between Allah and His messengers, and say: We believe in some and disbelieve in others, and seek to choose a way in between; (150) Such are disbelievers in truth; and for disbelievers We prepare a shameful doom. (151) But those who believe in Allah and His messengers and make no distinction between any of them, unto them Allah will give their wages; and Allah was ever Forgiving, Merciful.

Så då det är etablerat att Abraham, Isak, Jakob, Moses, Israels stammar, samtliga profeter och Jesus alla är Allahs budbärare, är det inte lite ovist av dig att göra skillnad mellan dem och tro på vissa men inte andra. Det skulle göra dig till en otrogen, med en skamlig dom att se fram emot.

Men om du inte gör skillnad mellan Allahs budbärare och med andra ord väljer att tro på Bibeln (som Koranen flera gånger befaller att du ska göra) så ska du få din lön och förlåtelse. Inte sant?

Posted on: 2013/6/19 8:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Där kom lite återbäring känner jag, efter att ha utgått från kristen mystik och inter-religiös tolkning av gud i denna tråd... Vilket inte tycktes om.

Jag undrar - utifrån Islams erkännande av alla profeternas budskap - vad som är speciellt med de abrahamitiska uppenbarelserna av gud, sett i förhållande till andra religioner? Hade man erkänt Buddha och/eller andra Profetior om man haft kunskap om dem? Ett utmärkande mönster för de flesta religioner är uppfattningen av ett sanningens momentum i tid; kallat eschatologi inom teologi:

http://en.wikipedia.org/wiki/Eschaton_%28disambiguation%29
http://en.wikipedia.org/wiki/End_time

Slutet på Maya kalendern är en form av eschaton, big bang/kosmisk implusion är en vetenskaplig form och tidsresor en annan i science-fiction form. Det mer allmängiltiga exemplet är när gud intar världen i form av Ordet/Logos, alltså Abraham, Jesu, Muhammed etc. och exemplifieras av en slut-tid som många är inne på just nu, i form av bestens tecken, att socialismen kommer i fårakläder eller att Satan kommer förklädd som falsk profet: Apokalypsen.

Det mer intressanta är att de olika uppfattningarna existerar oberoende uppfattningen av tid som linjär, cyklisk eller process-dynamiskt.

Några tankar?

Posted on: 2013/6/19 9:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 42 43 44 (45) 46 47 48 ... 61 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
80 user(s) are online (80 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 80

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS