vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 44 45 46 (47) 48 49 50 ... 61 »


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/cHlidfF7nK8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

En av de bättre låtarna jag vet. Någon som kan översätta vad han söger 06:43?

Posted on: 2013/6/21 11:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
sWiFt
<ul>Förväntar du verkligen att jag ska svara på den där klotter? Hur kan du vara bitter över Koranen som uppmanar människan att vara rättfärdig, hjälpa de svaga, stå upp för rättvisa och fördöma ondska, ge pengar till välgörenhet, undvika och fördöma promiskuitet.


Jag förväntar mig frånvaron av ett bra svar på min förfrågan. Detta eftersom du ej tycks förmå någon djupare självständig tankeverksamhet, däremot vore det oavsett på plats att du höll dig till trådens ämne och frångår att repetera dina sjuka mantran.
Du kallar min sakliga kritik för "klotter" men spammar själv färglada verser och personliga känslor om videosnuttar från hollywood istället för att argumentera för din sak.

Vad gäller innehållet i koranen verkar det trots allt vara upp till tolkning, vilket var min ursprungliga kritik. Varför ska det vara så svårt för en "gud" att diktera en bok till oss så vi förstår den? Om du inte har märkt det redan så använder miljontals troende sin religion som stöd för de grymmaste av handlingar. Även om du påstår att den uppmanar till fred o respekt så är det inte vad vi ser i verkligheten, kunde inte gud räkna ut att det skulle ske? Känner gud inte oss? Är inte gud akbar?

Quote:

Abyssinia skrev:
Bara Gud vet vad du har i dina sinne och vad som döljer sig i ditt hjärta. Om sådana bittra otroende som, Gud säger till oss:

<ul>[3:118] O ni som tror, gynna inte utomstående
som aldrig slutar önska att det ska gå illa för er; de vill till
och med se er lida.
Hat strömmar ur deras munnar och vad de
gömmer i sitt hjärta är mycket värre.
Vi klargör på så
sätt uppenbarelserna för er om ni förstår.

</ul>


Jag vill inte se dig lida, inse att du inte vet särskilt mycket om mig öht. Jag ber dig om sakliga stöd för ditt argument i din egen tråd. SVARA PÅ FRÅGORNA SOM STÄLLS istället för att gnälla om att jag är typ satans påfund och du därför har rätt att avstå respons och bortse från kritik.

Du hänvisar igen till koranen, nu säger den att om jag är för dum för att förstå guds storhet och se den sanna vägen i islam så förtjänar jag din avsky med guds välsignande, etc. Är det guds sätt att visa den raka vägen?

Quote:

Må Gud visa dig den raka vägen!


Det självklara valet för den som vill komma fram snabbt!
Om den raka vägen leder till "himmelriket" så kan jag dock informera dig att du åker i fel riktning, fort.
Själv skiter jag i vart vägen tar vägen, för jag är ute på en åker och åker!

Seså, svara på de uppenbara frågorna i mitt tidigare inlägg eller hitta en annan hobby än vaken.se. Tack!


Posted on: 2013/6/21 14:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Xenophile
Låt mig klargör saker här, först och främst, du säger "Jag hoppas jag lär mig något nytt och kan finna en djupare uppskattning för din tro." Själva den inställning är inte relevant för att vad jag tror på borde inte spela nån roll för dig. Däremot om du vill lär dig något om Islam, gå direkt till Koranen, gå direkt till det primära källan av Islam.

Sedan skrev du att varje gång du frågar en muslim om bibeln så får du samma svar där de säger "Bibeln har ändrats". Har det nån gång kommit en insikt till dig att det kanske ligger något i det de säger? För att någonstans i ditt resonemang har du trixats av det du ännu inte förstår, och det är att du förknippar Koranen med bibeln som om båda är Guds ord. För att förstå detta, läsa Koranen, om du väljer att inte göra det, din resonemang kommer alltid färgas av ofullständiga pusselbitar.

Till exempel, om du säger eller tar bibeln som Guds ord då menar du att Gud säger att, att man ska döda den som jobbar på söndagar, eller att Gud är en svartsjuk Gud som straffar människor i flera generations led, dvs straffa en person och hans barnbarns barn osv, att Gud vill utplåna hela mänskligheten osv.... Det är sådana saker som finns i bibeln. Eller varför inte följande verser från bibeln som handlar om "Lagar om sexuell renhet"
</ul>
Moseboken Kapitel 22 vers 13 – 21
<ul>13 Om en man gifter sig med en kvinna och efter att ha varit tillsammans med henne inte vill ha henne längre 14 utan kommer med beskyllningar som ger henne dåligt rykte: ”Jag har gift mig med denna kvinna, men när jag låg med henne upptäckte jag att hon inte var oskuld”, 15 då skall flickans far och mor gå till stadens äldste i stadsporten med beviset på att flickan var oskuld. 16 Flickans far skall säga till de äldste: ”Jag gav min dotter till hustru åt denne man, men han vill inte ha henne längre, 17 och nu kommer han med beskyllningar och påstår sig ha upptäckt att min dotter inte var oskuld. Men här är beviset på att hon var oskuld.” De skall breda ut tyget inför stadens äldste, 18 och de äldste skall gripa mannen och straffa honom 19 och ålägga honom att betala hundra siklar silver som tillfaller flickans far, eftersom mannen har förtalat en israelitisk jungfru. Hon skall förbli hans hustru, och han får inte skilja sig från henne så länge han lever. 20 Men om anklagelsen är riktig och det inte finns något bevis på att flickan var oskuld, 21 skall flickan hämtas ut från sin fars hus, och utanför dörren skall männen i staden stena henne till döds, eftersom hon genom att hora i sin fars hus har gjort vad som är en vettlöshet i Israel. Du skall utrota det onda ur folket. [Länk]
</ul>
Jag tror vi både håller med varandra att, ingen vettig och frisk (i huvudet) person i världen skulle implementera sådan lag på andra människor. Problemet är att människor läser inte det de påstår att de tror på. Och du skrev det själv att i Kristendomen finns det massa saker som är hämtat från idoldyrkare. Där har du svaret på din egen fråga du ställde och det är att bibeln har ändrats.

Vad gäller Koranen, jag uppmanar dig/utmanar dig hitta något liknade groteska verser som jag nämnde ovan, hämtat från bibeln. Du kommer inte att hitta något sånt i Koranen. Bara det i sig är en bevis nog att bibeln är inte Guds ord. Och Koranen säger inte att du ska tro på något blint, den uppmanar och kräver människan att använda hjärnan. Till sist ditt argument om att Mormonerna kommer sist och att vi därför ska tro på de senaste,... Jag säger bara... Läs Koranen på egen hand. Före än du gör det kommer du inte förstå vad det är jag har skrivit till dig.



Posted on: 2013/6/22 0:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
sWiFt
<ul>Jag vet inte ens varför jag skriver till dig.
Jag undrar varför är du så bitter? Titta på dina ord:

<ul>"Jag har mängder med material att
köra ner i halsen på dig, pajasjävel...."

"SVARA PÅ FRÅGORNA SOM STÄLLS istället
för att gnälla om att jag är typ satans påfund"

الخنزير العظيم الجميل
Översättning: Grisen, den store, den snygge.

</ul>
Jag kan inte vara saklig med dig.
Det går inte vara saklig med dig.
Vem du nu du är. Må Gud vägleda dig!!!

Posted on: 2013/6/22 1:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Det stooora dilemmat för mig är att kunna ignorera människorna som inte är redo för att ta sig vidaree från den lägsta dimensionen och uppåt..

Jag menar hur lätt är det att ignorera nära och kära för att dom har så mycket karma så dom blir arga såfort man nämner karma för dom tror att dom måste försvara sig och säga att dom inte skapat karma, det är väldigt svårt men nånting som måste bearbetas i dessa dagar när 85-90% kommer utrotas för att dom blev lurade från tidig ålder att sluta använda hjärnan.

Tänk på det gott folk och sätt igång för tro mig många av oss kommer fortsätta fokusera på idioter som ändå inte kommer förstå att det finns högra makter som inte är några idioter som skrivit biblaar och koraner så folkmassor får bråka över hur texterna skulle tolkas.

Människorna som jag skippar trots att jag en gång var vän med dom, är just sånna människor som inte förstår karma eller nånsin kommer förstå karma innan planeten går under inom bara nått år.

Även om det är släkt och vänner så kan jag inte ge upp mitt eget liv på grund utav att dom låter sig själva bli lurade utan att lyssna på dom som bryr sig.

Tuff kärlek gott folk, kör tuff kärlek med dom en gång och sen om dom inte lyssnar så skiter ni i dom och går vidare.

Ni måste tänka på er själva men inte till det stadiet så ni skiter i er själva för att försöka rädda människor som inte kan räddas.

Tänk på sakerna och lycka till, alla religiösa männisokr kommer tyvär inte astralresa efttersom det är nått av det farligaste som finns enligt präster som absolut inte vill att människor ska ta upp sin kontakt med gud och därmed lära sig att religionernas gud egentligen är en satan som gillar att människor äter onyttig mat och ignorerar sitt tredje öga.

tyvär religiösa människor men ni kommmer brinna upp om ni inte lyssnar när vi sääger att vetenskapen tex. säger att människor är ett växtätande djur som får cancer av att äta proteiner från andra djur, biblarna skrevs inte av nån gud för då hade han åtminstånde skrivi rätt på vilken sorts djur människan är byggd för att vara.

Eller drack gud massa alkohol efter att han designat människan och satt sig för att skriva en bibel?

För det är såklart märkvärt om gud designar människan som en växtätare för att sen sätta sig och skriva fel i bibeln.. Han skrev att människan är ett asätande djur.

Kanske var han full på alkohol eftersom han verkar ju ha mänskliga problem så varför inte problem med alkoholen när han skapade bibeln och skrev om det asätande djuret människan som han designat att vara ett växtätande djur.

Som sagt ni får ta upp det där med gud sen men jag skulle inte råda er till att säga att ni trodde alkohol var boven i dramat för ni vet väl hur alkoholpåverkade gudar kan reagera när man kritiiserar dom, dom kan gå och bli galna på er.

fred!!

Posted on: 2013/6/22 16:58
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
@LetsHugEm
Quote:
För det är såklart märkvärt om gud designar människan som en växtätare för att sen sätta sig och skriva fel i bibeln.. Han skrev att människan är ett asätande djur.

Du kollade inte det skriftstället jag gav dig, utan fortsätter harva om att Bibeln säger att Gud skapade människan till köttätare. Det är tråkigt att behöva kasta facit rakt i ansiktet på dig, men den påstår helt enkelt inte det.
1 Moseboken 1:29 Quote:
Gud sade: ”Jag ger er alla fröbärande örter på hela jorden och alla träd med frö i sin frukt; detta skall ni ha att äta.
Det är helt i linje med vetenskapen, inte sant? Och i runt tusen år var troligen alla vegetarianer.

Det hade tagit dig en minut att kolla upp...

Istället fortsätter du förkasta och förtala en bok med 1600 år samlad erfarenheter, visheter, historia, krönikor, andliga uppenbarelser och visioner och profetior när du uppenbarligen inte har ens en grundläggande kunskap om den. Tycker du inte det är lite arrogant?

Du talar hela tiden om dina andliga upplevelser och astralresor och sånt men har du ens läst om Daniels, Hesekiels, Sakarjas och Johannes visioner?
Du säger att du tror på profteian om vilddjurets tal, men har du tänkt på att det finns hundratals profetior i Bibeln, av vilka de flesta redan har slagit in med en exakthet som är förbluffande, och de som är kvar talar om vad som händer just nu och ska hända snart?

@Abyssinia
Quote:
vad jag tror på borde inte spela nån roll för dig. Däremot om du vill lär dig något om Islam, gå direkt till Koranen, gå direkt till det primära källan av Islam.


Ja, det kanske är bäst så. Det börjar bli ganska uppenbart att det du tror och det Koranen lär ut inte riktigt är samma.

Quote:
Sedan skrev du att varje gång du frågar en muslim om bibeln så får du samma svar där de säger "Bibeln har ändrats". Har det nån gång kommit en insikt till dig att det kanske ligger något i det de säger? För att någonstans i ditt resonemang har du trixats av det du ännu inte förstår, och det är att du förknippar Koranen med bibeln som om båda är Guds ord.


Det är inte jag som förknippar Koranen med Bibeln. Det är Allahs ord genom Muhammed som förknippar Koranen med Bibeln och Allah som befaller alla muslimer att tro på Bibeln. Det är också Allahs ord genom Muhammed i Koranen som säger att Allahs ord inte kan ändras. Med andra ord, Bibeln, varande Allahs ord, kan inte ha ändrats. Och vem som än påstår motsatsen talar emot Allah.

Däremot säger Bibeln i Uppenbarelseboken 22:18,19:
Quote:
18 Jag vittnar för var och en som hör profetians ord i denna bok: Om någon tillfogar något skall Gud tillfoga honom de lidanden som det står om i denna bok. 19 Och om någon tar bort något av orden i boken med dessa profetior skall Gud ta ifrån honom hans del i livets träd och den heliga staden, som det står om i denna bok.

Med andra ord, ändringar tolereras inte av Gud. Och om du vill kan du gärna kontrollera. Det finns nämligen ingen forntida skrift med fler bevarade originalhandskrifter att kontrollera. Över 6000 av gamla testamentet och över 5000 av nya testamentet. Och trots att det skiljer mer än tusen år mellan den äldsta och den näst äldsta handskriften är innehållet i dem detsamma.

Galatiebrevet 1:8
Quote:
Men om någon, vore det så jag själv eller en ängel från himlen, skulle förkunna ett annat evangelium än det jag har förkunnat för er – förbannelse över honom!

Med andra ord, om till och med en ängel från himlen skulle leverera ett gäng guldplåtar till Joseph Smith, eller komma och misshandla Muhammed tills han talar, så skulle den ängeln vara förbannad, och hans meddelande inte från Gud. (Dessutom skulle en Guds ängel aldrig misshandla en medtjänare. Uppenbarligen var det inte en ängel Muhammed mötte.)

Quote:
Till exempel, om du säger eller tar bibeln som Guds ord då menar du att Gud säger att, ...

Mosaiska lagen som du nu kritiserar är just den Torah som Muhammed kom för att verifiera. (Sura 5:44-48) Så om du inte gillar den är det ännu en punkt där din tro avviker från vad Koranen lär ut.

Quote:
Och du skrev det själv att i Kristendomen finns det massa saker som är hämtat från idoldyrkare. Där har du svaret på din egen fråga du ställde och det är att bibeln har ändrats.

"Kristendomen" och “Bibeln" är inte samma sak. Att Kristendomen med tiden anammat hedniska traditioner har inget med Bibeln att göra. De följer ju som sagt inte vad Bibeln lär.
Håll isär begreppen, tack!

Quote:
Och Koranen säger inte att du ska tro på något blint, den uppmanar och kräver människan att använda hjärnan.

Ordspråksboken 14:15 Quote:
Den oerfarne tror allt som sägs, den kloke ger akt på varje steg.

1 Johannes 4:1 Quote:
Ni älskade, tro inte varje inspirerat uttalande, utan pröva de inspirerade uttalandena för att se om de kommer från Gud, eftersom många falska profeter har gått ut i världen.

Tro inte blint på allt som sägs om att Bibeln ändrats. Det påståendet är bara ett sätt att hindra dig från att "pröva de inspirerade uttalandena för att se om de kommer från Gud." Guds ord kan inte ändras. Tycker du inte det är lite skumt ifall Gud gav oss skriften från Torah till Evangelierna, för att sedan påstå att de ändrats, samtidigt som han påstår att de inte kan ändras, och att du måste lyda dem, men du får inte läsa dem?

Quote:
Till sist ditt argument om att Mormonerna kommer sist och att vi därför ska tro på de senaste,...


Nej, det är ditt argument att man ska tro på Koranen för att den är senast. Jag bara påpekar att Mormons bok är ännu senare, så enligt din logik är det den man ska följa.

Posted on: 2013/6/24 23:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Xenophile
<ul>Nej jag lär inte ut dig nånting och som sagt om du vill förstå Islam läs Koranen på egen hand. Vad gäller Guds ord, det finns inget som kan ändra den om inte Gud själv gör det. Jag har tydligt visat till dig exempel från bibelns verser om detta och I Koranen står det inte att muslimer ska tro bibeln, det som står där är att de tidigaste skrifterna kommit till profeterna innan Muhammed, men att människor har lagt sina ord i de. Att posta upp bibelns verser som ett argument (om att Guds ord har ändrat) tyvärr håller inte för att bibeln är full av människans ord. Försök förstå det!

Posted on: 2013/6/25 0:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Wake up people, Wake up
<ul><iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/vnC2Sc3VujE?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2013/6/25 17:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Håller du med om att det hela är astro-teologi?

Posted on: 2013/6/26 13:03

Edited by alarik on 2013/6/26 13:27:22
Edited by alarik on 2013/6/26 13:33:14
Edited by alarik on 2013/6/26 13:33:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Jag stämmer min gitarr på 432hz hur kan det bli 19?

Posted on: 2013/6/26 17:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Idol Worship
<ul><iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/QPil9Br-5lE?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2013/6/26 17:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Att Ha eller att Vara som Fromm sa. Det intressatna med den dåliga jämförelsen är att den inte går in något på den kultreullt specifika trosuppfattningen. De flesta i baseballarnenan är nog uttalat judar, kristna... Ja t.om. Muslimer. Bilder är mäktiga och man skulle nästan kunna klassificera den där videon som Abrahamitisk eller ateistisk propaganda.

Men han har rätt i att västlandet är en radikalhedoinistisk kultur med extrem idoldyrkan. Men idoldyrkan till trots så är det inte synonymt med synagoger, kyrkor eller moskéer.

Är det okej att bygga tempel för tillbjedan så länge det inte är en personifierad gudom? Eller vad menar man med idoldyrkan isåfall; se upp till gudomar som innebär eller inger materiell eller mentalt välstånd?

De abrahamitiska religionerna är väll de största idoldyrkande religionerna om något tror jag; med alla rabbiner, präster, påvar, imamer... Sen har vi politiker och makthavare, atleter och musikanter. Ja herregud; t.om. filosofer och ideologer.

Du har rätt abyss: Think for yourself, question authoritah

Posted on: 2013/6/26 18:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
<ul><iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/1PJNWJFG2q8?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2013/6/27 13:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
@xenophile

Menar du att gud inte givit tillåtelse till dom kristna att utnyttja djuren(/mörda sig själva) genom att "skriva det i bibeln"?

Jag har tyvär inte läst några biblar eller vet hur man kollar upp detta utan jag litade bara på den kristne som jag talade med som berättade det att efter floden så fick människor tillåtele att äga alla djur..

Jag skulle dock vilja röka en cannabisjoint rullad med bibelsidor som papper för jag har hört att det är gudomligt positivt.

Denna onda planta (som kan bota cancer och en rad andra sjukdommar) som dom kristna hatar av nån underlig anledning.. Plantan har vunnit kärlek i våra hjärtan men tyvär så lyssnar inte dom kristna så långt så dom hatar fortfarande plantan trots att det motverkar cancer..

Så tråkigt när kristna inte kan sluta älska cancer genom sitt hat mot cancermedecinen från gud..

Posted on: 2013/6/28 19:05
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
1 Moseboken 1:29 Citat:
Quote:

Gud sade: ”Jag ger er alla fröbärande örter på hela jorden och alla träd med frö i sin frukt; detta skall ni ha att äta.


Borde detta inte i högsta grad även gälla hampan? Juice av denna planta läker från allergi till mycket allvarligare grejer... Skulle denna ört bli laglig i kommersen, borde inte läkemedelsföretagen kunna få så mycket omsättning och lyckas mata människor med så mycket skit. Vi skall mata "köttvolvon" med råolja, ostället för vad den är byggd att ta emot... Perfekt sätt att få människor medgörliga och hållas i träldom, inte kunna agera i sin fulla potential.

Skulle vilja höra en känguru domstols svar på 1 Moseboken 1:29... Vi tar även in andra mediciner via andningsvägarna...

Sist, gällande religioner...
Family Guy religion
https://www.youtube.com/watch?v=9IprePwGGXI

I fred och <3!

Posted on: 2013/6/29 10:33

Edited by Avatar on 2013/6/29 11:04:38

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Abyss: Effekten av att upprepa exakt samma normativa budskap men från en annan person gör det inte mer sakligt. But I say it aga-ain...

"God is a concept, out from which we measure... Ouurr... Paaaiin!"

Posted on: 2013/6/29 11:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
<iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/8r2EUCSR144?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2013/6/29 22:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Quote:

LetsHugEm skrev:
@xenophile

Menar du att gud inte givit tillåtelse till dom kristna att utnyttja djuren(/mörda sig själva) genom att "skriva det i bibeln"?

Jag har tyvär inte läst några biblar eller vet hur man kollar upp detta utan jag litade bara på den kristne som jag talade med som berättade det att efter floden så fick människor tillåtele att äga alla djur..


Det är ok att inte veta allt om ett ämne. Men jag tycker man bör undersöka så man inte drar förhastade slutsatser, inte sant?

För att förstå svaret på din fråga måste man förstå mänsklighetens dåvarande situation. Från början fick människan bara äta vegetariskt, vilket är logiskt enligt vår fysiologi. Om vi läser 1 Moseboken 1:6; 7:11 samt 2 Petrus 3:5 så förstår vi att de atmosfäriska förhållandena var radikalt annorlunda före och efter floden. Ett solidt lager vatten hängde i geostationär bana runt jorden. Detta gav dels extra skydd mot strålning och meteoriter, och man kunde nog inte se sjärnorna så tydligt (vilket förklarar varför astrologi/-nomi inte kom igång förrän efter floden). Men dess största påverkan måste ha varit på vädret, och gjort det ungefär jämnvarmt över hela jorden. Förmodligen höga mängder av koldioxid så växterna trivdes ypperligt, Al Gores största mardröm. Kan det vara därför de hittat fossiler av tropiska växter under pol-isen?

I ett sånt klimat där allt spirar och gror överallt, till och med på polerna, är det lätt att vara vegetarian. Men vad händer när helt plötsligt "himlens dammluckor öppnades?" Efteråt fanns inte den skyddande vattenbarriären kvar, utan klimatet ändrades till det karga vi har idag. Dessutom kan man gissa att så mycket vatten skulle effektivt skölja bort i stort sett all vegetation. Så vad skulle Noa och hans avkommlingar äta när de kom ut ur arken?

Gud såg behovet och tillät människosläktet att äta kött. Hur skulle t.ex. eskimåerna överleva? Inte mycket grönsaker däruppe. Det är till och med nästintill omöjligt att leva helt vegetariskt i Sveriges skogar om du inte verkligen gillar granbarr. Så Gud tillät människan att äta kött för att överleva, men inte för att plåga dem för nöjes skull. Adams jobb var att ta hand om djuren och naturen, så mänsklighetens relation till djuren och naturen bör vara den av omhändertagare/skötare, inte utnyttjare/tyrann.

Visst kan man finna intressanta saker med lite letande? Det finns många bra online-biblar med korsreferenser och förklarande information. (1, 2, 3, 4, 5, 6) Just korsreferenser och fotnoter är bra för att bästa sättet att tolka Bibeln är att låta den tolka sig själv. Med andra ord att ifall något är oklart kollar man i andra skriftställen med samma tema och uttryck för att få en klar helhetsbild. Det är också bra att jämföra olika översättningar för att förstå grundmeningen med ett ord eller uttryck. "Fortsätt med att söka, så skall ni finna."

Visste du att Bibeln till och med omnämner dinosaurierna?

Quote:

Denna onda planta (som kan bota cancer och en rad andra sjukdommar) som dom kristna hatar av nån underlig anledning.. Plantan har vunnit kärlek i våra hjärtan men tyvär så lyssnar inte dom kristna så långt så dom hatar fortfarande plantan trots att det motverkar cancer..


Nu argumenterar du mot en halmgubbe. Det finns inget som säger att alla kristna ska vara emot cannabis. Cannabis är en Guds gåva till människorna, en av de mest användbara plantorna som finns. Fibrerna är otroligt bra, hampafrön är ett så kallad "Superfood" fullpackat med näring, och hampaolja dödar effektivt cancerceller. Det är verkligen en otroligt användbar medicinalplanta som tyvärr motarbetats av giriga vinstintressen.

Däremot tar en del själva beslutet att inte bedöva sina sinnen från livets svårigheter med alkohol, thc eller andra droger för att de vill följa Jesu exempel. När Jesus blev avrättad var han i extrema plågor och som var vanligt med dödsdömda på den tiden så erbjöds han vin blandat med myrra och galla, ett bedövningsmedel, dåtidens drog. Men han tog inte emot för att han visste hur viktigt hans offer var och hur viktigt det var att han var vid sina sinnens fulla bruk.

Andra principer som finns är att vår kropp är ett andligt tempel och bör ses som heligt och inte befläckas, m.fl. Därför väljer en som respekterar Bibelns principer att inte förorena sig med ämnen som förstör kroppen och sinnet, som t.ex. tobak eller andra skadliga droger.

Posted on: 2013/6/30 9:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Xeno: "Gud såg behovet och tillät människosläktet att äta kött. Hur skulle t.ex. eskimåerna överleva? Inte mycket grönsaker däruppe. Det är till och med nästintill omöjligt att leva helt vegetariskt i Sveriges skogar om du inte verkligen gillar granbarr. Så Gud tillät människan att äta kött för att överleva, men inte för att plåga dem för nöjes skull. Adams jobb var att ta hand om djuren och naturen, så mänsklighetens relation till djuren och naturen bör vara den av omhändertagare/skötare, inte utnyttjare/tyrann."

Det finns ett uttryck för allt detta här: Antropocentrism, du pålägger en syn på gud och djur utifrån dina mänskliga ögon och preferenser. Tyvärr så är det tvärtom så att det var omhändertagandet och förvaltningen (judeo-kristen stewardship traditionen) som gav upphov till Scala Natura som bildade en hierarkisk uppfattning om natur och djur och därför är tyranneriet en naturlig följd av det; ack så hemska saker den kyrkerliga organisationen gjorde för att sprida dualismen; införa ett krig mot animismen för att man skulle kunna rättfärdiga och enkelt kunna exploatera natur och djur; ja om inte växter och djur hade själ kunde man enklare också tillfoga sig detta: För det var ju slutligen så att man reste ända österut på korståg för andeligheten hade blivit korrupt och girig; prästerskapet hade blivit så som de judiska prästerna i egypten och senare nasareth; ja så har det varit ända sedan dess: Radikal hedonister och det är det Abyssinna med sina videos inte kan göra skillnad på när hon postar rasistiska videos om idoldyrkande västerlänningar. Ty den som påstår sig veta sanningen är närmast att ha fel.

Posted on: 2013/6/30 10:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
<object width="420" height="315"><param name="movie" value="//www.youtube.com/v/3xwZt8ypufE?version=3&amp;hl=en_US"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="//www.youtube.com/v/3xwZt8ypufE?version=3&amp;hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

Posted on: 2013/6/30 10:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
När jag såg den här videon så påminnde det mig om en klasskamrat som dog när han var 15 år. Han var påväg till skolan, gick över en tågräls och hörde inte tåget för han lyssande på musik. Han var oerhört troende ty hans far var präst. På begravningen sa fadern; det var guds plan, det var hans tur att komma till himmelriket. Se denna och sedan tycker jag vi diskuterar gudomlighet och matematiska principer utan vetenskapliga efterkonstruktioner:

<object width="420" height="315"><param name="movie" value="//www.youtube.com/v/3xwZt8ypufE?version=3&hl=en_US"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="//www.youtube.com/v/3xwZt8ypufE?version=3&hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

Posted on: 2013/6/30 10:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Hej alla glada forumanvändare!

Vi får meddelanden till administrationen från olika läsare som tycker att den här tråden delvis har spårat ur och bör avslutas / ej är representativ.

Känner alla sig klara med denna tråd och skulle det kännas okej om vi stängde detta kapitel nu? Vi skickar ut denna fråga så alla blir hörda. Tack för visad förståelse.

Kan ju finnas flera intressanta ämnen att forsätta på i nya trådar där vi kan kämpa lite med att försöka hålla "topic".

Forum:et på vaken.se är ju inte över tidens gång känt för att trådarna håller sig till topic direkt.

Väl mött.


Posted on: 2013/6/30 12:01
Administrationsgruppen
www.vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
admin skrev:
Vi får meddelanden till administrationen från olika läsare som tycker att den här tråden delvis har spårat ur och bör avslutas / ej är representativ. - Känner alla sig klara med denna tråd och skulle det kännas okej om vi stängde detta kapitel nu? Vi skickar ut denna fråga så alla blir hörda. Tack för visad förståelse. - Kan ju finnas flera intressanta ämnen att forsätta på i nya trådar där vi kan kämpa lite med att försöka hålla "topic". - Forum:et på vaken.se är ju inte över tidens gång känt för att trådarna håller sig till topic direkt.
<ul>
Svar
Jag håller tyvärr inte med för att jag som starade denna tråd försöker alltid koppla till ämnet. Om ni anser att jg inte håller till ämnet, det kan diskuteras. Och minns att ibörjan hette tråden "Koranen" sedan bytten ni det till "Det matematiska miraklet med siffran 19" alltså det är inte jag som kom på titlen och jag är inte ansvarig för vad andra skriver. Jag hade hellre föreslåt att byta till det orginala titlen för att mina intenetioner är att disutera Koranen genom att använda olika medier och exemplar från nätet. Att stänga ner tråden innebär att ni går mot det ni står för och det är "Kunskap frihet". Vad jag ocskå hade velat är att om alla kunde hålla sig till ämnet.

Salaam

Posted on: 2013/6/30 16:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Jag tycker vi får notera att människorna som har väldigt dålig karma kommer tjata väldigt mycket om att Jesus eller en frälsare ska komma och rädda dom från dom själva eftersom dom tänker inte göra nånting själv för dom är inte guds barn.. Dom väntar på guds enda barn.

Hahahahahaaaaa wow nu stänger dom trådar här på Vaken.se, nu måste jag gå tillbaka och kolla vad jag skrivit nu då för det är knappast anledningen till att stänga tråden på grund av att det ENBART skrivit massa idioti i tråden hahahahaa då skulle den vart stängd för flera år sedan.

Uppenbart att jag skrev nått djupt som fick utomjordingarna att ta beslutet om att stänga en tråd som inte handlat om topic på flera år..


Xenophile jag bryr mig inte om hur illa du tycker om dig själv på grund av vad religionerna lurat i dig om "guds enda barn" som ska komma och rädda dig från dig själv snart..

Men det är uppenbart att Lucifer kommer se ut precis som Jesus gör på alla bilder, för det har planerats sen tusentals år tillbaka att ni kommer avguda enmänniska som ser ut som Jesus gör på bilderna, bara han kommer med ekonomiska lösningar som NESARA förslaget som går ut på att du sätter ett microchip innanför huden och sen får du faitpengar i miljonmängd som du får göra vad du vill med, tex. skapa fred och harmoni.


Posted on: 2013/6/30 18:26
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 44 45 46 (47) 48 49 50 ... 61 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS