Gröna miljardärer verkar finansiera Hollywood-manusförfattare för att driva klimatalarmism i film- och tv-manus.

Enligt Watts Up With That använder dessa gröna miljardärer den Los Angeles-baserade Good Energy för denna klimathjärntvätt. Gruppen har tydligen sagt till skribenter att att visa ilska, depression, sorg eller annan känsla i relation till klimatkrisen ”kan bara göra karaktärer mer relaterbara.” För att ytterligare driva denna klimatalarmism till de mediekonsumerande massorna har den publicerat en så kallad spelbok för att införliva dessa berättelser i filmer och tv-serier.

Good Energys ansträngningar att driva klimatalarmism i Hollywood skulle inte vara möjliga utan miljardärsfinansiering. Artikeln namngav lämpligt dessa finansiärer – Bloomberg Philanthropies, Sierra Club och Climate Emergency Fund (CEF). CEF finansierar för övrigt aktivister från Just Stop Oil, som har blivit ökända för att förstöra konstverk med orange färg och blockera vägar.

Även om Good Energy grundades 2019 verkar dess inflytande växa inom filmindustrin på västkusten – med en artikel publicerad i Rolling Stone-tidningen om gruppen. Enligt tidningen är gruppen ”hängiven” att säkerställa att 50 procent av samtida TV-program och filmer erkänner ”klimatförändringar” inom tre år.

Ett av dess ”framstående” projekt var serien ”Extrapolations” på Apple TV+, som regisserades av Scott Z. Burns och hade Meryl Streep i en av rollerna. Serien, som sades vara det första mainstreamprogrammet helt centrerat kring klimatet, utforskade hur planetens ”förändrade klimat” kommer att påverka familj, arbete, tro och överlevnad.

Good Energy vill hjärntvätta allmänheten om klimatet
Good Energy föreslog också några tips för manusförfattare för att normalisera ”klimatvänliga” handlingar i spelboken. Dessa inkluderar karaktärer som ”äter en växtbaserad kost,” ”deltar i en [klimat]protest” eller ”återanvänder vintagekläder.” Det föreslogs också att om berättelserna har en yacht, så bör dessa drivas av solenergi eller andra förnybara energikällor.

”Ursprungsbefolkningar är de första klimatvetenskapsmännen, och ursprungsbefolkningar leder oss genom klimatkrisen,” sade spelboken och berörde därmed wokeismen. Den tillade att klimatet kan vara en ”generativ lins genom vilken man kan betrakta vilket ämne eller karaktär som helst” och ”den känslomässiga sanningen är lika viktig som den bokstavliga sanningen.”

Spelboken uppmuntrar också till framställning av så kallade ”klimatvänliga” livsstilar inte som elitistiska eller oåtkomliga, men som inom räckhåll för den genomsnittliga personen. Men i verkligheten är det bara eliten som har råd med sådana livsstilar.

Chris Morrison, miljöredaktör för Daily Sceptic, pekade på ett tidigare exempel på denna klimathjärntvätt. ”Det är inte förvånande att filmens och TV:s förmåga att påverka stora publikgrupper utnyttjas för att främja ett politiskt budskap,” sa han.

”Under COP26-mötet i Glasgow 2021 gick sju såpoperor … i Storbritannien – inklusive ’Coronation Street’ och ’Eastenders’ – samman för att belysa klimatförändringar. De flesta av handlingarna var klumpigt införda i befintliga storylines och i en tid av sjunkande tittarsiffror verkar experimentet inte ha upprepats.

Baserat på Morrisons redogörelse finns det fortfarande hopp. Många tittare är trötta på woke-propaganda och klimathjärntvätt som träs ned i halsarna på dem.

naturalnews.com, Uppenbar propaganda: Gröna miljardärer betalar manusförfattare för att främja klimatalarmism i TV-serier och filmer

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här