Onestro släppte låten ”Då var vi ett” den 19:e april 2024. Vaken.se frågar vad som inspirerar till musiken.

”Jag skrev låten för flera år sedan under en tid då jag var väldigt sjuk och inte var i ett läge att få till en slutproduktion. Men jag skickade låten till min producent och började spela in nya tagningar medan han förfinade min musik och produktion. Det var först nu, produktionsmässigt, som vi äntligen lyckades få låten dit vi ville för att släppa den.”

Låten ”Då var vi ett” handlar om en tid ”då vi var ett”, något som vi inte är nu. Den är inspirerad av ett shamanskt och naturligt tankesätt, men också av tankar från gnosticismen, där dessa två hade mycket gemensamt (också i hur de båda utrotades). För mycket länge sedan var vårt folk sammankopplade och sammanlänkade genom ett andligt kosmiskt band. Detta har raderats genom utrensningskrig i fysisk form, men också genom krig mot det mänskliga sinnet. Idag är vi bortkopplade och separerade från allt det vi ursprungligen är. Människan har glömt och ersatt sitt ursprung genom att anamma en materialistisk och egoistisk världsbild där de integrerat sig med en illusion som kommer bli den sanna andliga människans undergång.

Låten blev ett ställningstagande för mig emot den moderna människan, dess livsföring, egoismen, och bortkopplingen ifrån sig själva och Moder Jord. Vi ser hur bandet till allt av vikt är borta: familj, folk, naturen, moder jord, kosmos och anden. ”Vi” finns inte kvar, och utan detta band till vårt ursprung blir vi till ”noll” – ingenting – precis vad låten beskriver. Vi har blivit till ”noll” eftersom vi har styrts och riktats mot att bli ”ingenting”. Folk behöver väckas och bli påminda om hur sjuk människan och världen är så att de kan sluta anamma den onda kraft som idag genomsyrar vår värld. Vi håller på att träda in i ett icke-organiskt arkontiskt AI-hybridtillstånd som människan aldrig kommer ha chansen att ta sig ur om vi inte förändrar detta nu.

Det har länge varit ett krig mot den andliga människan där den styrande eliten dyrkat ett program och det vi upplever nu är den slutgiltiga kontentan av detta och deras dyrkan. Denna arkontiska och demoniska natur har blivit lättare för makten att använda sig av och att kontrollera, styra och rikta, i ett samhälle och system som fostrar människor för att styras av vänster hjärnhalva och reptilhjärna. Stor del i utraderingsprocessen av vårt sanna jag har därför varit att radera människan som varit dominerad av höger hjärnhalva och ersätta denna. Våra förfäder var styrda och dominerade av höger hjärnhalva likt alla natur, shaman, gudinna och moder jord-kulturer världen över. De levde i enlighet med allt. De tillhörde den tid ”Då var vi ett”. För att makten skulle kunna skapa den värld, samhälle och system som de behövde för total kontroll så var det ursprungliga andliga sinnet och medvetandet vad som stod i vägen för dem. I Norden beskrev man symboliskt att Odinn, som bland annat betyder ”Medvetande, ande, kreativitet” (som representerar de hjärnans högerdominerade uttryck), blev ersatt av Mithothyn ”Det falska medvetandet”. Det falska medvetandet tog över tronen, dvs. sinnet, och det andliga medvetandets fru Freyja, som betyder ”Kärlek” och ”Frihet”, grät varje dag. Kärleken och friheten gick alltså förlorad när man ersatte det andliga medvetandet med det falska medvetandet – och detta skedde under utrotningen av gamla Europa och dess medvetande. Den judeokristna religionen och monoteismen har genom historien fungerat såsom en arketyp för det vänsterdominerade och patriarkala uttrycket. De ledde blodiga utrotningskrig genom historien mot våra förfäder och dödade alla som var ett hot mot deras makt. Låten är därför skriven emot den moderna människans underkastning av globalismen, eliten, monoteismen och dess kärna judendomen. Den är ett ställningstagande emot egoismen och den arkontiska naturen – vilka alla är parasiterande på den stora anden och världsträdet. Men låten är också en uppmaning om att söka sig till det gamla, sitt ursprung och sin sanna natur. Det är bara i ursprunget som vi kan finna styrkan som kan hjälpa oss bryta det vi ser och blivit.

”Hur startade Onestro? Jag startade Onestro efter en svår tid av sjukdom där jag var i stort sett helt invalidiserad under ca 5 års period. Jag kunde vare sig tala eller röra mig på grund av bl.a. svåra neurologiska sjukdomar, kroniska infektioner och bilolycka. Man sade att jag inte skulle kunna återhämta mig, och att jag inte skulle kunna bli frisk igen från mina ”obotliga” sjukdomar, så varje dag under flera år var bara en kamp fokuserad på överlevnad för dagen.”

”Tidigare hade jag gjort musik inom singer-songwriter och olika hårdrocksgenrer, men det skulle bli omöjligt nu eftersom motoriken till att spela instrumenten inte fungerade på samma sätt och inte heller var sången lika stark. Om jag ville fortsätta med musik så blev jag tvungen att byta genre till en genre som inte var lika krävande med motorik och röst. Detta landade så småningom i rap och hip hop. För mig var budskapet det viktigaste, och jag tänkte att även rappen likt andra genrer kunde vara ett medium för att få ur mig tankar och viktiga budskap.”

”Efter flera års kamp mot mitt tillstånd hade jag till slut via alternativa behandlingar lyckats hitta ett sätt att ta mig tillbaka. När jag började få funktioner igen så ville jag börja hålla på med musik igen eftersom jag alltid älskat musik och musiken och den alltid varit ett bra uttryck för att sprida budskap.”

”Jag visste inte hur jag skulle lyckas göra låtar igen men för mig är det viktigt att hela tiden göra något kreativt, antingen i det yttre eller i sinnet. Utan att vara kreativ dör lågan inombords ganska fort och då tappar man sig själv. Så för mig har det alltid varit viktigt att upprätthålla det kreativa vilket skick jag än är i. Jag behöver känna att jag gör någonting. Kreativitet är rörelse, och rörelse skapar någonting.”

”Allt som skapas kan påverka andra och fyller då ett större syfte så kreativitet från musik kan både gynna mig själv och någon annan. Jag försökte till slut spela gitarr och keyboard igen genom att lägga dem över sängen och spela på båda liggande. Jag skaffade först en portabel Zoom R24 recorder som jag kopplade in instrument och mikrofon i för att kunna spela in tankar och ideer som jag några år senare kunde använda i studion för att ta fram när jag skulle göra nya inspelningar.”

”I början kunde jag svimma nästan bara av att sjunga några rader. Så det tog ganska lång tid innan jag kunde sammanställa hela låtar, och till slut blev sången mindre och rappen mer.”

”Musiken är ett bra medium att säga vad man tycker, och för att skriva av sig och förmedla. En del av mina låtar är därför ganska symboliskt skrivna och jag försöker ofta väva in flera olika tolkningssätt så att flera olika slags människor ska kunna lyssna på låtarna. Även de som är ”normala” Svenssons.”

”Även om det inte alls är på samma sätt, så kan man jämföra detta med forntida ordmagi där man kunde skriva en mening tex i runor, men sedan bygga ut förståelsen av meningen genom att använda och skifta accepterande ljudvärden osv i språket. Detta vilket kunde utveckla en enda mening till att bli och få en mycket bred bild av information och dold kunskap som inte alla såg. En mening kan bli till en hel sida av information beroende på hur man tyder det man ser.”

”De som bara är programmerade och vill se en enda mening helt platt ser den också så. De ser och uppfattar meningen med vänster hjärnhalva. En annan människa kan se något helt annat om de använder höger hjärnhalva i sitt tolkningssätt eftersom de kan uppfatta helhet på ett annat sätt. De kan se djup och symbolik på ett sätt som den vänsterdominanta inte kan se.”

”Detta har dock varit ett stort problem när moderna vänsterdominanta historiker, antropologer osv ska tolka våra högerdominerade förfäder och deras traditioner vilka därför har framställt allt helt fel och motsatt till vad det egentligen är.”

”Förutom musiken är jag gift och far till tre barn vilka också är grunden och drivkällan till allt jag gör. Jag anser att det är viktigt att man lämnar efter sig så mycket som möjligt(påverkan) under sin tid, och en av alla saker man kan lämna efter sig kan vara genom musik.”

”I Sverige råder en tystnadskultur och feghetskultur. Helt enkelt råder pacifism som är byggt ur egoism. Ofta också bland de som kallar dig ”vakna”. Jag får ofta höra att min musik kan vara negativ, detta eftersom den tar upp problem som folk inte vill höra. Folk vill bara ha lösningar, quick fixes, och få allt serverat på silverfat annars orkar de inte höra. Det blir för jobbigt.”

”Jag satsar på att möta problemen och att så frön i människans medvetande eftersom det kan skapa en lösning. Att våga se problemen hur jävliga de än är, är enda sättet vi kan lösa dem. Vi måste vara autentiska och sanna mot oss själva och mot varandra och sluta vara svaga där man kräver ett sago-slut med prinsar på vita hästar för att orka leva.”

”Senare år verkar folk så trötta på allt negativt som makten skapat att de anammar vilken Marvel-saga som helst för att få en mental väg ur eländet. Det finns inga enkla vägar till förändring dock, och det första vi behöver göra för att lösa problemen är ju att vi måste våga se det obekväma och negativa. För hur löser vi ett problem om vi inte vågar se det? Vi måste återuppväcka krigaren som är död idag, eftersom den moderna människan styrs av rädsla och därmed egot.”

”Senare år har det dykt upp flertalet ”rörelser” även i Sverige som sprider propaganda om att lösningarna redan sker eller har skett och att vi bara kan stå och se på. Detta är ren pacifism som gynnar makten. Människor anammar detta och jag ser hur skeppet sjunker, tillsammans med folkets och mina barns framtid.”

”Denna pacifistiska mentalitet är del av den nya religionen – egoismen – något jag försöker motverka och klargöra även i mina låttexter.”

”I övrigt arbetar jag med att återuppbygga min hälsa och vara så mycket jag kan med familjen. Men jag är en mångsysslare som i grunden är utbildad kock, livscoach, kostrådgivare och holistisk dietist. Jag skriver bl.a. på en kokbok med artegen föda som grund. Jag har också ett annorlunda bokprojekt som jag arbetat med i några år där arbetsnamnet går under ”Det förlorade arvet”. Den ena delen fokuserar på andlighet, hälsa och helhet ur ett fornnordiskt perspektiv, och en annan del handlar om våra raderade traditioner och vår dolda nordiska historia.”

”Jag och min producent har flera låtar som kommer komma ut frekvent under året och vi hoppas på att detta blir uppskattat och att vi kan bygga upp en trogen följarskara. Det är idag svårt att nå ut med musiken även om det finns mycket plattformar för att sprida sin musik. Särskilt vaken musik då de flesta inte är intresserade av att vakna utan vill hellre fly.”

”Vi hoppas att de som lyssnar kan få en igenkänningsfaktor av tankar och känslor som kan vara skön. Veta att man inte är ensam. Om vi kan påverka någon människa med musiken så blir man glad. Den musik man gör ger man inget utrymme för allmänt.”

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här