De större etablerade läkemedelsbolagen är sinnebilden av det ”anonyma storföretaget”, med enorm omsättning och väldiga resurser. Det i sig andas för många en sorts auktoritet och tillförlitlighet. Men ärligt talat, den kontakt och underlag för bedömning vi konsumenter vanligtvis har begränsas till logotyp, reklam och produkt, varav de två förstnämnda är resultatet av företagens PR-avdelningar…
Men även stora anonyma företag utgörs av människor och här fås en inblick, om än liten, i Johnson & Johnson företagskultur då Project Veritas smygfilmar två anställda hos läkemedelsjätten, en forskare och en individ på affärssidan.
Anställda på läkemedelsbolaget Johnson & Johnson rekommenderar inte i sina egna produkter – avslöjar sig i smygfilmat material.
Forskaren nämner något i stil med:
”Genom att göra det besvärligt för ovaccinerade, få dem att känna sig som en andra klassens medborgare så kan man få fler att ’kavla upp’.”
Skulle dessutom plånboken drabbas så kommer de att ”stå först i kön”. Han rekommenderar dock inte personligen sin arbetsgivares produkt.
Företagsledaren:
Tycker inte att barn ska ta ett vaccin som är så pass otestat och har helt okända långtidseffekter. ”Vissa saker utsätter man inte barn för”, menar han.
Hur representativa dessa individer är för företaget de jobbar för kan man inte säga, men de vore orimligt att anta att de är unika i sin inställning till covid-vaccinet och arbetsgivaren. Ett ansenligt glapp mellan vissa anställda och budskapet från PR-avdelningen anas således. Det må väl vara hänt, men det som gör situationen anmärkningsvärd är sakernas tillstånd och de implikationer som de både insattas inställning och passivitet utgör.
Project Veritas CovidWaxExposed
Veidos nyhetsbrev, Kan man få folk att känna sig utstötta
Mobbning!
Jag har varit mobbad hela min uppväxt så som vuxen skiter jag i om jag inte får vara med. Oavsett.