En artikel av journalisten Emanuel Karlsten klassades som misstänkt påverkan från den ryska staten, läs Kreml. Det ovanliga är att Karlsten precis som Kajsa Ekis Ekman är etablissemangsjournalist och inte direkt företrädare för alternativmedia. Båda har en sak gemensamt, de har skrivit om ryska RT på ett “felaktigt sätt”.

Ekman fick nyligen sparken från vänstertidningen ETC för att hon i sociala medier skrivit ungefär att RT är en ganska bra tidning och inte nödvändigtvis publicerar propaganda när de skriver om annat än Ryssland.

På ett liknande sätt drabbades Karlsten efter att han granskat den svenska censuren av RT.

Läs mer på newsvoice.se, Facebook klassade etablissemangsjournalist som misstänkt styrd av ryska staten