Medan snabbmatsjätten fortsätter att försöka få kunderna att flockas till deras restauranger säger många McDonaldsägare att hela affärstänket har urholkats av marknadsstrategier som inte håller. Istället tror de som jobbar på McDonalds i USA, att jätten kommer att falla.

Kapitalförvaltarna Nomuras analytiker, Mark Kalinowski skickade ut en undersökning till 29 stycken McDonaldsrestaurangsägare och fick därmed svar från 226 restauranger totalt. De flesta svar visade att ägare och chefer tror att kedjan snart kommer att förlora sin roll som ett av världens största snabbmatskedjor.

— Vi håller på att gå in i en djup depression och ingenting görs för att förhindra det, säger en av ägarna.

De flesta kritiserade McDonalds VD, Steve Easterbrooks nya affärsmodell som man fann styrde bort från restaurangernas största problem. Man anser att lösningen med att servera frukost hela dagen och digitala beställningsmöjligheter, inte räcker.

Istället anser McDonalds chefer och restaurangskedjeägare att den största problematiken i affärsmodellen, ligger först och främst i dåligt ledarskap från översta ledningen.

Fler stora brister som tas upp i undersökningen är också att McDonalds inte möter många av konsumenternas krav och önskemål. Bland annat ställer sig kunderna starkt ogillande till företagets pommes frites som innehåller nitton olika ingredienser, samt att uppfödningen av de kreatur som används i hamburgarna inte utförs på ett djurvänligt sätt.

Dessutom, vägrar McDonalds att anamma att kunderna har blivit mer osäkra angående GMO och är mer hälsomedvetna i sitt val av vad de äter. Sedan länge har därför restaurangerna märkt hur kunderna har puttat ut McDonalds på den klippkant den står vid i dag.

Framtiden utvisar nu om McDonalds kommer att följa kundernas krav eller falla ned i avgrunden som forna snabbmatsjättar.

Du läser mer här i, ”The era of McDonalds is coming to an end”, av Natural News.

1 KOMMENTAR

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här