I takt med att coronarepressionen håller sig fast och till och med hårdnar i stora delar av världen har munskydden blivit obligatoriskt på många håll och till och med kommit att marknadsföras som ”trendiga accessoarer” på samma sätt som handväskor eller klockor, till synes i ett försök att normalisera maskeringen och dessutom tjäna stora pengar på detta.

I stora modetidningar både i Sverige och utomlands får läsarna tips om ”trendiga munskydd” som de kan köpa och exempelvis Damernas värld gör en hel artikel med rubriken ”12 snygga munskydd i tyg – från budget till lyx” där läsarna uppmanas köpa ansiktsmasker från designers som Emilio Pucci eller Tommy Hillfiger.

I en artikel i Eskilstuna-Kuriren konstaterar man att det har gått mycket snabbt att kommersialisera och göra ”mode” av munskydden och att företagen inte är sena att hoppa på tåget.

Läs mer på nyadagbladet.se

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här